OCCASIONWEDSTRIJD #460: Andere tijden. Smarter heeft gewonnen!

Gepost door Pink Panther 


Welkom bij Occasionwedstrijd #459: Andere tijden



Met de komst van de elektrische auto had ik verwacht dat de auto daadwerkelijk van vorm zou veranderen. De noodzaak van een radiator grille is afwezig, elektromotoren kunnen kleiner zijn dan een verbrandingsmotor en zelfs in het wiel worden opgenomen. Accu's kunnen in de bodemstructuur verwerkt zijn en zo nog wel wat grote verschillen.
Tot op heden is er echter geen echte revolutie gekomen. Zelfs Tesla, wat door velen toch als de Apple onder de autofabrikanten wordt gezien, heeft, zelfs met het Model X, nog steeds een conventionele opstelling, met neus, cabine en bagageruimte.

In de auto historie zijn er echter wel eens grote stappen gezet, waarbij een nieuw model zomaar ineens een compleet andere designrichting in ging. Soms niet eens met een totaal andere indeling van de carrosserie, maar ineens geheel anders. Waarbij merken hun complete identiteit lieten varen en een geheel nieuwe richting in gingen. Qua design, techniek of een combinatie daarvan.

Deze week gaan we op zoek naar 2 elkaar opvolgende modellen van een merk, die hemelsbreed verschillen. Hoe groter het verschil hoe liever.



Criteria:

- Beide inzendingen moeten van een en het zelfde merk zijn.
- Het model mag een andere naam hebben, mits hij wel duidelijk voor dezelfde klasse is bedoeld. Bijv. Corolla en Auris.
- Als het oude model parallel is doorgeproduceerd is dit geen probleem, mits de opvolger duidelijk als opvolger is bedoeld.
- Beide inzendingen moeten elkaar opgevolgd hebben, er mag geen facelift tussen zitten.
- Er mogen wel meerdere jaren tussen zitten, als het model maar niet uit het programma is geweest, Bijv. model A is van van 1982 tot 1987 geleverd, de opvolger kwam in 1988 en u stuurt er in van 1985 en 1990. Dat wordt goedgekeurd, mits er geen facelift tussenzit. Maar als de „opvolger" pas in 2003 op de markt kwam en de fabrikant in die tijd in dit segment niet actief was, is het afkeur.
- Bouwjaar onbeperkt
- Budget tot € 50.000 per auto.
- Te koop overal ter wereld
- Auto moet in een mooie verzorgde conditie verkeren, APK waardig.

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per model.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.

Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430 Reïncarnatie - Wouter82
431 What's in a name? - Zadelsnuiver
432 Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433 de rijdende kerstboom - Bobbeltje
434 Oudejaarslot - j.ko
435 Oud en Nieuw - singleframegrille
436 Bijna perfect maar…. - Paul Z
437 Gewoon zoals vroeger - GvJ
438 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441- Big diesel- Escher
442 - Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels




Inzenden kan tot woensdag 28 juni, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 30 juni, 20.00 uur
.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-06-2017 22:08 door Pink Panther.
Zullen we de eer aan Wouter82 laten?

Leuke wedstrijd. Even nadenken.
Quote
rzasa
Zullen we de eer aan Wouter82 laten?

???
Zelden was een auto zo revolutionair bij de introductie als de Citroën DS. Het contrast met de (bij zijn introductie in de jaren 30 ook zeer moderne) 'Traction Avant' was enorm toen halverwege de jaren 50 de DS onthuld werd. De DS kenmerkte zich door ongekend futuristisch design en het bijzondere hydropneumatische veersysteem.

1953 Citroën 11 BL





Prijs: € 16.500,-

1959 Citroën ID 19 Confort





Prijs: € 25.000,-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-06-2017 14:54 door smarter.
Quote
Pink Panther
Quote
rzasa
Zullen we de eer aan Wouter82 laten?

???

Hij heeft er een paar staan. winking smiley
Twee auto's met exact dezelfde naam, op het eerste gezicht hetzelfde concept. Maar als je verder kijkt, zie je dat de een een t-bar heeft, terwijl zijn opvolger een volledige cabrio is. De oudste is veel groter dan de jongste, die door zijn compactheid ook geen kofferbak meer heeft achter de motor, zoals de oudste. Verder zijn de klapkoplampen vervangen voor vaste exemplaren en is de auto volledig anders getekend. Je zou de derde MR2 meer als de opvolger van de eerste MR2 1.6 kunnen zien, daarmee zijn de uiterlijke kenmerken (compact, agiel) groter dan met de tweede. De tweede heeft dan wel weer hetzelfde concept als de eerste, maar is veel groter, net als ie veel groter is dan de derde. Ik had hier dus 3 auto's in kunnen zenden, maar dat geldt voor meer inzendingen die reeds gedaan zijn.

