Occasionwedstrijd # 468: Perfecte symmetrie || OER, stemmen maar!

Gepost door Escher 

Welkom bij Occasionwedstrijd #468: Perfecte symmetrie

Deel een auto in de lengte doormidden en de twee delen zijn elkaars perfecte spiegelbeeld. Althans, dat is wat veel mensen aannemen zonder hier al te veel over na te denken. In werkelijkheid zijn er vele uitzonderingen op de regel, daar waar designers zich hebben gewaagd aan bijzondere deurconcepten of doorlopende raampartijen. De verschillen tussen beide helften kunnen echter ook subtieler zijn, zoals een nummerplaathouder achter- of vooraan die niet in het midden zit of een andere indeling van de achterlichten i.v.m. het mistachterlicht. Vandaar mijn opdracht van deze week, die de evidentie zelf lijkt, maar het niet is winking smiley Ga op zoek naar een perfect symmetrische auto, waar de linker- en rechterhelft van de carrosserie elkaars exacte spiegelbeeld zijn. Let hierbij goed op de details (zoals bijv. zichtbare uitlaten, die in geval van een perfect spiegelbeeld aan elke kant - of net in het midden - moeten zitten).

Criteria:

- Bouwjaar: onbeperkt
- Budget: € 125.000
- Mag wereldwijd te koop staan
- Auto moet zich in een (zeer) goede staat bevinden

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per model.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.

Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430 Reïncarnatie - Wouter82
431 What's in a name? - Zadelsnuiver
432 Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433 de rijdende kerstboom - Bobbeltje
434 Oudejaarslot - j.ko
435 Oud en Nieuw - singleframegrille
436 Bijna perfect maar…. - Paul Z
437 Gewoon zoals vroeger - GvJ
438 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441- Big diesel- Escher
442 - Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher

Inzenden kan tot woensdag 23 augustus, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 25 augustus, 20.00 uur.

Veel succes!

P.S. De auto's die ik in de openingspost heb gezet, zijn voorbeelden van hoe het niet moet winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-08-2017 20:46 door Escher.
Er zijn maar zeer weinig auto's volledig symmetrisch. Meestal is de tankdop de boosdoener.

Tenzij je 2 benzinetanks hebt.thumbs up

JAGUAR XJ 4.2 COUPÉ

1977 - £ 27.000 = € 31.460

Symmetrie check:
- 2 buitenspiegels
- 2 achteruitrijlampen
- 2 uitlaten
- 2 tankdoppen

Ook in het interieur veel symmetrie:

Hier te koop

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-08-2017 21:39 door Pink Panther.
Jammer dat er maar 1 antenne opzit dan...
Hmmm, aan tankdoppen en antennes had ik nog niet gedacht, maar daar ik wel een oogje voor toeknijpen winking smiley
Had het leuker gevonden om een auto te zoeken die duidelijk niet symmetrisch is. Deze week sla ik dus even over! Succes aan de deelnemers.
smarter
Jammer dat er maar 1 antenne opzit dan...

Klopt, hebben ze helaas allemaal.
Een voordeel, voor weinig geld heb je een 2e erop. Aansluiten hoeft niet.big smile smiley
Escher
Hmmm, aan tankdoppen en antennes had ik nog niet gedacht, maar daar ik wel een oogje voor toeknijpen winking smiley

Voor de tankdop zijn er wel meer oplossingen hoor, ook met 1 tank.
rzasa
Had het leuker gevonden om een auto te zoeken die duidelijk niet symmetrisch is. Deze week sla ik dus even over! Succes aan de deelnemers.
Meedoen en winnen, kunnen we die volgende week doen.thumbs up
Claim:

Mercedes-Benz S-Klasse 600 ELEGANCE (bj 1996, automaat)
€ 10.000,00
[link.marktplaats.nl]

Volgens mij een van de weinige auto's met standaard een dubbele Hirschmann.

Escher

Wat dacht je van de ruitenwissers, het stuur en allerlei merk- en typeplaatjes? Het wordt in elk geval zoeken naar een model met aan elke kant één uitlaat, want exact in het midden zit hij praktisch nooit.

