Occasionwedstrijd #611: Kunst met een C II Pink Panther heeft gewonnen!

Gepost door SVF 


Welkom bij Occasionwedstrijd #611: Kunst met een C




Het lijkt momenteel een trend, een hippe C-stijl met zwevend dak, chroomlijsten, handgrepen of andere designfratsen. Alles om zich een beetje te onderscheiden van de grijze massa. Vroeger gebruikte men die C-stijl ook vaak voor allerhande roostertjes, chromen versiersels, logo’s of een handtekening van de ontwerper. Met name Japanners uit de jaren 70 hadden vaak van die chromen frutselsdingetjes maar natuurlijk ook een merk als Opel met de overbekende Kadett-driehoekjes. We gaan dus op zoek naar kunst met een C!

De opdracht:
Zoek een auto met een bijzondere C-stijl, zie voorbeelden en omschrijving hierboven. Motivatie is een pré maar niet verplicht, soms spreken plaatjes voor zich. Om discussie omtrent C en D stijl te voorkomen gaan we op zoek naar een 2/3 deurs of 4/5 deurs auto met in elk geval achter de B-stijl van het voorportier minimaal 1 zijruit. De D-stijl bij een station zie ik in dit geval als een hele brede C-stijl met ruit en keur ik dus goed! Limousines met 6 of meerdere deuren niet. Ook bv sportwagens met maar 1 portierraam als zijruit al dan niet met een grote naar de zijkant bollende achterruit zijn afkeur!

Het gaat mij niet om het modernste spul en de voorbeelden vallen bewust buiten de eisen voor het bouwjaar!

Criteria:
- Bouwjaar: 1950 - 2010.
- Budget: max. €75.000
- Auto's mogen wereldwijd te koop staan.
- Auto's moeten zich in een APK-waardige staat bevinden.



Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Maximaal 5 foto's van de geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.
- Elke modelgeneratie mag maar één keer ingezonden worden.
- Iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.



Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 426
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527 Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW
551: auto's met 4 afzonderlijke koplampen - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6
560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
568: Clean - Total Loss
569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter
582: De facelift – Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc
588: Twee punt Nul - 929V6
589: Kerstster - Guus Leferink
590: De vertegenwoordigersauto - Jp053
591: Eén blok, twee occasions - Spekky
592: Oranje knipperlichtglas - Caspervanc
593: Tatuutatuuuu - Barri
594: Het dak er af! - Timo
595: who's afraid of red, yellow and blue? - Guus Leferink
596: Het is het net niet... - British Racing Green
597: HYBRID, PHEV, EV & WATERSTOF - smarter
598: Audio - Wouter82
599: Praalwagen– Opel Omega
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6
605: Sedan & Coupé - Probenator
606: Platjagen maar dan net even anders – MX6
607: De coronacrisis auto! - lybra
608: The greatest hits of the 90's - Jp053
609: Bevrijdingsdagtour 2020 - SVF
610: 50 - SVF



Inzenden kan tot woensdag 20 mei, 20:00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 22 mei, 20:00 uur.

Succes!




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-05-2020 20:34 door SVF.
Een C-stijl zonder drukke designfratsen, maar door die C-stijl toch direct heel herkenbaar: de Volkswagen Golf. Zeker bij de vierde generatie wordt de ook C-vormige C-stijl mooi geaccentueerd. En het komt het beste uit in zilvergrijs. Welke uitvoering? Mwah, doe maar een dikke dan!

Volkswagen Golf 4 R32 3.2 V6 241pk 4Motion
04-2003 | 113.942 | €19.950




Vroeger, toen alle auto's vierkant waren en in mijn kinderogen er allemaal hetzelfde uitzagen, was er één model dat makkelijk herkenbaar was aan dat typische roostertje in de C-stijl. Dan heb ik het natuurlijk over de Mercedes-Benz 190E.

1993 Mercedes-Benz 190E 2.6 Sportline
€ 10.900,00
[m.ebay-kleinanzeigen.de]



Dit schitterend Almandine rode exemplaar is wat mij betreft precies hoe een 190E hoort te zijn; Sportline uitvoering, schuifmans, 8-gaats velgen, lederen sportstoelen en natuurlijk die fijne 2.6 R6 motor met een automaatbak erachter. Hij heeft dan wel al 186.000 hele kilometers onder z'n gordel, maar daar is mede dankzij een recente respray in de originele kleur niks van te zien. Voor de puristen onder ons: de originele radio zit er ook nog bij thumbs up











3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-05-2020 10:40 door Zadelsnuiver.
Peugeot 205 - 1.1 XE Accent

Enorm herkenbaar. Altijd een geniale vondst gevonden. Stel hem eens voor zonder die twee strips...saai, kaal...
Geen Gti, maar een eenvoudige 1100 Accent. Wat een sympathiek karretje!