Toyota MR2 T-Bar





1998 model, REV 5, Limited edition (silver+black top), full service history, Lot of new parts inside! RHD, original condition!!! climate, black leather, original wheels, EBC grooved discs+Yellowstuff pads, 2 original keys+alarm control, new radiator, new wheel bearings, Motul oil, interior/exterior perfect condition!!! Kenwood bluetooth/MP3, original subwoofer
Prijs € 9.999,00


Toyota MR2 Roadster





: Handschaltung

: Hardtop

: Jährliche Inspektion (nur Toyota Service!)

: Gesamtlaufzeit lediglich 54.000 km

: Voll - Ledersitze mit Sitzheizung

: Ausschließlich von älteren Herrschaften gefahren
Prijs: € 12.350,00
BJ 2000




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-06-2017 14:53 door Zonder Mazda met BMW.
Fiat 850

€ 3.200,--












De verbeterde en verlengde versie van de 600 (in 1955 al op de markt gebracht door Fiat). Nog steeds met achterwielaandrijving en de motor achterin. De styling is behouden, de Coupé en Spider zijn stukken geslaagder. In 1973 kan de 850 na 2.203.380 stuks met welverdiend pensioen.

en zijn andere tijden opvolger;


Eén van de eerste supermini's en een sprong voorwaarts, de 127 van 1971. Voorwielaandrijving, motor overdwars voorin, nieuwe designrichting en veel, veel ruimte voor zijn buitenafmetingen. Groots verkoopsucces met bijna 5 miljoen verkochte exemplaren.

Fiat 127

€ 6.900













Rest volgt.



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2017 22:56 door Jp053.
Bij Ford ligt er een ander model, qua uiterlijk, meer voor de hand. Echter de overgang die bij de Escort plaats vond was vele malen groter.:

- Van achterwiel naar voorwielaandrijving.
- Van de motor in lengterichting naar dwarsgeplaatst.
- van de "Kent en Pinto" motoren (oorsprong 1959 en 1970) naar een geheel nieuwe moderne OHV motor.
- Van sedan naar hatchback.
- Van techniek uit de jaren 60 (de Escort MKII stond op het platform van de MKI met zelfs nog een bladveer achter) naar de jaren 80.
- Van een echt sportief topmodel naar een versie die in de 1e instantie te weinig onderscheidend was.

Van oud:

FORD ESCORT RS2000 - 1979
£ 18.000 = € 20.466












Hier te koop

Naar nieuw

FORD ESCORT XR3 - 1982
£ 10.995 = € 12.500












Hier te koop



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-06-2017 22:59 door Pink Panther.
Eind jaren '90 waren woelige tijden voor twee merken die reeds decennia stonden voor oer-Britse topklasse: de Siamese tweeling Rolls-Royce en Bentley.

Rolls-Royce belandde uiteindelijk in handen van BMW, dat (naar mijn mening) het merkimago tot op heden behoorlijk goed heeft weten te behouden. Bentley daarentegen belandde in handen van VAG, dat er prompt voor koos om een volledig andere weg in te slaan. Op het autosalon van Genève van 2003 stond de Continental GT te blinken, die - behalve de zeer gelijkaardige naam - haast niets gemeen had met zijn voorganger. Weg was de klassieke 6,75 liter V8, ten voordele van een door Volkswagen ontwikkelde 6.0 W12 uit de Phaeton, waarmee de Continental GT ook zijn bodemplaat deelt. Om de uiteindelijke kostprijs te drukken en een jonger publiek aan te spreken, werd bovendien een streep getrokken door het handmatige productieproces waarvoor Bentley bekend stond. Het resultaat was een 'betaalbare' Bentley, die naar wens af-fabriek geleverd werd in blaartrekkende kleurencombinaties en waar ook verschillende tuners zich op uitleefden.

