Occasionwedstrijd #525: Doppelauspuff | Stemmen tot vrijdag 28-09, 20.00

Gepost door 929V6 


Welkom bij Occasionwedstrijd #525: Doppelauspuff

Zijn wij nu al bijna 10 jaar met dit spelletje bezig? eye popping smiley




Een beetje doorsnee middenklasser heeft er tegenwoordig wel aan elke kant één, maar ooit was een dubbele uitlaat in veel gevallen het teken dat je auto tot de snellere jongens op de weg behoorde. En was dat niet het geval, dan had je een kruiwagen met verwarmde handvatten.

Opdracht:
We gaan dus op zoek naar een auto met een dubbele uitlaat, uit de tijd dat zoiets nog geen gemeengoed was.

Criteria:
- Personenauto met vier wielen
- Dubbele uitlaat en dan ook echt een dubbele uitlaat, dus geen dubbel sierstukje op één uitlaat. Dat mag een dubbele uitlaat aan één kant zijn, of aan elke kant één uitlaat. Maar nooit méér dan twee uitlaten! En ook geen enkel sierstuk op een dubbele uitlaat (ja dat bestaat ook).
- De uitlaten moeten aan de achterkant van de auto uitkomen, dus niet opzij of zelfs vooraan.
- Tuning/aftermarket is toegestaan. Zolang maar aan bovenstaande eisen wordt voldaan.
- Bouwjaar t/m 1995
- Budget: € 75.000,- (vreemde valuta graag omrekenen)
- Mag overal te koop staan
- Auto verkeert in een apk-waardige conditie

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per model.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.



Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dahs-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6

Inzenden kan tot woensdag 26 september, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 28 september, 20.00 uur.



Veel succes!




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-09-2018 20:20 door 929V6.
Ik heb er niet eerder bij stilgestaan, maar nu ik er zo over nadenk heb ik echt wel iets met de dubbele uitlaat. Momenteel heb ik zelf 3 auto's voor de deur staan die allemaal een symmetrische dubbele eindpijp hebben. Wel alledrie fake, want afkomstig uit 1 voorpijp en pas later gesplitst voor een mooi uiterlijk. Voor een echte 'doppelauspuff' heb je 2 cilinderrijen nodig, dus V-vorm of boxer. Voor het gevoel is dan een stijlvolle sedan van ca. 35 jaar geleden net even wat bijzonderder dan een echte sportwagen. Deze Maserati maakt me echt ontzettend hebberig:

1982 Maserati Quattroporte











Eind jaren zeventig was het Citroën pijnlijk duidelijk geworden dat Italianen onder Franse leiding zich voelde als de koksmaat van Gordon Ramsey. Notabene een Argentijn met een goed gevoel voor wat de verwende automobilist met stijl zich in die tijd wenste lukte het vervolgens wel om alle neuzen in Modena en Milaan dezelfde kant op te krijgen. DeTomaso gaf Giorgetto Giugiaro van Italdesign opdracht een achterwiel aangedreven sedan te ontwikkelen met een traditionele forse V8 in het vooronder. DeTomaso had niet de beschikking over een modern marketingapparaat of Maurice de Hond om te informeren bij het grote publiek welke auto-behoefte men had. Hij vertrouwde op zijn gevoel en kreeg gelijk nadat bleek dat de Quattroporte III de dan toe meest succesvolle auto voor Maserati zou zijn. Naar hedendaagse maatstaven werden er 'slechts' 2155 exemplaren gebouwd, voor Maserati was de auto in die tijd een zeer groot succes. Zelfs de Italiaanse president Pertini, Luciano Pavarotti, Malcolm Forbes en de koningen van Marokko en Jordanië namen plaats op het prachtige leer wat zo lustig op de stoelen en achterbank werd aangebracht. Waarschijnlijk bestelde deze celebrities, met de bedoeling het hun chauffeurs gemakkelijk te maken, de voor het eerst in een Maserati leverbare automatische versnellingsbak. Met het ruim voorhanden zijnde koppel van de krachtige V8 een zeer goede combinatie die de auto comfortabel én snel maakt. De Quattroporte III was in die tijd de snelste sedan ter wereld. Ook nu maakt de Quattroporte III niet alleen indruk door haar grootse verschijning, de rijprestaties zijn navenant. Wat een indrukwekkend koppel, motorgeluid en majestueuze rijervaring biedt deze strak gespierde Italiaan. Ja groot is ze, en toch ook weer uitermate elegant. Nu nog zeer betaalbaar.

