Occasionwedstrijd 581: Mag het een cilindertje meer zijn? - Smarter heeft gewonnen!

Gepost door Total Loss 


Welkom bij Occasionwedstrijd #581: Mag het een cilindertje meer zijn?




In deze tijd van downsizen en mogelijkheden wat betreft elektrisch rijden gaan de dikke motoren met veel cilinders steeds zeldzamer worden.
Daarom gaan we deze week op zoek naar dikke motoren met een overdaad aan cilinders.

De opdracht:

We gaan deze week op zoek naar een auto met minimaal een 8-cilinder.
Om niet alleen maar inzendingen uit de U.S.A. te krijgen sluiten we die maar gewoon helemaal uit.

Criteria:

- Bouwjaar van 1970 tot 2010
- Mag overal te koop staan
- Minimaal 8-cilinders ( of veel meer natuurlijk )
- Maximaal 5 foto’s per auto
- Budget: Euro 50.000 Prijzen in vreemde valuta graag omrekenen naar euro's.
- Geen Amerikanen
- Elke modelgeneratie mag maar één keer ingezonden worden.

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.



Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527 Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW
551: auto's met 4 afzonderlijke koplampern - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6
560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
568: Clean - Total Loss
569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss



Inzenden kan tot woensdag 23 oktober 20:00 uur.

Stemmen kan tot vrijdag 25 oktober, 20:00 uur.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-10-2019 20:08 door Total Loss.
Ik ga voor een echte sleeper deze keer: want zeg nou eerlijk, een W8 in de ultieme burgerbak?

Ik neem deel met de 2002 VW Passat W8 Station

Te koop in Duitsland voor €6,995. Voor heden ten dage niet extreem snel (275 pk, 0-100 in 6,5sec en een top van 250) , maar toch: een niet geblazen, stampende W8 in het vooronder... Heerlijk toch? Afgezien van de iets te grote wielen staat ie er netjes bij na 17 jaar. En alleen de achterzijde verraad waar je mee te maken hebt. De rest is niet veel bijzonderder dan de eerste de beste 1.9 tdi uit die tijd.

Helaas was de W8 zwaar onbetrouwbaar, maar dat mag de pret niet drukken toch? Er is nog 43.000€ van het budget over om het ding rijdende te houden drinking smiley cool smiley









Helaas geen foto van 't blok, maar het zou er ongeveer zo uit moeten zien: (random internet foto)
Vanaf mijn 16e heb ik een bijbaantje gehad als autowasser bij een Lexus dealer. Een onwijs leuke tijd tussen leuke auto's. Ik had niks met het merk toen ik er begon, maar dat is wel veranderd. Met een paar dagen een rijbewijs op zak mocht ik ook met de auto's het terrein af. De meest bijzondere auto was de SC430. Bijzonder model en een fluisterstil draaiende V8. De demo van deze vestiging was een donkergroene met een bruin interieur. Ik had er exact zo eentje gevonden, maar dit exemplaar in tijdloos zilver staat veel mooier op de foto:

Lexus SC430
2001 | 147.648km | €17.500







Nog een keer het linkje, want deze fotoserie is echt genieten! klik
Met een vermogen van nog geen 100 pk op een gewicht van 1400 kg trekt deze luchtgekoelde V8 niet bepaald de straatkeien uit de grond, maar het volle gewicht van de motor achter de achteras maakt een ritje toch altijd spannend. En het is natuurlijk ook gewoon een lekker gek ding:

Tatra 603 1973 (klik!)











719.990 Kc (€ 28.100,-)




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-10-2019 10:38 door 929V6.
Groot, groter, grootst. Een mooie BMW uit de topklasse met maar liefst 12 rakkers onder de motorkap:

2005 BMW 760Li
€ 29.950,00
[link.marktplaats.nl]









Hoe zit het met een auto als een Saab 9-7, soort van halve Amerikaan
Quote
Epica
Hoe zit het met een auto als een Saab 9-7, soort van halve Amerikaan

