Occasionwedstrijd #410: De laatste! SMARTER HEEFT GEWONNEN!

Gepost door Pink Panther 


Welkom bij Occasionwedstrijd #410: De Laatste!



In de autowereld zijn we al ruim 150 jaar bezig met het verbeteren van het concept. Etienne Lenoir had de primeur in 1862 (ja, voor Carl Benz!). Sinds dien zijn er tienduizenden varianten ontworpen, miljoenen exemplaren geproduceerd en krijgen we nog dagelijks nieuwe modellen voorgeschoteld. De techniek is al even onderhevig aan veranderingen, de auto ontstond met de verbrandingsmotor, werd populair door de elektromotor (er reden rond 1900 ca. 30.000 elektrische auto's) en de otto motor kreeg ook nog even concurrentie van de stoommachine. In 1936 werd de 1e personenwagen diesel geïntroduceerd en in de jaren 60 de wankelmotor. De hedendaagse computertechnologie en het milieu maakt hybrides en elektrische voertuigen weer interessant, waterstof is de volgende stap.

Men begon met veredelde open koetsen met rijwielwielen, bouwde die om tot overdekte versies, introduceerde zelfdragende carrosserieën en experimenteerde/produceerde met o.a. diverse kunststof varianten. Van de hoge coach werden lagere coupés gemaakt, shooting brakes die evolueerde tot stationwagens, sedans met een kofferruimte en sinds de jaren 90 worden al deze voorgaande varianten in een grote mixer gedaan, met naar het lijkt afhankelijk van de tijd van mixen weer een nieuwe variant en niche.

Er is dus veel gekomen en gegaan.

De opdracht voor deze week:

Ga op zoek naar een personenauto waarvan iets het laatste is:
- in zijn soort
- qua motor
- qua vorm
- qua, .............................. vult u maar in.

En dat nemen we natuurlijk niet te moeilijk, dus als u een bepaald model het laatste typerende model van dat merk vind, prima. Indien u een bepaalde automaat de hemel in wil prijzen, als laatste geproduceerd in dat type, ook goed. Het laatste sunroof? Het laatste scharnierende knipperlicht, de laatste V12, alles is mogelijk. Mits het maar (in) een auto is (gemonteerd).



De regels voor deze week:

- Motiveer je keuze, zonder motivatie afkeur!
- Budget: onbeperkt
- Mag overal te koop staan
- Auto moet geschikt zijn voor de openbare weg
- Rijbewijs B
- Bouwjaar onbeperkt
- Indien je een inzending claimt, werk je deze binnen 36 uur af, anders vervalt de claim.

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per inzending
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd



Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 199
200: Two Hundred - Pink Panther
201: Mag het iets meer zijn? - smarter
202: Simplify, then add lightness - 929V6
203: La Nationale 7 - rzasa
204: Opvallende bedrijfswagen - non-turbo
205: De Bende van Nijvel – Spekky
206: Anniversary – Wouter82
207: Rotte peren - Zonder Matra, met BMW
208: Tweecilinders - British Racing Green
209: Happy with Honda - PascalD
210: Vier maal vier - Guus Leferink
211: Ford - Escher
212: Decennia - Pink Panther
213: Icons and Golden Years - zonder Matra, met BMW
214: De driecilinder - rzasa
215: De topvariant - smarter
216: Boven je pet(je) - Niels.
217: Vergeten auto's - Jorn
218: Alle gekheid op een parkeerplaatsje - JW01
219: Walter de' Silva - zonder Matra, met BMW
220: 1970 - non-turbo
221: London–Sydney Marathon 1968 - Guus Leferink
222: De kadett-klasse - 929V6
223: Zo goed als nieuw - rzasa
224: Hetzelfde type- smarter & Escher
225: American History - Bozzie
226: Yoshisuke Aikawa a.k.a VW-liefhebber kiest Japans – Spekky
227: Anderhalve auto – JOtter
228: Vierdeurs cabrio – 929V6
229: Laat ze maar schuiven!- Escher
230: Eerste eigenaar- D. Elzinga
231: Nieuwe rijken - Guus Leferink
232: De jaren 50 - Sams4ng
233: Designed by.....Guigiaro - Wrangler
234: Een pakketje schroot met een dun laagje chroom - Guus Leferink
235: 6 in lijn - Marno
236: Mooi kleurtje - Guus Leferink
237: Comfort... - smarter
238: Van een oud vrouwtje geweest... - British Racing Green
239: Krachtige Stationwagens - 929V6
240: Championnat de Super Stock-Car - Escher
241: Prachtige interieurs - JW01
242: Your "date of birth"-car - Remus
243: Vandaag is rood – rzasa
244: Bestel maar - Meike
245: Project 2 - non-turbo
246: Allemaal beestjes - Guus Leferink
247: Hier bekend, maar toch weer niet... - Escher
248: (Niet) Mijn Auto - rzasa
249: US-specs - Niels.
250: Striping - Meike
251: How low can you go - Pink Panther
252: The Bold and the beautiful - Niels.
253: De perfecte youngtimer - D. Elzinga
254: Laadbakkie- 929V6
255: Taxi! - Soloman
256: Nummer één! - Escher
257: Platform-sharing - Wouter82
258: Hittegolf! - smarter
259: Zo uit de folder weggereden – Spekky
260: Ronde koplampen - Joep 83
261: Merkencups - Wrangler
262: Barnfind / Schuurvondst - Pink Panther
263: Exclusief voor weinig- Escher
264: Follow the leader - Niels.
265: Origineel Nederlands - Wrangler
266: Banzai! The rise of the Japanese car- Auto-fan
267: Jong geleerd...- Shooting Brake
268: Groen als het struikgewas- Escher
269: Originele lak - PascalD
270: zonder pookje - Zonder Matra, met BMW
271: Is gas toch niet alleen om op te koken? - Escher
272: Kleurrijk trio - Escher
273: Snel... vergeten - Niels.
274: Moderne techniek - Pink Panther
275: Schimanski - 929V6
276: Touristenfahrten op de Nordschleife, 1973 - Guus Leferink
277: Overpriced - smarter
278: Niets is wat het lijkt: Replica! - rzasa
279: Baanbrekend - rzasa
280: Recht en hoekig – Wouter82
281: Winterproject - 929V6
282: London-Sydney Marathon, anno 2014 - Niels.
283: IJzeren Gordijn - stoterstangen90
284: Oprijwagen - 929V6
285: 1974 - Bobbeltje
286: Miami Vice - Pink Panther
287: Mislukking- Gullwing & Escher
288: Bewegende delen - smarter
289: De GL versie - Niels.
290: Youngtimer Lease- Escher
291: POA - Lybra
292: V6 Turbo- Escher
293: 1 model, vele varianten - smarter
294: Geniale hutjes - Wrangler
295: Allright Chaps! - Ouwediesel
296: Een auto voor de Koning - Singleframegrille
297: Le chique a la française - Wrangler
298: Brasil Festa - D. Elzinga
299: De driedeurs hatchback - Guus Leferink
300: 300 - Spekky
301: Machtig mooie match merk met model - Singleframegrille
302: The bad and the ugly, of op z'n Nederlands: niet moeders mooiste- Escher
303: The Malaise Era - Zonder Matra, met BMW
304: Fully loaded - Pink Panther
305: Jackpot! - Guus Leferink
306: Let's get digital - smarter
307: A giant leap - Escher
308: En vogue - rzasa
309: A place on earth - Bobbeltje
310: Bouwvak- Escher
311: Wij mannen doen het verkeerd... – Wouter82
312: Fabbrica Italiana Automobili Torino – 929V6
313: Een rode cabriolet voor een klein budget! – Niels.
314: Video star- Wrangler
315: Topless aanmodderen - smarter
316:Restomod - Singleframegrille
317: Dutch Design - Jorn.
318: MMBS - 929V6
319: Met het hele gezin naar Sporthuis Centrum - smarter
320: Woodie – Smarter/Niels.
321: Kleine beurs – Spekky
322: 6 ruiten – Stefan-V6
323: Britannia rule the....roads? - 929V6
324: Mag het een klepje meer zijn? - smarter
325: Kleur bekennen - rzasa
326: Dubbele koplampen - Guus Leferink
327: Sinterklaas-editie- Escher
328: Geimporteerd - Zonder Matra, met BMW
329: Mille Miglia - Pink Panther
330: Pick-up - Wrangler
331: Vintage Racer - rzasa
332: 5 - Pink Panther
333: Vreemde vormen - smarter
334: Geen stijl - Escher
335: The ugliest of all - Rzasa
336: Diesel - Pink Panther
337: Look-alike - Zonder Matra, met BMW
338: Het motorkapornament - rzasa
339: De fraaie hatchback - smarter
340: Veel voor weinig: het afschrijvingskanon- Escher
341: 3 landen, 1 jaar - Wrangler
342: We all live in a Yellow Submarine - smarter
343: Panoramisch uitzicht - Pink Panther
344: Zeldzaam! - rzasa
345: 3e zitrij - Wouter82
346: Sleeping time - Guus Leferink
347: Porsche 911 - Smarter
348: tatu tatu - JW01
349: AutoRAI - Niels.
350: Around the World - smarter
351: Track Day - Escher
352: Moby Dick - rzasa
353: Suicide doors - Wrangler
354: 3 doors, 5 doors and 4 doors -Shooting brake
355: Budgetdroomgarage - Pink Panther
356: You paid how much? - Niels.
357: Eighties verantwoord - Niels.
358: To turbocharge or not to turbocharge, that's the question... - PascalD
359: De cirkel is rond - Smarter
360: Vakantiecombi: Cabrio met Caravan - Bobbeltje
361: Kaal, Kaler, Kaalst - Zonder BMW met Mazda
362: Typische vrouwenauto - Zonder BMW met Mazda
363: Je had maar één taak ! - Spekky
364: Zeg 'ns aaa - Wrangler
365: De 4 seizoenen - smarter
366: Grand Touring Coupé - smarter
367: Geel en grijs - Escher
368: Not Lost in Translation - Auto-fan
369: Het Gouden Stuur - Escher
370: River Deep, Mountain High - 929V6
371: De direct ingespoten diesel - JW01
372: De pekelbak - .Timo
373: De lengte in - Pink Panther
374: Een „vreemde" eend - 929V6
375: Racen voor een appel en een ei - flat412
376: Into the rough stuff? - Wouter82
377: Beste en slechtste voorbeeld - Meike
378: Barrelbrigade - keuze van het forum ! - Shooting Brake
379: Slakkentempo - Guus Leferink
380: Streetview - smarter
381: Extreme make-over: de facelift - Escher
382: Het modellengamma - Escher
383: That's so 90's - Zonder BMW met Mazda
384: Midlife Crisis Auto - Joop053
385: Help Max -> Mikaela Ahlin-Kottulinsky auto - afentoe
386: Klein maar fijn - Zadelsnuiver
387: Mooi wit is niet lelijk - Escher
388: Motorweek Retro Review - Zadelsnuiver
389: De anonieme miljonair - D. Elzinga
390: CVT - 929V6
391: De auto van oom agent - Joop053
392: Kijken, kijken en niet (kunnen) kopen - Shooting Brake
393: De meest verkochte auto aller tijden - zonder BMW met Mazda
394: Tatort - 740estate
395: European Car of the Year 1964 t/m 2015 - Smarter en Zadelnuiver
396: Roadtrip voor 6! - Escher
397: De moderne 'special edition'- 929V6
398: Mind the pedestrians, Richard! - smarter
399: Gered van Johnny (en soms ook niet helaas..) - Joop053
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther

Inzenden kan tot woensdag 13 juli, 20:00
Stemmen tot vrijdag 15 juli, 20:00

Succes allemaal!




4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-07-2016 20:59 door Pink Panther.
Ik ga deze week voor een van mijn favoriete auto's; de Jaguar X300 XJ en dan voor de sportieve variant voorzien van Supercharger de XJR.
Waarom? Omdat het de laatste Jaguar was met de iconische Jaguar straight six.
Jaguar heeft sinds de jaren '50 altijd deze configuratie gebruikt en was een grote drijfveer achter het succes van modellen zoals de E-type, XK150, de Mark II en de D-type, maar helaas eind jaren '90 moeten zwichten onder druk van Ford om over te stappen naar een V8 configuratie.

Een echte "proper" Jag heeft dus een zes-in-lijn onder de kap.

1996 Jaguar XJR 4.0





Uiteraard voorzien van de J-gate




De laatste door Karmann aangepaste/gemodificeerde/gebouwde auto voor een externe opdrachtgever was een zwarte Mercedes Benz CLK Cabriolet.
Deze liep op 23 juni 2009 om 11:35 van de productielijn. Daarmee kwam er een einde aan de productie van cabrio's van auto's, o. a. voor Audi, Renault, Volkswagen en eerdergenoemde Mercedes Benz.

Mercedes Benz CLK Cabrio 200 Kompressor Aut,AMG ,Grand Edition

Erstzulassung: 12/2009, 87.500 km, 19.500 €

ABS
Bluetooth
Bordcomputer
CD-Spieler
Elektr. Fensterheber
Elektr. Seitenspiegel
Elektr. Wegfahrsperre
ESP
Freisprecheinrichtung
Head-Up Display
Kurvenlicht
Leichtmetallfelgen
Lichtsensor
MP3-Schnittstelle
Multifunktionslenkrad
Navigationssystem
Nebelscheinwerfer
Nichtraucher-Fahrzeug
Panorama-Dach
Regensensor
Scheckheftgepflegt
Servolenkung
Sitzheizung
Sportfahrwerk
Sportpaket
Sportsitze
Tagfahrlicht
Tempomat
Traktionskontrolle
Xenonscheinwerfer
Zentralverriegelung





2011: De laatste traditioneel gebouwde Amerikaanse sedan met koetswerk op separaat chassis gaat uit productie tot groot verdriet van vele politiemannen en taxichauffeurs. De Mercury Grand Marquis, Ford Crown Victoria en de Lincoln Town Car staan allen op hetzelfde (Panther) platform en worden in 2011 voor het laatst geleverd. Ik kies deze week van dit drietal de Mercury variant:

2011 Mercury Grand Marquis LS











Decennialang was de echte Amerikaanse slee een achterwiel aangedreven full size V8 sedan met ladderchassis. Het Ford Panther platform werd in 1978 geïntroduceerd en ging pas 33 jaar later uit productie. Deze Mercury Grand Marquis is een prachtig exemplaar van deze automobiele dinosaurus. Het is haast niet voor te stellen dat je deze auto 5 jaar geleden gewoon nog nieuw kon kopen.