Prijs: € 29.950,-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-09-2018 00:37 door smarter.
Het Italiaanse voorzetje was gegeven door smarter, ik kop hem in met Franse flair.. grinning smiley

Als kind van een Citrofiel heb ik in elke Citroën gezeten en meegereden, op de schone en bizarre SM na.. Voor de rest hebben we de DS, CX, BX, VISA, AX en ZX thuis wel gehad.. Maar logischerwijs was er geen budget (en ook geen reden) om voor een SM te gaan. De DSpecial is nog altijd in de familie (bij broer lief). Maar stel dat.. dan zou ik er op zijn minst wel een proefritje in willen maken thumbs up.

Citroën SM '73 - 54.950 €







Prijs ; 54.950 €

Quote
Modelhistorie en beschrijving
In 1961 bedacht Citroën dat het de grote gevestigde merken naar de kroon wilde steken met een revolutionair topmodel en startte men het zogenaamde Project-S. Een projectnaam met Science Fiction achtige klank wat uiteindelijk een auto opleverde als was het een buitenaardse verschijning. Een ontwerp van de hand van Citroën's designer Robert Opron. Wanneer het nu zou worden gepresenteerd zou het nog steeds een sensatie zijn. De Citroën dealers hadden destijds grote moeite om de enorme publieke belangstelling in goede banen te leiden. Omdat Citroën zelf niet de beschikking had over een voldoende aansprekende krachtbron werd in 1963 contact gezocht met Maserati in het Italiaanse Modena. Daar bleek men gaandeweg het project op z'n Italiaans de boekhouding te voeren. Uiteindelijk moest men zelfs aan het Franse infuus. In 1968 werd Maserati definitief ingelijfd met als doel de V6 motor te kunnen gebruiken in het topmodel SM. Hoewel nooit officieel bevestigd zou dit staan voor Sport Maserati. Die benaming sloeg de plank wel enigszins mis, een BMW 3.0CS of Jaguar E-type waren sneller als gevolg van het 'beperkte' motorvermogen en het relatief hoge gewicht. Toch kreeg de auto enorme waardering als gevolg van het ontwerp en de technisch traditionele Citroën eigenschappen. Zo zijn daar de hydropneumatische vering, het bekrachtigde snelheidsafhankelijke DIRAVI stuursysteem met automatische terugloop en hoge mate van rechtuit stabiliteit én de kenmerkende meedraaiende koplampen. De SM kreeg een grote schare van wereldberoemde bewonderaars, Leonid Brezjnev, Jay Leno, Johan Cruijff, Idi Amin en Burt Reynolds waren en zijn grote fans. Net zoals u wellicht. Dit bijzondere exemplaar kocht ik van een verzamelaar met meer belangstelling voor de techniek dan de esthetische zijde van zijn auto's. Zeer gezonde en originele auto's overigens, allen met verstand van zaken aangekocht. Wetende dat een Citroën SM koper toch ook vooral valt voor de schoonheid van de auto vond ik zowel de lak en de conditie van het leer nét niet goed genoeg. Zodoende liet ik de auto vakkundig nieuw spuiten in de originele kleur, dit op basis van een roest- en schadevrije basis. Ook het leer op de stoelen, achterbank en deurpanelen werd door een ervaren bekleder vernieuwd zonder dat de auto een niet originele 'over-gerestaureerde' uitstraling kreeg. In combinatie met de reeds gereviseerde en gemodificeerde techniek is deze Citroën SM een degelijke koop.
Zeldzaam mooi en minstens zo goed rijdend.

