Occasionwedstrijd # 440: Snel verouderd | Gefeliciteerd 929V6!

Gepost door Escher 


Welkom bij Occasionwedstrijd # 440: Snel verouderd


Nadat we een tijdje geleden hebben gezocht naar modellen die hun leeftijd uitstekend kunnen verbergen en als het ware 'gracieus een dagje ouder' zijn geworden, gaan we deze week op zoek naar net het tegenovergestelde: welke auto's zien er - ondanks hun betrekkelijk recent bouwjaar - inmiddels hopeloos verouderd uit?



De opdracht voor deze week:
Ga op zoek naar een auto die op het moment van productie in meer of mindere mate fris voor de dag kwam, maar anno 2017 sterk gedateerd overkomt. Modellen die lange tijd in productie zijn gebleven en in de 21ste eeuw niet meer bewust modern wilden overkomen (Defender, classic Mini, Morgan, G-Klasse etc.) vallen buiten de wedstrijdcriteria, aangezien deze de laatste jaren van hun productie omwille van hun cultstatus werden/worden gekocht en niet omwille van hun hippe ex- of interieur.

De regels van deze week:

- Budget: € 50.000
- Bouwjaar: 2006-2016
- Te koop in Europa

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht (maximaal vijf).
- De eerst geplaatste foto in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal één inzending per persoon; als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal één foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.
- Geen schade-auto, tenzij expliciet in de opdracht anders is vermeld.
- Een model / type mag maar één keer worden ingezonden, een facelift wordt beschouwd als een ander model.

Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 250
251: How low can you go - Pink Panther
252: The Bold and the beautiful - Niels.
253: De perfecte youngtimer - D. Elzinga
254: Laadbakkie- 929V6
255: Taxi! - Soloman
256: Nummer één! - Escher
257: Platform-sharing - Wouter82
258: Hittegolf! - smarter
259: Zo uit de folder weggereden – Spekky
260: Ronde koplampen - Joep 83
261: Merkencups - Wrangler
262: Barnfind / Schuurvondst - Pink Panther
263: Exclusief voor weinig- Escher
264: Follow the leader - Niels.
265: Origineel Nederlands - Wrangler
266: Banzai! The rise of the Japanese car- Auto-fan
267: Jong geleerd...- Shooting Brake
268: Groen als het struikgewas- Escher
269: Originele lak - PascalD
270: zonder pookje - Zonder Matra, met BMW
271: Is gas toch niet alleen om op te koken? - Escher
272: Kleurrijk trio - Escher
273: Snel... vergeten - Niels.
274: Moderne techniek - Pink Panther
275: Schimanski - 929V6
276: Touristenfahrten op de Nordschleife, 1973 - Guus Leferink
277: Overpriced - smarter
278: Niets is wat het lijkt: Replica! - rzasa
279: Baanbrekend - rzasa
280: Recht en hoekig – Wouter82
281: Winterproject - 929V6
282: London-Sydney Marathon, anno 2014 - Niels.
283: IJzeren Gordijn - stoterstangen90
284: Oprijwagen - 929V6
285: 1974 - Bobbeltje
286: Miami Vice - Pink Panther
287: Mislukking- Gullwing & Escher
288: Bewegende delen - smarter
289: De GL versie - Niels.
290: Youngtimer Lease- Escher
291: POA - Lybra
292: V6 Turbo- Escher
293: 1 model, vele varianten - smarter
294: Geniale hutjes - Wrangler
295: Allright Chaps! - Ouwediesel
296: Een auto voor de Koning - Singleframegrille
297: Le chique a la française - Wrangler
298: Brasil Festa - D. Elzinga
299: De driedeurs hatchback - Guus Leferink
300: 300 - Spekky
301: Machtig mooie match merk met model - Singleframegrille
302: The bad and the ugly, of op z'n Nederlands: niet moeders mooiste- Escher
303: The Malaise Era - Zonder Matra, met BMW
304: Fully loaded - Pink Panther
305: Jackpot! - Guus Leferink
306: Let's get digital - smarter
307: A giant leap - Escher
308: En vogue - rzasa
309: A place on earth - Bobbeltje
310: Bouwvak- Escher
311: Wij mannen doen het verkeerd... – Wouter82
312: Fabbrica Italiana Automobili Torino – 929V6
313: Een rode cabriolet voor een klein budget! – Niels.
314: Video star- Wrangler
315: Topless aanmodderen - smarter
316: Restomod - Singleframegrille
317: Dutch Design - Jorn.
318: MMBS - 929V6
319: Met het hele gezin naar Sporthuis Centrum - smarter
320: Woodie – Smarter/Niels.
321: Kleine beurs – Spekky
322: 6 ruiten – Stefan-V6
323: Britannia rule the....roads? - 929V6
324: Mag het een klepje meer zijn? - smarter
325: Kleur bekennen - rzasa
326: Dubbele koplampen - Guus Leferink
327: Sinterklaas-editie- Escher
328: Geimporteerd - Zonder Matra, met BMW
329: Mille Miglia - Pink Panther
330: Pick-up - Wrangler
331: Vintage Racer - rzasa
332: 5 - Pink Panther
333: Vreemde vormen - smarter
334: Geen stijl - Escher
335: The ugliest of all - Rzasa
336: Diesel - Pink Panther
337: Look-alike - Zonder Matra, met BMW
338: Het motorkapornament - rzasa
339: De fraaie hatchback - smarter
340: Veel voor weinig: het afschrijvingskanon- Escher
341: 3 landen, 1 jaar - Wrangler
342: We all live in a Yellow Submarine - smarter
343: Panoramisch uitzicht - Pink Panther
344: Zeldzaam! - rzasa
345: 3e zitrij - Wouter82
346: Sleeping time - Guus Leferink
347: Porsche 911 - Smarter
348: tatu tatu - JW01
349: AutoRAI - Niels.
350: Around the World - smarter
351: Track Day - Escher
352: Moby Dick - rzasa
353: Suicide doors - Wrangler
354: 3 doors, 5 doors and 4 doors -Shooting brake
355: Budgetdroomgarage - Pink Panther
356: You paid how much? - Niels.
357: Eighties verantwoord - Niels.
358: To turbocharge or not to turbocharge, that's the question... - PascalD
359: De cirkel is rond - Smarter
360: Vakantiecombi: Cabrio met Caravan - Bobbeltje
361: Kaal, Kaler, Kaalst - Zonder BMW met Mazda
362: Typische vrouwenauto - Zonder BMW met Mazda
363: Je had maar één taak ! - Spekky
364: Zeg 'ns aaa - Wrangler
365: De 4 seizoenen - smarter
366: Grand Touring Coupé - smarter
367: Geel en grijs - Escher
368: Not Lost in Translation - Auto-fan
369: Het Gouden Stuur - Escher
370: River Deep, Mountain High - 929V6
371: De direct ingespoten diesel - JW01
372: De pekelbak - .Timo
373: De lengte in - Pink Panther
374: Een „vreemde" eend - 929V6
375: Racen voor een appel en een ei - flat412
376: Into the rough stuff? - Wouter82
377: Beste en slechtste voorbeeld - Meike
378: Barrelbrigade - keuze van het forum ! - Shooting Brake
379: Slakkentempo - Guus Leferink
380: Streetview - smarter
381: Extreme make-over: de facelift - Escher
382: Het modellengamma - Escher
383: That's so 90's - Zonder BMW met Mazda
384: Midlife Crisis Auto - Joop053
385: Help Max -> Mikaela Ahlin-Kottulinsky auto - afentoe
386: Klein maar fijn - Zadelsnuiver
387: Mooi wit is niet lelijk - Escher
388: Motorweek Retro Review - Zadelsnuiver
389: De anonieme miljonair - D. Elzinga
390: CVT - 929V6
391: De auto van oom agent - Joop053
392: Kijken, kijken en niet (kunnen) kopen - Shooting Brake
393: De meest verkochte auto aller tijden - zonder BMW met Mazda
394: Tatort - 740estate
395: European Car of the Year 1964 t/m 2015 - Smarter en Zadelnuiver
396: Roadtrip voor 6! - Escher
397: De moderne 'special edition'- 929V6
398: Mind the pedestrians, Richard! - smarter
399: Gered van Johnny (en soms ook niet helaas..) - Joop053
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430 Reïncarnatie - Wouter82
431 What's in a name? - Zadelsnuiver
432 Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433 de rijdende kerstboom - Bobbeltje
434 Oudejaarslot - j.ko
435 Oud en Nieuw - singleframegrille
436 Bijna perfect maar…. - Paul Z
437 Gewoon zoals vroeger - GvJ
438 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher

Inzenden kan tot woensdag 8 februari, 20.00 uur.
Stemmen tot vrijdag 10 februari, 20.00 uur.


Veel succes!




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-02-2017 20:04 door Escher.
Modellen die bij introductie al verouderd overkwamen vallen dus ook buiten de boot?
De pers is helemaal lyrisch over de Kia Niro. Ben ik de enige die het een ontwerp van 10 jaar terug vindt? Die ver in de zijschermen doorlopende koplampen, de kont die qua ontwerp los tegen de rest van de auto aangeplakt lijkt... om maar te zwijgen van de prestaties: een top van 162 km/u is iets uit de jaren '80, en accelereren van 0 naar 100 duurt ook 12 seconden.

Bij deze witte met te kleine wielen valt het echt op: dit is een auto van 10 jaar oud.

Kia Niro 1.6 GDI Hybrid Comfortline automaat
2016 - 10.348 km - € 24.950





En kijk eens naar dat display van de klimaatregeling: in mijn Mazda 6 van 2004 ziet dat er ook zo uit.


Advertentie




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-02-2017 11:45 door j.ko.
Quote
929V6
Modellen die bij introductie al verouderd overkwamen vallen dus ook buiten de boot?

Ehhh, wat mij betreft niet... winking smiley
Quote
j.ko
Quote
929V6
Modellen die bij introductie al verouderd overkwamen vallen dus ook buiten de boot?

Ehhh, wat mij betreft niet... winking smiley

Ik zie het.winking smiley Kan van een in 2016 geïntroduceerd model ook moeilijk anders, natuurlijk. Ik denk dat het in het recente verleden ook maar zelden is voorgekomen dat een model er bij introductie nog hypermodern uitzag om er na een jaar of twee alweer gedateerd uit te zien. Meestal is het bij de introductie gewoon al niet zijn tijd ver genoeg vooruit. Dat geldt ook voor mijn inzending:

Volkswagen Fox 1.2 2007 (klik!)


