OCCASIONWEDSTRIJD #499: Renault - JP053 is de winnaar !!

Gepost door Guus Leferink 


Welkom bij Occasionwedstrijd #499: Renault




Renault 25 Phase 2

Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik een zwak heb voor Renault. Met name de Renaults uit de jaren '70 en '80 kunnen mij zeer bekoren.
Ik word zeer hebberig van een mooie R9 (gehad), R21 (3 van gehad), Supercinq (gehad) of R8 Gordini. Een merk met een enorme historie en een inmense hoeveelheid verschillende modellen welke in de afgelopen 120 (!!) jaar geproduceerd zijn.
Zelfs wanneer het je merk niet is, weet ik eigenlijk wel zeker dat er wel eentje is welke je aanspreekt

De opdracht:
Ga op zoek naar de mooiste, gaafste, meest bijzondere Renault ooit


1925 Renault 40CV Tourer

De regels:
- Bouwjaar: 1898 - 2008 ( 110 jaar, moet voldoende zijn)
- Budget: onbeperkt
- Mag wereldwijd te koop staan
- Duidelijke foto van de optie of accessoire uit de advertentie moet in de inzending verwerkt zijn.

Verder zijn er een aantal vaste spelregels.
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per inzending.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.


Renault 5 Rodeo

Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430 Reïncarnatie - Wouter82
431 What's in a name? - Zadelsnuiver
432 Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433 de rijdende kerstboom - Bobbeltje
434 Oudejaarslot - j.ko
435 Oud en Nieuw - singleframegrille
436 Bijna perfect maar…. - Paul Z
437 Gewoon zoals vroeger - GvJ
438 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441- Big diesel- Escher
442 - Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480 - De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
#495: Dahs-to-axle ratio- Escher
#496: Not lost in translation - Guus Leferink
#497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
#498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink


Renault Fregate

Inzenden kan tot woensdag 28 maart, 20.00 uur. Stemmen kan tot vrijdag 30 maart, 20.00 uur.




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-03-2018 20:53 door Guus Leferink.
Hier staan (bijna) alle modellen ooit door Renault geproduceerd: LINK

Succes !!
Renault R19 16(S)V

Gewoon omdat ik er zelf heel sterk over nadenk er een te kopen nu ik er nog 1 kan krijgen voor redelijk geld zonder al teveel moeite.









Renault R21 Turbo Quadra - €8.990

[www.autoscout24.de]

In de jaren '90 was je misschien helemaal het mannetje met een GTI of GSi, maar als het er op aan kwam waren de sportieve Renaults heer en meester. Ook qua looks was er geen twijfel aan; hier is iets bijzonders aan de hand.

De allergaafste was toch wel de Renault 21 Turbo, en dit exemplaar met de Quadra vierwielaandrijving was toch echt wel het neusje van de zalm.













1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-03-2018 19:15 door Zadelsnuiver.
1977 Renault 15









einmaliger Neuzustand, von Südfrankreich importiert, CH-MFK mit Veteranenzulassung Januar 2017, 4 Sitzplätze, Km-Stand garantiert, eine Besichtigung wird Sie begeistern und überzeugen.

CHF12'500
1994 Renault Safrane Biturbo

[www.milanuncios.com]











€ 8.500




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-03-2018 18:44 door Escher.
Mooi, lekker simpeL met een grote L:

Renault 5 L


Renault is zo'n merk dat in alle autoklassen levert of heeft geleverd. Van de eigenwijze Twingo tot de fraaie 30.
Als ik aan Renault denk, dan is het eerste wat me te binnen schiet de 5. Eentje van de eerste generatie en dan een simpele uitvoering, de L. Nog altijd een leuke wagen of beter gezegd een Supercar: “Bonjour, ik ben de Renault 5, ik word ook wel Supercar genoemd!”











Blijkbaar kunnen meer liefhebbers een 5 L waarderen, de vraagprijs van deze uit 1974 is liefst € 9.900!



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-03-2018 09:38 door Jp053.
Een Argentijns buitenbeentje van Renault:

Renault Torino ZX 1981 (klik!)







