Occasionwedstrijd #590: De vertegenwoordigersauto - Het op-een-rijtje !

Gepost door Guus Leferink 


Welkom bij Occasionwedstrijd #590: De vertegenwoordigersauto




Met name in de jaren 70, 80 en 90, het pré-internet tijdperk, had je ze nog: De echte vertegenwoordiger.
In driedelig grijs, met je C of D-segmenter op gas of op diesel kilometers maken, deuren intrappen en proberen je goederen aan de man te brengen
Koude acquisitie, bellen, bellen, bellen en maar steeds weer opnieuw proberen een nieuwe klant aan de haak te slaan
Had je een goed jaar, dan kreeg je een vette bonus en mocht je misschien plaatsnemen in de nieuwe Vectra in plaats van je Kadett sedan
Half jaren 90 kwam VW in een keer met de TDI, dan was je helemaal het mannetje!
Vooral als er dan ook nog een rood i=tje of heel misschien wel een rode DI op de achterklep stond

De opdracht:

We gaan op zoek naar een typische auto voor de vertegenwoordiger van een jaar of 30 geleden
Een C (Kadett/Astra klasse) of D segmenter (Ascona/Vectra klasse)
Gezien de leeftijd van deze auto's laat ik de brandstofkeus achterwege

Criteria:

- Een echte vertegenwoordigersauto
- 4 of 5 deurs, C of D segment
- Geen exotische motoren als een dikke V6 bijvoorbeeld
- Bouwjaar 1979-1999
- Maximaal 5 foto's van de geadverteerde auto
- Budget: € 25.000,-
- Prijzen in vreemde valuta graag omrekenen naar euro's.
- Te koop in Europa

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Maximaal 5 foto's van de geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.
- Elke modelgeneratie mag maar één keer ingezonden worden.




Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527 Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW
551: auto's met 4 afzonderlijke koplampern - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6
560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
568: Clean - Total Loss
569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter
582: De facelift – Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc
588: Twee punt Nul - 929V6
589: Kerstster - Guus Leferink



Inzenden kan tot woensdag 25 december 20:00 uur.

Stemmen kan tot vrijdag 27 december 20:00 uur.


Veel succes!



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-12-2019 20:39 door Guus Leferink.
Deze was ik bijna vergeten, maar voldoet volgens mij wel aan de opdracht. Was toen al onder de indruk van het design, en eigenlijk nog steeds. Zou 'm zo kopen...

Seat Toledo


€ 1.980,-

75.000 km
11/1999
92 kW | 125 PK

Sportief maar zakelijk, al zou een mooier interieur 'm wel goed doen...


Achter nog meer mooie lijnen, maar als we toch gaan opknappen dan zou ik ook gaan voor een ander setje wielen...




9 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-12-2019 15:43 door Jay DoubleYou.
Quote
Jay DoubleYou
Is een stationwagon toegestaan?

Ja hoor!
Passat Variant, Mondeo Turnier
Fiat 131 CL Mirafiori

[www.qualityauto.be]







Fiat 131 van 1982 met slechts 11.700km.
€ 9.990 ,-
Trammelant onderweg, dat moet je als vertegenwoordiger niet hebben. Een auto waar je altijd van op aan kunt is belangrijk, en hij moet niet uitnodigen tot jakkeren want een gestreste vertegenwoordiger raakt zijn handel aan de straatstenen niet kwijt. Anno 1982 is de Toyota Carina een strakke, representatieve auto waar ook nog eens probleemloos een gasinstallatie kan worden ingebouwd, dus tel uit je winst.

Toyota Carina 1.6 DX 1982 (klik!)











€ 4.100,-




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-12-2019 21:03 door 929V6.
Volkswagen Vento GLX

Mijn inziens de ultieme vertegenwoordigers bak, met automaat en in GL uitvoering.
Deze stoelen zitten echt top thumbs up

Advertentie











Volkswagen Vento
1.6 GLX
€ 2.499,-
63.000 km
Gebruikt, Volledige onderhoudshistorie
09/1997 2 vorige eigenaren
74 kW 101 PK Automatisch, Benzine

Comfort en gemak
Airconditioning
Climate Control
Elektrische ramen
Lederen stuurwiel
Entertainment en Media
Boordcomputer
Radio
Veiligheid en beveiliging
ABS
Airbag bestuurder
Airbag passagier
Centrale vergrendeling
Mistlampen
Stuurbekrachtiging



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-12-2019 08:27 door Bobbeltje.
Elegant, comfortabel, onopvallende kleur, schuifdak, ruim, economisch en een kei van een diesel onder de kap:

