Occasionwedstrijd # 429: Gracieus een dagje ouder

Gepost door Escher 


Welkom bij Occasionwedstrijd # 429: Gracieus een dagje ouder




In januari van dit jaar mocht ik 23 kaarsjes op de taart uitblazen. Als mens betekenen die 23 levensjaren op de teller haast niets, dit in tegenstelling tot de autowereld. Sommige modellen waarvan ik me de onthulling nog levendig kan voorstellen, tikken inmiddels al vlotjes de 15 jaar aan, terwijl je dit helemaal niet verwacht. Daarom de opdracht van deze week:

Ga op zoek naar een model (bouwjaar 1993-2003) dat gracieus ouder is geworden en waarvan je de leeftijd er niet vanaf ziet.

De regels van deze week:

- Maximale prijs: € 50.000
- Bouwjaar: 1993-2003
- Mag wereldwijd te koop staan
- Auto moet in volledig originele staat zijn
- Persoonlijke motivatie waarom je vindt dat net dat model mooi oud is geworden, wordt geapprecieerd

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per inzending.
- De eerst geplaatste foto in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal één inzending per persoon; als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal één foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.
- Geen schade-auto, tenzij expliciet in de opdracht anders is vermeld.

Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 199
200: Two Hundred - Pink Panther
201: Mag het iets meer zijn? - smarter
202: Simplify, then add lightness - 929V6
203: La Nationale 7 - rzasa
204: Opvallende bedrijfswagen - non-turbo
205: De Bende van Nijvel – Spekky
206: Anniversary – Wouter82
207: Rotte peren - Zonder Matra, met BMW
208: Tweecilinders - British Racing Green
209: Happy with Honda - PascalD
210: Vier maal vier - Guus Leferink
211: Ford - Escher
212: Decennia - Pink Panther
213: Icons and Golden Years - zonder Matra, met BMW
214: De driecilinder - rzasa
215: De topvariant - smarter
216: Boven je pet(je) - Niels.
217: Vergeten auto's - Jorn
218: Alle gekheid op een parkeerplaatsje - JW01
219: Walter de' Silva - zonder Matra, met BMW
220: 1970 - non-turbo
221: London–Sydney Marathon 1968 - Guus Leferink
222: De kadett-klasse - 929V6
223: Zo goed als nieuw - rzasa
224: Hetzelfde type- smarter & Escher
225: American History - Bozzie
226: Yoshisuke Aikawa a.k.a VW-liefhebber kiest Japans – Spekky
227: Anderhalve auto – JOtter
228: Vierdeurs cabrio – 929V6
229: Laat ze maar schuiven!- Escher
230: Eerste eigenaar- D. Elzinga
231: Nieuwe rijken - Guus Leferink
232: De jaren 50 - Sams4ng
233: Designed by.....Guigiaro - Wrangler
234: Een pakketje schroot met een dun laagje chroom - Guus Leferink
235: 6 in lijn - Marno
236: Mooi kleurtje - Guus Leferink
237: Comfort... - smarter
238: Van een oud vrouwtje geweest... - British Racing Green
239: Krachtige Stationwagens - 929V6
240: Championnat de Super Stock-Car - Escher
241: Prachtige interieurs - JW01
242: Your "date of birth"-car - Remus
243: Vandaag is rood – rzasa
244: Bestel maar - Meike
245: Project 2 - non-turbo
246: Allemaal beestjes - Guus Leferink
247: Hier bekend, maar toch weer niet... - Escher
248: (Niet) Mijn Auto - rzasa
249: US-specs - Niels.
250: Striping - Meike
251: How low can you go - Pink Panther
252: The Bold and the beautiful - Niels.
253: De perfecte youngtimer - D. Elzinga
254: Laadbakkie- 929V6
255: Taxi! - Soloman
256: Nummer één! - Escher
257: Platform-sharing - Wouter82
258: Hittegolf! - smarter
259: Zo uit de folder weggereden – Spekky
260: Ronde koplampen - Joep 83
261: Merkencups - Wrangler
262: Barnfind / Schuurvondst - Pink Panther
263: Exclusief voor weinig- Escher
264: Follow the leader - Niels.
265: Origineel Nederlands - Wrangler
266: Banzai! The rise of the Japanese car- Auto-fan
267: Jong geleerd...- Shooting Brake
268: Groen als het struikgewas- Escher
269: Originele lak - PascalD
270: zonder pookje - Zonder Matra, met BMW
271: Is gas toch niet alleen om op te koken? - Escher
272: Kleurrijk trio - Escher
273: Snel... vergeten - Niels.
274: Moderne techniek - Pink Panther
275: Schimanski - 929V6
276: Touristenfahrten op de Nordschleife, 1973 - Guus Leferink
277: Overpriced - smarter
278: Niets is wat het lijkt: Replica! - rzasa
279: Baanbrekend - rzasa
280: Recht en hoekig – Wouter82
281: Winterproject - 929V6
282: London-Sydney Marathon, anno 2014 - Niels.
283: IJzeren Gordijn - stoterstangen90
284: Oprijwagen - 929V6
285: 1974 - Bobbeltje
286: Miami Vice - Pink Panther
287: Mislukking- Gullwing & Escher
288: Bewegende delen - smarter
289: De GL versie - Niels.
290: Youngtimer Lease- Escher
291: POA - Lybra
292: V6 Turbo- Escher
293: 1 model, vele varianten - smarter
294: Geniale hutjes - Wrangler
295: Allright Chaps! - Ouwediesel
296: Een auto voor de Koning - Singleframegrille
297: Le chique a la française - Wrangler
298: Brasil Festa - D. Elzinga
299: De driedeurs hatchback - Guus Leferink
300: 300 - Spekky
301: Machtig mooie match merk met model - Singleframegrille
302: The bad and the ugly, of op z'n Nederlands: niet moeders mooiste- Escher
303: The Malaise Era - Zonder Matra, met BMW
304: Fully loaded - Pink Panther
305: Jackpot! - Guus Leferink
306: Let's get digital - smarter
307: A giant leap - Escher
308: En vogue - rzasa
309: A place on earth - Bobbeltje
310: Bouwvak- Escher
311: Wij mannen doen het verkeerd... – Wouter82
312: Fabbrica Italiana Automobili Torino – 929V6
313: Een rode cabriolet voor een klein budget! – Niels.
314: Video star- Wrangler
315: Topless aanmodderen - smarter
316: Restomod - Singleframegrille
317: Dutch Design - Jorn.
318: MMBS - 929V6
319: Met het hele gezin naar Sporthuis Centrum - smarter
320: Woodie – Smarter/Niels.
321: Kleine beurs – Spekky
322: 6 ruiten – Stefan-V6
323: Britannia rule the....roads? - 929V6
324: Mag het een klepje meer zijn? - smarter
325: Kleur bekennen - rzasa
326: Dubbele koplampen - Guus Leferink
327: Sinterklaas-editie- Escher
328: Geimporteerd - Zonder Matra, met BMW
329: Mille Miglia - Pink Panther
330: Pick-up - Wrangler
331: Vintage Racer - rzasa
332: 5 - Pink Panther
333: Vreemde vormen - smarter
334: Geen stijl - Escher
335: The ugliest of all - Rzasa
336: Diesel - Pink Panther
337: Look-alike - Zonder Matra, met BMW
338: Het motorkapornament - rzasa
339: De fraaie hatchback - smarter
340: Veel voor weinig: het afschrijvingskanon- Escher
341: 3 landen, 1 jaar - Wrangler
342: We all live in a Yellow Submarine - smarter
343: Panoramisch uitzicht - Pink Panther
344: Zeldzaam! - rzasa
345: 3e zitrij - Wouter82
346: Sleeping time - Guus Leferink
347: Porsche 911 - Smarter
348: tatu tatu - JW01
349: AutoRAI - Niels.
350: Around the World - smarter
351: Track Day - Escher
352: Moby Dick - rzasa
353: Suicide doors - Wrangler
354: 3 doors, 5 doors and 4 doors -Shooting brake
355: Budgetdroomgarage - Pink Panther
356: You paid how much? - Niels.
357: Eighties verantwoord - Niels.
358: To turbocharge or not to turbocharge, that's the question... - PascalD
359: De cirkel is rond - Smarter
360: Vakantiecombi: Cabrio met Caravan - Bobbeltje
361: Kaal, Kaler, Kaalst - Zonder BMW met Mazda
362: Typische vrouwenauto - Zonder BMW met Mazda
363: Je had maar één taak ! - Spekky
364: Zeg 'ns aaa - Wrangler
365: De 4 seizoenen - smarter
366: Grand Touring Coupé - smarter
367: Geel en grijs - Escher
368: Not Lost in Translation - Auto-fan
369: Het Gouden Stuur - Escher
370: River Deep, Mountain High - 929V6
371: De direct ingespoten diesel - JW01
372: De pekelbak - .Timo
373: De lengte in - Pink Panther
374: Een „vreemde" eend - 929V6
375: Racen voor een appel en een ei - flat412
376: Into the rough stuff? - Wouter82
377: Beste en slechtste voorbeeld - Meike
378: Barrelbrigade - keuze van het forum ! - Shooting Brake
379: Slakkentempo - Guus Leferink
380: Streetview - smarter
381: Extreme make-over: de facelift - Escher
382: Het modellengamma - Escher
383: That's so 90's - Zonder BMW met Mazda
384: Midlife Crisis Auto - Joop053
385: Help Max -> Mikaela Ahlin-Kottulinsky auto - afentoe
386: Klein maar fijn - Zadelsnuiver
387: Mooi wit is niet lelijk - Escher
388: Motorweek Retro Review - Zadelsnuiver
389: De anonieme miljonair - D. Elzinga
390: CVT - 929V6
391: De auto van oom agent - Joop053
392: Kijken, kijken en niet (kunnen) kopen - Shooting Brake
393: De meest verkochte auto aller tijden - zonder BMW met Mazda
394: Tatort - 740estate
395: European Car of the Year 1964 t/m 2015 - Smarter en Zadelnuiver
396: Roadtrip voor 6! - Escher
397: De moderne 'special edition'- 929V6
398: Mind the pedestrians, Richard! - smarter
399: Gered van Johnny (en soms ook niet helaas..) - Joop053
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green



