OCCASIONWEDSTRIJD #416: Jan Modaal - ESCHER HEEFT GEWONNEN!

Gepost door Pink Panther 


Welkom bij Occasionwedstrijd #416: Jan Modaal



Jan Modaal is een Nederlands pantoniem, een algemene uitdrukking voor een werknemer met een doorsnee-inkomen. In de volksmond, maar ook in de politiek, wordt deze term regelmatig gebruikt om een burger met een modaal inkomen aan te duiden: het inkomen dat het vaakst voorkomt.

En weer over auto's: Want Jan Modaal heeft tegenwoordig de keuze uit een nieuwe a, soms b (geen kinderen en veel sparen) segment auto, óf een 2e, cq. 3e hands grotere. Hoe anders was dat in de jaren 70 en 80. Toen zag je in elke straat wel enkele Carina's, Ascona's, een Taunus, Sierra, Passat, Galant, Stanza, Jetta of andere middenklasser. Veelal als sedan, maar ook toen al als station of sommige Japanners als 5-deurs.

Tegenwoordig zie je deze auto's eigenlijk nauwelijks nog in een wijk met rijtjeshuizen, voor de duurdere tweekappers of vrijstaande huizen nog wel, maar dan in 90% van de gevallen als auto van de zaak. Het straatbeeld is er niet mooier op geworden.

De opdracht voor deze week:
Ga op zoek naar een auto die Jan Modaal in deze periode veel reed.

De regels voor deze week:
- Vind een auto die in deze periode veel in het algemeen straatbeeld voorkwam.
- Minimale lengte 400cm, max. lengte 460cm
- Minimaal 1200cc uitvoering of door de fabrikant als 1.2 aangeduid.
- De auto mag in europa te koop staan.
- Bouwjaar vanaf 1965 tot 1995.
- Budget max. € 50.000,-.
- Niet-europrijzen moeten worden omgerekend.
- Indien je een inzending claimt, werk je deze binnen 36 uur af, anders vervalt de claim.

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per inzending.
- De eerst geplaatste foto in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal één inzending per persoon; als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal één foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.



Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 199
200: Two Hundred - Pink Panther
201: Mag het iets meer zijn? - smarter
202: Simplify, then add lightness - 929V6
203: La Nationale 7 - rzasa
204: Opvallende bedrijfswagen - non-turbo
205: De Bende van Nijvel – Spekky
206: Anniversary – Wouter82
207: Rotte peren - Zonder Matra, met BMW
208: Tweecilinders - British Racing Green
209: Happy with Honda - PascalD
210: Vier maal vier - Guus Leferink
211: Ford - Escher
212: Decennia - Pink Panther
213: Icons and Golden Years - zonder Matra, met BMW
214: De driecilinder - rzasa
215: De topvariant - smarter
216: Boven je pet(je) - Niels.
217: Vergeten auto's - Jorn
218: Alle gekheid op een parkeerplaatsje - JW01
219: Walter de' Silva - zonder Matra, met BMW
220: 1970 - non-turbo
221: London–Sydney Marathon 1968 - Guus Leferink
222: De kadett-klasse - 929V6
223: Zo goed als nieuw - rzasa
224: Hetzelfde type- smarter & Escher
225: American History - Bozzie
226: Yoshisuke Aikawa a.k.a VW-liefhebber kiest Japans – Spekky
227: Anderhalve auto – JOtter
228: Vierdeurs cabrio – 929V6
229: Laat ze maar schuiven!- Escher
230: Eerste eigenaar- D. Elzinga
231: Nieuwe rijken - Guus Leferink
232: De jaren 50 - Sams4ng
233: Designed by.....Guigiaro - Wrangler
234: Een pakketje schroot met een dun laagje chroom - Guus Leferink
235: 6 in lijn - Marno
236: Mooi kleurtje - Guus Leferink
237: Comfort... - smarter
238: Van een oud vrouwtje geweest... - British Racing Green
239: Krachtige Stationwagens - 929V6
240: Championnat de Super Stock-Car - Escher
241: Prachtige interieurs - JW01
242: Your "date of birth"-car - Remus
243: Vandaag is rood – rzasa
244: Bestel maar - Meike
245: Project 2 - non-turbo
246: Allemaal beestjes - Guus Leferink
247: Hier bekend, maar toch weer niet... - Escher
248: (Niet) Mijn Auto - rzasa
249: US-specs - Niels.
250: Striping - Meike
251: How low can you go - Pink Panther
252: The Bold and the beautiful - Niels.
253: De perfecte youngtimer - D. Elzinga
254: Laadbakkie- 929V6
255: Taxi! - Soloman
256: Nummer één! - Escher
257: Platform-sharing - Wouter82
258: Hittegolf! - smarter
259: Zo uit de folder weggereden – Spekky
260: Ronde koplampen - Joep 83
261: Merkencups - Wrangler
262: Barnfind / Schuurvondst - Pink Panther
263: Exclusief voor weinig- Escher
264: Follow the leader - Niels.
265: Origineel Nederlands - Wrangler
266: Banzai! The rise of the Japanese car- Auto-fan
267: Jong geleerd...- Shooting Brake
268: Groen als het struikgewas- Escher
269: Originele lak - PascalD
270: zonder pookje - Zonder Matra, met BMW
271: Is gas toch niet alleen om op te koken? - Escher
272: Kleurrijk trio - Escher
273: Snel... vergeten - Niels.
274: Moderne techniek - Pink Panther
275: Schimanski - 929V6
276: Touristenfahrten op de Nordschleife, 1973 - Guus Leferink
277: Overpriced - smarter
278: Niets is wat het lijkt: Replica! - rzasa
279: Baanbrekend - rzasa
280: Recht en hoekig – Wouter82
281: Winterproject - 929V6
282: London-Sydney Marathon, anno 2014 - Niels.
283: IJzeren Gordijn - stoterstangen90
284: Oprijwagen - 929V6
285: 1974 - Bobbeltje
286: Miami Vice - Pink Panther
287: Mislukking- Gullwing & Escher
288: Bewegende delen - smarter
289: De GL versie - Niels.
290: Youngtimer Lease- Escher
291: POA - Lybra
292: V6 Turbo- Escher
293: 1 model, vele varianten - smarter
294: Geniale hutjes - Wrangler
295: Allright Chaps! - Ouwediesel
296: Een auto voor de Koning - Singleframegrille
297: Le chique a la française - Wrangler
298: Brasil Festa - D. Elzinga
299: De driedeurs hatchback - Guus Leferink
300: 300 - Spekky
301: Machtig mooie match merk met model - Singleframegrille
302: The bad and the ugly, of op z'n Nederlands: niet moeders mooiste- Escher
303: The Malaise Era - Zonder Matra, met BMW
304: Fully loaded - Pink Panther
305: Jackpot! - Guus Leferink
306: Let's get digital - smarter
307: A giant leap - Escher
308: En vogue - rzasa
309: A place on earth - Bobbeltje
310: Bouwvak- Escher
311: Wij mannen doen het verkeerd... – Wouter82
312: Fabbrica Italiana Automobili Torino – 929V6
313: Een rode cabriolet voor een klein budget! – Niels.
314: Video star- Wrangler
315: Topless aanmodderen - smarter
316: Restomod - Singleframegrille
317: Dutch Design - Jorn.
318: MMBS - 929V6
319: Met het hele gezin naar Sporthuis Centrum - smarter
320: Woodie – Smarter/Niels.
321: Kleine beurs – Spekky
322: 6 ruiten – Stefan-V6
323: Britannia rule the....roads? - 929V6
324: Mag het een klepje meer zijn? - smarter
325: Kleur bekennen - rzasa
326: Dubbele koplampen - Guus Leferink
327: Sinterklaas-editie- Escher
328: Geimporteerd - Zonder Matra, met BMW
329: Mille Miglia - Pink Panther
330: Pick-up - Wrangler
331: Vintage Racer - rzasa
332: 5 - Pink Panther
333: Vreemde vormen - smarter
334: Geen stijl - Escher
335: The ugliest of all - Rzasa
336: Diesel - Pink Panther
337: Look-alike - Zonder Matra, met BMW
338: Het motorkapornament - rzasa
339: De fraaie hatchback - smarter
340: Veel voor weinig: het afschrijvingskanon- Escher
341: 3 landen, 1 jaar - Wrangler
342: We all live in a Yellow Submarine - smarter
343: Panoramisch uitzicht - Pink Panther
344: Zeldzaam! - rzasa
345: 3e zitrij - Wouter82
346: Sleeping time - Guus Leferink
347: Porsche 911 - Smarter
348: tatu tatu - JW01
349: AutoRAI - Niels.
350: Around the World - smarter
351: Track Day - Escher
352: Moby Dick - rzasa
353: Suicide doors - Wrangler
354: 3 doors, 5 doors and 4 doors -Shooting brake
355: Budgetdroomgarage - Pink Panther
356: You paid how much? - Niels.
357: Eighties verantwoord - Niels.
358: To turbocharge or not to turbocharge, that's the question... - PascalD
359: De cirkel is rond - Smarter
360: Vakantiecombi: Cabrio met Caravan - Bobbeltje
361: Kaal, Kaler, Kaalst - Zonder BMW met Mazda
362: Typische vrouwenauto - Zonder BMW met Mazda
363: Je had maar één taak ! - Spekky
364: Zeg 'ns aaa - Wrangler
365: De 4 seizoenen - smarter
366: Grand Touring Coupé - smarter
367: Geel en grijs - Escher
368: Not Lost in Translation - Auto-fan
369: Het Gouden Stuur - Escher
370: River Deep, Mountain High - 929V6
371: De direct ingespoten diesel - JW01
372: De pekelbak - .Timo
373: De lengte in - Pink Panther
374: Een „vreemde" eend - 929V6
375: Racen voor een appel en een ei - flat412
376: Into the rough stuff? - Wouter82
377: Beste en slechtste voorbeeld - Meike
378: Barrelbrigade - keuze van het forum ! - Shooting Brake
379: Slakkentempo - Guus Leferink
380: Streetview - smarter
381: Extreme make-over: de facelift - Escher
382: Het modellengamma - Escher
383: That's so 90's - Zonder BMW met Mazda
384: Midlife Crisis Auto - Joop053
385: Help Max -> Mikaela Ahlin-Kottulinsky auto - afentoe
386: Klein maar fijn - Zadelsnuiver
387: Mooi wit is niet lelijk - Escher
388: Motorweek Retro Review - Zadelsnuiver
389: De anonieme miljonair - D. Elzinga
390: CVT - 929V6
391: De auto van oom agent - Joop053
392: Kijken, kijken en niet (kunnen) kopen - Shooting Brake
393: De meest verkochte auto aller tijden - zonder BMW met Mazda
394: Tatort - 740estate
395: European Car of the Year 1964 t/m 2015 - Smarter en Zadelnuiver
396: Roadtrip voor 6! - Escher
397: De moderne 'special edition'- 929V6
398: Mind the pedestrians, Richard! - smarter
399: Gered van Johnny (en soms ook niet helaas..) - Joop053
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: VENT WINDOW - Pink Panther


