OCCASIONWEDSTRIJD #479 - The supercar that couldn't

Gepost door Gewoon Dirk 

De titel verraadt het al een beetje maar deze week gaan we op zoek naar heuse supercars!
Maar!!!!! Niet zomaar iedere supercar, we gaan juist op zoek naar het zwarte schaap in de supercarfamilie.
vandaar het thema:

The supercar that couldn't

Hoe moeten we dit zien? Eigenlijk is het heel simpel. Denk aan de supercars die niet superbekend zijn. Dus geen 911, DB7 of Diablo. De exacte invulling is natuurlijk in de handen van de deelnemers, ook merken die nooit zo groot zijn geworden als bijvoorbeeld Ferrari mogen meedoen. Uiteindelijk vertrouw ik erop dat de democratie bepaald wie er een goede inzending had en wie niet.

Zoals altijd horen hier een paar specifieke regels bij.
- Bouwjaar 1950 t/m 2005
- Budget Maximaal €500.000,- (bij buitenlandse valuta omrekenen naar Euro)
- Geen Ferrari, Porsche, Lamborghini, Bugatti of Aston Martin.
- het moet een supercar zijn (dit is natuurlijk een wat lastig begrip maar ik vertrouw erop dat iedereen wel weet wat hier mee bedoelt wordt)
- Auto moet zich in APK-waardige staat bevinden

Verder zijn er een aantal vaste spelregels.
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per inzending.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.

Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430 Reïncarnatie - Wouter82
431 What's in a name? - Zadelsnuiver
432 Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433 de rijdende kerstboom - Bobbeltje
434 Oudejaarslot - j.ko
435 Oud en Nieuw - singleframegrille
436 Bijna perfect maar…. - Paul Z
437 Gewoon zoals vroeger - GvJ
438 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441- Big diesel- Escher
442 - Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk

Inzenden kan tot woensdag 8 november, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 10 november, 20.00 uur.

Iedereen veel succes!

P.S. de afbeeldingen zijn expres van auto's die niet aan de criteria voldoen om zo de vijver niet nog kleiner te maken
Ik denk dat je stuk gaat op het budget, juist de modellen die toen niet succesvol waren, worden met de huidige markt, super duur. Want ze zijn er nauwelijks en verzamelaars (met geld) willen alles.

Daarnaast staan dit soort auto's, vaak vermeld met p.o.a.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-11-2017 20:42 door Pink Panther.
Oké, ik was er vroeg bij deze wedstrijd, maar het was ook direct deze auto die door mijn gedachte knalde.
En volgens mij ook de enige werkelijk geflopte supercar, met respect voor alle andere inzendingen.

Waarom dan Pink? Nu omdat het een auto is, die ontwikkeld is door een groot merk, wat ook nogal wat ervaring had in snelle (circuit) auto's. Maar eigenlijk al tijdens zijn ontwikkeling een drama was. Bij een kleiner merk is het eigenlijk eerder een uitzondering dat een supercar succesvol is, de meeste van die projecten zijn, door financiële problemen en overschatting, gedoemd te mislukken.

Even wat zaakjes op een rij:
• Gepresenteerd in 1988 met een V12, waarbij de auto om 3 uur 's-nachts klaar was en om 11.00 's-morgens gepresenteerd werd. De marketing afdeling had wel standruimte gereserveerd, maar nog niemand daarvan had de auto gezien! Zelfs de CEO heeft pas een week voor de onthulling het ontwerp goedgekeurd.
• Jaguar ontving 1500 (!) aanbetalingen van £ 50.000 > £ 75.000.000 !
• Levering zou starten in 1992
• Men zou concurreren met de F40 en de Porsche 959, maar deze waren resp. 700 en 250kg lichter. De V12 met een onmogelijk ingewikkeld 4wd systeem (aandrijfas door de V van de V12!) werd een V6. Het 4wd systeem verviel.
• En de auto werd veel duurder dan gedacht, van £290,000 naar maar liefst £ 470.000.
• Ondanks de vele bijzondere onderdelen waren er ook goedkope oplossingen zichtbaar, zoals de achterlichten van de Rover 200.
• Productie was zeer omslachtig, motoren deels vanuit het Zwitserse Max Heidegger, deels vanuit TWR. FF Developments produceerde de achterwielophanging, Abbey Panels in Coventry de ongespoten body. In een speciaal ervoor gebouwde fabriek, werd het dan een auto. Tijdens de productie werd die fabriek weer verkocht aan Aston Martin, die toen de auto produceerde.

