Occasionwedstrijd # 406: Vreemdganger

Gepost door Pink Panther 


Welkom bij Occasionwedstrijd # 406: Vreemdganger




Binnen je relatie vreemd gaan is wat mij betreft nooit goed te praten, maar dat het in de praktijk gebeurd en waarschijnlijk vaker dan we ooit zullen weten, dat is wel duidelijk. Hiervoor zijn al talloze bewijzen geleverd, (v)echtscheidingen uitgevochten en zelfs misdaden begaan.
Soms is er ook een gelukkig einde, heel soms een spijtoptant en je komt zelfs tegen dat men na vele jaren toch weer elkaar opzoekt en zelfs de relatie hersteld, alsof er niets is gebeurd. Wellicht dat dan de liefde toch door de maag gaat, het gras bij die andere persoon toch niet zo groen is of men denkt, beter ten halve bekeerd, dan ten hele gedwaald.

Ja maar Pink, we hebben hier een occasion wedstrijd hoor ik u denken. Dit is Autoweek, niet de LINDA!

Goed, goed, u heeft gelijk. Laat ik tot de point komen. Automerken hebben allen hun eigen imago, gekoppeld aan een bepaald modellengamma. Iets wat vaak in de geschiedenis van het merk gegroeid is. Men richt zich op Jan Modaal of juist de zeer welgestelden. Men is goed in 4wd voertuigen of heeft juist een specialisatie in het sportieve genre.
Toch is het ook in de autowereld veelvuldig voorgekomen dat een fabrikant ineens vreemdging. Men ineens een totaal ander product leverde dan voorheen.

Daar gaan we naar opzoek, een veelal eenmalige uitstap van een fabrikant, die een model introduceerde wat eigenlijk totaal anders was dan zijn normale productrange.

De opdracht:

Ga op zoek naar een auto die duidelijk afwijkt van wat deze fabrikant tot op die dag fabriceerde en die nadien geen echte opvolging heeft gekregen. We zoeken dus niet naar de Porsche Cayenne, die wel totaal anders was dan wat Porsche deed, maar nu de basis van het merk is. Ik ga geen voorbeelden noemen, maar zoek modellen waarvan je denkt, oja, die hebben ze ook nog gemaakt, maar bij die ene bleef het ook. Een duidelijke vreemde eend in de bijt.

Overige eisen:

- Bouwjaar onbeperkt
- Budget: onbeperkt
- Het moet wel een productie model zijn, geen one off!
- En het moet door de fabrikant zelf vermarkt zijn, dus geen kleine modelserie gebouwd én verkocht door een carrosserie fabrikant op basis van een bepaald model. Productie door een ander mag dus wel.
- Auto's mogen wereldwijd te koop staan.
- Wel enigszins rijwaardige auto's graag.
- Indien je een inzending claimt, werk je deze binnen 36 uur af, anders vervalt de claim.



Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie is verplicht, de prijsindicatie ook.
- Foto van de geadverteerde auto is verplicht, maximaal 5 per inzending.
- De eerst geplaatste foto in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Een model/ type mag maar één keer worden ingezonden, een facelift wordt beschouwd als een ander model.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertenties en minimaal van elk 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd



Voorgaande wedstrijden:


1: Sportwagens/Supercars – BS.
2: Beginnersauto – danlemans
3: Auto waar je Dakar mee zou rijden – Enzo Dizono
4: Camper – JPeG
5: Oldtimer – Wiesmann GT
6: Hot Hatch – Bob.
7: Auto voor de hobby – J@sper
8: Driftwagens – Maybach_Freak
9: Gooische auto – Renaultje
10: Sportieve versies – XJ8
11: Youngtimers – MasterB & Sjapeau
12: Studentenauto – Renaultje
13: Directiewagen – Bob.
14: Gezinsauto – R_W
15: Het ideale boodschappenautootje – Bob. & Maybach_Freak
16: Wolf in schaapskleren – Maybach_Freak
17: Freude Am Fahren – Bob.
18: Het vetste landbouwvoertuig – J@sper
19: Amerikaanse auto – Porsche Gek
20: Zoek een zo duur mogelijke auto met een km-stand van 20.000 – Porsche Gek
21: Auto voor autorodeo – ginkelvanmichiel
22: Zoek een 'nieuwe' oude auto – Daewoo-Chevrolet
23: Betaalbare cabriolet – Bob.
24: Patatauto – Gerwin:
25: Bella Italia - Lukas
26: Jubileum - Bob.
27: Het wagenpark - Renaultje
28: Waar wil je niet in gezien worden! - Ferrari 599GTB
29: Worth to be on the Coolwall - Bob.
30: Luxury car – Daewoo-Chevrolet
31: Vergane Glorie - MusketieR
32: De ultieme maffiabak! – Bob.
33: Das Beste aus Deutschland – Gerwin:
34: Fout en Nieuw! – JPeG
35: It's all about cubic inches – MusketieR & Renaultje
36: Cherche une belle voiture – Joas
37: Moviestar!! – Ferrari 599GTB
38: Exclusive – D. Elzinga
39: Albion Motorcar – Enzo Dizono & Kkmert
40: Bertone – KKmert
41: Chuck Norris – Joël D.
42: Fast and the Furious – §anitarium
43: Turbo – FLYING DUCKMAN
44: Low-budget auto met APK – dvds
45: Vakantie combinatie – British Racing Green
46: Milieuvriendelijk vervoer – Matraloos
47: Boven 500.000 Km – Renaultje
48: Sportschool – British Racing Green
49: Zevenzitter (no or low budget) – Total Loss
50: Schaap in Wolfskleren – Total Loss
51: PK/Gewichtsverhouding – isla
52: De-auto-snel-weg-snackauto – §anitarium
53: Busje komt zo... – rzasa
54: Kom, we gaan naar het strand – Total Loss
55: Trouwvoertuig – D.E.N.N.I.S.
56: The Great F*ck Up – D. Elzinga
57: De Ring – isla
58: Een auto voor de Raid 4L Trophy – D. Elzinga
59: Onbekend – Meike
60: Het mag elke kleur zijn als het maar... is (roze) – Escher & JPeG
61: Limited edition – Joas
62: Your final ride – §anitarium
63: 70's car – Joël D.
64: Jaren '80 gezinsauto – 929V6
65: Plastic Fantastic – stoterstangen90
66: Minder dan één liter! – Matraloos
67: Hotrod – Joël D.
68: Jouw favoriete Auto – Bennie 940
69: Taxi! – British Racing Green
70: Help, de Kerstman – turbod12
71: Sushi of Peking Duck – Falcon
72: AA 99 – stoterstangen90
73: Pekelbak – Kreidler
74: Belastingvrije 7-zitter – Matraloos
75: Sportauto's op basis van middenklassers – British Racing Green
76: Luchtgekoelde VW Boxer – Spekky
77: Keep Them Rolling – Total Loss
78: Budget 25K – British Racing Green
79: Tokyo Drift – Irwin.
80: Kilometerheffing??? – Escher
81: The Swinging Sixties – Daewoo-Chevrolet
82: Dwergauto's – Meike
83: What the F*ck.... – 929V6
84: Zo kaal als de neten – Guus Leferink
85: De basis voor een goede rallyauto – Escher
86: Tweezitters – rzasa
87: Wie van de drie? – 929V6
88: 1950 – KKmert
89: Reserve 'tourbus' voor Frans Duijts – Guus Leferink
90: Een stoere Zweed – Escher
91: Lancialfisti – Lamborghini Murciélago LP670-4 SV
92: Gentleman: start your engines! – Daewoo-Chevrolet
93: Top of the flops – D. Elzinga
94: Project - §anitarium
94,5: Oranje – Guus Leferink
95: Nostalgie: Toen je 10 was – British Racing Green
96: Jongensdroom – JW01
97: Disegno di Pininfarina – Escher
98: The Fascinating Fifties – Falcon
99: De besteller – Guus Leferink
100: Your all-time favourite... – Stoterstangen90
101: De auto die niemand wil – FerrariJR
102: Rallyauto's – Escher
103: Jackpot – Kreidler
104: Te land, ter zee en in de lucht – D.E.N.N.I.S.
105: Mama wil een keuken, Papa wil een hobby – Kreidler
106: Woody – Kreidler
107: Gullwing – Audi80Coupé
108: We gaan de tuin in! – D. Elzinga
109: Trackday – ForzaFerrari
110: I love the 90s – Joël.
111: Kei Cars – PascalD
112: Muscle cars – Escher
113: Clip-tip – Matraloos
114: 1986 – 929V6
115: Compacte sedan – Twix
116: Een SUV nu het nog kan! – Guus Leferink
117: Matching colours! – Escher
118: Dubai Style! – Stoterstangen90
119: Niet origineel – opel-omega
120: There is a substitute for cubic inches: twinturbo – 929V6
121: Vinyl – rzasa
122: Actiemodellen – Escher
123: Top Gear Cheap Car Challenge – 929V6
124: The Sweeny – Escher
125: De Heilige Drievuldigheid – Spekky
126: Harry, hol schon mal den wagen – Pink Panther
127: It’s nine eleven! – smarter
128: Rover V8: When Britannia ruled the waves! – MasterB
129: Older is Better – Bobbeltje
130: Weekje pikes peak hill climb – Escher
131: Moderne EMW’-er – Spekky
132: Een aangepaste carrosserie door... – Daewoo-Chevrolet
133: Zuidelijk halfrond - opel-omega
134: The modern A-Team- Escher
135: Save us from Johnny! - 929V6
136: Full size Yank - zonder Matra, met BMW
137: Japanse sportauto's en -coupés uit de jaren '80 - 929V6
138: Compacte stationwagon voor een klein prijsje - rzasa
139: De motor achterin - Guus Leferink
140: Gemaakt in NL - rzasa
141: Vive la France - rzasa
142: De tweedeurs sedan - Guus Leferink
143: Cuore Sportivo - Bobbeltje
144: Budget Cabrio - PascalD
145: De vergane glorie - Bobbeltje
146: Tupperware Volkswagen - rzasa
147: Vierdeurs, motor achterin - zonder Matra met BMW
148: Vreemde campers - Escher
149: The best 4 by 4 by far - smarter
150: Police Quest - British Racing Green
151: British Racing Green - smarter
152: La Dolce Vita - Richard 1976
153: Vakantiebarrel - Zonder Matra, met BMW
154: De ideale bergklimauto - Escher
155: Nichemarkt - PascalD
156: (on)sportief - smarter
157: Dubbeltest - Niels.
158: Eerste auto - smarter
159: Over de muur, over het ijzeren gordijn – Spekky
160: Kuifje - Niels.
161: Driewieler - rzasa
162: Scale 1/64 - Escher
163: Designed by... - Niels.
164: Limousine - Jorn/smarter
165: Amsterdam-Dakar Challange - rzasa
166: The chase is better than the catch - Michiel1551
167: Around the world in 80 days - rzasa
168: British Style - D.E.N.N.I.S.
169: DIY EV-Conversion, batteries included - rzasa
170: 2 fabrikanten, 1 auto - smarter
171: Geen luxepaarden, maar werkpaarden - Meike
172: Vreemde Hobby's - D. Elzinga
173: Oliestoker - rzasa
174: Japanse sedan - Guus Leferink
175: Oud en toch nieuw- Escher
176: Stars & Stripes - Smarter
177: De klapkoplamp - rzasa
178: Lange carrières - Escher
179: Kwaliteitsproblemen - smarter
180: De vijfpitter - Escher
181: Two-tone - British Racing Green
182: Op pensioen, bye bye leaser, en wat nu? - JW01
183: Coupé-Cabriolet – Niels.
184: Driedeurs Stationwagon - §anitarium
185: Top Gear Special - non-turbo
186: Caravanrace - non-turbo
187: 1977 Deutscher Herbst - JW01
188: Belastingvrij: Welke kies jij? - §anitarium
189: Sleeper - Bobbeltje
190: Gas Guzzler - stoterstangen90
191: RHD - JOtter
192: Gamma - JOtter
193: COTY - smarter
194: Budget Vakantie Auto - JOtter
195: Rebadges - smarter
196: No Compromise - Escher
197: Facelift - Wouter82
198: Euro 2012 - smarter
199: Usa roadtrip 1955-1965 - JesseKraal.nl
200: Two Hundred - Pink Panther
201: Mag het iets meer zijn? - smarter
202: Simplify, then add lightness - 929V6
203: La Nationale 7 - rzasa
204: Opvallende bedrijfswagen - non-turbo
205: De Bende van Nijvel – Spekky
206: Anniversary – Wouter82
207: Rotte peren - Zonder Matra, met BMW
208: Tweecilinders - British Racing Green
209: Happy with Honda - PascalD
210: Vier maal vier - Guus Leferink
211: Ford - Escher
212: Decennia - Pink Panther
213: Icons and Golden Years - zonder Matra, met BMW
214: De driecilinder - rzasa
215: De topvariant - smarter
216: Boven je pet(je) - Niels.
217: Vergeten auto's - Jorn
218: Alle gekheid op een parkeerplaatsje - JW01
219: Walter de' Silva - zonder Matra, met BMW
220: 1970 - non-turbo
221: London–Sydney Marathon 1968 - Guus Leferink
222: De kadett-klasse - 929V6
223: Zo goed als nieuw - rzasa
224: Hetzelfde type- smarter & Escher
225: American History - Bozzie
226: Yoshisuke Aikawa a.k.a VW-liefhebber kiest Japans – Spekky
227: Anderhalve auto – JOtter
228: Vierdeurs cabrio – 929V6
229: Laat ze maar schuiven!- Escher
230: Eerste eigenaar- D. Elzinga
231: Nieuwe rijken - Guus Leferink