Inzenden kan tot woensdag 24 augustus, 20.00 uur.
Stemmen tot vrijdag 26 augustus, 20.00 uur.

Succes allemaal!




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-08-2016 20:59 door Pink Panther.
Meteen maar een dienst mededeling, met dank aan Paul Z, zijn teksten bij de punten gaven me de inspiratie over het veranderende straatbeeld.

Daarnaast, heb deze post snel op mijn laptop gemaakt, maar ben nog op vakantie. Woensdag opruimdag, dus weinig tijd voor het OER.
Wie kan het oer maken?

2e, door die vakantie ben ik ook minder online, ik hoop dat we elkaar een beetje controleren op de juistheid van de inzendingen conform de regels.

Veel plezier!
Hoe modaal wil je het hebben? Een Japanse sedan van nog geen 4m60 (4m53), zo saai en betrouwbaar als t maar kan. Toch waren ze niet erg populair in de jaren 80, toen was de Opel Kadett tenslotte al het meest verkochte Jan Modaal blik. Dus Pink Panther, in de jaren 80 gingen mensen met een modaal inkomen en een rijtjes(vaak huur-)huis al kleiner rijden. Toch beschouw ik deze Japanner als de uitgelezen modaalbak van de jaren 80. Voor nog geen 35.000 gulden een redelijk luxe auto met een 2 liter motor die papa lekker elke dag naar t werk bracht en in t weekend ruim genoeg was om met de kroost naar opa en oma te rijden. Of ben ik nu te stereotyp?

Honda Accord sedan





Prijs van dit moois is een lachwekkende € 1.100,00.
Bouwjaar 03/1985
Kilometerstand nog geen 120.000 km.
Extras: Servolenkung, Automatikgetriebe, el. Schiebedach, Radio, Zentralverriegelung

Plek genoeg voor de kroost op de achterbank:





4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-08-2016 12:57 door Zonder Mazda met BMW.
Leuke occasionwedstrijd Pink Panther thumbs up.

Net terug van vakantie, woensdag kan ik het OER maken. Prettige vakantie nog, het wordt de komende dagen fraai zomerweer!
Quote
Pink Panther
Meteen maar een dienst mededeling, met dank aan Paul Z, zijn teksten bij de punten gaven me de inspiratie over het veranderende straatbeeld.