Peugeot 405 GRD 1989










Prijs: 4.950,-- euro



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-12-2019 22:54 door Jp053.
1994 Audi 80 1.9 TDI
€ 5.900,00
[m.ebay-kleinanzeigen.de]



De Audi 80 heeft voor mij altijd een bijzonder zakelijke uitstraling gehad, ideaal voor een vertegenwoordiger dus. Daarnaast was het ook een zeer comfortabele auto waarbij goed na was gedacht over de aerodynamica om het windgeruis te minimaliseren en was de auto ergonomisch helemaal bij de tijd. Tel daarbij op de fijne 1.9 TDI en wat mij betreft heb je de ultieme vertegenwoordigersauto te pakken thumbs up











2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-12-2019 20:05 door Zadelsnuiver.
@Bobbeltje

Broertje, Ik wist 100% zeker dat je die ging plaatsen!!

big smile smileybig smile smileysmileys with beersmileys with beer
Nieuwe poging. Had dezelfde 405.cool smiley

Alfa Romeo 156

2.0 Twin Spark

Azzurro Nuvola

€ 6.500 - 92.000km - 1999


De 156 werd ontworpen ná de 166, maar ervoor geïntroduceerd. Zoals vaker stond het water Alfa aan de lippen en juist dan zijn de Italianen op hun best. Onder leiding van Walter da Silva won het eigen designcentrum de wedstrijd om de opvolger van de matige 155 te tekenen, de ontwerpen van Pininfarina en ItalDesign waren niet overtuigend genoeg.

Het resultaat is bekend, een van de mooiste sedans ooit ontworpen.
















Hier te koop



6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-12-2019 14:26 door Pink Panther.
Inzending gewijzigd naar iets minder alledaags.

Edit: zescilinder. Ik zoek verder...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-12-2019 00:25 door Jay DoubleYou.
Dan maar een Honda Accord.
Accord





7950



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-12-2019 15:14 door Epica.
Omdat een turbomotor iets te exotisch is voor de jaren '80 vertegenwoordiger dan toch maar een zeer ingetogen versie van dezelfde auto.
Anders denken ze nog dat je rijk van ze wordt als je komt voorrijden in je

Renault 18 TL





Prijs € 3350
Bouwjaar 1981
Kilometerstand 83.000
1400cc motor

Renault 18 1981.g., in uitstekende staat, met slechts 83.000 km te koop.
De auto wordt gestald en regelmatig onderhouden.
Van de eerste eigenaar.
02/2018 - Remmen vervangen, alle oliën en alle filters.
Michelin-banden in uitstekende staat en velgen recent geschuurd, beschermd en geverfd.
Prijs bespreekbaar.






6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-12-2019 19:42 door Zonder Mazda met BMW.
Quote
Guus Leferink
@Bobbeltje

Broertje, Ik wist 100% zeker dat je die ging plaatsen!!

big smile smileybig smile smileysmileys with beersmileys with beer
was zeker niet te missen hè grinning smiley grinning smiley
De ultieme vertegenwoordigersbak van de jaren 90 (samen met de Opel Vectra en Ford Orion)
Wat nu de Megane, 308 of V40 is

En heb er natuurlijk zelf ook 1 gehad alleen had ik deze iets aangepast winking smiley
Ga nog wel zoeken of ik nog een mooier exemplaar kan vinden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-12-2019 08:20 door Bobbeltje.
@Epica Prachtige Xedos voor een hele lage prijs, er staat er in Nederland één te koop, voorbijna 13000 euro.
Helaas zijn exotisch motoren niet toegestaan en veel exotischer dan een 6 cilinder Miller wordt het niet. smileys with beer
Quote
MX6
@Epica Prachtige Xedos voor een hele lage prijs, er staat er in Nederland één te koop, voorbijna 13000 euro.
Helaas zijn exotisch motoren niet toegestaan en veel exotischer dan een 6 cilinder Miller wordt het niet. smileys with beer
Er staat geen dikke V6 en een 2.3 is nou niet bepaald dik, een 330/335/330D/335D dat zijn dikke diesels of een C320/C350.
Ik ga voor deze grijze saaie en kale Japanner met zwarte bumpers en wieldoppen (en juist die combinatie maakt hem m.i. weer erg leuk!)