De koerswijziging heeft Bentley (en VW) op commercieel en financieel gebied zeker geen windeieren gelegd: de eerste Continental GT was (naar mijn mening) mateloos populair bij hoofdzakelijk 'nieuw geld'. Talrijke voetballers en Hollywood-sterren lieten zich gewillig spotten in het toppunt van Britse klasse en stijl... Of die typische klasse en stijl niet verloren zijn gegaan bij de overname van Bentley door VAG, laat ik aan jullie over. Ikzelf zou echter resoluut kiezen voor de Continental uit '94:

1994 Bentley Continental R

[nl.ww3.autoscout24.be]











€ 49.950

&

2004 Bentley Continental GT

[hollandcarcompany.nl]





€ 47.750




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-06-2017 19:21 door Escher.
Quote

- Er mogen wel meerdere jaren tussen zitten, als het model maar niet uit het programma is geweest, Bijv. model A is van van 1982 tot 1987 geleverd, de opvolger kwam in 1988 en u stuurt er in van 1985 en 1990. Dat wordt goedgekeurd, mits er geen facelift tussenzit. Maar als de „opvolger" pas in 2003 op de markt kwam en de fabrikant in die tijd in dit segment niet actief was, is het afkeur.

Ik snap deze regel niet. Als een model tot 1987 is geleverd en de opvolger pas in '88 kwam, dan is hij toch in de tussentijd uit het programma geweest?
- Luchtgekoeld tegenover watergekoeld
- Achterwielaandrijving tegenover voorwielaandrijving
- Motor achterin tegenover motor voorin

Volkswagen Kever 1200 1973

Kilometerstand: 110.000 km
Bouwjaar: 1973
Transmissie: Handgeschakeld
Prijs: € 15.500,-












Link naar advertentie Kever


Volkswagen Golf 1974

Kilometerstand: 108.000 km
Bouwjaar: 1974
Transmissie: Handgeschakeld
Prijs: € 26.000,-











Link naar advertentie Golf



6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2017 14:26 door Probenator.
Quote
929V6
Quote

- Er mogen wel meerdere jaren tussen zitten, als het model maar niet uit het programma is geweest, Bijv. model A is van van 1982 tot 1987 geleverd, de opvolger kwam in 1988 en u stuurt er in van 1985 en 1990. Dat wordt goedgekeurd, mits er geen facelift tussenzit. Maar rav de „opvolger" pas in 2003 op de markt kwam en de fabrikant in die tijd in dit segment niet actief was, is het afkeur.

Ik snap deze regel niet. Als een model tot 1987 is geleverd en de opvolger pas in '88 kwam, dan is hij toch in de tussentijd uit het programma geweest?

Wat ik bedoel is bijv. de Fiat Tipo of Croma. Bij de Tipo volgde de Bravo. De huidige Tipo als opvolger op zowel Tipo als Bravo is dus afkeur.
De 1e Croma had geen duidelijke opvolger en werd er jaren later een nieuwe poging gedaan. Ook afkeur.

Bij slechts 1 jaar is de ontwikkeling duidelijk ingezet tijdens de productie van de voorganger.
Van een mooie, ingetogen, klassiek gelijnde zakenauto naar een... tja... eigenwijs, opvallend, hoog gevaarte...

Renault Safrane 3.0 24v V6 RXT automaat
2000 - 165.075 km - € 2.650,-










Advertentie Safrane

En voor precies hetzelfde bedrag koop je een...

Renault Vel Satis 3.5 V6 24v automaat
2002 - 255.136 km - € 2.650,-










Advertentie Vel Satis
Quote
Pink Panther
Quote
929V6
Quote

- Er mogen wel meerdere jaren tussen zitten, als het model maar niet uit het programma is geweest, Bijv. model A is van van 1982 tot 1987 geleverd, de opvolger kwam in 1988 en u stuurt er in van 1985 en 1990. Dat wordt goedgekeurd, mits er geen facelift tussenzit. Maar rav de „opvolger" pas in 2003 op de markt kwam en de fabrikant in die tijd in dit segment niet actief was, is het afkeur.

Ik snap deze regel niet. Als een model tot 1987 is geleverd en de opvolger pas in '88 kwam, dan is hij toch in de tussentijd uit het programma geweest?

Wat ik bedoel is bijv. de Fiat Tipo of Croma. Bij de Tipo volgde de Bravo. De huidige Tipo als opvolger op zowel Tipo als Bravo is dus afkeur.
De 1e Croma had geen duidelijke opvolger en werd er jaren later een nieuwe poging gedaan. Ook afkeur.

Bij slechts 1 jaar is de ontwikkeling duidelijk ingezet tijdens de productie van de voorganger.

