Occasionwedstrijd # 419: reclame ### jp053 is de winnaar ###

Gepost door rzasa 


Welkom bij Occasionwedstrijd # 419: reclame





Zolang er auto's bestaan wordt er reclame voor gemaakt. Vaak om een bepaalde doelgroep aan te spreken, om de auto een imago mee te geven of om een bepaalde kwaliteit te benadrukken. Een enkele keer worden er bekende mensen ingezet om het blik aan te prijzen.

De opdracht voor deze week is simpel.

De opdracht voor deze week:
Ga op zoek naar een leuke auto-advertentie en probeer een zo goed mogelijk gelijkende occasion te vinden.

De regels van deze week:
- Bouwjaar: tot en met 2010.
- Mag overal te koop staan, bij vreemde valuta even omrekenen naar Euro’s.
- Maximumbudget: € 150.000,-.
- Bij je inzending moet ook een foto van de bewuste advertentie staan (mag als 6e foto).
- De advertentie bevat ook tekst (dit om persfoto's te voorkomen)
- Stills uit reclamespotjes mogen ook, maar dan moet er wel een linkje bij staan van het gehele spotje.
- Foto's uit folders mogen niet.


Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per inzending.
- De eerst geplaatste foto in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal één inzending per persoon; als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal één foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.



Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 199
200: Two Hundred - Pink Panther
201: Mag het iets meer zijn? - smarter
202: Simplify, then add lightness - 929V6
203: La Nationale 7 - rzasa
204: Opvallende bedrijfswagen - non-turbo
205: De Bende van Nijvel – Spekky
206: Anniversary – Wouter82
207: Rotte peren - Zonder Matra, met BMW
208: Tweecilinders - British Racing Green
209: Happy with Honda - PascalD
210: Vier maal vier - Guus Leferink
211: Ford - Escher
212: Decennia - Pink Panther
213: Icons and Golden Years - zonder Matra, met BMW
214: De driecilinder - rzasa
215: De topvariant - smarter
216: Boven je pet(je) - Niels.
217: Vergeten auto's - Jorn
218: Alle gekheid op een parkeerplaatsje - JW01
219: Walter de' Silva - zonder Matra, met BMW
220: 1970 - non-turbo
221: London–Sydney Marathon 1968 - Guus Leferink
222: De kadett-klasse - 929V6
223: Zo goed als nieuw - rzasa
224: Hetzelfde type- smarter & Escher
225: American History - Bozzie
226: Yoshisuke Aikawa a.k.a VW-liefhebber kiest Japans – Spekky
227: Anderhalve auto – JOtter
228: Vierdeurs cabrio – 929V6
229: Laat ze maar schuiven!- Escher
230: Eerste eigenaar- D. Elzinga
231: Nieuwe rijken - Guus Leferink
232: De jaren 50 - Sams4ng
233: Designed by.....Guigiaro - Wrangler
234: Een pakketje schroot met een dun laagje chroom - Guus Leferink
235: 6 in lijn - Marno
236: Mooi kleurtje - Guus Leferink
237: Comfort... - smarter
238: Van een oud vrouwtje geweest... - British Racing Green
239: Krachtige Stationwagens - 929V6
240: Championnat de Super Stock-Car - Escher
241: Prachtige interieurs - JW01
242: Your "date of birth"-car - Remus
243: Vandaag is rood – rzasa
244: Bestel maar - Meike
245: Project 2 - non-turbo
246: Allemaal beestjes - Guus Leferink
247: Hier bekend, maar toch weer niet... - Escher
248: (Niet) Mijn Auto - rzasa
249: US-specs - Niels.
250: Striping - Meike
251: How low can you go - Pink Panther
252: The Bold and the beautiful - Niels.
253: De perfecte youngtimer - D. Elzinga
254: Laadbakkie- 929V6
255: Taxi! - Soloman
256: Nummer één! - Escher
257: Platform-sharing - Wouter82
258: Hittegolf! - smarter
259: Zo uit de folder weggereden – Spekky
260: Ronde koplampen - Joep 83
261: Merkencups - Wrangler
262: Barnfind / Schuurvondst - Pink Panther
263: Exclusief voor weinig- Escher
264: Follow the leader - Niels.
265: Origineel Nederlands - Wrangler
266: Banzai! The rise of the Japanese car- Auto-fan
267: Jong geleerd...- Shooting Brake
268: Groen als het struikgewas- Escher
269: Originele lak - PascalD
270: zonder pookje - Zonder Matra, met BMW
271: Is gas toch niet alleen om op te koken? - Escher
272: Kleurrijk trio - Escher
273: Snel... vergeten - Niels.
274: Moderne techniek - Pink Panther
275: Schimanski - 929V6
276: Touristenfahrten op de Nordschleife, 1973 - Guus Leferink
277: Overpriced - smarter
278: Niets is wat het lijkt: Replica! - rzasa
279: Baanbrekend - rzasa
280: Recht en hoekig – Wouter82
281: Winterproject - 929V6
282: London-Sydney Marathon, anno 2014 - Niels.
283: IJzeren Gordijn - stoterstangen90
284: Oprijwagen - 929V6
285: 1974 - Bobbeltje
286: Miami Vice - Pink Panther
287: Mislukking- Gullwing & Escher
288: Bewegende delen - smarter
289: De GL versie - Niels.