2011 Mercury Grand Marquis LS
Engine: 4.6L OHC SEFI FFV V8 Engine
Exterior: Smokestone Metallic
Interior: Medium Light Stone
Mileage: 78,609
Body: Sedan
Transmission: Automatic

Price: $11,210 = € 10.130,-



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-07-2016 08:47 door smarter.
Alfa 145 1.6 i.e.

De 145 was samen met de 146 het laatste model waar de befaamde Alfa-boxer motor in werd gemonteerd. Na de face-lift verdween de boxermotor en werden er naast de diesels alleen nog Twin Sparks verkocht. Ik heb zelf een 33 1.4 i.e. gehad, en dat was een heerlijke auto! Dit fraaie exemplaar staat uiteraard in Italië.

[ww3.autoscout24.nl]











€ 1.800,-

Gebruikt
59.000 km
09/1995
76 kW (103 PK)
Benzine
De 993 was de laatste generatie 911 met luchtgekoelde boxermotor:

1996 Porsche 911 3.6 Turbo

€ 169.500,-











1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-07-2016 10:14 door D. Elzinga.
De laatste echt eigenwijze Saab crying smilie


Saab 900 OG


In 2012 is de stekker uit Saab getrokken, maar voor mij was dat al het geval in 1993 met het uit productie nemen van de Saab 900 OG. Sommige liefhebbers zien in dit model de laatste ‘echte’ Saab. De luxere en duurdere stiefbroer 9000 is alledaagser en deelt zelfs het centrale deel van de carrosserie met de italiaanse gezusters de Fiat Croma en Lancia Thema. Latere modelseries maken gebruik van General Motors-techniek. Ze zijn minder 'anders dan anderen'.

Of beter gezegd de 900 OG is de laatste eigenwijze Saab?



Meer dan ooit is de 900 OG een begeerde klassieker, die het verdient door de eigenaar gekoesterd en vertroeteld maar vooral dagelijks gebruikt te worden. Omdat hij nog steeds prima met het huidige verkeer meekan. Uniek is ook dat op basis van één basismodel vijf verschillende carrosserievarianten zijn gemaakt, 2-deurs Notchback, 2-deurs Cabriolet, 3-deurs Hatchback, 4-deurs Sedan en 5-deurs Hatchback. Met elk zijn rijke keus aan motorisering zijn gemaakt; in totaal meer dan vijftig combinaties. Door de eigentijdse vormgeving springt de 900 OG ook in het verkeersbeeld van nu met zijn dertien-in-een-dozijn saaiheid er altijd meteen uit: waar je ook rijdt, iedereen kijkt toch even met net iets meer aandacht dan normaal naar deze auto. Extra speciaal is de 900 Turbo, een icoon.











9 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-07-2016 23:12 door 740estate.
De laatste NSU

De grootste bekendheid genoot NSU met de NSU Ro 80 (1967). Deze auto was voorzien van een dubbelschijfs wankelmotor. Aanvankelijk hadden de motoren echter veel problemen. Omdat NSU een garantie van vijf jaar op de motoren gaf zorgde dit voor hoge kosten.
In 1969 werd NSU overgenomen door Volkswagen, waarna het merk werd samengevoegd met Auto-Union. De combinatie ging verder als Audi NSU Auto Union AG en werd in 1985 omgedoopt in Audi.
In maart 1977 werd de laatste Ro 80 geproduceerd. Dit betekende tevens het einde van NSU. Vanaf dan droegen alle in Neckarsulm gebouwde auto's de merknaam Audi.




NSU Ro 80



Quote

Prijs : € 12.900,-
Bouwjaar : Jan 1973
Kilometerstand : 78.924 km
Brandstof : Benzine
Schakeling : Automaat
Kenmerken :
Rood, Basis lak
Sedan
4 deuren
4 zitplaatsen









2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-07-2016 15:03 door British Racing Green.
Als fan van ronde koplampen, mijn inzending de laatst geproduceerde BMW met ronde koplampen en tevens mijn favoriete 5-serie.

Dit keer geen praatjes maar BMW met ronde koplampen plaatjes.
Enkele prachtige voorbeelden van voorgangers met ronde koplampen:




De inzending:
BMW E34 5-serie

En als we lekker met geld kunnen smijten, nemen we de M5!










Mmmmm Power



11 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-07-2016 20:12 door Joop053.
Quote

De laatste Europese VW met luchtgekoelde motor achteraan...

Was dat niet de T3?
De laatste poging van een Europese fabrikant om een auto met rotatiemotor op de markt te brengen:


Citroën GS Birotor 1974 (klik!)