300.000,- (€ 12.033,-)


Meer info over de Renault Torino: [en.wikipedia.org]




3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-03-2018 17:58 door 929V6.
Wat mij betreft de mooiste Renault ooit en ook een van de meest vernieuwende auto’s die gebouwd is.

R 16 TX - 1979
61.000km - € 13.990


Het was niet de 1e hatchback (dat was de Traction Avant en ook de Autobianchi Primula was er net 1 jaartje eerder).
Of moet je hier spreken van een liftback?

In de middenklasse was hij echter uniek. Volkswagen had de 1600 ponton modellen met de motor nog op kever positie. Opel kwam pas in 1970 met de Ascona, eigenlijk een Kadett+ met techniek die totaal niet vooruitstrevend was. Peugeot had de 404, een klassieke sedan met achterwielaandrijving. Citroën had helemaal niets in deze klasse. Ford had sinds 1962 wel voorwielaandrijving op de Taunus, maar omhuld door een klassieke sedan body.

De 1e concurrent in deze klasse kwam pas in 1969, de Austin Maxi. De Passat kwam pas in de jaren 70 en Opel en Ford leverden pas een hatchback toe de R16 al uit productie was!

De 16 combineerde het allemaal, voorwielaandrijving, de 5e deur, en een unieke achterbank constructie.
Maar ook rondom onafhankelijke wielophanging was aanwezig, een bijna geheel aluminium motor met losse cilinderbussen en een gesloten koelsysteem met zelfdenkende ventilator.



De kenmerkende 5e deur met op de TX een fraai spoilertje.





Comfort met hoofdletter C





Hier te koop



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-03-2018 16:27 door Pink Panther.
Misschien wel de meest iconische Renault sinds de R5. Ontiegelijk betrouwbaar, super praktisch en helemaal niet duur. Je kon ze zo kaal als een biljartbal krijgen maar ook volgepropt met luxe. Ik ga deze week voor een exemplaar uit de laatste categorie.

Zie hier mijn inzending:

1999 Renault Twingo 1.2 Initiale











Hier te koop voor slechts €2.450,-
De Renault 16 was/is inderdaad de meest innovatieve auto ooit.
En wat is die Renault Frégate toch een schitterende berline.
De Renault 5 L is ook niet te versmaden.
Het roept tedere herinneringen op aan mijn Renault Dauphine
en de onverwoestbare Renault 4 GTL.
Een prachtige rubriek is dit.
Het tijdperk waarin Renaults een ijzersterk imago hadden en herkenbaar waren aan de typische neus:

1922 Renault NN Labourdette Town Car

$75,000







Renault 11 GTL

[www.lesanciennes.com]

Niet het mooiste exemplaar, wel lekker gebruikt. Juist charmant!

Ik heb veel goede herinneringen aan de 11, heb er een handjevol gehad.











1984 / 1480 €



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-03-2018 10:10 door rzasa.
Quote
Pink Panther
@ 929v6

Argentijnse Peso

Verrek, toen ik gisteren dat bedrag vanuit Peso probeerde om te rekenen naar Euro kwam ik op iets van € 20,- uit, dus ik ging ervan uit dat het bedrag in Amerikaanse dollars stond vermeld, ook al vanwege de $ in plaats van het symbool voor de Peso. Maar ik zal wel iets verkeerd gedaan hebben.
Quote
929V6
Quote
Pink Panther
@ 929v6

Argentijnse Peso

Verrek, toen ik gisteren dat bedrag vanuit Peso probeerde om te rekenen naar Euro kwam ik op iets van € 20,- uit, dus ik ging ervan uit dat het bedrag in Amerikaanse dollars stond vermeld, ook al vanwege de $ in plaats van het symbool voor de Peso. Maar ik zal wel iets verkeerd gedaan hebben.

Ff prijs aanpassen dan
Quote
Pink Panther
Quote
929V6
Quote
Pink Panther
@ 929v6

Argentijnse Peso

Verrek, toen ik gisteren dat bedrag vanuit Peso probeerde om te rekenen naar Euro kwam ik op iets van € 20,- uit, dus ik ging ervan uit dat het bedrag in Amerikaanse dollars stond vermeld, ook al vanwege de $ in plaats van het symbool voor de Peso. Maar ik zal wel iets verkeerd gedaan hebben.