Maar hoeveel jaar mag er dan maximaal tussen zitten? De ene fabrikant heeft immers meer tijd nodig om een model te ontwikkelen dan de andere.
Quote
929V6
Quote
Pink Panther
Quote
929V6
Quote

- Er mogen wel meerdere jaren tussen zitten, als het model maar niet uit het programma is geweest, Bijv. model A is van van 1982 tot 1987 geleverd, de opvolger kwam in 1988 en u stuurt er in van 1985 en 1990. Dat wordt goedgekeurd, mits er geen facelift tussenzit. Maar rav de „opvolger" pas in 2003 op de markt kwam en de fabrikant in die tijd in dit segment niet actief was, is het afkeur.

Ik snap deze regel niet. Als een model tot 1987 is geleverd en de opvolger pas in '88 kwam, dan is hij toch in de tussentijd uit het programma geweest?

Wat ik bedoel is bijv. de Fiat Tipo of Croma. Bij de Tipo volgde de Bravo. De huidige Tipo als opvolger op zowel Tipo als Bravo is dus afkeur.
De 1e Croma had geen duidelijke opvolger en werd er jaren later een nieuwe poging gedaan. Ook afkeur.

Bij slechts 1 jaar is de ontwikkeling duidelijk ingezet tijdens de productie van de voorganger.

Maar hoeveel jaar mag er dan maximaal tussen zitten? De ene fabrikant heeft immers meer tijd nodig om een model te ontwikkelen dan de andere.

Er moet onomstotelijk duidelijk zijn dat ie echt als directe opvolger is ontwikkeld. De VW Corrado als opvolger op de Scirocco MK2 is oké. De laatste Scirocco als opvolger van de Corrado niet.
Probenator: Golf is al facelift versie, daarmee afkeur.
Quote
Pink Panther
Probenator: Golf is al facelift versie, daarmee afkeur.

Excuus, overheen gelezen dat het een pre-facefilt moest zijn. Inzending gewijzigd en afgemaakt
Quote
Probenator
Quote
Pink Panther
Probenator: Golf is al facelift versie, daarmee afkeur.

Excuus, overheen gelezen dat het een pre-facefilt moest zijn. Inzending gewijzigd en afgemaakt

Gewoon opvolgend.
Kijk nog even naar de Kever, in de tekst van de advertentie noemt men een andere leeftijd.
Quote
Pink Panther
Quote
Probenator
Quote
Pink Panther
Probenator: Golf is al facelift versie, daarmee afkeur.

Excuus, overheen gelezen dat het een pre-facefilt moest zijn. Inzending gewijzigd en afgemaakt

Gewoon opvolgend.
Kijk nog even naar de Kever, in de tekst van de advertentie noemt men een andere leeftijd.

Vond het bouwjaar al apart, het is aangepast thumbs up
Ik kies voor een van de opvallendste metamorfoses van de afgelopen tijd, het model wat van bejaardenimago (excuses le mot) naar hip ging in slechts een jaar tijd: de Mercedes-Benz A-klasse.

Oud: klik!. Bouwjaar juni 2012, €11950



Nieuw: klik! Bouwjaar januari 2013, €18950





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-06-2017 22:43 door afentoe.
Decennialang was de Jaguar XJ een zeer herkenbare verschijning. Ruim 40 jaar lang en voor maarliefst 8 generaties bleven de karakteristieke lijnen van Jaguar's topmodel vrijwel ongewijzigd. Hoe anders was het toen in 2009 opeens de nieuwe XJ ten tonele verscheen.

2008 JAGUAR XJ 4.2 EXECUTIVE Sovereign
€ 34.900,00
[link.marktplaats.nl]










2010 Jaguar XJ 5.0 V8 Portfolio LWB
€ 42.900,00
[link.marktplaats.nl]











1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-06-2017 23:01 door Zadelsnuiver.
Smarter en JP053 goedgekeurd mits uitgewerkt.

Probenator svp nog prijsjes erbij.

Rest thumbs up



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-06-2017 23:43 door Pink Panther.





