Occasionwedstrijd #642: Een ode aan de Britse automobiel - Jay DoubleYou wint!

Timo

Wegverkenner
AW-Occasion_banner.jpg

[size=x-large]Welkom bij Occasionwedstrijd #642: Een ode aan de Britse automobiel[/size]​

yRreFPg.jpg

Alweer 4,5 jaar geleden kozen de Britten ervoor om de Europese Unie te verlaten. Het heeft even geduurd en of er wel of geen deal gesloten wordt is nog steeds onduidelijk, maar hoe dan ook is het over 12 dagen definitief gedaan en gaat het VK zelfstandig verder.

Voor ons een mooi moment om terug te blikken op de rijke geschiedenis van Britse automerken. Ik geef toe, er is best wat ellende geproduceerd daar, maar er zitten ook een hele hoop pareltjes tussen. Een daarvan heb ik al in de garage staan, aan jullie de taak om er nog een paar bij te zoeken :)

De opdracht van deze week: ga op zoek naar een auto van een Brits automerk!

De criteria:
- Bouwjaar: onbeperkt
- Budget: onbeperkt
- Mag overal ter wereld te koop staan
- Auto moet zich in een APK-waardige staat bevinden

Wellicht ten overvloede, maar het merk moet van origine Brits zijn, een in de UK gebouwde Qashqai is dus bijvoorbeeld afkeur.

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Maximaal 5 foto's per inzending
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- De eerst geplaatste foto in elke inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Maximaal 1 inzending per persoon; als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.
- Iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.


Inzenden kan tot woensdag 23 december, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 25 december, 20.00 uur.


[size=large]Veel succes![/size]

X3AMiCz.png

Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527: Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5864579,5864579#msg-5864579]550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW

551: auto's met 4 afzonderlijke koplampen - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5875231,5875231#msg-5875231]559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6

560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5886138,5887580#msg-5887580]568: Clean - Total Loss

569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter
582: De facelift – Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc
588: Twee punt Nul - 929V6
589: Kerstster - Guus Leferink
590: De vertegenwoordigersauto - Jp053
591: Eén blok, twee occasions - Spekky
592: Oranje knipperlichtglas - Caspervanc
593: Tatuutatuuuu - Barri
594: Het dak er af! - Timo
595: who's afraid of red, yellow and blue? - Guus Leferink
596: Het is het net niet... - British Racing Green
597: HYBRID, PHEV, EV & WATERSTOF - smarter
598: Audio - Wouter82
599: Praalwagen– Opel Omega
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6
605: Sedan & Coupé - Probenator
606: Platjagen maar dan net even anders – MX6
607: De coronacrisis auto! - lybra
608: The greatest hits of the 90's - Jp053
609: Bevrijdingsdagtour 2020 - SVF
610: 50 - SVF
611: KUNST MET EEN C: Pink Panther
612: GEEF HET BEESTJE EEN NAAM - Opel-Omega
613: Wat als het geen Omega was? - Pink Panther
614: Tijdloos - Escher
615: 2003 - Guus Leferink
616: Mazda - Pink Panther
617: Italiaans Design - Timo
618: Buddy at the beach - Caspervanc
619: De Dikke Daily - Tydelyck
620: Van Trabant tot ... - Pink Panther
621: We blijven thuis - Guus Leferink
622: Jan Modaal uit de jaren '70 - Escher
623: De klassieker in de dop uit de jaren '00 - Timo
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5954741,page=1]624: De Tweezitter - Guus Leferink

625: Drie van hetzelfde! - Probenator
626: I hear the drums echoing tonight - rzasa
627: Als een tang op een varken - British Racing Green
628: Voor een dubbeltje op de eerste rang - British Racing Green
629: The 24 hours of lemon - Jp053
630: Met de groeten van Fiat - smarter
631: Het Japanse bubbeltijdperk - GT86
632: For leisure and pleasure - Nemesis Inferno
633: Zijn we er al? - Zadelsnuiver
634: Door de ogen van een kind - Bobbeltje
635: Covid-19 Ambulance - 929V6
636: 'n Schoon Woage vur de New Kids! - Total Loss
637: Sint en Pieten gaan undercover - Zadelsnuiver
638: Forum Barrelbrigade 2020 - rzasa
639: Asymmetrisch - lybra
640: Greatest hits of the 70s - Escher
641: Mag het ook een kleurtje zijn? - Timo

egGKuUT.png
 
Aan de Engelse auto-industrie hebben wij veel te danken. Lichte; leuke sportwagentjes, mooie tinten groen, het fenomeen 'beige' en de coolste modelnamen. Deze inzending heeft het allemaal!

triumph-spitfire-1500-only-3-966-miles-factory-new-condition-overdrive.jpg


triumph-spitfire-1500-only-3-966-miles-factory-new-condition-overdrive.jpg


triumph-spitfire-1500-only-3-966-miles-factory-new-condition-overdrive.jpg


Ik ga nog even wegkwijlen bij deze prachtige bijna nieuwe 1979 Triumph Spitfire (alleen die naam al...) voor €33.950: klik!
 
triumph-stag-120-7-1400-1400-1-86.jpg


Een Britse auto. Dan denk je aan suffe 'saloons', maar ook aan the gentleman's sportscar. En je kunt helemaal bovenin de markt gaan shoppen (Aston Martin, Jaguar, etc.), maar je kunt ook kiezen voor een iets meer bescheiden model. En dan een met een design van een gerenommeerd ontwerper (Michelotti), wel een V8 onder de motorkap, maar vooral ook een naam die zelf al opwindend klinkt: Stag, Engels voor mannetjeshert. Op het moment dat je dat woord hoort, hoor je ook ergens hormonen gieren. En dat moet bij een echte sportwagen.