232: De jaren 50 - Sams4ng
233: Designed by.....Guigiaro - Wrangler
234: Een pakketje schroot met een dun laagje chroom - Guus Leferink
235: 6 in lijn - Marno
236: Mooi kleurtje - Guus Leferink
237: Comfort... - smarter
238: Van een oud vrouwtje geweest... - British Racing Green
239: Krachtige Stationwagens - 929V6
240: Championnat de Super Stock-Car - Escher
241: Prachtige interieurs - JW01
242: Your "date of birth"-car - Remus
243: Vandaag is rood – rzasa
244: Bestel maar - Meike
245: Project 2 - non-turbo
246: Allemaal beestjes - Guus Leferink
247: Hier bekend, maar toch weer niet... - Escher
248: (Niet) Mijn Auto - rzasa
249: US-specs - Niels.
250: Striping - Meike
251: How low can you go - Pink Panther
252: The Bold and the beautiful - Niels.
253: De perfecte youngtimer - D. Elzinga
254: Laadbakkie- 929V6
255: Taxi! - Soloman
256: Nummer één! - Escher
257: Platform-sharing - Wouter82
258: Hittegolf! - smarter
259: Zo uit de folder weggereden – Spekky
260: Ronde koplampen - Joep 83
261: Merkencups - Wrangler
262: Barnfind / Schuurvondst - Pink Panther
263: Exclusief voor weinig- Escher
264: Follow the leader - Niels.
265: Origineel Nederlands - Wrangler
266: Banzai! The rise of the Japanese car- Auto-fan
267: Jong geleerd...- Shooting Brake
268: Groen als het struikgewas- Escher
269: Originele lak - PascalD
270: zonder pookje - Zonder Matra, met BMW
271: Is gas toch niet alleen om op te koken? - Escher
272: Kleurrijk trio - Escher
273: Snel... vergeten - Niels.
274: Moderne techniek - Pink Panther
275: Schimanski - 929V6
276: Touristenfahrten op de Nordschleife, 1973 - Guus Leferink
277: Overpriced - smarter
278: Niets is wat het lijkt: Replica! - rzasa
279: Baanbrekend - rzasa
280: Recht en hoekig – Wouter82
281: Winterproject - 929V6
282: London-Sydney Marathon, anno 2014 - Niels.
283: IJzeren Gordijn - stoterstangen90
284: Oprijwagen - 929V6
285: 1974 - Bobbeltje
286: Miami Vice - Pink Panther
287: Mislukking- Gullwing & Escher
288: Bewegende delen - smarter
289: De GL versie - Niels.
290: Youngtimer Lease- Escher
291: POA - Lybra
292: V6 Turbo- Escher
293: 1 model, vele varianten - smarter
294: Geniale hutjes - Wrangler
295: Allright Chaps! - Ouwediesel
296: Een auto voor de Koning - Singleframegrille
297: Le chique a la française - Wrangler
298: Brasil Festa - D. Elzinga
299: De driedeurs hatchback - Guus Leferink
300: 300 - Spekky
301: Machtig mooie match merk met model - Singleframegrille
302: The bad and the ugly, of op z'n Nederlands: niet moeders mooiste- Escher
303: The Malaise Era - Zonder Matra, met BMW
304: Fully loaded - Pink Panther
305: Jackpot! - Guus Leferink
306: Let's get digital - smarter
307: A giant leap - Escher
308: En vogue - rzasa
309: A place on earth - Bobbeltje
310: Bouwvak- Escher
311: Wij mannen doen het verkeerd... – Wouter82
312: Fabbrica Italiana Automobili Torino – 929V6
313: Een rode cabriolet voor een klein budget! – Niels.
314: Video star- Wrangler
315: Topless aanmodderen - smarter
316:Restomod - Singleframegrille
317: Dutch Design - Jorn.
318: MMBS - 929V6
319: Met het hele gezin naar Sporthuis Centrum - smarter
320: Woodie – Smarter/Niels.
321: Kleine beurs – Spekky
322: 6 ruiten – Stefan-V6
323: Britannia rule the....roads? - 929V6
324: Mag het een klepje meer zijn? - smarter
325: Kleur bekennen - rzasa
326: Dubbele koplampen - Guus Leferink
327: Sinterklaas-editie- Escher
328: Geimporteerd - Zonder Matra, met BMW
329: Mille Miglia - Pink Panther
330: Pick-up - Wrangler
331: Vintage Racer - rzasa
332: 5 - Pink Panther
333: Vreemde vormen - smarter
334: Geen stijl - Escher
335: The ugliest of all - Rzasa
336: Diesel - Pink Panther
337: Look-alike - Zonder Matra, met BMW
338: Het motorkapornament - rzasa
339: De fraaie hatchback - smarter
340: Veel voor weinig: het afschrijvingskanon- Escher
341: 3 landen, 1 jaar - Wrangler
342: We all live in a Yellow Submarine - smarter
343: Panoramisch uitzicht - Pink Panther
344: Zeldzaam! - rzasa
345: 3e zitrij - Wouter82
346: Sleeping time - Guus Leferink
347: Porsche 911 - Smarter
348: tatu tatu - JW01
349: AutoRAI - Niels.
350: Around the World - smarter
351: Track Day - Escher
352: Moby Dick - rzasa
353: Suicide doors - Wrangler
354: 3 doors, 5 doors and 4 doors -Shooting brake
355: Budgetdroomgarage - Pink Panther
356: You paid how much? - Niels.
357: Eighties verantwoord - Niels.
358: To turbocharge or not to turbocharge, that's the question... - PascalD
359: De cirkel is rond - Smarter
360: Vakantiecombi: Cabrio met Caravan - Bobbeltje
361: Kaal, Kaler, Kaalst - Zonder BMW met Mazda
362: Typische vrouwenauto - Zonder BMW met Mazda
363: Je had maar één taak ! - Spekky
364: Zeg 'ns aaa - Wrangler
365: De 4 seizoenen - smarter
366: Grand Touring Coupé - smarter
367: Geel en grijs - Escher
368: Not Lost in Translation - Auto-fan
369: Het Gouden Stuur - Escher
370: River Deep, Mountain High - 929V6
371: De direct ingespoten diesel - JW01
372: De pekelbak - .Timo
373: De lengte in - Pink Panther
374: Een „vreemde" eend - 929V6
375: Racen voor een appel en een ei - flat412
376: Into the rough stuff? - Wouter82
377: Beste en slechtste voorbeeld - Meike
378: Barrelbrigade - keuze van het forum ! - Shooting Brake
379: Slakkentempo - Guus Leferink
380: Streetview - smarter
381: Extreme make-over: de facelift - Escher
382: Het modellengamma - Escher
383: That's so 90's - Zonder BMW met Mazda
384: Midlife Crisis Auto - Joop053
385: Help Max -> Mikaela Ahlin-Kottulinsky auto - afentoe
386: Klein maar fijn - Zadelsnuiver
387: Mooi wit is niet lelijk - Escher
388: Motorweek Retro Review - Zadelsnuiver
389: De anonieme miljonair - D. Elzinga
390: CVT - 929V6
391: De auto van oom agent - Joop053
392: Kijken, kijken en niet (kunnen) kopen - Shooting Brake
393: De meest verkochte auto aller tijden - zonder BMW met Mazda
394: Tatort - 740estate
395: European Car of the Year 1964 t/m 2015 - Smarter en Zadelnuiver
396: Roadtrip voor 6! - Escher
397: De moderne 'special edition'- 929V6
398: Mind the pedestrians, Richard! - smarter
399: Gered van Johnny (en soms ook niet helaas..) - Joop053
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther




Inzenden kan tot woensdag 15 juni 2016, 20:00. Stemmen kan tot vrijdag 17 juni 2016, 20:00.




3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-06-2016 22:28 door Pink Panther.
Maar Renault, wat doe je nu? Een hardcore roadster zonder dak!

