Occasionwedstrijd #447: Laatste in de lijn. Uitslag! smarter, gefeliciteerd!

Gepost door JOtter 

Welkom bij Occasionwedstrijd #447: Laatste in de lijn

Laatste SAAB E-segmenter...

Automodellen komen en gaan, en worden vaak vervangen door eenzelfde, nieuwer model. Een nieuw getekende auto, die vaak een beetje groter is, meer nieuwe technologie bezit, wat extra veiligheidssystemen met zich meedraagt en natuurlijk een lager brandstofverbruik noteert. Maar soms staat er (helaas) geen vervanger klaar: het is over en uit voor dit model, bedankt en tot nooit meer ziens. Bij sommige modellen vond en vind ik dat erg jammer, en daarom deze week:

De opdracht voor deze week:

We zoeken deze week een auto die de laatste in zijn lijn was. De auto heeft dus geen opvolger, en die is ook niet (voor zover dat na te gaan is) officieel gepland. Het moet wel écht de allerlaatste zijn, pre-facelifts zijn niet toegestaan.

De regels van deze week:

- Budget: €1.000.000,-
- Bouwjaar: 1950-2016.
- Valuta graag omrekenen in Euro's.
- Het voertuig moet het laatste model in zijn lijn zijn.
- Het voertuig moet rijwaardig zijn.
- Regels aangepast op 25-03-2017. Het is/was niet anders.

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per model.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.

Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430 Reïncarnatie - Wouter82
431 What's in a name? - Zadelsnuiver
432 Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433 de rijdende kerstboom - Bobbeltje
434 Oudejaarslot - j.ko
435 Oud en Nieuw - singleframegrille
436 Bijna perfect maar…. - Paul Z
437 Gewoon zoals vroeger - GvJ
438 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441- Big diesel- Escher
442 - Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter

Laatste SAAB (D-segment) Cabrio...

Inzenden kan tot woensdag 29 maart, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 31 maart, 20.00 uur.

Veel succes iedereen!
En mijn verontschuldigingen voor het verloop tot nu toe.

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2017 16:32 door JOtter.
Laatste in de lijn, dus het model moet wel een voorganger hebben?
929V6

Om het aanbod niet teveel in te perken, zal ik dit niet als regel vastleggen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2017 21:20 door JOtter.
Het allerlaatste grote vliegende tapijt van Citroën na een lange lijn van iconische modellen als de Traction Avant, DS, CX en XM: De C6. Dit is in mijn ogen de laatste echte 'grande dame' uit de rijke Franse automobielhistorie. Meestal zie ik de C6 in stemmig donkerblauw of zwart, maar in een sprankelende lichte tint als dit zeer zeldzame 'Sable de Langrune' komt de bijzonder elegante lijnvoering pas echt optimaal tot zijn recht:

2006 Citroën C6

Een C6 diesel in de zeldzame kleurstelling Sable de Langrune, met uitzonderlijk lage kilometerstand. De C6 was eindelijk weer een Citroen waar liefhebbers zich mee konden en kunnen onderscheiden. Al tijdens de zeer geringe productie van deze gegarandeerde klassieker ontstond de Nederlandse club voor dit model.

Dit exemplaar is nieuw geleverd in Strasbourg, de eerste eigenaar gebruikte haar nauwelijks. Na zijn overlijden heeft zijn echtgenote de C6 behouden maar ook minimaal ingezet. Na haar overlijden in 2015 heeft de schoonzoon van het echtpaar de nog bijna nieuwe C6 weer in gebruik genomen en de kilometerstand opgejaagd naar 19.000. Een ‘voiture de famille’ dus met volledige onderhoudshistorie. Een exemplaar voor de verzamelaar die de kilometerstand laag zal houden of voor de liefhebber die dagelijks verwend wil worden?

Prijs: € 31.500,-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2017 18:06 door smarter.
De laatste Volvo Coupé met een vast dak:

2000 Volvo C70 Coupé 2.0 Turbo EDITION
€ 15.900,00

[link.marktplaats.nl]

Geen koopje deze C70, maar wel zo goed als nieuw met nog geen 10.000 km onder z'n gordel. En in deze fantastische Turquoise metallic lak ook nog eens oogstrelend mooi.

