Occasionwedstrijd #607: De coronacrisis auto! De uitslag: Lybra heeft gewonnen!

MX6

Kilometervreter
AW-Occasion_banner.jpg

[size=x-large]
Welkom bij Occasionwedstrijd #607: De coronacrisis auto!​
[/size]


b20c2e0aa14a45b55e25ce01ae99956e.jpg

Een van de coronamaatregelen die door de overheid wordt opgelegd is het houden van minimaal 1,5 meter afstand. Maar wat moet je doen als je samen in de auto moet zitten? Je kunt dan geen 1,5 meter afstand houden. En met hoeveel personen mag je in de auto zitten?

Het RIVM geeft aan dat je je huis alleen mag verlaten als dit echt noodzakelijk is. Het kan natuurlijk voorkomen dat je er echt op uit moet met de auto. In dat geval is het natuurlijk verstandig om dit alleen te doen, maar dit is helaas niet altijd mogelijk. Wanneer het écht noodzakelijk is dan mag je met gezinsleden of huisgenoten in een auto stappen. Het maakt dan niet uit met hoeveel gezinsleden of huisgenoten je in een auto zit, je krijgt dan geen boete. Je bent ook niet strafbaar als je met twee collega’s/vrienden/buren in één voertuig zit, maar heel verstandig is dit niet.

Wij als stamgasten van de occasionwedstrijden zijn natuurlijk net even anders, wij gaan op zoek naar de ideale auto om de coronacrisis mee door te komen..
We dragen natuurlijk geen mondkapjes in de auto of beschermde kleding en we willen toch zo veilig mogelijk van A naar B.
Dus we gaan op zoek naar een auto, waarbij we op veilige afstand kunnen zitten of welke voorzien is van een scheidingswand.
Een normale personenauto, waarbij je schuin achter de bestuurder gaat zitten keur ik af.

De opdracht:

Deze week gaan we dus op zoek naar de beste Coronacrisis auto!

Criteria
- Bouwjaar 1925-2000
- Budget: tot € 100.000,-
- Als uit de foto's niet duidelijk blijkt waarom dit de veiligste auto is tijdens de crisis, dan moet dit worden verklaard in de begeleidende tekst
- Prijzen in vreemde valuta graag omrekenen naar euro's.
- Mag overal te koop staan.

desktop-thin-banner-Panda-limousine-for-selfie-car-seat580x300.jpg

Vaste spelregels
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Maximaal 5 foto's van de geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.
- Elke modelgeneratie mag maar één keer ingezonden worden.
- Iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.

Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 426
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527 Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5864579,5864579#msg-5864579]550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW

551: auto's met 4 afzonderlijke koplampen - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5875231,5875231#msg-5875231]559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6

560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5886138,5887580#msg-5887580]568: Clean - Total Loss

569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter
582: De facelift – Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc
588: Twee punt Nul - 929V6
589: Kerstster - Guus Leferink
590: De vertegenwoordigersauto - Jp053
591: Eén blok, twee occasions - Spekky
592: Oranje knipperlichtglas - Caspervanc
593: Tatuutatuuuu - Barri
594: Het dak er af! - Timo
595: who's afraid of red, yellow and blue? - Guus Leferink
596: Het is het net niet... - British Racing Green
597: HYBRID, PHEV, EV & WATERSTOF - smarter
598: Audio - Wouter82
599: Praalwagen– Opel Omega
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6
605: Sedan & Coupé - Probenator
606: Platjagen maar dan net even anders - Probenator


Inzenden kan tot woensdag 22 april 20:00 uur.

Stemmen kan tot vrijdag 24 april 20:00 uur.

Veel succes!
 
Ik ga voor de BMW 7 serie, high security

1996 , 38000 euro, v12, lange wielbasis en bestand tegen alles, vast ook corona.