Tof, thanks!
Anonieme bezoeker
Re: OCCASIONWEDSTRIJD #416: Jan Modaal
20-08-2016 11:26
Leuk, deze ik doe ook weer eens mee met de zo doorsnee en terecht vergeten

Ford Orion 1,3 GL













Kilometerstand 110.000 km
Hubraum 1.296 cm³
Leistung 51 kW (69 PS)
Erstzulassung 07/1984
EUR 1.799
Lengte 4,216 meter



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-08-2016 13:46 door non-turbo.
Ik ga deze week voor een auto waar echt niemand 35 jaar geleden naar omkeek, maar waarvan goede en mooie exemplaren anno 2016 behoorlijk schaars zijn geworden:

1979 Opel Kadett D Caravan
Lengte: 4.207 mm- 25.680 km

[suchen.mobile.de]











€ 8.900




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-08-2016 10:55 door Escher.
OJA, VERMELD FF (Brabander he) DE LENGTE IN JE POST
Peugeot 305 S

1500cc
4.24 meter
Voor Jan die eigenlijk liever een leuke coupé had gehad. Maar ja, wat moeten de buren wel niet denken? Daarom deze burgermansauto met een sportief motortje voor wat stoere inhaalacties op weg naar kantoor.

[www.leboncoin.fr]











The Peugeot 305 was unveiled in November 1977, and was initially available as a four-door saloon with a choice of two petrol engines: a 1,290 cc, 65 PS (48 kW; 64 hp) unit for the GL and GR models or a 1,472 cc, 74 PS (54 kW; 73 hp) for the top-specification SR model. Four months later Peugeot announced the 305 GRD, discreetly identified from the outside by the letters "GRD" on the left side of the boot/trunk lid, and powered by a 1,548 cc diesel unit incorporating an aluminium engine block with an overhead camshaft along with a Bosch injector pump, and offering up to 50 PS (37 kW; 49 hp) of power.

At Paris 1980, the sportier 305 S with twin carburettors and 89 PS (65 kW; 88 hp) was introduced. After the 1982 facelift, the top model became the GTX, with 105 PS (77 kW). The 305 was the first of the "05" generation of Peugeots, a generation which survived until the end of 605 production in 1999.

2490 €
1982
132 800 KM



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-08-2016 10:19 door rzasa.
MAZDA 626 1.6 GL
1e eigenaar - 1979 - 79.000km
430cm - 8500 CHF - € 7816












Hier te koop



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-08-2016 15:40 door Pink Panther.
Quote
Pink Panther
OJA, VERMELD FF (Brabander he) DE LENGTE IN JE POST

Ff aangepast. Tja komen uit dezelfde stad big smile smiley
Technisch onverwoestbaar, de carrosserie wilde wel roesten. Ik kan me nog een klasgenootje herinneren, haar naam was Carina en haar vader reed precies dit model... Vanaf de tweede helft jaren 80 zijn deze Carina's massaal naar Afrika geëxporteerd, dus in Nederland zijn ze bijna niet meer te vinden. Dit fraaie exemplaar vond ik in Zwitserland.

Toyota Carina 1600 DL Automatic 1980 (klik!)






4,33 m

CHF 4.900,- (€ 4.508,-)
Quote
929V6
Vanaf de tweede helft jaren 80 zijn deze Carina's massaal naar Afrika geëxporteerd, dus in Nederland zijn ze bijna niet meer te vinden. Dit fraaie exemplaar vond ik in Zwitserland.

Zeer herkenbaar, was ook op zoek naar een zeer specifieke Japanner, niet meer in Europa te koop.spinning smiley sticking its tongue out
Ik had andere plannen voor mijn inzending, maar de spruitjeslicht van deze 'Jan Modaal' was te sterk om te weerstaan:

1988 Volkswagen Passat 1.6











€ 2.450,-



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-08-2016 23:39 door smarter.
Deze week een misschien verrassende Jan Modaal-inzending voor deze occasionwedstrijd die uitleg verdiend. Een ruime occasion die vanaf 1985 veel nieuw werd verkocht, met dank aan de invoering van de APK.

In de omgeving waar ik ben opgegroeid reed Jan Modaal begin jaren tachtig in Opel Kadetts, Ford Escorts, Simca 1100, Fiat 128, Peugeot 204 etc. etc..
Een aantal van deze auto's waren niet de jongste meer en zeker de franse en italiaanse modellen flink roestig.... Met de invoering van de APK in gedachten werd menig eigenaar 's nachts badend in het zweet wakker.
Toeval of niet in ons dorp waren twee garages die Jan Modaal konden "helpen", een Skoda en een Lada-dealer. Een Skoda 105/120/130 met de motor achterin was de meeste Jannen een stap te ver, maar de hoekige Lada 2100-serie bleek een prima aanbieding. Veel voor weinig.
De verkoopcijfers van 1985, 1986 en 1987: 5.128, 7.493 en 5.573, 18.194 stuks in drie jaar! Bijna allemaal in het wit/beige geleverd. Een ongekend succes voor Lada, je zag de 2105 in elke straat van ons dorp. Een soort Mitsubishi Outlander PHEV van 1986cool smiley. Sinds eind jaren negentig is de 2105 bijna helemaal uit het straatbeeld verdwenen, het jammerlijke lot van deze bijna vergeten Jan Modaal auto uit de jaren 80.