2002 Ford Thunderbird

[www.autoquestusa.net]

$ 23.750

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-03-2017 11:55 door Escher.
Skoda 105 S

Van 1000 MB, naar 100, naar 105. De lijn met achterwielaandrijving en het motortje achter de achterbank van Skoda.
Van de laatste staat een exemplaar te koop in Assen, een zachtbruine met kokosmatten.

Wie slim is, rijdt SKODAsmileys with beer

1989
€ 3.950

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-03-2017 14:27 door 740estate.
@Escher,

Of dát merk MG nog bestaat, is wellicht wel een punt van discussie.winking smiley

JOtter
- Het merk moet nog bestaan

Best een lastig onderwerp overigens, want een bestaand merk kan dan wel jaren geleden met een bepaalde lijn zijn gestopt, in de tussentijd is er toch meestal wel een comeback in dat segment geweest al zitten er soms decennia tussen.
Peugeot 607 3.0

De laatste echte limousine van Peugeot.

[online.occasionsoftware.nl]

2005
€ 6.300,00
x

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2017 20:33 door 929V6.
Ik hoor van de wedstrijdleiding graag of mijn MG is goedgekeurd winking smiley Het is sowieso wel de laatst gepresenteerde sportwagen van MG (de MG TF die later in licentie terug werd gebouwd dateert immers van lang voor de XPower).
929V6
JOtter
- Het merk moet nog bestaan

Best een lastig onderwerp overigens, want een bestaand merk kan dan wel jaren geleden met een bepaalde lijn zijn gestopt, in de tussentijd is er toch meestal wel een comeback in dat segment geweest al zitten er soms decennia tussen.

Poeh, inderdaad lastige regel. Eerste ingeving is een Skoda Favorit, maar die staat er al tussen....
En die Favorit voldoet eigenlijk ook al niet, aangezien de Felicia daarvan de opvolger is.

De auto heeft dus geen opvolger, en die is ook niet (voor zover dat na te gaan is) officieel gepland.
@quizmaster. Gaat het om de laatste in de lijn in Nederland geleverd of wereldwijd?
Escher
Ik hoor van de wedstrijdleiding graag of mijn MG is goedgekeurd winking smiley

Deze inzending is goedgekeurd.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2017 21:21 door JOtter.

929V6: afgekeurd. Het is immers de enige aanbieding die Volvo ooit in het B-segment gehad heeft (bij mijn weten), en daarom kan ik niet echt spreken van een 'lijn'.

confused smiley

JOtter
929V6

Om het aanbod niet teveel in te perken, zal ik dit niet als regel vastleggen. Maar het zou wel fijn zijn dat het gekozen merk in ieder geval meer dan één keer in het specifieke segment aanwezig is geweest. De SAAB midi-SUV zou dan dus geen goed voorbeeld zijn.
1995 Ford Scorpio 2.0i GLX

Zo weggereden uit de vorige wedstrijd.

Van de 1e eigenaar, die er nog geen 100.000 km mee gereden heeft.
Volledig dealer onderhouden.
Prijs 2.650,- Euro

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-03-2017 08:07 door Fingerspitz.
Jp053
@quizmaster. Gaat het om de laatste in de lijn in Nederland geleverd of wereldwijd?

Het gaat erom of een merk een bepaalde klasse eerst wel leverde (zij het in een bepaalde regio zoals Europa), die ze nu niet meer levert en fabriceert. Om dan toch met een voorbeeld te komen:

- Een EU Honda Accord zou goedgekeurd worden (want geen opvolger)
- Een Toyota Corolla Sedan inzenden omdat hij in Nederland niet meer geleverd wordt, wordt afgekeurd. Die auto werd immers van de Nederlandse markt gehaald, de productie voor de Europese markt stopte niet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2017 13:30 door JOtter.
Een reactie op 929V6, die niet meer van toepassing is. Mijn excuses. De Volvo 66 als inzending blijft hierbij voorbehouden aan 929V6.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2017 21:25 door JOtter.
De allerlaatste SUV van Mercury was de

Mercury Mountaineer Premier

Volgens mij zijn we niks aan het merk verloren, maar vond het wel de moeite waard om deze in te zenden.

