Occasionwedstrijd #561: Wat van ver komt... - de stembus is open!

Gepost door Timo 


Welkom bij Occasionwedstrijd #561: Wat van ver komt...






In Nederland hebben we de afgelopen decennia heel wat auto's in onze showrooms mogen verwelkomen. Toch is er ook enorm veel dat aan ons land, en soms zelfs aan heel Europa, voorbij gaat. Daar gaan we deze week verandering in brengen: we gaan importeren! Om precies te zijn gaan we op zoek naar een auto die nooit nieuw in Nederland geleverd is. Aantal zitplaatsen, carroserievorm, vermogen, het maakt allemaal niet uit. Je mag verschepen wat jij zelf interessant vindt. Als jouw droomimport toevallig al in het land is en iemand anders dus al de moeite heeft gedaan, is dat geen bezwaar.

De opdracht:

Deze week gaan we op zoek naar een auto die officieel nooit nieuw in Nederland geleverd is.

Criteria:

- Bouwjaar 1945 - 2015
- Auto moet zich in een rijdbare (APK) staat bevinden
- Budget is € 200.000. Vreemde valuta graag omrekenen.
- Auto mag overal te koop staan.

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.



Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527 Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW
551: auto's met 4 afzonderlijke koplampern - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6
560: King of the road - caspervanc



Inzenden kan tot woensdag 5 juni, 20:00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 7 juni, 20:00 uur.




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-06-2019 23:15 door Timo.
Dan blijf ik nog even in de States voor een fijn, klein, tweezits roadstertje

2007 Pontiac Solstice



De Pontiac Solstice is het (in mijn ogen) véél elegantere zusje van de Opel GT. die wij in Europa wel hadden. Dit exemplaar is een Base en hoewel de advertentie het heeft over Power windows, zag ik op deze foto toch duidelijk raamslingers!! Ik zou dus zelf waarschijnlijk een iets luxere versie kopen, maar ik vond de exterieurfoto's van dit exemplaar wel erg goed gelukt.

Price: $16,595 (= €14.819)
Engine: 2.4L I4 F DOHC
Transmission: 5- Speed Automatic
Mileage: 13,852 ( actual )












3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-06-2019 21:10 door lybra.
Erg leuk thema!thumbs upZet voor mij deze maar op de boot:

Kia Forte coupé 2014











Prijs $11.283 = € 10.102
Leyland P76

Zo'n gevaarte lijkt me wel wat.

[www.gumtree.com.au]











This lovingly restored vehicle is Country Cream and was professionally repainted approx. 8 years ago. Always garaged, this vehicle has power steering, very efficient under-dash A/C, extra fresh air vents and has heated rear window.
44,088kms on a reconditioned engine, automatic gearbox, new bushes in front end.
New windscreen installed Feb 2019.
It has 2 Holden twin electric fans.
Runs on straight gas and has extra gas tank. Petrol tank available if required - included in price.
The vehicle is fitted with a heavy-duty tow-bar.
Reg. till 10/9/2019

€ 9500,- = € 5900,-
@SVF vind je de pre-facelift niet veel mooier?
Quote
rzasa
@SVF vind je de pre-facelift niet veel mooier?



Deze bedoel je? Nee dan vind ik de nieuwe veel mooier robuuster en moderner

Edit: waarom krijg ik de link niet werkend?confused smiley Dan maar zo; https://cdn04.carsforsale.com/3/320488/14402356/963038871.jpg



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-06-2019 22:14 door SVF.
Buick GNX

Price:$77,500 = 69236,95 euro
Year:1987
Odometer:54812










Achtergrond informatie


Doug over the Grand National
Tja, het hele merk niet meer....

DAIHATSU COPEN 2015

Ca. € 11.250

Onbegrijpelijk dat Toyota de stekker uit Daihatsu getrokken heeft. Met Toyota fabrieken in de UK (2x!), Frankrijk, Tsjechië, Polen, Portugal en Turkije capaciteit in overvloed. De Yaris en Aygo hadden een zusje kunnen hebben (zoals bij PSA) en voor de leuk wat modellen erbij uit Japan/Maleisië of Indonesië.
Zoals Mitsubishi ook de Space Star in de Filipijnen bouwt.











