OCCASIONWEDSTRIJD # 422: Het reservewiel ***Spekky is de winnaar!***

Gepost door smarter 


Welkom bij Occasionwedstrijd # 422: Reservewiel




Het reservewiel.

Begin vorige eeuw, toen de automobiel nog in de kinderschoenen stond was een reservewiel bittere noodzaak, vele auto's hadden er zelfs meer dan 1. De kwaliteit van zowel de wegen als de autobanden was toen nog duidelijk niet op het niveau van de 21e eeuw. Gedurende de laatste 10 jaar is het reservewiel bij heel veel merken weggesaneerd en vervangen door een compressor en lekvulmiddel, als je geluk hebt, kan je tegen meerprijs nog net een kleine 'thuisbrenger' bestellen. Die paar kg minder aan boord kunnen immers net die laatste gram theoretische CO2 uitstoot schelen voor de o zo belangrijke fiscale voordelen.

Over de zin of onzin van reservewielen is al genoeg geschreven. Los daarvan is een reservewiel bij sommige auto's ook echt een zichtbaar onderdeel aan de buitenkant. Soms zeer herkenbaar als verfraaiend design element maar ook wel eens een lelijke overbodige puist omdat het echt niet anders kon.

De opdracht voor deze week:

Deze week gaan we op zoek naar een auto waarbij aan de buitenzijde duidelijk het reservewiel (of de vorm ervan) zichtbaar is.

De regels van deze week:

- Personenauto met duidelijk aan de buitenzijde zichtbaar reservewiel of de vorm ervan
- Terreinwagens/ SUV's zijn niet toegestaan
- Bouwjaar: 1930 t/m 2011
- Mag overal te koop staan, bij vreemde valuta even omrekenen naar Euro’s.
- Maximumbudget: € 200.000,-
- Het zichtbare reservewiel mag ook naderhand als accessoire aangebracht zijn

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per inzending.
- De eerst geplaatste foto in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal één inzending per persoon; als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal één foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.
- Geen schade-auto, tenzij expliciet in de opdracht anders is vermeld.

Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 199
200: Two Hundred - Pink Panther
201: Mag het iets meer zijn? - smarter
202: Simplify, then add lightness - 929V6
203: La Nationale 7 - rzasa
204: Opvallende bedrijfswagen - non-turbo
205: De Bende van Nijvel – Spekky
206: Anniversary – Wouter82
207: Rotte peren - Zonder Matra, met BMW
208: Tweecilinders - British Racing Green
209: Happy with Honda - PascalD
210: Vier maal vier - Guus Leferink
211: Ford - Escher
212: Decennia - Pink Panther
213: Icons and Golden Years - zonder Matra, met BMW
214: De driecilinder - rzasa
215: De topvariant - smarter
216: Boven je pet(je) - Niels.
217: Vergeten auto's - Jorn
218: Alle gekheid op een parkeerplaatsje - JW01
219: Walter de' Silva - zonder Matra, met BMW
220: 1970 - non-turbo
221: London–Sydney Marathon 1968 - Guus Leferink
222: De kadett-klasse - 929V6
223: Zo goed als nieuw - rzasa
224: Hetzelfde type- smarter & Escher
225: American History - Bozzie
226: Yoshisuke Aikawa a.k.a VW-liefhebber kiest Japans – Spekky
227: Anderhalve auto – JOtter
228: Vierdeurs cabrio – 929V6
229: Laat ze maar schuiven!- Escher
230: Eerste eigenaar- D. Elzinga
231: Nieuwe rijken - Guus Leferink
232: De jaren 50 - Sams4ng
233: Designed by.....Guigiaro - Wrangler
234: Een pakketje schroot met een dun laagje chroom - Guus Leferink
235: 6 in lijn - Marno
236: Mooi kleurtje - Guus Leferink
237: Comfort... - smarter
238: Van een oud vrouwtje geweest... - British Racing Green
239: Krachtige Stationwagens - 929V6
240: Championnat de Super Stock-Car - Escher
241: Prachtige interieurs - JW01
242: Your "date of birth"-car - Remus
243: Vandaag is rood – rzasa
244: Bestel maar - Meike
245: Project 2 - non-turbo
246: Allemaal beestjes - Guus Leferink
247: Hier bekend, maar toch weer niet... - Escher
248: (Niet) Mijn Auto - rzasa
249: US-specs - Niels.
250: Striping - Meike
251: How low can you go - Pink Panther
252: The Bold and the beautiful - Niels.
253: De perfecte youngtimer - D. Elzinga
254: Laadbakkie- 929V6
255: Taxi! - Soloman
256: Nummer één! - Escher
257: Platform-sharing - Wouter82
258: Hittegolf! - smarter
259: Zo uit de folder weggereden – Spekky
260: Ronde koplampen - Joep 83
261: Merkencups - Wrangler
262: Barnfind / Schuurvondst - Pink Panther
263: Exclusief voor weinig- Escher
264: Follow the leader - Niels.
265: Origineel Nederlands - Wrangler
266: Banzai! The rise of the Japanese car- Auto-fan
267: Jong geleerd...- Shooting Brake
268: Groen als het struikgewas- Escher
269: Originele lak - PascalD
270: zonder pookje - Zonder Matra, met BMW
271: Is gas toch niet alleen om op te koken? - Escher
272: Kleurrijk trio - Escher
273: Snel... vergeten - Niels.
274: Moderne techniek - Pink Panther
275: Schimanski - 929V6
276: Touristenfahrten op de Nordschleife, 1973 - Guus Leferink
277: Overpriced - smarter
278: Niets is wat het lijkt: Replica! - rzasa
279: Baanbrekend - rzasa
280: Recht en hoekig – Wouter82
281: Winterproject - 929V6
282: London-Sydney Marathon, anno 2014 - Niels.
283: IJzeren Gordijn - stoterstangen90
284: Oprijwagen - 929V6
285: 1974 - Bobbeltje
286: Miami Vice - Pink Panther
287: Mislukking- Gullwing & Escher
288: Bewegende delen - smarter
289: De GL versie - Niels.
290: Youngtimer Lease- Escher
291: POA - Lybra
292: V6 Turbo- Escher
293: 1 model, vele varianten - smarter
294: Geniale hutjes - Wrangler
295: Allright Chaps! - Ouwediesel
296: Een auto voor de Koning - Singleframegrille
297: Le chique a la française - Wrangler
298: Brasil Festa - D. Elzinga
299: De driedeurs hatchback - Guus Leferink
300: 300 - Spekky
301: Machtig mooie match merk met model - Singleframegrille
302: The bad and the ugly, of op z'n Nederlands: niet moeders mooiste- Escher
303: The Malaise Era - Zonder Matra, met BMW
304: Fully loaded - Pink Panther
305: Jackpot! - Guus Leferink
306: Let's get digital - smarter
307: A giant leap - Escher
308: En vogue - rzasa
309: A place on earth - Bobbeltje
310: Bouwvak- Escher
311: Wij mannen doen het verkeerd... – Wouter82
312: Fabbrica Italiana Automobili Torino – 929V6
313: Een rode cabriolet voor een klein budget! – Niels.
314: Video star- Wrangler
315: Topless aanmodderen - smarter
316: Restomod - Singleframegrille
317: Dutch Design - Jorn.
318: MMBS - 929V6
319: Met het hele gezin naar Sporthuis Centrum - smarter
320: Woodie – Smarter/Niels.
321: Kleine beurs – Spekky
322: 6 ruiten – Stefan-V6
323: Britannia rule the....roads? - 929V6
324: Mag het een klepje meer zijn? - smarter
325: Kleur bekennen - rzasa
326: Dubbele koplampen - Guus Leferink
327: Sinterklaas-editie- Escher
328: Geimporteerd - Zonder Matra, met BMW
329: Mille Miglia - Pink Panther
330: Pick-up - Wrangler
331: Vintage Racer - rzasa
332: 5 - Pink Panther
333: Vreemde vormen - smarter
334: Geen stijl - Escher
335: The ugliest of all - Rzasa
336: Diesel - Pink Panther
337: Look-alike - Zonder Matra, met BMW
338: Het motorkapornament - rzasa
339: De fraaie hatchback - smarter
340: Veel voor weinig: het afschrijvingskanon- Escher
341: 3 landen, 1 jaar - Wrangler
342: We all live in a Yellow Submarine - smarter
343: Panoramisch uitzicht - Pink Panther
344: Zeldzaam! - rzasa
345: 3e zitrij - Wouter82
346: Sleeping time - Guus Leferink
347: Porsche 911 - Smarter
348: tatu tatu - JW01
349: AutoRAI - Niels.
350: Around the World - smarter
351: Track Day - Escher
352: Moby Dick - rzasa
353: Suicide doors - Wrangler
354: 3 doors, 5 doors and 4 doors -Shooting brake
355: Budgetdroomgarage - Pink Panther
356: You paid how much? - Niels.
357: Eighties verantwoord - Niels.
358: To turbocharge or not to turbocharge, that's the question... - PascalD
359: De cirkel is rond - Smarter
360: Vakantiecombi: Cabrio met Caravan - Bobbeltje
361: Kaal, Kaler, Kaalst - Zonder BMW met Mazda
362: Typische vrouwenauto - Zonder BMW met Mazda
363: Je had maar één taak ! - Spekky
364: Zeg 'ns aaa - Wrangler
365: De 4 seizoenen - smarter
366: Grand Touring Coupé - smarter
367: Geel en grijs - Escher
368: Not Lost in Translation - Auto-fan
369: Het Gouden Stuur - Escher
370: River Deep, Mountain High - 929V6
371: De direct ingespoten diesel - JW01
372: De pekelbak - .Timo
373: De lengte in - Pink Panther
374: Een „vreemde" eend - 929V6
375: Racen voor een appel en een ei - flat412
376: Into the rough stuff? - Wouter82
377: Beste en slechtste voorbeeld - Meike
378: Barrelbrigade - keuze van het forum ! - Shooting Brake
379: Slakkentempo - Guus Leferink
380: Streetview - smarter
381: Extreme make-over: de facelift - Escher
382: Het modellengamma - Escher
383: That's so 90's - Zonder BMW met Mazda
384: Midlife Crisis Auto - Joop053
385: Help Max -> Mikaela Ahlin-Kottulinsky auto - afentoe
386: Klein maar fijn - Zadelsnuiver
387: Mooi wit is niet lelijk - Escher
388: Motorweek Retro Review - Zadelsnuiver
389: De anonieme miljonair - D. Elzinga
390: CVT - 929V6
391: De auto van oom agent - Joop053
392: Kijken, kijken en niet (kunnen) kopen - Shooting Brake
393: De meest verkochte auto aller tijden - zonder BMW met Mazda
394: Tatort - 740estate
395: European Car of the Year 1964 t/m 2015 - Smarter en Zadelnuiver
396: Roadtrip voor 6! - Escher
397: De moderne 'special edition'- 929V6
398: Mind the pedestrians, Richard! - smarter
399: Gered van Johnny (en soms ook niet helaas..) - Joop053
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter

Inzenden kan tot woensdag 5 oktober, 20.00 uur.
Stemmen tot vrijdag 7 oktober, 20.00 uur.


Veel succes!




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2016 20:28 door smarter.
Leuk onderwerp, ik heb al een idee!
Bij het lezen van de wedstrijdopgave kon ik maar aan één model denken, namelijk de Rover P6. Het reservewiel op de kofferklep was trouwens niet standaard, maar een (ietwat bizarre, maar daarom niet minder gave) optie die je als eigenaar kon aanvinken om meer plaats in de kofferruimte te krijgen:



1976 Rover P6 V8 3500S

[www.carandclassic.co.uk]











£ 4.450 = € 5.085




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-10-2016 10:25 door Escher.
NG Rover V8 Convertible, te koop voor € 24.850


Bij deze woorden dacht ik meteen "dat klopt niet" , en dat dus ook zo, het is namelijk een NG TC Roadster met een V8 motor van Rover.


'Unieke en exclusieve NG Tc Roadster. Een prachtige Engelse klassieker met zijn grommende en onverslijtbare V8." Aldus de advertentie.




Het mooie interieur.

De advertentie is nog al summier:
Link naar de advertentie

Quote
Wikipedia
NC-cars, vernoemd naar Nick Green (de eigenaar) De auto's van NG werden vooral geïnspireerd het ontwerp van sportwagens voor de oorlog, exacte replica's waren ze echter niet.
NG TC : Een op de Aston Martin Ulster geïnspireerde geopende sportwagen met MGB-techniek. Vergeleken met het oorspronkelijke model van de TC is ie glad; de auto heeft een vaste voorruit en de uitlaat werd geleid langs de onderzijde van de auto. Een zogenaamde TCR-versie uitgerust met de 3,5-liter achtcilinder motor van Rover.
Er zijn, meer dan 400 exemplaren van de TC gemaakt, 10 daarvan in als V8.