BMW--00.jpg


"Security line
A High-Security version with protection up to B6/7[43] was also available in Europe,[44] known internally as the 750iL S. The additional security measures brought an additional weight of 950 kg (2,094 lb) compared to the normal 750iL[45][46] Features include explosive cord around the windshield allowing removal of the windshield facilitating escape through it in case of a rollover crash[46] and Hydraulically actuated windows.[46] A gas sensor can detect irritants like CS gas and respond by turning the blower motor off closing the fresh air flaps and all windows.[46] A fire suppression system is triggered by either a button or the detection of extreme temperatures in the engine bay or the vicinity of the fuel tank.[46][47] A breathing air system is also available which delivers air from a cylinder in the trunk,[46] up to three firearms cases designed to fit a Heckler & Koch MP5K were also optionally available[46] as well as spherical gunports in the doors.[46]"

Ik ga dus de hele weg met een mondkapje op :D
 
[size=x-large]Mercedes-Benz S 600 V12 der Superlativ von Carat Duchatelet[/size]

Beetje ruimte en luxe inclusief scheidingswand en luchtreiniging daarbij nog een lekkere V12 prima Corona bak deze tijd

Advertentie

640x480.jpg


640x480.jpg


640x480.jpg


640x480.jpg


640x480.jpg


€ 70.000,-
32.205 km
Gebruikt
07/1992 3 vorige eigenaren
- kW - PK Automatisch, Benzine

Beschrijving
Als sich der Chef vom Weltkonzern "SAMSUNG" im Jahr 1992 ein neues Automobil kaufen wollte, mit welchem er standesgemäß am Straßenverkehr teilnehmen wollte, um von A nach B usw. fahren zu können, entschied er sich sinnigerweise für ein Fahrzeug, was dann für ihn in Belgien, also in Lüttich, von der Firma "Carat by Duchatelet" hergestellt worden ist. Die Basis war ein Mercedes-Benz 600 SEL V12, der mit allem ausgestattet war, was die Technik möglich machte, also mit allem "Furz und Feuerstein". Es entstand eine Stretch-Limousine vom Allerfeinsten, die alles Andere in den Schatten stellte. Mehr ging wirklich nicht ! Wenn der Herstellungspreis dieses Fahrzeuges egal ist, kann man und hat dann aus dem "Vollen geschöpft" und ein Produkt geschaffen, mehr noch : erschaffen, was den Superlativ darstellt, was technisch und optisch möglich ist, wenn Geld keine Rolle spielt und der Käufer größenwahnsinnige Züge aufweist. Dieses sensationelle Fahrzeug wurde dann nur ca. 32.000 km bewegt und landete schließlich bei uns, um es einem anspruchsvollen Liebhaber anzubieten. Es wäre nun müßig, alle Extras aufzuzählen ! Dieser Wagen hat sie alle ! Bis hin zur Luftreinigung des Innenraumes ! Einfach alles, was machbar war. Dieses Einzelstück aus der Automanufaktur in Lüttich steht nun zur Verfügung für symbolische 70.000,- ¤, weil die Zahl 70 eine besondere Bedeutung für den Eigentümer in Düsseldorf hat (seinen 70. Geburtstag !). Letztendlich ein Glücksfall ! Wenn dieser Eigentümer 100 Jahre alt geworden wäre, würde dieses Fahrzeug zweifelsohne 100.000,- ¤ kosten.
 
Tsja als je dan toch zeker wilt weten dat je genoeg afstand hebt dan ga je voor een stretched limo. Maar dan natuurlijk niet zomaar 1.
[size=large]Hummer H1 limo[/size]

hummer-h1-limousine-9-persoons-limo.jpg

hummer-h1-limousine-9-persoons-limo.jpg

hummer-h1-limousine-9-persoons-limo.jpg

hummer-h1-limousine-9-persoons-limo.jpg

hummer-h1-limousine-9-persoons-limo.jpg


Je kan er ook mee het terrein in en mocht je vast zitten dan kan je jezelf eruit trekken met de lier.