Inzenden kan tot woensdag 23 november, 20.00 uur.
Stemmen tot vrijdag 25 november, 20.00 uur.


Veel succes!

P.S. De voorbeeldfoto's zijn bewust buiten budget gekozen, maar tonen wel twee supercars die inmiddels respectievelijk 24 en 14 jaar oud zijn, hetgeen ikzelf in eerste instantie nooit had gedacht.




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-11-2016 23:05 door Escher.
Maserati 3200GT Asetto Corsa

Bij marktintroductie in 1998 was ik 3 jaar oud. Nimmer had ik van Maserati gehoord. Mijn autowereld bestond uit het standaard wagenpark van NL. Van een Mercedes of een BMW werd ik helemaal gek. In 1998 kocht mijn vader tevens zijn eerste Clio 2, de befaamde 1.9D die sommigen van jullie wel gestolen kan worden, maar samen met de Laguna van opa cementeerde deze auto mijn voorliefde voor Franse auto's en in het bijzonder, Renault. Beroemd verhaal binnen familie en kennis kringen is het feit dat ik als wijsneus meeging met pa op de testrit die hij zou maken met deze Clio. En ik 400 meter bij de dealer vandaan voor het stoplicht zei....."Deze rijd lekker pap, die kopen we." Wijsneus..... eye rolling smiley
Als je op een dergelijke manier met auto's omgaat is de eerste keer dat je een "supercar" tegenkomt natuurlijk helemaal fantastisch. De "doodgewone" 3200GT was die auto voor mij. Samen met een Porsche 964 stond een duits exemplaar rond 2001 geparkeerd in Duitsland. Mede door deze ervaring is de 3200GT er een uit de serie mocht ik ooit eens wat geld hebben....prachtig ontwerp van Giugiaro, een V8 zoals deze hoort te klinken. En uiteraard in de juiste spec....een handbak! Want dat moet deze timeless beauty hebben voor mij. Idealiter zit er nog een rood lederen interieur in maar.....

Uiteraard helpt het mee voor zijn tijdloosheid dat de Maserati GT heel veel stijl deelde met de 3200. Maar dat neemt niet weg dat je ook met deze nog prima voor de dag kunt komen. Van de Asseto Corsa zijn er 250 exemplaren gebouwd. Dit exemplaar mag mee voor 45000 euro en heeft momenteel 98.997 km op de teller staan. Mij lijkt dat die 370 paarden onder de motorkap nog veel meer mogen draaien.