Je zou kunnen betwisten dat Lexus eigenlijk ook een Amerikaans merk is, maar overduidelijk gemaakt in Japan. De Saab is gemaakt in Amerika maar zo ook bijvoorbeeld een BMW X5. Dan heb je nog een merk als Ford wat een tak in Europa heeft alsmede in Amerika. Ik denk dat zolang er geen Chevrolet/Chrysler/Dodge etc. op staat dat het wel goed zit, alhoewel de organisator daar natuurlijk het laatste woord in heeft.
Dat kan er mijn inziens maar 1 zijn
Gewoon een lekkere dikke V10

BMW M5 E60

Advertentie











BMW M5

KENMERKEN
Bouwjaar/type 2005
Baureihe E60
Vermogen 517 pk
Kilometerstand 83.000 km
Carrosseriekleur 300 Alpinweiss III
Interieur LKSW Leder Merinoschwarz
Transmissie Automaat (6)
Beoordeling B+
Prijs € 34.950
Waardeprognose Licht stijgend

OMSCHRIJVING BMW M5
Bijzonder smaakvol samengestelde BMW M5 in Alpinweiss met Merinozwart lederen interieur, afgewerkt met houttrim 'Olive Carrara.' Als je eens niet voor zwart of zilver kiest is dit misschien jouw kleur wel. Bij binnenkomst heeft de auto van ons groot onderhoud gehad, waarbij wij meteen de koppeling hebben vervangen. De SMG schakelt nu ragfijn en trefzeker. Deze auto rijdt als een Benetton uit 1994, wellicht niet zó snel, maar de beleving benadert het. Wij leveren de auto af met de beide sleutels en Nederlands kenteken. De verkoopprijs is inclusief 21% BTW.
Ik ben niet zo van al die lompe foute bakken. Voor mij in elk geval geen Duitser of Amerikaan. Nee als het dan toch moet dan graag in stijl:

Aston Martin DB7 Volante - 5.9 V12 Vantage











Prijs € 48.500
Bouwjaar januari 2002
Kilometerstand 15.020 km
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
APK Ja
BTW auto Nee, marge
Kenteken 6-TXF-22
Datum deel 1 02-01-2002
Belasting (±) € 1.129,00 per jaar
Topsnelheid 298 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 5,00 sec
Motorvermogen 309 kW (420 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 4
Aantal cilinders 12-cilinder
Cilinderinhoud 5935 cc
Energielabel -
Carrosserie Cabriolet
Kleur Grijs (Metallic)
Gewicht 1775 kg
Introductiejaar september 1999
Heb ff met Ed en Mike gebeld, Lancia van 2 wedstrijden terug is nog niet klaar.moody smiley
De Lexus is gaaf, maar wellicht toch te veel een dagelijkse auto. En wordt dat nog wel geaccepteerd in de toekomst?

Daarom deze, excentrieker kan ik mij geen Jaguar XJ voorstellen. Als je hier mee komt voorrijden, dan heb je gespreksstof, gaat het niet over CO2 of stikstof, maar over Suzuka Sun Gold en Cranberry.
Daarnaast veel te mooi en exclusief om als dagelijkse auto te gebruiken, deze wordt voor de tripjes naar St. Tropez, Brugge, Elburg, Maastricht....
Mmm, ff kijken wat er nog in mijn spaarpot zit.

Jaguar XJ Super V8

Bouwjaar 2003 - 63.000km
motor de 4.2l compressor versie.
Full options & Individual


















Hier te koop



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-10-2019 13:27 door Pink Panther.
Jaguar XJS V12 Coupe





Prijs € 39.900,00
Bouwjaar 1976

DER E-TYPE NACHFOLGER mit geschmeidigem kraftvollem V12 Motor. Bis heute der laufruhigste V12 Motor der jemals in einem Fahrzeug verbaut wurde. Cooles und modernes Design .
Am 10. September 1975 wurde auf der IAA in Frankfurt am Main als XJS 5,3 GT Coupé vorgestellt. Seine Form war mit einem CW-Wert von 0,39 windschnittiger als der JAGUAR E-Type. Das als XJS GT Coupé zunächst bezeichnete neue JAGUAR gab es zunächst nur mit einem 5,3 Liter V12 Motor mit 211 KW (287 PS) mit einer Beschleunigung von 0 auf 100 km/h in 7,9 Sekunden und erreichte eine Höchstgeschwindigkeit von 241 km/h. Dieses Modell wurde 1976 in die USA ausgeliefert und 2017 nach Europa verkauft. Es sehr charmantes höchst originales Exemplar mit geprüfter Technik. So sehr selten zu finden. Meilen-Stand abgelesen.
1 Jahr Garantie ab JAGUAR LAND ROVER CLASSIC DEUTSCHLAND GMBH,