Ten opzichte van de Lupo (introductie 1998) waar de Fox in 2005 voor in de plaats kwam lijkt de Fox wel een flinke stap terug. De vormgeving doet sterk denken aan de eerste generatie van de Fiat Punto die stamt uit 1993. Ook in technisch opzicht was de Fox allerminst revolutionair, een superzuinige versie zoals de Lupo 3L stond niet meer op het programma. De up! die er in 2011 voor in de plaats kwam is eigenlijk ook nu nog behoorlijk bij de tijd, het contrast kan dus bijna niet groter zijn. Oordeel zelf:






€ 3.500,-




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-02-2017 13:47 door 929V6.
Ronduit sneu vind ik de Dodge Avenger: een enorm stoere naam, geplakt op een auto dat niets meer is dan een dertien-in-een-dozijn sedan opgebouwd uit kunststoffen waar de DDR zich nog voor zou schamen. Als ik mij tests goed kan herinneren, had de Dodge eigenlijk geen enkele goede eigenschap. En waar Europese, Japanse en ook Koreaanse merken in 2007 al bijvoorbeeld xenonverlichting, een elektrische handrem, een regensensor of gescheiden klimaatregeleing konden leveren, moest de Dodge al dat soort zaken ontberen. Bepaald niet modern dus, ook niet in 2007...

Dodge Avenger 2.0 SE











Bouwjaar 2007
Kilometerstand 150.266
€ 4.750,-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-02-2017 12:17 door Wouter82.
Skoda Octavia 1.4 TSI 2012

€15.585,-

Een auto die ik er vrij snel behoorlijk verouderd uit vond zien is de Skoda Octavia II van na de facelift. De in 2004 geïntroduceerde tweede generatie leek qua uiterlijk nog vrij veel op de eerste, al was het design wel prima aangepast aan die tijd. De facelift van 2009 bracht weliswaar een nieuwe neus, maar de auto bleef toch sterk hangen in het Octavia-basisdesign. Het gevolg is dat de facelift-Octavia, en dan vooral de hatchback, op mij vaak ouder overkomt dan ie is.







Jeep Patriot


Introductie in 2007: een frisse verschijning met een stoere neus. In een paar jaar veranderd in een hoop goedkoop plastic. Het interieur sluit zich daar bij aan. Binnen een paar jaar over de uiterste houdsbaarheiddatum, hopeloos achterhaalt. Past goed in Occasionwedstrijd # 440: Snel verouderd smileys with beer











€ 6.900 uit 2009




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-02-2017 19:19 door 740estate.
Quote
929V6
Modellen die bij introductie al verouderd overkwamen vallen dus ook buiten de boot?

Gelet op de huidige inzendingen en het feit dat iedereen voor zichzelf uitmaakt wanneer iets verouderd is, zal ik hier niet al te streng voor zijn. Persoonlijk vind ik het wel leuker als een model bij introductie sensationeel was en nu volledig passé is.
Lancia Ypsilon

[ww3.autoscout24.nl]











Geïntroduceerd in 2011, dat is pas 6 jaar geleden. Ik vond het toen al meteen niks, en nu nog steeds niet. Een onooglijk karretje, en dat terwijl de vorige generaties nog lekker eigenwijs waren, de oer-Y meegerekend. Kijk eens wat een drukte aan lijnen op de c-stijl!

Deze uitvoering is dan nog enigszins te pruimen vanwege de vlotte kleurstelling.

Deze import Yp kost € 7900,- en komt uit 2012.
Sinds januari kun je dit model niet meer kopen in Nederland. Geen enkele nieuwe Lancia overigens. En dat is in ieder geval wat dit model betreft niet erg.
De SUV als voertuigtype was tien jaar geleden ontzettend populair, en de Hummer was er de meest extreme uitwas van. Zeer gewild onder Hollywoodsterren, rappers, drugsdealers en andere lieden die van opvallen hielden. En nu? Het marktsegment van de SUV wordt langzaam overgenomen door de crossover, Hummer is al jaren dood als merk, en zo'n tweedehands H2 is toch eigenlijk wel een raar geproportioneerd ding met een interieur opgebouwd uit een berg budgetplastic.

2006 Hummer H2 6.0 V8

€ 29.850,-







Ik ga voor een auto welke nog maar net op de markt is en waar nu mondjesmaat occasions van beschikbaar komen.
Het design van de auto is zo vreselijk herkenbaar en nauwelijks veranderd ten opzichte van z'n voorganger, de B8 uit 2007.
We hebben het hier dus over een splinternieuw model, welke er nu al 10 jaar oud uitziet.
Misschien is dat nu nog wel te pruimen, maar over een of jaar 6, tegen het eind van z'n cyclus, praat je over een 16 jaar oud ontwerp.

2016 Audi A4 1.4 TFSi Pro Line S-Tronic



€ 34.900,-

Bouwjaar 2016
Kilometerstand 28.593
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
APK Ja, t/m 15 maart 2020
BTW auto Ja, incl. BTW





Prachtige 03-2016 Audi A4 1.4 TFSi S tronic Pro Line, o.a. voorzien van: Metallic lak (Argusbruin), navigatiesysteem MMi Europa, bluetooth telefoonvoorbereiding i.c.m. bluetooth audiostreaming, volautomatische airconditioning 3-zonig, licht- en regensensor, cruise control, multifunctioneel bediend lederen stuurwiel, keyless go, elektrisch verstel- en verwarmbare buitenspiegels. aluminiuminleg interieur, zonnegordijnen achterportierruiten, elektrisch bedienbare achterklep, blanke sierlijsten, xenon verlichting i.c.m. LED-dagrijverlichting, parkeersensoren achter en 17" lichtmetalen velgen.



