Occasionwedstrijd # 623: De klassieker in de dop uit de jaren '00 | Gefeliciteerd Timo!

Gepost door Escher 


Welkom bij Occasionwedstrijd #623: De klassieker in de dop uit de jaren '00




Ik geef het eerlijk toe: momenteel kriebelt het bij mij heel erg om, voor een relatief bescheiden budget, een zgn. 'klassieker in de dop' uit de jaren '00 aan te schaffen. Een soort van 'verstandige' investering waarvan je dagelijks kan genieten. Ik kies bewust voor de jaren '00, gelet op de eerder beperkte kans op roest, de relatief moderne en complete uitrusting, een goede onderdelenvoorziening en vooral de mogelijkheid om 'm nog dagdagelijks (te gebruiken. Ook in België werken we immers met milieuzones en zelfs benzines van een zekere leeftijd riskeren op relatief korte termijn uit de centrumsteden gebannen te worden.

De opdracht:
Ga op zoek naar een leuke 'klassieker in de dop' uit de jaren '00. Het is uiteraard volledig aan jullie om te argumenteren waarom net het door jullie ingezonden model die klassiekerstatus in zich heeft. Benzine is een absolute must, gelet op de duivelsstatus die momenteel aan diesel wordt gegeven.

Criteria:
- Bouwjaar 2000-2009
- Benzine
- Budget t/m € 15.000
- Mag overal te koop staan
- Moet in APK-waardige conditie zijn.

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Maximaal 6 foto's van de geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- De eerst geplaatste foto in elke inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Maximaal 1 inzending per persoon; als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.
- Elke modelgeneratie mag maar één keer ingezonden worden.
- Iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.



Voorgaande wedstrijden:

427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6 430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ 438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527: Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053 533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW
551: auto's met 4 afzonderlijke koplampen - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6
560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
568: Clean - Total Loss
569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter 582: De facelift – Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc
588: Twee punt Nul - 929V6
589: Kerstster - Guus Leferink
590: De vertegenwoordigersauto - Jp053
591: Eén blok, twee occasions - Spekky
592: Oranje knipperlichtglas - Caspervanc
593: Tatuutatuuuu - Barri
594: Het dak er af! - Timo
595: who's afraid of red, yellow and blue? - Guus Leferink
596: Het is het net niet... - British Racing Green
597: HYBRID, PHEV, EV & WATERSTOF - smarter
598: Audio - Wouter82
599: Praalwagen– Opel Omega
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6
605: Sedan & Coupé - Probenator
606: Platjagen maar dan net even anders – MX6
607: De coronacrisis auto! - lybra
608: The greatest hits of the 90's - Jp053
609: Bevrijdingsdagtour 2020 - SVF
610: 50 - SVF
611: KUNST MET EEN C: Pink Panther
612: GEEF HET BEESTJE EEN NAAM - Opel-Omega
613: Wat als het geen Omega was? - Pink Panther
614: Tijdloos - Escher
615: 2003 - Guus Leferink
616: Mazda - Pink Panther
617: Italiaans Design - Timo
618: Buddy at the beach - Caspervanc
619: De Dikke Daily - Tydelyck
620: Van Trabant tot ... - Pink Panther
621: We blijven thuis - Guus Leferink
622: Jan Modaal uit de jaren '70 - Escher


Inzenden kan tot woensdag 12 augustus, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 14 augustus, 20.00 uur.




Veel succes!


P.S. De voorbeelden in de openingspost zijn bewust te oud om geen potentiële inzendingen uit te sluiten!




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2020 20:57 door Escher.
Een toekomstige klassieker in de dop uit de jaren 00, dat moet wel de Honda S 2000 zijn!

Een hoogtoerige V-Tec motor met toen het hoogste vermogen per liter.

