Occasionwedstrijd #567: Een lekker kontje! - Britisch Racing Green heeft gewonnen!! --> Pink Panther mag wedstrijd 568 organiseren --> Herstel: TIMO mag wedstrijd 568 organiseren!!

Gepost door Guus Leferink 


Welkom bij Occasionwedstrijd #567: Een lekker kontje!


[ ]


Wat vindt iemand nou het allermooiste aan een auto?
De neus? De lijnen? De techniek? Wielen? enz enz enz.
Voor mij is het gek genoeg de achterkant van een auto; een dikke, mooie, agressieve kont. Dat vind ik het mooiste drinking smileybig smile smiley
Er zijn echt heel wat iconische automobiele achterwerken geproduceerd kan ik je zeggen!

De opdracht:

We gaan dus op zoek naar een occasion met een schitterend achterwerk
Smaken verschillen, daarom is een korte motivatie zeer welkom
Aangezien de afgelopen 10 jaar het alleen maar minder is geworden met de echte uitlaten en mooie bipsen is het maximale bouwjaar 2009

Criteria:

- Motivatie is een pré
- Bouwjaar 1929 – 2009
- Maximaal 5 foto’s per auto, eerste foto is van de achterzijde
- Auto moet zich in een rijdbare (APK-waardige) staat bevinden
- Budget is onbeperkt, Vreemde valuta graag omrekenen
- Auto mag overal te koop staan.

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.





Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527 Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW
551: auto's met 4 afzonderlijke koplampern - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6
560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink



Inzenden kan tot woensdag 17 juli, 20:00 uur.

Stemmen kan tot vrijdag 19 juli, 20:00 uur.




4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-07-2019 23:00 door Guus Leferink.
Eenvoud en toch kracht uitstralen.
Mooie, gladde lijnen zonder abrupte onderbrekingen.
Subtiele, haast onopvallende achterlichten.
Mooi aansluitende bumper, zonder overbodige poespas.

Mercedes Benz 300SL 3.0 Gullwing





Prijs van dit mooie speelgoed? Net geen miljoen Euro: € 999.999,00
Bouwjaar 1955
Kilometerstand 1.000
One of the most iconic car ever made, This car has a great history: upgradede by Mercedes in the 60´s to a lighter aluminum engine later it has been restored to vintage sportscar racing in the 80´s, The Gullwing had from new been made for racing and this car has completed the Coast-to-Coast Cannonball race in 1983 where it finished as number 3 behind to remarkable newer cars. Again in 1988 the car finished first in a Gullwing Road grand Prix among 23 other Gullwing, The car comes with many document who shows this car glorious past together with the upgrades and restoration through the time, See all our cars at www.cc-cars.dk or call us for further information






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-07-2019 12:01 door Zonder Mazda met BMW.
De Z3 M Coupé mag dan een persoonlijke favoriet zijn, er schoot me een auto te binnen waarover, juist over de achterzijde, vele discussies zijn gevoerd.

Het begon in 1966, als laatste ontwerp van Battista Pininfarina zelf, met een achterzijde zoals mijn inzending: de zogenaamde sepiaschelp.
In 1969 kwam de 1e facelift, met een rigoreus gewijzigde achterzijde: de Coda Tronca (Fastback Spider).
In 1983 kwam de Spider Aerodinamica (spoiler Spider), volgens vele de minst mooie. Deze werd in 1990 weer ontdaan van de spoilers, wat met eveneens slankere achterlichten, de auto weer qua styling richting de Coda Tronca terugbracht.

Het origineel is wat mij betreft de mooiste. De auto toont veel compacter als alle facelifts die volgden.

ALFA ROMEO

SPIDER DUETTO

1969 - € 49.000












Hier te koop



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-07-2019 12:05 door Pink Panther.
Chris Bangle zorgde in 2001 met de E65 7-serie voor flink wat opschudding onder de BMW liefhebbers. De dikke 'Bangle Butt' was zeker niet ieders smaak.

