Occasionwedstrijd #496: Not lost in translation - Gefeliciteerd Guus! (Gewoon Dirk of Niels. mag de volgende openen)

Gepost door Escher 

Welkom bij Occasionwedstrijd #496: Not lost in translation

Ieder jaar worden de grote internationale autobeurzen overspoeld met de nieuwste en meest spectaculaire conceptcreaties van grote en kleine merken. Bedoeling is uiteraard om de aandacht te trekken van potentiële kopers van de (vaak veel saaiere) productiemodellen, want de 'center stage concept car' kan je natuurlijk niet kopen. Of toch? In sommige gevallen is de reactie van het publiek immers zo enthousiast dat de concept car toch in productie wordt genomen, al dan niet in afgezwakte vorm. Omdat ik grote fan ben van automerken die het aandurven om een concept (quasi-) ongewijzigd op de gewone wegen los te laten, luidt de opdracht van deze week:

De opdracht:
Ga op zoek naar een (gelimiteerd) productiemodel, dat overduidelijk gebaseerd is op een voorafgaande concept car.

De regels:
- Bouwjaar: 1950-2010
- Budget: onbeperkt
- Mag wereldwijd te koop staan

Verder zijn er een aantal vaste spelregels.
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per inzending.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.

Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430 Reïncarnatie - Wouter82
431 What's in a name? - Zadelsnuiver
432 Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433 de rijdende kerstboom - Bobbeltje
434 Oudejaarslot - j.ko
435 Oud en Nieuw - singleframegrille
436 Bijna perfect maar…. - Paul Z
437 Gewoon zoals vroeger - GvJ
438 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441- Big diesel- Escher
442 - Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480 - De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
#495: Dahs-to-axle ratio- Escher

Inzenden kan tot woensdag 7 maart, 20.00 uur. Stemmen kan tot vrijdag 9 maart, 20.00 uur.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-03-2018 11:57 door Escher.
Voor alle duidelijkheid: de concepts die in de openingspost werden verwerkt voldoen niet aan de regels, aangezien er geen productiemodel op volgde. Wilde jullie echter geen mogelijke inzendingen ontnemen winking smiley
Ik neem aan dat productiemodellen waarvan kort voor introductie een "concept car"-versie als voorproefje is getoond niet aan het criterium voldoen?

Hoewel er wat dat betreft wel een groot grijs gebied is, merk ik nu...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2018 11:31 door 929V6.
929V6
Ik neem aan dat productiemodellen waarvan kort voor introductie een "concept car"-versie als voorproefje is getoond niet aan het criterium voldoen?

Hoewel er wat dat betreft wel een groot grijs gebied is, merk ik nu...

Die mogen in principe ook, maar er zijn zoveel meer spectaculaire mogelijkheden dat ik er van uit ga/hoop dat de deelnemers daarvoor zullen kiezen winking smiley
Zelfs het productiemodel heeft altijd het karakter van een concept car gehouden. Dat zegt wel iets over het lef van Subaru om de SVX op de markt te brengen.

Subaru SVX concept car 1989

Subaru SVX 1993
(productieperiode 1991-1997)

CHF 6.990,- (€ 6.000,-)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-03-2018 21:50 door 929V6.
Ga hem nog veranderen. Signum was saai en de andere was te nieuw

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-03-2018 21:29 door opel-omega.
Het ging niet zo lekker met de Chrysler corporation in de jaren '80. Miljarden Dollars aan overheidsleningen waren nodig om het hoofd boven water te houden en het resultaat was een generatie van betrouwbare en winstgevende maar doodsaaie automobielen ook wel bekend als de K-cars. Maar toen opeens uit het niets was daar de Viper; een hersenspinsel van toenmalige directeur product development "Maximum" Bob Lutz die met het idee kwam om een moderne opvolger van de legendarische AC Cobra te ontwikkelen. Het resultaat was een waanzinnige conceptcar, een machine zo rauw en puur dat er zelfs geen plaats was voor onnodige zaken zoals een dak of deurgrepen of zelfs zijramen. Met zijn wulpse koets en sidepipes, de monsterlijke 8.0 liter V10 onder de bijna karikaturale motorkap en banden waar een stoomwals jaloers op zou zijn stal de Viper Concept het autosalon van Detroit in 1989 en stonden de bezoekers al zwaaiend met hun checkbooks in de hand in de rij om een bestelling te plaatsen. 3 jaar later stond er in vrijwel ongewijzigde vorm de Viper RT/10 in de showroom en de rest is geschiedenis. Vandaar mijn inzending voor deze week:

De concept: 1989 Dodge Viper Concept.