[size=large]34.950[/size]
 
Een flitsende coupe voor als je in je eentje op pad bent, met een extra bankje dat je zo uit de kofferbak tovert voor als er een passagier mee moet. Jij veilig en comfortabel binnen, en de (al dan niet besmette) passagier zoekt het verder maar uit buiten ;)

[size=x-large]1937 Chrysler Imperial Business Coupe[/size]

1411sss.jpg


Price: $39,500 (= €36.333)
Engine: Straight 8
Transmission: 3 Speed Manual
Exterior Color:Blue
Interior Color:Gray
Mileage: 87,160 (undocumented)

1411a.jpg


1411vvv.jpg


1411mmmmm.jpg


1411qqqq.jpg
 
Land Rover Game Viewer

Vraag me niet naar de oorsprong van de naam, maar in Zuid-Afrika heten dit soort safaripark auto’s game viewer.

Geheel open, maar met naar keuze meer dan voldoende afstand én ook nog eens op een hoger niveau.

Nog een voordeel, desinfecteren kun je met de hogedrukreiniger.:)

1969
R 65.000 = € 3.200

s-l600.jpg



s-l600.jpg



s-l600.jpg



s-l600.jpg


Hier te koop
 
Wat een leuke inzendingen zijn er al :D
Tot nu toe alles goedgekeurd, al is de BMW op het randje.

Ik ga dit keer voor een echte klassieker, een Leyland Routemaster dubbeldekker.
De chauffeur heeft zijn eigen volledig afgeschermde werkplek en de passagiers kunnen voldoende afstand houden.

Leyland Routemaster
dubbeldekkerLeyland-AEC-ROUTEMASTER---1561483685447406144_big--19061522494182668000.jpg

dubbeldekkerLeyland-AEC-ROUTEMASTER---1560628921663592460_big--19061522494182668000.jpg

dubbeldekkerLeyland-AEC-ROUTEMASTER---1560628907638274496_big--19061522494182668000.jpg

dubbeldekkerLeyland-AEC-ROUTEMASTER---1560628908905581626_big--19061522494182668000.jpg


Prijs: 51.048
Bouwjaar: 1961
Vermogen: 220 pk
 
1 van de 13 exemplaren wereldwijd. En met corana achtige uitsteeksels.

Excalibur Limousine

Bouwjaar: 1989, Mileage: 79,504, Prijs $ 19,396.00 is € 17.835

The interior features a privacy partition. ample space for the driver. leather seating with much leg room. CD. radio. air conditioning/heat.
This vehicle was kept with great care. There was much routine. preventative maintenance. Mileage is 79. 504. Please feel free to call with any questions that we may not have answered here. Contact Joe at 201-315-4666. This car makes a great addition to any antique or exotic car fleet. Very elegant.

ebay263615.jpg

ebay263622.jpg

ebay263616.jpg

ebay263621.jpg
 
Inmiddels redelijk uit het straatbeeld verdwenen, dus een goede aanleiding om hem weer eens van stal te halen: de Renault Espace II. Alle stoelen achter de voorstoelen zijn uitneembaar én naar wens in te zetten, dus voor de veiligheid neemt de passagier plaats op de derde zitrij. Inclusief twee zonnedakjes voor de aanvoer van frisse lucht.

[size=x-large]Renault Espace 2.2 RT[/size]

Prijs €3.500,-
Bouwjaar 1991
Kilometerstand 128.000 km

640x480.jpg


640x480.jpg


640x480.jpg


640x480.jpg
 
[size=x-large]Fairway Driver[/size]

https://voorraad.fortisautomotive.nl/fairway/driver-taxi/occ1203234-9a995

Veilig achter glas.

1203234_1.jpg


1203234_6.jpg


1203234_10.jpg


1203234_11.jpg


1203234_13.jpg


En het stuur zit ook nog eens aan de goede kant.

FAIRWAY Driver Taxi2.7 dsl Automaat
€ 13.950,-
1992

Originele Nederlands auto.
5-persoons uitvoering.
 