Renault Sport Spider



Top pedigree, yellow, a very rare, stunning, low mileage 1997 Renault Sport Spider. In its 19 years of history this car has never been raced and never been on a track. The car is finished in pearlescent yellow paint over grey bucket recaro seats, roll-over bar and gull wing doors. This light weight sport spider puts out 150bhp offering 0-60mph in 6.9 seconds and a top speed of 134mph. This car has just had 2 owners over the past 19 years. Sale includes 2 Renault Sport Spider jackets + caps.

1997
3.500 mijl
£34,995



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-06-2016 10:27 door Wouter82.
We kunnen stoppen, Wouter82 heeft wat mij betreft nu al gewonnen big smile smiley.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-06-2016 11:07 door Joop053.
Is het een terreinwagen, is het een hatchback, is het een station? Nee, het is 1 van de eerste Crossovers (de eerste?):

Talbot Matra Rancho


De Rancho kon met geen enkel voertuig vergeleken worden, omdat het vele auto's ineen zijn. Rancho's zijn gelijkertijd avonturier, terreinwagen (uiterlijk), gezinsauto en comfortabele stationcar. Evenals een stationcar heeft hij veel laadcapaciteit in het achterste gedeelte. Met een achterbank die tien cm hoger is geplaatst dan de voorstoelen. Voor het avontuur een bodemvrijheid van 21 cm, echter alleen 2wd, en daarbij nog een tweepersoons bed als optie. Met vooral een opzienbarende, originele carrosserie, met verhoogd dak en imperiaal. Dit laatste zowel om het verspringende dak te camoufleren, dat anders niet erg esthetisch was, alsmede om extra laadruimte vóór te verkrijgen. Verder een groot raamoppervlak, vèrstralers met beschermende grilles als optie en grote zijbumpers.
Vanuit economisch standpunt bekeken was de Rancho erg handig. De manier waarop deze auto uit verschillende onderdelen was samengesteld was heel uitgekiend. Terwijl de motor van de Simca 1308 kwam, was het chassis van de Simca 1100 pick-up genomen, maar dan wel versterkt. De remmen kwamen van de 1100 TI, de spatborden en de motorkap ook van de 1100 en men kan van het dashboard de andere Simca-delen herkennen, zoals ook het stuurwiel.
Alle onderdelen werden samengebracht in de carrosserie die de Rancho een allure van avontuur gaf en die tot op de dag van vandaag nog al z'n charme bezit.
Helaas lustte de roestduivel wel soep van deze bijzondere Rancho, weinig exemplaren zijn overgebleven.
PSA (waar Simca/Talbot onderdeel van is) durfde en wellicht ook uit geldgebrek geen opvolger van deze crossover uit te brengen. Jammer voor Matra en ons. De opvolger werd een MPV die door Renault onder de naam Espace is verkocht, als PSA het succes had kunnen vermoeden dan....



In 2011 was ie duidelijk nog roestvrij winking smiley



Veel glas rondom, van de zijkant gezien heeft de Rancho iets pausmobiel-achtig.



De achterklep is in tweeën gedeeld: achterruit scharniert omhoog, het stalendeel omlaag.



ECHOOOOOooooooooo



Zelfs aan de onderkant geen roest.


En bij de "hallo vriendjes en vriendinnetjes" uiteraard bekend als de eerste auto van Bassie en Adriaan.



Prijs: € 9.500
Bouwjaar: 1983



6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-06-2016 23:04 door Joop053.
De ontstaansgeschiedenis van Lamborghini als aartsrivaal van Ferrari is bij velen bekend. Vanaf medio jaren 60 heeft Lamborghini vele prachtige sportwagen-iconen op de weg gezet. Halverwege de jaren 80 was het dan ook heel opmerkelijk dat dit merk ineens een monsterlijke terreinwagen voorstelde: De LM002. Deze ultieme off-roader met de V12 uit de iconische Countach ging vele stappen verder dan elke andere terreinwagen die toen op de markt was. Nu, ruim 30 jaar later blijft het nog steeds een ontzettend imposante machine, welke bij het Merk Lamborghini nooit opvolging gekregen heeft:

1989 Lamborghini LM002











Introduced in 1985, the Lamborghini LM002's roots can be traced back to Lamborghinis two primary businesses. Most commonly known for their high performance and radically designed supercars, Lamborghini are also at the forefront of the agricultural equipment sector, primarily in the form of Tractors. The LM 002 can be seen as the perfect synthesis of these two wildly contrasting specialities producing a V-12 engine, four-wheel drive brute.

After a request to produce a military vehicle for the US in conjunction with Chrysler which subsequently failed after suffering from being underpowered with poor weight distribution. Lamborghini pressed ahead with their own interpretation of the ultimate off-roader.

Despite its monstrous size at 4.96m long, over 200cm wide, 185cm height and a weight of almost 3 tonnes, the LM 002 was no slouch. Lamborghini installed the same V-12 engine as seen in the Countach, which propelled the LM up to a top speed of 126mph, and a 0-60mph time of just 8.5 seconds being labelled the "fastest off-roader in the world". Combine this with an all independent suspension system and large ground clearance, the LM 002 proved to be highly effective off-road.

In addition to its unbelievable performance, the LM 002 was also packed with luxuries including leather upholstery, air conditioning, deep pile carpeting, a wooden dash and many electrical comforts unseen in any other all-terrain vehicle.

Just 328 LM 002s were produced between 1986 and 1992 costing more new than a Countach. Only a small number of LMs were destined for Military use, with the majority of cars being quickly adopted by lavish civilian consumers.

This particular car was delivered to Germany on the 4th April 1989, where it remained until 1995. Covering just 19,200 Kms since new. The exterior is finished in a vivacious Desert Sand Gold Metallic, whilst the interior is laden with cream leather and wooden details, what one would expect from one of the world's foremost supercar manufacturers. The rear bed is accompanied with a large storage box with padded seating to seat two additional passengers.

The car represents a very interesting opportunity to purchase a fine example of a very capable car both on and off road, to be admired at every occasion.

€ 197.500,-



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-06-2016 22:13 door smarter.
Aston Martin is een gerenommeerd fabrikant van higher-end sportwagens en Grand Tourers, en het favoriete merk van ene heer Bond. Het laatste, letterlijk het allerlaatste, wat je bij zo'n merk zou verwachten is een omgebouwd Toyotaatje.

We schrijven 2011, en dat oh zo gerenommeerde Aston Martin schokt de autowereld. Gedwongen door CO2-regels van de EU moest er, om al die dikke acht- en twaalfcilinders te compenseren, iets zuinigs bij. Dat 'iets zuinigs' werd een rebadge van de welbekende Toyota iQ, gericht op het hogere marktsegment. De naam van het geval luidde Cygnet
De prijs was wel des Astons, met een cataloguswaarde (deze auto) van ruim een halve ton was hij driemaal zo duur als de Toyota, terwijl onderhuids gewoon dezelfde 1.3L viercilinder te vinden was.
De productie ging door tot september 2013, toen Aston Martin besefte dat er maar amper vraag was naar een stadsautootje van €50.000. Na slechts 300 exemplaren te hebben gebouwd, in plaats van de oorspronkelijk geplande 4000, werd de stekker uit het project getrokken.

