Occasionwedstrijd #450: WWDVD? (What Would Darth Vader Drive?) Gewoon Dirk heeft gewonnen!

Gepost door Zadelsnuiver 

Welkom bij Occasionwedstrijd #450: WWDVD? (What Would Darth Vader Drive?)

Sinister, duister, gevaarlijk, snood, angstaanjagend, high tech & 100% pure evil. Zomaar een aantal woorden welke de hoofd antagonist van de welbekende "Star Wars" films beschrijven. We hebben het dan natuurlijk over Darth Vader.
In de films beweegt hij zich voort met de allersnelste en meest indrukwekkende ruimteschepen, maar waarmee zou hij zichzelf verplaatsen als zijn ruimteschip Anno 2017 op onze planeet zou neerstorten?

De opdracht voor deze week:

Aan jullie de opdracht om voor deze iconische snoodaard een passende auto te vinden.

De regels van deze week:

- Bouwjaar: tot en met 2016
- Budget: NVT, over het algemeen hoeven dit soort booswichten nooit te betalen voor hun spullen
- Mag overal te koop staan
- Mag compleet origineel of zwaar gemodificeerd zijn
- Moet wel in nette en complete staat verkeren
- Geen Ariel Atom

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per model.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.

Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430 Reïncarnatie - Wouter82
431 What's in a name? - Zadelsnuiver
432 Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433 de rijdende kerstboom - Bobbeltje
434 Oudejaarslot - j.ko
435 Oud en Nieuw - singleframegrille
436 Bijna perfect maar…. - Paul Z
437 Gewoon zoals vroeger - GvJ
438 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441- Big diesel- Escher
442 - Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ

Inzenden kan tot woensdag 19 april, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 21 April, 20.00 uur.

Veel succes!

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-04-2017 20:04 door Zadelsnuiver.
BMW i8

The future is electric and b(l)ack smileys with beer.

De toekomst uit 2014.
59.995 Britse ponden

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-04-2017 21:57 door 740estate.

Tesla Model X P90DL LUDICROUS 7-Si. / 22" / Autopilot € 153,880.-

[www.autoscout24.com]

Opmaak komt morgen.
2013 Chevrolet Tahoe

Te koop via Carstory

$17.981 // €16.943

Tjsa, als de ultieme autoriteit in de Ruimte, zal Darth Vader toch wel de ultieme enforcement-bak rijden? Als Darth Vader klaar is met hier op aarde de rebellen een kopje kleiner te maken, wil ik de bak wel van 'm overnemen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-04-2017 20:03 door Niekleair.
Leuk inzendingen al zover thumbs up
Ik heb het Max. bouwjaar opgehoogd naar 2016, vergeet weleens dat we al in 2017 leven big smile smiley
Verder zit ik er aan te denken om de kleur verplicht zwart te maken, of is dat zo voordehandliggend dat het overbodig zou zijn?
Zoiets als de kleur is volgens mij prima aan de fantasie van de inzenders over te laten.
Star Wars is voor mij een prachtige mix tussen nostalgie en vaste waarden gecombineerd met high tech science fiction. Een Star Wars film komt nooit te glad en te gepolijst over, dat geldt ook voor de ruimteschepenen en voertuigen. Ik denk dat Darth Vader deze Kahn Defender in de kleur 'Volcanic Rock Satin' prima zou waarderen:

2012 Kahn Land Rover Defender Flying Huntsman 105 Longnose

The “Long Nose” project is the culmination of a vision to take the iconic Land Rover Defender and further enhance the aesthetic, performance and handling of one of the very best four wheel drive vehicles to have been produced. When Afzal Kahn learned that production was due to finish he immediately commissioned his design team to present ideas that would be a fitting tribute and pay homage to a vehicle that has firmly cemented its place in British automotive and manufacturing history. These vehicles are hand crafted using traditional coachbuilding methods in very limited numbers. Not only are they a joy to look at and drive but also represent an excellent investment opportunity, appealing to purists, speculators and collectors.