triumph-stag-120-8-1400-1400-1-86.jpg


De Triumph Stag dus, die dankzij al het bovenstaande ooit ook de auto was van James Bond (de enige echte natuurlijk, Sean Connery), waarmee hij in de film Diamonds are forever (1971) door het Amsterdamse rijdt en voor de deur van Reguliersgracht 36 parkeert (nog geen 300 m van het Rembrandtplein), waar hij meermaals op bezoek gaat en bij de laatste keer de Bond girl dood aantreft.

triumph-stag-120-26-1400-1400-1-86.jpg


Dit exemplaar heeft de handgeschakelde transmissie met overdrive: iets typisch Brits (en Zweeds), dat gewoon in mijn inzending thuishoort! En hij heeft nog de Triumph-motor (ze worden vaak verruild voor een Rover-motor omdat het origineel last heeft van allerlei kwalen, niet ongebruikelijk bij producten van de Britse auto-industrie, maar de Triumph-motor past beter bij de wagen). Onder meer daaraan dankt hij z'n bedenkelijke positie 20 in de lijst van de 50 slechtste auto's ooit gemaakt gepubliceerd in het blad Time magazine van 2007. Ten slotte heb ik ook voor een rechts gestuurd exemplaar gekozen, Britser kan niet! En maak je geen zorgen, afgelopen jaar is nog voor € 8000 aan deze auto verspijkerd, hij is echt wel in orde.

triumph-stag-120-12-1400-1400-1-86.jpg


Met zijn 26.000 gebouwde exemplaren is de Stag ook nog redelijk zeldzaam. Dit exemplaar is van 1977, dus een van de laatste. Ook al daardoor is in ieder geval een aantal van de problemen opgelost. Hoewel... een Britse auto zonder 'a spot of bother' is geen Britse auto, lol. Hij heeft 100.506 km gelopen en z'n felle rode kleur staat hem goed. Voor € 24.900,- is hij op te halen in Düsseldorf.

007-in-Amsterdam03.jpg
 
Uit de tijd dat prachtige pastelkleuren en uitbundig chroomwerk het overwegend uit lokaal geproduceerde voertuigen bestaande Britse straatbeeld beheersten:

[size=large]Humber Sceptre Mk I 1965[/size] (klik!)







Humber was het "premium"-merk van de Rootes-group, dus kreeg je een heleboel metertjes:




€ 9.750,-
 
2006 Aston Martin V8 Vantage - € 36.106
https://www.cargurus.com/Cars/l-Used-Aston-Martin-V8-Vantage-d910#listing=282001421



Niet de duurste, snelste of meest exclusieve Aston Martin, maar in mijn ogen wel de mooiste auto van de afgelopen 20 jaar. Je hoeft ook geen multimiljonair zijn om er een te kunnen rijden, een soort van betaalbare droomauto dus.







 
[size=x-large]TVR Tuscan[/size]

Bizar gevaarlijk apparaat wat je portemonnee compleet leeg kan trekken.
Maar oei wat is dit een giga gaaf exemplaar met zijn star trek interieur

Advertentie

640x480.jpg


640x480.jpg


640x480.jpg


640x480.jpg


640x480.jpg


€ 34.500,-
96.899 km
Gebruikt,
Volledige onderhoudshistorie
09/2000
260 kW 354 PK
Handgeschakeld,
Benzine

Beschrijving
TVR Tuscan

Kijk, wie houdt van een beetje onderscheid, kan uiteraard voor een opvallend kleurtje of andere set velgen kiezen. Maar wie écht iets totaal anders wil, kan beter een bezoek wagen aan Prins. Wij hebben namelijk ‘as we speak’ een wel heel bijzondere Britse sportauto op voorraad: the one and only TVR Tuscan! Een origineel Engels exemplaar, nieuw geleverd aan de rand van het prachtige Cotswolds en werkelijk subliem onderhouden. Off we go!

Historie

Sinds 2009 verblijft de Tuscan in Nederland waar hij al die jaren perfect is onderhouden door TVR sportscars Nederland (Gouda). Recent groot onderhoud à een kleine 10.000 euro laat zien dat nergens op is beknibbeld om de monsterlijk mooie TVR Tuscan in de best mogelijke conditie te houden. En terecht. Want dit is een liefhebbersauto pur sang!
Onder andere de koppeling en startmotor werden vervangen bij de laatste servicebeurt. Daarnaast zijn de remklauwen gereviseerd en het kleppenstellen is eveneens vakkundig door dé Nederlandse TVR specialist uitgevoerd. Dit mocht wat kosten, echter dan heb je ook wat: een perfect rijdende sportauto!

Exterieur

Over perfectie gesproken… Zó hoort een rijdersauto van het zuiverste soort eruit te zien: geen overbodige franjes, maar wél een uiterst origineel design. We proeven een vleugje Viper (refererend aan de vorm van de portieren en de koelsleuven ervoor) en we zien er zelfs iets van Wiesmann in terug. Al is de Tuscan nóg ronder, nóg gladder, nóg cleaner en nóg smoother gestyled. Een retromodel in een hypermodern jasje. Want zo oogt deze TVR na 20 jaar nog steeds. Hoe knap!
Voor een extra verrassing zorgt de grijze lak – hier en daar niet overal even strak wegens enkele bijgewerkte punten en lichte oneffenheden in de motorkap, maar à la; hij wordt er probleemloos oud mee. En belangrijker: meer dan we ooit hadden kunnen denken past deze ingetogen kleur perfect bij het uitgesproken ontwerp van de Tuscan. Juist het contrast zorgt ervoor dat het Targa-model een uitgebalanceerde verschijning is. Zeker in combinatie met de – eveneens in het grijs gespoten – wielen. Cool!