Renault Wind TCe 100 Gordini
2012 - 23.150km - € 10.490


Het idee van Renault was leuk, een betaalbare 2 zits „roadster".
En tijdens de introductie werd het wagentje ook positief ontvangen, logisch, want het idee was in de basis niet slecht:

• Onderstel van de Twingo 2 met zelfs delen van de Clio 2 RS
• Een dakconstructie die in feite identiek was aan de Ferrari 575 Superamerica en in slechts 12 sec. opende
• Er was nauwelijks concurrentie, andere cabrio's waren veelal gebaseerd op B-segment auto's en daarmee net wat groter.

Echter de uitwerking was wel slecht:
• Het was geen roadster, alleen het dak kon worden weg gescharnierd.
• Het zijaanzicht was zeer vreemd, door de dakconstructie was de achterzijde onnatuurlijk hoog, maar ook de verhoudingen qua lengte en overbouw kwamen vreemd over.
• De doelgroep moest ongetwijfeld jongere dames en wat oudere dames zijn die geen kinderen meer te hadden vervoeren zijn. Maar daarvoor was het achteruitzicht zo slecht dat deze een voor een afknapten tijdens een proefrit.
• En met een geopend dak was de kofferruimte nauwelijks nog bruikbaar, de hobby van de doelgroep: shoppen was dus welhaast onmogelijk.
• Er ontstonden al snel problemen met de elektronica, met name de zijruiten kwamen geregeld enkele cm's naar beneden. Het was eenvoudig te resetten, maar het gaf wel duidelijk aan dat Renault hier nog steeds geen topper in was.

Het resultaat:
Van 2010 tot 2014 werden er slechts 13.000 exemplaren gebouwd, daar waar Renault op 75.000 tot 150.000 had gerekend! 12.000 Stuks hiervan werden in 2010 en 2011 al geproduceerd!
Zelfs de onderstaande gelimiteerde Gordini serie kon hier niets meer aan wijzigen, op zich ook niet vreemd, want het hele Gordini label is een zelfde flop geworden, waar Gordini in de jaren 60 en 70 voor meer power stond, waren het nu wat blauwe accenten, het logo en soms wat strepen op de buitenzijde.

Vreemde witte accenten om het toch vooral wat sportiever te laten ogen.
En standaard blauwe koplampen, wat anno 2012 al een petjes item was.

De achterzijde die geheel uit verhouding is, alleen maar omdat het dak open moest kunnen rusten in de kofferruimte.



In lage parkeergarages was het nog oppassen met het openen van de zeer lange kofferdeksel.

Een overdaad aan kleurtjes en rondingen, maar navigatie was (2012!) niet leverbaar!

Prachtige stoelen, maar met 2 personen was er verder totaal geen opbergruimte in het interieur. Damestassen moesten achterin!


Hier te koop, als je durft.
'07 Volkswagen Eos 2.0TFSi DSG INDIVIDUAL € 12.948,-
[link.marktplaats.nl]



Volkswagen maakt bijna altijd auto's die lekker lang fris blijven. Wellicht niet altijd even spannend vormgegeven of vooruitstrevend futuristisch maar wel bestand tegen de tand des tijds. Hoe anders was het bij VW zo rond 2005/2006. Ik noem het maar even de "koplampcrisis". Zo'n beetje elk model, van de Polo tot de Passat kreeg eenzelfde koplamp in z'n grille gesplitst, al dan niet in combinatie met een verschrikkelijke "tacky" chromen neus. De auto waar in mijn optiek deze behandeling het meest beledigd is de Eos.



Waarom de Eos? Het is gewoon een erg leuk wagentje, maar compleet gedateerd door die gekke koplampen en chroompartij. Ik ga wel voor de dikste uitvoering die ik kon vinden, ik kon er makkelijk een inzenden in een saaie kleur en met kleine wielen om de gedateerde look extra te onderstrepen maar omdat ik vind dat een inzending altijd begeerlijk moet zijn staat hier nu deze Individual uitvoering met de 2.0 TFSI en heerlijk two-tone leder interieur.







Het gekke is dat na de facelift er wel in één keer een mooie wagen staat welke klopt van voren tot achteren. De Eos was dus geen slecht ontwerp, hij was alleen te vroeg gelanceerd.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-02-2017 21:56 door Zadelsnuiver.
Laat ik ook een keer weer mee doen!

2007 Lada 112 1.5-16V Li



Deze leuke Rus staat voor slechts 2450,- euro te koop in Axel.
Met slechts weinig kilometers, 34.057 om precies te zijn.


Het interieur ademt wel uit dat ie toch wel uit een andere periode komt.


De achterkant is ook lekker log.

Advertentie

De 110-serie was bij ons de vervanger van alle Lada's, en kwam in 1999 naar ons land, de auto was in 1995 al aan de wereld getoond, en was toen al niet al te modern meer. In 2008 begon Lada met het afbouwen van de 110 Serie, deze werd opgevolgd door de Priora, een sterk verbeterde 1100 eigenijk.

De 110 was in ons land een goedkope auto, hoewel de kwaliteit iets minder was in vergelijk m.et de Samara/2100-serie, was de auto niet een groot succes. Zeker niet in vergelijking met zijn oudere broeders.