Campers zijn niet alleen sympathiek, maar ook nog eens werkelijk ideaal Gekte-proof, want ook conform de wedstrijdregels een heuse vierzitter. Thuisisolatie voor gevorderden, want er zit zelfs een keukentje in! Bent u nog niet getroffen, dan kunt u uiteraard ook op een epische roadtrip naar uw eigen oprit. Allereerst even voor het rijtje: 1998 VW Transporter voor €12.950.
https://www.autowereld.nl/volkswagen/transporter-california/2-5-tdi-camper-westfalia-airco-trekhaak-stuurbekrachtiging-keuken-32578270/foto.html

volkswagen-transporter-california-2-5-tdi-camper-airco-trekhaak-stuurbekrachtiging-keuken.jpg


Uw bijrijder kan lekker zijn/haar eigen kant op hoesten:
volkswagen-transporter-california-2-5-tdi-camper-airco-trekhaak-stuurbekrachtiging-keuken.jpg


Uw achterpassagier op de tweede zitrij zit ruim anderhalve meter bij u vandaan:
volkswagen-transporter-california-2-5-tdi-camper-airco-trekhaak-stuurbekrachtiging-keuken.jpg


En zowaar een derde zitrij, met daaronder wat ruimte voor de zooi:
volkswagen-transporter-california-2-5-tdi-camper-airco-trekhaak-stuurbekrachtiging-keuken.jpg


Maar dan blijkt plotseling de melk op. Geen zorgen, want u doet het tentdak omlaag, en u heeft, tadaa: een doodgewoon busje!
volkswagen-transporter-california-2-5-tdi-camper-airco-trekhaak-stuurbekrachtiging-keuken.jpg
 
Het kost wat, maar dan kun je ook met meerdere op pad. Dankzij de walkthrough van de bus, kunnen achterin gezeten personen er wat makkelijker uit en is besmetting door het vastpakken van banken om te kantelen een stuk kleiner.


[size=x-large]Volkswagen T1 Samba Walkthrough[/size]

$_20.jpg

$_20.jpg

$_20.jpg


Prijs € 68.000,00
Bouwjaar 1967
Mit deutschen Papieren und deutscher Zulassung.

Wir glauben das es momentan der billigste originale Samba mit H Kennzeichen ist den Sie finden können

Hier handelt es sich um einen originalen VW Samba Bus mit Zerifikat vom VW-Museum.

Zum großen Teil noch im Originalzustand

$_20.jpg

$_20.jpg
 
MX6 zei:
Wat een leuke inzendingen zijn er al :D
Tot nu toe alles goedgekeurd, al is de BMW op het randje.

Ik weet niet of mijn inzending helemaal voldoet aangezien er geen bouwjaar vermeld staat. Wikipedia is er ook niet helemaal duidelijk over, maar als ik het goed begrijp is dit model als Ford Festiva geproduceerd tussen 1986 en 1993 al zorgt de info in het kader rechts op de pagina weer voor verwarring. Ik ga in elk geval kijken of ik nog wat beters kan vinden.
 
SVF zei:
MX6 zei:
Wat een leuke inzendingen zijn er al :D
Tot nu toe alles goedgekeurd, al is de BMW op het randje.

Ik weet niet of mijn inzending helemaal voldoet aangezien er geen bouwjaar vermeld staat. Wikipedia is er ook niet helemaal duidelijk over, maar als ik het goed begrijp is dit model als Ford Festiva geproduceerd tussen 1986 en 1993 al zorgt de info in het kader rechts op de pagina weer voor verwarring. Ik ga in elk geval kijken of ik nog wat beters kan vinden.

De Festival is zeker goedgekeurd, originele inzending.
 
Middelste deuren op slot en iedereen stapt veilig in, na de crisis heb een je unieke en redelijk handzame Ford.

[size=x-large]
Ford Pilot Limousine V8 1950
[/size]


12928307.jpg


12928313.jpg


12928309.jpg


12928311.jpg



Here we have a unique opportunity to purchase a wonderful V8 Ford Pilot Limousine.

Finished in Ludlow Green with tan interior

This car was both built by arguably the UK's leading authority on these particular vehicles , to exacting standards, with superb engineering. The car is correctly registered as a limousine.

This Pilot has been cherished by him since, sparingly used on the show circuit or for the occasional function.

The car is 17" long, and has a 6 doors & 3 rows of forward facing seats.

The fully rebuilt running gear is standard with the addition of electronic ignition,12v electrics and an electric fuel pump,which all aid reliabilty. Needless to say, they provide a wonderful driving experience with plenty of power for today's roads.