Interieur

Wie denkt dat het stuur ‘aan de verkeerde kant’ zit nodigen we graag uit om eens plaats te nemen. Je zult verstelt staan hoe snel het went. In het bijzonder omdat elk onderdeel precies daar zit waar je het hebben wilt. Kortom, ergonomisch top en 100% gericht op pure rijbeleving. Of moeten we zeggen ‘sensatie’?
Het dashboard is tamelijk minimalistisch qua opzet en daarmee des te meer doelgericht. De beige lederen afwerking staat hier volledig haaks op dankzij een heerlijk chique uitstraling; een smaakvolle match met de donkergrijze carrosserie! Het instrumentenpaneel lijkt rechtstreeks te zijn overgenomen van een motorfiets; zó compact is het. Ernaast was nog net plaats van een radio. En toch had die van ons achterwege mogen blijven. Eén keer raden waarom…

Techniek & performance

Bij de TVR Tuscan draait het allemaal om maximale pret onderweg. De (half-)open 2-zitter levert 350 pk op de achterwielen, voortkomend uit een 6-cilinder lijnmotor. Non-turbo! De karakteristieke roffel uit de reusachtige dubbele sportuitlaat is dus allerminst gedempt. En dat is te horen… De twinkeling in uw ogen na het starten van de Tuscan maakt plaats voor pupillen zo groot als uw iris wanneer het gas erop gaat: 0-100 km/h duurt 3,6 seconden! De TVR hoeft dan ook slechts 1.100 kg (!) voort te stuwen…
Lichtgewicht of niet, de TVR Tuscan ligt als een blok op de weg en haalt zonder hulp van opzichtige spoilers een topsnelheid van 290 km/h. Daarmee zijn de prestaties al net zo excentriek als de looks. Oftewel, tijd om te gaan kijken (en rijden)!

Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo
 
Love at first sight: de Rover SD1

Een Brits hoogtepunt uit de jaren 70 (ik geef toe, dat waren er niet veel). Fantastische futuristische lijnen, bloedmooi, een fastback. En dat komt dan uit het conservatieve, eigenwijze Great Britain... ongekend. Europees auto van het jaar 1977:


rover_sd1-6822.jpg

rover_sd1-6836.jpg

rover_sd1-6826.jpg

rover_sd1-6796.jpg

rover_sd1-6783.jpg

KM-stand: 22.000
Bouwjaar: 1986
Prijs: € 25.000,--
 
[size=x-large]MG Metro[/size]

De laatste verkooptopper uit de UK? De Metro heeft het heel lang goed gedaan, behaalde in 1983 zelfs een derde plek in de UK met 130.000 verkochte eenheden, op het vaste land was de concurrentie van bijvoorbeeld de R5 en de Fiesta echter wat te groot. Hij is ook voor een lange periode gebouwd, van 1981 tot 1998, op het laatst nog als Rover Metro (bij ons de Rover 100). Ooit bedacht als opvolger van de Mini, maar de Mini overleefde de Metro. De Metro was er in veel uitvoeringen en actiemodellen, bijvoorbeeld als luxe Vanden Plas, of als sportieve MG. Zelfs Lady Di reed ermee.
Mijn inzending betreft zo'n MG Metro, die een pittige 1.3 motor onder de klep had. Wat een heerlijk autootje zo!

https://www.autotrader.co.uk/car-details/202009153772843

b367d019f1874f7284eb241c2ac79e63.jpg


94a89ff8a6564223bde5b36c0536a62b.jpg


fa1271f0cc1b479ca7e9f532f85f623d.jpg


69be6ab3fa5444189e9ace96e93d2a9a.jpg


a65c5219831d473591b87cb1c42474a8.jpg


MG Metro
1984
24.000 mijl
£8.995,- = € 9.804,-
 
Als ik aan Engelse auto's of Engeland denk dan denk ik aan de 2 keer dat ik zelf in Engeland ben geweest maar ook aan Engelse series als Schone Schijn en.... Mr. Bean, dat hoef ik denk ik niet uit te leggen: de blauwe Reliant Robin Regal die het altijd moest bezuren in de afleveringen.

Reliant Robin​
Bouwjaar: 1993
Kilometerstand: 30,710 miles = 49.136 km
Prijs: £2,195 = € 2.397,-

Reliant.jpg


Reliant1.jpg


Reliant2.jpg


Reliant3.jpg


Reliant4.jpg


Link naar advertentie
 
Als ik aan het Verenigd Koninkrijk denk, dan denk ik voornamelijk aan eigenwijs en behoudend, zich vastbijtend in tradities.

Dat blijkt nu des te meer met de Brexit, maar dat zie je ook terug in hun historie rondom de automobiel. In de jaren 50 was men de grootste exporteur, British Leyland behoorde tot in de jaren 70 tot de 4 grootste producenten ter wereld. Heden ten dage bestaat er geen enkele onafhankelijke grote autoproducent of autofabriek, ze zijn in handen van Duitse, Franse, Japanse, Chinese, etc. eigenaren. Enkele kleintjes overleven of staan weer op. De grootste daarvan Mc. Laren. Zelfs het oerengelse Morgan is in handen van Italiaanse investeerders.

Een mooi voorbeeld uit die eigenwijze opstelling is deze:

Austin Princess HL

Een product van British Leyland (BL).