Uitrusting
Een Citroën SM kreeg standaard al zaken als elektrische ramen, stuurbekrachtiging en airconditioning mee. Deze auto beschikt bovendien over een geheel nieuw bekleed interieur in soepel zwart leer. De vloerbekleding is eveneens vernieuwd zodat er geen dissonanten zijn in het interieur. Het stuur, schakelaars en klokken zijn namelijk allen in zeer mooie staat.

Exterieur
De carrosserie van deze SM laat zich omschrijven als strak, origineel, gaaf en roestvrij. Vakkundig nieuw in mijn opdracht gespoten na de auto geheel gedemonteerd te hebben. De kwetsbare reflectorplaten en achterlichten zijn onbeschadigd. Bumpers vrij van parkeerschade, glaswerk rondom foutloos. Een prachtige verschijning deze Citroën SM in een bijzondere en zeldzame kleur.

Interieur
Zoals reeds beschreven nieuw bekleed met het juiste materiaal en conform het originele ontwerp. De in rechthoeken verdeelde stoelen worden vaak onjuist bekleed. Ook de vulling is vaak uitgedroogd waardoor de originele vorm verdwijnt. Alle in leer uitgevoerde delen zijn nieuw bekleed dus er zijn geen negatieve contrasten. Om die reden is ook de vloerbekleding geheel vernieuwd. Het geheel biedt nu een originele onbeschadigde uitstraling terwijl de tijdsgeest niet verdwenen is.

Motorruimte, kofferruimte, velgen & banden
Schitterend verzorgde en brandschone motorruimte. Hier treft u de originele Maserati 2,7ltr. V6 met de carburatie zoals de eerste serie die standaard had. Gereviseerde cylinderkoppen, gemodificeerde kettingspanners, een lekvrije en keurig ronddraaiende motor zijn de belangrijkste kenmerken. In de kofferruimte is alles mooi origineel en onbeschadigd. Hier het volwaardige reservewiel en boordgereedschap. De velgen en banden zijn in uitstekende conditie.

Service geschiedenis
In 1973 nieuw verkocht in het Italiaanse Ravenna. Na bemiddeling van een lokale garage recent aangekocht van een oudere verzamelaar die de auto meer dan twintig jaar in bezit had. Hij bestede vooral aandacht aan de techniek terwijl de carrosserie rondom wat gebruikssporen en kenmerken van ouder spuitwerk vertoonde, ook het interieur vertoonde die kenmerken. Na een vakkundige 'restauratie' staat er weer een prachtige Citroën SM met een uitstraling en presentatie als was het 1973.Niet alleen een formidabele rijmachine, ook een tijdmachine.

Kilometerstand ; 43.218
Vermogen ; 170 pk
Bouwjaar ; 1973
Cilinderinhoud ; 2678 cc
Kleur exterieur ; Vert Des Tropiques
Motor configuratie ; V6 met injectie
Kleur interieur ; Zwart
Motor nummer ; Matching
Bekleding ; Leer
Velgen ; 15 inch staal met wieldop
0 - 100 km/u ; 8,7 sec
Banden ; Pirelli P5
Topsnelheid ; 217 km/u
Productieaantallen ; 12900
Chassisnummer ; 00SC0726
Overig ; Topconditie.







4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-09-2018 08:57 door Meike MR-S.
BMW E21 323i











Sehr seltener und hervorragend erhaltener BMW 323i E21 der ersten Serie mit einem Chrom-Außenspiegel. Deutsches Fahrzeug mit original 128739 KM. Serienmässig ausgestattet mit fogenden Optionen: 5-Gang Schaltgetriebe, BMW Sportlenkrad, Metallic Lackierung, Kopfstützen hinten. Alpina Fahrwerk und Alpina Radsatz in 15 Zoll eingetragen. Hochwertige und zeitgenössische Stereoanlage von Blaupunkt. Der Wagen befindet sich größtenteils im Erstlack. 2014 wurde bei BMW eine umfangreiche Revision der Technik durchgeführt. Seit 1985 kein Winterbetrieb. Umfangreiche Dokumentation vorhanden.

