Occasionwedstrijd #486: Klapkoplampen. Winnaar Nico GTR

Gepost door Zonder Mazda met BMW 


Welkom bij occasionwedstrijd #486: Klapkoplampen

De auto met klapkoplampen, vooral bekend geworden door de Italiaanse raspaardjes, maar ook op diverse auto's van minder allooi.Overbekend in de jaren '80, maar al veel eerder toegepast door diverse fabrikanten.



De opdracht:

Voor deze week gaan we op zoek naar auto's met klapkoplampen

Zoals altijd horen hier een paar specifieke regels bij:

- Heeft minimaal 1 klapkoplamp
- Bouwjaar: t/m 1995
- Budget € 150.000
- Mag overal te koop staan
- De 1e foto moet de voorkant tonen

Verder zijn er een aantal vaste spelregels.
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per inzending.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.



Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430 Reïncarnatie - Wouter82
431 What's in a name? - Zadelsnuiver
432 Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433 de rijdende kerstboom - Bobbeltje
434 Oudejaarslot - j.ko
435 Oud en Nieuw - singleframegrille
436 Bijna perfect maar…. - Paul Z
437 Gewoon zoals vroeger - GvJ
438 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441- Big diesel- Escher
442 - Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480 - De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW

Inzenden kan tot woensdag 27 december, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 29 december, 20.00 uur.


Iedereen veel succes!




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-12-2017 21:21 door Zonder Mazda met BMW.
Klapkoplampen, dé manier om een gewone gezinsauto (in dit geval een Lancia Beta Berlina) een exclusief uiterlijk te geven. Dat moet de Zwitserse autobouwer Felber in de jaren zeventig gedacht hebben en hij was niet de enige, want de thans onvindbare Ritz Rapport op basis van de eerste generatie Honda Accord is ook zo'n model. Het resultaat was overigens een foeilelijke auto waarvan ook de eens zo stijlvolle Beta-achterkant verprutst is met een grote glazen klep en een vlakke plaat met Beta Coupé-achterlichten. Het stijlvolle dashboard (nog niet dat gatenkaastype!) maakte plaats voor een houten plank met her en der metertjes en het interieur was met rood pluche bekleed. Hij werd gebouwd in de ateliers van de Italiaanse designer Giovanni Michelotti maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij zich persoonlijk met het ontwerp bemoeid heeft. Dat er een exemplaar van dit mormel is overgebleven mag best een wonder heten.

Felber Lancia FF 1976 (klik!)







€ 23.500,-





2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-12-2017 21:55 door 929V6.
Porsche 911 Flatnose / Slantnose / Flachschnauzer / Flachbau



We spreken over eind jaren 70, begin jaren 80. Porsche wint met de 935 race auto zowat alles wat er te winnen valt. En daarmee komen er steeds meer klanten, waarvoor de prijs niet meer belangrijk is, maar wel het kunnen kopen. In die tijd gaat het Porsche echter niet zo voor de wind; de 928 is nooit de beoogde opvolger geworden van de 911 en de 924 met de 125pk Audi motor brengt ook niet wat men had verwacht.

De 911 daarentegen blijft gevraagd en Porsche besluit om van de 911 Turbo 3.3 (en 911's met de optie Turbolook) een optie aan te bieden met een 935 uiterlijk, een ombouw die in delen moest worden besteld en in 1e instantie niet tijdens de productie maar pas daarna werd omgebouwd door de originele „Porsche Reperaturabteilung".
De opties waren:
• De voorzijde in de 935 optiek
• Een in de voorspoiler gemonteerde oliekoeler
• De ontluchtingsgaten in de voorspatborden
• De dorpelverbreding
• De luchtinlaat in de achterschermen.
In het begin was er ook een optie om de auto uit te rusten zonder klapkoplampen, de verlichting zat dan in de bumper/spoiler ingebouwd. Deze zijn extreem zeldzaam, slechts 54 stuks. Met klapkoplampen zijn er 204 omgebouwd en vanaf 1984 werd het een optie die ook op de lopende band kon worden gemonteerd. Nog steeds echter een zeldzaam model, want ook daarvan zijn er als Porsche Exclusive slechts 686 gebouwd.

Niet vreemd als je de meerprijs verneemt, de toch al niet goedkope 911 Turbo verdubbelde in prijs indien men voor een volledige ombouw en een vermogens stijging koos!

Nog zeldzamer dan deze ombouw is de in 1994 gebouwde serie 964 modellen. Deze hadden de koplampen van de 968 en hiervan zijn er in totaal slechts 76 gebouwd en ze gaan voor de hand voor bedragen tot ruim $ 1.000.000!