Hier te koop



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-06-2019 22:53 door Pink Panther.
Jp053 en zijn kleine coupeetjes verslaving big smile smiley

Kort filmpje van de "Yota-hachi" op Youtube, vooral het geluid van de tweecilinder 790 cc motor (45 pk!) is prachtig

*klik*.
In totaal zijn 3.131 stuks van 1965-1969 geproduceerd, meest rechts gestuurd. Ongeveer 300 links gestuurd speciaal voor het japanse eiland Okinowa waar men links reed. Deze exemplaren waren toen en nu gewild in de links rijdende landen. Komt van ver, maar ik wil een 800 hebben!

Toyota Sports 800 1966












Bouwjaar van deze 3,58 meter lange coupé is 1966 , de vraagprijs maar € 30.000,--.




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-06-2019 18:31 door Jp053.
Heel veel exotischer ga je ze niet tegenkomen:

Simca Esplanada V8 1968 (klik!)

Een doorontwikkeling van de in Brazilië in licentie gebouwde Simca Chambord, en derhalve in 1968 nog voorzien van een vooroorlogse

V8 zijklepper van Ford en een carrosserie die inmiddels ook sterk verouderd was. Hebben dus! grinning smiley







R$ 68.000 (ca. € 15.512,-)
Ik weet niet waarom, heb weinig met Amerikaanse auto's maar op 1 of andere manier heb ik wel een zwak voor het merk Dodge, zowel de Challenger als de Charger vindt ik echt geweldig. Wellicht komt het ook wel door de originele General Lee uit de jaren '80 TV-serie geen idee. Ging nu net op zoek naar een leuke Dodge en kwam meteen deze tegen, dus het moest gewoon zo zijn.

Dodge Challenger Hellcat 707 pk

Prijs € 89.500
Bouwjaar 2015
Kilometerstand 13.441 km
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Datum deel 1 30-06-2015
Carrosserie Coupé
Kleur Oranje











Overige opties & accessoires: Alarm klasse 1(startblokkering), Elektrische ramen voor

Nu in de showroom deze zeer complete en bomvolle Dodge Challenger Hellcat met 6.2L V8 en 707 PK! Bel voor meer informatie!
Deze auto is uitsluitend op afspraak te bezichtigen Speciaal geprijsd voor Pasen! Inclusief B.T.W. & BPM!

Transmissie: 8 versnellingen, Automaat
Modeljaar: 2019
Referentienummer: 5796892-AWD
Lexus SC400





1996 Lexus SC400 Coupe For Sale1UZ-FE V8 engine with automatic transmission 8,900 original miles Renaissance Red paint with tan leather interiorClean Carfax reportOriginal sticker price of $58,618 Fully loaded- Remote keyless entry, power tilt and telescopic steering column, leather, automatic climate control, power windows, power locks, cruise control, etc. Additional options- Rear Spoiler, power sunroof, traction control, Nakamichi premium audio system, 12-CD changer, carpeted mats, and wheel locksThe Lexus SC coupe was the pinnacle grand tourer of the 1990s. The 400 model featured the 4 cam 32 valve V8 and was a front engine rear wheel drive platform. This particular car is fully loaded with several additional options. It is a true time capsule with only 8k original miles. It is immaculate inside and out. Regularly serviced by Lexus and is a well-maintained vehicle. Everything works as it should. This is truly one of the nicest 90s Lexus available today. With the skyrocketing prices of the 90s Toyota Supra, the Lexus SC model is a amazing value for a model that should continue to appreciate. For Sale by Owner, Located in Louisiana Call us For More Details...
· Mileage: 8,900
· Color: Red
Price: $29,495 (€ 26.409,00)






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-06-2019 10:27 door Zonder Mazda met BMW.
2010 Acura ZDX SH-AWD Advance
[www.iseecars.com]
$ 18.492 // € 16.513



Een jaar of 10 geleden was ik vrij actief op een Amerikaans auroforum genaamd The Car Lounge. Daar is toen een wereld voor me opengegaan op het vlak van auto's die exclusief voor de Amerikaanse markt gemaakt werden. Dat een Amerikaans merk sommige modellen exclusief voor eigen markt behoudt kon ik me goed voorstellen, maar ik vond het erg bijzonder toen ik leerde dat Japanse autobouwers, vaak onder een compleet andere merknaam, ook auto's bouwen exclusief voor de Amerikaanse markt.