Chevrolet Corvette Sting Ray 1963 (klik!)

Ook het dashboard doet zijn best:

En een V8 is natuurlijk ook mooi symmetrisch:

$ CAN. 175.000,- (€ 118.250,-)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-08-2017 18:55 door 929V6.
Ruitenwissers -> Check
Antenne: -> Check
Benzinevuldop -> Check
Uitlaten -> Check
Symetrisch merklogo -> Check
Geen asymmetrische type aanduiding -> Check

1950 Leo Lyons' Ultra Modern Merc

Meer info: The 1950 Leo Lyons Ultra Modern Merc

In 1950, 20-year-old Leo Lyons had a dream of building a custom car unlike any other – he would scratch-build it from the ground up. Over the next few years Leo became acquainted with some of the legends of Southern California speed and custom such as Ed Iskenderian and both George and Sam Barris who would help and inspire his design. But before he began, he needed one more group on board – Ford Motor Company.

Leo’s initial plans called for building 10 identical custom cars and he was going to build each with brand new parts – and then heavily modify these parts. The chassis and body panels were purchased new from Ford. With the first set of panels on hand, Leo set to work learning how to weld and shape metal under the guidance of Sam Barris. A few parts needed to be custom built, so Leo called on the legendary metal-shaping firm “California Metal Shaping” to custom design and build the doors, hood, and top.

Leo Lyons, now 30 years old, debuted his car – The Leo Lyons Custom Merc – across Southern California Custom Car shows nearly a full 10 years after he started. Each time, he was recognized with awards and the moniker the “Ultra Modern Merc.” This car is the most radically customized ’49-51 Custom Mercury built in-period, and has been recognized as the last significant Custom Mercury built in the ‘50s.

In early 1960, it was featured on the cover of Trend Inc.’s “Custom Cars” magazine, along with a feature article. In Trend Inc.’s 1961 Custom Cars Annual, it was again recognized as one of the most significant custom Merc’s built to date with a two page feature article inside. Only this Custom Merc – his prototype – was built.

$ 129.500 = € 110.000,-

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-08-2017 20:20 door smarter.
Zadelsnuiver
Claim:

€ 10.000,00
[link.marktplaats.nl]

Haha, ik wist na de eerdere opmerking dat deze zou komen.spinning smiley sticking its tongue out
Maar, waar ik al bang voor was, de C140 (modelnaam Mercedes Benz) is door MB en AMG nooit standaard met L + R een uitlaat geleverd.angry smily

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-08-2017 22:06 door Pink Panther.
929V6
Escher

Het wordt in elk geval zoeken naar een model met aan elke kant één uitlaat, want exact in het midden zit hij praktisch nooit.

Ook die bestaan!
het enige niet symmetrische dat ik aan deze prachtige bolide kan vinden is het slot van de achterklep en natuurlijk de tankklep, voor de rest is hij volgens mij compleet symmetrisch (tenzij ik iets over het hoofd heb gezien)
BMW M5

€26.900 00
9-2000

BMW M5 E39 FACELIFT in LE-MANS BLAU Metallic.

Produktion 09/2000 Facelift Modell mit Short-Block.

Ausstattung:

+ VOLL-LEDERAUSSTATTUNG NAPPALEDER HERITAGE in SCHWARZ+ ERWEITERTE LEDERAUSSTATTUNG+ INDIVIDUAL EDELHOLZAUSFÜHRUNG (0774)+ KLIMAAUTOMATIK mit automatischer Umluftkontrolle (AUC)+ NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL 16:9 mit TV-Funktion+ Bordcomputer+ XENON-LICHT+ SERVOTRONIC+ Alarmanlage+ DOPPELVERGLASUNG+ Sitzverstellung elektrisch mit Memory+ Lordosenstütze Fahrer / Beifahrer+ Sitzheizung Fahrer / Beifahrer+ GLAS-SCHIEBEDACH elektrisch+ SONNENSCHUTZROLLO elektrisch für Heckscheibe+ SONNENSCHUTZROLLOS in den hinteren Türen+ Skisack+ Durchladesystem+ PARK DISTANCE CONTROL (PDC) vorn und hinten+ HiFi Lautsprechersystem+ Sprachsteuerung+ Autotelefon mit Kartenleser vorn+ CD-Wechsler 6-fach+ Dachhimmel anthrazit+ Mittelarmlehne vorn und hinten+ Innenspiegel automatisch abblendend+ Aussenspiegel elektrisch anklappbar+ Aussenspiegel automatisch abblendend+ Tempomat+ Lederlenkrad+ Multifunktionslenkrad+ Fussmatten Velours+ Nebelscheinwerfer+ Blinkleuchten weiß+ Scheinwerferreinigungsanlage (SRA) mit Intensivreinigun+ Dynamische Stabilitäts Kontrolle (DSC)