Brand: Flying Huntsman 105 Long Nose
Year: 2012
Mileage: 27,182
Status: In Stock

Exterior: Volcanic Rock Satin
Interior Colour: Black Leather

Price: £42,995 = +/- € 50.750,-

6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-04-2017 20:37 door smarter.
Lamborghini Aventador 6.5 V12 LP700-4

Bouwjaar 2014
Km stand 9.286
Brandstof Benzine
Exterieur kleur Nero Nemisis Matt Paint
Interieur kleur Zwart
Transmissie Automaat
Motorvermogen 702 pk (516 kW)
Verkoopprijs € 359.500,-
Type 6.5 V12 LP700-4
Gewicht 1665 kg
APK 09-05-2018
Aantal versnellingen 7
Motorinhoud 6498
Topsnelheid 350
Acceleratie (100km/h 3.0

929V6
Zoiets als de kleur is volgens mij prima aan de fantasie van de inzenders over te laten.

Daar heb je gelijk in. We laten de kleur vrij om te kiezen thumbs up
Mn, enkele ideetjes al aanwezig. Ff dieper graven.
Sbarro Alcador GTB - 2008
1200km - CHF 230.000 = € 215.500

Ik heb weinig tot geen wetenschap van Darth Vader en de hele Star Wars reeks. Wel dat de persoon uniek is.
Tja, dan past er ook maar een type auto, een one off.
Deze Alcador is de derde Alcador gebouwd in een serie van 4, verschillend vormgegeven, modellen. Op basis van een Ferrari 348, dus ook met de prestaties zit het wel snor.

Hier te koop

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-04-2017 12:47 door Pink Panther.
Originele wedstrijd Zadelsnuiver.
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een Star Wars film gezienyawning smiley. Ff verdiepen wie/wat Darth Vader eigenlijk is en dan opzoek naar een bijpassende occasion.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-04-2017 10:47 door Jp053.
@Pink Panther; heel begrijpelijk dat je foto 1 uit de advertentie niet hebt gekozen big smile smiley. Bijzondere auto die Sbarro, nieuw voor mij.
Heel apart, die Sbarro! Ik kan me nog van vroeger herinneren dat als ik via Frankrijk naar Zwitserland reed, met de brommer of de auto, ik die fabriek zag liggen.
Ik zocht iets groots, iets duisters, iets imposants. Gezien de lange tijd dat de Star Wars reeks al voortduurt zocht ik ook iets ouds. Iets als een Oldsmobile 78 dus.

Dit plaatje van een auto wordt geveild, maar als het budget onbeperkt is lijkt me dat geen probleem.
Hij is gebouwd in 1948 en staat hier te koop.
Geruisloos komt hij aanrijden en dan ineens is hij daar, meteen van de gelegenheid gebruikmakend om wat sluikreclame te maken om zijn tussen de Star Wars-films door vergokte geld terug te verdienen:

Toyota Prius Comfort 2016 (klik!)

€ 26.850,-
Met die helm op past Darth Vader nooit in een dichte Corvette. Daarom deze sinistere open versie.

Chevrolet Corvette

PRICE **** $58,957
Bouwjaar 2015
SUPER SLEEK IN BLACK. DARTH VADER WANTS THIS VETTE BUT YOU GET FIRST CRACK AT IT.**ANOTHER CREAMPUFF AS ONLY ARNOLD CAN DO IT!**, **CLEAN AUTOCHECK VHR**, **ONE OWNER**, *GPS NAVIGATION W/ BACKUP CAMERA*, *BLUETOOTH, HANDS-FREE*, *LEATHER SEATS*, *HEATED FRONT SEATS*, *USB / AUX INPUTS TO PLAY MUSIC*, *REMOTE STARTER*, *PREMIUM WHEELS*, and *LOW MILES*. DON'T BE FOOLED BY HIGH MILEAGE CARS AND TRUCKS FOR A LOWER PRICE! Our competitors hope you don't see our low miles AND low prices! Does the dealer require that you MUST finance with them to get the internet price?? THAT'S INSANE! Here at Arnold Chevrolet Buick, CASH OR FINANCE, IT'S THE SAME PRICE. WE DON'T CARE HOW YOU PAY FOR IT. HOW NICE IS THAT?? We offer very competitive rates and we can even work with your credit union to make your purchase a breeze.