Waarmee het eind van het verhaal komt, er zijn er 275 geproduceerd. Vele versies hebben jarenlang in showrooms gestaan, in de showroom langs de A27 hebben er zelfs even 2 gestaan, daarna jaren lang een onverkoopbare. Zelfs nu nog, 25 jaar later, zijn er nog nieuwe ongeregistreerde te koop!

Jaguar XJ220 - 1992
1200 miles - $529,000 negotiable - ca. € 450.000

Hier te koop.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-11-2017 11:36 door Pink Panther.
Even een zijstraat. weet iemand waar je de mensen van autoweek kunt benaderen? Zodat we/ik weer (probleemloos) mobiel kunnen inloggen.
Oooh dat kan er voor mij maar één zijn:

'94 Venturi 400 GT Throphy - €125.000

Venturi is een schitterend merk, de kleine Franse autobouwer is niet bekend bij velen maar wie ooit een Venturi in levende lijve is tegengekomen zal deze ontmoeting niet snel vergeten.
2 modellen steken er wat mij betreft echt uit, de Atlantique 300 en de 400 GT. De Atlantique 300 kan zo de geschiedenisboeken in als mooiste auto ooit gemaakt, maar wellicht meer een GT dan een supercar. Blijft er nog over: de 400 GT. Eigenlijk is de 400 GT gewoon een raceauto, daar zijn ze letterlijk voor gemaakt maar van de in totaal 86 gebouwde GT's zijn er toch een handjevol op kenteken gezet.

Hoe snel is de Venturi? Onder de kap gaat een 3.0 V6 van PSA aan het werk, bijgestaan door 2 turbo's komt er een vrij overtuigende 420 PK op de achterwielen. Tel daarbij op dat de GT slechts 1050 kg weegt en je snapt waarom er slechts 4puntnogwat seconden nodig zijn om naar de 100 te spurten, en bij 290 kilometer per uur is de vaart er pas uit.

Met "strassenzulassung" dus eigenlijk gewoon een racewagen op kenteken. Zo kunnen de ramen niet open, zit je in een slecht geïsoleerde cabine met een ronkende opgefokte V6 in je nek en moet je het doen met remmen die nog harder bijten dan een Pitbull met een slecht humeur.

Natuurlijk is deze Venturi verre van perfect. Eigenlijk is de auto gewoon te radicaal om fatsoenlijk mee te rijden, op mechanisch vlak is het een allegaartje van overgebleven PSA en Renault onderdelen uit de jaren '90 en qua afwerking blijft er veel te wensen over. Toch voor mij de enige kandidaat voor deze week smiling smiley

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-10-2018 07:58 door Zadelsnuiver.
Heel erg mooie inzending Zadelsnuiver! Overigens lijkt een half miljoen mij ruim genoeg, er staat genoeg obscuur spul te koop. winking smiley
Een volume merk waar de supercar een van de vele modellen in de range is, i.t.t. de echte supercars.