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-10-2019 12:08 door Zonder Mazda met BMW.
2004 Bentley Continental GT 6.0 W12



Verkoopprijs: €39.990
Km stand: 158787 KM





Verrassend weinig advertenties hebben een fotootje van de (toch wel bijzondere) W12 motor, dus die heb ik elders vandaan

Quote
Epica
Hoe zit het met een auto als een Saab 9-7, soort van halve Amerikaan

Het is een beetje zoals Zadelsnuiver ook al zei, gewoon een kwestie van een beetje logisch nadenken wat de bedoeling is, zou de Saab bijvoorbeeld zeker goed rekenen. Ging mij er meer om dat er niet alleen maar Amerikanen ingezonden zouden worden. Er zullen vast twijfelgevallen bestaan maar dat zien we dan wel weer. winking smiley
Verder alles tot nu toe goedgekeurd!

Leuke variatie al tussen oud en nieuwer. thumbs up
DE Audi Q7, de 6.0 V12 TDI
Een werkelijk absurde auto met een gigantische 500 pk / 1.000 Nm sterke V12 diesel erin
Deze is ook nog eens onder handen genomen door Audi-Exklusive

Vaak ben je te bang en smaken verschillen zullen we maar zeggen big smile smiley

2009 Audi Q7 6.0 V12 TDI Exclusive



Preis 46.900 €
Herkunft Deutsche Ausführung
Kilometerstand 116.467 km
Hubraum 5.934 cm³
Leistung 368 kW (500 PS)
Kraftstoffart Diesel
Anzahl Sitzplätze 5
Anzahl der Türen 4/5
Getriebe Automatik
Erstzulassung 12/2009
Anzahl der Fahrzeughalter 3
HU Neu
Klimatisierung Klimaautomatik
Einparkhilfe Vorne, Hinten
Airbags Front-, Seiten- und weitere Airbags
Farbe (Hersteller) Ipanemabraun Audi Exclusive
Farbe Braun Metallic
Innenausstattung Vollleder, Beige









3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-10-2019 17:16 door Guus Leferink.
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9

[edward-hall.co.uk]











One of Mercedes’ legendary cars. The W116 450SEL 6.9 shocked the world when new with its outrageous 6.9-litre displacement giving this large, decidedly unsporting saloon car supercar rivalling performance, with just a subtle ‘6.9’ badge to signify its intent. Beloved by F1 drivers of the day and a regular star of the big screen, the 6.9 was the ultimate saloon car of the late 70s. It combined brawn with sophistication in its hydro pneumatic suspension, dry-sumped, fuel-injected engine, carrying on from what the 300SEL 6.3 started but in a more complete, civilised package.

This particular 1979 450SEL 6.9 is a unique and particularly interesting example. The gentleman who bought it new wanted the performance of the Mercedes 6.9 but preferred the interior opulence of the contemporary Rolls Royce. So he chose to have the best of both worlds. Having purchased the 6.9 from Cambridge Motors in Chelmsford in August ’79, he had the car sent straight away to Rolls Royce with instructions for their craftsmen to create a completely bespoke interior in the Rolls Royce style with a few additional features – a fridge in the boot, and a television and drinks cabinet for the rear passengers. The interior was completely remodelled with cream and blue Connolly hide and walnut trim. Picnic tables were integrated into the rear of the front seats, bespoke door cards created and sheepskin rugs were fitted to the foot wells.

Today the car has covered 100,234 miles from new and hardly covered any mileage in the hands of its current keeper of 20 years. It has all its original books/manuals including the service book that shows an MB main dealer service history up to 88k miles. The car is HPI clear with certificate.