Sonstiges:

+ 3. Hand (1. Hand BMW München, danach 2 Einträge Privat)+ Unfallfrei+ alter Fahrzeugbrief vorhanden+ Scheckheft gepflegt+ kein Wartungsstau+ kein Rost+ alle Schlüssel vorhanden+ Bremsscheiben und Beläge NEU+ Zündkerzen NEU+ Luftmassenmesser NEU+ Nockenwellensensor NEU+ Ölwechsel NEU+ Hinterachse Querlenker / Integrallenker NEU+ Kupplung NEU+ Fahrgestell-Nr.: GJ20458+ Schlüsselnummer 7909 / 311+ Grüne Umweltplakette

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-08-2017 12:36 door Zonder Mazda met BMW.
Pink Panther
Zadelsnuiver
Claim:

€ 10.000,00
[link.marktplaats.nl]

Haha, ik wist na de eerdere opmerking dat deze zou komen.spinning smiley sticking its tongue out
Maar, waar ik al bang voor was, de C140 (modelnaam Mercedes Benz) is door MB en AMG nooit standaard met L + R een uitlaat geleverd.angry smily

Het zette me inderdaad aan het denken smiling smiley maar volgens mij zit bij deze auto sowieso de uitlaat verstopt achter de bumper dus dat zit wel snor.
Pink Panther
929V6
Escher

Het wordt in elk geval zoeken naar een model met aan elke kant één uitlaat, want exact in het midden zit hij praktisch nooit.

Ook die bestaan!

Ik zei ook "praktisch nooit".
1933 Ford 3 window Coupe V8 €61.634

Op de ruitenwisser na perfect, geen emblemen of tankdop in het zicht.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-08-2017 15:46 door Wrangler.
Geen tankklepje, geen uitlaat, geen uitwendige antenne. En zelfs het logo kan exact door de midden.
Blijven alleen over de ruitenwissers en de naam achterop.

Tesla Model S 90D Performance

Bouwjaar: Feb 2016, Kilometerstand: 27.287 km, Prijs: € 96.950,-

• Audio & telefonie: Audio voorbereiding, Bluetooth carkit, Radio
• Comfort & Interieur: Airco, Climate control, Cruise Control, Deelbare achterbank, Electr. ramen achter, Electr. ramen voor, Electr. stoelverstelling, Lederen bekleding, Middenarmleuning voor, Navigatie (geïntegreerd), Radiobediening stuur, Stoelverwarming, Zelfdimmende binnenspiegel
• Exterieur: 21 inch velgen, Electr. inklapbare buitenspiegels, Electr. schuifdak, Electr. verstelbare buitenspiegels, Elektrisch bedienbare achterklep, Koplampsproeiers, Lichtmetalen velgen, Open dak, Panoramadak, Regensensor, Verwarmde buitenspiegels
• Techniek: Startonderbreking, Traction Control
• Veiligheid: ABS, Achteruitrijcamera, Airbag bestuurder, Airbag bijrijder, Alarm klasse I, Alarmsysteem, ESP, Isofix aansluiting, Knie-airbags, Parkeersensoren, Zij-airbags voor
• Verlichting: Automatisch inschakelende verlichting, Dagrijverlichting, Led dagrijverlichting, Xenon verlichting
• Overig: Navigatie (geintegreerd), Alcantara hemelbekleding, Aluminium raamlijsten, Bandenspanningscontrolesysteem, Bumpers in carrosseriekleur, Carbonafwerking interieur, Chrome delen exterieur, Elektrisch verstelbaar stuur, Keyless entry, Lendensteun verstelbaar, Luchtvering, Multimedia-voorbereiding, Navigatiesysteem full map, Sportstand, Sportstoelen, Sportstuur, Stuurwiel verwarmd, elektriciteit
Spekky
Geen tankklepje, geen uitlaat, geen uitwendige antenne. En zelfs het logo kan exact door de midden.