Ik vind de 110 nog altijd een leuke auto, met een neusje die een beetje aan Citroën doet denken.
Wel echt een winkeldochter ook, die Lada. Kenteken is uitgegeven in 2005...
Met de introductie van de nieuwe Mercedes C-Klasse in 2007 was de oude serie meteen flink verouderd om te zien. De C-Klasse sportcoupé had nog niet meteen een opvolger klaarstaan en dus werd het oude model nog even flink opgewarmd en omgedoopt tot CLC. Met de designkenmerken van de nieuwe C-klasse leek de vernieuwde coupé in eerste instantie best modern om te zien. Nu, 9 jaar later is het eigenlijk best lachwekkend dat een premium merk als Mercedes zo'n ontzettend beschamende en lauwe update als nieuw model op de markt gebracht heeft:

2009 Mercedes CLC 180 Kompressor







€ 11.990,-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-02-2017 20:14 door smarter.
Ik heb mijn inzending nog even aangevuld met linkjes naar voorbeeldfoto's om de motivatie om dit model in te sturen wat beter toe te lichten.
Niet op de Nederlandse markt geleverd, en daar missen we nu anno 2017 helemaal niets aan.
Zelfs een blauwe, (in dit specifieke geval Ocean Blue), wat normaal gesproken toch wel staat is bij deze auto ook kansloos.
De vorige eigenaar heeft met de uitlaat geprobeerd er nog enige uitstraling aan te geven.

Nissan Tiida Tekna

Bouwjaar: 06/2008, kim-stand: 105000, Prijs: € 4.999





Sonderausstattung:
Metallic-Lackierung, Topline-Paket

Weitere Ausstattung:
Airbag Fahrer-/Beifahrerseite und Seitenairbag vorn, Aktive Kopfstützen vorn, Audiosystem: Radio/CD-Player mit 6 Lautsprecher, Außenspiegel elektr. anklappbar, Außenspiegel Wagenfarbe, Außentemperaturanzeige, Automatische Fahrlichtschaltung, Bluetooth-Schnittstelle, Bordcomputer, CD-Wechsler (6-fach), Fensterheber elektrisch vorn + hinten, Handschuhfach beleuchtet, Isofix-Aufnahmen für Kindersitz, Karosserie: 5-türig, Klimaautomatik 2-Zonen, Lenkrad (Leder) mit Multifunktion, Lenksäule (Lenkrad) höhenverstellbar, LM-Felgen, Mittelarmlehne hinten, Mittelarmlehne vorn, Motor 1,6 Ltr. - 81 kW 16V KAT, Rücksitz geteilt/klappbar, Rücksitzbank verschiebbar, Scheibenwischer mit Regensensor, Scheinwerfer Klarglas, Schiebe-/Hebedach elektrisch (Glas), Schließ-/Startsystem intelligent key, Sitz vorn links höhenverstellbar, Stoßfänger Wagenfarbe
Mercedes-Benz A 200 Avantgarde

En BAM....daar was Mercedes met een geheel nieuwe lijn.
Een mini MPV.
Je wist vrij snel.....mwah....nee.
Hier de 2e generatie uit 2010.


91.000 km op de teller
Prijs Euro 12.950,-



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-02-2017 17:33 door Fingerspitz.
Alle inzendingen tot nu toe goedgekeurd! De Lada van Pjötr mag dan wel een winkeldochter zijn, maar iemand heeft 'm wel nog 'nieuw' aangeschaft in 2007 en dus binnen de grenzen van de opdracht. Bovendien werd het model zelf verder gebouwd tot 2009.
Toen Cadillac in 2002 met de CTS een volledig nieuwe designweg insloeg en zijn pijlen daarmee ook expliciet richtte op Europa, was menig autoliefhebber behoorlijk enthousiast. Het antieke imago werd aan de kant geschoven en in de plaats kwamen vlijmscherpe, hoekige pennentrekken. Kort na de CTS volgden de (naar mijn mening) nog steeds adembenemede XLR én de SRX, een destijds behoorlijk modieuze crossover. Tien jaar later is de 'Art & Science'-designtaal van Cadillac behoorlijk geëvolueerd en maar goed ook, want hoe je het ook bekijkt: de eerste generatie SRX - die tot in 2009 werd geproduceerd - kan zijn jaren maar moeilijk verbergen. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het plastic fantastic interieur van onderstaand exemplaar: de ventilatie-openingen en het fake hout lijken rechtstreeks uit 1995 te komen. Vandaar mijn keuze deze week:

2007 Cadillac SRX

[auto-schultz.de]











€ 8.800




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-02-2017 18:04 door Escher.
Anonieme bezoeker
Re: Occasionwedstrijd # 440: Snel verouderd
05-02-2017 19:35
Snel verouderd, dat zie ik vooral bij Ford terug, niet alle modellen, maar sommige zijn toch wel erg snel gedateerd. Als bijvoorbeeld een nieuwe Mondeo wordt voorgesteld, heb je nog zoiets van wow, dat ziet er strak uit, maar na het eerste jaar is de jeu er wel zo'n beetje af en nog een jaar later valt ie al niet meer op in de grijze (of tegenwoordig nog steeds) zwarte massa van aaneensluitend blik op de parkeerplaats of snelweg.

Ford had in de tijd van deze wereldauto New Edge als uitgangspunt voor de designlijn. Dat was ook aan dit model te zien, al hadden andere modellen nog scherpere hoeken. En modieuze trends, tjsa die gaan voorbij en dan rest nog slechts de herinnering.

