OCCASIONWEDSTRIJD #448: GEEN GRILLE - Uitslag

Gepost door Pink Panther 

Welkom bij Occasionwedstrijd #448: Geen grille

Met de steeds frequenter leverbare elektrisch aangedreven automodellen verdwijnt veelal ook het gezicht van de auto. Niet voor niets had de 1e Tesla model S een fake grille.

De opdracht voor deze week:

Deze week gaan we op ziek naar een grilleloze auto met een verbrandingsmotor.

De regels van deze week:

- Er mag geen grille boven de bumper zichtbaar zijn.
- Bij modellen zonder goed zichtbare bumper, mag er geen grille zitten boven de horizontale lijn die de onderzijde van de koplampen zou kunnen verbinden.
- Geen luchtinlaat op of in de motorkap, in de paravan zijn ze wel toegestaan.
- Motor midden of achterin toegestaan, voorkeur voor voorin geplaatste motoren.
- max. 150 pk/111kW.
- Geen bedrijfswagens.
- Leeftijd en budget onbeperkt, valuta graag omrekenen in Euro's.
- Wereldwijd te koop.

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per model.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.

Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430 Reïncarnatie - Wouter82
431 What's in a name? - Zadelsnuiver
432 Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433 de rijdende kerstboom - Bobbeltje
434 Oudejaarslot - j.ko
435 Oud en Nieuw - singleframegrille
436 Bijna perfect maar…. - Paul Z
437 Gewoon zoals vroeger - GvJ
438 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441- Big diesel- Escher
442 - Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter

Inzenden kan tot woensdag 5 april, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 7 April, 20.00 uur.

Veel succes!

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-04-2017 21:01 door Pink Panther.
Mmmm, op de telefoon gemaakt, maar hij pakt mijn 2e wijziging niet (of niet zichtbaar).
Lucht in of uitlaten in de paravan (deel plaatwerk tussen motorkap en voorruitspinning smiley sticking its tongue out) zijn toegestaan.
Jammer dat luchthappers op de motorkap niet mogen, ook niet een heel klein discreet luchthappertje misschien?
Volvo 480 S

Prijs: € 5.750,- ; Bouwjaar: okt 1992; Kilometerstand: 186.435 km; Vermogen: 102 PK

FR-XG-55 alarmsysteem klasse I, boardcomputer, buitentemperatuurmeter, bumpers en spiegels in carrosseriekleur, centrvergrendeling, elektr buitenspiegels, elektr ramen voor, getint glas, in hoogte verstelbaar stuur, in hoogte verstelbare stoel(en), middenarmsteun, mistlampen, onderhoudsboekje aanwezig, radio/CD, sportstoelen, stuurbekrachtiging, trekhaak afneembaar., Benzine, Hatchback, 3 Deuren, Handgeschakeld 5-versnellingen, Motorinhoud 2000CC, Aantal cilinders 4, Gewicht 1002 Kg.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2017 21:32 door Spekky.
Claim: Renault 19 16S
Prijs: € 18.900
Bouwjaar: 1990
Vermogen: 136 PK
Kilometerstand: 50.700 km

[occasion.largus.fr]

In tegenstelling tot de meeste 19 16S/16V's, rolden de allereerste exemplaren van de Ph 1 van de band zonder de iconische luchthapper in de motorkap. Wat er overbleef was een heerlijk clean neusje op wellicht de fijnste auto die ik ooit heb gehad.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2017 22:08 door Zadelsnuiver.
Bedankt voor het plaatsen Pink Panther! thumbs up
Anonieme bezoeker
Re: OCCASIONWEDSTRIJD #448: GEEN GRILLE
01-04-2017 21:48
Toen ik in mijn jonge jaren naar de lagere school fietste, kwam ik onderweg langs een woning waar de familie zich verplaatste door middel van een Vauxhall. Apart vond ik dat, zo'n Ascona met een Manta-neus. Ze zijn sindsdien nog zeldzamer geworden heb ik ontdekt....

Vauxhall Cavalier 1.6 1979

het dashboard is al net zo clean:

'I have replaced the Solex carb for a new twin Webber (a proper Solex to Webber kit)'

'Lovely car' for £3995 As stated (€ 4.665)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2017 21:59 door singleframegrille.
JOtter
Bedankt voor het plaatsen Pink Panther! thumbs up

Geen dank, laat er nu maar een stortvloed aan inzendingen komen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2017 21:51 door Pink Panther.