Ford GT

Datum eerste toelating: 11/2005, Km-stand: 33 625 km, Prijs: € 349 900

Die Wiedergeburt der Sportwagen Legende Ford GT 40 - legendär die Rennsportschlacht in Le Mans Ford versus Ferrari. Der Ford GT ist die Reinkarnation des GT 40, ein Mittelmotor-Sportwagen des Automobilherstellers Ford, Bauzeit August 2004 bis September 2006. Seiner Zeit der stärkste Ford aller Zeiten, 774 Nm Drehmoment, V8 Aggregat mit Kompressor Aufladung und Sechs-Gang Schaltgetriebe.
Das hier angebotene Exemplar ist erstmalig im November 2005 (Modelljahr 2006) in den USA zugelassen wurden. Das amerikanische Carfax vom Fahrzeug liegt vor, als auch eine deutsche Fahrzeugbewertung aus Mai 2016. Seit 2011 in Deutschland zugelassen und als Schönwetterfahrzeug hin und wieder bewegt wurden. Angegebeneer Km-Stand ist bereits umgerechnet sprich der Tachostand weist 21014 Meilen auf. Keine Rennstrecke oder Trackdays. Der GT weist eine sehr zeitlose Farbkombination auf; Lackierung in "Mark II black " Metallic mit silberfarbenen "Bonet Stripes" und Innen Leder "Ebony black". Sehr gepflegter Originalzustand, interessant für Sammler oder Liebhaber reinrassiger Supersportwagen. Alle Angaben gemäß VK. Verkauf erfolgt im Kundenauftrag.
Fahrzeugstandort: Düsseldorf in der Classic Remise ehemals Meilenwerk

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-11-2017 22:44 door Spekky.
Met een nieuwprijs 2x zo hoog als een Ferrari Daytona en een stronteigenwijze Peter Monteverdi (die je alleen een auto verkocht als je als klant hem aanstond) is het niet heel verwonderlijk dat er maar ca. 50 exemplaren gebouwd zijn van de Monteverdi 375. Italiaans elegant Frua Design, Zwitserse precisie en aandacht gecombineerd met een dikke 7.2 liter V8 doordouwer van Chrysler onder de kap: Geweldig!

1970 Monteverdi 375L High Speed

This 1969 Monteverdi 375L Coupe is a very fine example from the almost-mythical Swiss manufacturer. It is finished in a flattering shade of dark blue which very nicely suits the crisp Fissore-built body. Paint and body quality is very good, with very good panel fit and just a few minor flaws in the paint, though nothing that detracts from what is otherwise a very attractive and totally usable car. It rides on a set of Borrani wire wheels which add a welcome amount of sparkle to the understated styling. The original cast alloy wheels will also be included in the sale. The razor-like chrome bumpers are excellent and the polished headlamp surrounds and grille appear in very good order.

The 375L was conceived as a Ferrari-beating high-speed touring car, so luxury of the highest order was high on Peter Monteverdi’s list. Our example is trimmed in beautiful caramel colored leather, presenting in wonderful condition and offering a gorgeous contrast to the dark blue paintwork. The distinct center console dominates the dash, its width necessitated by a chassis design that placed the Chrysler big-block engine and transmission well behind the axle line. It features an updated stereo system and air conditioning, perfect for cross-continent touring. The big-block Chrysler “Magnum” 440 presents in very good condition; clean and tidy with good detailing and signs of recent service. It runs strong and needs nothing but to be driven and enjoyed.

Actual production numbers for the 375 aren’t widely known, as records are held closely by the ex-factory museum in Basel. Not only does the Monteverdi 375L have rarity on its side, it is a genuinely well-built and cleverly engineered automobile. Comparisons to other Euro-American hybrids such as the Jensen Interceptor or Iso Rivolta are natural, however, the 375 should really be compared to the Ferrari 365 2+2 or Maserati Mexico in terms of performance, quality and luxury. Given the fact that it cost as much as a Mercedes-Benz 600 when new, it is easy to see where Peter Monteverdi was aiming his sights. These incredible cars rarely come up for sale on the open market and we are thrilled to offer such a fine and inviting example.

$305,000 = +/- € 363.000,-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-11-2017 23:06 door smarter.
Moet er in de titel niet nog een ander werkwoord achter "couldn't"?
BMW M1

[www.fantasyjunction.com]

BMW’s M1 is a fascinating and unique car from a period during which the supercar was just coming into its own. The word was originally created for the Miura ten years earlier, and other cars that fit the model were emerging, including the Countach, Boxer, and Bora. The M1 was the first German car of this type, and as it has turned out, BMW’s only such car to date. Developed jointly with Lamborghini, the car is still very much a German car: it is usable, practical, comfortable, and durable.