Toyota Carina E 1.6 16V cat Liftback











€ 1.500,- Bouwjaar 1996
Inzending gewijzigd in een ietwat moderner exemplaar met de befaamde 1.9 TDI thumbs up
Saab 9000 CS 2.0i

Prijs € 5.950
Bouwjaar april 1994
Kilometerstand 150.020 km









Voor mij is dat toch echt de begin jaren 90 Passat met dichte grille. Vraagprijs €5.000,-

Volkswagen Passat 2.0 CL uit 1990

Met heerlijke stoel- en deur(!)bekleding, wieldoppen, een typisch jaren 90 VW dash en prachtige vloermatten cool smiley









Renault 21

Bouwjaar: 1988, Kilometerstand: 88.000 km, Prijs: € 1500,00





1996 Citroën Xantia 1.9 Turbodiesel SX











Citroën Xantia 1.9 TD

In bijna nieuwstaat verkerende Citroën Xantia 1.9 Turbodiesel SX uit 1996 met origineel slechts 87.000 km. Perfect onderhouden exemplaar, afkomstig van de 1e Belgische eigenaar (89 jaar oud). De auto verkeert zowel optisch als technisch in uitzonderlijke staat. Uitgevoerd in de bijzonder fraaie kleur Sable d'été Metallic en een onbeschadigd beige velours interieur. Luxe uitvoering (geen airco) met o.a. een electrisch schuif/kanteldak, electrische ramen en spiegels, centrale vergrendeling met afstandsbediening, in hoogte verstelbare voorstoelen, 4 hoofdsteunen, Citroën radio/cd-speler, zonnescherm voor de achterruit, etc.

Citroën introduceerde de Xantia in 1993 als opvolger van de BX. Uiteindelijk is het model tot 2001 in productie gebleven en zijn er ruim 1,2 miljoen exemplaren geproduceerd. Met dit model deed Citroën z'n naam als fabrikant van eigenzinnige automobielen eer aan. De auto is o.a. voorzien van het beroemde hydropneumatische veersysteem en meesturende achterassen. De rijhoogte van de auto is variabel instelbaar. De Xantia oogt als een sedan maar is in feite een vijfdeurs hatchback. In deze SX-versie is de achterruit voorzien van een ruitenwisser.

Ondanks het verkoopsucces van dit model voor Citroën zijn er slechts weinig smetteloze exemplaren overgebleven. Veel Xantia's hebben een bovengemiddeld hoge kilometerstand bereikt. Dat maakt deze Xantia zo leuk, een inmiddels 22 jaar oude Citroën die altijd binnen gestald is geweest en een bijzonder lage kilometerstand heeft. Deze auto is vertroeteld door z'n eerste en enige eigenaar, dat is aan zowel interieur als exterieur te zien. Het compleet ingevulde serviceboekje bewijst dat er altijd tijdig onderhoud is uitgevoerd. Maar bovenal is het te merken tijdens het rijden. Comfort van een ongekend niveau, een motor die prachtig rustig loopt en ook nog eens heel zuinig is, de versnellingsbak die schakelt zoals het hoort, alle opties die naar behoren werken. Kortom, een echte liefhebbersauto die een mooie toekomst als klassieker tegemoet gaat maar ook perfect inzetbaar is als kilometervreter voor dagelijks gebruik.

Prijs: € 3.950,-
Afkeur:

- Total loss, Saab 9000
- Zonder Matra met BMW, Renault 20
- Epica, Xedos 9

In de opdracht staat een C ( Kadett) of een D (Ascona/Vectra) segmenter, een typische vertegenwoordiger auto
De Saab 9000 (Senator) , Renault 20 (Rekord) en Xedos 9 (Senator) opereerden boven deze segmenten en waren toch meer management en directie auto's
Voor mij een anonieme Japanner deze week.

1991 Nissan Primera



Prijs € 3.450
Bouwjaar 1991
Kilometerstand 49.364 km
Motorvermogen 85 kW (116 pk)
Cilinderinhoud 1998 cc



Quote
Guus Leferink
Afkeur:

- Total loss, Saab 9000
- Zonder Matra met BMW, Renault 20
- Epica, Xedos 9

In de opdracht staat een C ( Kadett) of een D (Ascona/Vectra) segmenter, een typische vertegenwoordiger auto
De Saab 9000 (Senator) , Renault 20 (Rekord) en Xedos 9 (Senator) opereerden boven deze segmenten en waren toch meer management en directie auto's
Xedos is gewoon een D-segmenter, maar zal hem aanpassen
Quote
Epica
Quote
Guus Leferink
Afkeur:

- Total loss, Saab 9000
- Zonder Matra met BMW, Renault 20
- Epica, Xedos 9

In de opdracht staat een C ( Kadett) of een D (Ascona/Vectra) segmenter, een typische vertegenwoordiger auto
De Saab 9000 (Senator) , Renault 20 (Rekord) en Xedos 9 (Senator) opereerden boven deze segmenten en waren toch meer management en directie auto's
Xedos is gewoon een D-segmenter, maar zal hem aanpassen