De Occasion: 1993 Dodge Viper RT/10
Hier te koop voor $47,999

First-Generation Viper RT/10 Roadster (1992-'95)

At first glance the original production Viper is almost indistinguishable from the concept car. Just as with the concept, the production Viper RT/10 had a side-mounted exhaust, a one-piece nose that seemed a mile long, giant scallop scoops running from the front fenders into the doors, three-spoke 17-inch diameter wheels wrapped in astoundingly wide Michelin XGT-Z tires (P275/40ZR17 fronts and ungodly P335/35ZR17 rears), room for only two people, no real top, no outside door handles and no side windows. Of course compromises had been made for production; the windshield was larger and taller, there was a hoop behind the cockpit to offer some semblance of rollover protection, there were larger headlights and the rearview mirrors were sized so that they might actually reflect what was behind the car. Most couldn't tell the difference between the concept and production Vipers and those that could tell, didn't mind.

9 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-06-2018 14:28 door Zadelsnuiver.
Isuzu VehiCROSS

[www.goo-net-exchange.com]

490.000 yen = 3.762,- euro
1997
86.700 km
3.2L

Conceptcar:

Opel GT Experimental 1965

De beroemde carrosseriebouwers produceerden al lang unieke concept-auto's om hun talenten te laten zien - maar met het 1965 Experimental GT-concept werd Opel de eerste Europese fabrikant die zijn eigen bouwde.
Aanvankelijk ontworpen als een tester voor motor- en chassiscomponenten voor gebruik op Opel's nieuwe hogesnelheidstestraject in Dudenhofen, het Gran Tourisme-concept was nooit bedoeld om de productiefase te bereiken. Maar toen het voor het eerst aan het publiek werd getoond tijdens de Autosalon van Frankfurt in 1965, werd het bijzonder goed verwelkomd door de bezoekers.
Uiteindelijk kreeg de GT zo'n sterke respons dat het de eerste Europese conceptauto werd die de sprong maakte naar serieproductie. Linkje.

Opel GT 1968-1973

Dit exemplaar is uit 1972 en kost € 28.900,--.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2018 11:22 door Jp053.
BMW Z8 5.0i Roadster

De concept warvan iedereen riep die komt nooit zo in productie, maar hij is zo mooi!:

De uiteindelijke productie, die slechts op details (zoals de lelijke bult op de kofferklep) is gewijzigd ten opzichte van de concept:

Preis 229.500 €
Kilometerstand 59.000 km
Hubraum 4.941 cm³
Leistung 294 kW (400 PS)
Kraftstoffart Benzin
Anzahl Sitzplätze 2
Anzahl der Türen 2/3
Getriebe Schaltgetriebe
Erstzulassung 06/2002
HU Neu
Klimatisierung Klimaautomatik
Farbe Schwarz

Fahrzeugbeschreibung
Nous vendons une très belle BMW Z8 dans sa meilleure configuration. Noire cuir Rouge.

Le véhicule vient du Royaume Uni et est dans un état irréprochable.

La date de 1ère mise en circulation est de Juin 2002.

Nous possédons bien évidemment son Hard-Top, un suivit de Factures et son double de Clé.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-03-2018 20:32 door Zonder Mazda met BMW.

1971 Alfa Romeo Montreal

[www.prinsclassics.nl]

€ 79.500

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2018 19:29 door Escher.
De concept: Autozam AZ550 Sport, in 1989 in Tokyo op de show

De occasion:
Mazda Autozam AZ-1

Boiuwjaar: 1993, Km-stand: 89,500 km, Prijs: 890,000 yen is circa € 6.832,91

In 2000 op de Paris Mondial de l'Automobile toonde Nissan de Fusion Concept, een futuristisch gelijnde vierdeurs sedan.