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-10-2016 17:17 door Pjötr.

Een zeldzame vooroorlogse uitvoering van de beroemde grote Opel:

Opel Kapitän 1939 (klik!)







€ 34.950,-
Quote
Escher
1976 Rover P6 V8 3500S

Jeugdsentiment (dat mannetje op klompen ben ik, de P6 had pa van mijn 4e tot mijn 11e als dagelijkse familieauto...)
4 wielen waarvan een zichtbaar reservewiel:

Morgan 3 Wheeler Roadster Super Sports

Bouwjaar 1937, Prijs £ 65,000 = ca € 75.049





*



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-10-2016 10:50 door Jp053.
De Stutz Victoria is wel een enorme rariteit, maar eigenlijk ook geen mooie auto. De 2-deurs Blackhawk is heel wat sierlijker getekend maar nog steeds een absolute exoot. Beide auto's hebben een zeer merkwaardig reservewiel midden achterop, waar de kofferbak inclusief het deksel omheen is gevormd. Ik kies dus voor de Blackhawk smiling smiley

Stutz Blackhawk





Year: 1976
Odometer: 17.430 miles / 10.894 km
Price: $ 79.500 / € 70.717

Once in a lifetime chance to own a piece of history former owners of Stutz Blackhawks include Elvis Presley Dean martin Lucille Ball Sammy Davis jr and more. the most expensive car second to none in 1976. the last year for the SD455 engine. PHS documentation showing delivery to Jules Meyer Pontiac-Stutz in Hollywood California. This car is all original including tires wheels and components. all are museum quality showing minimal wear. unlike most molested Stutz Blackhawks this one has remained in a vault in California until our purchase. still have and registered with its California title. this car will be used as the opening of the guest house in Graceland in October 2016 and will not be able to pickup till November 2 2016 please call us at 941-355-1955 for a complete description of this one of a kind and rare to see for sale piece of american history. PRICE IS FIRM Air Conditioning, Alarm System, All-Season Tires, Am/Fm Radio, Automatic Transmission, California Emissions System, Chrome Wheels, Cruise Control, Dome Lamp, Floormats, Fog Lights, Full Vehicle Cover, Full-Size Spare Tire, Leather Seats, Moonroof, Power Mirrors, Power Seats, Power Steering, Power Sunroof, Power Trunk, Power Windows, Premium Leather, Spare Tire, Tech Package, Tilt Steering Wheel, Tinted Glass, Tow Hooks.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-10-2016 00:02 door Wouter82.


Packard Standard Eight Coupe Roadster 1932

Geschat 80.000 tot 100.000.

Ik ben best gelukkig met deze wedstrijd, want maar zelden hebben we de mogelijkheid om vooroorlogse auto's in te sturen. Waarom deze auto? Hij kenmerkt de laatste jaren van de doorontwikkeling van de koets, neem een Packard van 1935 en je ziet meteen wat ik bedoel. Rechte lijnen worden rond, radiators hellen ineens iets achterover, daken zijn afgerond en geperst of naadloos gelast met de zijschermen van de body. Aerodynamica doet zijn intrede en wellicht het grootste verschil: de body's staan niet meer zichtbaar boven op het chassis, maar dit chassis wordt in het geheel verwerkt, wat een veel lager silhouet oplevert. Een enorme wijziging in design en voorkomen, iets wat we wellicht de komende jaren weer gaan zien, indien de elektrische auto zijn definitieve doorbraak maakt.

Daarnaast ben ik altijd een liefhebber geweest van de langere motorkap i.c.m. de lange spatborden en de daarin geplaatste reservewielen. Veel van die auto's vallen echter al buiten dit al niet misselijke budget, de klassieker is tegenwoordig helaas echt een belegging en pronkstuk van rijkdom geworden.












Hier te koop




4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-10-2016 10:57 door Pink Panther.
@Wouter82: wat een te gek gaaf dingeye popping smiley, hoe vind je zo'n inzending.
Quote
smarter
De regels van deze week:
- Personenauto met duidelijk aan de buitenzijde zichtbaar reservewiel of de vorm ervan
- Terreinwagens/ SUV's zijn niet toegestaan

De Mitsubishi van Pjötr (personenbusje is in mijn beleving iets anders dan een personenauto) en de Jeep van Jp053 kan ik dus helaas niet goedkeuren.