€ 12.000,-




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-07-2016 10:11 door 929V6.
(dubbel)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-07-2016 13:43 door cirKel.
Voor mij dit keer dan maar iets Nederlands: de laatste Daf! En dan bedoel ik niet de wel in Nederland ontworpen en gebouwde Volvo-variant van de Daf 66, want dat was op het laatst een Volvo. Dus gaan we voor de Daf 46, die tot 1976 van de lopende band in Born liep.



Deze auto is van befaamd Italiaans design, van Michelotti, en heeft ondanks zijn bescheiden afmetingen volop ruimte voor vier volwassenen plus bagage. De techniek is simpel en betrouwbaar, en natuurlijk zoals het Hollandse ingenieurs betaamt, ook nog eens innovatief met de variomatic transmissie en het pientere pookje.



De 46 was een doorontwikkeling van de 44 en heeft onder meer een DeDion achteras (voor een zeer veel betere wegligging dan de oorspronkelijke pendelassen konden bieden) en een differentieel (waardoor de aandrijfriemen in de Variomatic niet meer in de schijven wringen in bochten). Hierdoor zouden de riemen zo veel minder slijten (het gebeurde bij de oudere modellen nog wel eens dat de riem daardoor knapte), dat men het aandurfde nog maar één riem te gebruiken in plaats van twee.



Ook in het interieur zijn er een aantal verfijningen, zoals zachte dashboardbekleding en verzonken schakelaars (eigenaar Volvo had toch invloed op de veiligheid). Dit is de Superluxe uitvoering met stoffen bekleding, houtfineer afwerking van het dashboard en een dashboardkastje met klep.



In de twee jaar productietijd liepen er 32.353 stuks van de Daf 46 van de band (en van de 44 in acht jaar 167.902, dus in totaal zo'n 200.000 naast de 369.000 gezamenlijk voor de Dafs 55, 66 en Volvo 66). Er waren ook nog een stationwagen en besteluitvoering. Ze hadden allemaal dezelfde 844 cc tweecilindermotor met 34 pk.



De aangeboden Daf 46 is van februari 1976 en bijbehorend origineel Nederlands kenteken, heeft wat deukjes maar geen roest, toont 17.000 km op de teller (daar zou wel eens een 1 voor kunnen horen), en de APK is nog geldig tot juni 2018. Hij kost maar € 2400, een koopje!
Als Citroën-liefhebber in hart en nieren moest ik meteen denken aan de C6, die op dit moment niet meer geproduceerd wordt, omdat de verkoopcijfers niet al te best waren. Toch blijft dit één van mijn droomauto's. Ik heb gekozen voor niet zomaar een C6, maar één van de allerlaatste ooit gebouwd. Helaas is de prijs wel behoorlijk onrealistisch... (: Hoewel ze het in de advertentie hebben over de allerlaatste C6, is deze van 11-2012, terwijl de allerlaatste van de band rolde in december 2012. Hoogstwaarschijnlijk is het dus niet daadwerkelijk de allerlaatste..

Citroën C6 HDi240 Exclusive ***DER LETZTE C6***
€149,900



Bouwjaar: 11/2012
Kilometerstand: 4.920 km
Brandstof: Diesel
Transmissie: Automaat



@ Bossinkje, welkom in deze wedstrijd, volgens mij nieuw of ik heb je gemist. big smile smiley

En prijs, geen probleem want geen enkele limiet!
Ik zie dat ik even naar iets anders moet gaan zoeken.sad smiley

Quote

Ga op zoek naar een personenauto
Quote
Pink Panther
@ Bossinkje, welkom in deze wedstrijd, volgens mij nieuw of ik heb je gemist. big smile smiley

En prijs, geen probleem want geen enkele limiet!

Nieuw in dit topic? Tsja, soort van. Kijk af en toe wel mee, maar vaak heb ik zelf weinig tijd om op zoek te gaan naar een leuke inzending. Deze wedstrijd moest ik meteen aan deze C6 denken omdat ik deze laatst al voorbij had zien komen, dus vandaar maar eens een poging doen. smiling smiley Heb in het verleden wel eens vaker mee gedaan aan deze wedstrijden.
Zit hier in de Provence op mijn iPhone te priegelen, maar deze kon ik niet laten liggen. Op de één of andere manier is het me immers altijd bijgebleven dat de Lexus SC430 het laatste model was dat in Europa en de VS af-fabriek met een cassettespeler werd geleverd:

2007 Lexus SC430

[www.carsforsale.com]











€ 17.650




3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-07-2016 09:28 door Escher.
Ook het model Land Cruiser vanaf 2003 (de SC430 is er vanaf 2001) had nog een cassettespeler.
Quote
929V6
Ook het model Land Cruiser vanaf 2003 (de SC430 is er vanaf 2001) had nog een cassettespeler.