1979
GBP 14.950,- = € 17.375,-
In de soms roemrijke geschiedenis van de Japanse auto-industrie bracht het land slechts één productiemodel met V12 voort. Dat ging natuurlijk wel op zijn Japans, als je het doet; doe het dan goed. Het resultaat is een simpelweg keizerlijke automobiel. Statiger; luxer; chiquer en beroemder dan de tweede generatie Toyota Century worden Japanse sedans niet.







Encore. 2005 Toyota Century, hier te koop voor $19.667, krap €18.000. Voor €20.000 staat dit wonder der techniek in de Rotterdamse haven.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-10-2019 16:40 door afentoe.
Damn, Afentoe is er met mijn idee vandoor, al is het exemplaar dat ik op het oog had nog wel iets specialer...
Rover 3500 Vitesse Injection

Inverkehrsetzung: 01.1986
Fahrzeugart: Oldtimer
Aussenfarbe: weiss
Kilometer: 171'500 km
Getriebeart: Schaltgetriebe manuell
Antriebsart: Hinterradantrieb
Treibstoff: Benzin
Türen: 5
Sitze: 5
Innenfarbe: mehrfarbig
Hubraum: 3'530 cm3
Zylinder: 8
PS: 195
Leergewicht: 1'400 kg
Preis: CHF 16'800.– is € 15 287





Total Loss is de Opel-man van de occasionwedstrijddeelnemersdrinking smiley, maar Opel is niet scheutig met een cilindertje meer. Geen Opel dus, gelukkig heeft zustermerk Vauxhall een prima vervanger:

Vauxhall Monaro VXR 6.0L V8












Superb example of the already classic Monaro VXR, finished in immaculate Quicksilver with contrasting Black Leather VXR Embossed Sports trim, specification as follows:-
* Factory HSV 400ps 6.0 V8 LS-2 Engine.
* Price 13.500 euro.
* Metallic Silver Bodywork.
* Only 73,000 Miles - (9 x Service Stamps)
* Uprated Power Steering Cooler.
* Refurbished Shadow Chrome Alloys.
* HSV Centre Caps.
* Wortec Stainless Exhaust System.
* Recent Front Brakes.
* Bespoke MWP Plates.
* Straight & Unmolested Example.
* All Handbooks & Both Keys Present.
* Full Leather Interior.
* Electric Memory Front Seats.
* Climate Control.
* Manual 6-speed Gearbox.
* Year 2007.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-10-2019 22:40 door Jp053.
@JP053 Je bent me voor. Als organisator wacht ik altijd wat langer met inzenden, dit was ( uiteraard ) mijn 1e keus, ik ga op zoek naar wat anders. winking smiley
Quote
Zadelsnuiver
Quote
Epica
Hoe zit het met een auto als een Saab 9-7, soort van halve Amerikaan

Je zou kunnen betwisten dat Lexus eigenlijk ook een Amerikaans merk is, maar overduidelijk gemaakt in Japan. De Saab is gemaakt in Amerika maar zo ook bijvoorbeeld een BMW X5. Dan heb je nog een merk als Ford wat een tak in Europa heeft alsmede in Amerika. Ik denk dat zolang er geen Chevrolet/Chrysler/Dodge etc. op staat dat het wel goed zit, alhoewel de organisator daar natuurlijk het laatste woord in heeft.

Ik was al opzoek naar een Koreaanse Chevrolet met V8 motor, maar helaas niet kunnen vinden, en een Zweedse Cadillac idem. Maar de Saab 9-7 was ook al door mijn hoofd gespookt.
Een auto met een dikke motor vind ik zelf echt leuk als deze in een hele bescheiden verpakking zit, een echte sleeper dus. Eind jaren 70 reden wij Europeanen in gezinsauto's als de Opel Rekord. Onder de kap zat dan een mager 1.7-tje met 60 tamme paarden. Als topversie kon je toen de Opel Commodore bestellen met zescilinder motor. Ditzelfde model werd in Australië door GM zustermerk Holden ook geleverd, maar daar kon je er gewoon een lekkere V8 in bestellen. Wat een heerlijk ding is dit:

1979 Holden Commodore SL VB











Offered here for sale is an extremely rare and super desirable VB 253 Commodore "L"

Delivered brand new on the 18/5/79 from Bendigo motor company Victoria, this is one very special car indeed. One of a handful of cars ever ordered in the factory matching numbers spec of L36 - 253 V8, M20 - 4 speed manual, GU4 3.08 diff ratio, power steering, Flamenco Red paint, Dealer fitted A/C, mudflaps and Metrix headlight guards - still with the fitting instructions. An absolute time warp car having been featured in Unique cars magazine by Glenn Torrens and Mark Bean, This car is simply irreplaceable.