2 jaar later kwam de E60 5 serie op de markt. Ook een zeer kenmerkend Bangle ontwerp, maar dan als geheel veel uitgebalanceerder. Sinds ik zelf een E60 sedan rij valt me dagelijks op met hoeveel oog voor detail Bangle zijn ontwerpen neerzette. Elke lijn is raak en er zit geen lijn teveel op en heel mooi om te zien hoe lijnen en vlakken op elkaar aansluiten. Ik vind het echt een heel fraai geheel met als hoogtepunt de mooie kont.

De E60 in een normale, pure uitvoering vind ik zelf het mooist, voor mij dus geen M5 of een M pakket.

2006 BMW 540i











BMW 540i Individual E60

Bouwjaar: 8 juni 2006
Km. stand: 53.000 km origineel
Kleur: 490 Sonderlackierung Malachite green-dark metallic met Z1XX Sonderpolsterung Merino Champagne interieur
Motor: 4.0 liter 8-cilinder met 225 Kw 306 pk

Wat een smakelijke configuratie! Net zoals in de originele Individual folder uitgevoerd in 490 Sonderlack Malachite green-dark metallic met de fraaie Individual Styling 152 18 inch velgen. Als contrast is gekozen voor Z1XX Sonderpolsterung Merino Champagne leder waarbij diverse interieurdelen in zwart leder/alcaantara zijn uitgevoerd. De sierlijsten zijn edelhout Amarone. Tevens betreft het een zeer compleet uitgevoerde E60 met oa Nightvision, Dynamic Drive, Adaptive Cruise Control, standkachel met afstandbediening, Active Steering, Head Up Display en ga zo maar door. Aantoonbaar afkomstig van de eerste eigenaar, origineel slechts 53.517 km, geleverd en onderhouden door dezelfde BMW dealer en in uitmuntende conditie; auto ruikt nog nieuw!

Prijs: € 32.500,-
Ik hou niet zo van ellerlei frutsels, dus mijn inzending heeft een heerlijk minimalistische styling.

1954 Lancia Aurelia B20 GT 2500



De meest krachtige B20 (118 pk) en gewild bij verzamelaars. Mooie en elegante kleurencombinatie: New Market Metallized Gray met Hazel Cloth Interior (Matching Colors) volgens het Lancia Register Identity Certificate. Gerestaureerde carrosserie, interieur en mechanica.

GBP 206,834 / Offered for: EUR 230,000









1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-07-2019 13:32 door lybra.
Een C-segmenter met een lekkere kont, bol en strak. In een lekkere kleur ook:

Renault Megane II












Motortechniek
Aantal cilinders: 4-cilinder
Motorvermogen: 169 kW (230 pk)
Koppel: 310 Nm / 3000 tpm
Cilinderinhoud: 1998 cc
Turbo: Ja
Topsnelheid: 237 km/u
Acceleratie 0-100 km/u: 6,50 sec

Met de rest van de auto kan ik ook prima leven, mooi dingthumbs up.

Prijs: € 6.150,--
Bouwjaar: 2008



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-07-2019 18:17 door Jp053.
Porsche 928 5.4 GTS

Nice ass! En een heckblende is altijd goed voor bonuspunten bij mij.

[www.autowereld.nl]











Prijs € 39.000
Bouwjaar juni 1993
Kilometerstand 165.000 km
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat

Kleur zilver metallic gecombineerd met een donkerblauw leren interieur.
Deze prachtige 'top-of-the-line' Porsche 928 GTS werd nieuw verkocht in Duitsland, in 2006 is de auto in Nederland geïmporteerd.
Deze zeer fraaie Porsche 928 GTS beschikt over een automatische versnellingsbak, airconditioning, een elektrisch schuifdak, 18-inch Porsche lichtmetalen wielen en een Blaupunkt Acapulco stereo-installatie.
De auto is de afgelopen jaren van binnen en van buiten voorzien van nieuwe lak en recentere (dealer) onderhoudshistorie is bekend.
Deze Porsche 928 GTS verkeert in excellente staat en de auto rijdt geweldig.
Het originele interieur is uitstekend en onder de motorkap toont de auto onberispelijk.
Een prachtig exemplaar!
Oldsmobile Toronado 1972 (klik!)