Enkele feitjes rondom de Princess die wel aangeven hoe die Engelse autoindustrie zijn ondergang promote:
  • De auto werd geïntroduceerd als Austin / Morris / Wolseley 18–22 in maart 1975. De Morris en Wolseley met een andere vorm motorkap en 2 ronde koplampen, de Austin met de door de ontwerper Harris Mann bedoelde trapezium vormige.
  • Om vervolgens in oktober 1975 toch maar Princess te worden genoemd. Niet als type, maar als merk Princess! Alleen in Nieuw Zeeland werd deze verder als Austin Princess verkocht. Het merk Wolseley werd zelfs geheel uit de markt gehaald!
  • De vorm van de motorkap werd ook meteen terug gebracht tot 1, die van voorheen de Austin.
  • De auto was een sedan, met werkelijk een enorme beenruimte achterin (dwarsgeplaatse motor, voorwielaandrijving), maar een zeer slecht bereikbare kofferruimte. Het was geen hatchback, alhoewel de vorm wel een achterklep indiceert. Harris Mann had de auto wel als hatchback ontworpen, maar er bestond al de Austin Maxi, een hatchback en de directie van BL vond een 2e hatchback maar niets. Daarbij „vergat" men dus gewoon dat de Maxi al sinds 1969 op de markt was en qua design zelfs nog leek op de ADO17 serie uit 1964!
  • Dat de hierboven al ingezonden Rover SD1 óók een hatchback was vergat men ook maar even, dat was tenslotte een Rover. Wat meteen blootlegt waardoor BL nooit een succes werd. Het was, oneerbiedig gezegd, een samenraapsel van vele fabrikanten, waarbij sommige zelf al uit een fusie waren ontstaan (BMC). Al die eilandjes streefden voor hun eigen succes. Zonder een eenduidig marketing plan.
  • De hatchback versie van de Princess kwam pas in 1982, toen na een zware facelift de auto ineens wel weer als Austin, maar geen Princess, maar Ambassador werd geherintroduceerd. Die Ambassador kwam trouwens pas een half jaar na de productiestop van de Princess serie! Die werd officieel ook alleen in de UK en Ierland verkocht.
  • Bij de introductie in 1975 werden er 2 motoren aangeboden, een 1.8 en 2.2 liter. Die 1.8 was in de basis een motor uit 1947(!) en kon duidelijk niet wedijveren met de opkomende japanse merken met moderne techniek. Het ding was verschrikkelijk zwak, prestaties (zeker als automaat) pasten totaal niet bij het formaat auto.
  • Niet te vergeten, de jaren 70 waren in de UK de jaren van de vakbonden en Margeret Thatcher, alhoewel pas in 1979 Premier, vanaf 1975 leider van de oppositie. Stakingen waren een dagelijks fenomeen, fabrieken lagen zomaar weken stil, wat ook de betrouwbaarheid (levertijden en kwaliteit) niet ten goede kwam.

Deze Austin Princess is een van de allerlaatse, uit Nieuw Zeeland afkomstig en daar ook te koop.
Bouwjaar 1981
Prijs $ 14990.00 is € 8.730



5dc398cf8cab8-1.jpg


5dc4775583553-15.jpg


5dc47975c9b89-18.jpg


5dc476a61e7c2-13.jpg


35-1.jpg


hier te koop
 
Zoiets? De GB sticker zit er zelfs op.

Mini Cooper S

MINI Mini Cooper - S Morris Mark I
1963, Benzine, Handgeschakeld, Rood
€ 50.000
24.086 km

mini-mini-cooper-mark-i.jpg


mini-mini-cooper-mark-i.jpg


mini-mini-cooper-mark-i.jpg


mini-mini-cooper-mark-i.jpg


mini-mini-cooper-mark-i.jpg


Bekleding: Skai
Interieurkleur: Zwart
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: geen

- Originele Mark I - Morris Mini Cooper S
- Originele kleurstelling
- Zwitsers geleverd
- Historie bekend
Deze originele Morris Mini Cooper "S" werd oorspronkelijk geproduceerd op 9 augustus 1963 en op 19 september 1963 uitgeleverd in Zwitserland. De auto bleef in Zwitserland totdat deze op een gegeven moment geëxporteerd werd naar Californië. In Augustus 2006 werd de auto gekocht door een liefhebber in Fountain Valley in Californië. Hij behield de auto in bezit totdat deze recentelijk naar Nederland werd geïmporteerd.

De auto is nog altijd in de originele kleurstelling "Tartan Red" met een zwart dak.

Zeer zeldzame originele "Cooper S" van de eerste serie.
 
[size=x-large]2009 Morgan Aeromax[/size]

https://home.mobile.de/LEBERFINGER#des_302453788

aero3.jpg


aero1.jpg


aero2.jpg


aero4.jpg


aero5.jpg


€ 196.000
 
Als je hem hebt zien en horen rijden, dan weet je waarom ik juist deze in 2000 volledig nieuw opgebouwde Bentley inzend.
Voor wie dat niet heeft: clipje

[size=x-large]Bentley 4,5 litre supercharged Tourer recreation by Graham Moss[/size]