[www.autowereld.nl]











Prijs € 6.750
Bouwjaar 1987
Kilometerstand 55.256 km



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-05-2020 22:21 door rzasa.
Lincoln Continental Mark V

Lincoln Continental






6.6 V8 159pk

22.950



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-05-2020 00:30 door Epica.
Quote
rzasa
Peugeot 205 1.6 XR Automatic

Enorm herkenbaar. Enorm leuk. Jammer dat die strips later van glad plastic werden.

Kak! Je bent mij net voor! Als 7-jarig jongetje stond de straat vol met 205'jes en dit vond ik altijd een erg mooi detail.
Citroën Ami 6 confort

Bouwjaar: 1967, 41 000 km, 24 000 €









1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-05-2020 23:15 door Spekky.
Ik dacht meteen aan de BMW i8 maar die is te jong. Ik ga voor de auto die de meest bekende vorm van kunst op de c stijl introduceerde! De Hofmeister knik! Deze vorm van de C stijl is toch wel de meest besproken en gekopieerde vorm.



BMW 1500 (1963)




€ 22.000,-



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2020 12:23 door opel omega.
Even op zoek naar een andere inzending....



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-05-2020 22:35 door Probenator.
Inzending gewijzigd naar een leuker exemplaar.
[www.autoweek.nl]
Zoals ik bij mijn 1e inzending al aangaf, de Lancia Beta serie omvat veel varianten.

De meest afwijkende is de: LANCIA BETA MONTECARLO.

Ontworpen en als 1e auto ooit gebouwd door Pininfarina, als opvolger van de Fiat 124 Coupé. Voorzien van een 3.0l V6 met de typenaam: Fiat X1/8. In 1969 was het ontwerp gereed, maar de oliecrisis nekte het project. Fiat koos voor de kleinere X1/9, ontworpen door Bertone (Marcello Gandini).

Het project werd in 1971 als X1/20 (2 liter motor) weer opgepakt. Er werden 2 prototypes gebouwd als Fiat Abarth SE 030, maar uiteindelijk werd het productiemodel de Lancia Beta Montecarlo.

Die had op de motor na bijzonder weinig overeenkomsten met de Beta serie, maar deelde, enkele jaren, wel de naam.

Daarmee komen we ook op de c-stijl uit. De Montecarlo werd in 1975 geïntroduceerd. Met een enorme C stijl die doorliep tot aan de achterzijde.
Dat gaf de bestuurder een enorme dode hoek rechtsachter.
Die C-stijl is dan ook een van de weinige in de automobiel geschiedenis die drastisch werd ge-update.

De Montecarlo had namelijk nog al wat problemen, met name qua rembalans. Zoveel dat de productie gestaakt werd in 1978 en pas in 1980 (!) weer werd opgestart, als Lancia Montecarlo. Zonder Beta in de benaming en met een extra raam in de C-stijl.

LANCIA BETA MONTECARLO

Spider versie

Series 1 - bouwjaar 1978
€ 24.000




Dit kunnen alleen Italianen tekenen, uitgelijnd met de benzinedop.


Kent u de Seat 1200/1430 sport? Ook uit 1975 en met zo’n zwart front!


Geen leer, maar vinyl. Standaard in de Spider, stof was optioneel


Prachtig dashboard, qua kleur en die mooie klokken met gele wijzers.


Nog zoiets vreemds, de motorkap opent onhandig naar links, richting de achterruit paste niet..

Hier te koop



7 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-05-2020 22:41 door Pink Panther.
Een van de dikste C-stijlen aller tijden, wat ontwerper Giugiaro (!) geprobeerd heeft optisch weg te werken met een gigantisch plastic neprooster. Aanschouw verder de fantastische kleurcombinatie:

FSO Polonez 1500 1980 (klik!)