Bouwjaar 1988
Prijs $154,900 = € 130.580









Hier te koop



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-12-2017 18:03 door Pink Panther.
Zeer bijzonder die Lancia, maar onverkoopbaar. Volgens mij staat die al jaren te koop.
Ik ben geen echte Ferrari fanboy, maar de grote 12 cilinder coupé modellen met de motor voorin vind ik geweldig. De 365/400/412 serie van 1972-1989 heeft een prachtig strakke en eenvoudige lijnvoering en is ondertussen super elegant om te zien. Een echte gentlemens GT. Wat lijkt me dit geweldig om eens te mogen besturen met de machtige V12 i.c.m. handbak:

1979 Ferrari 400i











Ferrari 400i

Year of manufacture: 09/11/1979
Mileage: 58000 km
Color: Blu Ribot Metallizzato Italver
Engine: 12 Cylinder 4823 cc
Gearbox: Manual

Like its predecessors V12 Ferrari, this 400i is a future collector. Our copy, issued on November 9, 1979 has 58 000 km on the odometer. Only 421 built in manual gearbox. Upholstery is new. Complete disassembly and body painting. Engine and gearbox maching numbers. Matching color “Blu Ribot Metallizzato Italver”.

Price: € 109.000,-



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-12-2017 04:56 door smarter.
Honda NSX 3.0 V6

Bouwjaar:01/1992, 98.000 km, € 52.500,-







For sale, my beautiful Honda NSX NA1 from late 1991. The car is original delivered in Italy, has currently done 98.000 km's, and is in excellent condition.

Full history is known. Major maintenance was done in 2016, inlcuding new timing belt, water pump, ABS modification as well as AC and Bose stereo modification (including new speakers). Recently new Bridgestones were fitted, being the right tire for the car. The car is always parked inside, and only driven in dry weather condition. Maintenance history is available, and all test/inspections allowed. This is your chance to buy a unique car with a great legacy!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-12-2017 22:14 door Spekky.
Als ik aan klapkoplampen denk, dan komt automatisch de Cord 812 tevoorschijn
Een fantastische auto uit de jaren 30, met voorwielaandrijving (!!), een 289 ci V8 en een semi-automatische 4 versnellingsbak

1937 Cord 812



USD 69.500,-

At first glance, the Cord 810/812 may not seem like a car born of the Great Depression. But during those anxious years, high end manufacturers were struggling to sell extravagant machines, as even the most wealthy of buyers shied away from flaunting their status quite as openly in public. Many manufacturers resorted to developing lower priced models to make up sales. Packard developed the Junior series, Lincoln added the Zephyr line and GM introduced LaSalle to fit between Buick and Cadillac. Even Duesenberg wasn’t immune to the pressure and work was begun on a “baby” Duesenberg that could help pick up sagging sales. Partially through its development, the baby Duesenberg idea was dropped, as it was thought it could tarnish the illustrious brand. But E.L. Cord, the man in charge of Auburn-Cord-Duesenberg, saw great potential in the design and pressed forward to produce it as an all-new model for his revived Cord brand. The Cord L-29 had been out of production for some time, and E.L. saw this as an opportunity to revive the brand that bore his name.



Development of the new car forged ahead and the Cord 810/812 was realized by 1936. In spite of its “entry level” roots, technical boundaries were pushed to the limits. Drawing inspiration from the innovative Citroen Traction Avant, Cord designer Gordon Buehrig gave the 810 a semi-monocoque chassis, and it was the first American car with both front wheel drive and independent front suspension. Motivation was courtesy of a Lycoming V8 engine (Lycoming being part of E.L. Cord’s industrial empire) and a solenoid actuated pre-selector transmission. Of course the most distinguishing feature of the 810/812 was its Gordon Buehrig-penned bodywork. The front end featured curvaceous fenders with hidden headlights – a first for any production car. Rather than a traditional radiator shell, the Cord’s radiator was hidden behind a sleek and unorthodox wraparound grille and a uniquely shaped hood, which earned it the nickname “Coffin Nose”.