Hij nodigt wel uit zeg! grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-11-2016 23:31 door Nico GTR.
Peugeot 406 Coupé




Een Tijdloze Schoonheid


De 406 Coupé is een echte schoonheid. Hij is onmiskenbaar door dezelfde meesterhand als de 504 ontworpen, Pininfarina. Peugeots 406 Coupé maakt gebruik van de bodemgroep en de techniek van de 406 sedan, maar hij heeft een geheel eigen carrosserie. En wat voor één, zeldzaam mooi en tijdloos.



De 406 Coupé verschijnt in 1997 en ik persoonlijk was "weg" van de lijnen van dit model. Sowieso was Peugeot lekker bezig in de jaren negentig; de jeugdige 206, de 306 hatchback en de ingetogen fraaie 605. Maar de mooiste? De 406 Coupé. Met een rustig klassiek interieur.




Op de weg kom ik ze steeds minder vaak tegen, helaas, want ze is nog steeds bloedmooi en gracieus ouder geworden. De pennenstreken van Pininfarina zijn niet aan de mode onderhevig. Je koopt nu, zeker in Frankrijk, voor een habbekrats een tijdloze schoonheid. Deze grijze (hoort toch een beetje bij gracieus ouder wordenwinking smiley) is van 1999 en kost maar € 2.600.



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-11-2016 23:01 door Jp053.
Voor mij een absolute tijdloze schoonheid. Kwam al in 1994 op de markt en dit model van 2002 is nog steeds volledig bij de tijd en gracieus zoals de eerste. Over 10 jaar is het mooie ontwerp nog steeds niet verouderd en nog even gracieus, krachtig en mooi als 15 jaar geleden.

Aston Martin DB7 Vantage V12





€ 39.500,00

Kilometerstand 46.400 km
Hubraum 5.935 cm³
Leistung 309 kW (420 PS)
DB7 Vantage Coupe V12
Model 2003
Production: 2002
Kilometer: 46.400 !!!
Technisch/Optisch in einem TOP Zustand
Klimaanlage Neu
Alle Riemen/Spannrolle/Umlenkrolle Neu
19 Zoll Alu vom Modelljahr 2003
Auspuff-Endrohre SPORT vom Modelljahr 2003 (Large Tail Piper)
Becker-Radio Navigation +CD
Leder / Alcantara - PERFECT
Wildlede-Innenhimmel
Aston Martin Premium Sound System
Zv.mit Fernbedienung
Elektrische Kofferraumöffnung auch per Fernbedienung
Serviceheft gepflegt - 46.400 KM !!!
Sammlerfahrzeug








2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2016 11:12 door Zonder Mazda met BMW.
De BMW E65 7-serie werd verguisd bij zijn introductie in 2001. Het was een choquerende stijlbreuk met de doorlopende, zeer geleidelijke evolutie van de BMW sedan modellen vanaf de 60-er jaren. Ontwerper Chris Bangle maakte met zijn revolutionaire designstijl weinig vrienden onder de BMW puristen. De 'Bangle Butt' van de nieuwe 7-serie kreeg destijds dan ook weinig handen op elkaar. Nu, 15 jaar later vind ik het een onvoorstelbaar fris ontwerp om te zien. Zowel het exterieur als interieur ogen nog steeds actueel en de basislijnen zijn zeer gracieus te noemen. Ook de navigatie en entertainmentsystemen met de toen splinternieuwe i-Drive controller kunnen anno 2016 nog prima. Eigenlijk vind ik de post-Bangle modellen van BMW een stuk inspiratielozer dan deze pure en originele E65. De nieuwe BMW's zijn in mijn ogen onnodig druk en liefdeloos ontworpen. Doe mij maar een eerste serie E65. Het valt momenteel niet mee om een echt top exemplaar te vinden die niet zwart of zilver is. Gelukkig heb ik een hele chique groene V12 kunnen vinden in Portugal

2003 BMW 760i Individual











2003 BMW E65 760i Individual

Bouwjaar: April 2003
Km. stand: 137.000
Motor: 5.972cc V12 met 445pk

Prijs: € 26.900,-



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-11-2016 10:50 door smarter.




Dodge Viper GTS 8.0 V10
First Registration 01/2001
HU 07/2018
€48,990

Basis model stamt alweer uit 1994, maar is toch nog steeds bijzonder, ehm, indrukwekkend.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-11-2016 14:24 door Gullwing.
SAAB 9-5 2.3 T AERO TROLL

[voorraad.hcoops.com]











€ 9.950,-
166.348 km
09/1998

Dit is echt zo'n auto waar ik vroeger niet naar omkeek, maar nu steeds meer weet te waarderen. In de juiste kleur en met de juiste velgen nog steeds bij de tijd. Rake lijnen, zonder veel poespas. Mooi in een lichte kleur, maar bij sportievere modellen ook fraai in een donkere kleur. De Stationwagon is ook al zo'n mooie tijdloze auto, maar van achter vind ik de sedan net even knapper.

Een SAAB 9-5 2.3E TROLL uitvoering met serienummer 021 en een heerlijke kilometerstand van slechts 166.000 km.
Een mooie klassieke kleurencombinatie van een donkerblauwe auto en zandbeige leren interieur
Vers geïmporteerd vanuit Zwitserland, nieuw geleverd door Hirsch in Sankt Gallen en ook zijn hele loopbaan bij Hirsch in onderhoud geweest.
Uitgevoerd met de originele Hirsch performance velgen, verlaagd onderstel, en een "leistungsteigerung" door gemodificeerde turbo, luchtaanzuiging en motorcomputer.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2016 21:26 door rzasa.
Smart Roadster Coupé 82Kw
Bouwjaar 2003 - 77.000km - € 6.500




Het is nog steeds jammer dat Daimler Benz zo snel de stekker uit de Roadster serie van Smart heeft getrokken. Oké, er werd flink verlies op geleden, niet tijdens de productie, die draaide met 10.000 eenheden per jaar al break-even.
Echter de kwaliteit was slecht en er werden enorm veel garantie claims ingediend, waardoor er i.p.v. winst per auto ineens ca. € 3000 garantie kosten kwamen. (bron Wikipedia)
Erg spijtig, want het waren wel wagentjes met een duidelijk eigen design en met nauwelijks concurrentie. Daihatsu had de Coopen, die in 2003 met rechts stuur voor het eerst hier werd gesignaleerd, maar verder was er nauwelijks iets in deze grote. De Fiat Barchetta was al duidelijk groter en ook geen pottenbreker, de MX5 nog een slag groter en de Ford StreetKa was toch echt wel een ander segment. De serie was alles behalve voordelig, maar toch werden er vanaf 04-2003 tot 11-2005 ruim 46.000 gebouwd, het dubbele aantal wat men nodig zou hebben om winst te draaien met een kwalitatief goed product.