290: Youngtimer Lease- Escher
291: POA - Lybra
292: V6 Turbo- Escher
293: 1 model, vele varianten - smarter
294: Geniale hutjes - Wrangler
295: Allright Chaps! - Ouwediesel
296: Een auto voor de Koning - Singleframegrille
297: Le chique a la française - Wrangler
298: Brasil Festa - D. Elzinga
299: De driedeurs hatchback - Guus Leferink
300: 300 - Spekky
301: Machtig mooie match merk met model - Singleframegrille
302: The bad and the ugly, of op z'n Nederlands: niet moeders mooiste- Escher
303: The Malaise Era - Zonder Matra, met BMW
304: Fully loaded - Pink Panther
305: Jackpot! - Guus Leferink
306: Let's get digital - smarter
307: A giant leap - Escher
308: En vogue - rzasa
309: A place on earth - Bobbeltje
310: Bouwvak- Escher
311: Wij mannen doen het verkeerd... – Wouter82
312: Fabbrica Italiana Automobili Torino – 929V6
313: Een rode cabriolet voor een klein budget! – Niels.
314: Video star- Wrangler
315: Topless aanmodderen - smarter
316: Restomod - Singleframegrille
317: Dutch Design - Jorn.
318: MMBS - 929V6
319: Met het hele gezin naar Sporthuis Centrum - smarter
320: Woodie – Smarter/Niels.
321: Kleine beurs – Spekky
322: 6 ruiten – Stefan-V6
323: Britannia rule the....roads? - 929V6
324: Mag het een klepje meer zijn? - smarter
325: Kleur bekennen - rzasa
326: Dubbele koplampen - Guus Leferink
327: Sinterklaas-editie- Escher
328: Geimporteerd - Zonder Matra, met BMW
329: Mille Miglia - Pink Panther
330: Pick-up - Wrangler
331: Vintage Racer - rzasa
332: 5 - Pink Panther
333: Vreemde vormen - smarter
334: Geen stijl - Escher
335: The ugliest of all - Rzasa
336: Diesel - Pink Panther
337: Look-alike - Zonder Matra, met BMW
338: Het motorkapornament - rzasa
339: De fraaie hatchback - smarter
340: Veel voor weinig: het afschrijvingskanon- Escher
341: 3 landen, 1 jaar - Wrangler
342: We all live in a Yellow Submarine - smarter
343: Panoramisch uitzicht - Pink Panther
344: Zeldzaam! - rzasa
345: 3e zitrij - Wouter82
346: Sleeping time - Guus Leferink
347: Porsche 911 - Smarter
348: tatu tatu - JW01
349: AutoRAI - Niels.
350: Around the World - smarter
351: Track Day - Escher
352: Moby Dick - rzasa
353: Suicide doors - Wrangler
354: 3 doors, 5 doors and 4 doors -Shooting brake
355: Budgetdroomgarage - Pink Panther
356: You paid how much? - Niels.
357: Eighties verantwoord - Niels.
358: To turbocharge or not to turbocharge, that's the question... - PascalD
359: De cirkel is rond - Smarter
360: Vakantiecombi: Cabrio met Caravan - Bobbeltje
361: Kaal, Kaler, Kaalst - Zonder BMW met Mazda
362: Typische vrouwenauto - Zonder BMW met Mazda
363: Je had maar één taak ! - Spekky
364: Zeg 'ns aaa - Wrangler
365: De 4 seizoenen - smarter
366: Grand Touring Coupé - smarter
367: Geel en grijs - Escher
368: Not Lost in Translation - Auto-fan
369: Het Gouden Stuur - Escher
370: River Deep, Mountain High - 929V6
371: De direct ingespoten diesel - JW01
372: De pekelbak - .Timo
373: De lengte in - Pink Panther
374: Een „vreemde" eend - 929V6
375: Racen voor een appel en een ei - flat412
376: Into the rough stuff? - Wouter82
377: Beste en slechtste voorbeeld - Meike
378: Barrelbrigade - keuze van het forum ! - Shooting Brake
379: Slakkentempo - Guus Leferink
380: Streetview - smarter
381: Extreme make-over: de facelift - Escher
382: Het modellengamma - Escher
383: That's so 90's - Zonder BMW met Mazda
384: Midlife Crisis Auto - Joop053
385: Help Max -> Mikaela Ahlin-Kottulinsky auto - afentoe
386: Klein maar fijn - Zadelsnuiver
387: Mooi wit is niet lelijk - Escher
388: Motorweek Retro Review - Zadelsnuiver
389: De anonieme miljonair - D. Elzinga
390: CVT - 929V6
391: De auto van oom agent - Joop053
392: Kijken, kijken en niet (kunnen) kopen - Shooting Brake
393: De meest verkochte auto aller tijden - zonder BMW met Mazda
394: Tatort - 740estate
395: European Car of the Year 1964 t/m 2015 - Smarter en Zadelnuiver
396: Roadtrip voor 6! - Escher
397: De moderne 'special edition'- 929V6
398: Mind the pedestrians, Richard! - smarter
399: Gered van Johnny (en soms ook niet helaas..) - Joop053
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa

Inzenden kan tot woensdag 14 september, 20.00 uur.
Stemmen tot vrijdag 16 september, 20.00 uur.


Veel succes!




3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-09-2016 20:16 door rzasa.

In een Fiat Panda lach je iedereen uit!



Filmpje: Met een Panda lach je iedereen uit










Hier te koop voor 2999,-






4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-09-2016 10:15 door Paul Z.
[www.youtube.com]

What becomes of the broken hearted.