This 2015 Corvette is for Chevrolet enthusiasts who are hunting for an invigorating high-performance convertible. You never know when life is going to throw you a curve, but the advanced braking system will always be there to help stop trouble right in its tracks. It is nicely equipped with features such as **ANOTHER CREAMPUFF AS ONLY ARNOLD CAN DO IT!**, **CLEAN AUTOCHECK VHR**, **ONE OWNER**, *BLUETOOTH, HANDS-FREE*, *GPS NAVIGATION W/ BACKUP CAMERA*, *HEATED FRONT SEATS*, *LEATHER SEATS*, *LOW MILES*, *PREMIUM WHEELS*, *REMOTE STARTER*, and *USB / AUX INPUTS TO PLAY MUSIC*.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-04-2017 12:10 door Zonder Mazda met BMW.
sorry mensen....er is maar 1 wagen die de claim heeft weten te leggen om als vervoersmiddel voor Dart Vader te mogen dienen....met de juiste properties gelijk een ruimteschip....

1996 Chevrolet Impala SS

carsforsale

Dit is de originele toenmalige advertentie.....

Een snelle en luxueuze Audi S8 Quattro 4.0T V8 605pk is dé perfecte auto voor Darth Vader

handelsprijzen.nl

Heeft een prijskaartje van €119.950
Darth Vader wil uiteraard weer digitaal:

Pontiac Firebird Trans Am Knight 2000

Bouwjaar: 1984, Prijs: $ 35,000.00 is circa € 32.855

Vehicle Description

Up for sale this Iconic 1984 Pontiac Firebird in very nice shape, great paint job, fully customized as a knight ridder Kitt, As you will see it has fully functional dash as the TV show car, functional strobe light on the front with the Kitt wave sound, also comes with dialog interactive app that plays on the car , you can talk to the car and it replies back to you, amazing! . Interior is in stunning ondition as you will see in the photos, car runs great too. Has correct wheel hub cap wheels, and smoked taillight glass, glass t tops, identical to the car in the TV show. This is a great piece of Americana and great icon car for those who loved the Knight Rider show. We can make arrangements to ship anywhere including international shipping

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-04-2017 20:40 door Spekky.
Alles tot zover goedgekeurd! 740estate moet alleen nog even zijn sympathieke Fordje nog iets verder uitwerken.
2011 Mercedes-Benz CL-Klasse 63 AMG
€ 66.950,00
[link.marktplaats.nl]

Darth Vader's meest prestigieuze project moet toch wel de "Death star" zijn geweest. Blijkbaar heeft hij dus iets met sterren, en dan is er natuurlijk maar 1 merk "met de ster" en dat is Mercedes Benz. Deze CL AMG heeft een uitstraling waar een Jedi nog bang van zou worden en voldoende vermogen aan boord om een klein ruimteschip aan te drijven. Zwart van binnen en zwart van buiten, met uitzondering van de rode remklauwen welke mooi combineren met zijn Lightsaber. Ook niet vergeten dat er onder dat masker gewoon een ouwe man zit, dus een beetje comfort is nooit verkeerd!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-04-2017 22:35 door Zadelsnuiver.
@Zonder Mazda, leuk! Heb 'm erbij gezet big smile smiley

@Pink Panther & iedereen: ook een heel fijn Paasweekend gewenst! Mooi moment om na de brunch even een mooie inzending te plaatsen thumbs up
Darth Vader, een Amerikaanse slechterik-icoon. Ik kies een bijpassende zwarte amerikaanse slechterikenbak;

Buick Grand National 3.8 Turbocharged

37,831 actual miles, 1 owner most of its life (cool smiley. It looks about as close to new as you can get. Just like it left the factory, no modifications. Paint looks like a mirror. Has rare and desirable t-tops. Jambs, grill, glass are all excellent. Wheels show nearly like new, excellent tires. Interior is mint. Headliner isn't drooping. Never smoked in, ashtray and lighter are perfect. Upholstery, door panels console etc are mint. Factory stereo. Motor compartment is just as it left the factory and it's detailed.