1980
$495.000,- = € 426.393,-

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-11-2017 22:35 door rzasa.
Een van de snelste, duurste en meest exclusieve auto's van zijn tijd, Franse luxe en stijl gecombineerd met een woeste Chrysler-V8 onder de kap:

Facel Vega HK500 1959 (klik!)

€ 249.000,-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-11-2017 21:38 door 929V6.
Erg leuke inzendingen komen er al voorbij, dat belooft veel goeds. Eentje is zelfs de auto waar ik zelf als eerste aan moest denken.
929V6
Moet er in de titel niet nog een ander werkwoord achter "couldn't"?

Nee hoor, het was een zinspeling hierop:
Saleen S7

$ 429.900,00 (=€ 368.791,28)
6764 miles (= 10.885km)
Year 2003
Make Saleen
Model S7
Engine 7.0 Liter V8
Exterior Color Lizstick Red
Interior Color Tan
Drive Train Rear Wheel Drive
Transmission Manual
Body Style Coupe

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-11-2017 09:07 door Zonder Mazda met BMW.
De concurrent van FPLBAM die we niet mogen inzenden. De wonderschone met de kenmerkende penthouse op de motorkap:

ISO Grifo IR8 Serie II

EUR 289.000

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-11-2017 21:37 door Jp053.
Pink Panther
Even een zijstraat. weet iemand waar je de mensen van autoweek kunt benaderen? Zodat we/ik weer (probleemloos) mobiel kunnen inloggen.

Op PC (volgens mij ook op mobiel, maar dat ben ik niet zeker) staan onderaan de pagina knopjes met 'klantenservice', 'contact redactie' en uiteraard de nodige social media. Zo kan je ze in ieder geval bereiken, desnoods sturen zij je door naar ICT of iets dergelijks.
Een nobel Brits streven om een nieuwe supercar op de weg te krijgen.
We zijn een goede twintig jaar verder en de wereld lijkt het kleine merk alweer te zijn vergeten.
Daarom dat dit voor mij de ideale inzending is:

2002 Noble M12 GTO

Hij is als nieuw en heeft slechts 23.500 mijlen gereden.
Voor £47.475,- (€53.475,-) is hij hier te koop.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-11-2017 06:38 door Gewoon Dirk.
Pink Panther - Met de huidige wisselkoers komt jouw occasion op €450354,58. Mits je hem verder uitwerkt is hij goedgekeurd.
Zadelsnuiver - Mits je hem verder uitwerkt is hij goedgekeurd
Spekky - Goedgekeurd
Smarter - Goedgekeurd
Rzasa - Goedgekeurd
929V6 - Goedgekeurd
Zonder Matra met BMW - Succes met zoeken. winking smiley
JP053 - Goedgekeurd
Gewoon Dirk - Goedgekeurd
Ah de Noble dus! Ik heb hem uiteindelijk toch omgeruild. Ik vind de Noble toch iets te goedkoop ogen voor een supercar.
Leuke wedstrijd Dirk.
Ik snap wat je bedoelt, het oogt allemaal een beetje kitcar achtig, zeker die stickers met merk en type erop. Aan de andere kant was het idee achter de Noble wel om een betaalbare supercar neer te zetten die qua rij-ervaring en prestaties zich kon meten met bijvoorbeeld de 911. En juist die mix van knulligheid in details en torenhoge ambities past voor mij perfect in de opdracht zoals ik hem bedacht heb.
Of het een goede zet was moet blijken uit de stemmen. ;-)
Gewoon Dirk
En juist die mix van knulligheid in details en torenhoge ambities past voor mij perfect in de opdracht zoals ik hem bedacht heb.

Hummm, ga ik toch nog even verder zoeken.
.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-11-2017 12:46 door Zonder Mazda met BMW.
Sjips... Zonder Mazda met BMW is me net voor met de knullige Saleen S7thumbs up

De titel verraadt het al een beetje maar deze week gaan we op zoek naar heuse supercars!
Maar!!!!! Niet zomaar iedere supercar, we gaan juist op zoek naar het zwarte schaap in de supercarfamilie.