Saab 900 S (Turbo) 1991






Volledig omgebouwd naar E85 deze Saab, maar helaas geen echte Turbo maar eentje die is omgebouwd. Maar hij lijkt erop en dat was de opdracht. Dus zend ik hem voor nu maar wel even in.
3700 euro met 29.000 km?





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-09-2016 21:50 door Nico GTR.


Citroën 2CV Perrier



Van deze uitvoering zijn er maar ongeveer 1.000 geproduceerd, in 1987 + 1988 en uitsluitend voor de Belgische markt.
Voorzien van een, jawel, koelkastje waarin exact 6 flesjes Perrier pasten.
En zeer apart, een aapje op de motorkap.

De Perrier uitvoering is daarmee al zeldzaam, een versie waarbij zowel de aap als de koelkast,
maar ook de emblemen, de groene pookknop en zelfs de wieldoppen nog aanwezig zijn,
ik denk dat dit een van de zeer weinige is.

Bouwjaar 1987 - 42.000km - CHF 19.900 = € 18.200

Hier trouwens meer info over de 2CV Perrier












Deze vreemde eend, pardon aap, staat met NL kenteken in Zwitserland te koop!




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-09-2016 21:47 door Pink Panther.
Bij het onderwerp reclame moest ik deze keer meteen denken aan Amerikaanse 'advertising' uit de jaren 50 en 60: Vaak heel kleurrijk en mooi in een bepaalde sfeer gepresenteerd om de auto het juiste imago mee te geven die de fabrikant voor ogen had. Ik kies deze week voor een Amerikaans design icoon van ontwerper Raymond Loewy: De Studebaker Avanti. In mijn ogen 1 van de fraaiste auto ontwerpen ooit:



1963 Studebaker Avanti











Stylish and highly desirable, our featured 1963 Avanti R2 4-speed is one of the best examples available today. Starting with what was a solid and original car, a high quality restoration was performed, totaling over $60,000. Since completion, the car has since been lightly used and very well cared for. Finished in turquoise over a handsome turquoise and beige interior, this is a super-attractive example of Studebaker’s most famous car. The fiberglass body is straight and free of typical waves and warping. Panel gaps are nice and consistent and the paint work, brightwork and trim are all executed to a very good standard. Proper narrow-whitewall radials wrap steel wheels which are fitted with the signature Avanti chrome wheel covers.

The sporty and luxurious four-seat cabin is trimmed in a rare combination of turquoise seats, carpets and door cards offset by a beige dash and door caps. The cabin is a beautiful expression of aircraft-inspired mid-century modern design, and one of the best examples of the “personal cars” of the period. Upholstery is in excellent condition throughout, showing only light signs of use on the seats and driver’s carpet. It has been usefully upgraded with a discreetly installed Vintage-Air air-conditioning unit and an AM/FM stereo, to make longer trips just a bit more comfortable.

This being an R2, the Studebaker 289 V8 is equipped with an optional Paxton supercharger, which pushed power output to a healthy 280 horsepower, and when backed by the optional 4-speed manual transmission, this Avanti certainly delivers performance to match the looks. The engine presents very well and is very nicely detailed, with the air conditioning compressor being the only obvious non-standard item. The rest of the engine bay shows some light use, but is still looks great, particularly with that big Paxton supercharger off to the side.

Few examples of this iconic sixties machine have been restored with such care and attention to detail. The addition of the very desirably R2 supercharger package and four-speed manual transmission only add to the desirability factor. This car has been well restored yet driven and cherished since, and it is ready for its next keeper.

$59,500 = € 53.000,-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-09-2016 22:20 door smarter.
Opvallende auto met opvallende advertentie smiling smiley



AMC Pacer X











1975
€ 7.750



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-09-2016 20:18 door Wouter82.
Het is nog steeds heel erg mooi weer!


Open

En dicht

Volkswagen Cabriolet

Bouwjaar 1989, 138,754 miles, Price $ 2,999 = € 2.669,34








1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-09-2016 23:00 door Spekky.
1996 Land Rover Range Rover 4.6 HSE - €4.950,-

[link.marktplaats.nl]



Alles klopt, de kleur, uitvoering, motor en wielen. Zelfs de kleine details zoals de koplampwissers en de oranje knipperlichten.



Alweer 20 jaar geleden lanceerde Land Rover de Range Rover HSE en rolde deze fraaie rode Range Rover van de band, toendertijd de allerduurste uitvoering. Na zo'n 315 dkm nog steeds zo fris als een hoentje en vrij interessant ook voor de niet-oliemagnaten dankzij de reeds ingebouwde LPG-G3 installatie.









2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-09-2016 23:17 door Zadelsnuiver.


1991 Lancia Delta HF Integrale 16V

[cambiomarcia.com]











€ 22.000




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-09-2016 23:29 door Escher.
***



12 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-09-2016 19:39 door Joop053.
* edit, moet zelf beter lezen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-09-2016 00:03 door 929V6.
Citroën CX GTI Turbo



Poster met Grace Jones en de Citroën CX GTI Turbo in de hoofdrollen.