Honda S2000




Bouwjaar: 2004
Prijs: € 13.300



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-08-2020 10:11 door MX6.
Ik wil nog wel eens een grote comfortabele sedan bezitten. Een zeldzame, die grandeur en luxe uitstraalt. Een statige gezegende Lancia Thesis in bicolore, want als het goed genoeg is voor de Pope is het goed genoeg voor Joop winking smiley

De laatste grote echte Lancia;

Lancia Thesis V6 3.0 24V Emblema 2003












Prijs € 7.950,--



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-08-2020 18:43 door Jp053.
'00 Porsche Boxster S 3.2
[www.autowereld.nl]
€ 13.950,00



De Boxster heeft volgens mij veel potentieel om een échte klassieker te worden in de toekomst: legendarisch merk + cabrio + prima prestaties lijken mij een recept voor succes. Prijzen zitren nu op het dieptepunt en de goede exemplaren worden alleen nog maar meer waard. Voor het volle effect gaan we voor een zwarte met de mooie turbo velgen en uiteraard in S-uitvoering met ruim 250 pk, betere remmen en handbak thumbs up













2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-08-2020 14:25 door Zadelsnuiver.
Een toekomstige klassieker, die moet er vooral beeldschoon uitzien. Mijn inzending is een auto die al sinds zijn introductie zorgt voor een onbeschrijfelijk gevoel van begeerte bij mij. Is het een echte Alfa? Volgens de puristen is er na de 75 geen echte Alfa meer gemaakt maar dat zal mij een worst wezen. Het is op en top Italiaanse schoonheid, hiermee kan je wel aan komen zetten op de nationale oldtimerdag 2050!

2009 Alfa Romeo Brera












Bekijk zeker ook even de advertentie zelf om alle 51 foto's van deze schoonheid op je in te laten werken. cool smiley
Hij mag mee naar huis als je €12.900,- achter laat.


Met de barchetta bracht Fiat halverwege de jaren 90 de traditie weer tot leven die het decennia lang een positief imago gaf: dat van producent van betaalbare, sportieve spiders. Voor de oorlog was er al de begerenswaardige Fiat Balilla Spider. In de jaren 50, 60 en 70 kwamen de 1100/1200 TV/Trasformabile, 1200/1500/1600 Cabriolet, 850 Sport Spider en 124 Sport Spider... wie kent ze niet? En dan waren er nog de bijzondere Dino Spider en de X 1/9, hors catégorie.



De barchetta was ontworpen door Andreas Zapatinas (die daarna verhuisde naar Alfa Romeo) en was net als zijn voorgangers gebaseerd op techniek van volumemodellen: in zijn geval de Punto. Er waren in de loop der tijd een paar kleine updates, maar in 2003 kwam na een leveringspauze (externe producent Maggiora ging failliet) een echte facelift van de hand van Tom Tjaarda. Deze rolde van de band in Fiats eigen Mirafiori-fabriek.



De opgefriste auto zou zijn première vieren op de AutoRAI in Amsterdam, maar het pechduveltje stond dat in de weg: bij het transport naar Nederland raakte het enige exemplaar zwaar beschadigd doordat het bij het in- of uitladen van de truck van enige hoogte op de grond viel. Jammer dan! Korte tijd later ging de laatste echte Fiat spider alsnog in de verkoop en hij zou dat blijven tot 2005. We kennen natuurlijk het verhaal van de 124 Spider op Mazda-basis, maar die telt niet echt mee. De kans is uitermate klein dat er ooit nog een betaalbare, sportieve, open Fiat op de markt komt, maar zeg nooit nooit.



De barchetta heeft een 1,8-liter motor met variabele kleptiming. Dat levert hem met 131 pk een topsnelheid van 200 km/h en een sprint van 0 tot 100 km/h in 8,7 seconde. Maar deze auto zul je toch vooral rijden op minder hoogdravend tempo, met de kap omlaag, genietend van zon, rijwind en geuren uit de natuur.



Deze barchetta van 2004 is in perfecte staat en heeft 70.000 km gelopen. Hij heeft altijd binnen gestaan, wat de mooie conditie verklaart. Voor € 9500 plus een ticket naar Sicilië koop je hem in Catania. En dan begint het plezier! De kleur heet niet voor niets Rosso Corsa. Toer er eerst een stuk mee over het eiland (bijv. de Targa Florio route), zet hem in Messina op de veerboot naar het vaste land en rijd hem noordwaarts door de Italiaanse laars, over de Alpen, naar zijn nieuwe huis.



PS In Arcen is het inmiddels 34,7 graden Celsius. Waar wacht je op?



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-08-2020 22:15 door Tydelyck.
Als concept geïntroduceerd in 2007 en met de RC concept uit 2002 als verre voorloper werd in 2009 op de IAA de RCZ geïntroduceerd. Een op de 308 gebaseerde gedurfde coupé met kenmerkende bobbels op het dak.