En dan kun je als marketingafdeling nog proberen om via de naam te doen vermoeden dat het model nog helemaal niet verouderd is (ze gebruikten ook Trend of erger nog Futura), maar ons occasion-kopers hou je er toch niet mee voor de gek!

Ford Mondeo - 1.8i16v first (2006)





De betreffende handelaar heeft het zelf ook in de gaten, twee exterieur foto's, nou voorruit drie, ook nog een van de velgen, en de rest allemaal 'binnenfoto's'.



Het ovale, analoge klokje is dan nog wel weer leuk.

Hier te halen voor de uiterst nette prijs van € 6.950.
Ik ga mijn inzending vervangen door iets wat beter aansluit bij het idee van de wedstrijd, mijn inzending is inderdaad nooit echt modern geweest en dus ook niet verouderd.


Ik ga voor een model dat ooit trendsetter was voor een hele vloot familiewagens.
Hij was de start van een nieuwe categorie voertuigen: de MPV.
Gezinnen reden niet in een busje, ze reden in een MPV.
Zowel de wagen zelf als de MPV-categorie ogen intussen volstrekt verouderd,
leve de SUV!!!

Gelet de 2006-2016-vork uit de wedstrijdopgave moet ik me helaas tot een "recent" exemplaar beperken.
Evenwel vind ik de oer-Espace het best bij de opgave passen; destijds was het model het toppunt van modernisme, tegenwoordig is het pure antiek!!!




Renault Espace 2.0 T PRIVILÈGE



€ 5.300,-

Tweedehands
168.818 km
02/2006
125 kW (170 PK)
Benzine
Autokeuring 09/2017







2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-02-2017 10:37 door British Racing Green.
Opvallende keuze BRG. Voor mij juist een ontwerp dat ook nu nog zou meekunnen.
Quote
rzasa
Opvallende keuze BRG. Voor mij juist een ontwerp dat ook nu nog zou meekunnen.

Zoals in de verantwoording gesteld, elke MPV is heden ten dage verouderd, de moderne familievader verkiest tegenwoordig een (tweewielaangedreven) SUV. En ik heb ook mijn foto's bewust gekozen om de (niet toevallig oubollig zilvergrijze) wagen verouderd te laten ogen...
In het vorige decennium schoten ze bij bosjes uit de grond: opgehoogde hatchbacks, stations en zelfs mpv's die een stoer lifestylekarakter moesten uitstralen. Echt succesvol waren ze vaak niet, maar veel merken probeerden toch een graantje mee te pikken. Inmiddels zijn ze vervangen door de crossovers en lijken deze varianten met plastic bumpers snel verouderd. Een mooi voorbeeld vind ik deze Seat Altea: een opgehoogde mpv met gigantische plastic bumpers, in Nederland verkocht van 2007-2013. Ook details als de dashboardinstrumenten in aparte kokers lijken inmiddels verouderd.
Vandaar mijn inzending:

Seat Altea XL Freetrack

Bouwjaar: april 2012
110.452 km
Prijs: €17.950









Deze opdracht is natuurlijk erg persoonlijk. Auto;s die bij de introductie echt helemaal vernieuwend zijn, lijken na een paar jaar juist bijzonder verouderd. Zie bijv. de eerste focus. Behoudende modelletjes, blijven langer gangbaar.

Wat ik persoonlijk bij de introductie een leuk wagentje vond, maar nu echt helemaal niet meer is deze:





[www.autowereld.nl]

Citroën DS3 - 1.6 HDIF 68KW SO CHIC
€ 9.750,- ( incl. BTW )
Bouwjaar februari 2012
Kilometerstand 132.891 Nationale Auto Pas: de kilometerstand is gecontroleerd en logisch bevonden.
Brandstof Diesel
Transmissie Handgeschakeld

En blijkbaar wordt die nog steeds nieuw verkocht.
Quote
Gullwing
En blijkbaar wordt die nog steeds nieuw verkocht.

Meer nog, hij heeft begin vorig jaar nog een nieuw neusje gekregen winking smiley
Peugeot 207 CC







Ooit waren ze populair, en de lelijkste en zo mogelijk meest vervelende? De 207, niet alleen vanwege die grijnzende mond vol tanden en beugels. Maar hij lijkt ook van opzij zo erg op de 206. Toch zonde!

9950 euro met 55.580 km, dus een goede deal is het wel, gebouwd in 2007
Een auto die snel verouderde nadat ie was uitgebracht is in mijn ogen de:

Mazda 5 1.6 MZ-CD

Die de onsuccesvolle Nagare designtaal niet lang heeft hoeven dragen. Kodo werd snel geimplementeerd nadat Laurens vd Acker was vertrokken, bedenker van de flow.





Prijs: € 13.950,00
Bouwjaar: 2014

Klimatronic, Navigation, Rückfahrkamara, Servo, ZV+Funk, ABS, CD-Radio, 4x el. FH, 2x el. Spiegel, el.WFS, NSW, Tempomat, 6x Airbag, 2x Sitzheizung, MFL, BC, PDC, Bluetooth-Telefon, Euro5 (#A0), DPF, grüne Plakette,
deutsches Fahrzeug mit deutschen Papieren Fahrzeug ist gepflegt und fährt gut, 1.Hand, lückenloses Scheckheft bei Mazda letzter KD am 22.08.2016 125.760 Km, NETTO: 11.722,- Euro,

Nog nooit een auto zo blij zien kijken met zo'n vreselijk design..





