Occasionwedstrijd #565: Naar het strand of stranden? SVF is winnaar!

Gepost door Probenator 


Welkom bij Occasionwedstrijd #565: Naar het strand of stranden?




In de rubriek "Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands)" hebben we het er dagelijks over: de afvoerputjes van de auto-industrie.

Zelf hou ik wel van een beetje spanning en risico, op autogebied speel ik graag op safe en meestal pakt dat ook goed uit: echte ellende heb ik niet met een auto gehad, mijn directe omgeving wel en daarom lijkt het mij eens leuk om op het randje te leven, smijten met dat geld om het zoveelste mankement te fixen en zo vaak mogelijk de ANWB bellen (geen wegenwacht afsluiten en met een stoeltje in de berm zitten is natuurlijk ook prima).


De opdracht:

We gaan op zoek naar een auto waarbij de kans groot is dat we niet aankomen en/of moeten smijten met geld om dat ding enigszins rijdbaar te houden.
Een motivatie wordt gewaardeerd, we gaan uiteraard geen discussie met elkaar aan of iets wel of niet klopt. Een bepaald gevoel kan al doorslaggevend zijn.

(Persoonlijke ervaringen en anekdotes zijn natuurlijk meer dan welkom grinning smiley)


Criteria:

- Motivatie is een pré
- Bouwjaar 1980 – 2015
- Auto moet zich in een rijdbare (APK-waardige) staat bevinden
- Budget is onbeperkt, Vreemde valuta graag omrekenen
- Auto mag overal te koop staan.

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.





Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527 Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW
551: auto's met 4 afzonderlijke koplampern - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6
560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator



Inzenden kan tot woensdag 3 juli, 20:00 uur.

Stemmen kan tot vrijdag 5 juli, 20:00 uur.




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-07-2019 20:33 door Probenator.
Naar mijn idee moet dat dan echt deze zijn.
Simpelweg omdat zo'n beetje alles van dat merk uit die tijd niet best was maar deze sloeg helemaal alles.
Zijn er niet heel veel van verkocht maar het feit dat er maar 7 te koop staan zegt alles, de rest moet gewoon al overleden zijn.
Uiteraard kies ik in dit geval voor de allergoedkoopste met de meeste kilometers op de teller en succes op stranden lijkt me gegarandeerd.

Renault Avantime 2.0 16v Turbo Dynamique











Prijs € 2.750
Bouwjaar 2002
Kilometerstand 304.305 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
APK Ja, t/m 09 mei 2020
BTW auto Nee, marge
Kenteken 25-JJ-JP
Datum deel 1 25-04-2002
Belasting (±) € 945,00 per jaar
Topsnelheid 207 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 9,70 sec
Motorvermogen 120 kW (163 pk)
Aantal deuren 3-deurs
Aantal zitplaatsen 5
Aantal cilinders 4-cilinder
Cilinderinhoud 1998 cc
Energielabel C
Carrosserie Hatchback
Kleur Blauw
Gewicht 1616 kg
Trekgewicht max 2000 kg
Trekgewicht onger. 750 kg
Verbruik (±) 1 op 11
Introductiejaar februari 2002



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-06-2019 21:22 door Total Loss.
Bij die brandende auto moest ik meteen aan deze denken: ( hoe was die slogan ook alweer? "cremateur d'automobile" )

Renault Laguna II Grand Tour - 1.8 16V Grand Tour











Bouwjaar 2001 en 302.885 km op de klok. De eerste bouwjaren waren zeer berucht om hun vele storingen en daarna is het nooit meer goed gekomen met de reputatie van de Laguna, ondanks de kwalitatief veel betere opvolger. Voor €260 bent u de heldhaftige eigenaar van dit Franse stukje hoogstaande techniek, en met nieuwe APK voor €490 Natuurlijk bij Jet Cars!!grinning smiley Voldoende ingrediënten voor een spannend ritje dus! Ik ken iemand die zo'n ding heeft gehad en waarbij er dus ook op een bepaald moment een branderig luchtje in de auto hing icm allerlei elektrische storingen. Het bleek iets met een smeulende connector in een kabelboom die voor de bijrijdersstoel onder het tapijt zat.

Zelf heb ik gelukkig geen dergelijke ervaringen na ruim 26 jaar Japans en sinds vorig jaar mijn eerste Koreaan.smiling smiley Wel eens met een lege accu gestaan en een losgeschoten schakelstang waarmee ik met veel moeite nog wel naar huis kon rijden.