Ff prijs aanpassen dan

Hey, dat had ik al gedaan, daarna het plaatje van de munteenheid toegevoegd dat dan blijkbaar weer in de oude versie is terechtgekomen. Af en toe krijg ik wat van dit forum... eye rolling smiley Nog maar eens proberen dan.
Renault Medallion 5 speed station wagon

Bouwjaar: 1988, Miles: 73,840, Prijs: US $ 4,500.00 is € 3.642,84

1988 Renault Medallion
Rare 5 speed station wagon. Purchased from the previous owner in 2012. It had been in storage since 1996. He purchased it with a blown engine and was in the process of putting an engine in but never finished. I trailered it home and began restoring it. I inspected the engine and discovered it is a very low mileage engine, very clean and no wear.The car now has new belts, hoses, brakes, lines,radiator, air conditioning condenser and lines, exhaust, tires and wheels. New base coat, clear coat paint. The doors, hood, and tailgate were removed for painting. It has been driven a couple thousand miles since completion. Including a trip to the Carlisle Import meet last May. The original radio does not work and the blower only works on high. The only two things that I can think of that I never got around to fixing. Probably the nicest one in the U.S.





Ja, hij ligt voor de hand, maar voor mij is er maar 1 Renault de mooiste, gaafste en geweldigste en dat is de:

Renault Alpine A110 1300G Gordini

Het was mijn eerste schaalmodel in 1976 dat ik kreeg met mijn verjaardag.





Preis 119.000 €
Bouwjaar 1968
Kilometerstand 42.200

Voor wie het Italiaans machtig is, hieronder de beschrijving:
La Alpine A110 era un’autovettura sportiva prodotta dal 1962 al 1977 dalla casa automobilistica francese Alpine (o Alpine-Renault).
La A110 nacque nel 1962 come sostituta della A108, che comunque rimase ancora in listino per un anno in Francia, mentre fu prodotta su licenza in altri Paesi per ancora qualche anno.
Rispetto alla A108, la A110 condivide le linee generali della carrozzeria, realizzata in vetroresina. Se ne differenzia esternamente per il disegno del padiglione e della coda, resi più sportivi e più estremi nel design, ma anche per il frontale a doppi fari carenati.
Meccanicamente, invece, la A110 è completamente nuova: nuovo fu il telaio utilizzato per la sua realizzazione, sebbene fosse anch’esso a trave centrale come nel caso dell’antenata, e nuova fu la meccanica adottata, proveniente dall’allora neonata Renault 8 ed inizialmente consistente in un motore a 4 cilindri da 956 cm³ di cilindrata, in grado di erogare 50 CV di potenza massima. Con tale unità motrice, la A110 sfiorava i 160 km/h.
Nel corso della sua storia, però, la A110 adottò svariate motorizzazioni, tutte provenienti dalla produzione Renault di serie, fino ad arrivare ad un propulsore da 1.8 litri, non montato però sulle vetture di serie.
La A110 è stata sicuramente la più famosa tra le Alpine, grazie ai suoi innumerevoli successi in tutto il mondo. Appena nata, infatti, la A110 fu immediatamente introdotta sui tracciati di gara e subito cominciò a farsi conoscere riscuotendo numerosi successi. La A110, specie nelle prime versioni, quelle con motorizzazioni minori, fece anche da “scuola” per numerosi aspiranti piloti, alcuni dei quali emersero e divennero assai famosi, come per esempio il brasiliano Emerson Fittipaldi, poi approdato in Formula 1. Dopo i primi successi, più che altro circoscritti quasi all’ambito nazionale, la A110 subì nel 1964 il primo trapianto di motore, passando all’unità da 1108 cm³ proveniente dalla R8 Major ed in grado di erogare 60 CV di potenza, divenuti in seguito 86 CV.