Uiteindelijk werd deze auto met vrij weinig aanpassingen in productie genomen als de nieuwe Primera. De auto was een behoorlijke stijlbreuk vergeleken met zijn voorganger. Niet alleen het exterieur, maar ook het interieur was futuristisch gelijnd, met centraal geplaatste meters boven een beeldscherm en een cluster van knoppen.

2003 Nissan Primera

Prijs: € 2.499,-
Kilometerstand: 123.350 km
Bouwjaar: 10/2003
Motor: 1.769 cm³, 85 kW/116 pk

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2018 21:26 door lybra.
Een auto die zelfs nog niet uitontwikkeld was, eigenlijk was het nog een conceptcar toen hij op de markt kwam. Daarom mijn inzending deze week:

Renault Avantime 3.0 V6 24V Privilège

Allereerst de concept car:

En dan het te koop staande exemplaar (helaas op aftermarket velgen maar dit is 1 van 2 in dezelfde kleur die ik in Europa kon vinden en die andere heeft echt belabberde foto's)

En je mag hem dagelijks zelf onthullen!

Te koop voor €17.000,-
BB CW 311

Isdera Imperator 108i
1991 - 391 Miles

Extreem zeldzaam en de enige niet door Mercedes gebouwde auto met de ster in de grille.

Eberhard Schulz, ontwikkelaar bij Porsche en later eigenaar van Isdera stond aan de basis. Hij wilde een opvolger bouwen boor de legendarische 300SL Gullwing. De inspiratie ligt in de Mercedes C111 serie.

Deze staat al even te koop, bij de advertentie en op de site staan geen prijs, maar volgens Bring a Trailer kost deze € 495.000.

Er zijn er slechts 30 gebouwd, 17 van de 1e serie en 13 van deze 2e facelift serie.

Hier te koop

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-03-2018 14:47 door Pink Panther.
Alfa Romeo Brera

Bouwjaar: 2010
Prijs: 18.900,-

Link naar advertentie

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-03-2018 19:17 door Probenator.
@Probenator Dat is niet de Brera conceptcar! winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2018 22:38 door Total Loss.
Total Loss
@Probenator Dat is niet de Brera conceptcar! winking smiley

Zou je iets meer uitleg kunnen geven? Ik kan enkel deze auto vinden als conceptcar van de Brera. Op de autosalon van Geneve in 2002 stond volgens Wikipedia een soortgelijke auto, die op het eerste oog erg veel op lijkt op mijn geposte conceptcar. Dat is de enige twijfeling die ik kan vinden, maar ik nam aan dat mijn geposte conceptcar de grondlegger is van de Brera, we kunnen niet ontkennen dat het 2 druppels zijn winking smiley

Nu vraag ik mij af: welke conceptcar heb ik dan gepost en welke concept bedoel jij?
Ik dacht zelf namelijk ook aan de Brera.
Over de concept was ik altijd heel enthousiast, het daadwerkelijke productiemodel was destijds voor mij een afknapper. Voor mijn gevoel geen strakke / platte coupe meer maar gewoon een 3 deur hatchback. Toen ik ging Googlen kwam ik bij Brera concept allemaal dezelfde foto's tegen. Allemaal met alleen een ruit in de deur en dus niet ook een extra ruit achter de deur. Dat verklaarde waarom de werkelijke auto mij tegenviel en waarom ik de Brera niet ging gebruiken voor deze wedstrijd ( want productiemoddel wijkt juist heel veel af van concept ). Excuses als ik fout zit maar dacht dat ik beter nu kon aangeven dan helemaal niet.

@Total Loss:

Ah ik snap je punt,. Ik zag tijdens het Googlen ook vleugeldeuren, wellicht heeft de een het wel en de ander het niet.

Ik laat de jury bepalen welke conceptcar ik moet nemen (ik word er niet wijs uit welke er eerder was (met of zonder ruitje)) of dat we dat kleine verschil voor lief nemen. Want verder bespeur ik weinig verschillen (enkel de zijknipperlichten alleen zover ik zo snel kan zien).

Ik ben het wel met je eens Total Loss, dat het platte concept geslaagder is dan de hogere productieversie.
Alle inzendingen tot nu toe goedgekeurd!