3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-06-2019 09:17 door SVF.
Ik kan me nog goed herinneren dat een goede vriend van mijn ouders, een Utrechtse makelaar, eind jaren 80 een mooie gebruikte Maserati Biturbo reed. Gekocht bij Hessing in de Bilt voor een mooi prijsje ca. 4 jaar oud toen. De eerstvolgende onderhoudsbeurt na aankoop was destijds fl 9.000,-. Dat verhaal is me altijd bijgebleven.

De eerste bouwjaren waren het meest dramatisch: Wispelturige carburateurs, gevoelige turbo's, lekkage van zo'n beetje alle vloeistoffen, eigenwijze elektra enz. Dit alles verpakt in een extreem roestgevoelig koetswerk en voorzien van een fraai interieur met kwalitatief ontzettend slechte materialen.

Maar wat is ie nog steeds ontzettend mooi:

1983 Maserati Biturbo











Bouwjaar: 04/1983
Kilometerstand: 104.000
Cilinderinhoud: 1996 Cm³
Motorvermogen: 132 KW / 179PK
Transmissie: 5 versnellingen handgeschakeld
Kleur: Argento metallizzato
Bekleding: Tessuto Marrone

Prijs: € 6.500,-



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-06-2019 22:37 door smarter.
Claim:

2006 Mazda RX8 1.3 I 141KW Renesis
€ 4.950,00
[link.marktplaats.nl]



Onbetrouwbare Japanners, bestaan ze? Jazeker, het zijn er niet veel maar als ze een keer een steekje laten vallen doen ze het op een fameuze manier. Cue: de Mazda RX8.

De wankelmotor mag zo om de 100 dkm gereviseerd cq vervangen worden, bij veel korte ritjes kan dit al een stuk eerder. Hij zuipt als een tempelier (zowel benzine áls olie) en als je hem na een korte rit weer wilt starten is er een redelijk grote kans dat je even mag wachten alvorens je weer verder kan omdat de motor dan waarschijnlijk verzuipt. Verder heeft dit exemplaar bijna 2 ton gelopen (motor no. 3 mag al besteld gaan worden), al 12 eigenaren gehad en heeft de huidige eigenaar 'm slechts een paar maanden in bezit, altijd een goed teken big smile smiley
Oh, had ik al gemeld dat ze ook flink durven te roesten?







4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-07-2019 17:32 door Zadelsnuiver.
Met een in Oost-Europa voor een schappelijk bedrag te koop aangeboden benzineslurpende en uitermate onderhoudsgevoelige V12 is avontuur verzekerd, ook al behoorde de ergste ellende uit het BL-tijdperk in 1985 wel tot het verleden:

Jaguar XJ-S HE 1985 (klik!)











190.000 kroon (ca. € 7.900,-)
Als over een auto grappen worden gemaakt als "Yugo Nowhere" en "Yugo, but it doesn't" dan weet je genoegwinking smiley:

Zastava Yugo 45


Zo'n 15 jaren geleden heb ik met mijn vriend een stuk van de Jadranska Magistrala van Zadar naar Dubrovnik gereden. Schitterende route, een aanrader. We zijn van camping naar camping getrokken en onderweg regelmatig gestopt voor een verfrissende plons in het heldere zeewater. Wat onderweg opviel was het aantal gestrande Zastava Yugo's die ook dringend verkoeling nodig hadden, motor aan de kook. Nu ik de foto's bij de advertentie zie snap ik ook waarom. Alleen een waarschuwingslampje, meer niet. De bouwkwaliteit was sowieso nogal matig om het voorzichtig te zeggen, in Split hebben we een Yugo van een jongedame staan aanduwen. Bijna de handen verbrand omdat het ding loeiheet in de zon was geworden. Toen we 's middags nog een weigerende (met Nederlands kenteken!) Yugo op een parkeerplaats bij een baai tegenkwamen zijn we heel snel doorgelopencool smiley.