Hmm, deze regel is wel een beetje jammer. De motor midden- of achterin is wel toegestaan, maar als je dat inzendt heb je dus bij voorbaat al een achterstand. Sluit het dan helemaal uit.
929V6

Hmm, deze regel is wel een beetje jammer. De motor midden- of achterin is wel toegestaan, maar als je dat inzendt heb je dus bij voorbaat al een achterstand. Sluit het dan helemaal uit.

Dat was een twijfel die ik had, maar ik had geen tijd om lang te zoeken naar mogelijke inzendingen, buiten de auto's die ik meteen zelf voor de geest kon halen. Wilde de wedstrijd online hebben.
Maar ik had geen zin om na 5 inzendingen geconfronteerd te worden met opmerkingen dat er weinig keuze is. Vandaar.

En, ik ben slechts de man met het idee, de stemmers bepalen hier. 100% democratie.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2017 22:06 door Pink Panther.
Wel de suggestie van een grille, maar hij is er niet:

Peugeot 106 Rallye 1994

€ 10.900,-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2017 22:17 door 929V6.
Pink Panther
929V6

Dat was een twijfel die ik had, maar ik had geen tijd om lang te zoeken naar mogelijke inzendingen, buiten de auto's die ik meteen zelf voor de geest kon halen. Wilde de wedstrijd online hebben.
Maar ik had geen zin om na 5 inzendingen geconfronteerd te worden met opmerkingen dat er weinig keuze is. Vandaar.

En, ik ben slechts de man met het idee, de stemmers bepalen hier. 100% democratie.

Jawel, maar door die voorkeur al te noemen stuur je het stemgedrag al in een bepaalde richting. Dat zou dan toch jammer zijn voor de 6e en volgende inzendingen, bij wijze van spreken.
929V6
Pink Panther
929V6

Jawel, maar door die voorkeur al te noemen stuur je het stemgedrag al in een bepaalde richting. Dat zou dan toch jammer zijn voor de 6e en volgende inzendingen, bij wijze van spreken.
Ik kan er niets meer aan veranderen, het zei zo. Eenmaal in de wedstrijd wil ik niets meer wijzigen aan de regels.
Bedankt voor de nieuwe wedstrijd, Pink Panther! thumbs up Vrijdagavond een nieuwe wedstrijd organiseren lukt me altijd wel, maar zaterdag is voor mij een werkdag. Nu zelf op zoek naar een leuke inzending...
Ik moest onmiddellijk aan deze denken, volgens mij één van de creatiefste manieren om het gebrek aan grille op te vangen:

1995 Mercury Sable

[cherokeeautogroup.com]

$ 5.990
Citroen DS 19 cabrio

€ 149.500,00
Kilometerstand 540 km
Hubraum 1.972 cm³
Leistung 57 kW (77 PS)
Kraftstoffart Benzin
Anzahl Sitzplätze 4
Anzahl der Türen 2/3
Getriebe Schaltgetriebe
Erstzulassung 07/1968

Die Cabriolet-Umbauten des Citroen DS waren selbst in den verrückten 60er Jahren etwas absolut außergewöhnliches.
Ihr Neupreis war fast doppelt so hoch wie der, der vergleichbaren Limousine.
So entstanden nur knapp mehr als 1300 Exemplare.
Selbstverständlich besteht auch heute der Wunsch ein solch exklusives Fahrzeug zu bewegen, was wir Ihnen in Zusammenarbeit mit einer der renommiertesten Restaurationswerkstätten für französische Fahrzeuge gerne ermöglichen möchten.
Wie seinerzeit Henry Chapron, der im Auftrag von Citroen die Umbaumaßnahmen zum Werkscabriolet durchführte, wurde auch dieses Fahrzeug entlang der Vorgaben und unter Verwendung der richtigen Teile des Werkscabriolets, über einen Zeitraum von 2 Jahren, vollständig restauriert und aufgebaut.
Basis dieses wunderschönen Cabriolets war ein 1968er Citroen ID 19 Berline, auf dessen hervorragender Basis diese makellose und eindrucksvolle Karosserie entstand.
Selbstverständlich wurde im Rahmen der Restauration die Optik und die Technik komplett und hervorragend überarbeitet, es wurden aber auch die gesuchtesten und seltensten Sonderausstattungen verbaut, wie das 5-Gang Schaltgetriebe, das wunderschön mit dem Armaturenbrett harmonierende Radio oder die herrlichen Jäger Instrumente.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-04-2017 21:02 door Zonder Mazda met BMW.