@ Probenator: dit is (dacht ik) de enige officiële Brera concept, die in 2002 werd gepresenteerd:

Zoals Total Loss correct aangeeft, week het uiteindelijke productiemodel behoorlijk af van de oorspronkelijke concept car. Het staat je vrij om de Brera te behouden als inzending, maar weet niet of deze ten volle binnen de wedstrijdopdracht past.
Imo nog altijd een van de meest gedurfde modellen...

Concept:

Inzending:

Citroën 2CV

€ 14.800,-
81.214 km Oldtimer
05/1956

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-03-2018 11:49 door British Racing Green.
Als de Brera concept al te veel afwijkt van het productiemodel dan zal mijn PT Cruiser niet veel beter zijn. Wellicht even gaan nadenken over een nieuwe inzending.
Gelijk maar de daad bij het woord voegen; brave cruiser ingeruild voor giftige sportwagen. Motivatie volgt.
Dat van de 2CV is geen concept car maar een prototype voor testwerk, het heeft vóór de introductie van de 2CV nooit op een autoshow gestaan.
Deze moet ik even meedoen. Beetje jeugdsentiment komt er om de hoek kijken. Toen Schaduw nog een Schaduwtje was reed papa-Schaduw Ford. Dus had ik ook wel een zwak voor Ford, want ja, wat papa rijdt is goed.
Toen kwam er het moment dat Ford met de Probe III kwam. Helemaal geweldig vond ik die!

Als het goed is moet er nog een foro zijn waar ik opsta, naast de concept. Deze was toen te zien in het Autotron.

Toen later de Sierra op de markt kwam bleek dat deze relatief weinig afweek van de concept, zeker voor een volumemodel en al helemaal van een conservatieve fabrikant als Ford. Zelfs de dubbele achterspoiler haalde de productie, al was daar wel de sportieve XR4i voor nodig.Vanaf introductie heb ik dus al een zwak voor deze auto. cool smiley

Dit exemplaar staat hier te koop.
Escher
@ Probenator: dit is (dacht ik) de enige officiële Brera concept, die in 2002 werd gepresenteerd

Ik zal proberen mijn inzending te wijzigen voor woensdagavond, ik denk alleen dat ik dat niet ga redden. Wel zal ik morgen de juiste concept in mijn post zetten.

Mocht ik geen mogelijkheid vinden om mijn inzending te wijzigen, laat ik het aan de stemmers over of zij mijn inzending punten waard vinden.
In 1993 verraste Plymouth de wereld met een concept car die eruit zag als een moderne versie van de aloude hot rods, de Prowler:

Toen het publiek wel erg enthousiast reageerde, werden de mogelijkheden onderzocht om 'm daadwerkelijk in productie te nemen. En inderdaad, in 1997 werden een een aantal handgebouwde exemplaren verkocht. Vanwege het succes hiervan werd de Prowler tussen 1999 en 2002 in serie gebouwd, waardoor deze toch wel bijzonder gestylede auto gewoon in de showrooms van Plymouth (en later Chrysler) werd geparkeerd! Uiteindelijk werden er 11.702 exemplaren verkocht, waarvan de meesten uiteraard in de States, waar dit fraaie exemplaar te koop wordt aangeboden:

Plymouth Prowler

Bouwjaar: 1999
Kleur: Prowler Purple
250 mijl gereden
Prijs: $42,900

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-03-2018 13:15 door Niels..
Edit: Terwijl ik bezig was met lunchpauze heeft Niels mijn idee ingezonden. Hmm, al mijn ideeën zijn nu ingezonden. Als AW nou eindelijk eens een fatsoenlijk forum zou maken had ik gisteren kunnen posten. tongue sticking out smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-03-2018 14:12 door Auto-fan.
Een waanzinnige auto, welke eigenlijk het stadium van concept car nooit ontgroeid is

Concept:

Inzending:

1976 Lamborghini Countach LP400 "Periscopica"

USD 1.095.000,-

A stunning example of the Countach in its original LP400 Periscopica form, chassis no. 1120154 is the 77th of 160 manufactured by Lamborghini, this LP400 was originally delivered to Canadian importer Eugene Carrie of Ontario in October 1975. The car made its way to the States in 1978 and was acquired years later by marque enthusiast and long-term owner Peter Cohen of Longwood, Florida. His distinguished firm, Ultimate Motor Works and authorized Lamborghini dealer, renowned for quality workmanship, completed a two-year, comprehensive restoration of the Countach to its original condition. No area of the car was overlooked, including the exterior, interior, engine, transmission, suspension, brakes, and air-conditioning, with truly stunning results. During the restoration process, noted Lamborghini expert Valentino Balboni was consulted and inspected this LP 400 on two occasions, and he has given the car high remarks.