Included is the original log book set, original log book pouch, radio warranty tag and book, jack and instructions still present original wheels also accompany the car. The original registration interim label is also still with this car further cementing it's museum quality. Outstanding paint and panel, stunning original trim and carpets - Not one non genuine part, even the oil filter is new old stock GMH as is the AC Delco battery. An absolute credit to the previous owner, this Holden must be seen to be believed.

The on Road performance is amazing. The special order combination far exceeding expectations. Do not miss the opportunity to win your next GMH show day, this car is a must see and a fantastic investment opportunity.

$42,990 = € 26.400,-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-10-2019 03:50 door smarter.
Heel gaaf die Commodore! Wel een kleine voetnoot dat de Holden Commodore VB weliswaar de body van een Europese Rekord/Commodore E heeft maar alles van de neus tot de A-pilaar van een Senator A smiling smiley
Mooie bak inderdaad maar het was

niet bepaald de meest veilige auto
Quote
Zadelsnuiver
Heel gaaf die Commodore! Wel een kleine voetnoot dat de Holden Commodore VB weliswaar de body van een Europese Rekord/Commodore E heeft maar alles van de neus tot de A-pilaar van een Senator A smiling smiley

Voor zover ik weet is de neus van de Europese Commodore (die al langer is dan van de Rekord) op de grille na gelijk aan die van de Senator en wijkt de Australische Commodore er op dat punt niet van af.

@SVF, misschien even het bijschrift lezen:

Quote

"Special testing of new facility in 1992. Car was loaded with 375 Kg /827 lb of sand and was 100Kmh into a solid wall not alloy honeycomb. Not a real test of the car." a test crash of the holden commadore this is an old model so you will not find annything on google about it (i checked)

Welke auto zou het er beter van af brengen?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-10-2019 12:40 door 929V6.
Quote
929V6

@SVF, misschien even het bijschrift lezen:

Quote

"Special testing of new facility in 1992. Car was loaded with 375 Kg /827 lb of sand and was 100Kmh into a solid wall not alloy honeycomb. Not a real test of the car." a test crash of the holden commadore this is an old model so you will not find annything on google about it (i checked)

Welke auto zou het er beter van af brengen?

Had ik gezien maar ik moest meteen aan dit filmpje denken toen ik die Commodore zag. Ik denk dat jouw Tatra minder veilig is om mee te rijden. Wel een geweldig en hilarisch ding trouwens!
Doe eens gek, we gaan deze week voor een obscure Italiaan. Slechts 284 gebouwd en nummer 72 kan van u zijn:

2000 Qvale Mangusta









Met onder de kap een V8 van Ford:



Gewoon in Nederland te koop voor €42.750

Overigens ook te gebruiken als praktische familieauto, als je kinderen geen benen hebben tenminste.
Pfff, heb ik een schitterende optie gevonden, wil ik hem plaatsen bedenk ik me opeens de "Bouwjaar vanaf 1970" regel. Jammer joh. Even opnieuw verzinnen dus. Opel Admiral V8

Ik geef het niet zomaar op! winking smiley

Bitter CD Coupe 5.3L V8

Opel Diplomat Bitter CD Coupe 5,3L Automatic
€ 49,900.-
07/1978
167 kW 227 hp



Wir bieten Ihnen hier einen
Opel Bitter Diplomat CD 5,3 V8 - 227PS EZ 07/1978 aus 2. Hand
Dieser hat die Nummer 348 von 395 gebauten Fahrzeugen des deutschen
Automobilherstellers Bitter.