Peugeot RCZ 2009 voor €8.990,-










2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-08-2020 21:03 door caspervc.
Ik denk deze.

BMW Z3 Coupe 2.8



Prijs € 12.950
Bouwjaar April 2000
Brandstof Benzine











BMW Z3 coupe in perfecte kleurstelling en uitvoering

Wat is deze auto bloedstollend mooi! Hier wordt de autoliefhebber erg blij van. Een zwarte BMW Z3 coupe met cognac/oranje interieur en ook nog eens handgeschakeld. Net als de Z8 is dit een auto die iconische waarde heeft en snel in waarde zal stijgen. Bekijk de auto eens van achteren, hoe breed op de wielen, hoe stoer. En daarbij natuurlijk de fenomale rijeigenschappen van BMW. De 2.8 liter 6 cilinder motor is heerlijk in balans, krachtig met 220 pk (hij is iets getuned, standaard 193pk) en erg sportief door de handgeschakelde versnellingsbak.
De auto staat op nieuwe banden, heeft 6000 km geleden een grote beurt gehad (service interval moet nog teruggesteld worden) en is in algehele zeer goede staat.
The one and only Renault Avantime! Een rijdende conceptcar waarvan er maar 8500 zijn gebouwd.....dat is een geheide klassieker. Deze Duitse V6 in Noir Nocture (heel donkerpaars) met beige leer kost 10.990.

Renault Avantime 3.0 V6 24V Privilège uit sept. 2002 met 133.000 km





De witte raaf Rouge de Mars met Pack Exception 2 in Inca Red rood (zwart met rood dashboard met rood middendeel zittingen) helaas niet gevonden smiling smiley.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-08-2020 12:20 door MBdoubleyou.
Renault Megane 2.0 16V T 225 RS

[www.autowereld.nl]











Sportieve Renaults zullen denk ik altijd in trek blijven, ook gezien de historie dit dit merk op dit gebied heeft opgebouwd en de grote schare fans die dit heeft opgeleverd.
Dit origineel Nederlandse exemplaar is uitgevoerd in het zwart en schreeuwt het niet zo hard van de daken. Staat dus prima als tweede hobby-auto op de oprit zonder aanstoot te geven.

€ 8.900
2006
186.351 km
Dat is voor mij zonder twijfel de Honda Civic, het ruimteschipmodel. En dan uiteraard in de dikste uitvoering:

Honda Civic - 3D 2.0 TYPE-R











Bovendien de allerlaatste 3 deurs Civic. Prijs € 12.950 Bouwjaar 2008
We hebben laatst 2003 al als onderwerp gehad, dus geeft deze wedstrijd mooi de gelegenheid om eens naar de tweede helft van het vorige decennium te kijken. En dan vinden we in Finland (of all places) deze leuke en vrij zeldzame (per jaar zijn er slechts enkele tientallen van in Nederland verkocht) variant van de moderne Fiat 500, die alleen al vanwege de looks ooit vast een gewilde betaalbare klassieker wordt.

Abarth 500 1.4 2008 (klik!)













€ 12.900,-




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-08-2020 14:03 door 929V6.
Ik heb dit altijd een gaaf ding gevonden. Minder dan 1,20m hoog, maar met een uitstraling waar je niet omheen kunt. Uniek in zijn soort, slechts twee jaar in productie geweest dus redelijk zeldzaam. De goede ingrediënten om uit te groeien tot een klassieker zijn aanwezig.

Uiteraard kiezen we voor de dikste uitvoering: 100pk op 850kg is gegarandeerd een feestje. Een kart voor op de openbare weg.

2004 smart roadster-coupé Brabus









Hier te koop voor €12.999



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-08-2020 14:00 door Timo.
Heb zelf niet zo veel met deze periode dus heb ik me maar laten verrassen door wat er te koop stond. Uiteindelijk wat gevonden!
Erg leuk, maar of het verstandig is met dit budget?? grinning smiley Zelf zou ik er wel andere velgen onder zetten.