You really need to see this car to appreciate the standard of work, and the excellent order it is in...

Just imagine arriving in style at the Goodwood Revival in this ....
 
[size=x-large]1967 Checker Aerobus[/size]

https://car-from-uk.com/sale.php?id=37582

ebay336261.jpg


ebay336258.jpg


ebay336263.jpg


ebay336259.jpg


ebay336268.jpg


$ 23.800 = € 21.800
 
Ik weet niet of je de 1,5 meter gaat halen in deze auto, maar op de derde zitrij zit je tegen de rijrichting in. Met je rug naar de bestuurder is wel zo veilig, dan kun je beide een andere kant op ademen. En deze uitvoering kan bovendien behoorlijk snel zodat je niet te lang bij elkaar in de auto hoeft te zitten.

[size=x-large]2000 Mercedes-Benz E 55 AMG Combi[/size]

6aYeuMx.png


cutRemE.png


JeGWTG4.png


0dLvRby.png


En dit stuk van de auto gaan we dus niet gebruiken:

mHSrDG8.png


Er hangt wel een flinke prijs aan: 49.999€. Maar dan kom je wel veilig deze crisis door.

Hier te koop.
 
Meteen moet ik denken aan een grote MPV met hoofdletter M (al heeft het woord MPV altijd een hoofdletter o_O), ik vind van de recente MPV's de Ford S-Max veruit de mooiste, maar van de oudere MPV's duidelijk de Previa, wat een leuk ding. Ook moet je goed kunnen zitten op de 3e zitrij en niet zo'n noodzitje wat alleen voor kinderen geschikt is en dan zit je in de Previa goed. Daarbij ook nog 2 schuifkanteldaken, heerlijk!

Toyota Previa​
Bouwjaar: 1993
Kilometerstand: 135.000 km
Prijs: € 10.000,-

Toyota.jpg


Toyota1.jpg


Toyota2.jpg


Toyota3.jpg


Toyota4.jpg


Link naar advertentie
 
We gaan deze week in stijl: scheidingswand omhoog en een lekker glaasje op de riante achterbank, zo valt er toch nog wat te genieten in deze periode. Morgen zijn de rollen omgedraaid en geniet ik zelf van het rijden in deze stijlvolle brit met de beroemde 6-in-lijn onder de kap en kan iemand anders als een vorst genieten in het achtercompartiment.

[size=large]1976 Daimler DS420 Limousine[/size]

72117400-770-0@2X.jpg


72117403-770-0@2X.jpg


72117413-770-0@2X.jpg


72117422-770-0@2X.jpg


72117431-770-0@2X.jpg


This elegant DS420 is a fine example of Daimler’s exclusive factory-built limousine. Riding on a stretched version of the Jaguar 420G platform the DS420 shared the big Jaguar’s independent suspension four-wheel disc brakes and powerful “XK” twin-cam inline six with dual carburetors. The bodies were built by Motor Panels Ltd then finished and opulently trimmed in traditional wood leather and wool by Vanden Plas coachbuilders. The Daimler DS420 was among the last factory-built limousines available anywhere serving as the official transport of the British Royal Family for many from its introduction in 1968 through the end of production a remarkable 24 years later in 1992.According to the Jaguar Daimler Heritage Certificate this DS420 Limousine was built on June 29 1976 and sold new later that year via offical distributor Reeve & Stedeford of Birmingham UK. It is understood that early in its life the car belonged to Mr. Nick Taylor in the UK. In the late 1970s he brought it to the United States aboard the Queen Elizabeth II with the intention of using it on an American vacation. On board the ocean liner he met the grandfather of the car’s most recent owners who purchased it from Taylor in 1980. Since then the Daimler remained in the same family until recently. It is presented in a handsome combination of black with royal claret body sides and original olive leather trim. The car is largely unrestored except for some paintwork (the claret paint is a later addition) and appears well-maintained and with an honest usable character. It features factory air conditioning electric windows dual jump seats and a unique radio console for the rear compartment. Burl wood trim covers the dash door caps and division panel. Included in the sale is an original handbook service charts factory parts catalogue and a Jaguar Daimler Heritage Trust Certificate.