Knap dat je dat weet, het zou met niets verbazen als er zelfs daarna (nu?spinning smiley sticking its tongue out) noch ergens in China of Taiwan cassetespelers worden gemonteerd in al dat goedkope lokale spul.
Heb enige nuance aangebracht in het feit waarin de Lexus SC430 de laatste was. Voor wat betreft de VS en Europa, was de Lexus in 2010 (toen de stekker uit het model werd getrokken) het laatste model dat nog een cassettedeck had smiling smiley
Mijn inzending, meteen maar een aanwijzing hoe breed je het mag zoeken! En hoe makkelijk deze wedstrijd eigenlijk is. (ik hoop op nog wat meer inzendingen spinning smiley sticking its tongue out)

Fiat 850 Francis Lombardi Lucciola


Nee, zeker niet de laatste 850, niet de laatste Fiat, niet de laatste met motor achterin, niet de laatste 4 deurs en al wat u nog meer kunt verzinnen.

Maar wel de laatste in zijn soort qua ombouw aantallen. In de jaren 50 en 60 waren ze ongeëvenaard, het aantal „kleine" carrosserie bedrijven die, veelal op basis van Italiaanse merken, meest Fiat, allerlei varianten bedachten en daadwerkelijk produceerden. Niches avant la lettre opzochten en invulden.

De Fiat 850 is de laatste Fiat waarvan men in grote getale varianten heeft gemaakt, natuurlijk, ook van de latere 127 en 128, zijn er nog verbouwde versies gemaakt, maar geen van deze modellen meer in het aantal (varianten) dat men op de 850 bouwde. Zelfs de 850 moest al zijn meerdere erkennen in de Fiat 500 en 600.
Ik heb nu eens gekozen voor een doodnormale 4 deurs, maar had ook een fraaie Moretti 850 Sportiva SS kunnen zoeken.

Bouwjaar 1968 - 79.000km - € 5.800











hier te koop



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-07-2016 18:03 door Pink Panther.
Inzending gewijzigd!



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-07-2016 10:12 door 929V6.
Als die zo mooi is als op de foto's, is het het koopje van de eeuw! Herinner me volgens mij een project dat op Citromobile te koop stond voor €37.500...
Quote
Escher
Als die zo mooi is als op de foto's, is het het koopje van de eeuw! Herinner me volgens mij een project dat op Citromobile te koop stond voor €37.500...

Dat lijkt me ook wel weer zwaar overprijsd (en dat geldt voor meer dingen die op Citromobile te koop staan...). Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit, maar voorheen is de Birotor altijd een wat lastig verhandelbare auto geweest.

@Pink Panther, als ik destijds niet betrokken was geweest bij de vertaling van de instructieboekjes van Toyota had ik het ook niet geweten.winking smiley
In Amerika noemen ze dit een personenwagen, dus ik ga uit van goedkeur.
Deze Ford F-series heeft de allerlaatste dieselmotor zonder chips, door Ford ingezet, in zijn vooronder liggen. Deze International Harvester 7,3 liter turbo motor had een mechanische injectie en geen computergestuurde onderdelen. Hierna is Ford overgestapt op computers om de emissie eisen te kunnen halen. Het was in ieder geval een motor die uitging van het Amerikaanse gezegde 'nothing beats cubic inches'
Waarom juist deze inzending?
Ik vond het apart dat Ford in 1994 nog steeds een dieselmotor gebruikte die niet door chips werd aangestuurd.

1994 Ford F-250 7.3L Diesel






Cassette
Clock
Cruise Control
Front Air Conditioning
Front Airbags: Driver Side
Front Seat Type: Bench
Front Wipers: Intermittent
Power Door Locks
Power Steering
Radio: AM/FM
Steering Wheel Trim: Leather
Steering Wheel: Tilt
Tinted Glass
Tire Type
Upholstery: Cloth
Wheel Diameter: 16 Inch
Wheels: Steel

$17,995









3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-07-2016 13:07 door Zonder Mazda met BMW.
Quote
Zonder Mazda met BMW
In Amerika noemen ze dit een personenwagen, dus ik ga uit van goedkeur.

Mits met B rijbewijs te berijden, keur ik hem goed.
Quote
Pink Panther
Quote
Zonder Mazda met BMW
In Amerika noemen ze dit een personenwagen, dus ik ga uit van goedkeur.

Mits met B rijbewijs te berijden, keur ik hem goed.

Dan gaan we gewoon een maatje kleiner. Die mag zeker met rijbewijs b gereden worden. Bij de F-350 is men daar wisselend over.
Ik ga deze week voor een auto die eigenlijk voor twee categorieën de laatste is.