Als je naar het ontwerp kijkt, dan zou het nu nog zomaar kunnen worden geproduceerd. De ronde lampunits zijn bij uitstek geschikt voor LED verlichting, zo ook de heldere achterlichten. Aan het ontwerp zelf hoef je weinig te sleutelen, er staat nog steeds een zeer leuke auto.
Na de productie stop is er door een Engels concern nog getracht het geheel te kopen en als MG (later zelfs als AC Ace) te herintroduceren, maar dat is ondanks diverse overeenkomsten nooit van de grond gekomen.










Hier te koop




7 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-11-2016 17:02 door Pink Panther.
De Alfa Romeo 156 is vanaf de dag dat het doek eraf getrokken werd onmiskenbaar een kunststuk. Er zijn weinig mensen die hem niet hebben begeerd; door zijn mooie lijnen, de nobele merknaam en de beloftes die de V6 in de GTA doet. Maar ook de 156 kreeg op een gegeven moment een opvolger, de 159. Die werd strakker, groter, zwaarder, en nog meer Alfa in zijn looks. Toch kon deze de 156 niet doen vergeten, men bleef lyrisch over 'het origineel'. En toen de 159 eindelijk werd opgevolgd door de Giulia, bleef men opnieuw de 156 noemen. Dat is wel het beste bewijs dat het hier om een speciaal blijvertje gaat.

Daarbij komt dat als je de 156 naast de 159 en Giulia zet, je helemaal niet het idee krijgt dat dit verschillende generaties zijn. Je denkt eerder dat het auto's uit dezelfde familie zijn, waarbij vooral de 156 veel meer gratie uitstraalt dan de andere twee, die meer stoer en hard ('tough') roepen, terwijl hij in zo'n dikke uitvoering als de GTA tegelijk ook nog eens kracht en sportiviteit ademt.

Een andere gedachte die in me opkomt als ik de 156, 159 en Giulia op een rijtje zie, is dat je te maken hebt met oma, moeder en dochter, waarbij je twee keer moeten kijken of moeder en dochter niet zusters zijn, en ook of oma en moeder niet zusters zijn. Je weet wel, gewoon goed geconverseerde, moderne, sportieve dames die de jaren die ze in leeftijd schelen op de een of andere manier nog vrijwel probleemloos met wat Nivea weten weg te smeren.



Deze Alfa Romeo 156 3.2 GTA ziet eruit als nieuw en heeft met 97.000 km nog een jong hart. A propos dat hart, je rijdt met deze wagen echt voor je plezier: de 250 pk's, de sound van de V6 Bussone (hoeveel motoren hebben zo'n bijnaam?), dit is een auto die de slogan 'Cuore Sportivo' recht doet. 250 km/h en 0-100 km/h in 6,3 seconden spreken voor zich. Ook de palmares in diverse internationale toerwagenkampioenschappen helpt bij het gevoel dat je iets speciaals rijdt.



Daarbij komt dat de wagen in perfecte staat verkeert. Altijd keurig onderhouden en voorzien van de juiste opties. Hier rijd je niet alleen voor je plezier in, je kijkt er ook met plezier naar, zowel buiten als binnen. Zelfs een blik onder motorkap geeft plezier.



Het dashboard is zowel zelf geïnspireerd op de vormen van Alfa interieurs uit de jaren zestig en zeventig, als dat het de basis vormde van wat in de 159 en Giulia is te zien. Dat betekent dat het wat bijzonders is.



De lederen bekleding contrasteert fraai met de donkere tinten van carrosserie en interieur.



Deze Alfa Romeo 156 3.2 GTA is van oktober 2003. Hij reed de eerste jaren in Italië en komt met een keurig afgestempeld serviceboekje. Voor € 17.900,- kan hij in Nunspeet worden opgehaald.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2016 18:53 door cirKel.
Bij de geboorte al een klassieker, en nog steeds een gracieuze, sportieve stijlvolle auto.
Jaguar XJ


Een 4.2 liter V8, op luchtvering.





Een heerlijk luxe Executive uitvoering met parkdistance, stoelverwarming en navi.
Sandbeige leer en "Burr Walnut" houtinleg




Uit 2003, met 165.000 km mee te nemen voor 12.900,- euro



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-11-2016 11:18 door Fingerspitz.
Quote
Fingerspitz
Uit 1993, met 165.000 km mee te nemen voor 12.900,- euro

Je link zegt 2003 winking smiley
Gracieus ouder worden?
Iets waar ik nog altijd hebberig van word?
Ik word hebberig van open autootjes.
En zelfs al heb ik zelf een MX-5, eigenlijk zowat de meest doorsnee roadster denkbaar, een exclusief roadstertje doet me wel wat.
Zeker een roadstertje dat ondanks zijn leeftijd nog steeds jeugdig en fris overkomt,
sterker nog,
een wagentje waarvan je het ook zou geloven mochten ze melden dat het een nagelnieuw model is...
Van ver lijkt het nog het meest op een open TT van het eerste model, maar in tegenstelling tot de Audi die er naar mijn aanvoelen intussen wat oubollig uitziet, is dat racertje jeugdig en fris gebleven.