Verkauf im Kundenauftrag.

Besichtigung und Probefahrt jederzeit gerne nach Terminabsprache.

Umsatzsteuer nicht ausweisbar nach §25A UStG. Zwischenverkauf und Eingabefehler vorbehalten.
22 500 EUR

Kilometer 128.739
Hubraum 2.291cm3
PS 143
KW 105
H-Zulassung ja
Schaltung Schaltgetriebe
EZ 06/1979
TÜV ja
TÜV bis May, 2020
Herstellerfarbe Topasbraun metallic 013
Farbe braun
Soms heb je met amper 50pk al een leuke sound en een dubbele uitlaat.

VW Kever „Brezelkäfer" 1952



Bouwjaar nov. 1952 - Incl. canvas vouwdak - € 28.900

Verkauft wird hier ein seltener VW Brezelzwitterkäfer Bj. 11/1952. Die Bodenplatte und das Häuschen passen zusammen. Der Käfer wurde 2015 aufwendig in der Technik wie Motor, Getriebe und Bremsanlage hergerichtet. Der Motor ist ein 1600er mit zwei Riechert Vergasern, dazu ein synchronisiertes Getriebe, zwei Kreisbremsanlage, Scheibenbremsen, Frontölkühler, sowie eine Ahnendorp Streetsportauspuffanlage, er wurde tiefergelegt durch höhenverstellbare Vorderachse. Es sind diverse Neuteile verbaut worden. Der Brezel hat vom Porsche 356 die Tacho Instrumente und Scheinwerfer verbaut, ein Britaxfaltdach, Kohlrussliegesitz und Gepulverte Felgen mit neuwertigen Reifen.
Es ist alles eingetragen mit H Zulassung sowie TÜV bis 08/2019









hier te koop




4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-09-2018 10:10 door Pink Panther.
Peugeot 604 V6 SL

Ik moest direct aan de 604 denken. Waar anders dan in Frankrijk staat dit fraaie exemplaar te koop. Eén met ongehavend stoffen interieur en zonder rechter buitenspiegel. J'adore!

[www.leboncoin.fr]











Exceptionnelle 604 V6 SL carburateurs première série de 1977.
La peinture "pierre de lune" son intérieur en tissus biscuit et sa mécanique sont d'origines. Cette auto n'a jamais été restauré, ni fait l'objet de transformations. Elle n'a connu que trois propriétaires (tous identifiés et joignables) dont le premier qui l'a bichonné de 1977 à 2011. Tous les documents d'époque sont présents, y compris la CT provisoire, toutes les vignettes, les contrôles anti pollution etc.... Le premier propriétaire a tenu un livre de bord de toutes les interventions (entretiens, vidanges etc..) depuis le 06/07/1977.
Elle est prête à prendre la route pour de grandes distances, elle a eu une grosse révision l'année dernière avec changement de tous les fluides et durites d'essences, bougies, disques et plaquettes, tringlerie de boite, et j'en passe.
Vous pourrez profiter du son du Philips 860 qui marche comme au premier jour, toit ouvrant ouvert pour profiter des odeurs automnales.
Elle a 4 vitres électriques, tous les équipements et compteurs fonctionnent.
Elle est équipée de 4 jantes TRX tôles montées en Michelin TRX collection, qui ont moins de 4000 km (1000Euro(s) les 4 pneumatiques). Les 5 jantes d'origines sont présentes et seront livrées avec lors de la vente.
Je fais essayer volontiers ma 604, mais je ne réponds ni aux emails ni aux SMS, contactez moi uniquement sur mon mobile.