Lada 2105 1.5



Een kloeke sedan van 413 cm (in mijn gedachten was ie veel groter), van alle kanten gezien hoekig.



Ook de 2105 kreeg de caravan van Jan aan zijn trekhaak.


Met genoeg ruimte achterin voor groeiende tienerbenen en de grote kofferbak scoorde de Lada 2105 punten bij Jan Modaal.



Lengte: 413 cm
Bouwjaar: 1990
Prijs: € 1.995,--



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-08-2016 11:53 door Joop053.
Met meer dan 20 miljoen geproduceerde exemplaren zeker veel gereden.
Er was er in iedere straat wel een aan te treffen.
Jan Modaal was in die jaren en daarvoor al blij als hij van z'n brommertje in een auto kon.

Volkswagen Kever 1300 S

Bouwjaar juni 1973, Kilometerstand 126.347, APK Ja, t/m 20 juli 2018, Prijs € 10.995,-
En de lengte is 4026 mm.







Extra informatie

Mooie origineel 1300 S kleur L65K Ravennagroen
Zeer goed en mooi onderhouder kever met 2 jaar APK
Remmen voor en achter vernieuwd
Nieuwe banden bougie\'s en bougiekabels
De kever rijd super door de versnellingsbak met lange overbrenging en 50PK motor
Groot gedeelte van de historie bekend
Het gaat hier om een unieke kever ivm kleur en uitvoering
De auto is van buiten een maal gespoten interieur is nog steeds origineel
Helaas zag ik net dat de Renault 21 Nevada ruim 9cm te lang is.... Inzending gewijzigd.
Quote
smarter
Helaas zag ik net dat de Renault 21 Nevada ruim 9cm te lang is.... Inzending gewijzigd.

De sedan niet, maar de Nevada wel inderdaad. Geeft ook mooi aan dat de autofabrikanten zelf ook een rol hierin hebben. De Nevada is bijna 20cm langer dan zijn voorganger. En dan kiezen mensen wellicht ook daardoor een klasse lager. De wat later op de markt verschenen Megane was weer nagenoeg even lang als de 18 break (-4cm).
Waar hebben fabrikanten zelf een rol in? Kan je even niet volgen.
Heerlijke belegen Hollandse nuchterheid in bruin metallic thumbs up

Volvo 345 DL Automatic











Prijs: € 3.950,-
Bouwjaar: juni 1980
Kilometerstand: 60.435
Lengte: 4,3 m



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-08-2016 22:09 door Wouter82.
1991 Renault 21 TL Hatchback



EUR 950,-
Lengte: 4,461m (BRON)

bouwjaar 1991
km stand 45.000 km
kleur Rood
motorinhoud 1721 CC
vermogen 55 kW
transmissie Handgeschakeld
brandstof Benzine
gewicht 1029 kg ( !! )
carrosserie Hatchback 5drs



Een verkoophit is het ( in Nederland ) nooit geworden, de Renault 21, maar tegenwoordig zijn ze bijna volledig uit het straatbeeld verdwenen. Toegegeven, de spanning druipt er niet van af maar toch is het een uiterst comfortabele, ruime en tijdloze auto. En ik zal vast niet de enige zijn die er ook wel de Franse charme van inziet.

Deze 1.7 TL is nieuw in Duitsland (ja, echt) geleverd en enige jaren geleden naar Nederland gehaald. De kilometerteller wijst slechts 44.900 km aan en alles lijkt er op dat deze stand correct is alhoewel ik het niet 100% kan hardmaken. Wanneer je het interieur echter bekijkt, lijkt het alsof je je bevindt in een Renault die net de fabriek heeft verlaten. Alles ziet er als nieuw uit, de bekleding van de heerlijk zittende fauteuils, het dashboard, de versnellingspook, de pedalen. Kortom, het kan haast niet dat er ooit met de kilometerstand geknoeid is.




Het exterieur van de auto heeft echt wel wat liefde nodig. De rode lak is enigszins vaal geworden maar een goede poetsbeurt zal wonderen doen. De blanke lak van de spoiler laat wat los en hij heeft een enkel plekje maar over het algemeen staat er toch een redelijk frisse auto.

Rijden doet de 21 prima. Schakelen, sturen, remmen, alles gaat zoals het hoort. Af fabriek is dit exemplaar uitgerust met een fitness-pakket dus geen elektrische ramen en geen stuurbekrachtiging. Heerlijk no-nonsens.