Mijn inzending is één van de twaalf Cygnets die op het moment van schrijven op Nederlands kenteken staan. Eerlijk is eerlijk, met een groen-grijs-achtig exterieur met zwart-rood interieur lijkt deze auto, gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak, mij helemaal geen vervelend reisgezelschap. Ook nog eens een mooi investeringsobject, met een prijs van €39.950 is er immers amper afschrijving geweest.




Hier te koop.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-06-2016 11:48 door afentoe.
Eind jaren '90 kwam Kia op de proppen met één van de meest onverwachte staaltjes badge engineering:

2000 Kia Elan

[home.mobile.de]











When Lotus Elan production ended in 1995, Kia bought the design and started making the car itself. What resulted was one of the sportiest Kias we have ever seen

We think of performance-orientated Kias as a more recent phenomenon, given that the Pro Cee’d GT is widely seen as the Korean automaker’s first proper stab at producing a hot car. The thing is, however; it isn’t. In fact, if you go back to the mid-to-late 1990s, you’ll see that Kia sold a two-seater drop-top sports car. And it was called the Elan.

Sound familiar? It should, because Elan is a name given to two Lotus roadsters, a rear-wheel drive car from the 1960s, and the front-wheel drive ‘M100’ Elan produced from 1989 onwards. When production of the M100 wound up in 1995 - with fewer sold than Lotus had hoped - Kia came along and bought the rights to the design.

The company then produced its own version of the car in South Korea - for the South Korean market - with the original 165bhp 1.6-litre turbocharged Isuzu-sourced engine swapped for a naturally-aspirated 149bhp 1.8-litre engine. The suspension was raised slightly, and the rear light clusters were of Kia’s own design, as opposed to Renault Alpine GTA units found on the Lotus. Various interior parts were also replaced with Kia items.

Around 1000 Kia Elans were sold, making the car much rarer than the Lotus version, of which 3855 were sold. Production ran from 1996-1999. Despite never being officially imported into Europe, examples of the Kia do very occasionally come up for sale on this continent.


€ 22.800




3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-06-2016 20:12 door Escher.
Een van de mooiste auto's ooit gemaakt, de ultieme voiture!
Citroën heeft nadien nooit meer auto van deze klasse gefabriceerd
Een franse full-size reiscoupe met Maserati V6

1973 Citroën SM



€ 54.950,-

Bouwjaar 1973
Kilometerstand 92.841
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld



Extra informatie
In 1961 bedacht Citroen dat het de grote gevestigde merken naar de kroon wilde steken met een revolutionair topmodel en startte men het zogenaamde Project-S. Een projectnaam met Science Fiction achtige klank wat uiteindelijk een auto opleverde als was het een buitenaardse verschijning. Een ontwerp van de hand van Citroen's designer Robert Opron. Wanneer het nu zou worden gepresenteerd zou het nog steeds een sensatie zijn. De Citroen dealers hadden destijds grote moeite om de enorme publieke belangstelling in goede banen te leiden. Omdat Citroen zelf niet de beschikking had over een voldoende aansprekende krachtbron werd in 1963 contact gezocht met Maserati in het Italiaanse Modena. Daar bleek men gaandeweg het project op z'n Italiaans de boekhouding te voeren. Uiteindelijk moest men zelfs aan het Franse infuus. In 1968 werd Maserati definitief ingelijfd met als doel de V6 motor te kunnen gebruiken in het topmodel SM. Hoewel nooit officieel bevestigd zou dit staan voor Sport Maserati. Die benaming sloeg de plank wel enigszins mis, een BMW 3.0CS of Jaguar E-type waren sneller als gevolg van het 'beperkte' motorvermogen en het relatief hoge gewicht. Toch kreeg de auto enorme waardering als gevolg van het ontwerp en de technisch traditionele Citroen eigenschappen. Zo zijn daar de hydropneumatische vering, het bekrachtigde snelheidsafhankelijke DIRAVI stuursysteem met automatische terugloop en hoge mate van rechtuit stabiliteit en de kenmerkende meedraaiende koplampen. De SM kreeg een grote schare van wereldberoemde bewonderaars, Leonid Brezjnev, Jay Leno, Johan Cruijff, Idi Amin en Burt Reynolds waren en zijn grote fans. Net zoals u wellicht. Voor een uitgebreide beschrijving en meer dan 100 foto's zie onze website
www.witmerodijk.nl of de volgende link; [witmerodijk.nl]





Subaru SVX 3.3 V6 AWD

[ww3.autoscout24.nl]











Okee, ze hebben meer sportwagens gemaakt, maar dit is toch wat anders dan een rally kanon gebaseerd op een familiesedan. Een pure sportwagen, van binnen een tikkeltje saai, maar van buiten een plaatje!

Zeer bijzondere en unieke Subaru SVX.
Deze parel van een auto verkeerd zowel technisch als optisch in zeer goede staat. De SVX is full options uitgevoerd met lederen bekleding, climate control, cruise control, stoelverwarming, electrisch verstelbare bestuurdersstoel, electrisch bedienbaar schuif/kantel dak en nog veel meer. De combinatie van een krachtige 6 cilinder boxer motor en automaat zorgen ervoor dat u ongekend comfortabel kunt rijden. Is geheel in originele staat, uitgebreide documentatie aanwezig. Wanneer u deze prachtwagen ziet zult u zien dat een auto in deze staat amper te vinden is!

€ 17.950,-
134.616 km
10/1993
Fiat maakte niet altijd kleine autootjes. Zeker vóór de oorlog waren er genoeg superluxe Fiats in het progamma. En ze maakten ook niet altijd zinnige auto's. Maar de meest extreme zijstap was in de jaren vijftig van de afgelopen eeuw, toen er ineens een Fiat sportwagen met een V8-motor verscheen. Hij was maar twee jaar op de markt en er zijn er maar 114 gebouwd. Zo weinig dat je ze allemaal apart kunt benoemen, hun geschiedenis volgens, hun eigenaar kunt zoeken, etc. Van die 114 zijn er bovendien zoveel van een afwijkend ontwerp dat je eigenlijk over dik twintig verschillende Fiats 8V ofwel Otto Vu kunt spreken. Het spreekt vanzelf dat ze niet vaak te koop staan. En eigenlijk worden ze altijd geveild, maar toch is er op dit moment een exemplaar gewoon "For sale" te vinden, en aangezien we in deze aflevering geen prijslimiet hebben, kan ik hem insturen:

de Fiat 8V Zagato Elaborata.



Fiat ontwierp zelf twee varianten van de Otto Vu, zeg maar het origineel en de facelift versie. Diverse Italiaanse koetswerkers (Ghia, Pininfarina, Vignale) ontwierpen hun eigen varianten en zo was Zagato goed voor vier verschillende, waarvan deze Elaborata er dus een is (van de in totaal vijf). Bijzonder is de double bubble in het dak.



De tweeliter 8-cilinder motor is natuurlijk ook niet alledaags. En extra aantrekkelijk is dat je met de Otto Vu kunt deelnemen aan de Mille Miglia.



Het blijkt bovendien een goede investering, want de huidige eigenaar kocht hem in 2011 voor USD 1.127.500 terwijl hij nu USD 1.975.000 moet opbrengen.



Deze Otto Vu is van 1953, heeft 57774 km gelopen, is onder meer Pebble Beach Concours d'Elegance Award Winner en is uitgebreid gerestaureerd tot de huidige perfecte staat.