Bouwjaar van deze Joegoslavische parel is 1981, prijs € 3.790,--



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-07-2019 17:39 door Jp053.
Chevrolet Monte Carlo - 3.1 V6 LS

[www.autowereld.nl]

Amerikanen uit de jaren 80 zijn berucht (de Chevrolet Citation staat vaak bovenaan lijstjes Worst car ever), maar in de jaren 90 was het al niet veel beter.
Een voorbeeld van een auto met een twijfelachtige reputatie is de Chevrolet Monte Carlo. Het ziet er best leuk uit (van buiten althans...), goeie opties, dikke motor, maar je hebt toch het idee dat het allemaal zomaar kapot zou kunnen gaan. Stress onderweg, en je bent blij wanneer je weer thuis bent. Gelukkig moet je vaak stoppen om te tanken, dus dan kun je even bijkomen met een koude cola ofzo.











05-08-1997
€ 4.990,-
116.458 km
Oldsmobile Delta 88 Royale Diesel



Motivatie:
How Oldsmobile killed Detroits Diesel dream





I am selling this beautiful low mileage Oldsmobile Delta 88 Royale Diesel, This car is part of my private collection. This car was a special order car in 1981 with every option from the $1000.00 sunroof to the $10.00 interior trash receptacle. This car is as nice as it gets and all service has been done on a regular basics. Pictures of the car were featured in January 2019 Hagerty's "How Oldsmobile killed Detroit's diesel dreams" [www.hagerty.com]

This car is truly one of a kind and you wont find a better example of the 5.7 diesel!!!

Prijs $ 14.500,00 (€ 12.742)
Bouwjaar 1981
86.000 mijlen gereden






5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-06-2019 21:06 door Zonder Mazda met BMW.
Dikke V8 Jonguh.

Mercedes E55 AMG

Das Beste oder nichts


2003 - 290.000km - CHF 8900 = € 8009

De W211 heeft de reputatie van de E-klasse bepaald geen goed gedaan, de auto werd geplaagd door elektrische problemen, werd teruggeroepen voor slechte remcylinders én uitvallen van het elektronische remsysteem EBC, had batterijen die spontaan leeg liepen, panoramaramen die enorm veel windgeruis veroorzaakten, te zwak geconstrueerde wielophangings delen (kogelgewrichten en rubbers) en overmatige trillingen in de cardan as door slijtage op de hardy schijven (flexibele verbinding tussen het cardan en de achteras).

Tja, wat is er dan spannender dan de meest luxe en sterke uitvoering te kopen, die al op het dashboard 6 foutmeldingen aangeeft! En gaat ie kapot? Smijten met geld is gegarandeerd.











Hier te koop



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-06-2019 14:48 door Pink Panther.
Ik ga voor deze wagen; de voor mij meest verschrikkelijke combinatie ooit....
Allereerst een VW, een merk waar ik echt he-le-maal niets mee heb en dan ook nog eens de meest burgerlijke uitvoering ooit gemaakt, de bejaarden versie van de Golf, de Plus.
Dan natuurlijk uitgevoerd met een 1.4 TSI met twinscroll technologie. Rammelende kettingen en een slecht werkende overgang tussen compressor en turbo zijn slechts een tweetal mankementen welke nogal eens voorkomen. Oh ja, met een DSG bak ook nog, een garantie voor problemen. Dit mixen we samen met bouwjaar 2010, toch wel middenin een van de meest dramatische kwaliteit periodes van VAG en hij is nog zilvergrijs ook ....
Resumé: Volkswagen + Golf Plus + 1.4 TSI + Twinscroll (turbo en compressor) + DSG + Bouwjaar 2010 + zilvergrijs = LEF HEBBEN !!

2010 Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI (160pk) Highline DSG



EUR 11.450,-
Bouwjaar 2010
Kilometerstand 57.340 km
Nationale Auto Pas: de kilometerstand is gecontroleerd en logisch bevonden.
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
APK Ja, t/m 23 januari 2020
BTW auto Nee, marge
Kenteken 19-KPD-2
Datum deel 1 22-01-2010
Belasting (±) € 761,00 per jaar
Topsnelheid 214 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 8,50 sec
Motorvermogen 118 kW (160 pk)
Aantal deuren 5-deurs
Aantal zitplaatsen 5
Aantal cilinders 4-cilinder
Cilinderinhoud 1390 cc
Energielabel C
Carrosserie MPV
Kleur Grijs
Gewicht 1399 kg
Trekgewicht max 1400 kg
Trekgewicht onger. 740 kg
Verbruik (±) 1 op 16