Wat deze auto nodig heeft is een liefhebber die zich over haar ontfermt. Met relatief weinig middelen is deze auto weer haast als nieuw te krijgen. Met deze kilometerstand en de relatief eenvoudige en betrouwbare techniek heb je dan een auto waarmee je nog jaren vooruit kunt en veel plezier aan kunt beleven. Zeg nou zelf, het zou toch zonde zijn als ook dit exemplaar verloren gaat aan de export.




Ben serieus aan het overwegen om de Ypsilon hiervor te verkopen
( Iemand interesse in een groene Yspsilon Elefantino Rosso met rood lederen Interieur en canvas roldak? )



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-08-2016 15:04 door Guus Leferink.
De vraag is, zag je hem destijds wel veel?
Quote
rzasa
De vraag is, zag je hem destijds wel veel?

Je moest snel kijken, anders was de Talbot al weggeroest smileys with beer.
Quote
rzasa
De vraag is, zag je hem destijds wel veel?

Goed punt

Ik ga op zoek naar wat anders
Renault "de Peer" 14 GTL




De Jean Modale uit Frankrijk van Renault en het eerste productiemodel zonder dakgootjes. Met een lengte van 402,5 cm net binnen regel minimale lengte 400cm maximale lengte 460cm.

Geen groot succesnummer, maar redelijk goed verkocht. In de ranglijst 1979: nummer 23: Renault 14 – 7.885.
De reden van het uitblijven van groot succes zijn het gebrek aan uitvoeringen (leverbaar bij start: L en TL), motoren en carrosserievarianten (geen drie-deurs en Estate), de afwerking en betrouwbaarheid van dit model. Renault gebruikte in reclame-uitingen de vergelijking met de vorm van een peer, vandaar de bijnaam "de Peer". Ongelukkige keuze, de koper kon het niet waarderen. De bijnaam veranderde na een paar jaren in "de rotte Peer".
In levende lijve in jaren geen Renault 14 meer op de weg gezien, op een enkeling na niet meer in het nederlandse wagenpark aanwezig. Dit zeldzaam fraaie exemplaar van na de facelift staat te koop in Frankrijk.







Motor 1360cc, prijs € 2.500, bouwjaar 1980.



6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-08-2016 12:06 door 740estate.
Als je vandaag een topmodel A4 tegenkomt, dan betreft het geheid een geprivilegieerd kaderlid met een leasebak...
Destijds reden evenwel de alleenwerkende leerkrachten met thuis een huisvrouw en enkele opgroeiende kinderen uit mijn buurt ook een Audi,
zelf gekocht en cash betaald!
Aangezien de 100 (huidige A6) net buiten de lengtemaat van deze wedstrijd valt, zend ik de kortere 80 (thans A4) in.
Een GLS met automaat, 4 deuren, 1.6 benzine met zomaar eventjes 75pk (vandaar de "S" van "sport" ), één buitenspiegel, stalen velgen met chroom wieldoppen, een velours interieur (vandaar de "GL" van "Grand Luxe" ) én een radio, dus in die tijd een absolute topuitvoering!!!




Audi 80 GLS Autom. original 46000 km aus 1.Hand



Quote

€ 5.999,-

Oldtimer
46.000 km
02/1978
55 kW (75 PK)
Benzine
HU/AU neu

Autobedrijf
Autohaus Hörl
Tel.: +49 (0)8441 - 474.93.78
D 85276 Pfaffenhofen

Overige informatie
Vorige eigenaren: 1
Carrosserietype: Berline
Transmissie: Automatisch
Cilinderinhoud: 1588 cm³
Brandstof: Benzine
Emissieklasse: Euro 6
Milieusticker: 4 (Groen)
Deuren: 4
Stoelen: 5
Kleur: panamabraun
Bekleding: Velours

Opties en accessoires

Niet-rokersvoertuig
Radio

Bijzonderheden
Ein herzliches Grüß Gott aus Pfaffenhofen an der Ilm, gekürt zur lebenswertesten Kleinstadt der Welt, im größten Hopfenanbaugebiet der Welt! Boarisch werd gredt in da Holldau! Aber zum besseren Verständnis für alle Südschweden beschreib ich mein Schnuckerl in deutsch.

Willkommen in meiner rustikalen Ausstellungshalle, es riecht nach Benzin und Geschichte!
Eine kurze Zeitreise gefällig?