$16,455
MILEAGE 72,794 miles
ENGINE 4.0L V6
TRANSMISSION Automatic 5-Speed
FUEL Gasoline
DRIVE TRAIN AWD
EXTERIOR COLOR Sangria Red Metallic
INTERIOR COLOR Camel/Sand

AWD, Remote Start, Running Boards, ABS brakes, Adjustable pedals, Air Conditioning, Alloy wheels, Front Bucket Seats, Front fog lights, Heated front seats, Low tire pressure warning, Memory seat, Power door mirrors, Power driver seat, Power moonroof, Power steering, Power windows, Radio: Premium Audio CDx6 Sound System, Rear Parking Sensors, Remote keyless entry, SIRIUS Satellite Radio, Speed control, Tilt steering wheel.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2017 15:54 door Zonder Mazda met BMW.
@ Fingerspitz

Dit was de laatste Scorpio, kikkeroog, met de donkere koplampen

JOtter

740estate: afgekeurd. Skoda bood immers na de Favorit gewoon een opvolger aan in de gedaante van de Skoda Felicia, die uiteindelijk weer opgevolgd werd door de Fabia. Ik snap jouw onderbouwing wel, maar dat was niet de insteek van deze wedstrijd. Mijn excuses als dit niet duidelijk was.

Okay, next Skoda grinning smiley.
@JOtter,
Oké. Wordt dus wel een erg lastige wedstrijd, want:

@Zonder Matra, met BMW: het merk moet nog bestaan
@740 estate: je zou de Fabia Sedan als verlate opvolger kunnen zien

Alfa Romeo 166 - 3.0 V6 24V Aut, leder, xenon, navigatie
€ 5.500,-
Bouwjaar 2005
Kilometerstand 173.378Nationale Auto Pas: de kilometerstand is gecontroleerd en logisch bevonden.
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
APK Ja, t/m 15 juli 2017
[www.autowereld.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2017 21:39 door Gullwing.
929V6

Niet als je het als de laatste Skoda met motor achterin ziet.
Pink Panther
929V6

Niet als je het als de laatste Skoda met motor achterin ziet.

Zijn modelkenmerken een criterium?

@Gullwing,

pre-facelifts zijn niet toegestaan
Een lijn binnen een lijn misschien, maar ik mis deze 2-deurs sedan echt in de 3-reeks:

BMW M3 Johnny Cecotto

Vroeger was het simpel binnen de 3-serie; altijd een 2-deurs sedan beschikbaar. Oogde altijd lekker.
Vanaf de E36 geen 2-deurs sedan meerangry smily. De 2 deurenliefhebbers worden verwezen naar de Coupé:
In dieser Baureihe wurde die zweitürige Limousine (beim Vorgängermodell noch in den Abmessungen identisch mit dem Viertürer) im März 1992 zugunsten eines flacheren und breiteren Coupé ersetzt.

Dit is een bijzondere uitvoering, de Johny Cecotto 215pk. Maar ook de tammere versies rijden sportief. Nou ja, voor het gevoel dan. De straatklinkers begonnen te grinniken als ik met de fraaie donkerrode lesauto BMW 316i Shadowline op gas de straat kwam indraaien. Die hadden niks te vrezengrinning smiley!

Het blijft een mooi auto zo'n BMW 3 series 2-deurs sedan.

BMW M3 Johnny Cecotto
Baujahr 1990
Farbe Nogarosilber
Leder Schwarz
PS 215 Hubraum 2.302 ccm
Kilometerstand 85.307
Einer der letzten von nur 505 gebauten Exemplaren
Scheckheftgepflegt
Einer von zwei gebauten Cecotto in Nogarosilber
Werksseitig verstellbares Fahrwerk
Preis
89.900,-

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-03-2017 19:39 door Jp053.
Mazda RX8 - 2011

32.359km - 3.043.000 Yen - € 25300

De RX-8 is de laatst geproduceerde Mazda met wankelmotor en tot op de dag van vandaag gonst het wel van allerlei geruchten, maar is een RX9 er nog niet gekomen.

Deze 2011 versie is nooit in Europa geleverd, de auto is hier vanwege milieu eisen na 2009 niet meer geïmporteerd.
In Japan is de RX-8 uitgezwaaid met de Spirit-R versie, gelimiteerd tot 1000 stuks. Een auto die niet zomaar een actie model was, maar op zeer veel punten afweek!

Bij de handgeschakelde zelfs nog iets meer dan bij de automaat, ondermeer met de prachtige Recaro lichtgewicht stoelen en de ontzettend mooie wielen.

Hier een prachtige in de exclusief aan de Spirit-R voorbehouden witte mica kleur.