Maserati Quattroporte


€ 14.950,-

117.872 km
10/2004
294 kW (400 PK)






5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-08-2020 17:36 door Jay DoubleYou.
Renault Kangoo Be Bop

Bouwjaar: 04/2009, Kilometerstand: 106.000 km, Prijs: € 5.300







Weitere Ausstattung:
2 Panoramadächer / Ausstelldächer (Glas) vorn (Pop-up Hubdach), Airbag Beifahrerseite, Airbag Beifahrerseite abschaltbar, Airbag Fahrerseite, Außenspiegel elektr. anklappbar, Außenspiegel elektr. verstell- und heizbar, Außenspiegel Wagenfarbe, Außentemperaturanzeige, Bordcomputer, Bremsassistent, Drehzahlmesser, Elektr. Bremskraftverteilung, Gurtstraffer, Heckklappe mit Verglasung / Heckscheibenheizung und Heckwischeranlage, Isofix-Aufnahmen für Kindersitz, Karosserie: 3-türig, Kopfstützen hinten, Kopfstützen verstellbar, Lenksäule (Lenkrad) höhenverstellbar, LM-Felgen, Metallic-Lackierung, Mittelkonsole, Motor 1,6 Ltr. - 78 kW 16V KAT, Radstand 2313 mm, Raucher-Paket, Rücksitze als Einzelsitze, klappbar / verschiebbar, Seitenairbag vorn, Seitenaufprallschutz, Seitenschutzleisten Wagenfarbe, Sicherheitsgurte vorn höhenverstellbar, Sitzbezug / Polsterung: Stoff, Sitze vorn mit Anti-Submarining-Airbag, Sondermodell Bebop, Stoßfänger Wagenfarbe, Wärmeschutzverglasung



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-08-2020 19:31 door Spekky.
Die Daimler blijft een schoonheid, maar of hij zich als klassieker ontwikkeld is toch enigszins twijfelachtig.

Deze zeker wel, uit de tijd dat leaseauto’s nog gewoon D-segment sedans waren en Alfa Romeo nog een uitgebreid modellen programma had.

ALFA ROMEO 156 GTA 3.2 V6

Met de befaamde Busso motor, nu in zijn grootste volume, door een langere slag.
De 156 is natuurlijk een kind van de jaren 90, de GTA echter absoluut niet. Kwam pas in 2002 na de 1e facelift en maakte de weg vrij voor deelname aan het ETCC (European Touring Car Championship). De auto kreeg al voor modeljaar 2003 een technische update, de voorremmen werden vergroot.

Deze is van het bouwjaar 2003 en geheel origineel (sport uitlaat en originele erbij). Ook alle sleutels, onderhoudsfacturen en boekjes.
€ 12.750


















Hier te koop



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-08-2020 21:32 door Pink Panther.
Een zoektocht naar mijn hart, al is mijn budget wat lager. Ik zou een TT willen indienen hier, maar eigenlijk moet je dan een vroeg exemplaar zonder spoiler hebben. En als je toch wat jaren verder kijkt is een Z4 met zescilinder net wat leuker.
Dan maar een model waar ik deze week ook zelf daadwerkelijk voor gezwicht ben: een Fiesta ST. Een 2 liter blok uit een Mondeo en Focus, en die in een Fiesta gelepeld. Dat geeft veel plezier! Eén van de laatste GTI-achtigen met zo'n groot atmosferisch blok.
Ik heb een vrij net origineel exemplaar gevonden:
Ford Fiesta ST 150
5-2008 | 167.000km | €5099





ps: voor dit geld mogen ze ook nog wel de naafkapjes monteren en de spoiler weer wit maken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-08-2020 23:52 door Barri.
Quote
Barri
ps: voor dit geld mogen ze ook nog wel de naafkapjes monteren en de spoiler weer wit maken.

Als ze dan ook gelijk het logo voorop aanpakken, is-ie af. thumbs up
Edit: Lijkt wel een Ford-kwaaltje, die logo's. eye rolling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-08-2020 00:04 door Jay DoubleYou.
De controversiële designtaal van ontwerper Chris Bangle is na bijna twee decennia erg goed gerijpt vind ik zelf. Deze nieuwe lijn van BMW begon destijds met de E65 7-serie. Omdat coupé modellen het over het algemeen beter doen qua klassiekerstatus kies ik voor de 6-serie uit dit tijdperk. De meesten zijn uitgevoerd met een dorstige en reparatiegevoelige V8. Gelukkig zijn er ook enkele te vinden met de meesterlijke en betrouwbare 3 liter 6-in-lijn.