Fully extended doors, no running boards and a sleek, minimally adorned body gave the 810 its distinct appearance. Nearly 80 years later, the Cord 810/812 is still considered to be one of the greatest American car designs in history. As the 810 evolved into the 812 for 1937, some models gained a supercharger, while others remained naturally aspirated. Several body styles were available, from four-door sedans to the open-air phaeton. In fact, several four door versions were available with different designations depending on wheelbase, equipment and body fitments. At the “entry level” lay the Westchester, followed by the Beverly, Custom Beverly and range-topping Berline, the latter two riding on an extended wheelbase. The most distinguishing feature between the Westchester and Beverly was the addition of a “bustle” trunk on the on the Beverly. It also offered more luxurious trappings inside, with additional trim and equipment. The Beverly rode on a 125” wheelbase and shared the same 288 cubic inch Lycoming V8 and sophisticated preselect transmission with the rest of the model range. This fine 1937 Cord 812 Beverly Sedan is an attractive, usable example of one of the most iconic American automobiles of all time. Coming out of recent long-term ownership, it wears an older restoration that has been well-maintained and presents in very good order, showing some light patina in areas, remaining mechanically and cosmetically very sound.



It is finished in Palm Beach Tan, with very good paintwork applied over straight and properly aligned panels with excellent, consistent gaps. During a time when cars were defined by their prominent chrome radiator shells and trim, Gordon Buehrig eschewed the flash in favor of a subtle, measured design with limited chrome adornment. That said, bumpers, wheel covers and door handles provided some subtle flash, all of which appear in very good order on this example. The bumpers, wearing original overriders, are straight and tidy with good quality plating and detail. A pair of period-correct Cord fog lamps is fitted to the front apron and the original polished stone guards remain in good order on the rear fenders. The interior presents in very good order, again, well detailed and tidy though showing some patina from use since the restoration was completed. Plum-colored upholstery piped in off white complements the Palm Beach Tan body color quite well. The seats, door panels and headlining remain in very good condition with quality trim accented with very good chrome fittings and hardware. Cord’s signature instrument panel is beautifully presented with its aeronautic-style engine-turned fascia and an array of dials keeping the driver informed of underhood matters. A very cool period Motorola heater is fitted, presumably from new.



The 288 cubic inch Lycoming V8 engine and undercarriage are tidy, appearing sorted and well-maintained. The specification and condition of this 812 Beverly should lend it very well to touring, and thanks to the Cord 810/812’s recognition as a CCCA Full Classic, it is eligible for CARavan touring and is well suited to regular enjoyment. The Cord 812 is an icon of American design and this is a good quality, usable example that has benefitted from long term ownership and care.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-12-2017 11:56 door Guus Leferink.
Een occasion met zijn eigen filmpje, geschoten in een werkelijk schitterend landschap, Nieuw Zeeland. 'Lotus: The Perfect Drive' *klik*.

Lotus Elan Plus 2 1970


Eerlijk is eerlijk, van de Elan Plus 2 had ik nog nooit gehoord. Al zoekend naar een bijzondere klapkoplampinzending kwam ik hem tegen en in de geschiedenis gedoken.
Aparte rare lijnen... maar alles bij elkaar opgeteld is het een prachtig ontwerp.

De gedachte achter de Plus 2 was een nieuw publiek aan te spreken, een publiek in de markt voor een sportieve familiewagen. De wielbasis werd met 31 cm opgerekt, de spoorbreedte vergroot, een nieuwe 23 cm langere en 10 cm bredere carrosserie en twee kleine zittingen achterin geplaatst. Net als de kleinere Elan is de Plus 2 voor zijn tijd zeer snel en verrassend zuinig en liet zijn wegligging niets te wensen over. Ideaal voor sportieve huisvaders, want hier was een gelegenheid om de weg op te gaan in een Lotus die ruimte achterin had voor de kleine lastpakken!
Leuk gerucht: de vroege exemplaren auto's hadden naar men zegt talrijke elektrische problemen tot men besefte dat de man die de draadboom monteerde kleurenblind was.

Er zijn momenteel circa 1.200 stuks van dit type over, meestal in handen van verzamelaars en enthousiastelingen.













4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-12-2017 19:18 door Jp053.
Al ontzettend leuke en verrassende inzendingen tot nu toethumbs up

Alles mits goed uitgewerkt goedgekeurd
1969 Opel GT 1900











Te koop voor €13.900,-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-12-2017 10:27 door Gewoon Dirk.
Ford Probe 3.0 V6

[klasykagatunku.pl]











Ford Probe 3.0 V6
1990
142 PK
77.344 km
25 500zl = € 6.083,74



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-12-2017 08:40 door rzasa.
Wat een prachtig front heeft die Probe! Dat Zwitserse kenteken past ook prachtig zo!
Er zijn mooiere exemplaren te vinden...
Maar ik heb me bij mijn keuze deze keer volledig laten leiden door de omgevingsfoto's.