Das Fahrzeug befindet sich im Originalzustand bis auf Lackierung und die Felgen.
Originale Volllederausstattung in schwarz mit Original Recaro Sitzen (damalige Sonderausstattung)
Eine gute Basis als Restaurierungsobjekt. Fahrzeug ist seit 11/2000 abgemeldet und hat somit 16 Jahre gestanden (ausser Bewegungsfahrten)
Dieses seltene Coupe wurde von der Firma Bitter zu seiner Zeit exquisit ausgestattet.

Fahrzeug ist fahrbereit, Heckscheibe defekt !
Nachweise/ Abmeldebescheinigungen sowie alte Kfz Briefe liegen vor.
Im Jahr 11/2000 abgemeldet.
Motor läuft , Getriebe schaltet







Total loss, geluksvogel. Geen APK verplicht deze week.tongue sticking out smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-10-2019 23:08 door Pink Panther.
Quote
Pink Panther
Totall los, geluksvogel. Geen APK verplicht deze week.angry smily

Bizar genoeg was ik dat echt net aan het checken. grinning smiley
Heb die regels gewoon gekopieerd uit het vorige topic en verder niet meer naar gekeken. winking smiley


1973/M MGB GT FACTORY SUPPLIED V8



1973/M MGB GT Factory V8 –

A rare opportunity to purchase a documented low owner and low mileage MGB GT factory V8. One of just 1839 “chrome bumper” units supplied with the widely known “Rover V8” produced between 1973 and 1976 by the MG cars.

This example boast pedigree from the outset having only had 2 former keepers (The last owner having acquired the vehicle in 1982) Purchased on 12/12/1973 by Mrs J.H Hardy of Newbold road, Chesterfield who was actually the wife of the supplying dealer. Mrs Hardy owned the vehicle for 7 years and in that time covered just 22,928 miles which was verified in the form of a signed letter stating that she had owned the vehicle from new and recorded the exact mileage of the vehicle upon the date of sale to the second owner, a Mr Brocklehurst . This was also done by Mr Brocklehurst who utilised the vehicle for just 2 years before selling the vehicle on to the Mr A Webster (the gentleman we purchased the vehicle from). He also added a letter verifying the mileage reading as being a genuine 34,560 miles. Mr Alan Webster who bought the vehicle on 11th April 1982 went on to comprehensively document the history of the vehicle in its entirety. Retaining many old MOT certificates and check lists along with maintenance receipts.

This vehicle is supplied in its original factory “Aconite purple” only 98 examples were supplied in this colour in total to complement its 100% original “Autumn leaf” cloth interior. This vehicle in essence is unrestored but with the knowledge of having been properly cared for since it was supplied from new. Recently fitted with 5 near ‘Goodyear’ supplied onto its original factory wheels along with Electronic ignition and cooling fans and a full stainless steel exhaust. Many receipts to document all work undertaken.

This vehicle is not to be confused with other aftermarket V8’s or tired examples of the real thing.

A very desirable, honest example destined to only appreciate.

£16995





Ik ga net als mijn voorganger voor een mg, alleen dan uit een ander tijdperk.

Deze motor is maar heel even in de zt geleverd geweest, pas bij de facelift en daarna was ook al snel het doek gevallen. In juni 2004 kwam volgens de autovergelijker dit blok in de mg , rover 75 rijders moest nog wachten tot januari 2005.

Ik heb van de MG een groen exemplaar gevonden, en daar vragen ze maar liefs 29.500 euro voor, ik had die prijs niet verwacht en zal dan eerder voor een volvo s80 gaan. De mg heeft iets meer dan 50.000 km gereden.

mg ZT







Even voor de liefhebbers dus buiten de wedstrijd om er staat ook nog een rover 75 met deze motor te koop, maar het lijkt dat je die zelf nog in elkaar moet zetten

rover 75



Ik blijf het een fantastische en zotte actie vinden van MG/Rover....
Gewoon een voorwielaandrijver ombouwen naar achterwielaandrijving om dan vervolgens met de 4.6 V8 te gaan leveren.
Maar ja, het merk is niet voor niets ten onder gegaan ...