Deze Toronado is bij lange na niet zo iconisch als zijn voorganger uit de jaren zestig en de achterkant lijkt op het eerste gezicht krek eender als die van iedere andere ordinaire Amerikaanse bak van begin jaren zeventig, tot je de plaats van de remlichten ontdekt. Aan de voorkant van het kofferdeksel! Samen met die barokke vormgeving die ik toch best wel kan waarderen doet dat soort details me het water in de mond lopen.







$ 27,500 (€ 24.400,-)
Gewoon lekker simpel en heel elegant, geen extra opsmuk of tierlantijntjes.

Porsche 356

Te koop voor het luttele bedrag van € 449.500.











Porsche 356 - 1952 Bent Window Convertible
Prijs € 449.500
Bouwjaar 1952
Kilometerstand 1.806 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Kenteken AR-87-23
Datum deel 1 10-12-1952
Belasting Geen, belastingvrij
Motorvermogen 40 kW (54 pk)

Unique 1952 bent window convertible. One of only 116 units in 1952!
Einzigartig 1952 Knickscheibe cabriolet 1500cc.

This is an very rare original in black delivered 1952 cabriolet in stunning condition.

Completely original per COA and Reutter certicate as in- and exterior.
Beautifull black exterior combined with the red leather, maron colour dash and beige boucle carpeting

Equipped with an correct splitcase 1500cc engine. Only not serial number matching.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-07-2019 14:22 door Total Loss.
1991 Honda NSX

De Lancia Thesis was het toch net niet. Een toch wel wat mooier kontje is te vinden in een van de beste, en mooiste supercars uit de jaren ‘80.
Fine getuned door Ayrton Senna himself, en daardoor legendarisch in weggedrag.

Dit exemplaar uit 1991, staat te koop in Engeland voor £39,995 (ca €44.000,-) en heeft een prachtige kont!













2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-07-2019 21:03 door caspervanc.
2006 Aston Martin V8 Vantage
€ 52.500,00

[www.autowereld.nl]



Een heerlijk tijdloos model dat van voor tot achter klopt, uit de periode waarin Aston Martin de mooiste auto's maakte. De achterkant schikt mij nog het meeste; die brede heupen, die bijzondere achterlichten, het duckbill spoilertje en de subtiele diffusor.. een achterwerk om van te genieten.











2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-07-2019 22:33 door Zadelsnuiver.
BMW Z8

Mileage: 2,303
Bouwjaar 2001
Price: $249,000











1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-07-2019 09:04 door Patcore.
Oké, ook een lekker sexy kontje (het snoetje is ook niks mis mee...) in de prijsklasse voor Jan Modaal. Klein maar fijn zullen we maar zeggen: Een Mitsubishi Colt CZT, vraagprijs € 4750,-
[www.autowereld.nl]













1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-07-2019 15:23 door Jazzik.
Oké, het is niet het mooiste kontje dat je kunt krijgen. Wel ontzettend indrukwekkend, en met één van de geweldigste spoilers ooit. En dan ook nog in een lekker kleurtje.

2005 TVR Sagaris







Te koop in het VK voor £ 79.995, wat overeenkomt met € 89.218
Aangezien de afgelopen 10 jaar het alleen maar minder is geworden met de echte uitlaten en mooie bipsen is het maximale bouwjaar 2009

Waar, zijn nog een paar lekkere uitzonderingen zoals de Mazda 3 uit 2019.

De leuke versie van de Renault 5 met de motor achterin waarbij je je absoluut niet vergist met een gewone Renault 5. En het is nog functioneel ook met de achterwielen en de luchtinlaten.

Renault 5 Turbo 2

€ 90.000,- ; 56.500 km; 01/1984





Leuke inzendingen tot nu toe !
Alles goedgekeurd
Ik heb niet zo heel veel met supercars en daardoor ook niet met Ferrari.
Behalve als er een Groep B versie van de sierlijke 308 GTB wordt gemaakt en daardoor een van de allermooiste sportauto's ooit is gemaakt.
Deze kont is gespierd en mooi, precies goed

1985 Ferrari 288 GTO



EUR 2.229.950,- nut smiley

Fahrzeugzustand Unfallfrei
Kategorie Sportwagen / Coupé
Kilometerstand 67.900 km
Kraftstoffart Benzin
Anzahl der Türen 2/3
Getriebe Schaltgetriebe
Erstzulassung 06/1985
Farbe Rot
Innenausstattung Vollleder, Schwarz



