Occasionwedstrijd #475: Bring back the Bumper - Winnaar 929V6

Gepost door Jp053 


Welkom bij Occasionwedstrijd #475: Bring back the Bumper




Bumpers, dat zijn toch die in kleur gespoten plastiekdelen aan de voor- en achterkant van een auto? Ja nu, maar tot een paar decennia geleden waren bumpers een onderdeel van de auto die niet direct in het ontwerp waren opgenomen. Ze moesten effectief zijn, makkelijk te vervangen en als het kan ook nog opmerkelijk/mooi of één van twee. Je kon ze heerlijk poetsen met een tube Pol weet ik nog, ouwe Kadetten, Viva's etc. De Civic schiet hard in de lach als ik nu met een tube Pol kom aanlopenbig smile smiley.
Wij gaan deze week op zoek naar een occasion met "losse" bumpers.

Criteria:
- Bouwjaar: t/m 1980
- Budget: maximaal €150.000
- Auto moet zich in een APK-waardige staat bevinden


Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per model.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.

Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430 Reïncarnatie - Wouter82
431 What's in a name? - Zadelsnuiver
432 Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433 de rijdende kerstboom - Bobbeltje
434 Oudejaarslot - j.ko
435 Oud en Nieuw - singleframegrille
436 Bijna perfect maar…. - Paul Z
437 Gewoon zoals vroeger - GvJ
438 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441- Big diesel- Escher
442 - Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053


Inzenden kan tot woensdag 11 oktober, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 13 oktober, 20.00 uur.


Veel succes!




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-10-2017 20:24 door Jp053.
VW Kever

Prijs € 55.945,-
Bouwjaar 1951
Kilometerstand 26.210 km
Brandstof Benzine
Schakeling Handgeschakeld
Kenmerken Zwart
Coupé
2 deuren

Unieke Volkswagen ‘Bril’ Kever. Dit type werd slechts tot maart 1953 geproduceerd en ook wel Typ 1 genoemd. Deze unieke brilkever is van bouwjaar 1951 en verkeert in een exceptioneel goede conditie. Dit exemplaar heeft haar leven grotendeels doorgebracht in Zweden. De talloze opties maken dit tot een uniek exemplaar. De auto is namelijk voorzien van een mistlamp voor, originele Blaupunkt radio, vouwdak, tijdsklok, buitenspiegels, armsteun, benzinemeter, asbak en semaforen (pijlpinkers). Enkele jaren geleden is de auto compleet gerestaureerd en technisch gereviseerd. Het interieur van de auto is prachtig en beschikt over alle originele details. De carrosserie is solide, heeft strak plaatwerk en fraai lakwerk. De onderzijde is uiteraard volledig vrij van roest. De restauratie en overdracht van eigenaren is volledig vastgelegd doormiddel van een uitgebreide fotoreportage. De auto is bijzonder goed gedocumenteerd beschikt over talloze facturen en correspondentie door de jaren heen. Ook heeft dit exemplaar diverse prijs in de wacht bij concoursen en club meetings. Een zeldzame Brilkever in topstaat verkerend!













1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2017 14:11 door Total Loss.
Renault 18 GTL

[www.2dehands.be]

Prachtig exemplaar uit het eerste bouwjaar. Het faceliftmodel kreeg plastic bumpers mee.







Kilometerstand:
19.800 km
Vermogen:
64 PK
Cilinderinhoud:
1.400 cm³

Renault R18 GTL 1.4 1978 in uitstekende staat. 19800 km. 1e serie met verchroomde bumpers.

€ 3800,-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2017 14:17 door rzasa.
1978 De Tomaso Deauville - €84.500

[www.classicdriver.com]



Exclusiever dan een Quattroporte en minstens net zo mooi, de De Tomaso Deauville is een mix van Italiaanse schoonheid, Amerikaanse spierballen en het praktische van een grote sedan.











3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-10-2017 13:14 door Zadelsnuiver.
Ontwikkeld als DAF maar als Volvo op de markt gebracht. De Zweedse veiligheidseisen lagen op een iets hoger niveau en dat betekende dat er zwaarder uitgevoerde bumpers moesten komen. Zo erg als bij de laatste 140- en de vroege 240-modellen werd het niet, maar het had zeker harmonieuzer gekund. Gelukkig kwamen er vanaf 1980 fraaiere bumpers.