De Acura ZDX was toendertijd een veelbesproken auto, en het is me altijd bijgebleven wat een bijzondere auto het was. Een Coupé crossover, toen dit segment eigenlijk helemaal nog niet bestond. De Amerikanen wisten duidelijk ook niet precies wat ze er van moesten vinden, en na 3 jaar en zo'n 7.000 verkochte exemplaren ging de stekker er al weer uit.

Helaas nooit in het wild gespot, ik denk dat er ook maar heel weinig geëxporteerd zullen zijn. Toch denk ik dat het een hele fijne en betrouwbare auto zou zijn en zou er graag eens eentje willen rijden.











1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-06-2019 22:16 door Zadelsnuiver.
Quote
929V6


Een doorontwikkeling van de in Brazilië in licentie gebouwde Simca Chambord, en derhalve in 1968 nog voorzien van een vooroorlogse

V8 zijklepper van Ford en een carrosserie die inmiddels ook sterk verouderd was. Hebben dus! grinning smiley

]

Gaaf feitje, maar de kop is dat niet al de Ardun modificatie die ook militair werd toegepast?

Ontworpen door 2 broers.
De eerste Mazda met wankel-motor.

Mazda Cosmo 110 S

Miles: 33722; Bouwjaar: 1968; Prijs: £ 69,995 = € 79.108







MODEL HISTORY
Although founded in the 1920s, the company that would become Mazda Motor Corporation did not commence series production of passenger cars until 1960. Only four years later the Japanese firm exhibited its first rotary-engined prototype, having acquired the rights to produce NSU’s Wankel-designed engines. In 1966 Mazda launched its first rotary, the Cosmo L10A, which went into production the following year. Mazda’s flagship model, the Cosmo, was powered by a twin-rotor engine displacing 982cc and producing 110bhp which was enough to endow the pretty two-seater coupé with a top speed of 110mph.

While the Cosmo was a comfortable grand touring car in road-going trim, Mazda was keen to demonstrate its competition capabilities, and at the same time allay any fears about the reliability of their Wankel rotary engine. To this end, the factory entered two cars in the 1968 Marathon de la Route, an 84-hour test of endurance held at Germany’s famed Nürburgring circuit. The Cosmos ran near the front of the field during the entire race, with one retiring in the 82nd hour and the other going on to finish 4th overall behind two works-entered Porsche 911s and a works Lancia Fulvia 1.3 HF.

Production was limited, and when the Cosmo was phased out in 1972 only 1,519 had been made, of which 1,176 were the Series II L10B version. In the world of collectible Japanese cars, the Mazda Cosmo ranks in the top tier, alongside its high-performance Toyota and Nissan competitors, the 2000GT and the Skyline GT-R.

EQUIPMENT

Series 1.5, RHD, Hub caps, Trim rings, Wing mirrors, Power antenna, Sony cassette stereo under dash, Rear parcel shelf speakers.

EXTERIOR

This fabulous little sports coupe appears as if on the move standing still, with a dynamic pair of swage lines and grille slats framed perfectly by distinctive chrome fixings front and rear. Having been treated to a full respray in January of this year the car presents in charming custom orange – a suitably period colour that comprehensively accentuates the cars flowing lines.

Bright work has survived very well indeed, framing the windows and screens nicely whilst mirrors and door handles show in excellent order. More recently the front headlight lenses have been replaced and and bumpers re-chromed.