YES!
Funke & Will Clubsport Roadster




Quote


€ 35.950,-
Onderhandelbaar

Tweedehands
39.000 km
06/2002
210 kW (286 PK)
Benzine
Autokeuring 06/2017

Particulier
Tel.: +31 (0)6 - 54687561
NL 5702XM HELMOND

Overige informatie
Vorige eigenaren:2
Carrosserietype:Cabriolet
Brandstof:Benzine
Deuren:2
Stoelen:2
Kleur: Oranje
Bekleding:Volledig leder Zwart
Recent onderhoudsbeurt gehad:8/2015
Recent distributieriem vervangen:8/2011

Opties en accessoires
18 Lichtmetalen velgen
Alarm
Katalysator
Leder bekleding
Lederen stuurwiel
Met onderhoudshistoriek
Niet-rokersvoertuig
Open dak
Radio
Sportophanging
Sportpakket
Sportversie
Sportzetels
Startonderbreker

Bijzonderheden
Agressif à défaut dêtre élégant, ce YES! Roadster, pur produit artisanal allemand, témoigne dun esprit sportif que lon croyait à jamais disparu. Dépourvu de toute aide électronique, il noffre comme seule arme quun 1.8T dorigine VW poussé à 285 ch.
En matière de sportivité, cest une gageure de dire que les constructeurs allemands en connaissant un rayon. Pourtant, ce que lon sait moins, cest quaux côtés des Mercedes-Benz, BMW, Audi et autres Porsche coexistent de petits artisans, qui nont pas dautre prétention que celle doffrir des sensations de conduite extrêmes. Funke & Will est de ceux-là.
Pas plus grand quune Ford StreetKa (3,63 m de long), le YES! Roadster arbore des formes résolument néo-rétro, un peu à la manière dun Audi TT... Un TT qui aurait toutefois été taillé à la serpe, le rendant ainsi beaucoup moins élégant mais également plus agressif et intimidant. Et plus encore avec ses portes en élytres.

Funke & Will a privilégié le rapport poids-puissance pour son modèle, qui récupère pour loccasion une structeure de type Space Frame (Audi) entièrement en aluminium. Au total, il naffiche sur la balance que 698kg !
Citons ainsi la finition "à la carte" permettant au conducteur de choisir avant même la construction du modèle, sa position de conduite idéale (notamment les réglages du siège et du pédalier). Donnant ainsi à son propriétaire la sensation de posséder véritablement un objet unique... ce qui est tout simplement le cas !
Côté plaisir de conduite, le YES! Roadster ne transige pas, dans le seul but de redonner ses lettres de noblesse à un esprit sportif aujourdhui anesthésié par les différentes assistances au pilotage : aucune aide électronique, ni direction assistée, ni ABS et encore moins dESP. On serait plutôt ici dans le style "tout pour le moteur"... et le pilote seul maître à bord pour dompter le puissant petit bolide.

Afin dexprimer pleinement ses vélléités, le roadster emprunte en effet à VW le 1.8 turbocompressé à 20 soupapes, bien connu pour ses nombreuses greffes sur toutes les marques du groupe. Installé en position longitudinale arrière, il bénéficie pour loccasion dune gestion électronique spécifique, ainsi que dune admission et dun échappement retravaillés.

Le résultat est ébouriffant : 286 ch à 5 900 tr/mn pour 350 Nm de couple. Et les performances logiquement au rendez-vous. Campé sur des énormes pneus (225/40 ZR 18 à lavant et 265/35 ZR 18 à larrière) et des jantes alu de 18", le roadster affiche une vitesse de pointe de 264 km/h ; 4,1 s pour atteindre les 100 km/h départ arrêté et seulement 11,8 s pour franchir le seuil largement prohibitif des 200 km/h. De quoi jouer sans honte sur le terrain de consœurs autrement plus célèbres.

Et ce nest pas fini ! Lentreprise a en effet décliné son modèle en deux variantes encore plus explosives : le YES! Roadster Clubsport qui voit son poids allégé de 30 kg et ses performances donc logiquement .

More information: sent me an email!
Pris inclusive export documents insurance
Helmond, 400km du Paris









2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-11-2016 10:01 door British Racing Green.
Ik ga deze week voor een icoon waar alle superlatieven wel al een keer over zijn uitgesproken. Echter wel in een bescheiden uitvoering, en dat past daarom volgens mij prima binnen de opdracht van deze week.

1999 Porsche 911 Carrera - € 24.950,-



De 996 911 zal waarschijnlijk nooit de geschiedenis ingaan als de beste of mooiste 911 ooit. De 993 heeft meer karakter, de 997 is sneller en de 991 is mooier. Echter, waar de 996 wél punten mee scoort is met zijn elegante en tijdloze ontwerp.



Vooral in de pre-facelift, huis-tuin-en-keuken Carrera uitvoering komen in mijn opinie de typische Porsche lijnen het beste tot hun recht. Geen luchthappers, spoilers of stickers welke afbreuk doen aan het ontwerp en de auto daarmee naar mijn mening ook ontzettend kunnen dateren.



De tijdloze elegantie zet zich ook voort in het interieur. Geen grote schermen of gadgets welke direct de leeftijd van een auto kunnen verraden maar gewoon een goed ontworpen interieur met alle instrumenten op de juiste plek. Het beige leder brengt een gezonde portie stijl met zich mee en doet nog erg fris aan.



Arenarood is een kleur welke je meestal ziet op de 993, en dan vooral op de almachtige Turbo variant. Op de 996 echter een vrij unieke verschijning maar daarom niet minder mooi en gaat natuurlijk perfect hand in hand met het interieur. De kleurstelling van deze Porsche is sowieso wat mij de doorslag gaf deze in te zenden.



Al met al koop je met deze 911 voor de helft van het gestelde budget een zeer begeerlijke automobiel waarvan velen zullen denken dat hij een heel stuk nieuwer zal zijn dan wat hij in werkelijkheid is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2016 22:16 door Zadelsnuiver.
Een auto met een carrière van ruim 25 jaar (1976 - 2004) dus al aardig tijdloos en waarop ook een primaire kleur erg goed staat.
Bovendien nog steeds een nekkendraaier, en dat niet alleen vanwege de vele filmrollen die dir model gehad heeft.

Lotus Esprit V8

Gebruikt, 31.400 km, 03/1997, 260 kW (354 PK), Benzine , € 49.900,-







Opties en accessoires:

ABS, Airbag bestuurder, Airconditioning, Alarm, CD, Centrale vergrendeling, Elektrisch verstelbare buitenspiegels, Elektrische ramen,
Lichtmetalen velgen, Mistlampen, Radio, Sportonderstel, Sportstoelen, Startonderbreker, Stuurbekrachtiging

Bijzonderheden

Lederausstattung, Leichtmetallfelgen, Sportsitze, Alarmanlage, Nebelscheinwerfer, Klimaanlage, Radio und CD, Wegfahrsperre, Sportfahrwerk, Airbag, elektr. Fensterheber, Aussenspiegel elektrisch, ABS, Servolenkung, Zentralverriegelung, Sehr gepflegter Erstbesitz., wunderschönes Original Fahrzeug,

Erstauslieferung Österreich, unfallfrei, lückenloses Serviceheft, Nichtraucherfahrzeug,