Over zwarte schapen gesproken... dit is m.i. het spreekwoordelijke gitzwarte schaap - zelfs al is dit exemplaar blauw winking smiley !!!

Spyker C8 Spyder 2005

€ 315.000,00

Omschrijving
Spyker C8 Spyder 2005, nieuwe auto met slechts 28KM, nooit geregistreerd

Op 17 oktober 2000 werd de Spyker C8 Spyder geïntroduceerd op de Birmingham Motor Show nadat ze 75 jaar geen auto hadden geproduceerd. Dit exemplaar betreft een volledig nieuwe Spyker C8 Spyder. In 2005 is hij gebouwd, hierna nooit geregistreerd en heeft dan ook slechts 28KM gereden. Hij is uitgevoerd in de prachtige kleur Dark Sapphire Blue en dit is gecombineerd met een beige leder interieur. Uiteraard van binnen en buiten volledig nieuw. Spyker gebruikte voor de C8 Spyder de 4172CC (4.2ltr) V8 motor van Audi die een vermogen levert van 400PK. Dit vermogen wordt door middel van de handgeschakelde 5-versnellingsbak overgebracht naar de achterwielen. Kortom een uiterst zeldzaam en uniek exemplaar van de Spyker C8 Spyder en een uitstekende belegging met veel potentieel.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-11-2017 10:22 door British Racing Green.
jp053
Sjips... Zonder Mazda met BMW is me net voor met de knullige Saleen S7thumbs up

Alleen de prijs is niet echt knullig te noemenbig smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-11-2017 09:09 door Zonder Mazda met BMW.
Bij het lezen van de opdracht, kon ik maar aan één specifieke obscure supercar denken. Een ronkende naam, potente motor, spectaculair uiterlijk en veelvuldig gebruik van carbon fibre... het mocht allemaal niet baten voor de MG XPower SV-(R), die vanwege het faillissement van moederbedrijf Rover in 2005 - amper 2 jaar nadat de XPower in productie was genomen - slechts 82 keer over de toonbank ging. Jammer, want de combinatie van een 5-liter grote Mustang Cobra V8 (in de SV-R) met het onderstel van de al even onbekende/onbeminde Qvale Mangusta/DeTomaso Bigua, zette knappe prestaties neer. De SV-R was met een topsnelheid van 283 km/u en een 0-100 tijd van rond de 5 seconden met voorsprong de snelste MG ooit geproduceerd. Het werd tegelijk ook meteen de laatst gepresenteerde MG. At least they went out with a bang thumbs up In Zwitserland staat momenteel een uiterst zeldzaam LHD-exemplaar te koop, voor een - naar mijn mening - behoorlijk schappelijk bedrag.

2004 MG XPower SV-R

[www.autoscout24.ch]

€ 90.385
Tsja, de omschrijving van de wedstrijd geeft het al aan: Wanneer is een auto een supercar?
We zijn het er over eens dat een Ferrari, Porsche of Lamborgini ie term inmiddels wel verdiend hebben...
Vandaar ook dat die merken hier niet mee doen, die liggen zo ontzettend voor de hand....

Een supercar....
Dat is vooral niet een model van een merk dat vooral degelijke gezinsauto's bouwt, met af en toe een hitsige hatchack, of toch wel?
Inderdaad, toch wel!
Wie verwacht dat Honda een auto zou bouwen waarbij eerder genoemde merken de schrik om het hard sloeg?
Met de Honda NSX hebben ze dat gedaan, zelfs Ferrari en Lamborgini schrokken dat er opeens een supercar stond die ook door normale stervelingen gereden kon worden. En dat met alles er op en er aan.

Toegegeven, met slechts 280 pk doet ie niet echt mee in de wereld van de supercars. Maar wat beleving en rijplezier betreft doet deze Honda zeker mee! Een 3.2 liter V6 met het befaamde VTEC systeem. Hoog in de toeren en pas opschakelen bij ruim 8000 toeren, wie wil dat nou niet?!