2007 BMW 630i











Prijs: € 14.950,-
Volkswagen Lupo 1.6 16V GTI

Gewoon een klein bommetje wat wil je nog meer.
Lekker klein, pittig en zeker heel bijzonder en zeker over een aantal jaar in originele staat

Advertentie













€ 10.900,-
79.000 km
Gebruikt,
Volledige onderhoudshistorie
02/2004
1 vorige eigenaar
92 kW 125 PK
Handgeschakeld,
Benzine
Volkswagen Scirocco 1.4TSi







Prijs € 9.990,00
Bouwjaar 2008
Kilometerstand 22.074

12 Monate Garantie im Preis inkl. !!
Komplette Inspektion beim Kauf NEU !!
HU/AU bis 12/2021 beim Kauf ( auf Wunsch ) NEU !!
1-Hand
Euro 4
Nichtraucherwagen
Lückenlos Scheckheft gepflegt
Sehr guter und gepflegter Zustand
Ankauf oder Inzahlungnahme Ihres Gebrauchtwagen


Sonderausstattung:
Audiosystem RCD 310 (Radio/CD-Player), Metallic-Lackierung, Spiegel-Paket, Sport-Paket, Winterbereifung zusätzlich

Weitere Ausstattung:
Airbag Fahrer-/Beifahrerseite, Außenspiegel elektr. verstell- und heizbar, beide, Außenspiegel lackiert, Außentemperaturanzeige, Bremsassistent, Doppeltonhorn, Einstiegshilfe Easy-Entry, Elektron. Differentialsperre (EDS), Handbremshebelgriff Leder, Isofix-Aufnahmen für Kindersitz an Rücksitz, Karosserie: 2-türig, Lenkrad (Sport/Leder), Lenksäule (Lenkrad) mechan. verstellbar, Höhen-/Längsverstellung, Motor 1,4 Ltr. - 118 kW 16V TSI, Multifunktionsanzeige / Bordcomputer, Nichtraucher-Paket, Reifen-Reparaturkit, Rücksitzbank / Lehne geteilt, Schadstoffarm nach Abgasnorm Euro 5, Schalt-/Wählhebelgriff Leder, Seitenairbag vorn mit Kopf-Airbag-Einheit, Sitze vorn höhenverstellbar, Sonnenblende links mit Spiegel (beleuchtet), Sonnenblende rechts mit Spiegel (beleuchtet), Sport-Fahrwerk, Sportsitze vorn, Staub- und Pollenfilter mit Aktivkohlefilter, Türgriffe außen Wagenfarbe, Wärmeschutzverglasung grün getönt



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-08-2020 10:07 door Zonder BMW met Skoda.
Inzending gewijzigd van Peugeot 406 coupé naar Fiat Multipla:

De Multipla is volgens mij al aardig uit het straatbeeld verdwenen, dus als je er straks over 10-20 jaar een ziet staan op een beurs is het wel een nekkendraaier en zo interpreteer ik deze wedstrijd. Een exoot zal al gauw een klassieker worden, maar de auto's waarbij het niet voor de hand ligt dat ze een klassieker gaan worden vind ik het leukst.

Een mooi op de foto staand en net exemplaar was niet gemakkelijk te vinden.

Fiat Multipla

Bouwjaar: 2000
Kilometerstand: 200.000 km
Locatie: Pollenza, Italie
Prijs: € 2.500,-











Link naar advertentie



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-08-2020 14:47 door Probenator.
Ik zend niet zo vaak een Japanse auto in, maar een Nissan 350Z in kenmerkend oranje mag mijns inziens niet ontbreken.

2004 Nissan 350Z









3.5 V6 24V
206 kW
156.000 km
280.000 CZK (= € 10.684)

Ik vraag me af hoe die van 2009 kan zijn, want de eerste RCZ's werden pas op 22 april 2010 aan klanten afgeleverd.

Edit: het Franse kenteken is inderdaad op 4 december 2009 afgegeven. Een bijzonder (voorserie?) exemplaar dus.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-08-2020 21:47 door 929V6.
Oh zo'n 350Z is ook leuk zeg!