29.900 zloty (€ 6.550,-)




4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-05-2020 12:16 door 929V6.
Een R17 heeft geen B-stijl, dus ook niet nog minimaal een ruit achter de B-stijl.
2002 Renault Avantime 3.0 V6 Privilège

[www.autoscout24.be]











€ 4.945
Quote
Spekky
Een R17 heeft geen B-stijl, dus ook niet nog minimaal een ruit achter de B-stijl.

Er wordt gesproken over "de B-stijl van het voorportier", niet "de B-stijl van de auto". Er is in elk geval nog een zijruit achter het voorportier, waar bovendien nog een verchroomde "stijl" in is verwerkt (die bij het neerdraaien van de ruit dus wel mee in het portier zakt). Dus laten we de reactie van TS nog even afwachten. Geldt ook voor de Avantime, trouwens.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-05-2020 23:27 door 929V6.
Quote
Wikipedia
Pillars are implied, whether they exist or not; where a design's greenhouse features a break between windows or doors without vertical support at that position, the non-existent pillar is "skipped" when naming the other pillars. Thus a two-door hardtop or a three box designed coupé could have its rearmost pillar called the C-pillar even in the absence of a B-pillar. Conversely additional doors, such as on limousines, will create additional B-pillars; the B-pillars are then numbered, B1, B2, and so forth.

Dit stukje Wiki is dan weer gequote uit "International Journal of Mathematical, Engineering and Management Sciences". winking smiley

Het zou sowieso raar zijn om auto's zonder B-stijl geen C-stijl toe te dichten. Want hoe noem je dan die achterste stijl?
Quote
Escher
Quote
Wikipedia
Pillars are implied, whether they exist or not; where a design's greenhouse features a break between windows or doors without vertical support at that position, the non-existent pillar is "skipped" when naming the other pillars. Thus a two-door hardtop or a three box designed coupé could have its rearmost pillar called the C-pillar even in the absence of a B-pillar. Conversely additional doors, such as on limousines, will create additional B-pillars; the B-pillars are then numbered, B1, B2, and so forth.

Dit stukje Wiki is dan weer gequote uit "International Journal of Mathematical, Engineering and Management Sciences". winking smiley

Het zou sowieso raar zijn om auto's zonder B-stijl geen C-stijl toe te dichten. Want hoe noem je dan die achterste stijl?

Achterstijl. winking smiley
Peureot 207SW RC

2008 / 4,900.- CHF / €4,600.-

Wat een gaaf ding!
Toch wel een bijzonder B segment bommetje als station, maar ohzo risicovol met zijn vroege THP motor met 175 pk. Maar toch, de juiste kleur (wauw blauw), lijkt optisch perfect te zijn en een bijzonder RC uitvoering. Jammer dat er maar 3 fotos online staan...

Leuk vind ik de tegengestelde C stijl, die omhoog loopt, terwijl het achterlicht naar beneden duikt. Lijkt iets op een vleugel van een F1 auto.. alleen heeft deze er nog een spoilertje bovenop smiling smiley









2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-05-2020 23:09 door caspervanc.
Hoeveel frutseltjes en designdingetjes kun je kwijt op de C-stijl?
Laten we beginnen met aan de achterkant van de stijl een chromen strip over de gehele hoogte.
Die kunnen we dan uit laten lopen over de achterklep, zodat het meteen ook een scharnier is.
Daarvoor plaatsen we dan een matchromen plaat over de gehele C-stijl, waarop we dan het Pallas logo zetten ter verfraaiing.
En laten we het aan de bovenkant dan afmaken met een steeds groter wordende chromen strip die eindigt in het knipperlicht.
Dat kan geen andere autobouwer verzinnen dan het eigenzinnige Citroën van de jaren '70.

Citroen DS 23 Pallas







Prijs € 47.999,00
Bouwjaar 1973
Kilometerstand 62700 km

Voiture française livrée neuve le 28/05/1973 par le Garage Citroën Banville de Paris
- Immatriculation belge

- Véhicule 3e propriétaire (Tracabilité limpide) :
1er propriétaire français de 28/05/1973 au 12/07/1987
2e propriétaire belge du 12/07/1987 au 03/01/2019
3e proritéaire belge du 03/01/2019 à maintenant

- État strictement impeccable !!!

- 62.700 Kms d'origine certifié !!!

- Carnet d'entretien d'origine présent !!!
- Certificat de conformité belge présent !