Om het af te maken hebben we een mooie Honda NSX 3.2 V6 Targa voor u in de aanbieding. Deze staat in Luxemburg.

Honda NSX 3.2 V6 Targa
Bouwjaar: 2002
Cilinderinhoud: 3.2 liter V6
Vermogen: 280 pk
Kilometerstand: 76.800
Handgeschakeld

Dit alles voor slechts €65.000,-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-11-2017 10:11 door Joel 1987.
Pink Panther - Goedgekeurd
Zadelsnuiver - Mits je hem verder uitwerkt is hij goedgekeurd
Spekky - Goedgekeurd
Smarter - Goedgekeurd
Rzasa - Goedgekeurd
929V6 - Goedgekeurd
Zonder Matra met BMW - Goedgekeurd
JP053 - Goedgekeurd
Gewoon Dirk - Goedgekeurd
Britisch Racing Green - Goedgekeurd (ik verwachtte hem al)
Escher - Goedgekeurd
Joel 1987 Goedgekeurd.
Lekker de hele avond aan het zoeken naar een inzending, kwam ik in een keer deze exoot tegen.
De laatste De Tomaso ooit gebouwd en nog een Barchetta ook!
Slechts 12x gebouwd.
Er staat ook nog een fraaie coupe te koop, met mooiere foto's, maar die was met 500.000 GBP net boven budget big smile smiley

1993 De Tomaso Guara Barchetta

USD 200.000,-

This is an awesome and unique Guara Barchetta.
1 of approximately 12 Barchetta's produced before DeTomaso was liquidated.

This one has the M62 4.4L BMW V8 producing 282hp. 6-speed non-sychro gearbox (sounds great).

Fires right up and can drive anywhere.

Overview
Car 1993 De Tomaso Guara Barchetta
Exterior / Interior Color Red / Black
Condition Exceptional
Mileage 14.290 km
Configuration Left Hand Drive (LHD)
Transmission Manual Shift

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-11-2017 08:46 door Guus Leferink.
Bricklin SV-1

grinning smiley

[classics.autotrader.com]
Bouwjaar: 1975
8 Cylinder
14,237 miles
$18,990 = +/- € 16.500,-

meer info [en.wikipedia.org]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-11-2017 20:09 door Gullwing.
Altijd als deze designstudio z'n ideeën ergens op los laat is het resultaat nogal bizar. In dit geval een supercar op basis van de Ferrari 360, maar dan stukken lelijker en obscuurder.

169.000 €

2001 Sbarro Alcador GTB F1

Het is al jammer als een model niet echt van de grond komt, maar als je als automerk al meer dan 60 jaar aan het ploeteren bent, zonder dat er echte successen ontstaan, tsja, da's gewoon jammer. Toch blijven ze het proberen, daar in Engeland...

Marcos Mantara LM400 Spyder

Bouwjaar: 1996
8.500 km
4-liter V8 van Rover met 400 pk
30 geproduceerd
Te koop in Siegburg, Duitsland
Prijs: €199.000,-

Sinds 1959 worden er in Engeland auto's gemaakt onder de vlag van Marcos. Niet direct met succes alleen, het bleef bij kleine aantallen (op een Mini-kitcar na). Er zijn zowel volledige auto's als kitcars geproduceerd. Er werd grotendeels gebruik gemaakt van bestaande componenten.
In 1992 bracht Marcos de Mantara op de markt, waar van deze LM400 (Le Mans, 4-liter motor) de topversie van was. Slechts 30 exemplaren werden geproduceerd. In het design is nog steeds het ontwerp uit de jaren '60 te herkennen, opgeleukt met o.a. Mondeo-achterlichten.
Inmiddels is Marcos al meer dan 5 keer failliet gegaan, maar steeds wordt er nieuw leven in geblazen. Tussen 2004 en 2007 werd bijvoorbeeld de TSO gemaakt, maar die bleef steken op zo'n 6 exemplaren. Het laatste bericht is de Spirit 220, een concept car die sinds 2013 af en toe opduikt.