Een personenauto is volgens mij een hatchback, sedan, station, mpv, coupé, cabrio, roadster enz. Als iemand andere argumentatie heeft, dan hoor ik het graag.
Tja, was mijn eerste ingeving smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-09-2016 23:55 door Wouter82.
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-09-2016 23:55 door 929V6.
Quote
Pink Panther
Ik hoop dat veilingen met een schatting ook mogen:

Als er een gerichte schatting bijstaat die duidelijk onder de limiet van de opdracht zit en de auto op korte termijn geveild gaat worden, dan is het goedkeur wat mij betreft.
Mini moke







Kilometerstand 5.500 km
Hubraum 1.000 cm³
Leistung 26 kW (35 PS)
Kraftstoffart Benzin
Anzahl Sitzplätze 4
Anzahl der Türen 2/3
Getriebe Schaltgetriebe
Erstzulassung 09/1989

25.300 €

[suchen.mobile.de]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-10-2016 19:09 door Gullwing.
Ummm eerst lezen en dan pas een inzending zoeken...... dacht meteen aan een Jeep CJ7, komt vast door mijn Daisy Duke-obsessie..... inzending wordt morgen aangepast.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-10-2016 00:04 door Jp053.
Toen ik de Stutz van Wouter zag, schoot me ineens wat te binnen...

Ook wat leuks gevonden:

1978 Cadillac Seville Opera Coupé









Gelukkig toch ook een echt reservewiel aan boord:



Vehicle Description
This is a beautiful, custom coach built 1978 Cadillac Seville Opera built by Grandeur Motor Company. It is a very unique car in outstanding condition inside and out. The car is one of only 120 ever built with makes it extremely rare and collectable. It is finished in elegant jet black with plus gray leather and stunning chrome wire wheels. It has been pampered all its life and it shows! The car rust free and is solid as rock. It is absolutely loaded with factory options, which include factory air conditioning and power everything. The Grandeur Motor Company also built many other cars for Ford and General Motors. The cars were built to the highest of standards!

This is a rare and desirable car in beautiful condition. The Opera Coupe featured a stretched hood and a shortened rear body. Dual simulated side-mounted spare tires were mounted forward of the doors, similar to cars of the 1930s. The look is classic! This is the car to have if you want to feel like an instant celebrity. It's the ultimate cruiser and it gets more attention and appreciation than any exotic or new luxury car could ever get!!!!!

$15,900



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-10-2016 00:21 door smarter.
Dus nep reservewielen zijn zichtbaar, maar het echte reservewiel niet?
Lijkt me in strijd met je eigen regels smileys with beer dan zou een sticker of foto van een wiel ook kunnen grinning smiley
Renault 4 Frog

[www.stilemotori.it]











€ 12.500
24.100 km
1988



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-10-2016 19:51 door rzasa.
Quote
Gullwing
Dus nep reservewielen zijn zichtbaar, maar het echte reservewiel niet?
Lijkt me in strijd met je eigen regels smileys with beer dan zou een sticker of foto van een wiel ook kunnen grinning smiley

Volgens mij past dit prima volgens de regels: In de regels staat dat ook een duidelijk aan de buitenzijde zichtbare vorm van een reservewiel toegestaan is. Een nep wiel kan dus wel, maar een sticker niet.
Ik ga deze week voor wellicht de meest moderne auto waar dit styling-element nog is toegepast: de Lincoln Mark VIII.

1996 Lincoln Mark VIII LSC - $8.950/€7.965



Waarom de Mark VIII? Lincoln wordt al sinds 1939 gezien als de "grondlegger" van dit type reservewiel, en dat is ook waar de benaming "Continental kit" vandaan komt. De hier getoonde Mark VIII is tot op heden de laatste Lincoln met deze feature.



Los daarvan is het gewoon een mooie, elegante Coupé welke je eigenlijk bijna nooit ziet. Gecombineerd met een sterke V8 en luxueus interieur een zeer begeerlijke automobiel.



526,5 centimeters lang, zo worden ze bijna niet meer gemaakt.



Mooi sereen en smetteloos interieur, van vrijwel alle beschikbare opties voorzien.