- Beige Tholonet métallisé
- Toit noir
- Cuir tabac

- Boîte de vitesse hydraulique semi-automatique 4 vitesses

- Finition Pallas :
Bas de caisse en inox
Baguettes de protection latérales nervurées en inox
Tapis Dunlopillo
Intérieurs de portes entièrement capitonnés
Pavillon tendu de tissu
Dossier des sièges avant plus hauts
Seuils de portes en inox
Panneau de custode en aluminium
Logos "Pallas"
Etc

- Restauration carrosserie effectué en 2019
- Tous les tapis intérieur neufs
- Echappement neuf
- Etc

- Aucune présence de rouille

- Vérifié cette voiture sur notre pont !

- Livré avec Contrôle Technique et Car-Pass



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-05-2020 13:59 door Zonder Mazda met BMW.
De R17 en Avantime keur ik goed! Wel met de ramen gesloten, dan is er een duidelijk zichtbare B en dus ook C stijl. Of die wel of geen dragende functie heeft vind ik niet zo relevant.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-05-2020 09:37 door SVF.
Al lekker veel inzendingen!thumbs up

Ik ga ook voor een Citroen en wel deze BX. Het heeft een tijdje geduurd voordat ik doorhad dat er een 3e zijruit verborgen zit achter dat zwarte glas (of plastic?) op de C-stijl. Een knap staaltje optisch bedrog, of camouflage zoals je wilt.

Citroen BX 1.6 TZI











Bouwjaar 1991 prijs € 3.300,-



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-05-2020 20:54 door SVF.
Ik zend een auto in die wat mij betreft de hele hedendaagse trend van C-stijlen met zwevende daken en chroomstrips gestart heeft. Die chroomstrip langs de zijramen die net niet aansluit op het contrasterende zwarte dak en naar boven toe ietsje breder wordt om nét genoeg ruimte te maken voor het merklogo; ik vind 't prachtig!

In deze uitvoering, de Executive in de perfecte kleurstelling en met die prachtige velgen, heb ik jaren geleden ernstig getwijfeld of ik die zou kopen. De 200 pk 1.742 cc motor met automaat was een heerlijke combinatie. Maar uiteindelijk toch maar door blijven rijden in m'n Musaatje... en als ik deze Delta dan weer zie staan, heb ik daar toch wel een beetje spijt van...

2010 Lancia Delta



Prijs: € 8.945
Bouwjaar: Maart 2010
Kilometerstand: 149.887 km.
Topsnelheid: 230 km/u
Acceleratie: 0-100 km/u in 7,40 sec
Motorvermogen: 147 kW (200 pk)









5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-05-2020 13:04 door lybra.
Hoezo, C-stijl(tje)...???

TOYOTA SUPRA MK3 1991
[www.otomoto.pl]
3.0 Turbo
238 pk
Slechts 149.222 km.
Prijs: 42 400 PLN = € 9500,-












Edit: C-styl(tje) op 1 gezet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2020 12:51 door Jazzik.
Quote
Jazzik
Hoezo, C-stijl(tje)...???

Quote
SVF
Ook bv sportwagens met maar 1 portierraam als zijruit al dan niet met een grote naar de zijkant bollende achterruit zijn afkeur!

Volgens mij wordt deze inzending niet goedgekeurd.
Quote
Tydelyck
Quote
Jazzik
Hoezo, C-stijl(tje)...???

Quote
SVF
Ook bv sportwagens met maar 1 portierraam als zijruit al dan niet met een grote naar de zijkant bollende achterruit zijn afkeur!

Volgens mij wordt deze inzending niet goedgekeurd.

Deze Supra heeft een dkkke B-stijl met daarachter wel degelijk een zijruit die geen geheel vormt met de achterruit en is dus goed gekeurd! Een Opel Tigra of Mazda MX3 bijvoorbeeld voldoen niet want die hebben 1 bolle achterruit en daarom feitelijk ook geen C-stijl. Een eerste generatie RX7 is vergelijkbaar met deze Supra en voldoet dus aan de opdracht, de tweede en derde generatie niet.
Quote
Tydelyck
Quote
Jazzik
Hoezo, C-stijl(tje)...???

Volgens mij wordt deze inzending niet goedgekeurd.

Kijk, Tydelyck:

Mazda 626 2.0i GT

Advertentie











€ 14.000,-
1.500 km
Gebruikt
01/1986 1 vorige eigenaar
88 kW 120 PK Handgeschakeld, Benzine
Gdansk, Particulier

Beschrijving
Dies ist das erste und stärkste Mazda-Modell 626 aus dieser Zeit - Version mit 120PS Einspritzung.