Volgens Wikipedia:

The Spirit R is a limited edition RX-8 built to celebrate the end of RX-8 production. The name "Spirit R" was based on the final limited edition Mazda RX-7. The car was limited to only 1000 unity and was exclusively sold in Japan. The car had 2 transmission choices, a 6 speed manual transmission and a 6 speed automatic with paddle shifters. Features exclusive to the RX-8 Spirit R were bi-xenon piano-black headlights, 4 piston front and rear red brake calipers, high performance Bridgestone Potenza summer tires, a 7.1 channel 300 watt Bose premium audio system with AudioPilot noise cancellation technology, and piano-black transmission tunnel trim.

Mazda reworked a lot of the engine and electronics to produce the most amount of power. A high pressure fuel pump was added. A larger radiator with faster fans helped with cooling. The cold air intake system was upgraded, S-DIAS now has two intake ports, instead of one. The second port would open at 5500RPM to allow more air into the engine. The Oil metering pump was upgraded to provide more oil to the rotors. A less restricted stainless steel exhaust was added with larger 3.5 inch tips. A Tochigi Fuji torque vectoring limited-slip differential was added. The engine ignition system was upgraded to the high output revision-C coils, for increased performance and engine response. A bespoke track-ready suspension with Blistein dampers and a urethane-foam-injected front suspension cross member was added. Mazda also focused on reducing weight. The front hood, rear doors and boot lid were made from aluminum. A magnesium steering frame, along with a lightweight carbon fiber prop shaft was also added. The manual transmission model came with exclusive lightweight red leather SPIRIT R bucket seats from Recaro, and lightweight, forged 19-inch BBS bronze aluminum alloy wheels. The automatic transmission model included 10-way power leather seats with lumbar support and 2 position memory in black with red stitching, and 18-inch lightweight BBS dark gunmetal alloy wheels wrapped in Bridgestone Potenza summer tires. Some models came with red leather seats with white stitching. A tire upgrade was available, swapping the Bridgestone's for higher performance Falken extreme summer tires. The automatic models could be specified with the manual transmission model's Recaro bucket seats and 19 inch wheels.

With all the improvements combined, the Spirit R could accelerate from 0-100 in 5.7 seconds, opposed to the base model's 6 second time. The car could also reach a top speed of over 270 km/h, making it the fastest factory RX-8 ever built.

The body color choices for the Spirit R were limited to Aluminum Metallic, Sparkling Black Mica, and a special color, Crystal White Pearl Mica, exclusive to the Spirit R.

Hier te koop

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-03-2017 22:03 door Pink Panther.
@Pink Panther,

Je inzending klopt niet, want de X350 is de generatie erna en de Daimler-versies daarvan verdwenen in 2007, dus 10 jaar later. In jouw geval vandaag dus even de klok 10 jaar vooruitzetten. winking smiley
929V6
@Pink Panther,

Je inzending klopt niet, want de X350 is de generatie erna en de Daimler-versies daarvan verdwenen in 2007, dus 10 jaar later. In jouw geval vandaag dus even de klok 10 jaar vooruitzetten. winking smiley

Domme fout, bedankt.thumbs up
Hierbij wijzig ik toch mijn inzending, aangezien de Volkswagen Phaeton geen voorloper heeft en dit wel hier op prijs gesteld wordt en een auto met minimaal 1 voorloper ook gewoon beter in het plaatje past van deze wedstrijd, deze week de Mazda MX-6: vanaf 1978 leverde Mazda de 626 (en daarvoor ook onder een andere naam) als coupé, waarbij de laatste vanaf 1991 MX-6 werd genoemd, maar in feite gewoon een 626 coupe was. Toen voor deze auto in 1995 het doek viel, is er geen daarna nooit meer een D-segment coupé van Mazda gekomen.

Daarnaast heb ik ook een ontzettend net exemplaar gevonden en staat ook nog eens in ons eigen kikkerlandje te koop, reden genoeg voor mij om deze niet stilletjes voorbij te laten gaan.

Mazda MX-6 2.5 V6

Prijs: € 5.750,-
Bouwjaar: 1993
Kilometerstand: 109.408 km
Vermogen: 165 pk

Link naar advertentie

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-03-2017 00:24 door Probenator.
Uitleg die niet meer van toepassing is.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2017 21:26 door JOtter.
Niet meer van toepassing.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2017 21:27 door JOtter.
Een Opel Rekord sedan uit de 70's is ongeveer net zo groot als een Opel Astra sedan uit 2014, scheelt een centimeter. Is dit in de lijn?
Een Skoda 105 S uit 1986 is ongeveer net zo groot als een Skoda Fabia sedan uit 2006, scheelt 2 centimeters. Is dit ook in de lijn?