INTERIOR

At only 45.9 inches high the Cosmo requires care upon installation where you are met by a no-nonsense dash; a cockpit affair with toggles for wiper speed and the electric radio antenna. To the left of the speedo and tach are an amp gauge, fuel gauge, clock and an innovative map light; a rotating eye that illuminates things nicely. The vinyl dashboard remains tight and clean whilst gearbox tunnel and door cards retain good texture and show tidily with a rich patina. An under dash radio / cassette leaves entertainment to the passenger whilst the Pioneer radio speakers on the parcel shelf are thought to be original. A refurbished Nardi wheel and original wooden gear knob offer something softer and more elegant in an otherwise plain cabin.

The contrasting houndstooth and vinyl seats appear to have survived well and maintain good support and integrity.

ENGINE & TRANSMISSION

The Series I/L10A Cosmo was powered by a 0810 two-rotor engine with 982 cc and produced about 110 hp (thus the 110 name). It used a Hitachi 4-barrel carburetor and an odd ignition design – two spark plugs per chamber with dual distributors. The aural drama of a wankel rotary is extraordinary; a unique blend of high pitched scream and jet-engined thrust that accompanies the keen performance.

Having been subject to a recent oil change the car runs smoothly and is enjoyable out on the open road.

WHEELS, TYRES & BRAKES

The clean design of the 14 inch steel wheels is illuminated by an alluring chrome lip and hub cap arrangement – unmarked and free of pitting or corrosion wrapped in period GT special rubber.

The brakes have had some recent attention and pull the car up smoothly with no adverse pitch or pull.

HISTORY FILE

Having been built in 1968, this Cosmo was caught in the mid-model update making it a very rare “Series Middle” comprised of a Series I short wheelbase chassis and running gear but adorned with the updated cosmetic features such as the larger air dam of the Series II.

As the world’s first production Wankel rotary-powered car, and one of only 343 Series 1 examples, the Cosmo stands as quite a unique prospect.

The car is supplied having recently been imported with all taxes paid and UK registered.
Quote
Pink Panther
Quote
929V6


Een doorontwikkeling van de in Brazilië in licentie gebouwde Simca Chambord, en derhalve in 1968 nog voorzien van een vooroorlogse

V8 zijklepper van Ford en een carrosserie die inmiddels ook sterk verouderd was. Hebben dus! grinning smiley

]

Gaaf feitje, maar de kop is dat niet al de Ardun modificatie die ook militair werd toegepast?

Ontworpen door 2 broers.

Daar kon je weleens gelijk in hebben. In dat geval is het inderdaad de gemodificeerde "Emi-Sul" V8 met kopkleppen, met meer vermogen maar evengoed nog gebaseerd op het oude ontwerp. Maakt hem technisch niet minder interessant wat mij betreft.
2001 Nissan Skyline GTR

Voor mij dit keer de Skyline R34. Tuningsmonster uit Japan en dus ook een dusdanige variant gekozen.

Voor 71,999 GBP = ca 81000 € ergens in Duitsland op te halen. Komt van een verzamelaar en levert met 1.4 bar boost 620 pk.











en een niet-hdr show-foto winking smiley

p.s. @Total Loss : kwart mijl doen? smileys with beer



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-06-2019 23:05 door caspervanc.
Voortaan rij ik in stijl naar de Ikea en het lokale afvalbakkenpark...



SUZUKI CARRY
JAPANESE CUSTOM KEI PICK UP
* MINI VAN *
JDM SHOW TRUCK



The Japanese have a huge scene for these little custom trucks , staging events all across Japan , Please watch the video attached and many more that you can see on youtube , There is not many of these in the UK

Millions of Yen spent customising , this vehicle has Crazy bodystyling similar to WALD, Mansory , Mugen , TRD , Autech , Nismo or Type R , It is a one off unique show truck that will certainly turn heads . This vehicle is also a very good grade It is not always a good idea to wait for the arrival date to secure a car as they are often sold before they arrive, If you do secure a car we will provide you with Tracking information so you can watch your car day by day as it travels across the ocean into the port, We can also arrange shipping to other countries if required.