$ 31.998

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-04-2017 21:20 door Jp053.
Zadelsnuiver
@Zonder Mazda, leuk! Heb 'm erbij gezet big smile smiley

@Pink Panther & iedereen: ook een heel fijn Paasweekend gewenst! Mooi moment om na de brunch even een mooie inzending te plaatsen thumbs up

Ja de brunch van schoonzus was heerlijk, maar kan nu een paar weken geen ei meer ziengrinning smiley. Morgen uitbuiken. Vrolijk pasen.
Aangezien Star Wars uit de latere jaren '70 stamt, ga ik voor een auto uit die periode. Ik ken Darth Vader niet persoonlijk, maar ik neem aan dat de Lord wel zuinig is op z'n spulletjes en de in die tijd aangekochte bolide nog steeds in zijn bezit zal zijn. Daarom ga ik deze week voor de Aston Martin Lagonda.
Ongekende luxe voor die tijd, luxer dan dit ging je het niet krijgen.

Aston Martin Lagonda

Motor: 5,3 V8
Vermogen: 299 pk
Bouwjaar: 1984
Kilometerstand: 55.000 km

Link naar advertentie

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-04-2017 21:47 door Probenator.
De Morgan!

Morgan 4/4

Glooiende lijnen, zwart exterieur en een mooi interieur....

40.889 euro met 25.100 op de teller van 03-2009
740estate
Vrolijk pasen allemaal.

Inzending gewijzigd van 20e in 21e eeuw!

Die naam van de aanbieder.. ik ga stuk! big smile smiley

Verder alles goedgekeurd, mis alleen bij sommige nog een Prijsje en/of bouwjaar:

- 740estate mist nog prijs en bouwjaar thumbs up
- Joël, bouwjaar gaarne nog vermelden en volgt er nog meer?
- Quatrelle, deze schitterende Impala SS verdient meer foto's vind ik winking smiley graag ook nog de prijs even vermelden aub.
- audilovertje mag het bouwjaar er nog bij aub?
- en als probenator inderdaad nog even de inzending wat verder uitwerkt zijn we tot zo ver helemaal bij denk ik thumbs up

Super veel dank voor alle inzendingen al zo ver!!
Zadelsnuiver
740estate
Vrolijk pasen allemaal.

Inzending gewijzigd van 20e in 21e eeuw!

Die naam van de aanbieder.. ik ga stuk! big smile smiley

Nu je het zegt.... niet gezien. Prijs en bouwjaar staan erbij.
Zwart, gemeen, angstaanjagend, snel, met vernietigende krachten en ruimteschip in één:

Alpina D3 Touring Allrad
2014 - 89.990 km - € 49.900

Advertentie

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-04-2017 08:25 door j.ko.
Een auto voor Darth Vader moet natuurlijk net zo donker en sinister zijn als hij zelf. Helaas is deze auto niet te vinden op de tweedehands markt, tenminste, ik kon hem niet vinden. Bijna had ik al besloten niet mee te doen totdat ik ineens aan een vergelijkbaar monster moest denken.
Daarom presenteer ik hier de Darthmobiel:

Lamborghini LM002

Bouwjaar 1995

Prijs $424.950,- = €399.764,82

Wat kan ik er verder over zeggen? Niets wat de foto's niet een stuk beter kunnen!

De lightsaber kan onder de stoel mee....

1975 Ford GS Falcon Coupe V8 MadMax
1975 Ford GS Falcon Coupe V8

302 Cleveland 4V heads

Pacemaker Extractors

2 3/4 inch Dual Exhaust system X2 neutral exhaust ending with GT tips

Zoomie Exhaust attached with electrical activated solenoids

600 Holley Carburettor double pumper

PWR 4 Core Radiator with THERMO fan

Kill switch key

Wien Super Charger 6/71 run by a electric engine with Scotts cap. (exactly like the MM Movie activated by red button on gear stick)

Blue Light, Siren and Exhaust solenoids run with Cigarette lighter

15 Inch Sunraysia’s

BF GOODRICH T/A Radials 295 60 R15 Rear

BF GOODRICH T/A Radials 235 35 R15 Front

SaaS Steering wheel with Max’s Family (Jess and Sprog)

XC Bonnet Scoop attached with Quick release bolts, bonnet is also reinforced.

