Occassionwedstrijd #489 : Doe maar een 3-serie..

Gepost door Meike MR-S 

Welkom bij occasionwedstrijd #489: Doe maar een 3-serie..

Gideon is het zat, er moet een andere auto komen en die Fiat Bravo moet z.s.m. de deur uit. Het word wéér tijd voor zijn jeugdliefde.. Een BMW. En om precies te zijn, het moet een 3 serie zijn/worden, zolang zijn budget het van € 12.500,- het toelaat en hij wil er best voor op avontuur gaan. M.a.w...

De opdracht:

Een BMW 3 serie. Tja, dat word lastig met de geldende (ongeschreven)AW regels, waar men niet het zelfde merk/model dient te kopiëren van eerdere deelnemers.
Maar daar is iets op gevonden ! In plaats dat wij niet elkaars model-merk kopieeren, doen wij het deze wedstrijd ietsje anders, door niet in het zelfde bouwjaar te gaan zoeken van de vorige deelnemers ! Is er iemand met een 3 serie uit 1985, dan zal dat de enige suggestie uit 1985 blijven. En om het een beetje afwisselend te houden. Meerdere E30's ? Prima, maar dan niet de zelfde carrosserie variant (advies, geen eis)!

Zoals altijd horen hier een paar specifieke regels bij:

- De auto is van het merk BMW, uit de series E21, E30, E36, E46, E90 én F70, alle modelvarianten zijn toegestaan, géén zelfbouwsels of zeer beperkte oplagen.
- Budget € 12.500 (exclusief eventuele reiskosten)
- Bouwjaar: 1975 t/m 2015
- Mag overal te koop staan
- Auto moet zich in een APK-waardige staat bevinden
Edit ;
- Nieuwe regel dankzij feedback ipv landenregel ; Elke 3 serie dient uit ander bouwjaar te komen ! Houdt hier rekening mee ! winking smiley

Verder zijn er een aantal vaste spelregels.
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per inzending.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.

Dit plaatje uit de vorige wedstrijd kwam toevallig goed van pas... Gideon slaat BMW's als deze liever over

Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430 Reïncarnatie - Wouter82
431 What's in a name? - Zadelsnuiver
432 Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433 de rijdende kerstboom - Bobbeltje
434 Oudejaarslot - j.ko
435 Oud en Nieuw - singleframegrille
436 Bijna perfect maar…. - Paul Z
437 Gewoon zoals vroeger - GvJ
438 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441- Big diesel- Escher
442 - Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480 - De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up

Inzenden kan tot woensdag 17 januari, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 19 januari, 20.00 uur.

Have fun met de zoektocht

Nope, te groot, te 5 serie..te duur, niet wat hij zoekt

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-01-2018 22:40 door Meike MR-S.
Ik denk dat deze wedstrijd wel het nadeel heeft dat degene die het eerst inzendt veruit de grootste vijver heeft om uit te vissen (Duitsland)...

Edit: We hebben eerder een themawedstijd omtrent één model gehad en daar was de eis dat bij iedere inzender het bouwjaar anders moest zijn. Da's misschien meer fair t.o.v. de laatkomers.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-01-2018 22:22 door 929V6.
929V6
Ik denk dat deze wedstrijd wel het nadeel heeft dat degene die het eerst inzendt veruit de grootste vijver heeft om uit te vissen (Duitsland)...

Edit: We hebben eerder een themawedstijd omtrent één model gehad en daar was de eis dat bij iedere inzender het bouwjaar anders moest zijn. Da's misschien meer fair t.o.v. de laatkomers.