Foto's van de te koop staande Mantara:

@Jp053,

De foto's van de Grifo zijn niet meer zichtbaar. sad smiley
929V6
@Jp053,

Dat is vreemd, ik zie ze anders nog prima.
Mosler MT 900 GTR

Serien-Nummer 003 des Mosler MT 900 GTR von insgesamt 10 Straßenzugelassenen Mosler-Supersportscars.

Preis 269.000 €
Kilometerstand 12.000 km
Hubraum 6.997 cm³
Leistung 441 kW (600 PS)
Erstzulassung 12/2005

Lackierung: Lava Orange / schwarz
Innenausstattung: Alcantara schwarz
Getriebe: 6-Gang Schaltgetriebe

Rennwagen mit Straßenzulassung
Carbon-Heckdiffusor
Carbon-Heckflügel
Mittelkonsole und Rennsitze in Leder-Carbon-Optik
Karosserie mit Flügeltüren aus CFK
Rückfahrkamera
Alpine-Navigationssystem mit LED-Screen
Recaro-Racingsitze mit Schroth 3-Punktgurte
"Mosler" Schriftzug auf den Kopfstützen
Alcantara Dachhimmel
Klimaanlage manuell
2 x el. Fensterheber
Leichtmetallräder in der Dimension 19" vorn und 20" hinten
Alpine-Multimedia mit Soundsystem und Farb LCD-Bildschirm
Lenksäule höhenverstellbar

- Im April 2015 wurde bei Manthey-Racing eine Umfangreiche-Fahrzeugprüfung inkl. TÜV durchgeführt (Rechnung liegt vor).

- Die Karosserie besteht komplett aus kohlenstofffaserverstärktem Kunststoff (CFK), das Chassis und die Fahrgastzelle sind als Sandwich-Wabenkern-Konstruktion aus CFK ausgeführt und wiegen zusammen ca. 90 kg. Auch der Heckflügel und das Interieur sind aus CFK.

We hebben er al 1 van in dit topic staan... De allerlaatste ooit gebouwd. Nee, helaas heb ik niet de allereerste ooit gebouwd, maar wel het model waarmee het merk voet aan de grond probeerde te krijgen in supercar land. Uiteraard kennen we ook de Pantera, maar zonder de Mangusta was dit prachtige merk (with best of both worlds) er nooit geweest smiling smiley

De Tomaso Mangusta - 1969

De auto kan je geen betere eer aan doen dan door hem te tonen mét zijn opmerkelijke wingdoors om bij motor en bagage te komen. Italiaans design met brute Amerikaanse kracht op de achterwielen.

Als je het over een dikke kont hebt... grinning smiley

Prijs ; $275,000

VIN #: ********
Mileage: 20352
Transmission: Auto
Condition: Excellent
Exterior: Red
Interior: Black with silver piping

Seller’s Description:

Early production 1969 DeTomaso Mangusta with a Boss 302 engine. It has an absolutely thunderous exhaust note and a beautiful panel fit all around with upgraded Rotax A/C system. This Mangusta has show quality paint and an integrated rear spoiler (have never seen another one) along with a custom clear lexan engine cover (original cover included). Fuel tank sent to Aerotech Labs (make F-1 racing fuel cells) for installation of anti-flammable foam baffles. Have personally spent 15 to 20,000 in seats from Ferrari to Maserati to Lamborghini trying to find the perfect fit and driving position and collectively achieved this along with adding a 4 point shoulder harness. (original seats included) Carroll Shelby commissioned the Mangusta to be built. I have the original Shelby brochure along with Ford factory photo of Mangusta with "Shelby MK V" grille badge: both are vital to Shelby provenance of Mangusta. Also have many spare parts available including wheels, NOS hood, a.c, windows, etc.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-11-2017 21:18 door Meike MR-S.
Gewoon Dirk
929V6
@Jp053,

Dat is vreemd, ik zie ze anders nog prima.