Nel 1967, la A110 beneficiò del motore da 1255 cm³ che un paio di anni dopo sarebbe stato montato anche sulla R12. Tale motore erogava 95 CV, ma vi furono altri due motori di cilindrata simile (1296 e 1289 cm³) in grado di erogare 72 e 110 CV e fu grazie a tali motorizzazioni che la A110 cominciò ad imporsi all’attenzione di tutti, affermandosi di continuo in numerosi rally.
Ma il passo definitivo avvenne nel 1969, quando la A110 ricevette il motore da 1565 cm³ già montato sulla R16 ed elaborato in modo da raggiungere potenze comprese tra gli 83 ed i 148 CV. In questo modo, la A110 raggiunse velocità massime nell’ordine dei 210–215 km/h. Fu con questo propulsore che la vettura ottenne successi di portata storica, primo fra tutti il titolo di Campione del mondo di Rally nel 1973. In seguito, la A110 ricevette due nuovi motori, da 1605 e da 1647 cm³, in grado di sviluppare rispettivamente 127 e 95 CV.
Come la A108, anche la A110 fu prodotta su licenza da aziende in altri Paesi nel mondo: in Bulgaria dalla Bulgaralpine di Plovdiv, in Spagna dalla FASA di Villamuriel, in Brasile dalla Willys Overland di Santo Amaro e in Messico, dove veniva assemblata con il marchio Dinalpin dalla Diesel Nacional di Sahagún, nell’Hidalgo.
Tra le versioni derivate direttamente dalla A110, vi fu la A210, una A110 modificata per correre alla 24 Ore di Le Mans.




En nog tig foto's meer van deze prachtige creatie.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2018 21:07 door Zonder Mazda met BMW.
Quote
Guus Leferink
Ga op zoek naar de mooiste, gaafste, meest bijzondere Renault ooit

Renault Avantime 3.0 V6


Bouwjaar: 2003
Prijs: € 23.900,-











Link naar advertentie
^ Eigenlijk is bij de A110 de merknaam Alpine Renault (dus niet Renault Alpine). Is het dan eigenlijk wel een Renault?
Renault is niet per se mijn merk, maar er zijn een aantal modellen waar ik een zwak voor heb. Met name bepaalde uitvoeringen. Dit is daar een voorbeeld van:

1992 Renault Clio 1.8 16V





Jammer van de extreem spiegelende foto's, en ook de prijs van 12.000€ is aan de stevige kant. Hier te koop.

Een paar jaar geleden zag ik er eentje langskomen voor een heel schappelijke prijs, en ik heb soms spijt dat ik 'm niet gekocht heb.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2018 22:05 door .Timo.
Eigenlijk heb ik weinig met Renault sad smiley
De R8 Gordini, Dauphine, 4CV cabrio of gewone 4 hadden een inzending kunnen zijn, de latere modellen zeggen me niks.
Al ben ik de "vingt-cinq" wel beginnen appreciëren eens hij uit productie was.
Maar plots herinnerde ik me dat ik als kleine jongen gefascineerd was van een bestelbusje dat steevast met open chauffeursdeur rondreed!
Of dat mocht of niet laat ik in het midden,
over veiligheid laat ik me niet uit,
maar het was altijd een zalig zicht, zo'n rijdend busje met open schuifdeur aan de chauffeurskant winking smiley



Renault Estafette R2137



Renault ESTAFETTE R2137
5 900 €

Critères
Année-modèle 1979
Kilométrage 95000 km
Carburant Essence

Description
Bonjour,

Je vends mon Estafette rehaussée de 1979.
C,est une version R2137 avec le moteur 1,3l de la R12 (plus puissant et robuste que le 800).

Elle est complète et entièrement d,origine, roule tous les jours sans aucuns problèmes.

Elle est en bon état, tout fonctionne.
Dort au garage, CT ok.

Nombreuses pièces neuves :

- ligne d,échappement complète
- pompe à eau
- cylindres de freins avant
- Allumage ( vis platinées, faisceau, doigt d,allumage, bougies, condensateur)
- habillage intérieur bois
- pneus avants récents

N,hésitez pas à me contacter par mail pour plus d,informations.