Bedankt voor de input thumbs up
Edit: Heb de regel van verschillende bouwjaren erbij gezet. Met 40 'bouwjaren' aan tolerantie lijkt me dat geen enorm struikelblok winking smiley

Zo, laatste wijzigingen doorgevoerd.. Bijdeze de wedstrijd zoals hij gaat zijn ! winking smiley

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-01-2018 22:41 door Meike MR-S.
In mijn ogen de frivoolste 3 serie met de echte BMW kernwaarden (RWD, Reihe-6): De 2e serie 3 Compact. Qua front behoorlijk afwijkend van de reguliere 3-serie sedans en leverbaar in lekker sprekende kleuren, zowel van buiten als binnen. Als 2.5 liter zescilinder met bijna 200pk op de achterwielen overgebracht via een handbak moet dit wel een feestje zijn om te rijden. Ik voorspel dat deze variant de komende jaren zeker niet minder waard wordt. Doe mij deze maar, jummie:

2001 BMW 325ti Compact

BMW 325 ti

Bouwjaar: 2001
Kilometerstand: 187.921 km
Transmissie: Handgeschakeld
Cylinderinhoud: 2494 cc
Aantal cylinders: 6
Vermogen: 141 kW (192 pk)

Schitterende BMW 325 ti Compact uit 2001 * 18 Lichtmetalen 'M' Velgen * M-Pakket * Xenon verlichting * Half lederen bekleding * Stoelverwarming * Multifunctioneel Sportstuur * Zwarte Hemel * Schuif/Kanteldak * Sportonderstel * Betreft een zeer mooie auto met alle onderhoudshistorie, rijdt en stuurt fantastisch!

Prijs: € 6.600,-

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-01-2018 23:19 door smarter.
Te koop in Rusland:

2000 BMW E46 320 CI

255000 km, Prijs 420 000 Roebel en dat is circa € 6.078,41

De 3-serie, de auto (E30) waarin ik heb leren autorijden smiling smiley!

BMW 318i Design Edition 1991

Terwijl vrienden in een VW Jetta of Nissan Bluebird mochten lessen, kwam elke dinsdagmiddag een prachtige rood metallic 2-drs 316 Shadowline (?) op gas aanrijden waarin ik ging lessen. Klinkt fantastisch, maar de eerste 5 lessen waren een kleine ramp: een zwaar schakelende pook, een weinig vergevingsgezinde koppeling en geen stuurbekrachtiging i.c.m. brede banden. Straatje keren in de Walstraat, een uitdaging. Ik keek jaloers naar de lessers in de Bluebird met stuurbekrachtiging grinning smiley. Maar goed, uiteindelijk werden we vrienden. En wat was het een fijn rijdende auto.

Zou ik dan nu een E30 2-drs 316 nemen? Nee, wel een E30 maar dan de cabrio. Naar mijn mening de mooiste BMW 3-serie cabrio ooit. Het is een prachtig klassiek ogende open auto zonder ontsierende rolbeugel. Gestrekte lijnen, dubbele ronde koplampen en geen tierelantijntjes. Veel pk's is leuk, maar voor een cabrio niet noodzakelijk. De 1796 cc met 113 pk is ruim voldoende om van deze BMW 318i Design Edition te genieten.

In september 1985 introduceerde BMW op de IAA in Frankfurt de 3 Serie Cabrio, die uiteindelijk tot april 1993 gebouwd is. Om de stijfheid van een vast dak te compenseren versterkte BMW de carrosserie, dorpels en raamstijlen. Hierdoor is de 3 Serie Cabrio zo’n 125 kilo zwaarder dan de sedan. Tegen meerprijs verdween het dak met een druk op de knop elektrohydraulisch (later elektromechanisch) achter de achterbank, normaliter gebeurde dit met de hand. Om in de winter de kap te beschermen leverde de dealer een hardtop in carrosseriekleur. Het interieur is zo eenvoudig mogelijk gehouden. Rechte lijnen domineren het goed afgewerkte dashboard. Simpel, sober, maar mooi.
Als kers op de taart was de E30 Cabrio de laatste twee jaar als luxe Design-Edition in speciale kleuren leverbaar. In 1991 waren dit Neongrün en Neonblau. Standaard monteerde BMW kruisspaakvelgen (styling 29) met 205/55 R15-banden, een M-sportstuur en pookknop, uniek blauw pinstripe Recaro interieur en sportstoelen afgewerkt met bijpassende blauwe piping.

The Design Edition models were limited to only 200 examples – 150 in Blue and 50 in Green. Besides the bold bodywork these limited editions feature unique pinstripe Recaro interiors, 15 inch BBS alloys, M sport steering wheel and gearknob. A firm favourite with BMW enthusiasts the E30s shape is a timeless classic sure to be admired for another 20 years.