This vehicle is already in transport, It is a dry and fresh import, Meaning little or no rust due to the climate and that the Japanese do not use salt on there roads. we would accept a down payment of intent to secure this vehicle before it arrives which will reduce the balance to pay on collection or delivery.
All of our vehicles are imported direct from their country by us personally, They are all handpicked and we try to find that special, unique or limited number of produced vehicles, All vehicles are Pre Inspected in Japan and an Export Certificate is always available for viewing, This will show previous mileages in Japan . The advertised prices includes all shipping & Import duties , UK Registration , UK number plates, UK MOT, Oil and filter service, Clear Waxoyl under sealant for protection against UK winters if requested (free of charge including materials), 3 Months UK nationwide warranty. All you need do is tax and insure your vehicle and we can also help with that if you ask .

Also your vehicle will be valeted and detailed if any scrapes or dents are apparent when it arrives at our warehouse . With the vast number of people we have in Japan and access to 100'000's of cars we can also offer the service of sourcing , Inspecting and importing a vehicle of your choice, Email or call us with your requirements and we will start to look instantly for you, We take all the hassle and stress from the process and make the car ready to drive away, From being registered in Japan to Registered in The UK for you!



£6,495

Registration 126106
Body Type Pickup
Doors 2
Gearbox Manual
Registered 1999
Fuel Type Petrol
Mileage 59911
Engine Size 660cc
Colour Black
Interior Custom

Quote
caspervanc
p.s. @Total Loss : kwart mijl doen? smileys with beer

thumbs up Zeg maar waar en wanneer! winking smiley
[www.ebay.co.uk]
Austin Ambassador 1.7 L, volgens mij zijn er momenteel geen Ambassadors met een geldige APK.
2.500 pond €2.818,95



Leuk thema! Ik kom dan algauw terecht in de hoek van de grote Japanse auto's. Het valt nog niet mee om een exemplaar te vinden zonder allerlei spoilers, opgevoerde motoren en gigantische velgen, maar deze vind ik wel erg leuk. Alleen de naam is al fantastisch:

Nissan Cima Gran Turismo Ultima Turbo

Bouwjaar: 1993
25.000 miles
$13,900 = ca. €12.400,-
Te koop in Janesville, Wisconsin, USA

Van dit soort ingetogen grote Japanse sedans uit de jaren '90 word ik aardig hebberig. Een aantal daarvan zijn onze kant op gekomen, denk aan de Lexus LS 400, Honda Legend en Mazda Xedos 9. Toch is er ook een hoop moois gemaakt dat niet deze kant op is gekomen, en daarvan vind ik deze Cima een mooi voorbeeld, met zijn stijlloze portieren en een neus die me aan de latere Bentley Arnage doet denken.
Plaatjes:









Een ontzettend charmante Franse sedan, maar dan gebouwd in Spanje
Word er heel hebberig van !

1982 Renault 7 GTL

EUR 3.200,-

43,360 km
Antique / Classic
02/1982 2 previous owners
37 kW 50 hp Gasoline





Renault 7 GTL en muy buen estado original.

Matriculado en febrero de 1982 en España, motor 1.100 c.c, nunca ha dejado de utilizarse por lo que siempre ha llevado un mantenimiento correcto.

Se conserva el manual del propietario, no así el libro de revisiones.

El coche se encuentra en estado de uso, cambia correctamente de marchas y acelera y frena acorde a sus características.

Se realizó un ajuste de encendido, arranca perfectamente y mantiene correctamente el ralentí. Discos delanteros en buen estado, zapatas traseras nuevas.

Documentación e impuestos al día. ITV válida hasta el 19-7-2019.





Poeh, ik voorzie ernstige problemen bij het samenstellen van mijn top 3.
De R7 heb ik ook nog even overwogen. (net als een Fiat Oggi) Erg leuk ding!thumbs up Hier in Enschede zag ik een aantal jaren geleden regelmatig een gele rond rijden. Heb er helaas geen foto of kenteken van.
Quote
SVF
De R7 heb ik ook nog even overwogen. (net als een Fiat Oggi) Erg leuk ding!thumbs up Hier in Enschede zag ik een aantal jaren geleden regelmatig een gele rond rijden. Heb er helaas geen foto of kenteken van.