Prijs € 7.500, bouwjaar 1985.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-09-2016 19:26 door 740estate.
Zelfs weer iets bijgeleerd.
Er bestond zelfs een Traction Avant met achterklep... de "commerciale"




Citroen Traction Avant 11CV Commerciale



Ort: Buchenweg 51, 48268 Nordrhein-Westfalen - Greven
Erstellungsdatum: 05.09.2016
Anzeigennummer: 517405665
Marke: Citroen
Modell: Andere
Kilometerstand: 4.000
Erstzulassungsjahr: 1957
Erstzulassungsmonat: 07
Fahrzeugtyp: Kombi
Kraftstoffart: Benzin
Leistung (PS): 57
Getriebe: Manuell
Beschädigtes Fahrzeug: Nein
TÜV Monat: 12
TÜV Jahr: 2017
Schlagwörter: Oldtimer



Beschreibung
Verkaufe meinen geliebten , Citroën 11CV Commerciale, das Fahrzeug ist sehr selten , da nur 9000 Stück gebaut wurden. Die Historie ist bis nach Frankreich zurück verfolgbar. Er ist, ohne Kosten zu scheuen, von Grund auf Karoserie seitig sowie technisch neu aufgebaut worden( Fotodokumentation). Da es sich um das seltene Kombifahrzeug mit großer Heckklappe handelt, sind ebenfalls die superseltenen originalen Einlegeböden vorhanden, die früher für den Transport von z.b. Weinfässern usw. benutzt worden sind .Der Wagen befindet sich in einem Zustand 2. Als Farbe wurde das seltene Excelsior Rouge gewählt, eine Farbe die je nach Sonnenlicht von Schwarz in Bordeaux schimmert. Motor, Getriebe, Lenkung und alle anderen Teile sind alle komplett zerlegt und mit Neuteilen restauriert worden. Ebenfalls ist das gesamte Interieur mit neuem Polster , Himmel und Teppich bezogen. Auf Grund der großen Beinfreiheit im Fond wird der Wagen gerne für Hochzeiten usw. Bestellt. Als selten Zubehör ist eine originale Bosch Zusatzwasserheizung verbaut. Die gesamte Auspuffanlage ist Flammaluminisiert, wir bei z.b. Mercedes und Porsche gemacht. Das Fahrzeug ist mit. H Zulassung angemeldet Für weiter Fragen stehe ich gerne zur Verfügung. Telf. Abends ab 20.00 Uhr









1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-09-2016 08:19 door British Racing Green.
Opel Manta SR

[www.anibis.ch]









202.000 km
1972
22500 F = € 21950



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-09-2016 15:18 door rzasa.
Omdat er nergens staat dat de ster van de advertentie een nieuwe auto moet zijn, kies ik voor mijn favoriete autoreclame aller tijden: het oude vrouwtje met de VW Golf. Welbekend lijkt me.


klik!

En de auto. Redelijk vergelijkbaar (ook van de eerste eigenaar op leeftijd), al lijkt deze wel binnen geslapen te hebben, waardoor het rood voller is gebleven.



Bouwjaar 1992, prijs €5895 (maar... slechts een halve ton gelopen), hier te koop.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-09-2016 21:57 door afentoe.
Anonieme bezoeker
Re: Occasionwedstrijd # 419: reclame
10-09-2016 23:32
Leuke opdracht en dat is ook al wel te zien aan de ingezonden kanshebbers. Ik heb voor deze week een fraai Beiers model met Britse kentekenplaat op het oog, met een geweldige oneliner, tekenend voor de Engelse humor:



De BMW 635 CSI automaat uit 1986. Dat was het makkelijke deel van de opdracht. En laat ik daarna toch stuiten op het evenbeeld van het in de advertentie gebruikte exemplaar, alsof het dezelfde is:









Strik erom!

En voor de achtergrond nog de advertentietekst: Schitterend voorbeeld van deze grand tourer in Cosmos Blue. Slechts 45.712 mijlen. Onderhoud veelal bij de BMW=garage uitgevoerd. In uitstekende staat en rijdt als een droom. 4 eigenaren vanaf nieuw, maar bij de laatste is ie al 29 in de familie!
Zwart interieur in uitstekende conditie. Elektrisch schuifdak, zetels met geheugen, trip computer, enz ... Op originele TRX velgen met nieuwe banden.
Complete tool kit en handschoenenkastje. Eigenaren handleiding etc ..

enneh: Recommend viewing. Give me a call if you would like any further information.

Hier te halen voor € 8.270 + een ferryticket.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-09-2016 23:33 door singleframegrille.
De advertentietekst zegt het allemaal, uitleg is niet verder nodig:



Porsche 911 Turbo





Prijs € 135.000,00
Bouwjaar 1987
2015 von Porschefachwerkstätte in technisch und optischen Bestzustand (Zustand 1-)versetzt,unfallfrei,neubereift,Nichtraucherfahrzeug,Porsche Geburtsurkunde vorhanden,Matching numbers,mit einem Wort:makelloser legendärer Turbo






2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-09-2016 18:24 door Zonder Mazda met BMW.
1926 Ford Model T





10,995 USD - Asking Price
€ 9.787,75 BRON

Car 1926 Ford Model T
VIN 13430788
Configuration Left Hand Drive (LHD)
Transmission Automatic