Exterior
Finished in Electric Neon blue, this ever popular E30 special edition presents consistently well with a high shine throughout. The body is in excellent condition, whilst chassis rails, lower body and sills are very sound.

Interior
The jewel in the Design edition crown simply must be the Motorsport derived pattern of the seats and door cards; very jazzy! Finished in matching blue piping, the seats show excellent shape and contour and have fortunately survived without stains or marks. Carpets and mats are also very clean with good fit and finish. Entertainment has been upgraded with a JVC head unit that offers some modern day connectivity courtesy of an Aux In with cable.
The electric hood remains as new having had a complete overhaul in the summer of 2015.

Wheel, tyres & brakes
Sporting the classic and original BBS cross spoke alloys, all of which are fitted with matching Pirelli P6000 tyres.

Equipment
Electric folding roof, Electric windows, Motorsport Wheel and gear knob, JVC head unit with Aux in, Dash clock, Lockable glove box, BMW overmats, 12v socket, tool kit.

Te koop in GB voor € 10.217,--

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-01-2018 11:40 door Jp053.
x

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-01-2018 12:50 door Guus Leferink.
Niet bepaald een sportieve Dreier, maar een comfortabele kilometervreter (nieuw verkocht in Frankrijk) met een prachtig klinkende zescilinder diesel onder de kap:

BMW 324d 1990 (klik!)

€ 3.750,-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-01-2018 14:16 door 929V6.
Zowel de ultieme sportwagen in die tijd; de combinatie 323i deed iedere autoliefhebber likkebaarden.
En de ultieme cabrio, wel surfplankproof!!!
Vanzelfsprekend 6 cilinders en de in die tijd obligate spaakvelgen.

Persoonlijke band met het model:
als eerstejaarsstudent in de rechten kreeg ik les van eminence grise en gewezen Belgisch minister Willy Callewaert.
Die kwam elke vrijdagmiddag de uiversiteitsparking opgereden in een voor zijn leeftijd veel te frivole 323i Baur.

BMW E21 323i Baur Convertable (1981)

For sale is this nice condition and appreciating model BMW.
It has the very sweet 323i engine and is the unique Targa Top Convertible model designed by Baur. In striking BMW Corona Yellow with Mocca Fabric interior.
It has covered 85000 mls and comes with a good history file of receipts and old mot cert.
Viewing is highly recommended, for anymore information please call 07754553414
Emails may take longer to respond to.

Price: £7450 As stated (omgerekend 8.383,03 EUR)
Advert Type: For Sale
Category: Classic Cars
Make: BMW
Model: 3 Series
Model (alt): E21 323i Baur
Year: 1981
Country: UK
Region: Northamptonshire
Telephone: 01536 417000
Status: Trade
E-mail: Contact Advertiser via Email
Listing Date: 03-Jan-2018
Ref: C718632

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-01-2018 23:58 door British Racing Green.
Die Engelsen houden niet meer van Dreiers, zo aan de betaalbaarheid van de RHD auto's te zien. winking smiley
Nooit gedacht dat ik met dit budget zo'n mooie, jonge zescilinder zou kunnen inzenden. Want ja, een echte Dreier heeft nu eenmaal een zescilinder.

BMW 328i Tiptronic

Prijs € 9.700,00
Kilometerstand 167.000
Bouwjaar 06/2007
ABS Bluetooth Bordcomputer CD-Spieler Elektr. Fensterheber Elektr. Seitenspiegel Elektr. Sitzeinstellung Elektr. Wegfahrsperre ESP Freisprecheinrichtung Leichtmetallfelgen Lichtsensor MP3-Schnittstelle Multifunktionslenkrad Navigationssystem Nebelscheinwerfer Regensensor Schiebedach Servolenkung Sitzheizung Sportfahrwerk Sportpaket Sportsitze Start/Stopp-Automatik Tempomat Traktionskontrolle Tuner/Radio Xenonscheinwerfer