Wie hem wil bekijken en eventueel aanschaffen, moet even naar Fantasy Junction in Emeryville, Californië in de VS.
Prachtige Fiat Cirkel en ik heb een hekel aan afkeur. Maar de regels zijn:

- Het moet wel een productie model zijn, geen one off!
- En het moet door de fabrikant zelf vermarkt zijn, dus geen kleine modelserie gebouwd én verkocht door een carrosserie fabrikant op basis van een bepaald model. Productie door een ander mag dus wel.

Hoop eigenlijk dat ie daar aan voldoet.
@Pink Panther: Ik begrijp je twijfels. Die had ik eerst ook.

Er zijn er 114 van de 8V gebouwd, dus dat is een serie. Die waren technisch identiek. Fiat bouwde zelf 32 carrosserieën van de eerste variant en 30 van de facelift. Dit onderhavige exemplaar is er daar een van. De rest kreeg een andere carrosserie die niet bij Fiat was gebouwd, maar in de meeste gevallen op het chassis dat Fiat kaal leverde aan de carrosseriebouwer. Maar het bijzondere van dit exemplaar (plus een aantal andere) is: hij is eerst wel met de originele Fiat-carrosserie gebouwd en de eerste eigenaar heeft hem later naar Zagato gereden en daar heeft men aan dat Fiat-model een aantal zaken gemodificeerd, zoals het dak, de neus en de zijruiten, maar niet een compleet nieuwe koets erop gezet (vandaar "Elaborata" ).

Dus als ik die regels goed lees, valt deze daar toch binnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-06-2016 17:35 door cirKel.
Lotus Omega

[www.2dehands.be]

Een Opel Omega met een hoop spoilers en een Lotus logo op de neus? De eerste keer dat ik een Lotus Omega zag dacht ik dat ik droomde. Het was in Etten-Leur tijdens de nacht van Achtmaal. De rally was leuk, maar het hoogtepunt was toch zeker deze fantastische wagen.
Lotus stond toen natuurlijk bekend om de kleine, agile en snelle sportwagentjes. Om dan een Opel Omega te koppelen aan dat imago lijkt me erg lastig.
Toch zijn ze er in geslaagd om een van de meest iconische wagens van de jaren 90 te bouwen. Versnellingsbak van een Corvette ZR-1, de legendarische Opel C30SE opgeboord en getuned naar 3.6 liter en voorzien van 2 Garrett T25 turbo's en dan nog het LSD van een Australische Holden V8 om de achterwielen enigszins in bedwang te houden.

Ik sprak later nog eens de eigenaar van de Lotus Omega op een meeting in Etten-Leur, hij vertelde dat hij nog geen stuk snelweg gevonden had welke lang genoeg was om de topsnelsheid van de Omega te testen.











1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-06-2016 11:24 door Zadelsnuiver.
PP je moet nog even het stukje over de slecht gefotografeerde auto's aanpassen thumbs up
Quote
Zadelsnuiver
PP je moet nog even het stukje over de slecht gefotografeerde auto's aanpassen thumbs up

Scherp Zadelsnuiver.
- Mooi slecht gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld zijn verplicht.

Tenzij PP ons op het verkeerde been wil zetten....
Quote
Joop053
Quote
Zadelsnuiver
PP je moet nog even het stukje over de slecht gefotografeerde auto's aanpassen thumbs up

Scherp Zadelsnuiver.
- Mooi slecht gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld zijn verplicht.

Tenzij PP ons op het verkeerde been wil zetten....

Ja ik zat nog maar even zorgvuldig de regels door te nemen want het is me nog steeds niet helemaal duidelijk of mijn Lotus word goedgekeurd.

Wanneer ik dit lees denk ik dus dat de Lotus Omega duidelijk een model van Opel is maar gebouwd en verkocht door een andere fabrikant:

Quote
Pink Panther
En het moet door de fabrikant zelf vermarkt zijn, dus geen kleine modelserie gebouwd én verkocht door een carrosserie fabrikant op basis van een bepaald model.

...maar wanneer ik dit lees denk ik dat het dus wel mag want de auto is wel geproduceerd door een ander, in dit geval dus Lotus.

Quote
Pink Panther
Productie door een ander mag dus wel.
Claim! Dino 246GT







De Ferrari zoals de aloude Enzo hem graag wilde zien, vernoemd naar zijn tragisch overleden zoon door de ziekte van Duchenne. Een auto waarvan een deel van de V6 van zijn hand was maar nooit echt een Ferrari was.
Een deel? Ja, deze 1,5 liter V6 zoals ie ooit bedoeld was werd gebruikt als krachtbron in de F2, en later door ontwikkeld om uiteindelijk via de Fiat Dino achterin de Ferrari Dino en ook de Lancia Stratos te belanden. Uiteraard was het slagvolume ondertussen flink vergroot. Maar nog steeds bleef het een speciale V6
De V6 draagt de naam Dino, naar Alfredo die zelfs op zijn ziekbed nog technische details aan het doorspreken was met zijn medeingenieur Vittorio Jano. Jammer genoeg mocht hij de voltooiing van de V6 nooit zien en overleed op 30 juni 1956, 24 jaar oud.

De 2.4 achter in deze was dus een van de vele doorontwikkelingen, maar te zwaar en te langzaam om een echte ferrari te mogen zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-06-2016 22:02 door Nissan GT-R, awesome.
Quote
Zadelsnuiver
PP je moet nog even het stukje over de slecht gefotografeerde auto's aanpassen thumbs up

Thanx.

Lotus Omega wordt goedgekeurd, tenslotte door Opel verkocht onder de merknaam Opel.

Fiat 8v ook goed gekeurd.
En de Dino????

(Twijfelgeval vind ik zelf)
Quote
Nissan GT-R, awesome
En de Dino????

(Twijfelgeval vind ik zelf)

Tja, inderdaad twijfelde ik ook al, maar ik ben niet van de afkeur. Motivatie?
Laat ik het naast al dat exotisch geweld maar heel bescheiden houden...
Nissan had/heeft geen reputatie van retro-autootjes,
stelde er ooit eentje voor,
onderhuids evenwel in die tijd hypermodern,
was meteen uitverkocht,
en er volgde geen remake of opvolger...



Nissan Figaro Turbo Cabrio

€ 7.950,-

Tweedehands
112.170 km
06/1991
57 kW (77 PK)
Benzine
Autokeuring 08/2016

Autobedrijf
Autobedrijf van Orsouw
Tel.: +31 (0)73 - 820.03.45
NL 5222 BH 'S HERTOGENBOSCH

Overige informatie
Carrosserietype: Andere
Transmissie: Automatisch
Cilinderinhoud: 1000 cm³
Cilinder: 4
Leeggewicht: 810 kg
Brandstof: Benzine
Deuren: 2
Stoelen: 5
Kleur: Grijs
Kenteken: 35ZFJ3

Opties en accessoires
Airconditioning
Electrische ruiten
Radio
Stuurbekrachtiging

Bijzonderheden
- Voor Meer Foto's Bekijk de website www.autobedrijfvanorsouw.nl
- Wij zijn 6 dagen per week geopend ,in de avond en zondags alleen op afspraak.
- Wij adverteren met originele km-standen en bouwjaren.
- Meerprijs 450.00 euro voor 3 maanden volledige garantie.
- Diverse financierings mogelijkheden.
- Afleverkosten 195.00 euro ( APK + afleveringsbeurt + autotenaamstellen )
Wij zijn altijd op zoek naar auto's kom langs of bel voor een prijsopgave!