Pittige occasionwedstrijd deze week drinking smiley
740estate
Een Opel Rekord sedan uit de 70's is ongeveer net zo groot als een Opel Astra sedan uit 2014, scheelt een centimeter. Is dit in de lijn?
Een Skoda 105 S uit 1986 is ongeveer net zo groot als een Skoda Fabia sedan uit 2006, scheelt 2 centimeters. Is dit ook in de lijn?

Pittige occasionwedstrijd deze week drinking smiley

Nee en nee. Het gaat immers om het type/model auto. De Rekord was een E-segmenter in die tijd, een Astra uit 2014 een C-segmenter.
De Skoda had, in mijn ogen, tot 2012 geen opvolger. Totdat het merk met de vernieuwde Rapid op de proppen kwam.

En dat laatste klopt. Ik hoop dan ook dat mensen met een tot nu toe afgekeurde inzending alsnog iets leuks kunnen vinden. smiling smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2017 21:27 door JOtter.
JOtter
Tot zover:

smarter: goedgekeurd
Zadelsnuiver: goedgekeurd
Escher: goedgekeurd
740estate: Ik wacht op uitleg.
929V6: Ik zie in zowel de 340R als de 2-Eleven opvolgers. Daarom, helaas, afkeur.
Fingerspitz: Zie bovenstaande uitleg. Afgekeurd, helaas.
Zonder Mazda met BMW: Afgekeurd, zie uitleg.
Gullwing: Er bestaat een faceliftversie van de 166. Vanwege die reden, ook afgekeurd tot nu toe.
Jp053: BMW heeft later, en nu nog steeds een soortgelijk model in de showroom gehad. Daarom afgekeurd.
Pink Panther: Ik kan op dit moment geen nieuwe Daimler aanschaffen. Ook deze is afgekeurd.

Ik snap dat zoveel afgekeurde inzendingen niet echt leuk zijn. Kan er helaas niet veel anders van maken sad smiley

Dan ga je tijdens een wedstrijd de regels wijzigen, je eigen opdracht. Volgens mij een ongeschreven regel op dit forum dat dit niet gebeurd of hooguit direct na het posten en niet na een hoop inzendingen.

Je opdracht:

We zoeken deze week een auto die de laatste in zijn lijn was. De auto heeft dus geen opvolger, en die is ook niet (voor zover dat na te gaan is) officieel gepland. Het moet wel écht de allerlaatste zijn, pre-facelifts zijn niet toegestaan.

- Budget*: €1.000.000,-
- Bouwjaar*: 1950-2016.
- Het voertuig moet ergens op deze planeet te koop staan. Valuta graag omrekenen in Euro's.
- Het voertuig moet het laatste model in de lijn zijn.
- Het merk moet nog bestaan (de voorbeelden zijn dus niet in te zenden).
- Het voertuig moet rijwaardig zijn.
- *: aangepast op 25-03-2017.

Mijn Daimler:
Merk bestaat nog, deponeert blijkbaar nog jaarrekeningen.
Kost minder dan een ton miljoen.
Is er een die voorheen ook leverbaar was in oudere types.
En heeft geen opvolger tot op de dag van vandaag.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2017 20:43 door Pink Panther.
En daarmee snap ik ook je afkeur op regels van de BMW M3 niet, de volgende 2 deurs werd door BMW als coupe betiteld. En welk merk heeft meer een lijn gevolgd als BMW, de 3 serie is al jaren bijna een segment op zich zelf.
Dat de 1e 3 serie kleiner was dan wellicht nu de 2 serie coupe, doet hier niet terzake, zo ook de komst van een 4 serie. Zie je eigen uitleg over de lengtes.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2017 20:40 door Pink Panther.
Niet meer van toepassing.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2017 21:28 door JOtter.
JOtter
929V6

Om het aanbod niet teveel in te perken, zal ik dit niet als regel vastleggen. Maar het zou wel fijn zijn dat het gekozen merk in ieder geval meer dan één keer in het specifieke segment aanwezig is geweest. De SAAB midi-SUV zou dan dus geen goed voorbeeld zijn.

Waarom wordt mijn ingezonden Phaeton afgekeurd dan? Of heb ik iets anders over het hoofd gezien?