  1. - De laatste achterwielaangedreven Peugeot
  2. - De laatste praktisch onverwoestbare Peugeot (er staat er één met 7,5 ton te koop)
In andere woorden kies ik voor de Peugeot 505. Om het extra leuk te maken doen we gelijk een snelle versie, een handgeschakelde GTI in geweldige staat (kilometerstand slechts 102.000)





Bouwjaar: 1984, prijs: €7950, linkje: hier.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-07-2016 15:16 door afentoe.
Ze konden best roesten hoor.
Roesten misschien wel, maar wat ik uit verhalen van oud-rijders opmaak bleven ze maar gaan en gaan, ook al was hij uiterlijk dan in wat mindere staat.
Quote
740estate
De laatste echte Saab crying smilie

Saab 900 OG

Nou.... de Saab 9000 lijkt me zeker een echte Saab. Verdiep je maar in de historie er van. Dat er in den beginne is samengewerkt met Lancia doet daar geen afbreuk aan. De twee partijen hadden totaal verschillende ontwerp en ontwikkel filosofien en daarmee viel al in 1981 het doek voor de samenwerking. Kortom: men was het niet oneens over de vorm van de deurklink, of de wielnaaf, maar over de essentie van het ontwikkelwerk. Saab besloot dus al in een vroeg stadium z'n eigen weg te gaan.

Volgens mij ben je dan heel "echt" bezig, en ben je bezig je "echtheid" te borgen. Trouw te blijven aan je product filosofie.

I rest my case big smile smiley
Nou wat let je Anderson, inzenden! big smile smiley
Als het dan toch de laatste moet zijn, dan wil ik wel wat op de oprit hebben staan, en daarom viel mijn oog op de allerlaatste stationcar -of is het Estate- van Jaguar.



Zoals gezegd niet zomaar een, maar een XF SPORTBRAKE 5.0 SUPERCHARGED ESTATE XFR-S



Voorzien van -hebt u even?- 20" alloy wheels60/40 split folding rear seatAdaptive xenon headlampsBi-function HID Xenon headlam…Blind-spot monitoringCornering Brake Control (CBC)Cruise control with automatic…Heated front screenJaguarVoice systemMeridian 825W high premium so…Navigation system'Performance' Tuned Exhaust'R-S' steering wheel8-speed automatic transmissio…Bluetooth telephone connectiv…Heated & cooled front seatsIntelligent high beamKeyless entryKeyless startPower boot lid (open and clos…Programmable driver seatRain sensitive wipersRear camera parking aid'R-S' rear bumper'R-S'-style side sillsAutomatic air recirculation 7 inch colour touch-screenAdaptive DynamicsAnti-lock braking system (ABS…Auto-dim interior mirrorAutomatic headlightsBluetooth audio streamingCruise controlDriver's airbagDynamic Stability ControlElectric seatsElectric windowsElectronic Parking BrakeEmergency Brake AssistFoldback electric mirrorsFront Media InterfaceFront park aidHeadlamp power washHeated leather steering wheelJaguar SmartKey systemJaguarDrive ControlJaguarDrive SelectorParking aid with rear sensorPassenger airbagPedestrian Contact Sensing Sy…Rear parking aid with touch-s…Rear spoilerRoof railsSecurity systemSide airbags'Super Performance' braking s…'XKR-S' tread plates3-flash lane change indicator…8-speed automatic transmissio…Black Gloss roof railsDAB digital radioDual-zone automatic climate c…Electric driver's seatElectric glass sunroofElectric passenger seatElectric steering columnHeated steering wheelHigh mounted stop lampInterior mood lightingJaguar tyre repair systemLED daytime running lampsLED rear tail lampsMeridian surround sound syste…Nubuck-edged 'R-S' carpet mat…Privacy glassRed brake calipersRemote control central lockin… Servotronic steering Speed limiter - 186 mph Tyre pressure monitor 'Performance' front bumper Curtain airbags Gloss Black boot plinth Gloss Black grille Gloss Black side power vents ISOFIX child seat anchorage Memory function Rear centre head restraint Tailgate spoiler.



Alleen al die powervents...



En waarom dan?: omdat deze wagen de vergelijking -in elk geval optisch- met de duitse 3 makkelijk aan kan en het exclusiviteitsgehalte fors hoger ligt en er een lijst met opties is die langer is dan de auto bestaan heeft en de wagen de perfecte combi heeft van een licht exterieur en een donker interieur en voorzien is van een motor met zo'n prachtig geluid uit die dubbele elegante pijpjes aan de achterzijde ter weerszijden van de diffusor dat de oorstreling perfect geharmoniseerd wordt met het oogstrelende design.

Deze polaris witte Brit kost £59,950 wat nu nog net € 70.000 is. Gauw halen voordat ze weer terug willen en de pond weer stijgt.
Quote
afentoe
[*] - De laatste achterwielaangedreven Peugeot

Ik had die ook op het oog.
Uiteindelijk toch maar niet gekozen wegens het fenomenale kleurverschil van de voorbumper sad smiley

Quote
singleframegrille
Als het dan toch de laatste moet zijn, dan wil ik wel wat op de oprit hebben staan, en daarom viel mijn oog op de allerlaatste stationcar -of is het Estate- van Jaguar.

Lijkt me nogal voorbarig winking smiley
Quote
British Racing Green
Quote
singleframegrille
Als het dan toch de laatste moet zijn, dan wil ik wel wat op de oprit hebben staan, en daarom viel mijn oog op de allerlaatste stationcar -of is het Estate- van Jaguar.