[size=large]Price: $36,500[/size]
 
1983 GAZ 14 Chaika
https://m.nettiauto.com/en/gaz/tshaika/11208453
€ 89.000

Corona crisis doen ze niet aan in Rusland; als je het gewoon negeert bestaat het niet. Ik denk zelfs dat je in deze auto gewoon immuun bent (y)









Deze stoeltjes klappen we gewoon weg:
 
opel omega zei:
Ik neem natuurlijk totaal geen risico.... Iemand meenemen... tja liever niet! Het kapje is er natuurlijk heel lastig uit te halen en je kan hem nergens laten dus een goede smoes om niemand mee te nemen. Verder een open kap voor de frisse rijwind aangezien je nog wel een frisse neus mag halen en genoeg power onder de kap.

Opdracht:

Dus we gaan op zoek naar een auto, waarbij we op veilige afstand kunnen zitten of welke voorzien is van een scheidingswand.

Je kunt wel op veilige afstand van elkaar zitten, als je de ander thuis laat, maar dat mag dus niet.
 
Pink Panther zei:
Opdracht:

Dus we gaan op zoek naar een auto, waarbij we op veilige afstand kunnen zitten of welke voorzien is van een scheidingswand.

Je kunt wel op veilige afstand van elkaar zitten, als je de ander thuis laat, maar dat mag dus niet.

Staat nergens een minimaal aantal mensen. Moet een auto zijn waarmee je veilig de crisis door komt. Als het niet meteen duidelijk is moest je het uitleggen en dat heb ik gedaan ;)
De opdracht is ook uiteindelijk: "Deze week gaan we dus op zoek naar de beste Coronacrisis auto"
MX6 heeft ook nog niks over de mijne gezegd en al wel over anderen die later geplaatst zijn dus ga er vanuit dat hij goedgekeurd is totdat ik van hem iets anders hoor

MX6 zei:
Wij als stamgasten van de occasionwedstrijden zijn natuurlijk net even anders, wij gaan op zoek naar de ideale auto om de coronacrisis mee door te komen..
We dragen natuurlijk geen mondkapjes in de auto of beschermde kleding en we willen toch zo veilig mogelijk van A naar B.


De opdracht:

Deze week gaan we dus op zoek naar de beste Coronacrisis auto

- Als uit de foto's niet duidelijk blijkt waarom dit de veiligste auto is tijdens de crisis, dan moet dit worden verklaard in de begeleidende tekst
 
Mijn eerste wedstrijd en ik zie al dat ik de volgende keer de regels duidelijker moet formuleren.
Met de zin "Dus we gaan op zoek naar een auto, waarbij we op veilige afstand kunnen zitten of welke voorzien is van een scheidingswand." bedoel ik dat je in de auto op een veilig afstand van een passagier met corona moet kunnen zitten door op minimaal 1,5 meter bij hem of haar vandaan te kunnen zitten of doordat er een dichte and tussen zit.
Het is dus wel de bedoeling dat je minimaal 1 passagier meeneemt, anders zou je iedere auto kunnen kiezen.
Ik zal die van Opel Omega dus moeten afkeuren.

De passagier moet nog wel ademen, dus ook de unieke T2b van Zonder Mazda met BMW zal ik moeten afkeuren, want het is niet toegestaan passagiers mee te nemen in het achter compartiment.
 
Ik dat vind ik erg jammer aangezien het nergens in de eisen staat en zelfs niet in de opdracht. Zal kijken of ik wat anders kan vinden qua inspiratie en anders sla ik deze wel over
 
opel omega zei:
Ik dat vind ik erg jammer aangezien het nergens in de eisen staat en zelfs niet in de opdracht. Zal kijken of ik wat anders kan vinden qua inspiratie en anders sla ik deze wel over
Het staat toch gewoon overduidelijk in de omschrijving, we dragen geen mondkapjes en schuin achter de bestuurder is niet toegestaan. Hoe duidelijk wil je het hebben.
 