Nur im Sommer bewegt, Bremsleitungen auf Stahlflex Leitungen getauscht,
verbesserte Bremsanlage, offene Niro Auspuffanlage, original Auspuff vorhanden,

Sparco Schalensitze auf original Punkte eingebaut, original Sitze neuwertig vorhanden,

neues Airbag Lenkrad (wurde aus Sicherheitsgründen nach 10 Jahren erneuert. Original Lenkrad vorhanden

Leistungsprüfstand Test bei der Fa. Bosch. Nachweisbare Leistung am Diagramm 405PS,

Bekannt wurde der Lotus Esprit vor allem durch seine Rolle als James-Bond-Auto in den Filmen Der Spion, der mich liebte (1977), In tödlicher Mission (1981) und durch seine Auftritte in den Filmen Pretty Woman (1990), Filofax – Ich bin du und du bist nichts (1990), Teen Agent – Wenn Blicke töten könnten (1991) sowie Basic Instinct (1992), wodurch der Lotus Esprit noch einmal an Bekanntheitsgrad gewann.
En een uurtje later is mijn Leon verkocht! Pfff.

edit: [www.autoweek.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2016 19:59 door rzasa.
Ik heb niet veel met open auto's, of het moet een pure en als zodanig ontworpen sportieve roadster zijn. Met een hitsige motor voorin en de aandrijving op de achterwielen, geknipt om de mooiste bergweggetjes van Europa op te zoeken. Zo'n auto is de Honda S2000. Hoewel hedendaags autodesign zich kenmerkt door een wirwar van lijntjes en vormen, doet de uiterst strak vormgegeven S2000 naar mijn mening tijdloos aan. Ook het interieur zou een model uit 2016 niet misstaan. Dankzij de nog maagdelijke 12.000 km van dit exemplaar waan je je echt in een gloednieuwe sportwagen.

Honda S2000 2002 (klik!)







CHF 34.900,- (€ 32.614,-)




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2016 22:11 door 929V6.
Quote
rzasa
En een uurtje later is mijn Leon verkocht! Pfff.

edit: [www.autoweek.nl]

zo zie je maar hoe tijdloos goede keuze het is. winking smiley
Quote
929V6


Mag ik mijn 3 punten al vast geven? big smile smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2016 23:04 door Jp053.
Mag ik vaker 3 punten geven? Damn wat een beauty's staan ertussen!
Zullen we de punten nog even tot woensdag 20.00 uur bewaren?
Erg mooie en uiteenlopende inzendingen tot nu toe!

Ikzelf ga deze week voor een tijdloze sportsedan, die ik elk jaar eigenlijk alleen maar meer begin te appreciëren. Strakke, functionele en toch elegante lijnen, zonder enige overbodige pennentrek, kenmerkten de E39-generatie van de BMW 5-serie, die al in 1996 op de markt kwam en dit jaar dus 20 (!) kaarsjes uitblaast. Zeker de exemplaren van na de facelift, die vooral het interieur up-to-date bracht, zien er naar mijn mening 15 jaar later nog steeds erg fris uit. En of je nu fan bent van Chris Bangle-ontwerpen, kan het maar moeilijk ontkend worden dat de opvolgende E60-generatie anno 2016 qua uitstraling helemaal verbleekt bij zijn voorganger (een gevoel dat ik trouwens al had bij de lancering van de E60 in 2003).

2001 BMW M5

[www.ginacollectorcars.com]











€ 39.500




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-11-2016 10:48 door Escher.
Omdat zwart de allerlaatste kleur is die ik zelf voor een auto zou uitkiezen en ik ook niets heb met diesels, heb ik net zo lang gezocht tot ik een mooi gepresenteerde BMW E65 in een aansprekende kleur met benzinemotor gevonden had: Zwarte 730d gewisseld voor groene 760i.
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-11-2016 11:20 door Fingerspitz.
Renault Sport Spider

Ja en waarom nu een Sport Spider.... Natuurlijk erg leuk al dat spul uit GB en NED maar dit blijft mijn inziens toch bijzonderde.
Qwa looks blijft dit gewoon erg gaaf en vooral in deze kleurcombinatie (natuurlijk zijn er meerdere die hem in het geel mooier vinden)
Een exemplaar MET voorruit lijkt me in de praktijk toch handiger, zo zonde om met 30 graden een helm op te hebben.

Advertentie











Renault Spider 2.0 16V SPORT
39,900.-
10,000 km
12/1998
110 kW 150 hp

Renault Sport Spider

Traditioneel zijn het de Engelse merken die hoge ogen gooien in het segment van de betaalbare, maar zeer sportieve en lichte roadstertjes. Lotus, Caterham en MG hebben allemaal een heel arsenaal aan auto’s in deze categorie in de geschiedenisboeken gezet.

Of het jaloezie was is niet bekend, maar feit is dat Renault met deze Sport Spider wel heel nadrukkelijk in het vaarwater van deze merken ging zitten. Met de in 1996 gelanceerde tweezitter wilde Renault doorbouwen op het sportieve imago dat het met onder meer de 5 Turbo en Clio Williams had opgebouwd.

Sportief was de uit kunstof opgetrokken sportieveling zeker: het aluminium chassis bood voor de achterwielen plaats aan een tweeliter die 150 pk op de been bracht. Op papier is dat wellicht geen indrukwekkend getal, maar in combinatie met een gewicht van slechts 930 kilogram was dit meer dan voldoende. De magische sprint naar 100 km/h was in 6,9 seconden achter de rug.

De topsnelheid van 215 km/h moet met name in de versies zonder voorruit een enerverende ervaring zijn geweest. Inderdaad: de Sport Spider is één van de weinige auto’s waarbij de voorruit op de optielijst stond. Wie het glaswerk niet bestelde, moest genoegen nemen met een windscherm dat niet kon voorkomen dat een helm bij hogere snelheden een absolute must was. Een dak behoorde überhaupt niet tot de mogelijkheden.