De Xedos 9 ja? Met prijzen van 70 tot over de 100k? En een lengte van meer dan 4,8 meter?
Absoluut een E-segmenter!
De Xedos 6 was een D-segmenter
Ik ga deze week voor een keurige en inmiddels haast volledig uitgestorven Franse break:


1998 Renault Laguna Grandtour 1.6 16v

[suchen.mobile.de]











€ 1.490
Quote
Guus Leferink
Quote
Epica
Quote
Guus Leferink
Afkeur:

- Total loss, Saab 9000
- Zonder Matra met BMW, Renault 20
- Epica, Xedos 9

In de opdracht staat een C ( Kadett) of een D (Ascona/Vectra) segmenter, een typische vertegenwoordiger auto
De Saab 9000 (Senator) , Renault 20 (Rekord) en Xedos 9 (Senator) opereerden boven deze segmenten en waren toch meer management en directie auto's
Xedos is gewoon een D-segmenter, maar zal hem aanpassen

De Xedos 9 ja? Met prijzen van 70 tot over de 100k? En een lengte van meer dan 4,8 meter?
Absoluut een E-segmenter!
De Xedos 6 was een D-segmenter
Het was en is gewoon een D-segment auto's die concurreerde met de 3 serie en C-klasse. Hij stond net als de 6 op basis van de Mazda 626. Maar zoals ik al zei, ik ga hem aanpassen.
Quote
Guus Leferink
Afkeur:

- Total loss, Saab 9000
- Zonder Matra met BMW, Renault 20
- Epica, Xedos 9

In de opdracht staat een C ( Kadett) of een D (Ascona/Vectra) segmenter, een typische vertegenwoordiger auto
De Saab 9000 (Senator) , Renault 20 (Rekord) en Xedos 9 (Senator) opereerden boven deze segmenten en waren toch meer management en directie auto's

Niet lullig bedoeld, maar heel strikt genomen zou de 504 dan ook afkeur zijn want die zat boven de 204 (C-segment) en de 304 (D-segment) en was toch in feite een concurrent van de R16 en later de R20 / R30? Het indelen in segmenten is erg lastig en voer voor discussies want de E-segmenters van toen zijn de C-segmenters van nu... Zeker een model met een lange levenscyclus zoals de 504 kan zijn carrière beginnen als E-segmenter en eindigen in het D-segment. De Xedos 9 zie ik als opvolger van de 929 en dus E-segment. Maar met een E-segmenter van nu heb je bijna een vrachtwagen rijbewijs nodig...
Quote
Epica
Quote
Guus Leferink
Quote
Epica
Quote
Guus Leferink
Afkeur:

- Total loss, Saab 9000
- Zonder Matra met BMW, Renault 20
- Epica, Xedos 9

In de opdracht staat een C ( Kadett) of een D (Ascona/Vectra) segmenter, een typische vertegenwoordiger auto
De Saab 9000 (Senator) , Renault 20 (Rekord) en Xedos 9 (Senator) opereerden boven deze segmenten en waren toch meer management en directie auto's
Xedos is gewoon een D-segmenter, maar zal hem aanpassen

De Xedos 9 ja? Met prijzen van 70 tot over de 100k? En een lengte van meer dan 4,8 meter?
Absoluut een E-segmenter!
De Xedos 6 was een D-segmenter
Het was en is gewoon een D-segment auto's die concurreerde met de 3 serie en C-klasse. Hij stond net als de 6 op basis van de Mazda 626. Maar zoals ik al zei, ik ga hem aanpassen.

In testen ook met E segment vergeleken zoals Volvo S80.

[www.autoweek.nl]

[teknikensvarld.se]
Waar een Xedos 9 ondervalt is geen discussie voor in dit topic.
Opvallend en toch bescheiden, de
1989 Mazda 323 1.5 GLX









Precies 2 ton op de klok, prijs 1650 euro.
Genoeg ruimte voor alle dozen met spullen.




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-12-2019 00:40 door Fingerspitz.
Quote
Guus Leferink
Afkeur:

- Total loss, Saab 9000
- Zonder Matra met BMW, Renault 20
- Epica, Xedos 9

In de opdracht staat een C ( Kadett) of een D (Ascona/Vectra) segmenter, een typische vertegenwoordiger auto
De Saab 9000 (Senator) , Renault 20 (Rekord) en Xedos 9 (Senator) opereerden boven deze segmenten en waren toch meer management en directie auto's

Dan keur ik mijn eigen inzending toch ook maar af, de 504 valt in hetzelfde segment als de R20. Hoewel ik denk dat de staf eerder in 604 en R30 reed. Even wat anders zoeken dan.