Hiermit verkaufe ich meinen schönen e92 BMW mit 3Liter Benzin Motor und Tiptronic getriebe. Momentan ist er auf 18 Zoll Alufelgen, er hat ein Schiebedach, Xenonscheinwerfer, Lederausstattung und Sportsitze. Motor und Getriebe läuft sehr gut und alles am Auto funktioniert einwandfrei. Bei Fragen stehe ich ihnen gerne zur Verfügung.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-01-2018 09:48 door Zonder Mazda met BMW.
BMW 320i
1983

[www.streetsideclassics.com]

9.000,- EUR

Engine Size:
1.8 Liter I4
Transmission Type:
5 Speed Manual
Body Color:
Sapphire Blue
Interior Color:
Blue
Miles:
110,648 (Actual)

Heerlijke handgeschakelde 320 uit 1983 in US-specs. Fraai open dak en niet te duur. Tja die bumpers...het kan net wat mij betreft. Je rijdt wel iets bijzonders zo. Hier een filmpje van de auto: [youtu.be]
Inzending gewijzigd.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-01-2018 14:17 door 929V6.
1994 BMW 318i Edition touring

Kilometerstand 208.790 km
Versnellingsbak Handgeschakeld
Brandstof Benzine
Vermogen 82 kW (112 pk)

Prijs € 9.950

Wat mij betreft de mooiste 3-serie is de E30. Ik ben zelf niet zo'n fan van stationwagons, maar dit is een van de weinige auto's waarvan ik de stationwagon behoorlijk goed geslaagd vind.

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-01-2018 00:02 door lybra.
1997 BMW 325 TDS Touring - €4.301
[www.autoscout24.de]

Eén van de best gelijnde stations blijft voor mij toch de E36, en een E36 is imho altijd het mooist met een M-pakket. Dus dan ga je op zoek naar een mooie Touring, maar je wilt wel iets bijzonders.
Ruim, maar niet te log. Sportief en snel, maar geen zuipschuit. Gelukkig had BMW nog een 6 cilinder die ook op diesel liep, en met de assistentie van een turbo én intercooler loopt het gekke ding nog best lekker ook! Zo lekker dat Opel 'm voor de Omega heeft gebruikt en zelfs de P38 Range Rover deed er prima z'n ding mee.

Dit donkergroene exemplaar (is het Boston green?) Heeft nog maar 231 dkm gedraaid en kan dus nog een hele poos mee. Verder is het zwart lederen interieur in een nog heel frisse staat en kan de volgende eigenaar genieten van een schuifdak, ijskoude airco en mag hij of zij zelf met het handje schakelen, want dat maakt deze turbodiesel wel net iets sportiever vind ik.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-01-2018 21:01 door Zadelsnuiver.
BMW 316 „Peters" cabrio 1978

Oké, dit zal om wat nadere uitleg vragen. Ombouwen van de BMW 3 serie naar cabrio zijn eigenlijk alleen bekend als Baur. Met de verschillende versies daarvan, de grote productie aantallen en de geschiedenis die al terug gaat tot in de jaren 50 (!), is dat ook niet vreemd.

Naast Baur zijn er echter meerdere geweest, Hornstein uit Oostenrijk, uit Duitsland Lumma en deze Peters uit Paderborn.

Waar van Baur en Lumma best wel wat bekend is, Lumma bestaat ook nog, is het verhaal rondom Peters lastiger. Er zijn verschillende bronnen, de een praat over 110 stuks, de ander over 150 en weer andere op ergens tussen de 50 en 150.
Wat bijzonder is en helaas op de foto's in de advertenties niet zichtbaar, is de opbergmogelijkheid van de kap. Bijna geheel verzonken in de carrosserie en keurig afgewerkt.

Deze cabrio is compleet en hard. Zelf zou ik de ramen van de (of de gehele) kap vernieuwen, maar verder is het zonder meer een mooi exemplaar, wat zeker door zijn zeldzaamheid zijn geld waard is en blijft.

Dus, doe maar een Peters cabrio.

hier te koop

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-01-2018 22:31 door Pink Panther.
BMW 330i (Individual Velvet Blue)

Zeer Zeldzame: BMW E46 330i handbak in de BMW INDIVIDUAL kleur "Velvetblue".