280037-1542792632-151723.jpg

280037-1542792632-9583108.jpg

280037-1542792630-8988728.jpg

280037-1542792629-294508.jpg

280037-1542792631-3696446.jpg


Prijs: £ 620.000
Bouwjaar: 1929
1929 Bentley 4½-Litre (5.3) Supercharged Tourer Recreation by Graham Moss.Chassis Number: RC2209Registration number: SV8387An exacting Recreation by renowned expert Graham Moss finished in August of 2000. This car was built up on an RC chassis using as many original components as possible to ultimate blower Bentley Specification. During the process the engine was upgraded to 5.3 litre capacity with as many original components as possible; when they were not available, they were remanufactured, often to improved, more powerful or durable versions of the original designs.The car was built around a new 130-in. wheelbase chassis, with some original components. Its engine was created from the best available parts, including a new 5.3-liter cylinder block with a new magnesium “Birkin Blower” racing-style crankcase and winged sump, counterbalanced billet crankcase and connecting rods, modern shell bearings and forged pistons, and a new, correct supercharger. The engine is mated to an original 4½-Litre “D” type gearbox, with overdrive fitted for easy highway use, and a 3-Litre steering box converted to 4½-Litre specifications.The front axle and steering arms are also original components, as are the back axle casing, the self-wrapping brakes, the instruments, the dynamo and starter motor, and the pedal shaft, while the brake drums and wheels were remanufactured to original specifications. Invoices for Moss’ work on file deeply detail the level of workmanship invested into this “dream project.”This Bentley will make a fantastic rally machine or simply a sorted fast road car for the annual dash down to LeMans. We will conduct a full photo shoot upon its arrival in December.
 
Dat kan er voor mij maar ééntje zijn:
- Heerlijke V12
- Sedan
- Dubbele ronde koplampen
- Hout, leer en chrome :)
- Daimler (y)

[size=x-large]Daimler Double Six[/size] (alleen de naam al, Brits, aristocratisch, luxe en .. double six, geen v12 ofzo :) )

1992 // 25.900 Euro

jaguar-daimler-130-17-1400-1400-1-86.jpg


jaguar-daimler-130-30-1400-1400-1-86.jpg


jaguar-daimler-130-32-1400-1400-1-86.jpg


jaguar-daimler-130-71-1400-1400-1-86.jpg


jaguar-daimler-130-104-1400-1400-1-86.jpg
 
Jaguar is toch wel op en top Brits. De XJS Coupe hoort wat mij betreft bij de de allermooiste auto's ooit gemaakt. Maar dan wel het model van voor de facelift begin jaren 90 waarbij de karakteristieke achterlichten van het originele ontwerp helaas het veld moesten ruimen. Dit prachtige rode exemplaar heeft een passend beige interieur en is voorzien van het, in mijn ogen, mooiste ontwerp lichtmetalen velgen

[size=large]Jaguar XJS 5.3 V12 Coupe uit 1986[/size]

96.000km en eerste eigenaar

Prijs 29.950 Euro

jaguar-xjs-5-3-v12-coupe-96000km-1e-eigenaar-org-nl-auto.jpg


jaguar-xjs-5-3-v12-coupe-96000km-1e-eigenaar-org-nl-auto.jpg


jaguar-xjs-5-3-v12-coupe-96000km-1e-eigenaar-org-nl-auto.jpg


jaguar-xjs-5-3-v12-coupe-96000km-1e-eigenaar-org-nl-auto.jpg


jaguar-xjs-5-3-v12-coupe-96000km-1e-eigenaar-org-nl-auto.jpg
 
Een Britse auto, origineel in Nederland geleverd met vele jaren patina en een toevallig leuk bijpassend kenteken met de letters UK, United Kingdom er in.

[size=x-large]Wolseley [sup]4[/sup]/[sub]44[/size][/sub]

Bouwjaar: 1956, Prijs: € 11.850

Origineel Nederlandse en ongerestaureerde Wolseley 4/44 uit 1956. In goede en ongerestaureerde staat, wel is deze Wolseley al een keer voorzien van nieuwe lak.Het chroomwerk is authentiek en in patina staat. Het interieur is eveneens in een mooie patina staat, dit kan als uniek bestempeld worden. Bekleding is van rood leer, dashboard van hout en de vloerbedekking is rood en van stof. Meters en controlelampjes functioneren naar behoren. Auto rijdt en schakelt goed en de motor loopt soepel, het mechanische aspect zoals o.a. motor en versnellingsbak etc. zijn nog in ongerestaureerde staat. Bij deze Wolseley zijn het originele 1e LINNEN kentekenbewijs van 1956, originele instruktieboekje van 1956, documentatie van Wolseley etc.etc. aanwezig. De Wolseley ziet er mooi en verzorgt uit, het is zichtbaar dat de auto nog nooit is gerestaureerd. Een dergelijke auto met deze historie is zeer zeldzaam !
2Wolseley-444-5-800x500.jpg

7Wolseley-444-20-800x500.jpg

8Wolseley-444-42-800x500.jpg

16Wolseley-444-68-800x500.jpg

6Wolseley-444-23-800x500.jpg
 
Alles goedgekeurd (y)

Dan mijn eigen inzending. Ik zou met gemak 10 occasions kunnen inzenden want wat is er veel moois van de overkant van de Noordzee gekomen, toch kies ik voor onderstaande. Het VK is voor mij ook het land van de tientallen kleine sportwagenfabrikanten, waarbij dit merk één van de (relatief) succesvollere verhalen is.

[size=x-large]2002 Noble M12 GTO-3[/size]

Past ook perfect in de Britse traditie van leentjebuur spelen bij andere merken. Zo heeft een MG Xpower Punto-koplampen, de McLaren F1 heeft achterlichten van een bus en deze Noble haalt zijn achterlichten van een Mondeo.