Volvo 343 DL 1977 (klik!)







€ 3.999,-
1949 Buick Roadmaster Woody





Vehicle Description
Beautiful restoration of a rare Roadmaster estate wagon. Only 653 built, fewer than 20 known to exist. Rebuilt carburetor, fuel pump, new exhaust & gas tank, radial tires, NOS rear end just installed. Ready to tour!

For fans of genuine wood-bodied wagons, the 1949 Buick Roadmaster is the absolute pinnacle of desirability. One-year-only styling is arguably the most successful blend of the dramatic sweep-spear fender lines introduced in 1942 and modernization that would carry Buick into the 1950s. The cowl tag says it came from the factory with code 09 Regency Blue paint, and that’s pretty close to what it’s wearing today. It’s a lovely medium blue that glows in the sunlight and contrasts brilliantly with the restored woodwork that makes this wagon so dramatic. Of note, it appears that the woodwork is mostly original, with a soft golden hue that comes from age, not restoration, although every piece has a glowing layer of varnish to keep it looking its best for years to come. The doors fit well and close with authority (no swollen woodwork here) and the mammoth hood, which opens from both sides, sits neatly between the fenders. There are a few minor signs of use, most notably some touch-ups along the hood edges where it’s pretty much inevitable, but for casual shows and tours, this Roadmaster is a slam-dunk. All of the chrome and stainless trim on the car has been recently and expensively restored, from the toothy grille to the massive bumpers to the lovely taillights out back. The stainless trim along the flanks has been fully polished and the “bombsight” hood ornament is crisply rendered.

For sheer eyeball appeal, it’s hard to be a red leather interior in a blue station wagon, and this car’s passenger compartment is the pinnacle of late-40s style and eleganceBeautiful mahogany door panels are topped by bright red window garnish moldings that match the dashboard, which was a one-year-only design as well. The leather upholstery remains in excellent condition with almost no signs of wear, even in the driver’s seat, and the rear seat looks completely unused. Plush blue carpets are a luxurious touch that you don’t usually find in utilitarian station wagons, but then again, this is no ordinary wagon; even the cargo bay is expensively finished in matching materials. Neither the clock nor the radio are working, which is pretty typical of cars of this era, but it’s hard to complain about the accommodations.

Step on the gas pedal and the big 320 cubic inch OHV straight-8 springs to life quickly and easily, immediately settling into an easy idle that sounds muscular but muted. Thanks to extensive recent service work by a noted Buick expert, it drives superbly with big Buick torque available at any speed. The list of new components under the hood is extensive, ranging from the rebuilt carburetor to the voltage regulator to the entire ignition system from coil to plugs. It is not at all fussy and doesn’t seem to get hot or cranky, even when idling on warm days. The wiring harness is brand new and uses correct cloth-covered leads for an OEM look under the hood and even the original oil bath air cleaner is still in place.

Buick’s Dynaflow automatic transmission is always a source of controversy; there are no shifts, which will feel strange to those of us accustomed to modern automatic transmissions. However, you will eventually find yourself cruising at 60 MPH with no apparent effort, suggesting that the transmission is efficiently doing its thing. This Roadmaster was recently upgraded with a fresh NOS rear end complete with 4.11 gears inside, which makes this big, heavy car feel quite energetic around town, particularly with the Dynaflow. This was obviously a frame-off restoration, as the frame, suspension, torque tube, and other chassis components are in excellent condition and look quite fresh. The brakes have been serviced, the gas tank and exhaust system are brand new, and the floors are beautiful original stampings that have never been rusty or patched. Correct painted steel wheels with unique 1949 hubcaps and wide whitewall radials complete the look.