@Jay DoubleYou: ja dat logo is ook vervaagd. Komt inderdaad vaker voor bij Fords. Nu ik zelf zo'n Fiesta ST heb valt me op dat er redelijk wat voor die dingen gevraagd wordt terwijl ik direct al een aantal puntjes zie bij de meeste exemplaren. Niks onoverkomelijks, maar ik vind het niet mogen voor dat geld.
Er liggen toch onderhand ook redelijk wat Fiesta's van die generatie op de sloop? Gewoon daar eens proberen.
Damn, je hebt er een gevonden. Dit was ook mijn eerste ingeving, maar ik ging er niet vanuit dat er eentje met 2009-kenteken te vinden zou zijn eye popping smiley
Quote
Timo
Damn, je hebt er een gevonden. Dit was ook mijn eerste ingeving, maar ik ging er niet vanuit dat er eentje met 2009-kenteken te vinden zou zijn eye popping smiley

In thuisland Frankrijk zullen die er ongetwijfeld zijn. Bij ons ze pas vanaf 2010 geleverd als ik het goed heb.
Quote
Jay DoubleYou
Quote
Timo
Damn, je hebt er een gevonden. Dit was ook mijn eerste ingeving, maar ik ging er niet vanuit dat er eentje met 2009-kenteken te vinden zou zijn eye popping smiley

In thuisland Frankrijk zullen die er ongetwijfeld zijn. Bij ons ze pas vanaf 2010 geleverd als ik het goed heb.

In Frankrijk zullen ze ook behoorlijk zeldzaam zijn. Er was een gelimiteerde uitvoering die al in 2009 kon worden besteld, maar die zouden pas kort voordat de reguliere RCZ in april 2010 bij de dealers stond aan klanten zijn afgeleverd.
Een toekomstige klassieker uit het eerste decennium van de 21e eeuw?
Ik ken er eigenlijk maar 1 die vandaag al een klassieker is!!!
Helaas boven budget.
Chevrolet SSR

Maar niet getreurd, ook deze heeft reeds de klassiekerstatus verworven!!!



BMW M3

€ 14.500,-
185.000 km
06/2002
252 kW 343 PK











1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-08-2020 11:09 door British Racing Green.
Quote
Pink Panther
@BRG: budget € 15000

Ik weet het, maar het is voor mij met stip dé klassieker uit die periode; laat hem maar gediskwalificeerd worden.
Quote
rzasa

Lijkt wel het gewezen zwarte monster van adinsx...
Quote
Timo
Damn, je hebt er een gevonden. Dit was ook mijn eerste ingeving, maar ik ging er niet vanuit dat er eentje met 2009-kenteken te vinden zou zijn eye popping smiley

Ik had ontdekt dat er een gelimiteerde serie in Frankrijk al in 2009 leverbaar was.

't was even zoeken maar deze staat echt op 11/2009
Wat een geweldige inzendingen! Tot nu toe is alles goedgekeurd! Ook het model dat ik serieus overweeg als investering/klassieker in de dop, staat er inmiddels tussen.

@ BRG: met een beetje geluk vind je een goed gebruikte SSR in de States wel voor minder dan € 15.000! Ik kan verder natuurlijk alleen maar beamen dat deze inmiddels al minstens youngtimer-status heeft bereikt winking smiley
Quote
Escher
Wat een geweldige inzendingen! Tot nu toe is alles goedgekeurd! Ook het model dat ik serieus overweeg als investering/klassieker in de dop, staat er inmiddels tussen.

Er zijn er nog wel meer, maar niet in acceptabele staat binnen de € 15.000
De laatste echt grote Citroën, een reismachine pur sang, de C6
Elke keer als ik eentje zie rijden verdraai ik mijn nek zowat, wat een beauty en een echte klassieker in de dop
Het meest begeerlijk als 3.0 HDi, maar aangezien de wedstrijd dit niet toelaat is deze uitgevoerd met de 3.0 V6 24v benzine

2006 Citroën C6 3.0 V6



Prijs € 12.950
Bouwjaar 2006
Kilometerstand 163.793 km
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
APK Ja, tot 19 juli 2021
BTW auto Nee, marge
Kenteken 09-SZ-VJ
Datum deel 1 28-06-2006
Belasting (±) € 1.150,00 per jaar
Topsnelheid 230 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 9,40 sec
Motorvermogen 155 kW (211 pk)
Aantal deuren 4-deurs
Aantal zitplaatsen 5
Aantal cilinders 6-cilinder
Cilinderinhoud 2946 cc
Energielabel E
Carrosserie Sedan
Kleur Rood
Gewicht 1791 kg
Trekgewicht max 1700 kg
Trekgewicht onger. 750 kg
Verbruik (±) 1 op 9