BMW 850 CSI



€ 72.850,-

181.500 km
11/1992
280 kW 381 PK



BMW 850 CSi E31 V12
EZL: 24.11.1992
280 kW
5.576 ccm

IDNr.: ...CC00051 -> Nr. 51 von 1510 weltweit gebauten
Brillant Rot
MK Sportfelgen 9,5 x 18 auf 235/40 ZR 18 vorne und 275/35 ZR 18 hinten
6-Gang Schaltgetriebe
2x Sitzheizung
mitlenkende Hinterachse
EML Sporttaste S
Innenspiegel automatisch abblendbar
ASR+ABS
Original BMW Nokia Telefon
Ledervollausstattung: Buffalo Sportsitze
Deutsche Erstauslieferung
Airbags
elektrisches Schiebe-/hebedach
Zentralverriegelung
elektrische Lenksäulenverstellung
Memory-Funktion bei Fahrer und Beifahrersitz
4x elektrische Fensterheber
Colorverglasung
Felgen Neuwertig + Reifen Michelin NEU

Der BMW 850 CSi wurde in Frankfurt ausgeliefert.
Seit 1999 stand das Fahrzeug bei einem Deutschen Großunternehmer mit weiteren Fahrzeugen in einer klimatisierten Halle und wurde regelmäßig bewegt um Standschäden vorzubeugen.

Fahrzeug hat eine lückenlose Historie
inkl. aller Unterlagen + Scheckheft & allen Originalen Schlüsseln -> selbstverständlich Deutsche Papiere !!
Ende 2016 wurde das Fahrzeug generalüberholt
Motor zerlegt und alle Dichtungen erneuert
sämtliche Flüßigkeiten wurden getauscht
Bremsen + Reifen + Batterien erneuert
... weitere Verschleißteile erneuert
Fahrzeug befindet sich Innen und Außen in einem TOP gepflegten Sammlerzustand.
Lt. Communitys & einigen Kunden ist die Lackierung: ROT am beliebtesten !



Mijn eigen inzending (hoe kan t ook anders)

Matra Murena 2.2





Prijs: 15.000 €
Bouwjaar: 1982
Kilometerstand: 144.000

Original Matra Murena 2.2 with the following options:

- very good lacquer - Original color (rouge mephisto)
- black dashboard with black door panel
- original interior in very good condition
- Original engine compartment and trunk cover in very good condition
- new windshield and windscreen wipers
- New door closing rubbers
- New brake system with new brake discs, brake pads, brake calippers around, brake line and main cylinder
- New clutch auxiliary and master cylinder
- Spaghetti exhaust manifold with stainless steel exhaust damper
- new wheel bearings around
- new suspension arms rear
- Complete stainless steel cooling system with new water pump
- new fuel pump, fuel line and carburettor
- New cylinder head
- new SPAX shock absorber set front and rear
- new alloy wheels with new Uniroyal tires
- good working audio system
- new suspension parts front

Engine starts and drives perfectly!
Gearbox works and switches perfectly!

3 months technical warranty!






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-12-2017 11:52 door Zonder Mazda met BMW.
Rover 416i


Een echte Rover? Yeah right mate! drinking smiley












Met een echt Roverstuurgrinning smiley.


1989
€ 1500

The Rover 416i was based on the contemporary Honda Integra (Project YY) and was marketed as ‘Everything you ever wanted in a car’. It’s believed that a commercial arrangement existed whereby the Australian market Rover 416i was built and sold exclusively as a five-door hatchback, whilst the near-identical Australian-market Honda Integra was built and sold exclusively as a three-door to avoid any overlap – apart from the body styles, the only real differences were badging and trim.



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-12-2017 14:38 door 740estate.

Toyota MR2


€ 11.490,-

73.000 km
06/1994
115 kW (156 PK)










1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-12-2017 13:55 door Jay DoubleYou.
'90 Buick Reatta Convertible - $17900



Handgebouwd in Lansing Michigan in het speciaal hiervoor gedesigneerde Reatta Craft Centre; de Reatta was een echt paradepaardje voor het merk Buick. Slechts 2437 rolden er uiteindelijk uit de fabriek en het hier getoonde exemplaar is wellicht de mooiste die wereldwijd te koop staat. In een sjieke kleurstelling en met slechts 20.000 mijlen onder de gordel is deze Reatta bijna als nieuw en niet geheel onbelangrijk voor deze wedstrijd; voorzien van heel sierlijke klapkoplampen.