6302a930f9d847feacb0042adeed9ba1.jpg


372f6d4752b74a2d9722265c35e5f236.jpg


961a9cc60e9a45e283890eef5ced775e.jpg


9b3d462cfc3e44109c44361b3f71e0dc.jpg


809225abe9df461e8467b320569b9944.jpg


Hij had in de vorige wedstrijd ook niet misstaan :) Hier te koop voor £37,995 (€41.753)
 
Op en top brits, deze heerlijke Austin

[size=x-large]1956 Austin A35[/size]

13950553.jpg


Price £12,500
Ad Type For Sale
Category Classic Cars
Make Austin
Model A30
Year 1956
Mileage 959 miles
Country UK
Region Wiltshire
Telephone 07967 203007
Status Trade
Date 24-Nov-2020
Ref C1289259

13950555.jpg


13950557.jpg


1956 Austin A30 Seven

• Fast Road 1275cc engine
• Special Mk. I Frogeye Sprite wheels
• Five-speed gearbox

First registered on 1st July 1956, this fabulous little Austin was first registered to a Rev. John William Huxley-Williams from Worthing who passed the car to his daughter, one assumes, a Miss Muriel Grace Huxley-Williams. We might assume that today, the Rev. Huxley-Williams may recognise the motor car he purchased over 64 years ago but certainly not the way it drives as it has been upgraded at huge expense. The idea was to have a generally standard looking car but with a punch. This I may verify as one BMW owner found out to their embarrassment recently. The specification sheet is long but includes the following:

The power unit is a 1275cc rebuilt Midget engine with roller rockers, uprated cam, Duplex timing chain, Fidanza alloy flywheel etc. plus a Les Ryder gas flowed cylinder head. Cooling is supplied via a Goodwood grille to an uprated radiator with an electric fan. The gearbox is a Type-9 five-speed unit with hydraulic clutch. The braking system has been upgraded to Midget front discs with the rear brakes modified to hydraulic with Minifin drums. The steering column, fitted with a leather Moto-Lita steering wheel, is an A40 unit that is slightly shorter than the A30 column but incorporates an indicator switch that operates the lights on top of the front wings and rear lights. The original semaphore units are still in place and operate correctly. The suspension has also been attended to and includes a front anti roll bar, 400lb springs and is slightly lowered. The wheels are specially adapted Sprite Mk. I (Frogeye) items, slightly widened and shod with excellent tyres.

13950561.jpg


he interior and boot space are in good order and includes a tool kit. Importantly, the coachwork is very good and outstanding on the undersides with factory seams and no signs of any repair work at all.

This little Austin comes with a large history file that includes, the original buff logbook, recent and period invoices, old MoT test certificates, an original handbook and a UK V5C registration document. Classed as a Historic Vehicle, it is MoT test and tax exempt whilst the number plate, VPO 389, is transferable and included in the sale.

At a glance, this Austin A30 looks stock and very pretty. There are no auxiliary instruments, rev counter or roll cage and so, to the uninitiated it may be suspected that this is a standard car. However, start that engine and this Austin comes alive. Great fun and always smiles wherever you go, unless you are that BMW driver of course.

13950563.jpg
 
Ooit één keer in het echt gespot, een Mini met kontje en schitterende neus ;)
Een occasion waarvan het ganse levensverhaal gekend en beschreven is:
- nieuw gekocht voor vrouw
- verkocht aan 2e eigenaar voor vrouw
- teruggekocht door eerste eigenaar
- teruggekocht door zoon tweede eigenaar


ebay926973.jpg


[size=x-large]WOLSELEY HORNET MK II[/size]

ebay926971.jpg


OUTSTANDING MINI BASED WOLSELEY HORNET MK II JUST 29,000 GENUINE MILES FROM NEW

ebay926975.jpg


Sale price: £6,209.00

Manufacturer: Mini
Model: Wolseley Hornet MK II
Year: 1967
Type: Standard Car
Doors: 2
Color: White
Mileage: 29,588
Seats: 5
Engine: 998
Transmission: Manual
Fuel: Petrol
Drive side: Right-hand drive

ebay926976.jpg


LFD 794E

On the last day of February 1967 the first owner of LFD 794E. the wife of the owner of an engineering firm based in Cannock. travelled the few miles to her local BMC dealer to collect her new Wolseley Hornet Mk II.

Although not registered until 28 February 1967. sixteen weeks or so after the introduction of the Mk III. this car would have been one of the last MK II's off the line before production had ceased in the previous October.

From the offset LFD 794E was destined to be a car that was only to see infrequent use. In the main its journeys were confined to within the boundaries of Cannock and the immediate surrounding area.

LFD 794E was cherished and loved by its elderly owner. When not in use. which was most of the time. the Wolseley would be stored in the double garage attached to the owners bungalow.

In its early life the first owner of LFD 794E had to give up driving. She hoped not for good but just in case she wanted her pride and joy to go to someone known to her who could be entrusted to care for her beloved Wolseley in the same way that she had.

As it turned out the wife of her husband's Chiropodist had been seeking just such a car. A deal was struck with two conditions. The first. of course. was that she would care for it as the first owner had - agreed! The second condition was that if the second owner ever decided to sell the car in the future that she would give the first owner the option to buy it back - also agreed. The first owner it would seem was still hopeful of being able to one day get back behind the wheel of LFD 794E.

The second owner was true to her word and indeed cherished and cared for LFD 794E in the same vain as the first owner had. She continued to keep the Wolseley garaged used it infrequently and again in the main travelled just within the confines of Cannock. In the next thirty five years or so the mileage covered was just 28. 00 or so.

In 2003 the second owner decided that she really should update the Wolseley for something a little more modern. She was still in contact with the first owner. now quite advanced in years. and again true to her word offered her the car back as promised - but with a condition of her own though. That condition was that the next time that the Wolseley was to be disposed of first refusal this time should go to the second owners son who had been a regular passenger in the car since he was a child. Again agreed!

The first owner regained ownership of LFD 794E on the 27 April 2003. however she was still unable to drive and the car went straight back into the garage where it had spent its early days to be stored.

The first owners husband. now retired from the family engineering business. undertook a process to protect LFD 794E from deterioration whilst in storage and to. as he believed. bring the areas of the car that had not readily been visible. such as the engine bay. back to how he remembered them when his wife had sold the car thirty odd years previously. More on this in the relevant sections below.