1978, ich war 15 Jahre alt, mein Top Hit war Lady in black von Uriah Heep Statos Quo rockte richtig geil, Smokie verzauberte Deutschland und die Rubetts stimmten softe Töne an. Im Kino hatte Bud Spencer zusammen mit Ternce Hill schlagkräftige Argumente, Grease war der absolute Top-Hit... ..in der Glotze war Kunte Kinte in Roots zu sehen...SOKO 5113 feierte Premiere! Die Häschenwitze waren in aller Munde! Der ?Werbeslogan des Jahres Clausthaler nicht immer..aber immer öfter
In diesem Jahr wurde mein Audi 80 GLS Automatik, als Facelift des B1, Typ 81, (wurde nur 2 Jahre gebaut) in die Region um Marseille ausgeliefert, wo ihn eine betagte Dame, um die 80 Lenze auf`m Buckel, hegte und pflegte...bis zuletzt! Das Blechkleidchen des Verkaufschlagers der 7o-iger glänzt im Originalzustand! Der Unterboden ist, wie das gesamte Fahrzeug ungeschweißt und ohne knusprige Stellen! Mein Sohn überführte den schneidigen Flitzer die gut 1000 km auf eigener Achse nach Bayern! Er war begeistert! Verbrauch circa 8 Liter auf 100 KM. Der innenraum erstrahlt ebenfalls im unverbauten Orirignalzustand, das Armaturenbrett wirkt bis auf einen, kaum sichtbaren, Miniriss neuwertig.Das zeitgemäße Radio verrichtet seinen Dienst nach Vorschrift! Die Oldtimerabnahme incl zulassungsfertigen Papieren ist incl. Das H-Kennzeichen ermöglicht freie Fahrt in alle Innenstädte, ca 290,- Euro Unterhaltskosten für Steuer und Versicherung....genießen`s einen originalen Achzger Audi im Bestzustand! Garantiert kein Bastlerfahrzeug, Sie können den Schraubenschlüssel getrost im Werkzeugkasten lassen! Schlüssel rum und los geht?s

Es erwartet Sie ein ehrliches Fahrzeug mit einer authentischen Beschreibung, Sie wagen keine Schneiderfahrt in die Holledau!
Ich spreche leider ,) weder russisch noch polnisch und schon gleich gar nicht türkisch.... boarisch werd gredt in da Holldau!...Aber auch gerne deutsch oder englisch...wenns bressiert....
bitte ersparn?s mir die leidigen.. Letzte Preis Anfragen...mein labiler Magen reagiert da gern mit Sodbrennen!

Da ich hier und da, unterwegs bin, bitte ich um vorherige Terminabsprache unter 0170/5843500, mein Name ist Alfred Hörl! Sie erreichen mich fast rund um die Uhr (ab 23.00 Uhr lieg ich meistens im Bett!) Sie kenna aa am Sonntag anrufen...aber bitte ned zu früh!!
Ich freu mich auf Ihr ehrliches Interesse!

PAF liegt, gut erreichbar, über die BAB A9 zwischen Ingolstadt und München(eigene Ausfahrt) oder vom Süden...über die B13, via Unterschleißheim, ca 32 Km nördlich von München!





Edit:
lengte volgens carbase: 4383mm




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-08-2016 12:48 door British Racing Green.
Quote
rzasa
Waar hebben fabrikanten zelf een rol in? Kan je even niet volgen.
Dat mensen een klasse terugschalen. Nieuwe worden steeds iets groter dan het uitgaande model.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-08-2016 15:27 door Pink Panther.
Mag deze? 1164cc, maar wel als '120 A' verkocht: [www.meine-kfz.de]
Ik weet niet welke je bedoelt Escher, maar de 120A's die ik ken zijn allemaal korter dan 4 meter.

@740Estate,

De peer was succesvol genoeg om het in Nederland tot een heel gangbare verschijning te maken.

@BRG,

De Audi 80 die in Carbase staat vermeld is de B2. Jouw inzending is nog een B1 en meet 4,245 m.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-08-2016 19:57 door 929V6.
x dubbelpost



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-08-2016 19:52 door 929V6.
Quote
Escher
Mag deze? 1164cc, maar wel als '120 A' verkocht: [www.meine-kfz.de]

Twijfel geval, maar werd in andere landen als Sunny verkocht. En dat is dezelfde klasse als Kadett. Dus indien 4m goedkeur.
Quote
929V6
@740Estate,

De peer was succesvol genoeg om het in Nederland tot een heel gangbare verschijning te maken.

Kan geen verkoopcijfers in Nederland van de peer vinden. Wel info dat het niet het gehoopte succes was.
Quote
740estate
Quote
929V6
@740Estate,

De peer was succesvol genoeg om het in Nederland tot een heel gangbare verschijning te maken.

Kan geen verkoopcijfers in Nederland van de peer vinden. Wel info dat het niet het gehoopte succes was.