Chassis 1120154 is presented in its factory correct Blu Tahiti exterior finish with a cabin trimmed in Bianco (White) and Blu (Blue) upholstery with amenities such as an original Philips cassette player and factory air conditioning. Additionally, it comes fitted with Carello driving lights and period-correct Michelin XWX radial tires mounted on sporting Campagnolo alloy wheels. In the recent years following, 1120154 has resided amongst significant collections and remains in impeccably kept condition both cosmetic and mechanically with only 15,845kms recorded to date. Here is a significant Countach, in its purist form and function, offering rarity, desirable specifications and excellent presentation, now available at an exceptional price this Matching numbers and restored

Tsja, als er 1 voertuigconcept was waarvan je niet zou verwachten dat hij in productie zou gaan was het wel de Vandenbrink Carver One met zijn kantelkoets. Dit gebeurde echter toch, en nog compleet ongewijzigd ook! Uiteindelijk hebben ze het zelf nog verder uitgewerkt zodat het ding nog kan vliegen ook: PAL-V. En ook die wordt in productie genomen!

Concept:

2009 Carver One -Black Tiger Edition
£45950

Category: 3 Wheelers
Make: Carver One
Year: 2009
Country: Germany
Town: Frankfurt

ONLY ONE BRAND NEW original CARVER ONE in the world !!
LAST DELIVERED ORIGINAL CAR FROM CARVER FACTORY !
The best for your Collection !! Special Edition „Black Tiger“ for one F1 Driver!! Absolutely Rarity and Unique Item

The Carver is a tilting three-wheeled vehicle using an automatic balancing technology to balance the passenger compartment under all conditions. The unique property of the Carver One is its automatic balancing "Dynamic Vehicle Control" system, which is said to allow full stability under almost all circumstances. Thanks to this DVC technology its cornering behaviour is said to feel natural and pleasant.
The Carver vehicle combines aspects of a motorcycle and a car, both in appearance and design, the Carver has three wheels and the controls of a normal car. The three-wheel Carver has the comfort, controls and stability of a normal car while showing the dynamic cornering behaviour of a motorcycle. The Carver can be driven by anyone with a normal car driver's license in the European Union.

The Carver’s 660 cc 4-cylinder 16-valve engine with a turbo intercooler giving a power output of 85 bhp (63 kW) output. The transmission is a 5-speed manual with reverse, and all wheels are equipped with ventilated disk brakes. The front wheel is slightly larger than the rear wheels (at 17" to 15"winking smiley.The Carver One, as standard, has a top speed of 185 km/h (115 mph). The acceleration of 0–100 km/h in 8.2 seconds (0 to 60 mph in 8 seconds).
Our delivery mileage 10 Mls. car OriginalEdition specification is finished in Matt Black with Black Hide/ Red Suede Interior and contrasting Black Carpeting and fitted with the following factory options:

- Special Stealth Black Paint
- Black Leather/Coral Red Suede Interior
- Factory Fitted Rear Spoiler
- Radio CD/MP3Player Type C
- Black Package
- Turbo Pressure Dashboard Gage
- Matt Black Alloy Wheels
- DVC Mode Selectors
- Factory Fitted Shadow Wheel Pack
- Full Set Original Merchandising Goods for Carver One ( T-Shirts,Rugby Shirts,B-CAPs,Keylocks,Catalogs,Sport Steering Wheel and many other collector things)
- COC Documents
Never registrated

Available for immediate delivery and inspection at our Frankfurt showrooms. Finally the leading automobile authority; Jeremy Clarkson of “BBC's Top Gear” programme said: "I have to say, absolute hand on heart, I’ve never had so much fun in a car, really and truthfully, and I don’t think I’d ever tire of it." Please See the video below:-

Alle inzendingen tot nu goedgekeurd, behalve die van BRG: de 2CV werd inderdaad nooit als concept car aan het publiek getoond. Er was enkel sprake van interne ontwikkelingsmodellen/prototypes.
Op het autosalon van Parijs in 2006 toonde Volkswagen deze werkelijk waar schitterende conceptcar genaamd "Iroc".