The Ferrari 288 GTO is one of the most famous and recognisable prancing horses ever made and the first in the line of 'special series' production cars. Created as a homologation version of a 308 GTB, the 288 was reportedly produced for Ferrari to compete in Group B racing, with only 272 examples being made from 1984-1986. However, Group B was scrapped and the GTO was never to compete. All 272 examples produced remained as purely road cars and all were finished in Rosso Corsa from factory, except for one example which was Black. Despite never racing, the car that was left behind is still one of the most remarkable looking and iconic road cars ever produced. The 288 GTO is powered by a longitudinally mounted 2.9-litre twin turbocharged V8, pushing out around 400bhp, enough to accelerate the car from 0-60 mph in 5 seconds flat and on to a top speed of 189 mph, making it one of the fastest road-legal cars of its era. The 288 also received a 5-speed racing transmission, a wider track and wheels, and a lightweight body comprised of aluminium and fiberglass.



With just 272 examples produced during its 2 year period, the 288 GTO is the rarest of the hailed ‘Ferrari Big 5’, with the cars that followed, the F40, F50, Enzo, and La Ferrari all being made to higher production numbers. The car we are fortunate enough to offer was delivered new in January 1985 to official dealer Nuova Rolvo Automobili in Genova, Italy. The car is finished in the iconic colour combination of Rosso Corsa over a Nero leather interior. It is predominately a 1 owner car after being owned since it was just 3 months old in 1985 by the same person. The car was specified from new with air conditioning and power windows. The car is currently undergoing a full major overhaul, whilst Classiche Certification is also in progress and will be awarded to the car shortly. Being the first in a line of ‘special series’ Ferrari production cars, the 288 GTO is a highly desirable and exclusive car, making it the perfect addition to any Ferrari collection and a rare opportunity to invest in a piece of automotive history.







1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-07-2019 10:11 door Guus Leferink.
Schuin aflopend kontje,
dikke rondingen,
al die kleine achterlichtjes onder mekaar,
strategisch geplaatste uitlaten en reflectoren,
en daarbovenop een magistrale cabriokap...



Wiesmann MF 4 Roadster



€ 189.500,-
65.500 km
07/2009
270 kW 367 PK





Ford Scorpio Ghia 2.9 V6 Cosworth

Blijf dit model met zijn dikke reet toch echt giga gaaf vinden

Advertentie











2.449 €
Gebrauchtfahrzeug
324.000 km
12.06.1998
152 kW/ 207 PS
schwarz
Automatik
Benzin
4 Türen

Ausstattung
2x Fahrer- und Beifahrer Airbag4 TürenABSAbblendbarer InnenspiegelAntriebsschlupfregelungAußenspiegel elektrischBeheizbare FrontscheibeBeheizbare HeckscheibeBordcomputerCD-RadioColorglasDrehzahlmesserElektr. FensterheberElektrische SitzeGepr. GebrauchtwagenGrüne PlaketteHalogen-ScheinwerferHeckantriebKlimaautomatikLederausstattungLederpolsterMittelarmlehneNavigationssystemNebelscheinwerferServolenkungSitzheizung vornTemperaturanzeigeWegfahrsperreZentralverriegelungelektrisches Schiebedachmetallic
Misschien zijn de foto's misleidend, maar het is net alsof de Scorpio behoorlijk schade heeft gehad.
Ik ga deze week voor een heerlijke mengeling van barok en hypermodern. Morgan durfde het in de late jaren '00 aan om de coupéversie van de Aero 8 te voorzien van een heuse (klassieke) boattail, knap gecontrasteerd met een frameloze achterruit/kofferklep in twee delen én de slanke, zilverkleurige achterlichten van de Lancia Thesis. Het resultaat is geen klassieke schoonheid, maar wel gewoon lekker:

2009 Morgan Aeromax

[www.classicdriver.com]











€ 199.500
Het op-een-rijtje:

Zonder Mazda met BMW - Mercedes Benz 300SL 3.0 Gullwing
Eenvoud en toch kracht uitstralen.
Mooie, gladde lijnen zonder abrupte onderbrekingen.
Subtiele, haast onopvallende achterlichten.
Mooi aansluitende bumper, zonder overbodige poespas.