De 4.6 liter "Modular" V8 met 32 kleps techniek en 290 pk sleurt deze grote Coupé in minder dan 7 seconden naar 100 km/h. Mede dankzij een agressievere overbrenging doet deze mastodont de kwart mijl in een zeer respectabele 14 seconden.



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-10-2016 11:49 door Zadelsnuiver.
Wolseley Hornet


Ik pak deze regel: - het zichtbare reservewiel mag ook naderhand als accessoire aangebracht zijn. Een klein wagentje, groot genoeg voor 4 personen en bagage? Oplossing: het reservewiel op het dak!




Geen verstoppertje spelen met het reservewiel, maar vol in beeldsmiling smiley.










Bouwjaar 1969
Prijs plusminus € 7.700,--

In the original Wolseley Hornet sales brochure the car was described as a small car with a big inside, big enough for family motoring, big enough for long distance touring where comfort and luggage capacity are essentials. The Hornet was also described as nimble, in traffic there is acceleration that leaves uncertainty behind and braking that reassures. On the open road, from A to B, the ability to cruise at high speed and to corner well makes the Hornet hard to beat. The exceptional economy of B.M.C mini motoring and the altogether outstanding road performance that goes with it are now so well-known as to become significant of a new and refreshing way of motoring. Lively acceleration, excellent road holding and cornering characteristics, together with compact dimensions to facilitate manoeuvring and parking are features which have never before seen so effectively combined in a four seat saloon.
Quote
Jp053
Ummm eerst lezen en dan pas een inzending zoeken...... dacht meteen aan een Jeep CJ7, komt vast door mijn Daisy Duke-obsessie..... inzending wordt morgen aangepast.


ik dacht aan een raptor. met de reserve wiel in de laatbak. waar je niets meer mee kan nemensmiling smiley
misschien een idee:


rally auto's zoals een peugeot 205 pike peak rally car.(vond er geen) had een reserve wiel achter de middenmotor, zichtbaar door de achterraam.
Quote
snelle willy
Quote
Jp053
Ummm eerst lezen en dan pas een inzending zoeken...... dacht meteen aan een Jeep CJ7, komt vast door mijn Daisy Duke-obsessie..... inzending wordt morgen aangepast.


ik dacht aan een raptor. met de reserve wiel in de laatbak. waar je niets meer mee kan nemensmiling smiley

Ik ken de raptor niet, dus hulp van google. Krijg ik dit big smile smiley





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-10-2016 10:27 door Jp053.
Praatje bij het plaatje:

Destijds woonde om de hoek een vriendinnetje van mijn zus, en, schitterende blondine met roepnaam "Katie".
Haar vader had een bedrijfje, import en export.
Hij deed zaken met zowel Frankrijk als Duitsland.
Die man had een dilemma,
om zijn Franse klanten niet voor het hoofd te stoten, mocht hij niet komen aanrijden met een dikke Duitser,
bij zijn Duitse klanten was dan weer een dikke Fransoos (toen bestonden die nog, ook, in perceptie) uit den boze.
Kocht hij zich dus een Lincoln Continental Mark IV, donkerblauw met beige vinyl-dakje en blauw interieur.

Op een dag werd in zijn wagen ingebroken, waarbij het frameloze zijraampje werd gebroken.
Hij heeft maanden met een plastic afdekking in zijn deur rondgereden alvorens een nieuw exemplaar leverbaar was...

Het bedrijfje is later over de kop gegaan, het huis werd verkocht en de familie verdween uit het zicht.
De vader is later - na echtscheiding - nog aan lager wal geraakt, en wat er van die knappe Katie geworden is, daar heb ik geen flauw idee van.




Lincoln Continental mark IV








4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-10-2016 08:44 door British Racing Green.
Excalibur Roadster Series 5





Superbe Excalibur Roadster serie 5 , 2 + 2 de couleur blanche ,fabriquée en 1985 en 6 exemplaires ,

Année: 1985 Etat: Superbe état 100/100 Concours
Kilométrage: 21000 Energie: Essence
Cylindrée: 5,1 Lit Transmission: Arrière
Carte Grise: Normale Carrosserie: Cabriolet 2 + 2
Couleur Carrosserie: Blanc Couleur Intérieure: Cuir Rouge
Prix € 92.000,00







2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-10-2016 11:21 door Zonder Mazda met BMW.
Delahaye 135 M




Lastig informatie te vinden online over de 135 M, maar met dank aan klassiekerweb toch iets kunnen vinden:

Geschiedenis van de 135.
De Delahaye 135, ook bekend als de “Coupe des Alpes” na zijn succes in de Alpine Rally, werd voor het eerst gepresenteerd in 1935 en was het begin van een reeks sportievere auto’s van Delahaye. De 135 kreeg een 3,2 liter zescilinder die ook werd gebruikt in de Delahaye 138. Het blok had een vermogen van 95 PK in dubbele carburateur vorm en 110 PK in de versie met drie carburateurs wat zorgde voorr een top van 148 km/u. De 138 had een enkele carburateur 76PK, en in een sportievere variant een vermogen van 90 PK.
Er was een flinke line-up van top carrosseriebouwers die de verschillende bodies bouwden voor het model: Figoni & Falaschi, Guillore, Marcel Pourtout, Letourner & Marchand, J Saoutchik, Franay, Frères Dubois, Antem en Henri Chapron.


Dit is een Delahaye 135 M coach (vijfpersoons) by Guilloré uit 1946 om precies te zijn. De eerste bezitter van deze prachtige auto was een Nederlander (met smaak), woonachtig in Amsterdam. Helaas heeft deze prachtige 135 M in 1952 ons land verlaten en is geëxporteerd naar Canada. Ontzettend jammer.



Prachtig hoe het reservewiel in de vormgeving van de achterkant is verwerkt.







Wie gaat dit juweeltje terughalen naar Nederland en onze wegen ermee verfraaien? U kunt zich melden bij RM Auctions Sotheby's, te verwachten prijs € 100.000 - € 125.000.



9 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-10-2016 14:25 door Jp053.
Quote
British Racing Green

Terreinwagens/ SUV's zijn niet toegestaan
Quote
Jp053
Quote
snelle willy
Quote
Jp053
Ummm eerst lezen en dan pas een inzending zoeken...... dacht meteen aan een Jeep CJ7, komt vast door mijn Daisy Duke-obsessie..... inzending wordt morgen aangepast.


ik dacht aan een raptor. met de reserve wiel in de laatbak. waar je niets meer mee kan nemensmiling smiley

Ik ken de raptor niet, dus hulp van google. Krijg ik dit big smile smiley


ford F150 raptor.
Quote
Zadelsnuiver
Ik ga deze week voor wellicht de meest moderne auto waar dit styling-element nog is toegepast: de Lincoln Mark VIII

Beschouw dit even als een claim, wordt later verder uitgewerkt (in geval van goedkeur. Smarter?)

Dat is een prima invulling van de opdracht. Er wordt aan de buitenzijde van de auto met de vormgeving duidelijk de suggestie gewekt van een reservewiel ook al ziet iedereen meteen dat dit fake is.
Quote
740estate
Ik pak deze regel: - het zichtbare reservewiel mag ook naderhand als accessoire aangebracht zijn. Een klein wagentje, groot genoeg voor 4 personen en bagage? Oplossing: het reservewiel op het dak!

Ik snap je beredenering. Ik zie alleen zelf niet dat het reservewiel als accessoire aangebracht is. Het imperiaal is het accessoire en daar ligt toevallig een reservewiel op, maar dit had net zo goed een roestige driewieler, oliedrum, houten krat of jerrycan kunnen zijn. Ik zie hier zelf niet helemaal wat de connectie is van het reservewiel met de auto.

Dilemma: Goedkeur of niet?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-10-2016 20:01 door smarter.
Quote
smarter
Quote
740estate
Ik pak deze regel: - het zichtbare reservewiel mag ook naderhand als accessoire aangebracht zijn. Een klein wagentje, groot genoeg voor 4 personen en bagage? Oplossing: het reservewiel op het dak!

Ik snap je beredenering. Ik zie alleen zelf niet dat het reservewiel als accessoire aangebracht is. Het imperiaal is het accessoire en daar ligt toevallig een reservewiel op, maar dit had net zo goed een roestige driewieler, oliedrum, houten krat of jerrycan kunnen zijn. Ik zie hier zelf niet helemaal wat de connectie is van het reservewiel met de auto.

Dilemma: Goedkeur of niet?

Hoe had je een reservewiel als accessoire dan voor ogen? Bij deze auto kan het nooit rechtstreeks op de carrosserie bevestigd zijn, dus lijkt het me vrij logisch dat voor een imperiaal is gekozen.
Quote
929V6
Quote
smarter
Dilemma: Goedkeur of niet?