Deze 100% originele e46 is in het begin van zijn leven eigendom geweest van BMW Ag München zelf. Hij heeft toen dienst gedaan als demonstratie auto bij de fabriek in München. Naderhand is hij verkocht aan een BMW dealer in Hamburg die hem daar 2 jaar lang als Demo auto heeft gebruikt. De laatste Duitse eigenaar heeft er 11 jaar mee gereden.

Vermogen:231 pk
Prijs:€ 9.450,00
Bouwjaar:2000

Opties:
-BMW Individual "Velvetblue" Metallic
-18" Styling 32 breedte set
-Glazen schuif/kanteldak
-Automatische airco
-Navigatiesysteem
-Stoelverwarming
-Sportstoelen
-Elektrische stoelverstelling incl memory
-Regensensor
-Half lederen bekleding
-Multifunctioneel lederen stuurwiel
-6 cd wisselaar
-DSC (stabiliteitscontrole)
-Alarm
-Sport onderstel
-PDC achter
-Neerklapbare achterbank
-Skiluik
-Clima comfort voorruit
-Automatisch dimmende binnenspiegel
-Reservewiel 17"lichtmetaal
Guus Leferink, je auto is 400 euro te duur winking smiley sad smiley

740estate, je auto komt uit het jaar 2000 en daar is er al één van in de wedstrijd sad smiley Ik had hem heeeel graag goed willen keuren maar moet streng zijn.

De rest is goed gekeurd !

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-01-2018 16:51 door Meike MR-S.
Meike, wordt dit goed gekeurd?

Naast Baur is de 3 serie ook door een andere carrosseriebouwer omgebouwd. Dit naar volcabrio.
De Peters cabrio. Schijnen er tussen 100-150 gebouwd te zijn.
Meike MR-S
Guus Leferink, je auto is 400 euro te duur winking smiley sad smiley

740estate, je auto komt uit het jaar 2000 en daar is er al één van in de wedstrijd sad smiley Ik had hem heeeel graag goed willen keuren maar moet streng zijn.

De rest is goed gekeurd !

Graag nog even of je mijn claim goed zou keuren of niet in plaats van mijn 325IX

Deze dus
Pink Panther

Naast Baur is de 3 serie ook door een andere carrosseriebouwer omgebouwd. Dit naar volcabrio.

Hmm, op het randje tussen zelfbouw en productiewagen, ik keur hem goed en laat het de stemmers beslissen.

Wat betreft de claim, ook het zelfde verhaal, ik heb niet echt aan trackday of rally wagens gedacht bij deze wedstrijd, gewoon een apk waardige 3 serie voor daily use. Moeilijk te ontkennen en dus laat ik het aan de stemmers over smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-01-2018 20:40 door Meike MR-S.
Meike MR-S
Pink Panther

Hmm, op het randje tussen zelfbouw en productiewagen, ik keur hem goed en laat het de stemmers beslissen.

Wat betreft de claim, ook het zelfde verhaal, ik heb niet echt aan trackday of rally wagens gedacht bij deze wedstrijd, gewoon een apk waardige 3 serie voor daily use. Moeilijk te ontkennen en dus laat ik het aan de stemmers over smiling smiley

Oke thanks. Als dat je insteek was dan laat ik de 325IX staan
Eens in de zoveel tijd heb ik het privilege om met een 320d sedan van 2013 (ik ben niet zo goed met al die interne codes) op tempo een redelijk lange afstand te mogen rijden. Dat is wel zo'n onbehoorlijk fijne auto dat die zó op mijn oprit zou mogen. Die auto een automaat, maar een ander privilege wat ik heb is de ervaring dat een moderne BMW-handbak een bijzonder prettige is, dat is voor het vrijetijdssturen alleen maar beter.
Ik zal er deze wedstrijd vast niet mee winnen, maar als ik een Dreier voor elke dag zou mogen uitzoeken zou het er zeker zo een worden.