For many wagon enthusiasts, the 1949 Buick Roadmaster is the Holy Grail, a rare find that embodies all that we love about these land yachts. With a quality restoration and enough driving to ensure that it’s properly sorted, this is an excellent example that’s ready to use and enjoy. These rarely come to market, so it’s a genuine honor to have it in our inventory, and we invite you to come see and drive it, because that’s really the best way to appreciate these wonderful machines. Call today! For more details and photos, please visit www.HarwoodMotors.com

Price:$99,900 (= € 84370,00)

Location:Macedonia, Ohio
Year:1949

Make:Buick
Model:Roadmaster
Exterior Color:Regency Blue
Interior Color:Red
Transmission:Automatic
Engine Size: Straight Eight
Odometer: 78349
Restoration History:Fully Restored
Exterior Condition:Very Good
Seat Material:Leather






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2017 16:48 door Zonder Mazda met BMW.
Tja: Als het woord 'bumper' genoemd wordt, dan denk ik zelf meteen aan de overdreven Amerikaanse veiligheidseisen die vanaf de jaren 70 vele prachtige Europese auto's verminkten voor de Amerikaanse markt met veel te overdreven bumpers waar zo onderhand een heli op kon landen. Met name Mercedes maakte het wel heel bont in die jaren met gigantische bumpers op haar modellen die naar de VS verscheept werden. Op een W116 S-klasse oogt het verschrikkelijk, maar ik moet bekennen dat ik toch een guilty pleasure heb op dit gebied: De Mercedes SLC in een lekker kleurtje in US spec vind ik echt geweldig leuk: Het design en de verhoudingen zijn onevenwichtiger dan de SL waarvan deze afgeleid is, met de enorme bumpers aan voor- en achterzijde kan deze auto mij als geheel echter meer dan prima bekoren:

1979 Mercedes-Benz 450 SLC











This 1979 Mercedes-Benz 450SLC is a beautiful, unrestored example showing a genuine 31,354 miles from new. It is finished in its original shade of Gray-Blau metallic (code 906G) over a blue interior and presents in stunning condition inside and out. It is a well-optioned model with factory fitted sunroof, power locks and windows, automatic climate control, Tempomat cruise control and alloy wheels. This is one of the finest of its kind we have had the pleasure to offer, a truly beautiful example that captures the understated elegance of this oft under-appreciated model.

Inside is more of the same; exceptionally well-preserved original materials and finishes presented in beautiful order. The blue upholstery shows hardly any signs of use, appearing more like a two year old car rather than 38 years old. Original HVAC controls appear in excellent order and even the original Becker Mexico Cassette remains in its rightful place in the dash. Instruments, switches and controls are all factory original and in lovely original condition. Also included is a comprehensive array of original factory literature, books, and manuals covering all aspects of the car’s operation, many of which appear untouched since new.

While the 450 SLC’s open-topped sibling may be the more well-known, enthusiasts know that the SLC is far rarer, and finely preserved examples such as this are exceptionally scarce. Finished in timeless colors and presented in beautiful condition from top to bottom, this 450 SLC surely is one of the best-preserved examples of its type.

Price: $ 52.500 = +/- € 44.750,-



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2017 18:49 door smarter.
Je zou het op het eerste gezicht niet zeggen, maar de bumpers zijn hier toch echt "los".
Maar wel een prachtig geheel met het ontwerp. Chrome op de juiste plaatsen, lak om de mooie slanke lijn niet te bederven.

Ik presenteer u:

BRISTOL 403 - 1953

£ 50.000 = € 55.708



Advertentie tekst:

With the introduction of the 401 - the first of its exquisitely styled aerodynes - Bristol began to move away from the pre-war design the company had inherited from BMW. Carrozzeria Touring provided the Superleggera method of body construction that overlaid alloy panels on a lightweight tubular-steel framework, while the low-drag shape was achieved after hours of experimentation in the Bristol Aeroplane Company's wind tunnel. The 401 continued to use its predecessor's running gear and BMW-based, 2.0-litre, six-cylinder engine with its ingeniously arranged, pushrod-operated, inclined valves. The gearbox remained a manual four-speed unit with first-gear freewheel. With the introduction of the 403 in 1953, Bristol improved on what was already an exemplary Grand Tourer, the newcomer's apparently unchanged appearance disguising a number of important changes. The engine remained a 2.0-litre six of BMW design but the alloy cylinder head was new and helped liberate 100bhp, up from 85bhp. The increase in straight-line performance (top speed was now in excess of 100mph) was matched by improvements to the running gear in the form of a front anti-roll bar and finned light-alloy brake drums. This stunning and rare Bristol 403 presented in metallic blue with beige leather interior, has only covered 46,000 miles from new. This striking coupé drives beautifully with the 100AB type engine giving fantastic oil pressure and is running beautifully and quiet. The drive train is fitted with a Derek Hughes overdrive and the gearbox has very good synchromesh in all gears. The brakes are servo assisted with Girling discs to the front. The car comes with a folder with full history from day one and is a fantastic looking and driving car with the rare three rear windows, which we understand were only fitted to four of these models with this one possibly the only survivor.









Hier te koop
Ik kies deze keer een autootje met zowel voor- als achteraan een leuke bumper...





Citroen Ami 6 Break Club

€ 10.900,-

Oldtimer
55.000 km
01/1969
26 kW (35 PK)
Benzine
1962 Volvo P1800

[www.classiccarsforsale.co.uk]











€ 59.900




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2017 21:13 door Escher.
Quote
British Racing Green afgekort BRG
Ik kies deze keer een autootje met zowel voor- als achteraan een leuke bumper...

Advertentiefoto's gemaakt tijdens Cars & Coffee Antwerpen Noord thumbs up
Leuke inzendingenthumbs up, alles goedgekeurd.
Studebaker Avanti 1963


Een paar "losse" bumpers die wonderschoon zijn smileys with beer.









€ 73.887,--
Een hartstikke leuk autootje waarvan de bumpers opvallend groot zijn in verhouding tot de carrosserie:

Suzuki SC100 GX
1980 - 4.492 km - € 5.485,-


Met geldige APK tot oktober 2018.



Hier te koop!




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-10-2017 12:14 door j.ko.
De MGB was leuk, maar de foto's niet al te best. Vandaar inzending gewijzigd.
Wie had dat zien aankomen? Na de wereldberoemde Jeep uit de Tweede Wereldoorlog kwam Willys-Overland slechts drie jaar later ineens met iets totaal anders. Plotseling waren zaken als deuren, een dak, zitcomfort, en chromen versiersels helemaal niet meer voor zwakkelingen, maar kon je ze ook op je Jeep krijgen. De eerste stap van Jeep richting het luxemerk wat het vandaag is.

Ik presenteer de Willys-Overland Jeepster






Bovengemiddeld geel (zelfs het stuur cool smiley), bouwjaar 1950, prijs €14.880, hier te koop.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-10-2017 18:48 door afentoe.
Opnieuw alles goedgekeurd.


Quote
Gewoon Dirk
Quote
British Racing Green afgekort BRG
Ik kies deze keer een autootje met zowel voor- als achteraan een leuke bumper...

Advertentiefoto's gemaakt tijdens Cars & Coffee Antwerpen Noord thumbs up

Mocht je nog tijd hebben Gewoon Dirk, je bent van harte welkom een inzending te maken.


Quote
Zadelsnuiver
De MGB was leuk, maar de foto's niet al te best. Vandaar inzending gewijzigd.

Jammer, die MGB is leuk, maar kan je geen ongelijk geven. Dan ga ik straks een andere Brit toevoegen aan het rijtje van inzendingen.
Ik ga deze week voor een quirky coupé van British Leyland Motor Company met zwarte bumpers, een guilty pleasure:

Triumph TR7


De sportwagen van Triumph wordt in 1975 eerst op de Amerikaanse markt gelanceerd, een hele belangrijke markt voor BLMC. In 1970 gaat het nog redelijk goed qua BLMC-verkopen, in 1975 ziet de toekomst er al een stuk minder rooskleurig uit. Een succesvolle introductie van de Triumph TR7 op de Amerikaanse markt kan BLMC goed gebruiken.
De Britten en Europeanen kunnen een jaar later een kruisje onder het koopcontract zetten, zodra de productie goed opgang gaat gekomen, is de gedachte. Bijkomend voordeel: het accent kan worden gelegd op het bouwen van een kwalitatief betrouwbaar produkt. Eén ding ziet de directie over het hoofd, de locatie van de produktie: de Speke-fabriek te Liverpool. Elke werkdag een maandag... stakingen over van-alles-en-nog-wat... resulterend in een beroerde bouwkwaliteit. Gevolg: BLMC verplaatst de TR7-productielijn naar de Canley-fabriek dichtbij Coventry en sluit de fabriek in Liverpool. De kwaliteit bereikt dan een aanvaardbaar niveau, maar de reputatie van onbetrouwbaar is al gevestigd...

En dat is jammer want de TR7 is bij de introductie een vooruitstrevend model met aparte lijnen, zoals ook de Fiat X1/9 en Lancia Stratos. Ja ook ik vond hem in het begin ugly, maar de waardering is gegroeid voor de durf om een sportauto als de Triumph TR7 aan te bieden. Tijdens mijn bezoek aan het automuseum in Gaydon zag ik sinds jaren weer een TR7, twee duimen omhoog voor deze eigenzinnig gelijnde sportwagen. De Britten hebben daar een mooi woord voor: quirky. Mooi interieur ook trouwens!

Bij deze groene Europese TR7, de Amerikaanse versie heeft (te) grotere bumpers, vind ik de zwarte bumpers goed bij de rest van het ontwerp passen. Ze verdwijnen niet, maar overheersen ook niet. Simpel, strak en perfect passend bij de andere zwarte onderdelen aan de TR7.












Bouwjaar: 1977
Prijs: € 19.500,00
PK: 106
KM-stand: 74.000



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-10-2017 18:02 door Jp053.
Chevrolet Corvette












Year: 1959
Price: $84,900
Body Style: Convertible
Exterior Color: Red
Interior Color: Red
Engine Size: 283CI
Engine Cylinders:8
Transmission: Manual
Horsepower: 245HP
20.00 uur OER

Total Loss - VW Kever




Rzasa - Renault 18 GTL




Zadelsnuiver - De Tomaso Deauville




929V6 - Volvo 343 DL




Zonder Mazda met BMW - Buick Roadmaster Woody




Smarter - Mercedes-Benz 450 SLC




Pink Panther - Bristol 403




British Raging Green afgekort BRG - Citroën Ami 6 Break Club




Escher - Volvo P1800




740estate - Studebaker Avanti




j.ko - Suzuki SC100 GX




Afentoe - Willys-Overland Jeepster




Jp053 - Triumph TR7




GvJ - Chevrolet Corvette





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-10-2017 21:32 door Jp053.
Ah ik had GvJ verzocht OER te maken, lig met voorhoofdholte-onsteking op de bank.
Quote
Jp053
Quote
rzasa
Shit.

???

Mijn advertentie en foto's zijn weg helaas. Goede les voor de volgende keer.
Quote
Jp053
Ah ik had GvJ verzocht OER te maken, lig met voorhoofdholte-onsteking op de bank.

Graag gedaan. Je hebt het kunnen plaatsen, geen fouten zo te zien. Beterschap.
Quote
rzasa
Quote
Jp053
Quote
rzasa
Shit.

???

Mijn advertentie en foto's zijn weg helaas. Goede les voor de volgende keer.

De foto's van de Renault zijn nog te zien, ligt aan webbrowser?
Bij mij doet 'ie het ook niet. Wellicht even opslaan en opnieuw uploaden?
Quote
Zadelsnuiver
Bij mij doet 'ie het ook niet. Wellicht even opslaan en opnieuw uploaden?

Nu wel te zien?
Quote
Jp053
Quote
Zadelsnuiver
Bij mij doet 'ie het ook niet. Wellicht even opslaan en opnieuw uploaden?