Hardcore roadster
Europees ontwerp
Lichtgewicht
Middenmotor
Bescheiden vermogen
Spartaans interieur



Opel Speedster 2.2i SE 16v Limited Edition NR 1544





€ 23.500,-

Tweedehands
19.420 km
08/2001
109 kW (148 PK)






Softroader
Amerikaanse kloon
Overgewicht
Motor vooraan
Dik vermogen
Luxueus interieur



Opel GT 2.0 Turbo





€ 12.200,-

Tweedehands
148.000 km
05/2007
194 kW (264 PK)
Benzine





2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-06-2017 08:44 door British Racing Green.
Quote
afentoe
Ik kies voor een van de opvallendste metamorfoses van de afgelopen tijd, het model wat van bejaardenimago (excuses le mot) naar hip als-semi-succesvolle-yup-mag-ik-me-gedragen-alsof-de-weg-van-mezelf-is ging in slechts een jaar tijd: de Mercedes-Benz A-klasse.

winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2017 10:07 door Escher.
Quote
Escher
Quote
afentoe
Ik kies voor een van de opvallendste metamorfoses van de afgelopen tijd, het model wat van bejaardenimago (excuses le mot) naar hip als-semi-succesvolle-yup-mag-ik-me-gedragen-alsof-de-weg-van-mezelf-is ging in slechts een jaar tijd: de Mercedes-Benz A-klasse.

winking smiley

Ik zou eerder stellen: ik ben niet succesvol genoeg en ben gedegradeerd tot een 308-kloon tongue sticking out smiley
Quote
British Racing Green
Quote
Escher
Quote
afentoe
Ik kies voor een van de opvallendste metamorfoses van de afgelopen tijd, het model wat van bejaardenimago (excuses le mot) naar hip als-semi-succesvolle-yup-mag-ik-me-gedragen-alsof-de-weg-van-mezelf-is ging in slechts een jaar tijd: de Mercedes-Benz A-klasse.

winking smiley

Ik zou eerder stellen: ik ben niet succesvol genoeg en ben gedegradeerd tot een 308-kloon tongue sticking out smiley

Haha, dat vooral: zo'n A-Klasse - vaak een diesel met spoilerpakket - is toch een beetje 'net niet'. Onze niet zo sympatieke buren hebben vorige week een (tweedehands-wat-niemand-mag-weten) CLA gekocht. Pas echt perfect bij hen en hun mentaliteit smiling smiley
Quote
Pink Panther
Probenator svp nog prijsjes erbij

Gedaan, deze week ben ik niet echt scherp, weekendje feest op Sail en Marinedagen hakt erin nut smiley
Quote
Escher
Quote
British Racing Green
Quote
Escher
Quote
afentoe
Ik kies voor een van de opvallendste metamorfoses van de afgelopen tijd, het model wat van bejaardenimago (excuses le mot) naar hip als-semi-succesvolle-yup-mag-ik-me-gedragen-alsof-de-weg-van-mezelf-is ging in slechts een jaar tijd: de Mercedes-Benz A-klasse.

winking smiley

Ik zou eerder stellen: ik ben niet succesvol genoeg en ben gedegradeerd tot een 308-kloon tongue sticking out smiley

Haha, dat vooral: zo'n A-Klasse - vaak een diesel met spoilerpakket - is toch een beetje 'net niet'. Onze niet zo sympatieke buren hebben vorige week een (tweedehands-wat-niemand-mag-weten) CLA gekocht. Pas echt perfect bij hen en hun mentaliteit smiling smiley

Commentaar is altijd welkom maar nu doe ik even moeilijk. Het laatste model 308 is pas gepresenteerd toen de door mij ingezonden nieuwe A-Klasse al lang en breed op onze wegen rondreed, lastig om iets te klonen wat nog niet is gepresenteerd winking smiley Of je moet de 308 T7 bedoelen, maar die is nog veel meer eigenwijs Peugeot, en in mijn ogen in die tijd (2008-13) niet een auto die Mercedes als concurrent zag.
Smaken verschillen, ik vind het nieuwe model echt een leuk ding geworden, op de sportstoelen na lijkt hier ook geen sportpakket (het mag algemeen bekend zijn dat ik geen fan ben van M-, AMG-, RS-, etc.-lines) op te zitten winking smiley
Het is zeker niet als kritiek bedoeld t.o.v. jouw inzending hoor afentoe winking smiley Gewoon een bemerking over hoe ik het niet zo hoog op heb met de gemiddelde A-Klasse rijder. Verder vond ik het - zeker bij de presentatie - een erg leuk model. Inderdaad een heuse stijlbreuk met de ietwat antieke A-Klasse die hem vooraf ging!
Van tamelijk conservatief naar controversieel:

2001 BMW 750iL

36.500 €







2003 BMW 760iL

15.950 €









1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2017 16:21 door D. Elzinga.
Van een hoekige notoire roestbak naar een eerst deels en later volledig verzinkte wagen die bij introductie alle Cw-records voor productiemodellen brak, hoewel er qua techniek veel bij het oude bleef:

Audi 100 L 1980 (klik!)