Overige opties & accessoires: Airbag(s) hoofd achter, Airbag(s) hoofd voor, Airbag(s) side voor, Airbag passagier, Alarm klasse 1(startblokkering), Alcantara bekleding, Armsteun achter, Armsteun voor, Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar, Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, Elektrische ramen voor en achter, Hill hold functie, Leder-pakket, Lederen stuurwiel, Lendesteunen (verstelbaar), Lichtmetalen velgen 16", Metaalkleur, mistlampen voor, mistlampen voor adaptief, Passagiersstoel in hoogte verstelbaar, Radio-cd/mp3 speler, Schakelmogelijkheid aan stuurwiel, Stuurwiel multifunctioneel, Voorstoelen verwarmd

Deze Volkswagen Golf Plus verkeert in zeer nette staat! We zullen u duidelijk maken waarom we deze auto met trots aan u presenteren:

Deze Golf Plus is lekker compleet uitgerust en is voorzien van de krachtige en zuinige 1.4 TSI motor met 160 pk en de perfect schakelende DSG- automaat. Het is de luxe Highline uitvoering met opties als: Lederen bekleding, 16 inch lichtmetalen velgen, Stoelverwarming, Climate Controle, en nog veel meer!

Deze auto verkeert zowel van binnen- als van buiten in zeer nette staat en is zeker de moeite waard om bij te komen kijken.

De aangeboden verkoopprijs voor deze auto is inclusief:
- Geldige APK-Keuring
- Tenaamstellingskosten RDW
- Pre- inspectie
- Vloeistof controle
- Nationale Autopas



Mini cooper S uit 2008 met maar liefst 206.600km op de klok.
Topper! En voor €7.450 op te halen in Goor.



Begin jaren 2000 besloten PSA en de BMW groep samen een compact turbo blok te ontwikkelen. Immers, dit was de toekomst! Dit wonder der techniek is in 2007 geïntroduceerd in de net nieuwe Peugeot 207 en de tweede generatie Mini (R56) volgde snel. Het blok won 8x de international engine of the year Award in de categorie 1.4-1.8 liter en de pers, iedereen was er lovend over. Heerlijke drivability, veel koppel onderin, lekker geluid en... wat kan er nog meer mis mee zijn? Naast Peugeot, Citroën, Mini en BMW waren er ook plannen om dit blok in de Saab 9-3 te gaan leveren, en lag het ook in het studiemodel Saab PhoeniX. Na 2011 schijnt de betrouwbaarheid iets beter te zijn, maar het leed was al geschied: mijn inzending was al geproduceerd smiling smiley

Met name in de Mini Cooper kreeg dit blok een legendarische reputatie. De Mini werd er een waar scheurijzer van. Tot ie als een diesel ging klinken bij een koude start... en elke tankbeurt een liter olie nodig had... en de ketting begon te klapperen... en vermogen weg ging vallen... en...en... en het blok kon worden gewisseld / gereviseerd.

Op het hoogtepunt van de carrière van de tweede generatie was het praktisch onmogelijk dit wagentje te verzekeren, door de combinatie van karakter (scheurijzertje, veel vermogen) en notoire onbetrouwbaarheid. Naast het problemen met het motorblok zoals eerder genoemd, blinkt de Mini ook uit in de volgende aspecten:
- het glazen dak kan rammelen en lekken
- de motorkapscoop kan vervormen door hitte van de turbo
- de zuigers van de Cooper S kunnen soms spontaan breken onder last
- kunststof delen van het interieur kunnen loslaten
- exemplaren zoals deze, met een dakspoiler kunnen niet door de wasstraat eye popping smiley

Dit 11 jaar oude exemplaar met dik 2 ton op de teller heeft alle kenmerken van een potentieel toppertje wie weet is ie ook nog gechipt cool smiley. Laten we een overzicht maken
- THP 175 pk blok: Check smileys with beer (kapotte THP’s met 50k op de teller zijn geen uitzondering)
- Glazen dak moody smiley Helaas niet
- Motorkapscoop: Check smileys with beer
- Cooper S: kans op kapotte zuigers: Check smileys with beer
- Kunststof delen in t interieur: Check smileys with beer (al lijken ze vast te zitten)
- Dakspoiler: Check. smileys with beer (goed voor de car detailleerder smiling smiley )

Ennnn als bonus:
- import: Check smileys with beer (in 2013, en al 3 eigenaren gehad )

Meer plaatjes!






Ennnn daar ligt onze vriend smiling smiley




4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-07-2019 22:51 door caspervanc.
Peugeot RCZ 1.6 THP

Prijs € 12.950
112.168 km
Datum eerste toelating 8 februari 2013









Google THP en het gaat los.. Zou deze auto nooit zelf kopen.