Toevallig hier aan gedacht? crying smilie

Pink Panther
Spekky

Maar als het klepje dichtzit, ziet het er exact hetzelfde uit als aan de andere kant.
929V6
Pink Panther
Spekky

Maar als het klepje dichtzit, ziet het er exact hetzelfde uit als aan de andere kant.

Klopt, maar kon het niet laten na Spekky zijn opmerking geen tankklepje. cool smiley Eigenlijk dus wel.
Een auto naar mijn hart, helaas deze keer geen interieur foto's i.v.m. zoveel mogelijk foto's van het exterieur voor de opdracht.

- Geen zichtbare tankdop
- Ruitenwissers symmetrisch gecentreerd
- Emblemen en merklogo's zijn symmetrisch
- Geen antenne's

Cadillac Coupe DeVille

Bouwjaar: 1959
Prijs: $ 58,000 = € 49.332,31

Link naar advertentie

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-08-2017 00:44 door Probenator.
Net als Pink Panther ga ik voor Jaguar, maar dan eentje uit een tijd dat achteruitrijlichten, mistachterlichten en dat soort lastige bijzaken allemaal helemaal niet nodig waren. Gelukkig vond Jaguar het in de jaren '50 duidelijk ook niet nodig om twee totaal verschillende dashboards te maken, geeft weer extra gedoe. Met de klokken in het midden en een kastje bij de bijrijder waar bij de bestuurder een stuurstang zit werkt ook prima.
Tot mijn lichte frustratie zit dus het stuur nog steeds aan een zijkant, helaas is ook de onzintrend genaamd 'dashboardkastje' hier doorgedrongen, maar dichterbij perfecte symmetrie zie ik het zo gauw niet komen. Daarom deze klassieke schoonheid genaamd Jaguar XK140

Met de naar buiten staande ruitenwissertjes is zelfs de voorruit geheel symmetrisch

Ook hier: twee uitlaten en twee tankklepjes

Prachtig dashboard. Voordeel ook dat de linker- en de rechterkant exact even mooi zijn, op dezelfde manier.

Korte samenvatting: bijna-geheel symmetrische droom op wielen, bouwjaar 1956, prijs €79950, hier te koop.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-08-2017 22:01 door afentoe.
Spekky

Jammer dat velgen alle 4 hetzelfde zijn. De spaak van de velg staat rechts, voor naar buiten. En links, voor naar binnen.

Op die CL600, zijn dat niet de achteruitrijden-antennetjes? Ipv de Hirschmann.
Jammer van het budget, een McLaren F1 was ook een leuke geweest met het stuur in het midden.
Ik heb ook nog gezocht naar een Gibbs Aquada...
smarter
Ik heb ook nog gezocht naar een Gibbs Aquada...

Was ook leuk. Ik heb ook nog een leuke gevonden, compleet anders als mijn Jaguar. Twijfel, twijfel.
Probenator
EDIT: er zat maar 1 spiegel op crying smilie

Daar zou ik hem niet om intrekken hoor. Je kunt niet van elke klassieker verwachten dat er twee spiegels op zitten, dat was nou eenmaal niet gebruikelijk. Op die van smarter zit helemaal geen spiegel maar die zal er toch op geschroefd moeten worden voordat hij in ons land de weg op mag.
929V6
Daar zou ik hem niet om intrekken hoor

Heb toch de inzending teruggeplaatst aangezien ik nog niks beters heb gevonden en ik deze inzending perfect vindt, op de spiegel en de kleur na dan.