Pink Panther - Alfa Romeo Spider Duetto 1969
Het begon in 1966, als laatste ontwerp van Battista Pininfarina zelf, met een achterzijde zoals mijn inzending: de zogenaamde sepiaschelp.
In 1969 kwam de 1e facelift, met een rigoreus gewijzigde achterzijde: de Coda Tronca (Fastback Spider).
In 1983 kwam de Spider Aerodinamica (spoiler Spider), volgens vele de minst mooie. Deze werd in 1990 weer ontdaan van de spoilers, wat met eveneens slankere achterlichten, de auto weer qua styling richting de Coda Tronca terugbracht.
Het origineel is wat mij betreft de mooiste. De auto toont veel compacter als alle facelifts die volgden.


smarter - 2006 BMW 540i
Chris Bangle zorgde in 2001 met de E65 7-serie voor flink wat opschudding onder de BMW liefhebbers. De dikke 'Bangle Butt' was zeker niet ieders smaak.
2 jaar later kwam de E60 5 serie op de markt. Ook een zeer kenmerkend Bangle ontwerp, maar dan als geheel veel uitgebalanceerder. Sinds ik zelf een E60 sedan rij valt me dagelijks op met hoeveel oog voor detail Bangle zijn ontwerpen neerzette. Elke lijn is raak en er zit geen lijn teveel op en heel mooi om te zien hoe lijnen en vlakken op elkaar aansluiten. Ik vind het echt een heel fraai geheel met als hoogtepunt de mooie kont.
De E60 in een normale, pure uitvoering vind ik zelf het mooist, voor mij dus geen M5 of een M pakket.


lybra - 1954 Lancia Aurelia B20 GT 2500
Ik hou niet zo van ellerlei frutsels, dus mijn inzending heeft een heerlijk minimalistische styling.


Jp053 - Renault Megane II (RS)
Een C-segmenter met een lekkere kont, bol en strak. In een lekkere kleur ook:


rzasa - Porsche 928 5.4 GTS
Nice ass! En een heckblende is altijd goed voor bonuspunten bij mij.


929V6 - Oldsmobile Toronado 1972
Deze Toronado is bij lange na niet zo iconisch als zijn voorganger uit de jaren zestig en de achterkant lijkt op het eerste gezicht krek eender als die van iedere andere ordinaire Amerikaanse bak van begin jaren zeventig, tot je de plaats van de remlichten ontdekt. Aan de voorkant van het kofferdeksel! Samen met die barokke vormgeving die ik toch best wel kan waarderen doet dat soort details me het water in de mond lopen.


Total Loss - Porsche 356
Gewoon lekker simpel en heel elegant, geen extra opsmuk of tierlantijntjes.


caspervanc - 1991 Honda NSX
De Lancia Thesis was het toch net niet. Een toch wel wat mooier kontje is te vinden in een van de beste, en mooiste supercars uit de jaren ‘80.
Fine getuned door Ayrton Senna himself, en daardoor legendarisch in weggedrag.


Zadelsnuiver- 2006 Aston Martin V8 Vantage
Een heerlijk tijdloos model dat van voor tot achter klopt, uit de periode waarin Aston Martin de mooiste auto's maakte. De achterkant schikt mij nog het meeste; die brede heupen, die bijzondere achterlichten, het duckbill spoilertje en de subtiele diffusor.. een achterwerk om van te genieten.


Patcore - BMW Z8


Jazzik - Mitsubishi Colt CZT
Oké, ook een lekker sexy kontje (het snoetje is ook niks mis mee...) in de prijsklasse voor Jan Modaal. Klein maar fijn zullen we maar zeggen


Timo - 2005 TVR Sagaris
Oké, het is niet het mooiste kontje dat je kunt krijgen. Wel ontzettend indrukwekkend, en met één van de geweldigste spoilers ooit. En dan ook nog in een lekker kleurtje.


Spekky - Renault 5 Turbo2
De leuke versie van de Renault 5 met de motor achterin waarbij je je absoluut niet vergist met een gewone Renault 5. En het is nog functioneel ook met de achterwielen en de luchtinlaten.