De THP-motor is een kleine benzinemotor die ontwikkeld is door BMW en PSA, waaronder Citroën en Peugeot vallen. Een dergelijke motor heeft een hoog vermogen met een relatief laag brandstofverbruik.

Het terugvallen van vermogen wordt veroorzaakt door speling in de distributieketting. Deze ketting rekt namelijk vrij snel uit, vaak al na 20 duizend kilometer. Dit zorgt voor verstoring van de timing bij de aandrijving. Een ander veel voorkomend probleem bij deze motor is de emissiestoring, veroorzaakt door een motor die zichzelf vervuilt.


RADAR
Alles goedgekeurd als Zadelsnuiver, Jp053 en caspervanc hun inzending nog even uitwerken. Leuke inzendingen tot nu, de Laguna, TSI - DSG combinatie en THP had ik ook in mijn hoofd tijdens het bedenken van deze wedstrijd grinning smiley

@rzasa: Zag laatst 2 van deze Monte Carlo's te koop staan bij De Groot in Soesterberg, toen dacht ik nog: gaaf! Veel auto voor weinig geld, misschien leuk voor de hobby maar die mening stel ik dan maar gauw bij smileys with beer
Inzending gewijzigd

Reden: de vorige die ik had staan bleek geen 1.6 turbo te zijn, maar een oudere 1.6 met compressor. Die is wel betrouwbaar. Nu een mooie import 1.6 turbo (met THP blok) gevonden met 200k op de klok drinking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-07-2019 22:58 door caspervanc.
De in de banner staande auto, die met spaghetti in elkaar gezet is, hoeft niet eens buiten Nederland gezocht te worden om een twijfelachtig exemplaar van te vinden.
Wel nog met een APK tot 09-05-2020, maar of de auto die daadwerkelijk ook nog gaat halen?

Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm ECO Essential

Bouwjaar: 2011, KM-stand: 291904 km Dit voertuig heeft NAP, Prijs: € 1.999,-



Het strand, dat heb je in vele varianten. Van Zoutelande tot Egmond, de keuze is enorm en eenvoudig te bereiken. Maar mocht je nog wat verder van huis willen gaan, bijvoorbeeld naar de Darién, dan heb je misschien wat stevigers nodig.

Range Rover 3.5i V8 1988



€ 1.900 moet dit exemplaar opbrengen, met een paar vrienden wel op te brengen voor deze jongen met 327.000km op de klok. Onder de kap ligt de oerbetrouwbare Rover V8, bekend uit een serie in-en-in-degelijke modellen zoals de Rovers P6 en SD1, Triumph TR8 en zelfs één

Hyundai Stellar.



Handig voor onderweg: veel plek voor alle troep die je zo meeneemt voor een weekendje kamperen, een overzichtelijke hoge zit, een comfortabel bontvachtje, flink wat extra lampen voor wanneer er een paar kapot gaan, en ingebouwd vermaak van de electronica van Lucas Electrics.



Je hebt er zelfs nog winterbanden bij, als je op de Mount Everest wilt gaan skiën. Tentje kan evt. ook op het dak, heb je ook ergens te slapen wanneer de wegenwacht ver over de grens wat langer op zich laat wachten.



Voor wie het aandurft, hij staat in het Belgische Groot-Bijgaarden.
Van huis uit reed mijn omgeving in VAG, uit de betrouwbare jaren welteverstaan. Het doet mij dan ook een beetje pijn om VAG zo te zien afgaan met hun kwaliteitsproblemen, sjoemelsoftware, slechte service bij de importeur enz. (terecht genoemd in een van de inzendingen hierboven, ik zou vandaag de dag niemand snel een VAG-product aanraden).

Uit die betrouwbare jaren zat er bij ons thuis ook een vrij dure kostganger tussen: een Audi A8 2.5 TDI. Heerlijke auto maar wat was ie duur om op te weg te houden.

Zie hier mijn inzending: Audi A6 met de vroegere versie van de 2.5 TDI met garantie voor o.a. grote nokkenasproblemen vervolgens hebben we hier de eerste versie multitronic (CVT) met 5 lamellen die het koppel van dit blok eigenlijk niet aan kan (de 180 pk versie heeft wel de sterke tiptronic) en als kers op de taart een brandweervoertuig: dus veel korte stukjes (gemiddeld 14.000 km per jaar) waarbij dit blok vaak niet warm is geworden en meteen koud wegtrappen naar een noodgeval. De versleten bestuurdersstoel versterkt dat vooroordeel alleen maar.