Inzending teruggeplaatst
1985 Aston Martin Lagonda

[hymanltd.com]

- Centraal geplaatste antenne
- Dubbele uitlaat
- Twee tankklepjes (één in elk van de C-stijlen)
- Geen typeaanduidingen achterop
- Spiegelbaar logo

$ 75.000

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-08-2017 10:41 door Escher.
Pink Panther
Jammer van het budget, een McLaren F1 was ook een leuke geweest met het stuur in het midden.
Idem met mijn eerste idee: een Ferrari 365P Berlinetta. winking smiley
Auto-fan
Pink Panther
Idem met mijn eerste idee: een Ferrari 365P Berlinetta. winking smiley

Maar dat kan ook gewoon voor een kleiner prijsje! Zie hier:

Mia Electric L

Bouwjaar: 2012
11.680 km
Te koop in Huttenheim, Frankrijk
Prijs: €7499

Tussen 2011 en 2014 heeft Mia, een afsplitsing van de Heuliez-groep, kleine elektrische voertuigen geproduceerd. Qua symmetrie heeft 'ie wel een klepje voor de stekker en een ruitenwisser die in ruststand niet recht omhoog staat, maar wat deze wel heeft is een symmetrisch interieur met stuur in het midden! De bestuurder zit in het midden van de auto, daarachter is in deze lange versie (beperkte) ruimte voor 3 passagiers op de achterbank. De auto beschikt over twee schuifdeuren aan de zijkanten (te openen door op de bloemetjes te drukken) en een achterklep.
De Mia heeft het niet zo lang volgehouden, maar dat is ook niet zo gek voor een auto die grotendeels van plastic is gemaakt, een bereik van 80 km heeft, een topsnelheid van zo'n 90 km/uur en een prijs waarvoor je ook uit een rijtje leuke A-segmenters kan kiezen.

Foto's:

Zelf heb ik het voorrecht gehad een paar maanden in zo'n dingetje rond te sturen. Hij mag op de snelweg, maar dat heb ik na één keer uitproberen niet meer gedaan... Voor de rest rijdt het tot zo'n 50 km/h lekker vlot en je trekt een hoop bekijks. Het bereik is voldoende voor het meeste woon-werkverkeer, mits je 'm dagelijks oplaadt. 'Mijn' exemplaar was een bestelversie:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-08-2017 12:19 door Niels..
Renault Twizy 80 Technic incl. Accu
€ 8.950,-

Bouwjaar: Sep 2016
Kilometerstand: 5.588 km
Vermogen: 16 PK
Brandstof: Elektrisch
Schakeling: Automaat
APK tot: September 2020
Kenteken: NS-815-V

Kenmerken
Blauw Metallic
SUV/Terreinwagen
2 zitplaatsen

Opties
Audio & telefonie: Audio voorbereiding
Comfort & Interieur: Verwarmde voorruit
Exterieur: Metallic Lak, Panoramadak
Veiligheid: Alarmsysteem
Overig: Buddyseat afdekking, Inbraakalarm, Twee zijschuifdeuren, elektriciteit

Informatie van de verkoper
Dit betreft een zeer complete Renault Twizy 80 inclusief Accupakket.

De Renault Twizy Cargo is een schone vervoersoplossing voor in de stad. De auto is in 3,5 uur opgeladen via een standaard stopcontact en heeft een actieradius van 100 km met een topsnelheid van 80 Km/u. De Twizy is uitgevoerd met een aantal leuke extra`s zoals: Switchblade deuren, Schijfremmen achter, 13` Lm velgen, Parrot carkit en parkeersensoren achter.

Antenne in het midden, check!
Tankdop in het midden, check!
Uitlaat links en rechts, check!
Logo symetrisch, (negeer even de tekst en het typeplaatje achter en...) check!

Mijn inzending deze editie:

1970 Marcos GT

Hier te koop voor slechts €32.500,-

Lekker diverse inzendingen tot nu toe! Ook heel wat creatieve oplossingen voor tankklepjes, antennes etc. Alles goedgekeurd, hoewel Zadelsnuiver zijn inzending wel nog wat kan afwerken.