Wat leuk, nog iemand uit Enschede. Dat is nummer 4 al bij de occasionwedstrijden smileys with beer
Bobbeltje (mijn broer) en Jp053 komen er ook vandaan

Die R7 kan ik mij ook herinneren, reed ook vaak op het Stokhorst rond. Zijn zulke leuke auto’s!
Alle inzendingen tot nu toe goedgekeurd! Hopelijk heb ik morgen zelf nog tijd om iets in te sturen.

Waar ik echter geen tijd voor heb, is morgenavond om 20u het op-een-rijtje maken. Later op de avond lukt het misschien, maar als iemand dat over kan nemen, zou erg fijn zijn.

Daarnaast zit ik vrijdagavond op Pinkpop en vanaf daar wordt het helemaal onmogelijk om de stemmen te tellen. Ook daarvoor zou een vrijwilliger welkom zijn. Sorry voor de slechte organisatie sad smiley
Quote
rzasa
Poeh, ik voorzie ernstige problemen bij het samenstellen van mijn top 3.

Welkom bij de club. En dan nog, ga ik kiezen voor wat ik gewoon leuk vind, maar hier waarschijnlijk kansloos was of..... voor voor gemiste kansen.
Quote
Timo
Alle inzendingen tot nu toe goedgekeurd! Hopelijk heb ik morgen zelf nog tijd om iets in te sturen.

Waar ik echter geen tijd voor heb, is morgenavond om 20u het op-een-rijtje maken. Later op de avond lukt het misschien, maar als iemand dat over kan nemen, zou erg fijn zijn.

Daarnaast zit ik vrijdagavond op Pinkpop en vanaf daar wordt het helemaal onmogelijk om de stemmen te tellen. Ook daarvoor zou een vrijwilliger welkom zijn. Sorry voor de slechte organisatie sad smiley

Ik maak het op-een-rijtje en de uitslag wel voor je
Super, dank je wel thumbs up

Gelijk mijn inzending, een heerlijke Japanse sloep:

1998 Nissan Stagea 25t RS4

This is your chance to purchase an extremely rare mark 1.5 Stagea for your collection. This Legendary Nissan is a humble car with the heart of a well known car turning its wheels. . . the Nissan Skyline. Featuring a 2.5 RB25 turbo engine with the added bonus of AWD this car can keep up with the best. With all that power at your finger tips you need some extreme stopping power which is why this car has been fitted with R34 4 pot calipers, vented and drilled rotors front and back and high performance pads. All this is hidden behind a beautiful set of R32 GTR alloys. This car has some interesting visual features which include some very rare wind deflectors, a non turbo front grille (Also very hard to come by), Nismo side repeaters, original Japanese headunit which includes TV capability and touch screen AC control.











Hier te koop voor 10.990 AUD (6829€)
Sinds de NC-generatie van de MX-5 zijn we gewend om Mazda's kleine roadster ook met een vast dak te zien. Wat weinigen echter weten, is dat Mazda exclusief voor thuisland Japan ook een coupéversie heeft ontwikkeld van de NB MX-5. In totaal werden slechts 179 (!) exemplaren gebouwd, verdeeld over diverse 'Types', elk met hun eigen karakter. S-Coupé heeft manuele zesversnellingsbak, een dwarsstang voor extra versteviging en kon enkel besteld worden in de rood, wit of zilver:

2004 Mazda Roadster S-Coupé

[www.pistonheads.com]











£ 30.000 = € 33.800
Inzending afgerond.

Kort filmpje van de "Yota-hachi" op Youtube, vooral het geluid van de tweecilinder 790 cc motor (45 pk!) is prachtig