1977
107.000 km
€ 6604,-
TVR Chimaera 4.0





Bouwjaar 1995
Kilometerstand 38.204
Prijs € 38.800,00

Wir bieten Ihnen im Kundenauftrag eine TVR Chimaera 4.0 V8 mit lediglich 38.204 gelaufenden Kilometern.
Die Chimaera ist in dark green metallic lackiert.
Das Interieur ist komplett mit beigem Leder ausgekleidet.
Sowohl der Lack als auch das Leder befinden sich dem Alter entsprechend in sehr gutem Zustand.
Auch technisch ist an dem Fahrzeug nichts auszusetzen.
Wie bei allen unserer Fahrzeuge haben wir in unserer Fachwerkstatt einen 80 Punkte Qualitätscheck durchgeführt.
Bei Verkauf wird der TVR neu TÜV- geprüft .

Sonderausstattungen:
metallic Lackierung Servolenkung Zentralverriegelung mit Fernbedienung Lautsprecher hinten CD-Wechsler für 6 CDs Ledervollausstattung Wollteppiche






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-09-2018 13:31 door Zonder Mazda met BMW.
Quote
Meike MR-S
Quote
Pink Panther
De Daihatsu is nog te koop. big smile smiley

1995 ? eye rolling smiley

Geintje moet kunnen he?
Eerste ingeving, deze fraai in het ontwerp opgenomen dubbele uitlaat:

Chevrolet Corvette 1967












Prijs is $79.900, ruim onder de max van € 75.000,--



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-09-2018 12:28 door Jp053.
1989 Honda Civic CRX 1.6i-16V CRX DOHC
€ 7.000,00
[www.custojusto.pt]



Bij het lezen van de opdracht gingen mijn gedachten direct even terug naar mijn kindertijd, zo begin jaren '90. Elke ochtend liep ik samen met mijn klasgenootje naar school, en hadden we uitgevonden dat snelle auto's een grotere uitlaat hadden. De sport was dus wie de snelste auto kon spotten die dag, en ik zal nooit vergeten wanneer ik toen voor het eerst een auto met niet één maar wel liefst twee uitlaten zag! eye popping smiley Je raadt het al, de bolide in kwestie was een witte Honda CRX. Uiteraard was ik de winnaar van het spelletje die dag winking smiley









3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-09-2018 19:47 door Zadelsnuiver.
Alles tot nu toe goedgekeurd!
Dubbele uitlaat, twee cylinderbanken, pre 1995.
Dat kan dr maar eentje zijn voor mijn: de Doppelauspuff zit zelfs in de naam van het beestje: Double Six smiling smiley

1990 Daimler Double Six

Als 8 jarig jochie en autogek verhuisde ik naar Apeldoorn waar ik een autogekke buurman trof. Hij had twee auto’s: een oude mini station op grijs kenteken met kuipstoelen en racewieltjes en een Daimler Double Six, uit eind jaren 70 schat ik. Wat heb ik vaak mogen toeren met hem, in beide auto’s waarbij de Daimler toch echt de meeste indruk maakte, wat een power! (T was begin jaren’90 ergens en een v12 was nog echt king of the road) maar ook die plank hout met meters voor de neus waar ik, diep weggezakt in het leer nauwelijks overheen kon kijken. 1:5 deed ie met mazzel. Andere tijden. Helaas overleed hij vroeg, maar heb ik tot op heden alle van hem geërfde Jaguar boeken nog in de kast staan.

Mijn inzending staat voor net geen 17.000 Pond (= € 19.020 ) te koop in Engleand.










Indrukwekkende machinekamer, blijft het smiling smiley



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-09-2018 08:31 door caspervanc.
Quote
smarter
Voor een echte 'doppelauspuff' heb je 2 cilinderrijen nodig, dus V-vorm of boxer.

Volgens mij kan één uitlaatspruitstuk best in een dubbele uitlaat uitmonden, zie bijvoorbeeld de Ferrari 250 GTO met vier uitlaten.

@caspervanc,

Uiteraard goedgekeurd.
Een van mijn favoriete auto's, een enorm stoere coupe met een machtige 7,2 liter V8 onder de kap
Je hebt die 2 vuistdikke uitlaten wel nodig ook !!
Een prachtige auto met schitterende naam ...