De Alpine-fabriek in Dieppe kreeg de eer de Renault Sport Spider te mogen bouwen, en wist dat in totaal 1.800 keer succesvol af te ronden. In 1999 vond men het mooi geweest, tot nu toe heeft de Sport Spider geen opvolger.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-11-2016 13:13 door Bobbeltje.
Anonieme bezoeker
Re: Occasionwedstrijd # 429: Gracieus een dagje ouder
20-11-2016 21:11
Een tijdloos model gecombineerd met een gracieus design dat de tand des tijds kan weerstaan... er zijn er meerdere, maar ik ga voor een schitterende uitvoering van de Saab 9-3 Coupé - 2.0T SE



uiteraard een coupe, waarin de vloeiende, aerodynamische lijnen het mooist tot hun recht komen



krachtige neuspartij met een stoere, om de hoeken doorlopende en ver naar achteren doorgetrokken lampunits



sportiviteit in optima forma





Saab had ooit de slogan vorm volgt functie, daarbij stond misschien dan de functie centraal, maar de vorm was bijna bepalend. Denk aan de a-stijlen die zodanig vormgegeven zijn dat het minimaal het zicht belemmerd, het tussen de stoelen geplaatste contactslot, het vliegtuigdashboard dat je 'uit' kon zetten. De combinatie tussen een grand turismo en een familie-auto, een sportieve inborst verweven met een zakelijk karakter en even fraaie als chique vormgeving. Je vraagt je af waarom ze ooit bedacht hebben dat het model vernieuwd moest worden naar een sportsedan.

Saab was net in handen van GM en er moest op de kosten gelet worden. De wagen is mede daarom gebaseerd op een Opel. Nog altijd een mooi verhaal al is het misschien net niet helemaal waarheidsgetrouw: de Vectra was al klaar en General Motors zei tegen Saab dat ze hiermee een absoluut goede basis hadden voor de nieuwe 900 serie. Ze stuurden een Vectra naar Saab met het idee dat een beetje rebadging voldoende was. Saab stuurde een briefje terug dat het een prima basis was, maar dat ze er nog een beetje aan wilden sleutelen. Het voldeed niet helemaal aan de kwaliteitseisen die Saab zelf aan de auto's stelde. Dus of ze een beetje veiligheid mochten toevoegen en wat rijbeleving, net als wat aanpassingen aan het plaatwerk enzo. GM wilde niet meteen de drive uit hun pas verworven onderneming halen en ging akkoord. Een poosje later was de wagen klaar en de GM-baas werd uitgenodigd om het resultaat te aanschouwen. Toen het doek van de auto werd afgetrokken stond daar een prachtige wagen te fonkelen, waar de GM-baas met geen mogelijkheid de Vectra herkende. Het plaatwerk was in dikte verdubbeld en in een fraaiere vorm geklopt, de motorisering was opgekrikt, het interieur was compleet opgewaardeerd, de elektrische systemen waren vervangen etc etc. Hij vroeg om opheldering, waarop de Saab-ingenieurs hem wezen op het knopje van de radio, die inderdaad hetzelfde was als die in de Opel....

Voldoende om deze wagen in te zenden. Kopen? Tuurlijk, € 1.950
Gewaagde ontwerpen blijken niet altijd lang houdbaar en zier er soms verrassend snel al gedateerd uit. Zo niet met deze fantastische Bangle-creatie: de Coupé Fiat. Ik vind de auto nog steeds zeer modern ogen terwijl hij in 1993 werd geïntroduceerd, dat is bijna 24 jaar geleden. Het ontwerp is nog steeds fris, onderscheidend en bijdetijds.

Coupé Fiat 2.0 16V







Bouwjaar februari 1995
Kilometerstand 59.769
€ 6.900,-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-11-2016 22:30 door Wouter82.
Inzending gewijzigd. De Lancia blijft een prachtige auto en ik kan hem steeds meer waarderen, maar echt tijdloos is hij wellicht toch te weinig.

Deze des te meer!
Ik kies voor een van de meest tijdloze ontwerpen die ik op autogebied ken, de immer prachtige Volvo S60. Dit keer omdat het kan de snelle versie, de 300pk sterke R.





Bouwjaar 2003, lekker fel kleurtje, kost €11950, en je kan er ouderwets GTI'tjes mee pesten. Leuk! Finishing touch: om 'm helemaal jaren jonger te laten ogen zitten er nog recente exportplaten op ook smiling smiley.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-11-2016 22:24 door afentoe.
Weliswaar was de gracieuze Peugeot 205 (my first "crush" ) nog leverbaar in 1993, maar toch gewijzigd in de fraaiste Peugeot geïntroduceerd in de periode 1993-2003.

Met dank aan Pininfarina!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-11-2016 22:54 door Jp053.
Klein gracieus oudje smileys with beer



Renault Twingo

Veel mooier dan Twingo nummer 2.



De blauwe lak, niet verwarren met een blauw permanentje, staat lekker op de Twingo 1.



Onmiskenbaar Twingo!



Kleine verhuiswagen, schuiven met die achterbank.



Twingo nummer 1 zet ook Twingo nummer 3 in zijn schaduw. "Tiedloos" zeggen we hier in Drenthe. Bouwjaar 2003, prijs € 3.500,--.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-11-2016 20:23 door 740estate.
Quote
rzasa
Rare jongens die Fransen...

big smile smiley

Het is tiedloos i.p.v. *piep*loos grinning smiley
Was er al iemand gecharterd om het OER te maken? Ik zou zelf wel een poging willen doen maar dat gaat op z'n vroegst pas om 21:00 lukken.
Ik sta momenteel schermles te geven aan 11 energieke lageschoolkinderen... Ik kan dus geen OER maken voor t moment smiling smiley

Nico GTR - Maserati 3200GT Asetto Corsa 2002


Joop053 - Peugeot 406 Coupé 1999


Zonder Mazda met BMW - Aston Martin DB7 Vantage V12 2002


smarter - BMW 760i Individual 2003


Gullwing - Dodge Viper GTS 2001


rzasa - SAAB 9-5 2.3 T Aero Troll 1998


Pink Panther - Smart Roadster-Coupé 2003


cirKel - Alfa Romeo 156 GTA 2003


Fingerspitz - Jaguar XJ 2003


British Racing Green - YES! Roadster 2002


Zadelsnuiver - Porsche 911 Carrera 1999


Spekky - Lotus Esprit V8 1997


929V6 - Honda S2000 2002


Escher - BMW M5 2001


Bobbeltje - Renault Sport Spider 1998


singleframegrille - Saab 9-3 Coupé 2.0T SE 2000


Wouter82 - Coupé Fiat 2.0 16V 1995


afentoe - Volvo S60 R 2003


740estate - Renault Twingo 2003



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-11-2016 20:56 door 929V6.
1. Smarter - BMW 760i. Deze op 1 want ik had er zelf nooit bij stilgestaan maar inderdaad; van binnen en buiten eigenlijk gewoon nog steeds een hele frisse verschijning. En een lekker dikke uitvoering natuurlijk thumbs up

2. Fingerspitz - Jaguar XJ. De XJ heeft er járenlang vrijwel hetzelfde uitgezien, maar ik heb het altijd knap gevonden hoe ze met de X350 het voorkomen van de auto significant hebben gemoderniseerd zonder afbreuk te doen aan het origineel. Iets wat ze met de laatste XJ helaas niet voor elkaar hebben kunnen krijgen..