Here's a unique and affordable way to be at the grassroots of the motoring age. This 1926 Ford Model T Tudor sedan is a running and driving example of our automotive history on wheels. The Model T is one of the most honest classic cars in the hobby. But with even with over 15 million produced, this one will let you standout at the car show. After all, the touring cars and roadsters are a much more common site than a fully enclosed body two-door sedan like this one. Finished in (what else?) basic black, this Model T has an honest, sensible look to it, both serious and unpretentious. There's a love for these that transcends generations, and there are plenty of period-correct details that all members of the family can enjoy. The paint is neither too glossy nor totally worn out, showing a soft shine that looks like this has only been in service for a few years. But what's really impressive is the Henry Ford steel is turning 90 years old, but the panels still fit quite well today. The doors open and close easily and a tight fit to the hood, all of which suggest this Model T has led a good life. The later cars like this had a bit less brass, but the radiator shell has a soft patina that adds some much-needed contrast to the all-black Ford and the rear-mounted spare is the archetypal "antique car" styling element. The interior remains a simple affair, just as it had when it left the factory all those decades ago. A closed body means the ability to have comfortable cloth seats, and these were nicely restored with correct pleated contours are straight out of the '20s. It's the same story for the headliner and side inserts. Controls were simple, and it's quite easy to master driving a Model T with just a few minutes of familiarization with the three pedals and the hand throttle. The fat steering wheel makes navigation easy, and the view from up high is commanding. We are obviously decades away from air conditioning, but ventilation is still quite good thanks to the push out windshield and roll down front windows.



The Model T's powerplant was the trusty 177 cubic-inch inline-four, which was rated at about 20 horsepower. It might not seem like much, but it feels plenty powerful thanks to a well-engineered setup with good low-end torque and smart gearing. Once it's in high gear, this T is happy to cruise at 35 MPH without complaints. The block is finished in black with its correct updraft carburetor, that's still fed by gravity to keep things simple. In fact, that's how to view this whole car. You'll be surprised at how much you'll enjoy driving it, and how intuitive the maintenance is. Better yet, on this particular car the current seller/consignor recently paid several thousand dollars to have the entire transmission system professionally rebuilt. So that's one less worry to have for the next owner of this fantastic automobile. The 21-inch painted wood wheels on bias ply tires are the final touch to ensuring that this full period-correct package feels 1920s-accurate going down the road. This is exactly how you want to enter the Model T hobby. Here's an affordable and complete car that has a distinctive body for very little cash. You can slip behind the wheel today and feel like you grandparents, or better yet, fire it up and take your younger generations out for a memorable ride. Call today!!!

Renault 5 GT TURBO













Advertentie

Tipo veicolo: usato
Prezzo al pubblico: 8.500,- €
Carrozzeria: 1397 cc
Chilometraggio: 183000 km
Anno: 05/1987
Potenza: 84KW (115 CV)
Carburante: Benzina
Colore esterno Bianco pastello
Interni Nero Tessuto
Equipaggiamento del veicolo

Alzacristalli elettrici Cerchi in lega
Fendinebbia
Ulteriori particolari sul veicolo

Tipo di cambio: Manuale
Trazione: anteriore
Marce 5
Cilindrata 1397 cc
Porte 3
Posti 5
Consumo medio 0,0 l / 100km
Consumo urbano 0,0 l / 100km
Consumo extraurbano 0,0 l / 100km
De volledige inzendingen zijn goedgekeurd. Aan Joop nog het verzoek om slechts één foto van de reclame te laten zien.
Italië is haar geboorteland, Paolo Martin haar vader. Pininfarina stond aan haar kraambed en ze ontwikkelde zich naar het gezegde 'lelijk in de luier, mooi in de sluier'. De Fiat 130 Coupe is begonnen aan haar modellencarriere. Opeens ziet de liefhebber met smaak haar staan en realiseert men zich hoe zeldzaam ze is. Hoe fraai en elegant belijnd zoals alleen een Italiaanse kan zijn. Met een groot hart, vol temperament en ook weer zo eenvoudig te temmen. Een zorgenkind kan ze heus ook zijn, hoewel dit type een wel zeer degelijke achtergrond en conditie heeft. Bovendien schept dat nu juist die band waar uw leven zo door wordt verrijkt. Kortom alle redenen om een aanstaand huwelijk te overwegen.



Zoals een voormalig topmodel betaamt rijk voorzien van opties: automatische versnelling, elektrisch bediende ramen, stuurbekrachtiging, luxe velours bekleding, in horizontaal en verticaal verstelbaar stuur, dubbele claxon, in hoogte verstelbare stoelen en een arsenaal aan metertjes.



In fraai en zeldzaam beige metallic uitgevoerde bijzonder strakke carrosserie zonder roest. Een aantal jaren terug vakkundig nieuw gespoten op origineel roestvrij plaatwerk. Niet aan gelast of gerommeld. Mooie diepe glans in de lak. Zeer originele uitstraling. Alle chroomdelen zijn mooi en diep glanzend. Bumpers keurig recht op de carrosserie. Onbeschadigd glaswerk. Originele koplampglazen. Een prachtig stijlvol geheel in een kleur die op een 130 Coupe zeer zeldzaam is.



Het interieur is van een kwaliteit die men in de regel alleen in auto's van een paar jaar oud aantreft. Dankzij garage stalling heeft de zon, die in midden Italië 's-zomers onbarmhartig dashboards kan vernielen, geen droogtesporen in deze Coupe achtergelaten. Het velours op de stoelen is in nieuwstaat. Ook de vloerbekleding, hemelbekleding, deurpanelen, etc. u gaat nergens kritiek op hebben. De juiste en originele 'Fiat geur' ruikt u bij het instappen. Kenmerkend voor een origineel en weinig gebruikte auto. Het plafond is stijlvol bekleed en in nieuwstaat. Alle schakelaars en meters correct werkend. Prachtig glanzend hout op de middenconsole en het dashboard. Een ware tijdmachine.