100% Roadworthy Guaranteed

Original motor with matching numbers to body.

It was commissioned to appear in a mad max documentary with Tom Hardy.

It won best modified at the Lakeside car show 2012.

Peoples Choice Clontarf Scouts Car show 2014

Convoy for Kids 2013 lead car.

Previous small rust spot was cut out from the boot lid and fixed. No rust at present.

90.000 dollar
Ik ga mee met het verhaal van Nico,
maar ik vind dat hij er het verkeerde model heeft uitgenomen...

Morgan 3-Wheeler

€ 35.900,-

Tweedehands
11.000 km
12/2012
80 kW (109 PK)

Overige informatie
Vorige eigenaren:1
Carrosserietype:Cabriolet
Transmissie:Manueel
Aandrijving:achter
Cilinderinhoud:1995 cm³
Cilinder:2
Brandstof:Benzine
Stoelen:2
Kleur:Zwart
Bekleding:Volledig leder Bruin

Bijzonderheden
Very rare Morgan 3 wheeler from the first owner with complete service history. This car has a beautiful color combination and is equipped with the optional carrier. The car was maintaned every year at the official Morgan dealership. Fantastic car to drive.
Uiterst zeldzame Morgan 3 wheeler van de eerste eigenaar met complete onderhoudshistoriek. Elk jaar op onderhouds geweest bij de Morgan dealer. Wagen heeft de upgrade van de ophanging genoten. Dit is een waar plezier om mee rond te rijden. Ongelofelijke eye-catcher.

Jullie denken allemaal verkeerd. Dark Vader stapt echt niet in de ochtend uit bed met het idee wie hij vandaag weer eens te grazen moet gaan nemen. Ook hij kan wel wat kleur en vrolijkheid in zijn leven gebruiken. Gezien hij niet van aarde is, heeft hij geen vooroordelen tegen bepaalde kleuren en modellen. Daarom heb ik precies het juiste wagentje bij hem gevonden, om ook Dark Vader wat kleur in zijn leven te geven:

FIAT 500 ROSA LIMITED EDITION

Prijs: € 8.950,-
Bouwjaar: Jul 2010
Kilometerstand: 37.446 km
Vermogen: 69 PK
Brandstof: Benzine
Schakeling: Automaat
APK tot: September 2018
Milieu: Energielabel A
Garanties: BOVAG Garantie NAP

Mooi open dakkie dat die altijd boven in de gaten kan houden

Wel had de fotograaf even voor een witte muur foto's kunnen maken. Dat geel met roze scheldt een beetje.
Alles is weer goedgekeurd thumbs up

Ik ben morgen pas rond 22:00 thuis, dus het OER zal niet vóór 23:00 online staan. Mocht iemand zich geroepen vinden om hem rond 20:00 neer te zetten waardeer ik dat zeer, anders vraag ik jullie om een paar uurtjes geduld.
ooit, jaren geleden een motorrijder op de snelweg in Tjechie zien rijden met een Darth Vader masker....

maar het gaat hier niet om motor-occasions, maar autotweedehandsjes.

Ik heb niet zoveel op met dit genre, maar ik kan me zo voorstellen dat dit personage een half ruimteschip nodig heeft en daarom kies ik voor een enorme kar, de:

Ford F-350 Lariat Truck Crew Cab V-8 cyl | Conroe, TX, 2016

een soort staartkomeet, met die uitgebouwde wielkasten en signalering/markeringslichten

binnen ook voldoende ruimte

en volgens de mededeling op de achterklep geschikt voor het zware werk:

uit de lichtjaren lange optielijst noem ik alleen het 'Tilt and telescopic steering wheel' zodat hoe dan ook er altijd een passende zitpositie is te creëren.