LFD 794E remained in storage in the first owners garage for the next nine years. apart from when it travelled most years the couple or so miles for its MOT. The last MOT whilst in the care of the first owner was carried out on the 13 March 2008 the mileage recorded at that time 28. 25.

In January 2012 the car. as agreed. was acquired by the second owners son and returned to the garage at his parents home where it had spent the majority of its life.

In May 2012 LFD 794E was submitted for MOT now with just 9 miles more than the last time it had been four years previously. For the first time ever in its life the Wolseley required some minor welding for the MOT - but not much. It failed only on N/S/F floor sub frame mounting corroded.

The son of the second owner had this attended to and at the same time a couple of other minor areas that were not MOT failures done at the same time by a classic car specialist. None of these repairs are visible or at least obviously so apart from a small 2 inch by 2 inch ish plate to the O/S/inner sill and even then you would need to remove the carpet to see it. To give you an idea of just how minor all this work was an invoice in the history file that includes labour and parts to change the rear petrol pipe to the pump as well was just £100.

Since LFD 794E returned to the family of its second owner it has covered just a few hundred miles and spent most of its time in the garage at the second owners home.

Today the Wolseley is presented in well preserved original and unmolested condition. It has never been restored and the vast majority of the parts that make it up are those fitted on the production line almost fifty years ago in 1966. The genuine mileage from new is now just 29. 88.

ebay926969.jpg
 
Kantmelding bij inzending Pink Panther:

Een bekende van mijn ouders, in die tijd Daihatsu verdeler, had een Princess "moeten" overnemen bij de verkoop van een Dai.
Ten armen laatste reed hij uiteindelijk zelf maar dagdagelijks rond in die schier onverkoopbare miskleun.
Tot hij "op de mooiste dag van zijn leven" een ongeval kreeg met die vermaledijde Princess.
Hij kreeg van de verzekering een groter bedrag uitgekeerd dan hij ooit had kunnen krijgen bij verkoop.
Wagen weg, garagehouder vergoed, iedereen tevreden!
 
Inzending gewijzigd: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5977433,5977467#msg-5977467
 
Probenator zei:
Als ik aan Engelse auto's of Engeland denk dan denk ik aan de 2 keer dat ik zelf in Engeland ben geweest maar ook aan Engelse series als Schone Schijn en.... Mr. Bean, dat hoef ik denk ik niet uit te leggen: de blauwe Reliant Robin die het altijd moest bezuren in de afleveringen.

Het is je vergeven want bijna iedereen maakt dezelfde fout, maar dit was een Reliant Regal. ;) De Robin is het modernere model dat tussen 1973 en 2002 werd geproduceerd, tussen 1981 en 1988 onderbroken door de Rialto.
 
Ik heb thuis een boekje over Reliant staan en als je dat goed leest was het een geniaal concept. Een klein wagentje dat je met een brommer rijbewijs mocht rijden en je zat toch droog verzin het maar:p Ik hoop binnenkort voor mijn werk in een echte Defender 110 te kunnen stappen:T
 
BRG zei:
Kantmelding bij inzending Pink Panther:

Een bekende van mijn ouders, in die tijd Daihatsu verdeler, had een Princess "moeten" overnemen bij de verkoop van een Dai.
Ten armen laatste reed hij uiteindelijk zelf maar dagdagelijks rond in die schier onverkoopbare miskleun.
Tot hij "op de mooiste dag van zijn leven" een ongeval kreeg met die vermaledijde Princess.
Hij kreeg van de verzekering een groter bedrag uitgekeerd dan hij ooit had kunnen krijgen bij verkoop.
Wagen weg, garagehouder vergoed, iedereen tevreden!

Dat is het lot van veel Engelse wagens geweest in de jaren 70 en 80. De Allegro met zijn vierkant stuurwiel (van dezelfde ontwerper als de Princess) was ook al zo'n beroerd product, de Metro werd pas in 1980 geïntroduceerd, terwijl de 1e ontwikkeling al begin jaren 70 begon. Er was gewoon geen geld bij B-L, zeker niet nadat de overheid in 1975 de boel had gered. Modellen liepen (te) lang en werden hopeloos vaak gefacelift of van een andere naam voorzien. Dat er enkele pareltjes zoals de SD-1 en wat Honda afgeleiden zijn gebouwd mag een wonder heten.
 
hobbes2cv zei:
Ik heb thuis een boekje over Reliant staan en als je dat goed leest was het een geniaal concept. Een klein wagentje dat je met een brommer rijbewijs mocht rijden en je zat toch droog verzin het maar:p Ik hoop binnenkort voor mijn werk in een echte Defender 110 te kunnen stappen:T

Je moest er een motorrijbewijs voor hebben, het brommerrijbewijs was toen nog niet uitgevonden...
 
929V6 zei:
Het is je vergeven want bijna iedereen maakt dezelfde fout, maar dit was een Reliant Regal. ;) De Robin is het modernere model dat tussen 1973 en 2002 werd geproduceerd, tussen 1981 en 1988 onderbroken door de Rialto.

Ah ja ik zie het nu, weer wat geleerd (y) De inzending laat ik wel staan, er zijn niet zoveel Regal's, Robin's en Realto's te vinden. :)
 
Pietzoveel zei:
@Hobbes: Doe je thermo ondergoed aan en neem gehoor bescherming mee!

Inderdaad. Ik heb ooit mogen rijden in zo'n ding. Op zich best leuk hoor, maar wauw wat maakt dat een hoop kabaal. Geen isolatie en de motor zit bij wijze van spreken bij je op schoot..
Wel heel leuk om te zien!
 