In de volledig origineel ogende motorruimte treft u de fraaie 3.2ltr V6 die rondloopt als de spreekwoordelijke naaimachine. Mooi gelijkmatig draaiend met een perfecte oliedruk zonder rookpluimen uit de verchroomde uitlaatmond. Alle motordelen zijn nog in de originele fabriekskleur, geen ingevreten olie of vetresten. Alle typeplaatjes en stickers van de fabriek keurig aanwezig. Een bijzonder geheel.



In de bijzonder grote kofferruimte is nog de originele bekleding aanwezig. Keurig schoon en zichtbaar weinig gebruikt. Volwaardig reservewiel, gereedschapset en krik aanwezig. De originele Cromodora velgen zijn vrij van parkeerbeschadigingen en voorzien van uitstekende banden.

Nieuw verkocht door een Fiat dealer in de buurt van Firenze. Hoogtepunt van het jaar 1972 was het verkopen en afleveren van deze stijlvolle en destijds zeer kostbare coupe. Ook in Nederland was de Fiat 130 Coupe een kostbare auto die voor fl. 48.000,- in de prijslijst stond. Waarschijnlijk is dat ook de belangrijkste reden waarom er slechts 4491 exemplaren werden verkocht wereldwijd; dit is chassisnummer 0003202. Waarschijnlijk speelde de oliecrisis van 1973 hierbij ook een rol. De eerste eigenaar had daar geen boodschap en bestelde zijn droomauto om er vervolgens pas 20 jaar later afstand van te doen, ik kocht de auto van de tweede eigenaar in een klein Toscaans dorpje. Nu is deze bijzondere en originele 130 Coupe te koop in Warmond, bij Witmer & Odijk, voor € 24.950. Ze heeft 82.198 km gelopen. Bij de auto is het originele instructieboekje.



Er zijn twee versies van het reclamespotje (ik vraag me af waar ze die hebben vertoond, zonder te veel kijkers buiten de doelgroep te bereiken):
- de originele Italiaanse
- de Nederlandse!
Quote
rzasa
De volledige inzendingen zijn goedgekeurd. Aan Joop nog het verzoek om slechts één foto van de reclame te laten zien.

Zonder 3 foto's van de reclamespot komt de inzending niet lekker uit de verf, kon het proberen grinning smiley.
Inzending wordt gewijzigd.
Quote
British Racing Green
Inzending gewijzigd & vervolledigd.

Dit was in feite de 1e hatchback, ver voor de Renault 4.
Quote
Pink Panther
Quote
British Racing Green
Inzending gewijzigd & vervolledigd.

Dit was in feite de 1e hatchback, ver voor de Renault 4.

Eigenlijk is het meer een stationwagon, omdat hij op de verlengde Familiale is gebaseerd.
Quote
929V6
Quote
Pink Panther
Quote
British Racing Green
Inzending gewijzigd & vervolledigd.

Dit was in feite de 1e hatchback, ver voor de Renault 4.

Eigenlijk is het meer een stationwagon, omdat hij op de verlengde Familiale is gebaseerd.

Klopt, maar tot deze auto had een station een of 2 deuren achter. Dit was de eerste met een omhoog scharnierende klep i.p.v. deuren.
Een advertentie van Jaguar die laat zien wat elk autominnend jongetje zich kan herinneren: bij de dealer voor de glazenpui naar binnen turen naar al dat moois en dromend dat die ene ooit van jou zal zijn.

Jaguar XJ6 4.2




Deze particuliere verkoper van een deze groene Jaguar is het niet, maar een liefhebber is hij zeker. De auto is sinds 1978 in zijn bezit en werd in regel alleen gebruikt voor toerritten en tentoonstellingen. Stuk uit de advertentie:

Der Jaguar befindet sich seit 1978 in meinem Besitz und war immer nur Drittfahrzeug. Der Jaguar ist Unfall- und Rostfrei. Er wurde 1977 mit dem System Tuff-Cote-Dinol optimal rostschutzbehandelt.
In 1996 sind sämtliche Hauptaggregate ( Motor, Getriebe und Differential ) ausgetauscht worden und ich habe seit dieser Zeit nur ca. 15.000 km zurück gelegt.
Durch meine Mitgliedschaft im Jaguar Club Deutschland bedingt, wurde das Fahrzeug in der Regel nur bei Ausfahrten und Ausstellungen benutzt. Der Jaguar ist Zustand 1 und wurde durch Fachwerkstätten regelmäßig gewartet.


De XJ Series 2 zijn niet de best gebouwde Jaguars ooit (met dank aan British Leyland), voor deze uit 1975 zou ik gerust de vraagprijs van € 22.000 durven neertellen. Zijn baas heeft hem uitstekend verzorgd en ik durf te wedden dat de man vol verhalen zit over deze Jag als je de wagen komt bekijken.



Niet de mooiste foto van het setje, maar wel het meest gelijk aan de reclame.












8 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-09-2016 18:45 door Jp053.
Peugeot 206 Grand Filou




Tja, wie kent de reclame niet? De Indische man die zijn oude auto door olifanten, botsproeven en andere plaatwerkzaamheden laat ombouwen naar een Peugeot 206. Het eindresultaat is niet perfect, maar de man steelt wel de show. Veel auto's in India zien er overigens niet veel anders uit. Als je Italië al erg vind, dan moet je India maar eens zien.
En daar maak je dan met mijn occasion ook helemaal de blits. Hier in Europa afgeschreven, daar nog een strakke bak!