Hoe had je een reservewiel als accessoire dan voor ogen? Bij deze auto kan het nooit rechtstreeks op de carrosserie bevestigd zijn, dus lijkt het me vrij logisch dat voor een imperiaal is gekozen.

Ik ben het met je eens, wat mij betreft goedkeur dus.
@740estate: koddig gezicht die Wolseley Hornet met het reservewiel op het dak. Eerlijk gezegd schoot ik in de lach, de nieuwe auto voor mister Bean?grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-10-2016 23:14 door Jp053.
Anonieme bezoeker
Re: OCCASIONWEDSTRIJD # 422: Het reservewiel
02-10-2016 13:42
bij de zuiderburen vond ik deze, werkelijk prachtige, cremekleurige

Peugeot 402 Cabriolet uit 1936

met rood lederen interieur.



die weggewerkte koplampen



hier het reservewiel



voor als deze lek raakt



plaatje...



te koop voor €75.000
Dit wordt flink zoeken. Voor de auto's die ik ken voor deze opdracht kom ik een nulletje tekort in het budget. winking smiley

Jammer dat dit normaal buiten het zicht is. Wel een mooie constructie:




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-10-2016 08:03 door Auto-fan.
1935 Ford Humpback model 48







81 year old car in excellent condition, all original save a repaint some time in the past. It was a quality job. 6V system. Mechanical brakes. 3 speed transmission. 221 CID flathead V8. Car drives, brakes and shifts smoothly. Car was on display in a NY restaurant for many years So I Used the Bob Drake method for restarting including replacing plugs, wires, copper filter, belt and the triple oil change process. It runs very smoothly, no leaks. Condition, in all honesty, is remarkably good. Again, save the repaint, is all original. FEEL FREE TO CONTACT JIM AT 904-692-4626 WITH ANY QUESTIONS, MY AUCTIONS OFTEN END WITH A SIMPLE PHONE CALL.

17.477 euro en 81 eurocenten



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-10-2016 14:42 door Nico GTR.
@ Nico GTR

1 jaar verschil slechts met mijn inzending en een totaal andere design, als of er 10 jaar tussen zit. Dit is exact wat ik aangaf als motivatie.

thumbs upthumbs up
Quote
Pink Panther
@ Nico GTR

1 jaar verschil slechts met mijn inzending en een totaal andere design, als of er 10 jaar tussen zit. Dit is exact wat ik aangaf als motivatie.

thumbs upthumbs up

Ja toen zat er idd echt een verschil van dag en nacht binnen het design. Moet wel fantastisch zijn geweest destijds. Toen kon je steil achterover slaan van een compleet nieuwe auto. winking smiley
ik was mijn inzending helemaal vergeten, bij deze geupdate:
[www.autoweek.nl]
Ik heb net even alles doorgelopen. Alle inzendingen zijn goedgekeurd.
Quote
smarter
Quote
929V6
Quote
smarter
Dilemma: Goedkeur of niet?

Hoe had je een reservewiel als accessoire dan voor ogen? Bij deze auto kan het nooit rechtstreeks op de carrosserie bevestigd zijn, dus lijkt het me vrij logisch dat voor een imperiaal is gekozen.

Ik ben het met je eens, wat mij betreft goedkeur dus.

smileys with beer
Kleine auto en groot gezin. Bagage in de kofferbak en reservewiel op het imperiaal. Ik vind het een mooie oplossing.
Quote
Jp053
@740estate: koddig gezicht die Wolseley Hornet met het reservewiel op het dak. Eerlijk gezegd schoot ik in de lach, de nieuwe auto voor mister Bean?grinning smiley

Leuk he?

@je eigen inzending: je hebt Pino om zeep geholpen zie ik? grinning smiley
Quote
740estate
Quote
Jp053
@740estate: koddig gezicht die Wolseley Hornet met het reservewiel op het dak. Eerlijk gezegd schoot ik in de lach, de nieuwe auto voor mister Bean?grinning smiley

Leuk he?

@je eigen inzending: je hebt Pino om zeep geholpen zie ik? grinning smiley

Kon het niet over mijn hart krijgen op dierendag Pino als inzending af te schieten, dus gisteravond gedaan eye rolling smiley.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-10-2016 23:29 door Jp053.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close