Tip: voordat we op vakantie gaan laten we er even een chipje op zetten, viel Spaß!

Audi A6 2.5 TDI Multitronic "Feuerwehr Einsatzfahrzeug"

Kilometerstand: 259.000
Bouwjaar: 2001
Locatie: Nürnberg, Duitsland







Wen maar aan dit aanblik: grinning smiley





Link naar advertentie



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-07-2019 15:42 door Probenator.
Quote
Probenator
Alles goedgekeurd als Zadelsnuiver, Jp053 en caspervanc hun inzending nog even uitwerken. Leuke inzendingen tot nu, de Laguna, TSI - DSG combinatie en THP had ik ook in mijn hoofd tijdens het bedenken van deze wedstrijd grinning smiley

Inzending uitgewerkt, motivatie toegevoegd.
OER: Stemmen maar!


Totall Loss - Renault Avantime 2.0 16v Turbo Dynamique




SVF - Renault Laguna II Grand Tour - 1.8 16V Grand Tour




smarter - 1983 Maserati Biturbo




Zadelsnuiver - Mazda RX8 1.3 Renesis




929V6 - Jaguar XJ-S HE 1985




Jp053 - Zastava Yugo 45




rzasa - Chevrolet Monte Carlo - 3.1 V6 LS




Zonder Mazda met BMW - Oldsmobile Delta 88 Royale Diesel



Pink Panther - Mercedes E55 AMG




Guus Leferink - 2010 Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI (160pk) Highline DSG




caspervanc - Mini cooper S




Patcore - Peugeot RCZ 1.6 THP




Spekky - Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm ECO Essential




BeWo - Range Rover 3.5i V8 1988




Probenator - Audi A6 2.5 TDI Multitronic "Feuerwehr Einsatzfahrzeug"

1. Smarter - Maserati BiTurbo. Je was me net één minuut voor met inzenden, logisch dus dat je dan mijn stem krijgt smiling smiley

2. Pink Panther - Mercedes-Benz E55 AMG. Sowieso een auto waarin je al billenknijpend rond moet rijden, laat staan met een legio aan storingsmeldingen in je smoel.

3. Guus Leferink - VW Golf Plus. De trifecta van terreur; 1.4 TSI, DSG én 2010. Klein mirakel als je sowieso de straat uit komt big smile smiley
1. Patcore - Peugeot RCZ 1.6 THP
2. Total Loss - Renault Avantime 2.0 16v Turbo Dynamique
3. rzasa - Chevrolet Monte Carlo - 3.1 V6 LS
Ik ga voor het alombekende rijtje van relatief recente probleemgevallen ( Renault, TSI+DSG en de THP ).

1. SVF - Renault Laguna II Grand Tour - 1.8 16V Grand Tour
2. Guus Leferink - 2010 Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI (160pk) Highline DSG
3. Patcore - Peugeot RCZ 1.6 THP
1. Guus Leferink - 2010 Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI (160pk) Highline DSG
2. SVF - Renault Laguna II Grand Tour - 1.8 16V Grand Tour
3. caspervanc - Mini cooper S
Geen inzending van mij deze week, maar wel stemmen. Ik kies de auto's die voor mij begeerlijk genoeg zijn dat ik het niet zo erg zou vinden als 'ie eens een keertje stilvalt.

1. smarter - 1983 Maserati Biturbo
2. 929V6 - Jaguar XJ-S HE 1985
3. BeWo - Range Rover 3.5i V8 1988
Als je dan toch willens en wetens een potentiële rampenbak koopt, dan graag wel eentje waar je blij van wordt als ie het wel een keertje doet:

1. 929V6 - Jaguar XJ-S HE 1985
2. Pink Panther - Mercedes E55 AMG
3. caspervanc - Mini cooper S
Ik ga ook voor de leukste / mooiste, als je dan toch moet stranden dan wel in stijl...