À bientôt.

Alle inzendingen tot nu toe zijn goedgekeurd

Voor wat betreft de Alpine A110; Alpine is in (ik geloof) 1972/73 voor de volle 100% door Renault overgenomen en is in 1973 onder de Renault vlag wereldkampioen rally geworden. Het is een beetje een twijfelgeval dus, aangezien het ingezonden exemplaar uit 1968 komt. Maar de auto heeft wybertje op z'n kont dus ik keur hem goed
Augustus 1914: Duitsland valt België binnen om via een omtrekkende beweging Frankrijk binnen te vallen (het 'von Schlieffen plan'). De Duitsers voeren de beweging niet geheel uit en trekken te vroeg naar het zuiden. Bij de Marne worden ze tot staan gebracht - dat is ongeveer 50 kilometer van Parijs. Begin september vordert generaal Gallieni alle Parijse taxi 's om zoveel mogelijk manschappen naar de Marne te brengen. Die taxi 's waren Renaults type AG en staan sindsdien bekend als de 'Marne taxi'. Heel iconisch, dat wel, maar moeilijk te vinden. Ik zag er ééntje maar die is vermoedelijk al verkocht.


De link:

[www.collectioncar.com]
(Dit was geschiedenis in 4 regels en dus niet geheel correct, maar in grote lijnen wél). Plaatjes komen nog.
Nou, die plaatjes willen dus absoluut niet! Er komen enkel links waar ook mijn naam bij staat.



6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-03-2018 21:18 door Pavlov_2.
Quote
Pavlov_2
Augustus 1914: Duitsland valt België binnen om via een omtrekkende beweging Frankrijk binnen te vallen (het 'von Schlieffen plan'). De Duitsers voeren de beweging niet geheel uit en trekken te vroeg naar het zuiden. Bij de Marne worden ze tot staan gebracht - dat is ongeveer 50 kilometer van Parijs. Begin september vordert generaal Gallieni alle Parijse taxi 's om zoveel mogelijk manschappen naar de Marne te brengen. Die taxi 's waren Renaults type AG en staan sindsdien bekend als de 'Marne taxi'. Heel iconisch, dat wel, maar moeilijk te vinden. Ik zag er ééntje maar die is vermoedelijk al verkocht.
De link:

[www.collectioncar.com]
(Dit was geschiedenis in 4 regels en dus niet geheel correct, maar in grote lijnen wél). Plaatjes komen nog.
Nou, die plaatjes willen dus absoluut niet! Er komen enkel links waar ook mijn naam bij staat.
Ik neem aan dat je deze auto bedoelt?
Dat is hem, Gewoon Dirk! Bedankt. Maar het zit me wel dwars dat ik niet zelfstandig een foto kan plaatsen, ondanks een handleiding via Google.
Quote
Gewoon Dirk
Quote
Pavlov_2
Augustus 1914: Duitsland valt België binnen om via een omtrekkende beweging Frankrijk binnen te vallen (het 'von Schlieffen plan'). De Duitsers voeren de beweging niet geheel uit en trekken te vroeg naar het zuiden. Bij de Marne worden ze tot staan gebracht - dat is ongeveer 50 kilometer van Parijs. Begin september vordert generaal Gallieni alle Parijse taxi 's om zoveel mogelijk manschappen naar de Marne te brengen. Die taxi 's waren Renaults type AG en staan sindsdien bekend als de 'Marne taxi'. Heel iconisch, dat wel, maar moeilijk te vinden. Ik zag er ééntje maar die is vermoedelijk al verkocht.
De link:

[www.collectioncar.com]
(Dit was geschiedenis in 4 regels en dus niet geheel correct, maar in grote lijnen wél). Plaatjes komen nog.
Nou, die plaatjes willen dus absoluut niet! Er komen enkel links waar ook mijn naam bij staat.
Ik neem aan dat je deze auto bedoelt?