Lijkt me nogal voorbarig winking smiley

Dat weet je inderdaad nooit, maar de CEO van Jaguar heeft enkele weken geleden wel aangegeven dat er geen station meer kwam, dat men daarvoor de F-pace en nog een te introduceren 2e SUV had.
Dit is de eerste keer dat ik hieraan meedoe. Heb er vaak over nagedacht, maar nu komt het ervan:

Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV
[ww3.autoscout24.nl]|as
18.500 euro


Totdat de nieuwe Giulia werd geïntroduceerd, was deze 75 de laatste achterwielaangedreven Alfa Romeo-sedan. Volgens velen, waaronder het merk zelf, is dit de laatste 'echte' Alfa. Daarna brak het voorwielaangedreven tijdperk van de 155 en 164 aan.


Eigenlijk is het een lelijk, vierkant ding. De BMW E30 3-Serie was veel mooier. Daarin lijkt deze weinig op andere Alfa's. Qua technische opzet is dit echter juist een typische Alfa Romeo.


En profil is het best een mooie auto, hoor. Er zijn drie stationwagens van de 75 gebouwd, maar deze haalden nooit de productie. De naam 75 refereert overigens aan het feit dat Alfa Romeo al 75 jaar auto's bouwde toen dit model gelanceerd werd.


Deze iconische drieliter 'Busso' V6 was het topmodel. Hij klinkt geweldig, en met 189 pk was het destijds best een huzarenstukje. De 75 had een transaxle, een in de achteras geïntegreerde transmissie. Dat gaf de auto, zelfs met zware V6 voorin, een 55/45 gewichtsverdeling.


Het interieur is alles behalve flatteus. De bouwkwaliteit en indeling laten ook te wensen over en de bekende ronde kokers ontbreken. Maar goed, dit is een rijdersauto, dus zo'n groot probleem is het interieur niet. Het dashboard had een computersysteem 'Alfa Romeo Control', destijds iets zeer geavanceerds.



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-07-2016 22:13 door Kapotstuk.
De Giulia is wel degelijk officieel uit. winking smiley Heb al mails gehad dat hij nu officieel in de showroom staat.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-07-2016 11:37 door Auto-fan.
Quote
Auto-fan
De Giulia is wel degelijk officieel uit. winking smiley Heb al mails gehad dat hij nu officieel in de showroom staat.

klopt, het is ook niet de laatste Alfa met de busso V6.
Maar ik heb wel iets met zijn motivatie, de laatste echte Alfa Romeo.

Wat mij betreft goedkeur, tenslotte bepalen de stemmers!
Die motivatie kan ik me ook zeker in vinden idd. Heb iets in gedachten in een zelfde soort context, dus als hij zijn motivatie wat meer daar op richt maakt hij nog kans op mijn punten ook. Al zijn er al veel mooie inzendingen. smiling smiley
Op de valreep? We hebben nog meer dan 24 uur de tijd, toch? Helaas is het nog geen woensdag big smile smiley
Quote
Zadelsnuiver
Op de valreep? We hebben nog meer dan 24 uur de tijd, toch? Helaas is het nog geen woensdag big smile smiley

Nu dacht ik toch echt wel dat het al woensdag was... nut smiley
( Geen inzending )



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-07-2016 09:42 door Guus Leferink.
Quote
British Racing Green
Quote
Zadelsnuiver
Op de valreep? We hebben nog meer dan 24 uur de tijd, toch? Helaas is het nog geen woensdag big smile smiley

Nu dacht ik toch echt wel dat het al woensdag was... nut smiley

Over misverstanden gesproken. Ik dacht bij het zien van het topic dat dit de laatste occasionwedstrijd zou zijn..... nut smiley
Quote
Guus Leferink
Ik ga voor een hele mooie Aston Martin, de DBS, de laatste Aston Martin met de 6 cilinder lijnmotor

Een DB7 heeft ook een 6 cilinder lijnmotor
Sowieso de laatste Corvette met deze voorziening, maar ik kan ook even geen andere auto bedenken die het langer of later heeft gehad: klapkoplampen!

Chevrolet Corvette C5 Z06 Commemorative Edition











Het betreft een Z06 Commemorative Edition, dit is een speciale uitvoering van de C5 Z06 waarvan er 2025 exemplaren zijn gemaakt ter ere dat de Corvette C5R 2 keer de overwinning heeft gehaald in de GT2 klasse van de 24 uur van Le Mans, naar ons weten zijn er maar 2 exemplaren in Nederland!

Prijs € 34.950,00
Bouwjaar 2004
Carosserie Coupe
Kilometerstand 60,906 KM
Versnellingsbak Handgeschakeld
Quote
Wouter82
Sowieso de laatste Corvette met deze voorziening, maar ik kan ook even geen andere auto bedenken die het langer of later heeft gehad: klapkoplampen!

De Lotus Esprit, ook tot 2004spinning smiley sticking its tongue out
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close