Das Auto war für den Schweizer Markt bestimmt, der Händler entschied sich jedoch, es nicht zu verkaufen. Mazda hat 30 Jahre in perfektem Zustand gestoppt, daher ist es völlig neu, der Salonzustand.

Wie ist das möglich?
Der Besitzer und Händler japanischer Autos in der Schweiz, Heinz Macchi, war ein Exzentriker, der rund 90 brandneue Autos versteckte (nie unregistriert und unverkauft).
Im Laufe der Jahre wurden potenzielle Kunden mit einer Quittung gefeiert ...
Macchi war ein fester Verkaufsvertreter der Marke Mazda. Nach seinem Tod im Jahr 2013 verließ er insgesamt rund 200 Fahrzeuge verschiedener Marken.

Der mechanische Zustand des Fahrzeugs ist einwandfrei. Das Auto wurde in der Schweiz regelmäßig abgefeuert, obwohl es nicht betrunken war. Alle Federungselemente sind effizient. Dies ist unter anderem darauf zurückzuführen, dass auch Gummiteile aufgehängt werden, so dass sie trotz so vieler Jahre nicht pergamentiert oder zerrissen sind. Der Mangel an Licht, Feuchtigkeit und Sauerstoff rettete diese Elemente der "Zerstörung".

Die Laufleistung ergibt sich nur aus wenigen Testfahrten, dass das Auto nicht gefunden wird und ob alles so funktioniert, wie es sein soll ... Der potentielle Käufer kann es für die nächsten 30 Jahre fahren oder vor der Welt verstecken.

Im gegenwärtigen Zustand wächst der Wert dieses Autos ständig, dies ist auf seine fast null Kilometer und den technischen Zustand des Salons zurückzuführen.
Persönlich bin ich selbst das 1500 km lange Auto gefahren. Es läuft wie ein neues Auto. Motor, Getriebe, Kupplung, Federung und sogar Tempomat funktionieren problemlos!

Im Auto werden nur die absolut notwendigen Dinge (aufgrund des Alters) ausgetauscht, was für den zukünftigen Besitzer sehr wichtig sein kann, insbesondere wenn er beabsichtigt, ihn zu fahren:

- ÖLFILTER (MAZDA ORIGINAL ASO) + KRAFTSTOFFFILTER
- ÖL (MAZDA ORIGINAL ASO 10W 40)
- ZAHNRIEMEN (MAZDA ORIGINAL ASO)
- 2 GUMMI GUARD GUARDS (JAPANISCHE ERSATZTEILE)
- ALLE BETRIEBSFLÜSSEN
- KRAFTSTOFFTANK

Das Auto wurde bereits in jenen Jahren konserviert und mit hochwertigen Präparaten korrosionsbeständig gewachst (weil die bituminöse Masse von unten noch flexibel ist). Das Auto hat keine Korrosion!

Mazda spürte nie einen Tropfen Regen, lief nicht über den Sand, sein Boden ist auch im Werkszustand.
Die 626 komt me ergens bekend van voor... Stond eerst in NL te koop?

Wat is er trouwens kunst aan die C-stijl? smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-05-2020 23:41 door Barri.
Heeft een stuk over die Heinz Macchi in de Auto Motor Klassiek gestaan, wellicht dat je hem daar van kent?
Er stond er eentje bij Classic Park te koop, maar die had een rood interieur volgens mij.
Tot nu toe alles goedgekeurd behalve caspervanc. Ik zie een claim met een plaatje maar zonder link naar de advertentie en prijsindicatie



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-05-2020 11:54 door SVF.
Omdat er toch wat discussie was over mijn inzending, heb ik deze gewijzigd.
Quote
929V6
Er stond er eentje bij Classic Park te koop, maar die had een rood interieur volgens mij.
Ah dat was het! Bijzonder, twee nagenoeg identieke overgebleven exemplaren van dat model!
De 'simpele' diagonale lijn van de voorste wielkast naar de onderkant van de achterruit zorgt er niet alleen voor dat de C-stijl in min of meer dezelfde vorm als de achterste zijruit wordt vormgegeven, maar ook dat de auto optisch naar voren lijkt te duiken. De prachtige rode kleur ligt misschien wat voor de hand, maar maakt deze Alfa naar mijn mening wel af.