Groot was mijn vreugde toen bleek dat deze conceptcar zonder al te grote wijzigingen in productie werd genomen, met als gevolg de mooiste auto die VW deze eeuw te koop heeft gehad (met een aardige marge). Zelfs het heerlijke 'Viper Green' bleef smiling smiley

2010 Volkswagen Scirocco, hier te koop voor €10.290
OER!

929V6- 1993 Subaru SVX

---
Zadelsnuiver- 1993 Dodge Viper RT/10

---
rzasa- 1997 Isuzu VehiCROSS

---
Jp053- Opel GT

---
zonder Mazda met BMW- BMW Z8

---
Escher- 1971 Alfa Romeo Montreal

---
Spekky- Autozam AZ-1

---
lybra- 2003 Nissan Primera

---
smarter- 2005 Chevrolet SSR

---
Gewoon Dirk- Renault Avantime 3.0 V6 Privilege

---
Pink Panther- Isdera Imperator 108i

---
Probenator- 2010 Alfa Romeo Brera

---
De Schaduw- Ford Sierra

---
Niels.- Plymouth Prowler

---
Guus Leferink- 1974 Lamborghini Countach 'Periscopa'

---
Auto-fan- Carver One

---
afentoe- Volkswagen Scirocco

1 - 929V6- 1993 Subaru SVX
2 - Pink Panther- Isdera Imperator 108i
3 - Escher- 1971 Alfa Romeo Montreal
1. Guus Leferink- 1974 Lamborghini Countach 'Periscopa'
2. De Schaduw- Ford Sierra
3. lybra- 2003 Nissan Primera
Moeilijk stemmen zeg.. Allemaal zeer goede inzendingen! Ik geef deze week mijn punten aan de inzendingen die niet bij me waren opgekomen:

1. Afentoe - VW Scirocco
2. De Schaduw - Ford Sierra
3. Gewoon Dirk - Renault Avantime
1. rzasa- 1997 Isuzu VehiCROSS
2. Guus Leferink- 1974 Lamborghini Countach 'Periscopa'
3. Escher- 1971 Alfa Romeo Montreal
1. 929V6 - Subaru SVX
2. Gewoon Dirk - Renault Avantime
3. JP053 - Opel GT
1. De Schaduw- Ford Sierra
2. Jp053- Opel GT
3. lybra- 2003 Nissan Primera
1. Gewoon Dirk- Renault Avantime 3.0 V6 Privilege

Heel simpel, deze had ik ook willen inzenden, goede keuze Dirk.

2. Probenator- 2010 Alfa Romeo Brera

Prachtig ontwerp! Nu nog steeds!

3. afentoe- Volkswagen Scirocco

Er zijn weinig mooie Volkswagens, maar dit is er een van.
Mijn top 3 wordt een Amerikaans feestje.

1. Niels.- Plymouth Prowler
Veel Amerikaanser dan dit wordt het niet. Wat een lef om als volumemerk een echte hotrod in productie te nemen!

2. smarter- 2005 Chevrolet SSR
Een supermodern gelijnde cebrio-pickup, mijlenver verwijderd van bv. een Silverado uit hetzelfde bouwjaar.

3. Zadelsnuiver- 1993 Dodge Viper RT/10
Een Amerikaanse supercar met een beest van een motor erin. De poster boven menig jongensbed in die tijd.
Ik stem op de drie inzendingen die ik zelf ook in gedachte had:
1. Niels.- Plymouth Prowler
2. smarter- 2005 Chevrolet SSR
3. Gewoon Dirk- Renault Avantime 3.0 V6 Privilege
1. Guus Leferink- 1974 Lamborghini Countach 'Periscopa' - Gaaf hoeveel deze eerste versie op de concept car lijkt. Prachtige foto's van de occasion ook, goed gevonden!
2. zonder Mazda met BMW- BMW Z8 - Stond, samen met een aantal andere auto's, toch een beetje aan het begin van de retro-opmars in autoland. Bijzonder fraaie auto nog steeds!
3. Zadelsnuiver- 1993 Dodge Viper RT/10 - Heerlijk fout, en toch meer dan 20 jaar in productie geweest!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close