*klik*
Het op-een-rijtje:

lybra - 2007 Pontiac Solstice


SVF - Kia Forte coupé 2014


rzasa - Leyland P76


Patcore - Buick GNX


Pink Panther - DAIHATSU COPEN 2015


Jp053 - Toyota Sports 800 1966


929V6 - Simca Esplanada V8 1968


Total Loss - Dodge Challenger Hellcat 707 pk


Zonder Mazda met BMW - Lexus SC400


Zadelsnuiver - 2010 Acura ZDX SH-AWD Advance


Spekky - Mazda Cosmo 110 S


740estate - Volkswagen 1500


caspervanc - 2001 Nissan Skyline GTR


British Racing Green - SUZUKI CARRY


Nemesis Inferno - Austin Ambassador 1.7 L,


NielsdW - Nissan Cima Gran Turismo Ultima Turbo


Guus Leferink - 1982 Renault 7 GTL


Timo - 1998 Nissan Stagea 25t RS4


Escher - 2004 Mazda Roadster S-Coupé


Overzicht:

lybra - 2007 Pontiac Solstice
SVF - Kia Forte coupé 2014
rzasa - Leyland P76
Patcore - Buick GNX
Pink Panther - DAIHATSU COPEN 2015
Jp053 - Toyota Sports 800 1966
929V6 - Simca Esplanada V8 1968
Total Loss - Dodge Challenger Hellcat 707 pk
Zonder Mazda met BMW - Lexus SC400
Zadelsnuiver - 2010 Acura ZDX SH-AWD Advance
Spekky - Mazda Cosmo 110 S
740estate - Volkswagen 1500
caspervanc - 2001 Nissan Skyline GTR
British Racing Green - SUZUKI CARRY
Nemesis Inferno - Austin Ambassador 1.7 L
NielsdW - Nissan Cima Gran Turismo Ultima Turbo
Guus Leferink - 1982 Renault 7 GTL
Timo - 1998 Nissan Stagea 25t RS4
Escher - 2004 Mazda Roadster S-Coupé



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-06-2019 21:24 door Guus Leferink.
Veel leuke inzendingen, maar er kunnen er helaas maar 3 in een top 3...

1: Guus Leferink - 1982 Renault 7 GTL
2: Spekky - Mazda Cosmo 110 S
3: Nemesis Inferno - Austin Ambassador 1.7 L,
Is mijn inzending stout geweest? smiling bouncing smiley
De afbeelding van 740estate is bij mij gewoon zichtbaar. Die Volkswagen 1500 doet me trouwens sterk denken aan de Hillman Avenger:

1. lybra - 2007 Pontiac Solstice
2. 929V6 - Simca Esplanada V8 1968
3. NielsdW - Nissan Cima Gran Turismo Ultima Turbo
Quote
Escher
Is mijn inzending stout geweest? smiling bouncing smiley

OEPS !! big smile smileysmileys with beer

Hij staat er nu bij
Quote
SVF
De afbeelding van 740estate is bij mij gewoon zichtbaar. Die Volkswagen 1500 doet me trouwens sterk denken aan de Hillman Avenger:

Afbeelding gefixt, staat er nu gewoon bij
De leukste inzendingen waarvan ik er in elk geval nog nooit één op Nederlands kenteken heb gezien:

1. Jp053 - Toyota Sports 800 1966
2. rzasa - Leyland P76
3. 740estate - Volkswagen 1500
@SVF,

Daar is hij ook op gebaseerd.
1 rzasa - Leyland P76
2 929V6 - Simca Esplanada V8 1968
3 Nemesis Inferno - Austin Ambassador 1.7 L
Helaas thuis druk bezig met een verbouwing waardoor ik geen tijd meer heb om even een leuke inzending te plaatsen zal ik toch nog even stemmen

Hoop vanaf Juli weer iets meer tijd te hebben 😭

1) caspervanc - 2001 Nissan Skyline GTR
2) Timo - 1998 Nissan Stagea 25t RS4
3) British Racing Green - SUZUKI CARRY
Gestemd op basis van wat ik een verrijking voor het Nederlandse straatbeeld zou vinden.

1. NielsdW - Nissan Cima Gran Turismo Ultima Turbo
2. Spekky - Mazda Cosmo 110 S
3. Zonder Mazda met BMW - Lexus SC400
SVF - Kia Forte coupé 2014 ; geen idee dat er zo een leuke Kia bestond
Zadelsnuiver - 2010 Acura ZDX SH-AWD Advance - Jawel, Honda maakt nog leuke modellen, maar niet meer voor Europa
Escher - 2004 Mazda Roadster S-Coupé - hebbeding
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.