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-02-2017 19:55 door Zonder Mazda met BMW.
In het begin van de zeroes waren ze niet aan te slepen: Compacte SUV's. Vooral leaserijders met een niet-onbeperkt budget stapten massaal in een Sportage of een Tucson. Het is als je naar het model kijkt nauwelijks te begrijpen wat iedereen zag in zo'n ondermaatse tractor. En ligt het aan mij, of zie je ze echt bijna niet meer rijden?

Mijn inzending voor deze week:

De Hyundai Tucson
2006, € 7.450,-







Geïntroduceerd in 2010 en had toen al het uiterlijk van een auto van eind jaren '90. Zowel aan de buitenkant als de binnenkant. De kleur muisgrijs versterkt dit alleen maar. Verder wel gewoon een nette auto en nog inclusief een setje wielen met winterbanden ook!
Dacia Duster
€13.730,-

Bouwjaar: Mei 2012
Kilometerstand: 32.800 km
Vermogen: 103 PK
Brandstof: Benzine
Schakeling: Handgeschakeld
APK tot: Mei 2018
Kenmerken: Grijs
SUV/Terreinwagen
5 deuren
5 zitplaatsen
Milieu: Energielabel E
Garanties: BOVAG Garantie
NAP
Kenteken: 61-SVV-3

Opties
ABS: Ja
Airbag: Ja
Airconditioning: Ja
Automatische verlichting: -
Dagrijverlichting: -
Dakrails: Ja
Audio-installatie: Ja
Centrale vergrendeling: Ja
Cruise control: -
Elektrische ramen: Ja
Inbraakalarm: -
Isofix aansluiting: -
Leren bekleding: Ja
Lichtmetalen velgen: Ja
Open dak: -
Panoramadak: -
Regensensor: -
Metallic lak: -
Navigatiesysteem (geïntegreerd): -
Parkeersensoren: -
Stuurbekrachtiging: Ja
Trekhaak: -

Audio & telefonie: Radio, Radio/CD-speler
Comfort & Interieur: Airco, Boordcomputer, Centrale vergrendeling, Electr. ramen voor, Lederen bekleding, Lederen stuurwiel, Radiobediening stuur
Exterieur: 16 inch velgen, Dakrails, Electr. verstelbare buitenspiegels, Lichtmetalen velgen, Verwarmde buitenspiegels
Techniek: Startonderbreking, Stuurbekrachtiging
Veiligheid: ABS, Airbag bestuurder, Airbag bijrijder, Zij-airbags voor
Verlichting: Mistlicht voor
Overig: chroom delen ext, extra getint glas, stoel best. hoogte verst, verstelbaar stuur

Informatie van de verkoper
Als Officieel Hyundai dealer met 7 vestigingen willen wij graag naast deze rijklaarprijs u onze verregaande service aanbieden.
Hierdoor kunt u de auto aanschaffen met 3 ‘Service & Garantiepakketten’:

1) Zonder Service & Garantiepakket:

•De auto wordt u geleverd zonder service en aanvullende garantievoorwaarden, zoals hij getoond en bereden is.


2) Service & Garantiepakket € 470,- :

De auto wordt u geleverd met:
•APK keuring met minimaal 6 maanden geldigheid
•€ 25,- brandstof
•Volledige voertuiginspectie op basis van APK normering
•Vloeistof controle (olie, koelvloeistof, ruitensproeiervloeistof)
•6 maanden BOVAG garantie*

* 6 maanden BOVAG garantie wordt aangeboden op alle auto’s met een rijklaarprijs vanaf € 4.500,-.
Onder een rijklaarprijs van € 4.500,- wordt de auto geleverd met 3 maanden Dirk Barten garantie op alle niet slijtage (gevoelige) onderdelen .


3) Service & Garantiepakket € 945,- **:

De auto wordt u geleverd met:
•APK keuring met minimaal 11 maanden geldigheid
•Volle tank brandstof
•Volledige voertuiginspectie op basis van APK normering
•Volledige afleverbeurt conform onderhoudsschema
•12 maanden BOVAG garantie
•12 maanden mobiliteitsgarantie (pechservice)
•12 maanden Dirk Barten Voordeelpas voor € 19,95 i.p.v. € 39,95

** Service & Garantiepakket € 945,- wordt aangeboden op alle auto’s tot 72 maanden oud en maximaal 100.000 km gereden met een rijklaarprijs vanaf € 5.000,-.

Wil u proefrijden? Heeft u een vraag?
Bel ons op 020-4114748 of mail op verkoopwest@dirkbarten.nl

Marcel van Heems
Rob Dekker
Arjan Ran

Bekleding: Leder
Max. trekgewicht: 1.200 kg
APK: gekeurd tot mei 2018
Motorrijtuigenbelasting: € 117 - 130 per kwartaal
Boekjes: Aanwezig