Ikzelf merkte daarnet dat mijn Espada (met verborgen tankklepje) maar één zijspiegel had... Inzending daarom gewijzigd!
Escher
Lekker diverse inzendingen tot nu toe! Ook heel wat creatieve oplossingen voor tankklepjes, antennes etc. Alles goedgekeurd, hoewel Zadelsnuiver zijn inzending wel nog wat kan afwerken.

Ikzelf merkte daarnet dat mijn Espada (met verborgen tankklepje) maar één zijspiegel had... Inzending daarom gewijzigd!

Haha, exact die had ik ook overwogen, gisteren avond nog diverse bekeken, onder andere een Tickford versie.
Het blijft een vreemde auto, waarvan blijkbaar ook versies bestaan zonder de 2e tankdop (maar hierover kan ik nergens info vinden).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-08-2017 11:51 door Pink Panther.
OER, stemmen maar!!!

Pink Panther- 1977 Jaguar XJ 4.2 Coupé

Zadelsnuiver- 1996 Mercedes-Benz CL600

929V6- 1963 Chevrolet Corvette Sting Ray

smarter- 1950 Leo Lyons' Ultra Modern Mec

Zonder Mazda met BMW- 2000 BMW M5

740Estate- 1991 Honda NSX

Wrangler- 1933 Ford 3-Window Coupé

Spekky- 2016 Tesla Model S 90D Performance

Probenator- 1959 Cadillac Coupé DeVille

afentoe- 1956 Jaguar XK140

Escher- 1985 Aston Martin Lagonda

Niels.- 2012 Mia Electric L

Auto-fan- 2016 Renault Twizy 80 Technic

Gewoon Dirk- 1970 Marcos GT

1. Gewoon Dirk- 1970 Marcos GT
2. Pink Panther- 1977 Jaguar XJ 4.2 Coupé
3. 740Estate- 1991 Honda NSX
1. Afentoe - 1956 Jaguar XK140
2. 740Estate - 1991 Honda NSX
3. Gewoon Dirk - 1970 Marcos GT
Plaatsen 1 en 2 stonden voor mij als een rots boven water.
1e plaats: Niels. – Mia Electric, voor zover ik kon nagaan de enige inzending die van buitenaf perfect symmetrisch is (mits je de ruitenwisser op het juiste moment stil zet) en dat van binnen door de positie van de bestuurder akelig dicht benadert.
2e plaats: Auto-fan – Renault Twizy: zelfde motivatie als bij Niels, alleen zit de ruitenwisser aan de zijkant.
3e plaats: Pink Panther – Jaguar XJ omdat hij voor zover mogelijk prima binnen de regeltjes past en het een prachtig ding is.
1. Niels. – Mia Electric
2. Pink Panther - 1977 Jaguar XJ 4.2 Coupé
1. 929V6- 1963 Chevrolet Corvette Sting Ray
Op een paar details na een uitstekende inzending en daarnaast natuurlijk een geniaal ontwerp in een fraaie kleur.
2. Probenator- 1959 Cadillac Coupé DeVille
Symmetrisch of niet, ik heb altijd al een zwak gehad voor de Eldorado.
3. Auto-fan- 2016 Renault Twizy 80 Technic
Ik vind ze verschrikkelijk, maar deze past wel goed bij het thema van deze week.

edit : typo
1. Afentoe - 1956 Jaguar XK140
2. Pink Panther- 1977 Jaguar XJ 4.2 Coupé
3. Escher- 1985 Aston Martin Lagonda
1. 740Estate- 1991 Honda NSX
2. Escher- 1985 Aston Martin Lagonda
3. Pink Panther- 1977 Jaguar XJ 4.2 Coupé
1e Escher- 1985 Aston Martin Lagonda
2e Niels.- 2012 Mia Electric L
3e 740Estate- 1991 Honda NSX
1. smarter- 1950 Leo Lyons' Ultra Modern Mec
2. Zadelsnuiver- 1996 Mercedes-Benz CL600
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close