Quote
Guus Leferink
De laatste echt grote Citroën, een reismachine pur sang, de C6
Elke keer als ik eentje zie rijden verdraai ik mijn nek zowat, wat een beauty en een echte klassieker in de dop
Het meest begeerlijk als 3.0 HDi,

Heb er geen verstand van, maar wat maakt de HDi begeerlijker?
Quote
Jay DoubleYou
Quote
Guus Leferink
De laatste echt grote Citroën, een reismachine pur sang, de C6
Elke keer als ik eentje zie rijden verdraai ik mijn nek zowat, wat een beauty en een echte klassieker in de dop
Het meest begeerlijk als 3.0 HDi,

Heb er geen verstand van, maar wat maakt de HDi begeerlijker?

Het dikke dieselblok! Lekker veel koppel onderin, past perfect bij zo'n cruise mobielsmileys with beer
Koppel, souplesse, weinig toeren en grote actieradius thumbs up Als ik denk aan grote snelle Citroëns denk ik vooral aan de CX Tissier die je vroeger nog weleens bij grote hotels zag om kranten af te leveren en die hadden volgens mij vrijwel altijd een diesel onder de motorkap.
Quote
Jay DoubleYou
Quote
Guus Leferink
De laatste echt grote Citroën, een reismachine pur sang, de C6
Elke keer als ik eentje zie rijden verdraai ik mijn nek zowat, wat een beauty en een echte klassieker in de dop
Het meest begeerlijk als 3.0 HDi,

Heb er geen verstand van, maar wat maakt de HDi begeerlijker?

De benzine PSA V6 is een beetje een sportmotor, met veel kracht bovenin, maar het maximum koppel pas tegen de 4000 min-1
Dat past niet bij een C6, die rijdt je het liefst comfortabel op een enorme golf koppel
De C6 had een 2.7 HDI en later de 3.0 HDI. De 2.7 heeft wat kwaliteitsissues, vandaar dat de 3.0 HDI de meest begeerlijke is
Quote
Guus Leferink
De benzine PSA V6 is een beetje een sportmotor, met veel kracht bovenin, maar het maximum koppel pas tegen de 4000 min-1
Dat past niet bij een C6, die rijdt je het liefst comfortabel op een enorme golf koppel
De C6 had een 2.7 HDI en later de 3.0 HDI. De 2.7 heeft wat kwaliteitsissues, vandaar dat de 3.0 HDI de meest begeerlijke is

Ik denk dat het wel meevalt met dat sportieve karakter van de PSA V6 (die ook in de C5 werd geleverd). Minstens 90% van het maximum koppel is beschikbaar tussen 2000 en zo'n 5400 min-1. In de grafiek de versie met 211 pk van 2005, waar het maximum bij 3750 min-1 ligt (dat was al zo dankzij fijnslijpen door Porsche in 2000). De eerdere versie met 194 pk had inderdaad het maximum koppel bij 4000 min-1. Lijkt me zeker vanaf 2000 dus een prima soepele motor voor een non-turbo.

Ik vind alles boven de 3000 toeren best veel hoor cool smiley Dat heeft dan niet veel meer met 'soeverein in stilte reizen', dus wat dat betreft snap ik Guus wel.
Mijn punt is: je hoeft bij deze PSA V6 helemaal niet bij 3000 min-1 te komen voor veel trekkracht. Dat heb je ook al bij 2000 min-1. Die laatste 10 % maken niet zo heel veel meer uit, net zoals de laatste 10 % van je vermogen (180 of 200 pk) niet meer zoveel verschilt. Audi had in de jaren 90 met z'n 1.8T 20V motor een volkomen vlakke koppelkromme van 1800 tot (naar ik meen me te herinneren) 4500 min-1, geregeld met o.a. de turbo. Dit komt daar best aardig bij in de buurt, zonder turbo.
260 Nm op bijna 1800 kg houdt ook niet over. Ik kan me nog wel herinneren dat door (vermoedelijk) AV ook aangegeven werd dat de diesel de prettigere motorisering voor de C6 was.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.