Guus Leferink - 1985 Ferrari 288 GTO
Ik heb niet zo heel veel met supercars en daardoor ook niet met Ferrari.
Behalve als er een Groep B versie van de sierlijke 308 GTB wordt gemaakt en daardoor een van de allermooiste sportauto's ooit is gemaakt.
Deze kont is gespierd en mooi, precies goed


British Racing Green - Wiesmann MF 4 Roadster
Schuin aflopend kontje,
dikke rondingen,
al die kleine achterlichtjes onder mekaar,
strategisch geplaatste uitlaten en reflectoren,
en daarbovenop een magistrale cabriokap..


Bobbeltje - Ford Scorpio Ghia 2.9 V6 Cosworth
Blijf dit model met zijn dikke reet toch echt giga gaaf vinden


Escher - 2009 Morgan Aeromax
Ik ga deze week voor een heerlijke mengeling van barok en hypermodern. Morgan durfde het in de late jaren '00 aan om de coupéversie van de Aero 8 te voorzien van een heuse (klassieke) boattail, knap gecontrasteerd met een frameloze achterruit/kofferklep in twee delen én de slanke, zilverkleurige achterlichten van de Lancia Thesis. Het resultaat is geen klassieke schoonheid, maar wel gewoon lekker.


En in het kort:
Zonder Mazda met BMW - Mercedes Benz 300SL 3.0 Gullwing
Pink Panther - Alfa Romeo Spider Duetto 1969
smarter - 2006 BMW 540i
lybra - 1954 Lancia Aurelia B20 GT 2500
Jp053 - Renault Megane II (RS)
rzasa - Porsche 928 5.4 GTS
929V6 - Oldsmobile Toronado 1972
Total Loss - Porsche 356
caspervanc - 1991 Honda NSX
Zadelsnuiver- 2006 Aston Martin V8 Vantage
Patcore - BMW Z8
Jazzik - Mitsubishi Colt CZT
Timo - 2005 TVR Sagaris
Spekky - Renault 5 Turbo2
Guus Leferink - 1985 Ferrari 288 GTO
British Racing Green - Wiesmann MF 4 Roadster
Bobbeltje - Ford Scorpio Ghia 2.9 V6 Cosworth
Escher - 2009 Morgan Aeromax
1. Guus Leferink - Ferrari 288 GTO
Iconische achterzijde, minimalistisch maar superkrachtig, 2x dubbele ronde achterlichten, 2x 2 uitlaten: Iconisch Ferrari. En dan nog de techniek die dr zo lekker in zicht onder hangt. TOP!

2. Smarter - BMW 540i
Supermooie uitvoering gevonden, maar ik zie ze net zo als jij graag puur en zonder opsmuk, M badges en schreeuwerige wielen. Doeltreffende, sierlijke lijnen, en je zou (zeker aan de achterkant) er niet vanaf zien dat hij al 13 jaar oud is.. thumbs up

3. Rzasa - Porsche 928
Toch wel een guilty pleasure van mij. Vind deze versie een stuk mooier dan de eerste generatie, zeker qua kont. Dit is echt een auto met een mooie, dikke, ronde kont smiling smiley
1. Zadelsnuiver
2. Smarter
3. Caspervanc
Ik ga voor ronde billen.

1. British Racing Green - Wiesmann MF 4 Roadster
2. rzasa - Porsche 928 5.4 GTS
3. Patcore - BMW Z8
1. British Racing Green - Wiesmann MF 4 Roadster
2. Zadelsnuiver- 2006 Aston Martin V8 Vantage
3. rzasa - Porsche 928 5.4 GTS
1. Spekky - Renault 5 Turbo2
Ruige uitbouw die op een of andere manier perfect aansluit bij het model.