Dat laatste is internationaal gezien, in Nederland verkocht hij redelijk goed. Niet zo goed als een Golf of Kadett misschien, maar dat komt ook omdat er minder keus aan uitvoeringen was (alleen vijfdeurs en slechts 2 benzinemotoren).
Quote
Pink Panther
Een Peer????

Die was best succesvol hoor de R14, een mooie is zeldzaam, heb bij Renault gewerkt in die tijd. Superslechte auto.
Quote
929V6
Quote
Pink Panther
Een Peer????


De Peer is terugsmileys with beer.

Verkoopcijfer van Renault 14 1979 gevonden, de Peer was inderdaad een redelijk succes. Top 25 beste verkochte auto's 1979.
De ene Kadett Caravan vervangen door de andere big smile smiley In '79, het bouwjaar van mijn nieuwe inzending, met voorsprong de best verkochte auto in Nederland!
Quote
Pink Panther
Quote
Escher
Mag deze? 1164cc, maar wel als '120 A' verkocht: [www.meine-kfz.de]

Twijfel geval, maar werd in andere landen als Sunny verkocht. En dat is dezelfde klasse als Kadett. Dus indien 4m goedkeur.

De 120A is de Cherry, de 120Y is de Sunny.

@Escher,

Dan wel voor de C- en D-Kadett bij elkaar opgeteld, want '79 was het jaar van de modelwijziging.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-08-2016 12:41 door 929V6.
Moet blijkbaar toch op zoek naar een andere. Ondanks dat de 626 perfect past in het rijtje Toen zag je in elke straat wel enkele Carina's, Ascona's, een Taunus, Sierra, Passat, Galant, Stanza, Jetta of andere middenklasser. Veelal als sedan, maar ook toen al als station of sommige Japanners als 5-deurs. is hij toch te lang met zijn 4695 mm. Leek me leuk om de toenmalige auto van mijn ouders in te zenden, maar dat feest gaat dus niet door. sad smiley
Hier moet ik even meedoen. Eenzelfde auto als waarin ik zo'n beetje ben opgegroeid staat momenteel te koop en past precies binnen deze contest.
Hoe modaal wil je het hebben?
Voor "slechts" EUR 16.500,= de jouwe!
Edit: Lengte 4,389.









1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-08-2016 14:07 door De Schaduw.
Jullie mogen nog inzenden hoor, er zijn nog tientallen mogelijkheden.
Alleen geen inzendingen meer waar ik iets mee heb en zo de moeite van het inzenden waard zijn. Kijk ik bijv. naar wat mijn ouders reden: de 626 HB is te groot, de auto daarvoor was een 626 coupé en die daarvoor is al ingezonden door 929V6. Verder is dit niet echt een categorie die tot de verbeelding spreekt, waardoor mijn inspiratie een beetje op raakt. Uiteraard mogelijkheden genoeg idd, maar ondanks het onderwerp wil je je toch een beetje onderscheiden als het een 'vreemde' auto is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-08-2016 09:14 door Auto-fan.
Bij het zien van deze wedstrijd moest ik gelijk denken aan het hatchbackje wat hier jaren geleden nog een tijdje op de oprit heeft gestaan: de Renault 19
4.156m lang, bouwjaar 1993, een prijs van €997 en in Nederland te koop: klik!




Edit: bouwjaar toegevoegd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-08-2016 11:17 door afentoe.
Quote
Auto-fan
Alleen geen inzendingen meer waar ik iets mee heb en zo de moeite van het inzenden waard zijn. Kijk ik bijv. naar wat mijn ouders reden: de 626 HB is te groot, de auto daarvoor was een 626 coupé en die daarvoor is al ingezonden door 929V6. Verder is dit niet echt een categorie die tot de verbeelding spreekt, waardoor mijn inspiratie een beetje op raakt. Uiteraard mogelijkheden genoeg idd, maar ondanks het onderwerp wil je je toch een beetje onderscheiden als het een 'vreemde' auto is.

Ook als je je wilt onderscheiden zijn er nog vele mogelijkheden, verdwenen merken, types en zelfs carroserievarianten die je nu nog maar nauwelijks ziet.
Het was idd even puzzelen, maar heb toch wat gevonden. Want wat past er immers beter bij wedstrijd 416 dan een 416?grinning smiley

Rover 416 Si
€1250,-

Bouwjaar: november 1995
Kilometerstand: 145.986
Nationale Auto Pas: de kilometerstand is gecontroleerd en logisch bevonden.
Brandstof: Benzine
Transmissie: Handgeschakeld
APK: Ja, t/m 4 december 2016

Dit betreft een meeneemprijs zonder garantie. Auto is voorzien van een nieuwe distributieriem en waterpomp.













1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-08-2016 13:39 door Auto-fan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close