3. Afentoe - Volvo S60 R. Flash green en Atacama doen het altijd goed bij mij, en de S60 is juist in deze kleurstelling nog altijd een zeer vlot model. Het lijntje tussen de bumper en motorkap bijvoorbeeld is iets wat je nu bij zo'n beetje alle dure merken ziet, maar Volvo deed het al jaren geleden.
1. Pink Panther - Smart Roadster-Coupé 2003
2. Wouter82 - Coupé Fiat 2.0 16V 1995
3. Bobbeltje - Renault Sport Spider 1998
Ik let deze week vooral op het gracieuze element. Hoe leuk ze op zich ook zijn, hardcore sportauto’s en iconische hatchbacks vind ik niet snel gracieus. Uiteraard moet ik de auto ook mooi vinden. Dan blijft voor mij de volgende top drie over:
1e plaats is voor Fingerspitz – Jaguar XJ: ik kijk elke keer weer om als ik er een zie, wat een prachtige auto is dit. Iconisch design wat blijft werken.
2e plaats is voor Zadelsnuiver – Porsche 911: velen zullen me voor gek verklaren, maar de 996 is mijn favoriete Porsche. De kleur is prachtig, maar omdat ik de GT3-velgen voor een ‘gewoon’ exemplaar als dit een tikje te groot vind staat niet deze auto, maar de Jaguar voor mij op 1.
3e plaats is voor Joop053 – Peugeot 406 coupé: voor mij de mooiste Peugeot ooit gemaakt. Ook in het lichtgrijs een absolute klasbak.
Anonieme bezoeker
Re: Occasionwedstrijd # 429: Gracieus een dagje ouder
23-11-2016 22:49
De keuze is enigszins lastig vanwege alle meest geweldige inzending. Als de shortlist uit zowat alle ingezonden modellen bestaat, dan snap je wel dat het uiteindelijke lijstje eigenlijk slechts een mager aftreksel is de keuze.Uiteindelijk kies ik niet voor de doorontwikkelingen maar voor de originelen:

1 740estate - Renault Twingo 2003
2 Joop053 - Peugeot 406 Coupé 1999
3 cirKel - Alfa Romeo 156 GTA 2003
Oef ja lastig! Wat een prachtige modellen staan hiertussen.....

1. Joop053 - Peugeot 406 Coupé 1999

Ja, goede keuze!

2. Zonder Mazda met BMW - Aston Martin DB7 Vantage V12 2002

Je ziet overduidelijk dat ie al wat ouder is. Maar zo mooi gelijnd. Nog steeds een prachtige auto om te zien.

3. Spekky - Lotus Esprit V8 1997

Werkelijk een prachtig ontwerp, heel lang houdbaar gebleven en ze hebben het met de facelift niet eens verpest. Het is vast niet verrassend dat deze ook op de ellen-lange lijst staat van auto's die ik ooit een keer hoop te hebben gereden/bezeten.

Uiteraard, de powersedans: M5, Saab 9-5 en V60 mogen van mij een zeer dikke pluim ontvangen. En ook de specificatie van de 911 is werkelijk heel mooi te noemen.
Ik denk dat we wel een mooie lijn kunnen vinden in het ontwerp van de auto's. Ze hebben allemaal wel trekjes van elkaar overgenomen. Mooie wedstrijd heren!
Volgens van Dale betekend gracieus: sierlijk, bevallig.

Lastig om dat in een auto te vertalen, sierlijk lukt nog wel, maar bevallig is toch al wat lastiger. Het klinkt enigszins als liefelijk, wat bijv. een M5 niet echt is. En een S2000 ook niet, terwijl het model weldegelijk sierlijk is. Bevallig raakt ook al bijna wulps aan, maar dat ouder worden, zonder dat de tijd echt vat op je heeft, is toch weer iets anders.

1 740estate - Renault Twingo 2003
2 929V6 - Honda S2000
3 Joop053 - Peugeot 406 Coupé 1999
1 - Joop053 - Peugeot 406 Coupé 1999
Tijdloos en helemaal clean in de positieve zin!

2 - afentoe - Volvo S60 R 2003
3 - smarter - BMW 760i Individual 2003
Quote

Ga op zoek naar een model (bouwjaar 1993-2003) dat gracieus ouder is geworden en waarvan je de leeftijd er niet vanaf ziet.

Ik ga bij mijn punten vooral rekening houden met het tweede deel van de opgave: welke wagen (tussen de 13 en 23 jaar oud) zou kunnen doorgaan voor eentje van maximaal 1 tot 2 jaar oud.
En daar bovenop is het een occasionwedstrijd, dus moet de wagen ook voldoende hebbeding zijn om er zelf mee rond te rijden.

1. Zadelsnuiver - Porsche 911 Carrera 1999
Een 911 is een 911 en blijft een 911.
En heel eerlijk, ik ben de modelwissels en facelifts vergeten, dus voor mij ziet die er nagelnieuw uit.

2. Pink Panther - Smart Roadster-Coupé 2003
Ik zie echt niet wat ze daar nog - qua uiterlijk - kunnen aan moderniseren of bijschaven.
Steek hier een elektrische aandrijving in, hou het uiterlijk ongewijzigd, en ik ben kandidaat-koper.

3. Gullwing - Dodge Viper GTS 2001
Mocht ik die op straat tegenkomen, dan zou ik nooit denken " da's vergane glorie en al 15 jaar oud".
Neen, ik zou watertanden en zeker nog eens omkijken.
Bedankt 929V6 voor het maken van het OER!

Ik stem deze week naar de geest van de wedstrijd zoals ik die voor ogen had: welke auto's zien er nog steeds zeer actueel uit, hoewel ze in realiteit al minstens 13 jaar op de teller hebben staan.

1. 929V6
2. Pink Panther
3. Nico GTR
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close