En het rijtje! 23 prachtig Britten om uit te kiezen:

MX6 - 1964 Aston Martin DB5
640x480.jpg


afentoe - 1979 Triumph Spitfire
triumph-spitfire-1500-only-3-966-miles-factory-new-condition-overdrive.jpg


Tydelyck - 1977 Triumph Stag
triumph-stag-120-7-1400-1400-1-86.jpg


929V6 - 1965 Humber Sceptre Mk I
56346415.jpg


Jay DoubleYou - 1973 Jaguar E-Type 5.3 V12 Roadster
1280x960.jpg


Zadelsnuiver - 2006 Aston Martin V8 Vantage
2006-aston-martin-v8-vantage-pic-1797795005853165970-1024x768-jpeg.jpg


Bobbeltje - 2000 TVR Tuscan
640x480.jpg


Jp053 - 1977 Rover SD1 3500 V8 Vanden Plas
rover_sd1-6822.jpg


rzasa - 1984 MG Metro
b367d019f1874f7284eb241c2ac79e63.jpg


Probenator - 1993 Reliant Robin
Reliant.jpg


Pink Panther - 1981 Austin Princess HL
5dc398cf8cab8-1.jpg


Total Loss - 1963 Mini Cooper S
mini-mini-cooper-mark-i.jpg


Escher - 2009 Morgan Aeromax
aero3.jpg


Zonder BMW met Skoda - 1929 Bentley 4,5 litre supercharged Tourer recreation by Graham Moss
280037-1542792632-151723.jpg


caspervanc - 1992 Daimler Double Six
jaguar-daimler-130-17-1400-1400-1-86.jpg


MBdoubleyou - 1986 Jaguar XJS 5.3 V12 Coupe
jaguar-xjs-5-3-v12-coupe-96000km-1e-eigenaar-org-nl-auto.jpg


Spekky - 1956 Wolseley [sup]4[/sup]/[sub]44[/sub]
2Wolseley-444-5-800x500.jpg


lybra - 1955 Land Rover Defender
1280x960.jpg


Timo - 2002 Noble M12 GTO-3
6302a930f9d847feacb0042adeed9ba1.jpg


SVF - 1960 Lotus Elite
AETV30560020_1.jpg


Guus Leferink - 1956 Austin A35
13950553.jpg


BRG - 1967 Wolseley Hornet Mk II
ebay926973.jpg


opel omega - 1999 Lotus Esprit V8
1280x960.jpg

Stemmen kan tot vrijdag 25 december, 20:00
 
Tjonge, hoe moet je hier nou uit kiezen! Ik zou wel 10 auto's in m'n top-3 willen zetten. Toch maar een poging doen.

1. MX6 - 1964 Aston Martin DB5
Voor mij denk ik de mooiste Britse auto.

2. Jp053 - 1977 Rover SD1 3500 V8 Vanden Plas
Nog zo'n klassieker, maar dan ietsje bereikbaarder.

3. Bobbeltje - 2000 TVR Tuscan
Een outsider, maar wat een bijzondere vormgeving, nog steeds!
 
1 Pink Panther - 1981 Austin Princess HL
2 afentoe - 1979 Triumph Spitfire
3 BRG - 1967 Wolseley Hornet Mk II
 
1. Spekky - 1956 Wolseley 4/44
2. rzasa - 1984 MG Metro
3. BRG - 1967 Wolseley Hornet Mk II
 
1. Jp053 - 1977 Rover SD1 3500 V8 Vanden Plas
2. Zadelsnuiver - 2006 Aston Martin V8 Vantage
3. Tydelyck - 1977 Triumph Stag
 
1. Jay DoubleYou - 1973 Jaguar E-Type 5.3 V12 Roadster
2. Zadelsnuiver - 2006 Aston Martin V8 Vantage
3. Escher - 2009 Morgan Aeromax
 
Herken trouwens sowieso 2 exact dezelfde auto's die we in Augustus ook al hadden in deze wedstrijd.
1 daarvan won toen ;)
 
Pink Panther zei:
Total Loss zei:
Herken trouwens sowieso 2 exact dezelfde auto's die we in Augustus ook al hadden in deze wedstrijd.
1 daarvan won toen ;)

Dat is niet uniek, maar gelukkig ook geen probleem.

Zeker niet. Herkende er 1 en wist dat niet zo heel lang geleden moest zijn, vond toen ook meteen de 2e die me tot die tijd minder bekend voorkwam.
Toch apart dat die foto's/auto's soms zo blijven hangen.
 
Total Loss zei:
Pink Panther zei:
Total Loss zei:
Herken trouwens sowieso 2 exact dezelfde auto's die we in Augustus ook al hadden in deze wedstrijd.
1 daarvan won toen ;)

Dat is niet uniek, maar gelukkig ook geen probleem.

Zeker niet. Herkende er 1 en wist dat niet zo heel lang geleden moest zijn, vond toen ook meteen de 2e die me tot die tijd minder bekend voorkwam.
Toch apart dat die foto's/auto's soms zo blijven hangen.

Klopt, soms ook wel verklaarbaar. Zoek maar eens een gebruikte Princess.:confused:
 
1. Guus Leferink - 1956 Austin A35
2. 929V6 - 1965 Humber Sceptre Mk I
3. rzasa - 1984 MG Metro
 
1. Zonder BMW met Skoda - 1929 Bentley 4,5 litre supercharged Tourer recreation by Graham Moss
2. MX6 - 1964 Aston Martin DB5
3. Jay DoubleYou - 1973 Jaguar E-Type 5.3 V12 Roadster
 
Terug
Bovenaan