Als je hierboven kijkt zie je hoe dat in HTML gaat, maar tijdens het schrijven van je bericht zie je bovenin een groot aantal symbolen. De 4e van rechts in de bovenste rij is een afbeelding, daarin plak je de code (url) van het plaatje. Als je alleen een link wilt plaatsen onder een tekst, dan neem je het wereldbolletje met de schakeltjes erin, 5e van rechts.

En anders gewoon try and error, veel kan er niet fout gaan!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-03-2018 22:27 door Pink Panther.
Ik heb ooit 1x een occasionwedstrijd gewonnen, onverwacht wat mij betreft en precies toen ik op vakantie was en geen nieuwe wedstrijd kon openen. Aangezien ik donderdagochtend vertrek voor een lang weekend weg, had ik bedacht om deze wedstrijd eigenlijk maar over te slaan (voor het geval dat...), maar toen ik onderstaande Renault 4 zag, kon ik 't niet laten om toch in te sturen. In 't oranje, nu "we" net gewonnen hebben smiling smiley

1975 Renault 4 TL



Mileage: 29,000 km
Power (kw/hp): 25/34
Transmission: Manual
Exterior colour: Orange

Stellen Sie sich vor, Sie suchen einen R4 in unrestauriertem Originalzustand, am besten in Jahreswagen-Optik, mit wenig, sagen wir 29 Tsd.km auf der Uhr und aus dem schönen, trockenem Frankreich z.B. aus der Region Auvergne-Rhône. Selbstverständlich nur als Sonntagsauto für Familienausflüge genutzt und ansonsten in der trockenen Garage geparkt.









3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-03-2018 23:01 door lybra.
Mijn favoriete Renault ....
Plaats je een wedstrijd, kun je zelf niet eens kiezen !
Een Fuego Turbo Diesel, met die verhoogde motorkap. Een R18 Turbo Break, R9, R21 RX, een Fregate of een Deauphine
Of zo een heerlijke dans-son-jus verweerde witte Renault 6
Maar ik kom toch elke weer uit bij deze:

1965 Renault 8 1100 Gordini



EUR 54.900,-

KILOMÉTRAGE 45300
TYPE DE CARBURANT Essence
MOTEUR 78 Ch
ANNÉE 1965
TRANSMISSION Manuelle
COULEUR EXTÉRIEUR Bleu











1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-03-2018 20:18 door Guus Leferink.
Inzending uitgewerkt. Helaas niet de beste foto's maar wel een dijk van een apparaat thumbs up
Quote
Guus Leferink
Zelfs wanneer het je merk niet is, weet ik eigenlijk wel zeker dat er wel eentje is welke je aanspreekt
Klopt wel, alleen laat er daar nu niet 1 van te koop staan.grinning smiley
Gaafste Renault smileys with beer

Renault Sport Spider












The Renault Sport Spider is powered by the 150bhp, 16v four cylinder, engine, which was first seen in the Renault Clio Williams and also used in the original Megane Coupe 16v. Given the relatively light weight of this car, that’s enough to make it very fast indeed. Rest to 60mph takes just 6.9 seconds on the way to a maximum speed of 134mph. Take a seat behind the wheel and you instantly know that this car means business; quite simply it’s more race car than road car. With a single aluminium bar dominating the dashboard, there are only three dials set into a central pod on the dash. They don’t include a speedometer, instead a rev counter, with oil and water pressure gauges. To complete the sports car feel, there are body-hugging Recaro bucket seats, a leather-trimmed steering wheel and adjustable pedals so the driver can achieve the absolute optimum driving position. The windows meanwhile, pivot up to open, arguably practical, certainly distinctive.

This Sport Spider has spent the majority of its life being cosseted in France. Consequently, the warm climate has been very kind to the car and it is most unusual to find one that is original and unmodified. Having covered only 12,682 kilometres from new, the car presents very well with very few imperfections.

The Spider model was unfortunately discontinued after only a year and a half of production, with a total of 1635 examples manufactured.

1998
€ 54.750
Nog geen op-een-rijtje, maar aangezien ik morgenochtend akelig vroeg op moet staan om er even lekker tussenuit te gaan, nu nog gauw even stemmen. Lastig stemmen trouwens: stem je met nostalgische gevoelens op bekende auto's uit je jeugd, of stem je juist op de "extremen" die Renault ooit gemaakt heeft? Bij mij een beetje een mix.