Mooie inzending Auto encyclopedie smileys with beer



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-10-2019 15:55 door Guus Leferink.
Het valt nog niet mee om wat origineels te vinden, het standaard werk komt al voorbij en een paar bijzondere auto's.
Ga maar voor een Land Rover Defender 110V8.
Land Rover Defender




Deze staat te koop voor 34.500 .
Even een quiz tussendoor

Ik had deze x ook nog een 2e keuze op de plank liggen die bij dit thema past , ben ontzettend benieuwd of die nog voorbij komt. Staan er 3 van op gaspedaal.
Quote
Auto encyclopedie
Even een quiz tussendoor

Ik had deze x ook nog een 2e keuze op de plank liggen die bij dit thema past , ben ontzettend benieuwd of die nog voorbij komt. Staan er 3 van op gaspedaal.

Er zijn nog wel enkele vreemde eenden hoor.spinning smiley sticking its tongue out thumbs up
Quote
Pink Panther
Quote
Auto encyclopedie
Even een quiz tussendoor

Ik had deze x ook nog een 2e keuze op de plank liggen die bij dit thema past , ben ontzettend benieuwd of die nog voorbij komt. Staan er 3 van op gaspedaal.

Er zijn nog wel enkele vreemde eenden hoor.spinning smiley sticking its tongue out thumbs up

Een eend is het niet, hoewel er wel een sahara uitvoering van is met een motor voor als achterin.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-10-2019 11:38 door Auto encyclopedie.
Zijn loopbaan begonnen als redelijk bescheiden sportwagen met een 2 liter 4 cilinder en 160 pk, uiteindelijk uitgegroeid tot serieus apparaat met 3.5 V8 en 353 pk. Dat is nog eens een carriere!

Lotus Esprit - 3.5 V8 GT
Bouwjaar: 2001
Prijs: EUR 49.950,=







Quote
Auto encyclopedie
Quote
Pink Panther
Quote
Auto encyclopedie
Even een quiz tussendoor

Ik had deze x ook nog een 2e keuze op de plank liggen die bij dit thema past , ben ontzettend benieuwd of die nog voorbij komt. Staan er 3 van op gaspedaal.

Er zijn nog wel enkele vreemde eenden hoor.spinning smiley sticking its tongue out thumbs up

Een eend is het niet, hoewel er wel een sahara uitvoering van is met een motor voor als achterin.

Klopt, maar 1 redelijk vreemde is al weer toegevoegd.
Alles tot nu toe goedgekeurd! thumbs up

@Guus Ik zie bij jouw inzending alleen de foto van het motorblok, andere foto's werken bij mij niet, zit dat bij mij of klopt er iets niet?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-10-2019 14:47 door Total Loss.
Quote
Total Loss
Alles tot nu toe goedgekeurd! thumbs up

@Guus Ik zie bij jouw inzending alleen de foto van het motorblok, andere foto's werken bij mij niet, zit dat bij mij of klopt er iets niet?

Hele simpele reden, hij is verkocht .....
Ik ga op zoek naar een andere Q7 6.0 V12 TDI
Quote
Guus Leferink
Quote
Total Loss
Alles tot nu toe goedgekeurd! thumbs up

@Guus Ik zie bij jouw inzending alleen de foto van het motorblok, andere foto's werken bij mij niet, zit dat bij mij of klopt er iets niet?

Hele simpele reden, hij is verkocht .....
Ik ga op zoek naar een andere Q7 6.0 V12 TDI

Duidelijke reden! thumbs up
Met deze opdracht willen we natuurlijk maar 1 ding.... een Ferrari met een V12

Ferrari 456 M GTA






456M GTA Automatik Sehr Gepflegt Unfallfrei

Deutsche Brief
Neue TUV
Scheckheftgepflegt
Gepflegter Zustand
Unfallfrei
3-hand
Regelmässiger Servis

€ 42.800,-
Quote
Total Loss
Quote
Guus Leferink
Quote
Total Loss
Alles tot nu toe goedgekeurd! thumbs up

@Guus Ik zie bij jouw inzending alleen de foto van het motorblok, andere foto's werken bij mij niet, zit dat bij mij of klopt er iets niet?

Hele simpele reden, hij is verkocht .....
Ik ga op zoek naar een andere Q7 6.0 V12 TDI

Duidelijke reden! thumbs up

Inzending gewijzigd !
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.