1: Zadelsnuiver - Mazda RX8 1.3 Renesis
2: Totall Loss - Renault Avantime 2.0 16v Turbo Dynamique
3: Patcore - Peugeot RCZ 1.6 THP
1. Patcore - Peugeot RCZ 1.6 THP
2. 929V6 - Jaguar XJ-S HE 1985
3. Zonder Mazda met BMW - Oldsmobile Delta 88 Royale Diesel
1. Totall Loss - Renault Avantime 2.0 16v Turbo Dynamique
2. BeWo - Range Rover 3.5i V8 1988
3. Guus Leferink - 2010 Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI (160pk) Highline DSG
1) Totall Loss - Renault Avantime 2.0 16v Turbo Dynamique
2) Guus Leferink - 2010 Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI (160pk) Highline DSG
3) smarter - 1983 Maserati Biturbo
Quote
Jp053
Als over een auto grappen worden gemaakt als "Yugo Nowhere" en "Yugo, but it doesn't" dan weet je genoeg winking smiley

Hahaha ik moest even hardop lachen grinning smiley

Ik stem op de auto's/motoren in de auto's die ik zelf ook in gedachte had:

1. SVF - Renault Laguna II Grand Tour - 1.8 16V Grand Tour

2. Guus Leferink - 2010 Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI (160pk) Highline DSG

3. Patcore - Peugeot RCZ 1.6 THP
1) smarter - 1983 Maserati Biturbo - afgaan doen we wel in stijl
2) rzasa - Chevrolet Monte Carlo - 3.1 V6 LS - lekker zwalken
3) SVF - Renault Laguna II Grand Tour - 1.8 16V Grand Tour - desnoods blijf je lekker warm. Nog leuker als het een diesel geweest was.
1. SVF - Renault Laguna II Grand Tour - 1.8 16V Grand Tour
2. Guus Leferink - 2010 Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI (160pk) Highline DSG
3. BeWo - Range Rover 3.5i V8 1988
Voor het geval dat... ik zie van morgen t/m zondagavond geen pc van dichtbij.
1 - Zonder Mazda met BMW - Oldsmobile Delta 88 Royale Diesel
2 - BeWo - Range Rover 3.5i V8 1988
3 - Zadelsnuiver - Mazda RX8 1.3 Renesis
1 Zonder Mazda met BMW - Oldsmobile Delta 88 Royale Diesel
2 SVF - Renault Laguna II Grand Tour - 1.8 16V Grand Tour
3 Totall Loss - Renault Avantime 2.0 16v Turbo Dynamique
1. Guus Leferink - 2010 Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI (160pk) Highline DSG
2. Pink Panther - Mercedes E55 AMG
3. 929V6 - Jaguar XJ-S HE 1985
Als je wilt gokken, dan groots:

1e Zonder Mazda met BMW - Oldsmobile Delta 88 Royale Diesel: onderdelen? Eh, niet in Europa te krijgen meneer. Zal ik voor u in de VS informeren?
2e smarter - 1983 Maserati Biturbo: hopen dat de distributieketting vervangen is, moet elke 3 jaar, kost ca. € 2000
3e Probenator - Audi A6 2.5 TDI Multitronic "Feuerwehr Einsatzfahrzeug: ik denk dat de ANWB eenzijdig je lidmaatschap beëindigd.
SVF is winnaar met 16 punten!

met 3x 1e plek, 3x 2e plek en 1x 3e plek



Daar kort achter: Guus Leferink met eveneens 16 punten
met 2x 1e plek, 4x 2e plek en 2x 3e plek


Van harte gefeliciteerd en succes met nummer 566!


3- Smarter met 15 punten
4- Zonder Mazda met BMW met 13 punten
5 & 6- Totall Loss & 929V6 met allebei 12 punten
7 & 8- BeWo & Patcore met allebei 9 punten
9- Zadelsnuiver met 8 punten
10- Pink Panther met 6 punten
11- capervanc met 4 punten
12- rzasa met 3 punten
13- Jp053 met 2 punten
14- Probenator met 1 punt (de plank misslaan in je eigen wedstrijd, dat is ook best knap nut smiley )
15- Spekky met 0 punten
Enschede op 1 en 2! smileys with beer

Gefeliciteerd SVF, eerste overwinning?
Quote
Jp053
Enschede op 1 en 2! smileys with beer

Gefeliciteerd SVF, eerste overwinning?

Jep, mijn eerste overwinning!smileys with beer Maar het was een close finish. Enschede doet het goed bij de occasionwedstrijden.big smile smiley Bedankt iedereen die op mij gestemd heeft! Heb wel een idee voor een nieuwe wedstrijd. Nu nog even uitwerken en online gooien in de loop van de avond.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.