2013 BMW 320d EfficientDynamics, voor €12.100 hier te koop.
1989 Bmw 325i E30 M-tech coupe €8428
Advertentie
Dolphin Grey met with Natural leather in excellent condition.
Nice spec
Electric sliding steel sunroofSports M-Tech equipmentFront electric windowsrear central armrestLSD DiffCross spoke alloysBMW Sports seatsHeadlamp wash wipeM-Technic steering wheelDe-chromingFactory De-CatMap reading lampClock and Temp Display
Very cool modern classic up for grabs.
Ready to tax and drive away. just MOT'd. no advisories new discs and pads fitted all round runs and drives very well great fun!
Pretty much full and complete service history along with stamped up service book. folder full with stacks of invoices. previous MOTs and tax discs.
At some point in its life has been converted from an automatic to a manual. done properly and driving it you would never know.
Ive known this car for a very long time. managed to purchase it from our mechanic who bought it from his customer whos had the car for the past 7 years. Its in remarkable condition for its age. very few blemishes on the paintwork and is solid all round. Usual scuttle panel needs a little TLC.
Ideal for an everyday driver or you could completely restore it and leave it tucked away somewhere as an investment. These cars are getting really rare. will only go up in value.
Please call me for any further information or to arrange a viewing.
Viewing recommended.
Serious buyers only please.
Cash on collection.
Call Adam on 07843265609
Also published at eBay.co.uk

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-01-2018 13:39 door Wrangler.
Dit was een makkelijke, maar ook best een moeilijke. De mooiste tijdloze BMW's ooit gemaakt vind ik de E39 en E46 (zowel de sedan als de coupé), dus logischerwijs moest deze inzending een E46 worden.
In de zoektocht naar een mooie E46 ben ik er ook achter gekomen dat ik de E92 ook wel erg kan waarderen, alleen is deze toch niet zo mooi gelijnd als de E46 en daarom ook minder tijdloos vind ik.

Zie hieronder mijn zoekcriteria: uiteraard volledig origineel, zescilinder, handgeschakeld, dé prachtige 'Seven' velgen en lekker in de opties.

BMW 325Ci

Bouwjaar: 2002
Prijs: $ 5.500,- = € 4.486,68

Link naar advertentie

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-01-2018 18:43 door Probenator.

smarter - BMW 325ti Compact 2001

Spekky - BMW 320 Ci 2000

Jp053 - BMW 318i Convertible Design Edition 1991

Escher - BMW 323i Convertible Individual 1998

929V6 - BMW 324d 1990

British Racing Green - BMW 323i Baur TC 1981

Zonder Mazda met BMW - BMW 328i Tiptronic 2007

rzasa - BMW 320i 1983

lybra - BMW 318i Touring Edition 1994

Zadelsnuiver - BMW 325 tds Touring 1997

Pink Panther - BMW 316 „Peters" Cabrio 1978

opel-omega - BMW 325 iX 1987

afentoe - BMW 320d 2013

Wrangler - BMW 325i M-tech 1989

Probenator - BMW 325 Ci 2002

Helaas afkeur: 740estate wegens reeds ingezonden bouwjaar.

Er zitten trouwens wel een paar foto's in wallpaperformaat tussen, via bijvoorbeeld postimage.org kun je gemakkelijk foto's verkleinen naar 800x600.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-01-2018 21:26 door 929V6.
1. Probenator. De E46 Ci blijft toch echt de mooiste, zeker in zo'n chique kleur.

2. Wranger. Een E30 325i met M-tech pakket kan gewoon niet fout gaan.

3. Smarter. Als het dan toch een compact moet zijn is dit de leukste.
1. British Racing Green - BMW 323i Baur TC 1981
2. lybra - BMW 318i Touring Edition 1994
3. opel-omega - BMW 325 iX 1987
1. Probenator
2. Wrangler
3. British Racing Green
1. Probenator - BMW 325 Ci 2002
Mooie kleurencombi, mooie velgen, en ook nog eens mooie foto's in de advertentie, dus mijn winnaar. Ik vond overigens je oorspronkelijke eerste foto (nu foto 3) beter, daar kwam de kleur wat beter uit.

2. British Racing Green - BMW 323i Baur TC 1981
Mooie conversie naar cabrio, en zo direct te vergelijken met Pink Panther's Peters cabrio ziet deze Baur er een stuk strakker uit. In een tijdconforme kleur (toen kon dat nog), en zo te zien nog in prima staat, dus plek 2.