1. 929v6: Renault Torino ZX 1981
Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik vind het wel wat. Mooie kleur ook. Zonder het wybertje zou ik 'm als Ford hebben weggezet, daar doet 'ie me qua styling wat aan denken.

2. rzasa: Renault 11 GTL
Mijn oom heeft een hele tijd een Renault 11 gehad. Wat me vooral bijgebleven is hoe heerlijk comfortabel die auto was.

3. opel-omega: Renault R5 TURBO II
Lang getwijfeld tussen de simpele R5 L van Jp053 en deze brute versie, maar uiteindelijk toch voor deze gekozen. Wie bedenkt het om een simpele hatchback te verbouwen tot zoiets?! Hulde voor Renault. En vooral ook omdat het niet bij deze is gebleven, maar ze later bij de Clio een soortgelijke behandeling hebben toegepast.

Voor de volledigheid nog een keer: mocht ik winnen (maar dat verwacht ik niet gezien de vele andere sterke inzendingen!), dan ben ik niet in staat om een nieuwe wedstrijd te openen.
@Nico: oei...! Striping eraf, grijze striping op de voorbumper er weer op, phase 1 16v velgen scoren... thumbs up. Dan hebben we een tweeling winking smiley
Mooie inzendingen allemaal !
Complimenten

Het op-een-rijtje:

Nico GTR - Renault 19 16v


Zadelsnuiver - Renault 21 Turbo Quadra


Smarter - Renault 15 GTL


Escher - Renault Safrane Baccara Biturbo


opel-omega - Renault 5 Turbo 2


Jp053 - Renault 5 L


929V6 - Renault Torino ZX


Pink Panther - Renault 16 TX


Gewoon Dirk - Renault Twingo Initiale


D. Elzinga - Renault NN Labourdette Town Car


rzasa - Renault 11 GTL


Spekky - Renault Medallion 5 Speed Stationwagon


Zonder Matra met BMW - Renault Alpine A110 1300 Gordini


Probenator - Renault Avantime 3.0 V6


.Timo - Renault Clio 1.8 16v


British Racing Green - Renault Estafette R2137


Lybra - Renault 4 TL


Guus Leferink - Renault 8 1100 Gordini


740estate - Renault Sport Spider
1. Nico GT-R - 19 16S. Zelf zeer warme herinneringen aan mijn eigen ph 1 16V Chamade, waarschijnlijk de beste auto die ik ooit heb gehad.

2. Jp053 - 5 L. Heel gek om te zien hoe de vroegste vijfjes qua techniek zo veel op de 4 leken! En dat kleurtje natuurlijk.. helemaal goed!

3. Escher - Safrane BiTurbo. Mag niet in het rijtje ontbreken natuurlijk, wat een machtig apparaat.
Dat was weer een bijzonder lange shortlist. nut smiley thumbs up

Dan hier de punten vanuit het pittoreske Leusden:

1. Zonder Matra met BMW - Renault Alpine A110 1300 Gordini
Eén van mijn all time favorits.
2. D. Elzinga - Renault NN Labourdette Town Car
Verdient de punten alleen al vanwege de geschiedenis.
3. 929V6 - Renault Torino ZX
Dat maakt dit soort wedstrijden zo leuk. Zo af en toe kom je weer iets tegen waar je nog nooit van gehoord hebt. Zelf heb ik nog even gezocht naar een Rambler, ook al zo'n vreemde eend in de Renault-bijt.
1. Zadelsnuiver - Renault 21 Turbo Quadra
2. Zonder Matra met BMW - Renault Alpine A110 1300 Gordini
3. Escher - Renault Safrane Baccara Biturbo
1e plaats: Gewoon Dirk – Renault Twingo. Het eerste wat mij te boven schiet als ik denk aan Renault is en blijft die eerste Twingo. Een A-segmenter – toch een snel veranderend deel van de markt – die 14 jaar vrijwel ongewijzigd meegaat, alleen dat is in deze eeuw al een unicum. Verrassend ruim vind ik ze ook.
2e plaats: 740estate – Renault Sport Spider. Bij benadering het laatste wat ik van een merk als Renault zou verwachten, maar schijnt meesterlijk te zijn.
3e plaats: Probenator – Renault Avantime. Heel mooi heb ik dit model nooit gevonden, maar net als de Fiat Multipla wel zo excentriek dat hij cooler is dan menig ijskast. Ook deze vrij ingetogen kleuren staan hem prachtig.
Niet te doen dit....