Ik zie ze ook nog prima. Voor de zekerheid zet ik ze via tinypics in de post.
Oké, sceptici zullen zich afvragen of deze inzending überhaupt wel een supercar is.
Omdat we het wel hebben over de straatlegale versie (omdat het moest) van de allerlaatste tweewielaangedreven auto die ooit het WRC won, waarvan er slechts zo'n 200 zijn gemaakt: de Lancia 037 Stradale.
[www.classicdriver.com]
412475eur

En waarom dan, the supercar that couldn't? Daar zie ik twee voorname redenen voor:
- Gezien zowel de prijzen als de erelijst heeft deze 037 nooit zijn voorganger - de iconische Stratos - kunnen evenaren
- Deze auto luidde in mijn ogen het einde in van de legendarische groep B. Geschiedenislesje. In 1982 werd in het WRC Groep B geïntroduceerd, met amper beperkingen. Dit ging een tijdje redelijk goed, tot 2 mei 1985, de dag waarop Attillio Bettega in de Tour de Corse de controle over zijn Lancia 037 verloor en in volle vaart tegen een boom aan vloog, en on the spot om het leven kwam. Dit ongeluk dwong de FIA om de regels in Groep B aanzienlijk aan te scherpen. Tot op de dag nauwkeurig een jaar later kwamen er weer een coureur en bijrijder op gruwelijke wijze aan hun einde in een Lancia (ditmaal een Delta). Luttele uren na deze crash werd de ontwikkeling van Groep B door de FIA in zijn geheel stopgezet. In het volgende seizoen werden de auto's in zijn geheel uitgesloten van deelname.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-11-2017 13:21 door afentoe.
Meike, graag nog even de prijs omrekenen naar €uro, afentoe ik zie geen prijs of link naar de advertentie bij jouw inzendig.

Verder is alles goedgekeurd, ik zal straks aan het OER beginnen.
Staat er Dirk! Hopelijk nog net op tijd.
Het OER:

Pink Panter - Jaguar XJ220 - 1992

Zadelsnuiver - Venturi 400 GT Throphy - 1994

Spekky - Ford GT - 2005

Smarter - Monteverdi 375L High Speed - 1970

Rzasa- BMW M1 - 1980

929V6 - Facel Vega HK500 - 1959

Zonder Mazda met BMW - Saleen S7 - 2003

Jp053 - ISO Grifo IR8 Serie II - 1973

Gewoon Dirk - Noble M12 GTO - 2002

British Racing Green - Spyker C8 Spyder - 2005

Escher - MG XPower SV-R - 2004

Joel 1987 - Honda NSX 3.2 V6 Targa - 2002

Guus Leferink - De Tomaso Guara Barchetta - 1993

Gullwing - Bricklin SV-1- 1975

D. Elzinga - Sbarro Alcador GTB F1 - 2001

Niels. -Marcos Mantara LM400 Spyder - 1996

Total Loss - Mosler MT 900 GTR - 2005

Meike MR-S - De Tomaso Mangusta - 1969

afentoe - Lancia 037 Stradale - 1984

Meteen even een huishoudelijke mededeling. Vrijdagavond kan ik niet sluiten, ik moet bier drinken bij kapper. smileys with beer
Kan iemand anders deze belangrijke taak op zich nemen?
1 Escher - MG XPower SV-R - 2004
2 Pink Panter - Jaguar XJ220 - 1992
3 Gewoon Dirk - Noble M12 GTO - 2002
1 Zadelsnuiver - Venturi 400 GT Throphy - 1994
2 Meike MR-S - De Tomaso Mangusta - 1969
3 Smarter - Monteverdi 375L High Speed - 1970
Het oog wil ook wat:

1. Rzasa- BMW M1 - 1980
2. Jp053 - ISO Grifo IR8 Serie II - 1973
3. Smarter - Monteverdi 375L High Speed - 1970
1 Escher - MG XPower SV-R - 2004
2 British Racing Green - Spyker C8 Spyder - 2005
3 Niels. -Marcos Mantara LM400 Spyder - 1996
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close