3. smarter - BMW 325ti Compact 2001
Verrassende keus, zo'n Compact wordt geloof ik door weinigen mooi gevonden (in ieder geval niet door mij). Maar met deze velgen, deze kleur en die zilveren strip op de zijkant zou ik 'm niet meteen laten staan, da's wel een punt waard.
1. Jp053 - BMW 318i Convertible Design Edition 1991
2. British Racing Green - BMW 323i Baur TC 1981
3. Escher - BMW 323i Convertible Individual 1998
1) Probenator - BMW 325 Ci 2002 - Dat blijft toch wel zo'n gruwelijk mooi model.
2) Jp053 - BMW 318i Convertible Design Edition 1991 - Ook al zo'n mooie. Strakke, zuivere lijnen.
3) smarter - BMW 325ti Compact 2001 - Van buiten niet moeders mooiste, maar het schijnt een heerlijk rji-ijzer te zijn.

Helaas afkeur: 740estate wegens reeds ingezonden bouwjaar.

Inderdaad helaas, zou in mijn top drie hebben gestaan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-01-2018 08:11 door De Schaduw.
Dit is een zoektocht naar een 3-serie voor alledag. Dat hoeft voor mij niet extravagant of iets dergelijks te zijn. Gewoon een degelijk ogende auto met praktisch nut.
1e plaats: Lybra – 1994 318i. Ook in mijn ogen de meest geslaagde 3-serie touring, toch de versie met het meeste praktisch nut. Je hebt ook een lekker ogend exemplaar te pakken, dus drie punten.
2e plaats: 929V6 – 1990 324d. Allemachtig duur, maar ja. Als je wat meer kilometers maakt wil je een diesel, en als dat in zo’n verpakking kan…
3e plaats: Probenator – 2002 325Ci. Mijn favoriete variant van die generatie, en oh zo mooi uitgevoerd en gefotografeerd.
1. rzasa - BMW 320i 1983 (Ik vind die dikke bumpers ook wel iets hebben (in tegenstelling tot de meeste mensen). Sowieso ben ik wel fan van US-spec europese auto's)
2. Zadelsnuiver - BMW 325 tds Touring 1997 (Dikke diesels heb ik een zwak voor, de meeste exemplaren zijn helaas verdwenen)
3. Wrangler - BMW 325i M-tech 1989 (Gewoon dikke uitvoering incl. handbak en creme leer, geweldig)

lybra
1. Probenator - BMW 325 Ci 2002
Mooie kleurencombi, mooie velgen, en ook nog eens mooie foto's in de advertentie, dus mijn winnaar. Ik vond overigens je oorspronkelijke eerste foto (nu foto 3) beter, daar kwam de kleur wat beter uit.

Ik zat inderdaad te twijfelen welke ik in het OER zou zetten eye rolling smiley Toch bedankt voor je stem thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-01-2018 14:21 door Probenator.
1. lybra - BMW 318i Touring Edition 1994 (hier word ik zo hebberig van thumbs up)
2. Wrangler - BMW 325i M-tech 1989
3. Probenator - BMW 325 Ci 2002
1) Wrangler - BMW 325i M-tech 1989
2) lybra - BMW 318i Touring Edition 1994
3) Jp053 - BMW 318i Convertible Design Edition 1991
1 lybra - BMW 318i Touring Edition 1994
2 Jp053 - BMW 318i Convertible Design Edition 1991
3 929V6 - BMW 324d 1990
Omdat ook bij BMW de 6 cilinder lijn uitsterft:

1e Wrangler - BMW 325i M-tech 1989

2e Probenator - BMW 325 Ci 2002

3e smarter - BMW 325ti Compact 2001
Meike MR-S

Excuus, niet opgeletcrying smilie

1 Jp053 - BMW 318i Convertible Design Edition 1991
2 lybra - BMW 318i Touring Edition 1994
3 929V6 - BMW 324d 1990
En de winnaar is geworden:

Probenator met de BMW 325 Ci 2002 met 18 punten

Het hele lijstje:

18 Probenator
15 Lybra
13 Wrangler
11 British Racing Green
11 Jp053
7 Smarter
7 929V6
3 Rzasa
2 Zadelsnuiver
1 opel-omega
1 Escher
1 Spekky
Gefeliciteerd Probenator, je mag weerthumbs up.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close