1974 Jensen Interceptor series 3



Prijs € 59.950
Bouwjaar 1974
Kilometerstand 81.399 km
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
BTW auto Nee, marge
Kenteken JE-12-12
Belasting Geen, belastingvrij
Aantal deuren 2-deurs
Carrosserie Coupé





Zeer mooie Jensen Interceptor van bouwjaar 1974. Afkomstig uit California, USA en heeft slechts 50.579 miles gereden. Dit betreft een Series 3 en dus voorzien van de krachtige 7.2 V8 motor. De carrosserie van de auto behoefde nooit een restauratie en verkeert in een zeer originele conditie. De passingen zijn perfect en het plaatwerk is mooi strak. De motor loopt werkelijk fantastisch en de auto verkeert in een perfect werkende en rijdende conditie. Uitgevoerd in de prachtige kleur aubergine metallic met een cognac lederen interieur. Zeer chique combinatie met het houten dashboard. Het interieur is nog zeer origineel en heeft een prachtige patina. De onderzijde is mooi, solide en volledig vrij van roest. Voorzien van automatische transmissie, airconditioning. Topkwaliteit exemplaar met een geringe kilometrage.



1972 Alfa Romeo Montreal






De vaste deelnemer had aan de foto's al gezien waar je 'm kan halen. Voor de rest: hier te koop voor € 69.500
Mijn keus is gevallen op de oudere serie BMW's omdat ik de plek van de uitlaat erg gaaf vind: niet links, niet rechts en ook niet gecentreerd in het midden.

Ik was eerst op zoek naar een 5-serie E28, maar helaas toch geen auto gevonden die mij helemaal kon bekoren, daarom voor deze prachtige E24 gegaan. Bewust deze gekozen omdat het lijkt dat de BMW 30 jaar bij een ouder echtpaar in de garage heeft gestaan.
De tijdscorrecte details en 'knullige' spatlappen vind ik juist leuk, eens wat anders als een flitsend M-pakket.

BMW 635 CSi

Bouwjaar: 1982
Prijs: £ 21,950 = € 24.532,38











Link naar advertentie



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-09-2018 15:12 door Probenator.
Ik ga deze week voor een wel heel bescheiden dubbele uitlaat:

1990 Toyota MR2

[www.4starclassics.com]











£ 14.995
M'n broer opperde deze auto als suggestie:

1985 Audi QUATTRO



Deze UrQuattro werd oorspronkelijk in de USA geleverd in in 2012 naar Nederland gehaald. Hier werd in opdracht van een verzamelaar de fraaie Coupe grondig aangepakt. De carrosserie was, in tegenstelling tot veel in Europa geleverde Quattro’s zeer gaaf en hoefde niets aan te gebeuren. Wel werd de lak compleet vernieuwd door een echte professional. Ook werd de motor compleet gereviseerd en daarbij tevens naar EU specificaties omgebouwd waarmee het vermogen ook flink omhoog ging. Ook werden de voorstoelen voorzien van nieuwe lederen bekleding en werden en veel andere kleinere werkzaamheden verricht waardoor de deze Audi nu in perfecte conditie verkeert.

Deze UrQuattro is een geweldige, eventueel voor elke dag te gebruiken youngtimer, die veel plezier geeft en een goede investering is.

PRIJS
€ 69.500,-





Het lijkt mij overigens een goed idee om de eerste foto van de achterkant voor het op-een-rijtje te gebruiken, ook al staat die niet bovenaan en tenzij iemand daar bezwaar tegen heeft.