Uiteraard was de Reatta voorzien van vrijwel alle mogelijke technische snufjes van zijn tijd, zo hadden de allereerste exemplaren zelfs een touchscreen om de radio en aanverwante systemen te bedienen. Onder de motorkap doet de bijna legendarische Buick 3800 V6 z'n werk, een motor bekend om zijn ongenaakbare duurzaamheid en inzetbaarheid.





1967 Chevrolet Corvette
$110.000 (= €92 729.97)

1967 Corvette Stingray convertible 5 speed manual trans. 427ci 435hp v8 w/ factory side exhaust. White with blue stinger and blue interior has white both hard and soft tops. Signed extra glove box door by current owner Roy Halladay two time Cy Young winner and 8x all-star. Excellent driving car if you choose or just a beauty to add to your collection!

Ik doe weer eens een keertje mee aan deze wedstrijd, omdat ik de foto's van deze Corvette wel erg mooi vond.













2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-12-2017 15:40 door lybra.
Alles goedgekeurd, nogmaals mits uitgewerkt en voor pp als je een mooi exemplaar vindt onder 150K.
De Volks-Porsche !

Porsche 914 1.7 - 1972 - € 21.005,-





Seller’s Description:

The 914 was Porsche's new entry level sports car for the 1970's, it was mid engined, had a removable targa roof and two trunks. The car was very popular with the club sport weekend racers and autocrossers due to the small size, excellent balanced handling, and light weight body. As all air-cooled Porsche values continue to climb the 914 remains a great way to enter the P car family while not breaking the bank. Parts and servicing are relatively inexpensive and the handling will have you grinning ear to ear.

Location: Redmond, Washington, 98052
Stock #: 1024
VIN #: 4722911213
Mileage: 84180
Transmission: Manual
Condition: Excellent
Exterior: Saturn Yellow
Interior: Black






4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-12-2017 13:25 door Meike MR-S.
Alles goedgekeurd als gewoo Dirk zijn inzending afmaakt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-12-2017 12:44 door Zonder Mazda met BMW.
Alpine A610, Turbo







44.000 euro
86064 km
The Alpine A610 was a coupe automobile produced by the Renault-owned French manufacturer Alpine. It was launched in 1991. Due to a limited budget at the beginning of the project, its appearance does not differ much from the GTA, and it looks quite similar to the USA GTA with its pop-up headlights (this was believed to be because the Alpine, when viewed head-on, strongly resembled mid-80s versions of the Ford Sierra; but the actual reason for that and for the batteries to be in the front was to better balance the weight between the front and the back). Nonetheless it is a completely different car, sharing only the windows with the GTA. The basic concepts of all Alpine cars are there (e.g. the rear engine, and the steel backbone chassis that all Alpines since the A110 have had). The car was solely branded as an Alpine, as linking Alpine and Renault together (first as Alpine-Renault then Renault-Alpine) seemed to detract from the Alpine brand’s sporty image. The PRV engine remained, but it was enlarged to 3 litres, which enabled it to produce 250 PS (184 kW; 247 hp) and 350 N·m (260 lb·ft) of torque.

The A610 was to be the last car so far to carry the Alpine name; after production of the A610 ended, the Alpine factory in Dieppe produced the Renault Spider, that we also have in our stock!

This particular example with a 1st registration on the 19th of December 1994, MY 1995 and dispatched to Germany. Finished in “776 Monza-Rot” showing 86,064 km on the odometer, this car has been well looked after and maintained.

A lovely example of a Renault Alpine, a true thoroughbred A610 Turbo that faithfully encapsulates the pure Renault Alpine driving experience, with a total production of 751 (LHD) units.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-12-2017 19:57 door Nico GTR.
Quote
Zonder Mazda met BMW
Alles goedgekeurd als gewoo Dirk zijn inzending afmaakt.
Maar de opel GT heeft helemaal geen klapkoplampen. Deze lampen draaien in de carrosserie en klappen dus niet.
Quote
stoterstangen90
Quote
Zonder Mazda met BMW
Alles goedgekeurd als gewoo Dirk zijn inzending afmaakt.
Maar de opel GT heeft helemaal geen klapkoplampen. Deze lampen draaien in de carrosserie en klappen dus niet.