Aanvullende specificaties
GVW: 810 kg
Tellerstand: In mijlen
Afleverkosten: € 195

Aanvullende opties en accessoires
Derde remlicht
Getint glas
Open dak mechanisch
Radio/cassette speler





Quote
Zadelsnuiver
Claim: Lotus Omega

[www.2dehands.be]

Kom maar op met die telefooncel big smile smiley.
Quote
Pink Panther
Quote
Nissan GT-R, awesome
En de Dino????

(Twijfelgeval vind ik zelf)

Tja, inderdaad twijfelde ik ook al, maar ik ben niet van de afkeur. Motivatie?

Het is een auto die destijds niet bij de merkfilosofie van Ferrari, nog van Fiat paste. Beiden hebben hem in principe gemaakt. Dus ook al deelt ie wel wat met moderne Ferrari's het was destijds zo radicaal anders dat ze er een andere naam op plakten en vanwege de banden met de Dino V6 die in de 206 lag (maar die is heel zeldzaam, 152 stuks) en later opnieuw werd ontwikkeld als 2.4 werd ie Dino genoemd.

Terwijl het voor Fiat dus een van de snelste en meest luxueuze auto's ooit was, was het voor Ferrari met een middenmotor ontwerp heel anders. Enzo vond dat je teveel druk op de aangedreven wielen kreeg en de bestuurdersruimte te krap werd. En de samenwerking met Fiat werd natuurlijk gezocht omdat ze destijds niet 500 homelogatie auto's konden bouwen in hun eigen fabriek voor de F2.

Daarom vond ik het een vreemdganger, hij hoort nu wel thuis in de historie. Maar destijds was het radicaal anders.
Quote
Nissan GT-R, awesome
Quote
Pink Panther
Quote
Nissan GT-R, awesome
En de Dino????

(Twijfelgeval vind ik zelf)

Tja, inderdaad twijfelde ik ook al, maar ik ben niet van de afkeur. Motivatie?

Het is een auto die destijds niet bij de merkfilosofie van Ferrari, nog van Fiat paste. Beiden hebben hem in principe gemaakt. Dus ook al deelt ie wel wat met moderne Ferrari's het was destijds zo radicaal anders dat ze er een andere naam op plakten en vanwege de banden met de Dino V6 die in de 206 lag (maar die is heel zeldzaam, 152 stuks) en later opnieuw werd ontwikkeld als 2.4 werd ie Dino genoemd.

Terwijl het voor Fiat dus een van de snelste en meest luxueuze auto's ooit was, was het voor Ferrari met een middenmotor ontwerp heel anders. Enzo vond dat je teveel druk op de aangedreven wielen kreeg en de bestuurdersruimte te krap werd. En de samenwerking met Fiat werd natuurlijk gezocht omdat ze destijds niet 500 homelogatie auto's konden bouwen in hun eigen fabriek voor de F2.

Daarom vond ik het een vreemdganger, hij hoort nu wel thuis in de historie. Maar destijds was het radicaal anders.

Ik vind hem goed, uiteindelijk beslissen de stemmers! thumbs up
Quote
Pink Panther
Quote
Nissan GT-R, awesome
Quote
Pink Panther
Quote
Nissan GT-R, awesome
En de Dino????

(Twijfelgeval vind ik zelf)

Tja, inderdaad twijfelde ik ook al, maar ik ben niet van de afkeur. Motivatie?

Het is een auto die destijds niet bij de merkfilosofie van Ferrari, nog van Fiat paste. Beiden hebben hem in principe gemaakt. Dus ook al deelt ie wel wat met moderne Ferrari's het was destijds zo radicaal anders dat ze er een andere naam op plakten en vanwege de banden met de Dino V6 die in de 206 lag (maar die is heel zeldzaam, 152 stuks) en later opnieuw werd ontwikkeld als 2.4 werd ie Dino genoemd.

Terwijl het voor Fiat dus een van de snelste en meest luxueuze auto's ooit was, was het voor Ferrari met een middenmotor ontwerp heel anders. Enzo vond dat je teveel druk op de aangedreven wielen kreeg en de bestuurdersruimte te krap werd. En de samenwerking met Fiat werd natuurlijk gezocht omdat ze destijds niet 500 homelogatie auto's konden bouwen in hun eigen fabriek voor de F2.

Daarom vond ik het een vreemdganger, hij hoort nu wel thuis in de historie. Maar destijds was het radicaal anders.

Ik vind hem goed, uiteindelijk beslissen de stemmers! thumbs up

Thanks, vind ik een goede regeling. winking smiley
Met de BMW 700 begon en eindigde het avontuur van BMW in de klasse van betaalbare kleine auto's, die van de VW Kever. Net als de Kever werd de 700 aangedreven door een achter de achteras gelegen luchtgekoelde boxermotor, maar dan met twee cilinders minder. Desondanks kon de lichte BMW het qua prestaties prima opnemen tegen de Kever en kon met ver opgevoerde versies de basis worden gelegd voor de successen van BMW in de toerwagenracerij, met onder meer Jacky Ickx achter het stuur. De 700 kan samen met de latere Neue Klasse worden gezien als de redding van BMW dat in de jaren vijftig op het randje van een faillissement verkeerde, maar een echte opvolger voor de 700 is er nooit gekomen. Of je zou de 1-serie als zodanig moeten zien, maar dat is wel weer een heel ander concept in een ander tijdperk.

BMW 700 1961 (klik!)






€ 9.940,-
RENAULT AVANTIME

Misschien wel de enige auto die ieder autoliefhebber wel zou wil hebben. De avantime was, is, en blijft een zeer aparte auto, zelfs naast de hierboven genoemde spider, en andere Renaults zoals de Vel Satis. Wat deze avantime onderscheid van de andere al ingezonde auto's, is dat deze auto niet enkel uniek is binnen Renault, maar dat ook geen andere fabrikant tot op vandaag een dergelijke auto heeft uitgebracht. Daarom is dit voor mij de ideale vreemdganger. Een auto geheel anders dan het gamma, tegelijkertijd ook volledig binnen wat we van renault kunnen verwachten, en tot op heden ongeëvenaard.


[www.marktplaats.nl]
Ik zal de mijne straks ook nog ff afmaken.
Tja, ik zal ook eens gaan zoeken. Alhoewel er al best wat leuke ideetjes zijn ingezonden, heb ik nog wel wat ideetjes.thumbs up
Quote
Pink Panther
Tja, ik zal ook eens gaan zoeken. Alhoewel er al best wat leuke ideetjes zijn ingezonden, heb ik nog wel wat ideetjes.thumbs up

Genoeg over Pink Panther, tis dat je geen 2 mag inzenden big smile smiley.
Quote
Joop053
Quote
Pink Panther
Tja, ik zal ook eens gaan zoeken. Alhoewel er al best wat leuke ideetjes zijn ingezonden, heb ik nog wel wat ideetjes.thumbs up

Genoeg over Pink Panther, tis dat je geen 2 mag inzenden big smile smiley.