Het is tof van Peugeot dat ze het aandurfde om een "beschadigde" auto te gebruiken als commercial. Daarom ook een occasion die daar goed op aansluit.



Kilometerstand: 125.425 km
Inhoud: 1124 cc
Vermogen: 44 kW (60 pk)
Brandstof: benzine
verbruik ≈ 6,5 l / 100 km (gecombineerd)
≈ 8,7 l / 100km (stedelijke)
≈ 5,3 l / 100 km (snelweg)
CO2-uitstoot: 160 g / km (gecombineerd)
aantal zetels: 5
Aantal deuren: 2/3
versnellingsbak: handgeschakeld
categorie: emissie Euro4
Bouwjaar: 01/2004
Apk: 08/2016
Kleur: wit










Prijs: €570
[suchen.mobile.de]



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-09-2016 09:52 door Eenvrijeusernaamiserbijnaniet.
Die 206 is total-loss en niet rijdbaar en ook nog eens een driedeurs. Er is toch vast wel ergens een gedeukte vijfdeurs te vinden?
Leuk bedacht, maar een sloper kan je geen occasion noemen. Kijk eens in Zuid-Europese landen, daar staat vast een gedeukt exemplaar te koop.
Shoot, de CX staat er al... dat was DE auto waar ik aandacht..


Dus ik ga voor een Lancia Y10, eehm Autobianchi Y10 natuurlijk, want deze komt uit Italië. Zelfs de advertentie heeft niet meer door wat het nu is...

1988 Autobianchi Y10 Fila

Link naar de advetentie.
Voor 1800 euro ben je de eigenaar van deze Italiaanse Y10 Fila, uit 1988. Compleet met witte bumpers, en kofferklep. EN blauwe bekleding. Wat netals het kenteken zorgvuldig wordt verstopt!


De Fila is eigenlijk een opgeleukte basisuitvoering, en daarom heeft deze handgeschakelde uitvoering slechts 1 buitenspiegel, maar wel een leuk open dakje.


Zoals elke Y10 heeft ook deze een lage kilometerstand, en omdat het de eerste serie is, een leuk dashboard met allemaal gekleurde lichtjes, wat uiteraard dankzij de niet zo goede foto's, niet geheel uitkomt. Maar jullie moeten dit maar voor waarheid aannemen!


De kenmerkende zwarte achterklep is op de Fila-uitvoering komen te vervallen, eerlijk is eerlijk het staat best goed, maar de auto is zo toch wel iets minder karakteristiek vind ik.


Het interieur, prachtig verstopt onder kleedjes... Ook hier zie je weer duidelijk dat het een basis-uitvoering is, alle klepjes die normaal op/in het dashboard zitten zijn achterwege gebleven.

Volgens de advertentie heeft de auto een nieuwe distributieriem & waterpomp. origineel opendak en verkeert het interieur in goede staat. De prijs is onderhandelbaar... Volgens mij is de auto zo te zien roestvrij. Prijs is dus 1800 euro.

Ik heb bewust niet voor de Y10 gekozen die in Nederland te koop staat, die heeft wel een Nederlands kenteken, maar schijnt al jaren stil te staan.


Serious Warning, hier de spot
En dan is er ook nog een 8 minuten durende versie :-)

The Suzuki Swift 1987








Compleet voor 2136 euro
Op een rijtje.

Paul Z. - Fiat Panda





Nico GTR - Saab 900 Turbo





Pink Panther - Citroën 2CV Perrier





Smarter - Studebaker Avanti





Wouter82 - AMC Pacer X





Spekky - Volkswagen Cabriolet





Zadelsnuiver - Land Rover Range Rover 4.6 HSE





Escher - Lancia Delta HF Integrale 16V





740estate - Citroën CX GTI Turbo





British Racing Green - Citroen Traction Avant 11CV Commerciale





929V6 - SIMCA 1200 S Coupé





rzasa - Opel Manta SR





afentoe - Volkswagen Golf





singleframegrille - BMW 635 CSI





Zonder Mazda met BMW - Porsche 911 Turbo





Guus Leferink - Ford Model T





Bobbeltje - Renault 5 GT Turbo





cirKel - Fiat 130 Coupe





Jp053 - Jaguar XJ6 4.2





Pjötr - Autobianchi Y10 Fila





Fingerspitz - Suzuki Swift





afkeur: Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
jammer dat je je inzending niet hebt afgemaakt, maar toch voldoet hij: Wouter82
1. Joop053 - Jaguar XJ. Tsja zet een XJ neer en je krijgt mijn stem. Dit is ook nog eens een hele fraaie in de beste kleur en hij lijkt sprekend op de auto uit de advertentie.

2. Zonder Mazda met BMW - Porsche 911 930 Turbo. Ik heb al een paar keer een 911 ingestuurd, telkens zonder veel succes. De 930 Turbo is wellicht de bruutste "Widowmaker" ooit gemaakt en een exacte kloon van de advertentie.

3. Bobbeltje - Renault 5 GT Turbo. Ik heb veel GTI-achtigen gereden, maar niets is zo leuk als een "Vijfje Turbo". Mijn beste vriend heeft er al 18 jaar eentje, zijn zelfs een keer naar Engeland gereden om spullen op te halen bij "GT-Tuning" in Dorset. Ik vind het knap dat je een onverprutste hebt gevonden en ook nog eens exact hetzelfde als in de advertentie.
1. Bobbeltje - Renault 5 GT Turbo

Nooit gereden, ondertussen wel een behoorlijk aantal in verschillende hoedanigheden gezien bij meets en dergelijke. Ja fantastisch leuk ding!