Achteraf aanpassen is niet toegestaan lijkt mij, helemaal niet als die post na de ingezonden auto komt.

- Budget*: €1.000.000,- Check
- Bouwjaar*: 1950-2016. Check
- Het voertuig moet ergens op deze planeet te koop staan. Valuta graag omrekenen in Euro's. Check
- Het voertuig moet het laatste model in de lijn zijn. Check
- Het merk moet nog bestaan (de voorbeelden zijn dus niet in te zenden). Check
- Het voertuig moet rijwaardig zijn. Check

EDIT: ik snap het, de Phaeton is pre-facelift, ik ga een facelift model zoeken, wordt dan wel goedgekeurd?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2017 21:00 door Probenator.
Ja, je kunt wel een intensie hebben, maar als iemand, het maakt mij niet uit of ik dat zelf ben of een ander, op basis van je geschreven regels de randjes op zoekt, dan kun je niet zeggen zo heb ik het niet bedoelt. Ik kan wel iets anders verzinnen, mogelijkheden genoeg, maar daar gaat het nu niet over.

En natuurlijk is dit niet persoonlijk bedoelt, het idee vind ik super.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2017 20:59 door Pink Panther.
@ bovenstaande reacties:

Ik snap het. Vind het zelf ook vervelend. Had deze wedstrijd misschien niet in 15 min. moeten bedenken. Maar dat is achteraf.

Maar dus en: Ik mag de regels volgens de oude ongeschreven regelementen niet meer aanpassen. Maar als ik dat nú niet doe, gaat deze wedstrijd volgens mij een pijnlijke dood tegemoet. Misschien moet ik daarom een paar concessies doen, en deze wedstrijd een stuk makkelijker maken voor iedereen. Het is immers nu zaterdagavond, en iedereen heeft, mijns inziens, nog genoeg tijd om zijn of haar inzending aan te passen. Hiermee zal ik ongetwijfeld tegen het been stoten van enkelen (en misschien wel velen), maar het zij zo.

Ter verduidelijking zal ik zo mijn overige posts leeghalen en de OP updaten. Ik zal daarnaast zelf deze week niets inzenden, lijkt mij wel zo eerlijk.

Opdracht: Zoek een auto die geen opvolger heeft gehad. Max budget: €1.000.000,-. Bouwjaar: 1950-2016. Graag de prijs in Euro's vermelden. Wel het allerlaatste model inzenden, niet een voorganger/pre-facelift. Auto moet ook rijwaardig zijn. Dit alles is beslist op 25-03, een dag na opening van deze wedstrijd.

Mijn excuses voor het vervelende verloop van de wedstrijd tot nu toe.

Tot nu toe goedgekeurd:

smarter: goedgekeurd
Zadelsnuiver: goedgekeurd
Escher: goedgekeurd
740estate: Ik wacht op uitleg.
Fingerspitz: afgekeurd, zie bovenstaande
Zonder Mazda met BMW: goedgekeurd
Gullwing: afgekeurd, zie bovenstaande
Jp053: goedgekeurd
Pink Panther: goedgekeurd
Probenator: afgekeurd, zie bovenstaande.
Ik heb zelf ook vaak een wedstrijd georganiseerd, waarvan ik vooraf zelf het kader en de bedoeling glashelder in beeld had. Vervolgens komen er dan haast altijd inzendingen binnen die ik niet vooraf had kunnen voorzien en die niet helemaal in het vooraf bedachte straatje passen. Mijn credo: Als ze niet af te keuren zijn volgens de letterlijke tekst in de openingspost, dan gewoon goedkeur. De stemmen bepalen uiteindelijk wel wat de beste inzending is.
Gewoon zelf inzenden JOtter, het blijft een spelletje toch. spinning smiley sticking its tongue out
En die opening hoef he niet aan te passen, wellicht alleen ff de onduidelijkheden in de overige berichten.grinning smiley
Ook zelf inzenden JOtter, doen. Misschien vinden het allemaal niks winking smiley.
smarter
Mijn credo: Als ze niet af te keuren zijn volgens de letterlijke tekst in de openingspost, dan gewoon goedkeur. De stemmen bepalen uiteindelijk wel wat de beste inzending is.

thumbs up
Hoor graag nog of mijn inzending is goedgekeurd...
@ Probenator: Ja!
@ rzasa: Helemaal vergeten om deze ook goed te keuren. Maar hij is dus goedgekeurd, ja thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close