1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-02-2017 11:29 door Auto-fan.
Naar goede/slechte gewoonte heb ik op woensdagavond training en ben ik niet onmiddellijk in de mogelijkheid om het OER te maken. Wie voelt zich geroepen om mij uit de nood te helpen? smiling smiley
OER:


j.ko - Kia Niro 1.6 GDI Hybrid Comfortline automaat


929V6 - Volkswagen Fox 1.2


Wouter82 - Dodge Avenger 2.0 SE


Stefan-V6 - Skoda Octavia 1.4 TSI


740estate- Jeep Patriot


rzasa - Lancia Ypsilon


D.elzinga - Hummer H2 6.0 V8


Guus Leferink - Audi A4 1.4 TFSi Pro Line S-tronic


Pink Panther - Renault Wind TCe 100 Gordini


Zadelsnuiver - Volkswagen Eos 2.0TFSi DSG INDIVIDUAL


Pjötr - Lada 112 1.5-16V Li


smarter - Mercedes CLC 180 Kompressor


Spekky - Nissan Tiida Tekna


Fingerspitz - Mercedes Benz A 200 Avantgarde


Escher - 2007 Cadillac SRX


Singleframefrille - Ford Mondeo - 1.8i16v first


British Racing Green- Renault Espace 2.0 T PRIVILÈGE


Niels. - Seat Altea XL Freetrack


Gullwing - Citroën DS3


Nico GTR - Peugeot 207 CC


Zonder Mazda met BMW - Mazda 5 1.6 MZ-CD


PaulZ - Hyundai Tucson


Auto-fan - Dacia Duster
1. 929V6 - VW Fox. Verschrikkelijke auto, dat ze na de leuke Lupo met zo'n hok kwamen zal ik echt nooit begrijpen. Plak er een TaTa logo op en zeg dat 'ie uit India komt en iedereen zal je geloven.

2. Fingerspitz - Mercedes A 200. Waar de eerste generatie A-klasse 20 jaar geleden wellicht nog enigszins innovatief was, is de 2e generatie een slap aftreksels ervan waarmee ze dachten het zelfde truukje nog eens uit te kunnen halen. Dat de huidige A-klasse in geen enkel opzicht nog op deze mini-MPV lijkt spreekt boekdelen.

3. Wouter82 - Dodge Avenger. Alles aan deze Dodge schreeuwt "wegwerpauto", incluis het ontwerp en das niet erg als het een Dacia of Lada betreft, maar ik kan me de commercials nog herinneren waar de Avenger bijna als premium model werd neergezet. Weg ermee dus!
Anonieme bezoeker
Re: Occasionwedstrijd # 440: Snel verouderd
08-02-2017 23:14
het gaat mij om de modellen die qua design alweer 'voorbij' zijn en niet om de mate van lelijkheid, want dan had het lijstje er anders uitgezien.

929V6 - Volkswagen Fox 1.2, was ie 10 jaar eerder geweest, had ie nog een kans gehad
740estate- Jeep Patriot, was ie 25 jaar eerder geweest, had ie nog een kans gehad
Fingerspitz - Mercedes Benz A 200 Avantgarde zou nooit een kans gehad hebben,
1 Singleframefrille - Ford Mondeo - 1.8i16v first
2 Nico GTR - Peugeot 207 CC
3 PaulZ - Hyundai Tucson

nieuw waren deze best leuk, maar na enkele jaren gewoon echt totaal niet meer.
1. Pjötr - Lada 112 - design uit de eighties, op het oog al 15 jaar oud bij z'n introductie
2. D. Elzinga - Hummer H2 - werd terwijl 'ie nog op de markt was ontzettend snel ingehaald door de werkelijkheid, inmiddels niet meer voor te stellen dat zoiets ooit op de markt kon komen
3. British Racing Green - Renault Espace - soms zie je er eentje rijden met een kenteken waarvan je denkt 'dat zal wel import zijn', blijkt het toch een nieuwe...
1. PaulZ - Hyundai Tucson - Zo hip die was bij lancering, zou oubollig oogt die nu. alhoewel, bij dezelfde generatie Kia Sportage lijkt het mij nog erger (maar die werd niet ingezonden).
2. Guus Leferink - Audi A4 1.4 TFSi Pro Line S-tronic - Je hebt een punt: elke nieuwe Audi ziet er hetzelfde uit als een 15 jaar oud model Audi.
3. 740estate- Jeep Patriot - een vierkante doos blijft een hoekige doos, zelf met 7 luchtsleuven in de grille.
1 Zonder Mazda met BMW - Mazda 5 1.6 MZ-CD
2 Niels. - Seat Altea XL Freetrack
3 929V6 - Volkswagen Fox 1.2
1. PaulZ - Hyundai Tucson

Zijn broertje is zo mogelijk nog erger, de eerste generatie Sportage, wat een lelijke auto was dat zeg.

2. Fingerspitz - Mercedes Benz A 200 Avantgarde

Ja, alhoewel deze iets beter oogt dan de eerste generatie is het nog steeds net niks. Een soort mini Mercedes R-klasse.

3. Singleframefrille - Ford Mondeo - 1.8i16v first

Deze veroudert niet mooi inderdaad! De generatie die daarna kwam was ook echt een gigantische wijziging.
1. D.elzinga - Hummer H2 6.0 V8
2. Wouter82 - Dodge Avenger 2.0 SE
3. Niels. - Seat Altea XL Freetrack
Het snelst verouderd.

1 Nico GTR - Peugeot 207 CC
2 Stefan-V6 - Skoda Octavia 1.4 TSI
3 Fingerspitz - Mercedes Benz A 200 Avantgarde
1 - 929V6 - Volkswagen Fox 1.2
2 - Pink Panther - Renault Wind TCe 100 Gordon
3 - Guus Leferink - Audi A4 1.4 TFSi Pro Line S-tronic
Quote
Nico GTR
PaulZ - Hyundai Tucson

Zijn broertje is zo mogelijk nog erger, de eerste generatie Sportage, wat een lelijke auto was dat zeg.

Je bedoelt de tweede generatie? De eerste was ook geen porem, maar die had weinig met deze Tucson te maken. winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close