@Escher,
Zou jij nog de prijs in euro's willen vermelden? Verder alles goedgekeurd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-09-2018 19:30 door 929V6.
Stel je maakt als autobouwer een serieus snelle sedan, hoe leuk is het dan als je hier van buiten als leek niet heel veel van kan zien? In dit geval is misschien de felrode kleur een hint maar anders moet je het toch echt hebben van de dubbele uitlaat.
Daarom vind ik deze inzending het beste passen bij het thema:

1989 BMW M5 E34



In zeer goede conditie verkerende BMW M5 E34 met slechts 78.000km. Compleet met historie en serviceboekje is dit een echt verzamelars stuk. De kleur heet Misanorood en is zéér zeldzaam. Dit exemplaar ademt ''echtheid'' en is in deze conditie en configuratie uniek. Speciaal is dat deze M5 is besteld als vierzitter. De duitsers hebben er een mooi woord voor, Einzelsitzanlage. Naast de het er mooi uitziet geeft het de achter passagiers meer zijdelingse steun. De E34 heeft een buitengewoon sierlijk design dat tijdens zijn introductie in 1988 als erg revolutionair werd bestempeld. Tevens was de carosserie veel gestroomlijnder en stijver als bij de E28, dit komt specifiek bij de krachtige M5 tot zijn recht. De E34 werd nog met de hand gebouwd en is de laatste M5 met de historische zes in lijn S38 motor De carosserie werd gemaakt in Dingolfing om vervolgens in de M fabriek in Garching te worden samengevoegd met motor en interieur. Dit motorblok is een evolutie van de 3.5 liter motor in de M1, in de E34 komt hij tot maarliefst 315pk. Gekoppeld aan een handgeschakelde 5-bak beleeft u ultiem rijplezier. Over plezier gesproken, bij de koude start loopt de S38 motor nog licht onregelmatig, warm loopt hij perfect rond. Dit soort zaken zijn bij nieuwere auto's compleet weg ontwikkeld. Charmeur op wielen!









Al dit lekkers (en nog veel meer foto's van dit gave exemplaar) vind je hier voor slechts €39.950,-
Zelf ook nog wat inzenden, ik ga voor een lekker dikke en toch bijzondere Yank met een 7,5 liter V8 onder de kap:

Oldsmobile Toronado Brougham 1971 (klik!)







€ 32.800,-
Alle inzendingen op een rijtje:


smarter - Maserati Quattroporte 1982


Meike MR-S - Citroën SM 1973


Bobbeltje - BMW 323i 1979


Pink Panther - VW Kever 1952


rzasa - Peugeot 604 SL 1977


Zonder Mazda met BMW - TVR Chimaera 4.0 1995


Jp053 - Chevrolet Corvette 1967


Zadelsnuiver - Honda Civic CRX 1.6i-16V 1989


caspervanc - Daimler Double Six 1990


Guus Leferink - Jensen Interceptor Series 3 1974


Timo. - Alfa Romeo Montreal 1972


Probenator - BMW 635 CSi 1982


Escher - Toyota MR2 1990


lybra - Audi Quattro 1985


Gewoon Dirk - BMW M5 1989


929V6 - Oldsmobile Toronado Brougham 1971

Stemmen maar!

Kan overigens iemand van jullie vrijdag de puntentelling verzorgen? Ik ben een weekendje weg.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-09-2018 21:18 door 929V6.
@929V6: zet van de Peugeot 604 ook even een foto van de achterkant in het O.E.R.
Quote
lybra
@929V6: zet van de Peugeot 604 ook even een foto van de achterkant in het O.E.R.

Goed opgemerkt, ik heb het aangepast.
Top!

1. Jp053 - Chevrolet Corvette 1967
In die tijd was het nog bij lange na geen gemeengoed dat een autofabrikant nadacht over de styling van de uitlaten; meestal hangen ze er gewoon ergens onder. Hoe anders is dat bij deze Corvette.

2. Gewoon Dirk - BMW M5 1989
Wat een prachtexemplaar, niet verlaagd of verpest met tuning; zo zie je ze niet vaak! Ook wel leuk om te zien hoe schreeuwerig een huidige M5 eigenlijk is als je dat vergelijkt met deze.