1. Zadelsnuiver - Renault 21 Turbo Quadra (van iets totaal niet spannends zoiets bruuts weten te maken...)
2. Smarter - Renault 15 GTL (wat een perfect exemplaar zeg!)
3. Probenator - Renault Avantime 3.0 V6 (wat een lef om zoiets op de markt te gooien)

Net niet: De R19 16V (die moet toch eigenlijk blauw zijn...)
De R16 (er zijn namelijk veel mooiere exemplaren te vinden)

En Spekky, erg goed gevonden!!
Ook voor mij....hier een selectie uit maken? Onmogelijk. Als echte merkgek heb ik een paar opmerkingen...

De A110, officieel geen Renault dus doet voor mij niet mee, helaas. Doet echter niks af aan het feit dat het een fantastische auto is. (staat er eentje in de showroom 8 april)
.Timo, waarom geen Williams?

1. Escher - Renault Safrane Baccara Biturbo

Ze kunnen het tegenwoordig ook nog, de Talisman blijft een zeer scherpe wagen om te rijden, maar dit is toch wel het beste wat er aan grote Renault is gebouwd.

2. opel-omega - Renault 5 Turbo 2

Niet te betalen, maar een enorme hoge hebben factor.

3. (dit is de moeilijkste...) toch maar .Timo - Renault Clio 1.8 16v als halve cliogek. tongue sticking out smiley

En de rest als eervolle vermelding met als grootste de Torino...gaaf ding!
1. Opel Omega
2. 929V6
3. Smarter

Ik mis overigens de Fuego, de reden dat Matra moest stoppen met het bouwen van de Murena en de Espace moest gaan bouwen.

Heb even gezocht naar een mooie Clio Williams om in te sturen.
Niet echt een heel mooi exemplaar gevonden en toen maar besloten om niet mee te doen aangezien Renault echt zo ontzettend niet mijn merk is. Eigenlijk alleen de Clio Williams ( destijds ) interessant gevonden, mijn iets oudere neef had in die tijd een Chamade 16v, die was ook wel stoer.

Maar dus wel mijn punten :

1. opel-omega - Renault 5 Turbo 2
2. 740estate - Renault Sport Spider
3. Probenator - Renault Avantime 3.0 V6

PS : Had de Clio V6 eigenlijk ook wel verwacht!
Quote
rzasa
De R16 (er zijn namelijk veel mooiere exemplaren te vinden)

Valt tegen, zeker een 16TX is al zeldzaam, zeker een beetje mooi op de foto.
1. Smarter - Renault 15 GTL
1. Lybra - Renault 4 TL
3. Escher - Renault Safrane Baccara Biturbo
Mijn punten:

1 Jp053 - Renault 5 L Ben met zo'n R5 op en neer gereden naar St. Tropez. Niet kapot te krijgen, vol gas over de tolwegen en helling af (Gorges du Verdon) knetterhard (geen toerenbegrenzer) tot de remmen wel erg zacht werden. eye popping smiley
2e opel-omega - Renault 5 Turbo 2 - ooit in (mee-) gereden. Een zeer bijzondere ervaring.
3e Probenator - Renault Avantime 3.0 V6

Welke ik miste:
- De 1e Espace
- Clio Williams
- Een 18 Turbo (< benzine, uit de jaren 80, toen Renault en Turbo vanwege de F1 redelijk uniek waren, 5 Alpine Turbo, R5 GT Turbo, R9 Turbo, R11 Turbo, R18 Turbo, Fuego Turbo)
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close