Epica zei:
opel omega zei:
Ik dat vind ik erg jammer aangezien het nergens in de eisen staat en zelfs niet in de opdracht. Zal kijken of ik wat anders kan vinden qua inspiratie en anders sla ik deze wel over
Het staat toch gewoon overduidelijk in de omschrijving, we dragen geen mondkapjes en schuin achter de bestuurder is niet toegestaan. Hoe duidelijk wil je het hebben.

Het staat niet in de uiteindelijke opdracht of eisen maar toe maar. Inzending is al gewijzigd
 
opel omega zei:
Epica zei:
opel omega zei:
Ik dat vind ik erg jammer aangezien het nergens in de eisen staat en zelfs niet in de opdracht. Zal kijken of ik wat anders kan vinden qua inspiratie en anders sla ik deze wel over
Het staat toch gewoon overduidelijk in de omschrijving, we dragen geen mondkapjes en schuin achter de bestuurder is niet toegestaan. Hoe duidelijk wil je het hebben.

Het staat niet in de uiteindelijke opdracht of eisen maar toe maar. Inzending is al gewijzigd
Dat staat er dus duidelijk wel, dat jij het anders ziet daar kan TS niks aan doen. Origineel is je nieuwe inzending zeker.
 
Ik had 3 mogelijke inzendingen in gedachten bij het lezen van deze opgave.
En naargelang ik de wedstrijd en reacties doorscrolde, kwam ik ze alle 3 reeds tegen.
Mijn drie eerste spontane gedachten staan er reeds.
En iets anders geloof ik niet meteen in als kansvolle inzending.
Dus ik sla deze wedstrijd over.
Voordeel: als de betrokken 3 inzenders hun inzending niet meer wijzigen, dan zijn mijn nummer 1, 2 & 3 bij het stemmen al bekend.
 
British Racing Green zei:
Ik had 3 mogelijke inzendingen in gedachten bij het lezen van deze opgave.
En naargelang ik de wedstrijd en reacties doorscrolde, kwam ik ze alle 3 reeds tegen.
Mijn drie eerste spontane gedachten staan er reeds.
En iets anders geloof ik niet meteen in als kansvolle inzending.
Dus ik sla deze wedstrijd over.
Voordeel: als de betrokken 3 inzenders hun inzending niet meer wijzigen, dan zijn mijn nummer 1, 2 & 3 bij het stemmen al bekend.

Wist dat ik op je kon rekenen.(y)
 
Pink Panther zei:
British Racing Green zei:
Ik had 3 mogelijke inzendingen in gedachten bij het lezen van deze opgave.
En naargelang ik de wedstrijd en reacties doorscrolde, kwam ik ze alle 3 reeds tegen.
Mijn drie eerste spontane gedachten staan er reeds.
En iets anders geloof ik niet meteen in als kansvolle inzending.
Dus ik sla deze wedstrijd over.
Voordeel: als de betrokken 3 inzenders hun inzending niet meer wijzigen, dan zijn mijn nummer 1, 2 & 3 bij het stemmen al bekend.

Wist dat ik op je kon rekenen.(y)

Toch de gele, bruine en paarse? (in willekeurige volgorde);)
 
British Racing Green zei:
Ik had 3 mogelijke inzendingen in gedachten bij het lezen van deze opgave.
En naargelang ik de wedstrijd en reacties doorscrolde, kwam ik ze alle 3 reeds tegen.
Mijn drie eerste spontane gedachten staan er reeds.