2. Guus Leferink - 1985 Ferrari 288 GTO
Mooi in eenvoud, en ook leuk dat je nog wat van de techniek eronder ziet.

3. caspervanc - 1991 Honda NSX
Ook hier weer mooi in eenvoud en symmetrie. En heerlijk breed!
1. British Racing Green - Wiesmann MF 4 Roadster
Heerlijke kontgrinning smiley Het gebruik van de kleine ronde achterlichten vind ik vaak mooi maar bij deze auto is het perfect in harmonie met de rest van de achterkant. Overigens vind ik de gehele auto gewoon een prachtig plaatje thumbs up

2. Zadelsnuiver- 2006 Aston Martin V8 Vantage
Breed! Straalt brute kracht uit...
De spoiler die als één geheel in de carrosserie verwerkt is en de diffusor die enigszins subtiel aanwezig is samen met de ronde uitlaten aan beide kanten maken het voor mij een geslaagde kont
grinning smiley

3. Timo - 2005 TVR Sagaris
Voor plek 3 waren er meerdere kanshebbers voor mijn lijstje. Uiteindelijk gekozen voor de uitzonderlijkheid van deze TVR. Echt een uniek en zeer gedurfd ontwerp wat toch in mijn ogen best voor de dag mag komen. Maar dat is puur een smaak kwestie!
1. Total Loss - Porsche 356 : strak door eenvoud
2. Patcore - BMW Z8 : idem
3. Escher - 2009 Morgan Aeromax : bombastisch
Het was weer erg lastig kiezen deze keer. Veel te lange shortlist en zo. grinning smiley

1. Timo - 2005 TVR Sagaris
2. Spekky - Renault 5 Turbo2
3. Patcore - BMW Z8
1 - 929V6 - Oldsmobile Toronado 1972
2 - Zonder Mazda met BMW - Mercedes Benz 300SL 3.0 Gullwing
3 - rzasa - Porsche 928 5.4 GTS
1. 929V6 - Oldsmobile Toronado 1972
2. Bobbeltje - Ford Scorpio Ghia 2.9 V6 Cosworth
3. Timo - 2005 TVR Sagaris
1. Jp053, zelf ook een poos mogen genieten van deze mooie derrière, net als bij een vrouw het eerste waar ik naar kijk.

2. Patcore, een sjieke dame met veel vermogen en een goed gevormd achterwerk, rijdt waarschijnlijk ook fantastisch.

3. Lybra, de GILF van het gezelschap, maar een oudje met zo'n lekker kontje is toch wel uniek te noemen.
Voor mij graag de achterkanten die er qua zowel design als schoonheid uitspringen:

1. Pink Panther - Alfa Romeo Spider Duetto
2. rzasa - Porsche 928 5.4 GTS
3. caspervanc - Honda NSX
1e British Racing Green - Wiesmann MF 4 Roadster
2e Spekky - Renault 5 Turbo2
3e Escher - 2009 Morgan Aeromax
1) Timo - 2005 TVR Sagaris
2) Escher - 2009 Morgan Aeromax
3) British Racing Green - Wiesmann MF 4 Roadster
Dienstmededeling:
Ik zie dat de Wiesman al enkele driepunters versierde.
Morgen trouwt mijn zoon, met feest tot in de vroege uren, dus ik kom morgen niet online, ook zaterdag zal het nog druk zijn.
Dus stel dat... dan laat ik de eer aan iemand anders.
Dat kan dubbel feest worden vandaag BRG, veel plezier vandaag.

1. rzasa - Porsche 928 5.4 GTS
2. Bobbeltje - Ford Scorpio Ghia 2.9 V6 Cosworth
3. British Racing Green - Wiesmann MF 4 Roadster

Quote
Zadelsnuiver
de GILF van het gezelschap
die moest ik even googlen big smile smiley
Bedankt voor de 3-punter!
1. lybra - 1954 Lancia Aurelia B20 GT 2500
2. Pink Panther - Alfa Romeo Spider Duetto 1969
3. Spekky - Renault 5 Turbo2
Waarom staat er bij de winnaars niet een fotootje waar het om gaat?
Helaas geen tijd gevonden om in te zenden, wel even stemmen:

1. smarter - 2006 BMW 540i (Wat een uitvoering! En inderdaad: ik vind een M-pakket, AMG-pakket of S-line meestal ook minder vergeleken met een dikke chique uitvoering)

2. Patcore - BMW Z8

3. Zadelsnuiver- 2006 Aston Martin V8 Vantage
Quote
speedtouch
Waarom staat er bij de winnaars niet een fotootje waar het om gaat?

Er is nog geen winnaar. Je mag stemmen op alle inzendingen hierboven in het rijtje.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.