Dat weet ik, maar dat kun je ook klappen noemen in de vrije interpretatie van deze wedstrijd. Anders moet ik de inzending van Meike ook afkeuren. Die koplampen klappen ook niet, alleen het klepje erboven klapt omhoog.
Quote
Zonder Mazda met BMW
Quote
stoterstangen90
Quote
Zonder Mazda met BMW
Alles goedgekeurd als gewoo Dirk zijn inzending afmaakt.
Maar de opel GT heeft helemaal geen klapkoplampen. Deze lampen draaien in de carrosserie en klappen dus niet.

Dat weet ik, maar dat kun je ook klappen noemen in de vrije interpretatie van deze wedstrijd. Anders moet ik de inzending van Meike ook afkeuren. Die koplampen klappen ook niet, alleen het klepje erboven klapt omhoog.

Mmm, mag deze dan ook?

Het hoe en waarom kun je zien in dit filmpje op ca. 0,55
Wat mij betreft mag tie, of je er stemmen mee krijgt laat ik aan de stemmers over en de individuele interpretatie van een klapkoplamp.
Quote
Zonder Mazda met BMW
Wat mij betreft mag tie, of je er stemmen mee krijgt laat ik aan de stemmers over en de individuele interpretatie van een klapkoplamp.

Vind de Porsche ook meer in de wedstrijd passen. Maar ben altijd dol op de verhalen achter de auto met iets bijzonders. Die is hier ook wel leuk.
Zowel in dit rijtje als in de daadwerkelijke jaren 80-90 waren er genoeg auto's met klapkoplampen te vinden. Verreweg de meesten hiervan waren duur, snel, exclusief of een combinatie van deze drie. En dan was er nog deze...
Om twee redenen de coolste brave gezinshatchback van de vroege jaren '90. Een reden zit rechtsvoor, de ander linksvoor winking smiley



1992 Mazda 323, hier te koop voor €1.700
Zoals mijn username al doet vermoeden wilde ik eigenlijk een Ford Probe 1st Generation inzenden, helaas is deze al ingezonden, complimenten voor het mooie exemplaar rzasa! Een Probe 2nd Gen was nog een optie geweest, maar deze vind ik net niet leuk genoeg (ookal heb ik er zelf een met veel plezier gereden). Daarbij vind ik dat de AE86 niet mag ontbreken in dit mooie rijtje.

Toyota Sprinter Trueno AE86


Kilometerstand: 223.000 km
Bouwjaar: 1984
Prijs: € 32.773,-











Link naar advertentie
Het op-een-rijtje:

929V6: Felber Lancia FF 1976



Pink Panther: Porsche 911 Flatnose / Slantnose / Flachschnauzer / Flachbau



smarter: 1979 Ferrari 400i



Spekky: Honda NSX 3.0 V6



Guus Leferink: 1937 Cord 812



jp053: Lotus Elan Plus 2 1970



Gewoon Dirk: 1969 Opel GT 1900



Rzasa: Ford Probe 3.0 V6



British Racing Green: BMW 850 CSI



Zonder Mazda met BMW: Matra Murena 2.2



740estate: Rover 416i



Escher: 1994 Venturi Transcup 260 Cabriolet



JayDoubleYou: Toyota MR2




Zadelsnuiver: 1990 Buick Reatta Convertible


lybra: 1967 Chevrolet Corvette



Meike MR-S: 1972 Porsche 914 1.7



Nico GTR: Alpine A610 Turbo



afentoe: 1992 Mazda 323f



Probenator: Toyota Sprinter Trueno AE86
1 - 929V6 - Zobelachelijk lelijk en terecht erg zeldzaam, goed gevonden!
2 - Guus Leferink - Tegenovergesteld van 929V6, wat een schoonheid!
3 - Lybra - Want: corvette!

Persoonlijk miste ik wel de Bassie en Adriaan Prelude, 1969 Mercury Cougar en Chrysler LeBaron.
1. 929V6: Felber Lancia FF 1976
2. Guus Leferink: 1937 Cord 812
3. lybra: 1967 Chevrolet Corvette

Hm, exact dezelfde top drie, dat is toevallig. En ik kijk nog wel met opzet niet naar andere stemmers, om niet beinvloed te worden. grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-12-2017 07:59 door De Schaduw.
1 - Nico GTR: Alpine A610 Turbo
2 - smarter: 1979 Ferrari 400i
3 - Probenator: Toyota Sprinter Trueno AE86
Wou ik die Mazda 929 op plaats 1 zetten, is die inzending dus intussen ingewisseld voor iets anders...

1. Zonder Mazda met BMW: Matra Murena 2.2
2. Gewoon Dirk: 1969 Opel GT 1900
3. Meike MR-S: 1972 Porsche 914 1.7
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close