Alfa Romeo GTV 3.0-24V V6

Bouwjaar 2000
Prijs €12.945,-
Kilometerstand 138.489 km







De Beta ingewisseld voor een geheel andere Beta.
Met een klein stukje geschiedenis erbij.
Quote
929V6
Een van de dikste C-stijlen aller tijden, wat ontwerper Giugiaro (!) geprobeerd heeft optisch weg te werken met een gigantisch plastic neprooster. Aanschouw verder de fantastische kleurcombinatie:

Volgens mij ontworpen door Giugiaro, Walter Da Silva en een ontwerper van Polski Fiat op basis van deels een eerder Fiat ontwerp, de ESV 2000 Libre
Deze inzending zal weinig uitleg behoeven, wie kan er nou zeggen dat hij een dakkapel achterop z'n auto heeft? Door de opvallende C-stijl incl. dakkapel zal deze auto hopelijk richting dezelfde cultstatus gaan als de Multipla.

Ssangyong Rodius

Bouwjaar: 2010
Kilometerstand: 79.000 km
Prijs: € 8.990,-











Link naar advertentie



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-05-2020 14:29 door Probenator.
Quote
Pink Panther
Quote
929V6
Een van de dikste C-stijlen aller tijden, wat ontwerper Giugiaro (!) geprobeerd heeft optisch weg te werken met een gigantisch plastic neprooster. Aanschouw verder de fantastische kleurcombinatie:

Volgens mij ontworpen door Giugiaro, Walter Da Silva en een ontwerper van Polski Fiat op basis van deels een eerder Fiat ontwerp, de ESV 2000 Libre

Kan kloppen, maar ik denk dat Giugiaro stilistisch wel de grootste vinger in de pap heeft gehad. Da Silva was, afgaande op wat ik over hem kan vinden, destijds vooral gespecialiseerd in interieurs en ik vermoed dat de ontwerper van Polski Fiat zich vooral met het technische gedeelte bezig heeft gehouden.
Quote
929V6
Quote
Pink Panther
Quote
929V6
Een van de dikste C-stijlen aller tijden, wat ontwerper Giugiaro (!) geprobeerd heeft optisch weg te werken met een gigantisch plastic neprooster. Aanschouw verder de fantastische kleurcombinatie:

Volgens mij ontworpen door Giugiaro, Walter Da Silva en een ontwerper van Polski Fiat op basis van deels een eerder Fiat ontwerp, de ESV 2000 Libre

Kan kloppen, maar ik denk dat Giugiaro stilistisch wel de grootste vinger in de pap heeft gehad. Da Silva was, afgaande op wat ik over hem kan vinden, destijds vooral gespecialiseerd in interieurs en ik vermoed dat de ontwerper van Polski Fiat zich vooral met het technische gedeelte bezig heeft gehouden.

thumbs up

Onze inzendingen hebben trouwens ook 2 leuke overeenkomsten: een (deels) zwart rubber/kunststof front en een c-stijl die tijdens een facelift ineens een ruitje heeft.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2020 08:24 door Pink Panther.
Een koninklijke C-stijl...
Met discrete kroon op vinyl-bekleding.
Kortom, een stijl met stijl! thumbs up





Volvo 262C



Price: $10,900
Location: Kentwood, Michigan
Year: 1979
Make: Volvo
Model: 262C
Exterior Color: Silver
Interior Color: Black
Transmission: Automatic
Odometer: 138295



Vehicle Description
The Volvo 262C is considered Volvo's first "Luxury Coupe". The inspiration came from an group of American automotive industrialists led by Henry Ford ll, traveled to Sweden to tour Volvo's new Kalmar factory. The Americans brought with them cars to drive, all were 2 door Lincoln Mark coupes with low roofs and wide C-pilars. American Cars were rare in Sweden, and they caught the attention of Swedish people inside and outside the Factory. Volvo courted European body designer Carrozzeria Bertone to take on the luxury coupe project and the 262C Bertone Coupe was born. The body and interior conversions offered by Bertone added a level of luxury never seen before in a Volvo