2. Zonder Mazda met BMW - Porsche 911 Turbo

Ooit, als........

3. British Racing Green - Citroen Traction Avant 11CV Commerciale

Wauw! Tof ding!
1e plaats: Pink Panther – Citroën 2CV Perrier: hyperzeldzaam en een 1-p-1 match met de advertentie. Dat kunnen wat mij betreft alleen maar drie punten zijn.
2e plaats: Guus Leferink – Ford Model T: niet zo moeilijk om er één in de originele kleur van de advertentie te vinden winking smiley, maar wel een gaaf ding en niet iets waar ik gauw aan zou denken bij een occasionwedstrijd.
3e plaats: Zadelsnuiver – Range Rover: omdat ik het een onwijs gaaf ding vind en de gelijkenis met de advertentie goed te zien is.
1. Guus Leferink - Ford Model T
2. Escher - Lancia Delta HF Integrale 16V
3. Zadelsnuiver - Land Rover Range Rover 4.6 HSE
1. 929V6 - SIMCA 1200 S Coupé - zodra die geplaatst was, wist ik al dat het mijn nummer een zou zijn, ongeacht wat er nog zou bijkomen.
2. afentoe - Volkswagen Golf - echt wel een sterk staaltje out of the box denken.
3. Zadelsnuiver - Land Rover Range Rover 4.6 HSE - schitterend ding!
Quote
rzasa
jammer dat je je inzending niet hebt afgemaakt, maar toch voldoet hij: Wouter82

Ik heb het op het laatste moment nog uitgebreid, met meer en grotere foto's winking smiley
De opdracht:

Ga op zoek naar een leuke auto-advertentie en probeer een zo goed mogelijk gelijkende occasion te vinden.

Met alle respect voor iedereen, is dit voor mij wel het belangrijkste criterium. Dus minimaal een 100% dezelfde kleur en dezelfde uitvoering.
De Pacer, Fiat 130 en Swift vallen daarmee af , over de Simca en Manta twijfel ik. De Golf heeft andere bumpers. De Y10 grijze wieldoppen ipv wit.

1e joop053
2e singleframegrille
3e 740estate
1 Zadelsnuiver - Land Rover Range Rover 4.6 HSE (frappante gelijkenis)
2 Spekky - Volkswagen Cabriolet (idem)
3 smarter - Studebaker Avanti (een auto getekend door een reclameman, dan krijg je zoiets prachtigs)
1. afentoe: Volkswagen Golf. Die reclame ken ik nog, haha! Ontzettend leuk.

2. Bobbeltje: Renault 5 GT Turbo. Pittig Frans wagentje!

3. British Racing Green: Citroën Traction Avant 11CV Commerciale. Goeie vondst! Dit is wel een heel aparte wagen.

Met nog eervolle vermeldingen voor Zonder Mazda met BMW (geweldig stoere Porsche), singleframegrille (de 635 CSi is één van mijn favoriete BMW's) en Pink Panther (voor de enorm originele inzending, van deze versie had ik nog nooit gehoord maar ik heb deze zomer in Frankrijk ontzettend veel Perrier gedronken!).
Kleuren kunnen soms vertekenen met lichtval he! ;-)

1) Pink Panther - Citroën 2CV Perrier

2) Zonder Mazda met BMW - Porsche 911 Turbo

3 )Jp053 - Jaguar XJ6 4.2
Op grond van welke regel in de openingspost is mijn inzending eigenlijk afgekeurd? Tevens zou iedere gebutste, gedeukte 206 total loss worden verklaard. Een bumpertje van de sloop, een beetje trek en duwwerk, een beetje kit, tyraps en een hamer zou je heel dicht bij de creatie van de Indiër in de buurt komen.
Oftewel, waarom afkeur?
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Op grond van welke regel in de openingspost is mijn inzending eigenlijk afgekeurd? Tevens zou iedere gebutste, gedeukte 206 total loss worden verklaard. Een bumpertje van de sloop, een beetje trek en duwwerk, een beetje kit, tyraps en een hamer zou je heel dicht bij de creatie van de Indiër in de buurt komen.
Oftewel, waarom afkeur?

Ja dat snap ik ook niet. Er staat in de advertentie nergens iets over "Totalschaden", dus als je de auto niet hebt gezien, kun je daarover niet oordelen. Bovendien, als we het belangrjikste criterium van Pink Panther aanhouden ("Ga op zoek naar een leuke auto-advertentie en probeer een zo goed mogelijk gelijkende occasion te vinden."winking smiley dan heb je met deze inzending juist zeer goed daaraan voldaan.

Wel is het een beetje jammer dat je niet vóór de inzendsluitingstermijn hebt gereageerd op de opmerking van rzasa dat het een sloper zou zijn (maar goed, dat was wel krap op de afloop van die termijn).
@Eenvrijeusernaamiserbijnaniet

Je hebt gelijk dat er nergens expliciet staat genoemd at je geen schade-auto zou mogen insturen. Maar mijn mening:

Quote
rzasa
Leuk bedacht, maar een sloper kan je geen occasion noemen.

Misschien kun je over dit standpunt discussiëren, maar het bleef verder stil.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close