€ 6.500,-

Audi 100 CC 5E 1983 (klik!)


€ 3.390,-
Alles goedgekeurd.

Mis nog wel wat inzenders en er zijn nog mogelijkheden genoeg! Meedoen loont (Eeuwige roem natuurlijk) spinning smiley sticking its tongue out
Moet zoals bij al mijn wedstrijden wel weer om iemand voor OER bedelen, anders pas na 10.45 woensdag.
Ik ga tegen 21u thuis zijn morgen. Als er tegen die tijd nog niets staat zal ik (na aankondigen) het rijtje maken.
Om te begrijpen waarom de New Edge designtaal van Ford zo'n impact had begin deze eeuw moeten we eerst kijken naar de conventioneel vormgegeven laatste generatie Ford Escort. Daarom mijn inzendingen van deze week:
1997 Ford Escort 1.6 Business Edition
€1.450,-










En toen was daar ineens zijn opvolger. Scherpe lijnen die de auto een geheel nieuw uiterlijk wisten te geven.
2000 Ford Focus 1.6-16V Trend
€2.650,-












1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-06-2017 18:16 door Gewoon Dirk.
Quote
afentoe
Ik ga tegen 21u thuis zijn morgen. Als er tegen die tijd nog niets staat zal ik (na aankondigen) het rijtje maken.

thumbs up
Die Focus is er wel een van na de facelift. De pre-facelift heeft o.a. de knipperlichten in de voorbumper i.p.v. de koplampen (de slechtste plek overigens).
Zadelsnuiver....das mijn Jaguar! Blijf af! big smile smiley
Quote
929V6
Die Focus is er wel een van na de facelift. De pre-facelift heeft o.a. de knipperlichten in de voorbumper i.p.v. de koplampen (de slechtste plek overigens).

Aangepast
Net mijn bus gemist dus het is wat later. Inzending gesloten, ik begin nu met het rijtje.
Ik wilde ook net melden dat ik wilde bezig gaan met het OER, ik had helaas inlogproblemen, nu met Facebook ingelogd te zijn werkt het wel.

Ik wacht het OER af thumbs up



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-06-2017 21:42 door Probenator.
Komt eraan. Een paar foto's kan ik op een of andere manier niet zichtbaar krijgen dus ik ga screenshots maken, gaat nog ongeveer een kwartiertje zijn.
Woensdagavond (ruim) na 20u, dat betekent dat het tijd is voor HET RIJTJE!

Smarter – 1953 Citroën 11BL & 1959 Citroën ID19



Zonder Mazda met BMW – 1998 Toyota MR2 T-Bar & 2000 Toyota MR2 Roadster



JP053 – 1966 Fiat 850 & 1972 Fiat 127



Pink Panther – 1979 Ford Escort RS2000 & 1982 Ford Escort XR3



Escher – 1994 Bentley Continental R & 2004 Bentley Continental GT



Probenator – 1973 VW Kever 1200 & 1974 VW Golf



j.ko – 2000 Renault Safrane 3.0 & 2002 Renault Vel Satis 3.5



Afentoe – 2012 Mercedes-Benz A-Klasse & 2013 Mercedes-Benz A-Klasse



Zadelsnuiver – 2008 Jaguar XJ 4.2 & 2010 Jaguar XJ 5.0



British Racing Green – 2001 Opel Speedster & 2007 Opel GT



D.Elzinga – 2001 BMW 750iL & 2003 BMW 760iL



929V6 – 1980 Audi 100 L & 1983 Audi 100 CC



Gewoon Dirk – 1997 Ford Escort 1.6 & 2000 Ford Focus 1.6



Wrangler – 1980 Subaru Rex & 1981 Subaru Rex (Mini Jumbo)



Als er iets ontbreekt laat het me even weten.
Stemmen is mogelijk t/m vrijdagavond 30 juni 20u, ik wens iedereen veel succes!
1. J.ko - Renault Safrane & Vel Satis.
2. afentoe - Mercedes A-Klasse.
3. Gewoon Dirk - Ford Escort & Focus.
1. Smarter – 1953 Citroën 11BL & 1959 Citroën ID19
2. Gewoon Dirk – 1997 Ford Escort 1.6 & 2000 Ford Focus 1.6
3. Afentoe – 2012 Mercedes-Benz A-Klasse & 2013 Mercedes-Benz A-Klasse
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close