Het overschot aan staal zorgt voor een sterk gereduceerde koopsom van $ 55.500 / € 51.725
Ik heb echt helemaal niks met Star Wars en Darth Vader, maar mijn eerste gedacht hierbij was dat hij iets anders dan anders zou rijden. Alles klopt, maar toch ook weer niet. En uiteraard moest het een beetje 'Spacy' zijn. Hoe meer je naar deze auto kijkt, hoe meer spacy hij wordt:
1953 Hudson Italia Prototype
€575,000

VIN #: 248539
Mileage: 29311
Transmission: Manual
Condition: Excellent
Exterior: Italian Cream
Interior: Red and Cream leather

Seller’s Description:

Concept:
Amusing for me as a Brussels-based classic car dealer to notice that this Hudson Italia was conceived in a Brussels restaurant (Le Filet de Boeuf) on the 17-th of January 1953.

Dinner guests were Carlo Felice Anderloni, director of the Carrozzeria Touring and Frank Spring, Hudson's styling director.

The restaurant table napkin on which the first sketches of the Hudson Italia were drawn that evening is now part of the Touring Superleggera archive.

How refreshing to learn that in those immediate after war period, somehow, crazy plans of having US cars styled and coachbuilt by famous Italian design houses could be financed... hoping for the best.

After this prototype Hudson Italia with sleek daring styling, only 25 examples were built by Carrozzeria Touring based on their famous Superleggera construction system (light alloy skin over tubular birdcage frame).

The basis was the brand's mass produced Hudson Jet. The 202 cubic inch, side valve 6-cylinder spins strong 8 to 1 compression into a healthy 114 HP. Thanks to the lightweight body, a top speed of 95 MPH and standing start times comparable to Chevrolet's iconic Corvette could be achieved.

Transmission of the Jet power goes through the traditionnal 3-speed box, but this prototype and apparently only 1 from the 25 other Italias, has also been fitted with an overdrive.

Finally this Italia sits on 4 original Borrani wheels (these wheels are real jewels!).

Styling:
Only by looking at this Hudson Italia on the photographs, you will agree with me that this prototype Hudson Italia almost has too many spectacular styling features to list or point out.

Very low roof line, ultra slim roof pillars accentuating panoramic 360° all round vision, roof cut-out doors for easy typical Hudson step down access, elongated wheel arches in enveloping wings, upside down V-bumper with traditional Hudson triangle, unique front grill for this prototype, spectacular scoops on top of front wings, very stylish side lights on front wings, flush pop up door handles, subtle rear brake vents, lookalike side exhausts locating the rear lights, concave rear boot lid, design driver and passenger seats, spectacular juke-box-style dashboard, strangely enough an Alfa Romeo 6C steering wheel from a 6C Villa D'Este model which was fitted by Touring to this car from day 1, etc..., etc...

History of this prototype

- Born in 1953 in Milano Italy in the Carrozzeria Touring factory.

- Presented by Frank Spring in Europe and by the end of 1953 in the USA.

- Only 2 long term American owners: V. Racz (1954-1977) and R. Pschirer (1977-2013).

- From 2013 in the hands of high profile Belgian collector.

- Only 30.000 Miles from new. Very sound, never restored (!), totally original except for just one very light paint touch up in original cream lacquer.

- Registered as prototype of Hudson Italia at the Registro Internazionale Touring Superleggera.

- Palmetto award at 2009 Hilton Head Island Concours D'Elegance.

- Won at the 2014 Concorso d'Eleganza della Villa D'Este ASI prize for best preserved post war car.

- Many features on this prototype Hudson Italia in classic car magazines.

Price: 575.000 Euro

Price: $600,000

En uiteraard het beroemde servetje waar alles mee begon!
The Devil in disguise

1932 Ford 3 Window Coupe

Uitgerust met een 3.5 liter V8 Chevrolet motor.
Te koop voor omgerekend Euro 41.990,-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-04-2017 12:22 door Fingerspitz.
Mijn 1e gedachte bij het denken aan een productieauto die buitenaards aandoet is toch een Pagani,

2014 Pagani Huayra €1.950.000

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-04-2017 13:05 door Wrangler.

Mercedes-Benz SLS AMG Coupe AMG SPEEDSHIFT DCT Black Series
394.990 € (Brutto)
Erstzulassung 02/2014

[suchen.mobile.de]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close