Edit: inzending gewijzigd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-12-2019 19:02 door 929V6.
Quote
Guus Leferink
Afkeur:

- Total loss, Saab 9000
- Zonder Matra met BMW, Renault 20
- Epica, Xedos 9

In de opdracht staat een C ( Kadett) of een D (Ascona/Vectra) segmenter, een typische vertegenwoordiger auto
De Saab 9000 (Senator) , Renault 20 (Rekord) en Xedos 9 (Senator) opereerden boven deze segmenten en waren toch meer management en directie auto's

Inzending gewijzigd
Quote
Zonder Mazda met BMW
Inzending gewijzigd

Quote

- Geen exotische motoren als een dikke V6 bijvoorbeeld
Hmm, hoe exotisch is de zescilinder diesel uit de 324d naar de mening van de wedstrijdleider eigenlijk... Het was in elk geval niet de topmotorisering qua diesels (dat was de 324td).
Hoe exotisch is een 1583cc grote 4 cilinder turbomotor dan?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-12-2019 19:26 door Zonder Mazda met BMW.
Was deze al tegengekomen maar koos in 1e instantie toch voor de Saab, nu dus maar alsnog deze Mazda.

Mazda 626 GT 2.0i

Prijs € 4.999
Datum deel 1 10-02-1987










Quote
Zonder Mazda met BMW
Hoe exotisch is een 1583cc grote 4 cilinder turbomotor dan?

Héél exotisch want bij een R18 Turbo heeft die normaal 1565 cc.winking smiley Maar zonder gekheid was hij wel zo exotisch dat de R18 bijna anderhalf keer zo duur was als een R18 GTL en dat er niet meer dan enkele tientallen van verkocht zijn in Nederland.
Quote
929V6
Quote
Zonder Mazda met BMW
Hoe exotisch is een 1583cc grote 4 cilinder turbomotor dan?

Héél exotisch want bij een R18 Turbo heeft die normaal 1565 cc.winking smiley Maar zonder gekheid was hij wel zo exotisch dat de R18 bijna anderhalf keer zo duur was als een R18 GTL en dat er niet meer dan enkele tientallen van verkocht zijn in Nederland.

Heb hem al angepast naar een simpele TL uit begin jaren '80.
Quote
Total Loss
Was deze al tegengekomen maar koos in 1e instantie toch voor de Saab, nu dus maar alsnog deze Mazda.

Svp 1e inzending aanpassen.
Volvo 460












De Volvo 460 is het tweede model in de 400-serie. Deze nette sedan, voorzien van Steel Grey exterieurkleur, werd geproduceerd in 1993 en rijdt zeer comfortabel dankzij de aanwezige stuurbekrachtiging. Dit is niet zomaar een uitvoering, maar een 460 Grant Luxe Exclusive (GLE); de meest luxe uitvoering uit die tijd. Exclusief is ook de kilometerstand, die nog geen 12.000 kilometer telt.

€ 7.950
Ik ga voor een auto die werd VERTREGENWOORDIGD door een wel hele bekende familie

BX







Bouwjaar 1985 en kost 9950 euro
Goedgekeurd:

Jay DoubleYou - Seat Toledo
rzasa - Fiat 131
929V6 - BMW 324d
Bobbeltje - Volkswagen Vento
JP053 - Peugeot 405
Zadelsnuiver - Audi 80
Pink Panther - Alfa 156
Epica - Honda Accord
Zonder Matra met BMW - Renault 18
MX6 - Volvo V40
SVF - Toyota Carina E
caspervanc - Volkswagen Passat
Spekky - Renault 21
Smarter - Citroen Xantia
lybra - Nissan Primera
Escher - Renault Laguna
Fingerspitz - Mazda 323
Total Loss - Mazda 626
740estate - Volvo 460
Auto encyclopedie - Citroen BX

2 twijfelgevallen, de BMW 324d en de Citroen BX
Ik had gezegd geen dikke 6 cilinder, maar de turboloze 324 is zo traag en niet exotisch dat ik deze goedkeur
De BX Sport was destijds het topmodel van de BX reeks en geen vertegenwoordiger die daarin reed, maar ik heb aangegeven niet teveel te kijken naar motorisatie e.d. dus goedkeur
Maar misschien toch leuk om een 316 of BX 14 RE te plaatsen ...

Gave inzendingen tot nu toe !
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.