Klopt, maar als organisator plaats ik nooit meteen.
Een Coupe/Sport die bij Renault zelf niet in het gamma zat, maar door degene die dat model later ook bouwde zelf ontworpen is.

Dacia bouwde de Renault 12 als Dacia 13xx, later als Dacia 14xx als sedan en break.
Maar men wilde er in Roemenië ook een Coupe van hebben met een sportievere uitstraling en die heeft men er daar zelf uit ontwikkeld.
Gebouwd van 1986 t/m 1990 en noemde men 1410.

Dacia 1410 Sport

Een vroege, kan in de oldtimerregeling, namelijk van 1986. Een kilometerstand van 69 245 km en een prijs van € 1400.


MG XPower SV-R
25.543 km - 2.000.000 Tsjechische Kroon = € 74.000


Ook deze past perfect in het rijtje van vreemdgangers.
In de tijd dat het water al aardig aan de lippen stond bij MG, kreeg men toch noch het idee om nog even een super-car te ontwikkelen.
Een belachelijk project, met als basis de Qvale Mangusta en die was weer gebaseerd was op de De Tomaso Biguà.confused smiley
Het project kwam van de grond na overname van Qvale door MG. Qvale had een typegoedkeuring in de USA en MG zag wel mogelijkheden om daar producten te verkopen. De auto is op een prototype, de MG X80 gebaseerd, maar door Peter Stevens (inderdaad de designer van de McLaren F1) aardig omgeturnd tot een brutere verschijning.

De productie was waanzinnig complex. De carbon body delen werden in Engeland geproduceerd, vervolgens naar Italië verzonden voor assemblage tot een complete carrosserie en die werd weer terug gezonden naar Engeland voor de afbouw van de auto.
In 2003 zijn de eerste gebouwd, de laatste is verkocht in 2008, echter in 2005 is de laatste al gebouwd. In totaal slechts 82 stuks, incl. show-auto's, waarvan er weer enkele zijn vernietigd.

Zeer zeldzaam dus!











hier te koop



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-06-2016 18:04 door Pink Panther.
Pfoe, ik had meteen 5 ideeën voor deze wedstrijd. Blijken ze verdorie alle 5 al ingezonden te zijn ook!nut smiley
Heb nog wel een vreemdganger in gedachten, maar zie er daar maar eens 1 van te koop te vinden...
Ik verzin nog even door!
Quote
Joop053

En bij de "hallo vriendjes en vriendinnetjes" uiteraard bekend als de eerste auto van Bassie en Adriaan.



Als groot Bassie en Adriaan fan moet ik hier even inspringen big smile smiley smileys with beer
De Matra Rancho was namelijk niet de eerste auto. Het eerste "avontuur" van het befaamde duo was Bassie & Adriaan en de Plaaggeest.
Hier reden ze in een Buggy, een Ruska Classica





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2016 12:09 door Guus Leferink.
Alles goedgekeurd.

Even weer een organisatorisch probleempje:
- het oer kan ik pas om 11.00 maken woensdag ivm sporten
- vrijdag avond heb ik alleen mijn gsm ter beschikking. yawning smiley Wie wil/kan er afronden?
Ik maak het oer wel, geen probleem
Suzuki Kizashi 2.4 Sport





Bouwjaar: 2012
Kilometerstand: 51.097

Prijs: €17.900,-
In 2002 deed Volkswagen een poging om mee te doen in het hoogste segment met de Phaeton. Ondanks bijzondere motoren, zoals een zesliter W12, en allerlei opties had vrijwel niemand behoefte aan een auto van meer dan een ton in euro's die eruit zag als een grote Passat. De auto is dertien jaar in productie geweest, en in die tijd zijn er slechts 360 nieuw op Nederlands kenteken gezet. In Dirksland staat dit fraaie exemplaar te koop:

Volkswagen Phaeton 6.0 W12

Bouwjaar: 2004
156.651 km
Prijs: €15.950
Nieuwprijs: €197.290




De enige echte sportcoupe die ze ooit hebben geproduceerd is de

NSU Sport Prinz





Bouwjaar: 1965
Brandstof: benzine
Transmissie: manual
Aant. Deuren: 2
Kleur: Rood
Prijs: €9900






2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-06-2016 18:16 door Zonder Mazda tijdelijk met Peugeot.
Ook de laatste aanvullingen krijgen mijn zegen.cool smiley
Door zijn dakbogenconstructie uniek in de hele autowereld!

Citroën C3 Pluriel - 1.4i Charleston
€9.950,-

Bouwjaar: 2010
Kilometerstand: 23.334
Brandstof: Benzine
Transmissie: Handgeschakeld
APK: Bij aflevering

Opties / accessoires
ABS
Airbags
Airconditioning
Buitenspiegels verwarmbaar
Centrale deurvergrendeling
Climate Control
Cruise Control
Elek. bedienbare ramen
In hoogte verstelbaar stuur
Lederen bekleding
Lichtmetalen velgen
Mistlampen
Radio/CD-speler
Stuurbekrachtiging

Overige opties
Elek. bedienbare ramen, Elek. verstelbare spiegels, Autotelefoonvoorbereiding met Bluetooth, Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar, Buitenspiegels elektrisch inklapbaar, EBD, Elektrisch glazen panorama-dak, Lederen stuurwiel, Two-tone (metaal) kleur, Elek. bedienbare ramen

Zeer unieke c3 pluriel charlston met maar liefst 23000km
foto,s spreken voor zich voor deze leuk uitgevoerde pluriel
Deze auto is te bewonderen in onze occasionshowroom
Financiering of verzekering nodig? kijk op mos-auto.nl en vraag vrijblijvend een offerte aan





Ik had eerst een Volvo P1900 in willen sturen, maar helaas, daar stond er geen enkele van te koop momenteel. Toen overgeschakeld op zijn minstens zo onbekende grote broer, de TP21. Een mix van een Volvo PV800 en een miltiaire Volvo truck. Met een 3,7 liter 6 in lijn, levert deze zeer milieu-onvriendelijke wagen 90 frisse trappelende en recentelijke gerenoveerde paarden. De auto werd ook door het Zweedse leger ingezet als communicatievoertuig. Anyway, iets dergelijks heeft Volvo nooit meer geproduceerd. Ook niet iets wat er ook maar enigszins in de buurt komt. Karaktervol zijn ze wel!


Volvo TP21 SUGGA
'

  • 1954
  • 54.000 miles
  • $49.990
  • Benzine
  • Manuele transmissie










[www.hemmings.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-06-2016 12:30 door Eenvrijeusernaamiserbijnaniet.
Mijn eerste keus stond ook niet te koop helaas (Citroën M35).
Ik vond mijn idee wel, 2 stuks, maar beide slecht op de foto. Twijfel, twijfel.
Quote
Pink Panther
Ik vond mijn idee wel, 2 stuks, maar beide slecht op de foto. Twijfel, twijfel.

Gewoon inzenden! Ik ben altijd erg benieuwd naar hoe de quizmaster zelf de opdracht zou invullen.
Ik kon ook geen Dino 206 GT vinden. Maar ja slechts 152 stuks.....wel heel veel geluk moeten hebben en ook bij de grotere veilingen kon ik ze niet vinden.

Maar gewoon een inzenden PP. En dan maar een google foto als laatste erbij zodat we een goed exemplaar kunnen zien. winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close