GR auto Gallery is pleased to offer this one owner, well cared for example of the rare Volvo 262C Bertone Coupe. The car presents itself in excellent original condition as it has been properly maintained and dealer serviced since purchased new. The car features its original factory silver over black leather interior with black vinyl roof and turbine style wheels. The car is powered by its 2.6 liter 6 cylinder aluminum V6 engine automatic transmission. Other highlights include: Posh leather interior, hard mounted vintage mobile phone, excellent dash, clock, and Kenwood sound system. At just over 139000 miles since new, the car has been inducted into the prestigious Volvo High Mile Club. This award is given to cars that age gracefully through responsible ownership and dealer service.
The stylish 262CBertone Couple's world wide production was only 6622 cars, giving it true exclusivity. These cars are rare and one in this condition is a hard find. Documentation includes: Original books and manuals, service book, High Mileage Club credentials with letter from Volvo.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2020 09:43 door British Racing Green.
Houdt er rekening mee dat voor het OER de eerste afbeelding uit de inzending gebruikt wordt!

Bij de inzending van opel omega zie ik de auto van de voorkant en niet het onderwerp van deze wedstrijd. Bij BRG een zwart vlak met een kroon. Ik zou zelf kiezen voor een totaalplaatje van de auto waarop de C-stijl duidelijk te zien is maar daar is iedereen vrij in natuurlijk...
Quote
SVF
Houdt er rekening mee dat voor het OER de eerste afbeelding uit de inzending gebruikt wordt!

Bij de inzending van opel omega zie ik de auto van de voorkant en niet het onderwerp van deze wedstrijd. Bij BRG een zwart vlak met een kroon. Ik zou zelf kiezen voor een totaalplaatje van de auto waarop de C-stijl duidelijk te zien is maar daar is iedereen vrij in natuurlijk...

Je hebt gelijk. Ik ben alleen een beetje beperkt door de prut foto's van de verkoper en het feit dat dit de enige fatsoenlijke is die te koop staat grinning smiley Heb er nu 1 vanaf achter gezet. Niet echt duidelijk welke auto het om gaat maar dat moet men dan maar lezen
Een van de mooiste Benzen ooit gemaakt, met de kenmerkende lamellen

1976 Mercedes-Benz 450 SLC



Preis 39.000 €


Kategorie Sportwagen / Coupé, Oldtimer
Fahrzeugnummer 1015
Kilometerstand 130.048 km
Hubraum 4.520 cm³
Leistung 159 kW (216 PS)
Kraftstoffart Benzin
Anzahl der Türen 2/3
Getriebe Automatik
Erstzulassung 02/1976
Farbe (Hersteller) Silber
Innenausstattung Vollleder, Schwarz





Dieser wunderschöne Mercedes-Benz 450SLC wurde am 13.01.1976 an seinen ersten Besitzer ausgeliefert und im Februar 1976 zugelassen. Der Wagen präsentiert sich im tollen Originalzustand, das erste Leder zeigt sich noch heute in kräftiger Farbe und tollen Glanz ohne Abnutzungsspuren. Der Lack sowie das Chrom überzeugen nach über 40 Jahren noch immer auf ganzer Linie. Technisch wurde der SLC stets gewartet und regelmäßig bewegt. Zum seltenen Schiebedach weist der Wagen folgende Sonderausstattung ab Werk auf: Zentralverriegelung, Spiegel rechts, Radio Mexico, Fensterheber 4-Fach, Wärmedämmendes Glas, Scheinwerferreinigunsanlage, Leichtmetallfelgen, Einzelsitze.

Sichern Sie sich diesen schönen SLC mit tollen Fahreigenschaften und klassischer Farbkombination im schönen Originalzustand und zuverlässiger Technik!



Quote
SVF
Houdt er rekening mee dat voor het OER de eerste afbeelding uit de inzending gebruikt wordt!

Bij de inzending van opel omega zie ik de auto van de voorkant en niet het onderwerp van deze wedstrijd. Bij BRG een zwart vlak met een kroon. Ik zou zelf kiezen voor een totaalplaatje van de auto waarop de C-stijl duidelijk te zien is maar daar is iedereen vrij in natuurlijk...

Ik ga ervan uit dat iedereen een 262C kent...
En het is toch de bedoeling om op te vallen tussen die hele lijst van inzendingen.
Vandaar bewust een detail van de C-stijl als eerste foto winking smiley

Jensen Interceptor II


€ 47.900,-

52.906 km
08/1971
243 KW (300 pk)
Benzine
Automaat





6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-05-2020 16:56 door Jay DoubleYou.
Datsun 120a f2









Datsun 120a f2 uit 1977 met slechts 34.000 km op de teller met een frisse apk.
Vraagprijs € 5.750.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.