3. smarter - Maserati Quattroporte 1982
Tijdloze schoonheid! Ik heb wel een zwak voor wat oudere Maserati's. Mijn eerste ingeving was om een mooie oude Ghibli te zoeken met die 2 enorme uitlaatpijpen achter, maar ik wilde op woensdag niet een heel rijtje met Maserati's krijgen... winking smiley
1) Gewoon Dirk - BMW M5 1989
2) smarter - Maserati Quattroporte 1982
3) Guus Leferink - Jensen Interceptor Series 3 1974
1 - Bobbeltje - BMW 323i 1979
2 - Escher - Toyota MR2 1990
3 - Zadelsnuiver - Honda Civic CRX 1.6i-16V 1989
1. Timo. - Alfa Romeo Montreal 1972
2. Guus Leferink - Jensen Interceptor Series 3 1974
3. Pink Panther - VW Kever 1952
1. Gewoon Dirk - BMW M5 1989
2. caspervanc - Daimler Double Six 1990
3. lybra - Audi Quattro 1985
Quote
929V6
Kan overigens iemand van jullie vrijdag de puntentelling verzorgen? Ik ben een weekendje weg.

Gaat mij niet lukken, ben vrijdag en zaterdag naar Leeuwarden.

1. caspervanc - Daimler Double Six 1990
2. smarter - Maserati Quattroporte 1982
3. 929V6 - Oldsmobile Toronado Brougham 1971

Drie bonusduimen voor Zadelsnuiver; wat een gave en onverprutste CRX!thumbs upthumbs upthumbs up
1) rzasa - Peugeot 604 SL 1977
2) Escher - Toyota MR2 1990
3) smarter - Maserati Quattroporte 1982

Quote
929V6
Kan overigens iemand van jullie vrijdag de puntentelling verzorgen? Ik ben een weekendje weg.

Ik kan de punten morgenavond wel tellen smiling smiley
Quote
.Timo
Ik kan de punten morgenavond wel tellen smiling smiley

Top, dankjewel! thumbs up
1 - Zadelsnuiver
2 - Escher
3 - .Timo
1. 929V6 - Oldsmobile Toronado Brougham 1971
2. Guus Leferink - Jensen Interceptor Series 3 1974
3. Gewoon Dirk - BMW M5 1989
1e Escher - Toyota MR2 1990
2e Jp053 - Chevrolet Corvette 1967
3e Bobbeltje - BMW 323i 1979
1 929V6 - Oldsmobile Toronado Brougham 1971
2 Gewoon Dirk - BMW M5 1989
3 Escher - Toyota MR2 1990
1. Jp053 - Chevrolet Corvette 1967
2. Bobbeltje - BMW 323i 1979
3. Guus Leferink - Jensen Interceptor Series 3 1974
1. Meike MR-S - Citroën SM 1973
2. Guus Leferink - Jensen Interceptor Series 3 1974
3. rzasa - Peugeot 604 SL 1977
1 Jp053 - Chevrolet Corvette 1967
2 Guus Leferink - Jensen Interceptor Series 3 1974
3 zasa - Peugeot 604 SL 1977
De stembussen zijn gesloten, de stemmen zijn geteld (eigenlijk vanmiddag al winking smiley ) en.... het bleef erg spannend tot aan de laatste stem. Die heeft letterlijk het verschil gemaakt. Maar uiteindelijk kan er maar één de winnaar zijn en dat is deze week...



Juist, de Corvette van Jp053. Gefeliciteerd!

De volledige uitslag:

Jp053         18
Gewoon Dirk   15
Meike         12
Escher        11
Guus Leferink 10
Bobbeltje      8
smarter        7
929V6          7
.Timo          6
caspervanc     5
rzasa          5
Probenator     4
Zadelsnuiver   4
Pink Panther   1
lybra          1
Quote
Jp053

Gaat mij niet lukken, ben vrijdag en zaterdag naar Leeuwarden.

Ha Jp053 gefeliciteerd!
Maar gezien bovenstaande, moeten we er misschien van uit gaan dat nummer 2 de volgende wedstrijd mag openen?

p.s. veel plezier in Leeuwarden en bedankt voor de duimpjes big smile smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close