Nu wel te zien?
Ja nu wel, wat goed. Bedankt!
Mooi, dan kan het stemmen beginnen tot vrijdag 20.00 uur!
1 740estate - Studebaker Avanti
2 929V6 - Volvo 343 DL
3 Zadelsnuiver - De Tomaso Deauville
1 929V6 - Volvo 343 DL
2 British Raging Green afgekort BRG - Citroën Ami 6 Break Club
3 Pink Panther - Bristol 403
1e Jp053 - Triumph TR7 > op het randje van de overgang naar kunststof, was er een facelift gekomen, had dat zomaar eens kunnen gebeuren.
2e 740estate - Studebaker Avanti > blijft een mooie auto, heeft Studebaker niet meer kunnen redden, wellicht zelfs aan de ondergang bijgedragen.
3e Rzasa - Renault 18 GTL > de klassieke bumper, eigenlijk nauwelijks ontworpen, puur een u-vorminge bescherming van de body.
1. 740estate - Studebaker Avanti
2. 929V6 - Volvo 343 DL
3. Jp053 - Triumph TR7
1. j.ko - Suzuki SC100 GX
2. Jp053 - Triumph TR7
3. Afentoe - Willys-Overland Jeepster
Ik ga voor de meest "aanwezige" bumpers.

1. Smarter
2. 929V6
3. Jp053
1. Smarter - Mercedes-Benz 450 SLC
2. 929V6 - Volvo 343 DL
3. Pink Panther - Bristol 403
1. Jp053 - Triumph TR7
2. Escher - Volvo P1800
3. Rzasa - Renault 18 GTL
Ik ga voor echt losse bumpers in ouderwets chroom.
Wat mij betreft is bij een hoop inzendingen de bumper nog veel te veel onderdeel van het ontwerp en niet echt "los".

1. Afentoe - Willys-Overland Jeepster
2. British Racing Green afgekort BRG - Citroën Ami 6 Break Club
3. 740estate - Studebaker Avanti
Ook ik ben op zoek naar de losstaande bumpers. Een verfraaiing van de auto hoeven ze niet te zijn, dat is in mijn ogen niet waar deze wedstrijd voor bedoeld is. Mijn stemmen als volgt.
1e plaats: Zonder Mazda met BMW – Buick Roadmaster. Enorm, over the top en shiny. Veel Amerikaanser wordt het niet.
2e plaats: Smarter – Mercedes-Benz 450SLC. Mooi? Absoluut niet. Past wel degelijk perfect in deze wedstrijd.
3e plaats: JP053 – Triumph TR7. Het hoeft niet per se van chroom te zijn en op te vallen.
1 Zadelsnuiver - De Tomaso Deauville
2 Zonder Mazda met BMW - Buick Roadmaster Woody
3 929V6 - Volvo 343 DL
Vrijdag 20.00 uur en we hebben een winnaar van occasionwedstrijd #475 Bring back the Bumper:

De oer-Nederlandse DAF 343 DL van 929V6 met 12 punten

Gefeliciteerd 929V6thumbs up.



2e met 11 punten: Jp053

3e met 10 punten: 740estate

4e met 8 punten: Smarter

5e met 6 punten: Zadelsnuiver

6e met 5 punten: J.ko, Zonder Mazda met BMW en Rzasa

9e met 4 punten: BRG en Afentoe

Rest buiten de top 10.

Succes met het bedenken van nummer #476 929V6!
.
Gefeliciteerd 929V6, een hele mooie inzending thumbs up

Jp053 bedankt voor het organiseren ondanks de voorhoofdsholteontsteking (gaat het al wat beter?) En op naar de volgende!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-10-2017 20:32 door Zadelsnuiver.
smileys with beer

Ik heb al een ideetje voor de nieuwe wedstrijd, dus die komt er z.s.m. aan!

En staat klaar!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-10-2017 20:48 door 929V6.
Quote
Zadelsnuiver
Gefeliciteerd 929V6, een hele mooie inzending thumbs up

Jp053 bedankt voor het organiseren ondanks de voorhoofdsholteontsteking (gaat het al wat beter?) En op naar de volgende!

Altijd leuk om te doen. Hoofd bonkt nog lekker, bedankt voor het informeren. Beste medicijn is een nieuwe occasionwedstrijdsmiling smiley.
Je kunt je hart ophalen, Jp053.smiling smiley Beterschap nog!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close