Wauw dan heb je meer fantasie dan ik dacht dat je de mijne al in gedachte had! Respect :)
 
OER:

1. caspervanc - BMW 7 serie, high security

BMW--00.jpg


2. Bobbeltje - Mercedes-Benz S 600 V12 der Superlativ von Carat Duchatelet

640x480.jpg


3. Epica - Hummer H1 limo

hummer-h1-limousine-9-persoons-limo.jpg


4. SVF - Ford Festiva Limo

Ford-Festiva-Limo-002.jpg


5. lybra - 1937 Chrysler Imperial Business Coupe

1411sss.jpg


6. Pink Panther - Land Rover Game Viewer

s-l600.jpg


7. MX6 - Leyland Routemaster

dubbeldekkerLeyland-AEC-ROUTEMASTER---1561483685447406144_big--19061522494182668000.jpg


8. Spekky - Excalibur Limousine

ebay263615.jpg


9. Vezes - Renault Espace 2.2 RT

640x480.jpg


10. opel omega - Lincoln Town Car Stretch Limousine Kutsche Coach

1280x960.jpg


11. rzasa - Fairway Driver

1203234_1.jpg


12. afentoe - 1998 VW Transporter

volkswagen-transporter-california-2-5-tdi-camper-airco-trekhaak-stuurbekrachtiging-keuken.jpg


13. Zonder Mazda met BMW - Volkswagen T1 Samba Walkthrough

$_20.jpg


14. Jp053 - Ford Pilot Limousine V8 1950

12928307.jpg


15. Escher - 1967 Checker Aerobus

ebay336261.jpg


16. Timo - 2000 Mercedes-Benz E 55 AMG Combi

6aYeuMx.png


17. Probenator - Toyota Previa

Toyota.jpg


18. smarter - 1976 Daimler DS420 Limousine

72117400-770-0@2X.jpg


19. Zadelsnuiver - 1983 GAZ 14 Chaika

ac47ba7a4dc358dd-large.jpg
 
1e Probenator - Toyota Previa > nog steeds een mooi model en uniek met zijn middenmotor.
2e Escher - 1967 Checker Aerobus > zo‘n verlengde limo vind ik zelden mooi. Deze heb ik altijd gaaf gevonden
3e lybra - 1937 Chrysler Imperial Business Coupe > wat een plaatje
 
1. Spekky - Excalibur Limousine
2. Jp053 - Ford Pilot Limousine V8 1950
3. Zonder Mazda met BMW - Volkswagen T1 Samba Walkthrough
 
1 lybra - 1937 Chrysler Imperial Business Coupe
2 Escher - 1967 Checker Aerobus
3 Probenator - Toyota Previa
 
1. Zadelsnuiver - GAZ 14 Chaika
2. rzasa - Fairway Driver
3. lybra - Chrysler Imperial Business Coupe
 
De illusie die men anderhalvemetersamenleving noemt - contradictio in terminis: anderhalve meter is apart, het tegengestelde van samen - vind ik absoluut een last waar ik zo snel mogelijk weer vanaf wil zijn. Daarom wil ik een auto met enige mate van praktisch nut, zodat ik er na de Gekte ook nog fatsoenlijk mee vooruit kan. Daarom mijn stemmen.

1e plaats: lybra - Chrysler Imperial. Af-fabriek perfect voor dat anderhalvemetergedrocht en daarna gewoon een hypercoole oldtimer.
2e plaats: rzasa - Fairway Driver. Tráág, maar uitstekend als je onder het rijden niet teveel last wilt hebben van je passagiers, Gekte of niet.
3e plaats: Vezes - Renault Espace. Lekker praktisch.
 
1. smarter - 1976 Daimler DS420 Limousine
2. Escher - 1967 Checker Aerobus
3. rzasa - Fairway Driver
 
Ik hoop niet dat iedereen nu in een verlengde limo gaat rondrijden, want dat kon nog wel eens problemen geven bij de gemiddelde parkeerplaats/-garage. Ik kies dan ook voor enigszins handzame modellen.

1. rzasa - Fairway Driver
2. Vezes - Renault Espace 2.2 RT
3. Probenator - Toyota Previa
 
1. Epica - Hummer H1 limo Ik ben zelf getrouwd in een Hummer H2 Limo, dus ik ben niet helemaal subjectief.

2. SVF - Ford Festiva Limo Bij een gekke tijd hoort een gekke auto en na de crisis, mag deze door de shredder.

3. lybra - 1937 Chrysler Imperial Business Coup Ik wilde zelf ook een auto kiezen met een rumble seat, dus deze hoort ook in mijn rijtje. Prachtige auto.
 
Terug
Bovenaan