Ford Sierra XR4i Coupé mit Klima und SD
5.900 €

Fahrzeugzustand Unfallfrei
Kategorie Sportwagen / Coupé
Kilometerstand 61.000 km
Leistung 110 kW (150 PS)
Kraftstoffart Benzin
Anzahl Sitzplätze 4
Anzahl der Türen 2/3
Getriebe Schaltgetriebe
Umweltplakette 4 (Grün)
Erstzulassung 07/1983
Klimatisierung Klimaanlage
Farbe Weiß
Innenausstattung Stoff

[suchen.mobile.de]
Zonder Mazda met BMW, Helaas afkeur, de DS heeft 2 kleine grilles boven de bumper, net langs de gemonteerde plaat. Op de site van de verkoper in groot formaat goed te zien: [www.auto-salon-singen.de]

De overige:

Spekky Goedgekeurd
Zadelsnuiver Goedgekeurd
singleframegrille Goedgekeurd
929V6 Goedgekeurd
Escher Goedgekeurd
smarter Goedgekeurd, zij het na enig onderzoek en twijfel, het embleem is wel een luchtinlaat, maar ik vind het geen grille zoals dit gebruikelijk is en bedoeld in deze wedstrijd.
Gullwing Goedgekeurd
Pink Panther
Gullwing Goedgekeurd

Strikt genomen zit de luchtinlaat wel degelijk boven de bumper, maar omdat de bumper in het midden lager is, valt het niet zo op.
Wouter82
Pink Panther
Gullwing Goedgekeurd

Strikt genomen zit de luchtinlaat wel degelijk boven de bumper, maar omdat de bumper in het midden lager is, valt het niet zo op.

Klopt, maar hij heeft géén grille.

De Twingo heeft luchtinlaten op de motorkap. Zou afkeur moeten zijn, maar na onderzoek blijken deze 100% voor het interieur te zijn, zoals ook in een paravan (die hier niet aanwezig is), goedgekeurd dus.
Dus een luchtinlaat op de motorkap mag niet maar een luchtinlaat boven de bumper wel omdat het dan geen grille is? confused smiley
Wouter, de opdracht is géén grille.

Ik ben niet zo van de afkeur, normaal gaan de stemmers wel beslissen. De XR4 heeft geen grille zoals deze klassiek in de auto is geëvolueerd, wel een luchtinlaat, dus goedkeur. Zou er bijv. een horizontaal spijltje gezeten hebben of een honingraat motief, was het afkeur.
Zo ook de Passat, alhoewel die echt op (of over?) het randje is.
De DS heeft, weliswaar heel klein, 2 grilletjes langs de kentekenplaat, helaas dus wel afkeur.
Oke prima smiling smiley Er is best een grijs gebied dus goed om het even helder te hebben thumbs up
Mazda 323 F V6 - 1997 - 1e eigenaar

Dealer onderhouden - 87.000 Miles

£2,495 = € 2.935

Hier te koop
DAF 46 Combi Super Luxe

[ww3.autoscout24.nl]

€ 4.500,-
41.906 km
04/1976

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-04-2017 21:25 door rzasa.
Een uitermate voor het voorjaar geschikte frisse "geen grille" occasion:

Nissan 100 NX Sail Targa

Op basis van de 1991 geïntroduceerde Sunny bouwt Nissan deze opmerkelijk ontworpen T-bar coupé. De Nissan 100NX deelt veel technische componenten met de Sunny, maar is gebouwd op de bodemplaat van de Sentra. In tegenstelling van de Sunny en Sentra heeft ie geen grille.
Leuk ding deze young-timer in wording voor € 2.950,-- uit 1994thumbs up.

De verkoper doet zijn best: Een Nissan 100NX een klassieker in wording? Wij denken van wel, de Nissan heeft immers alle ingrediënten om een echte klassieker te worden. Om te beginnen ziet de auto er zeer netjes uit voor de leeftijd, heeft een lage kilometerstand, is 'Fun to drive', goedkoop in de vaste lasten (weegt slechts 1050 kg), is betrouwbaar, heeft een opvallende kleur en is onderscheidend. Tevens zijn bijna alle exemplaren op de sloopbult (=berg in het Sallands/Twents) beland of heeft een 'petjes' bestuurder zich helemaal uitgeleefd bij de Automaterialen shop om zijn wel verdiende loon te besteden aan de meest onzinnige accessoires, foute velgen en geluidssystemen...! In dit geval dus niet! De 100NX is helemaal origineel, heeft zelfs nog de hoesjes voor de targa daken, de boekjes zijn netjes door de Nissan dealer ingevuld en beide sleutels zijn ook nog aanwezig.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-04-2017 20:33 door Jp053.
Over de kleur zijn we het eens Rzasa. thumbs up
Wouter82
Pink Panther
Gullwing Goedgekeurd

Ik dacht ook wel dat de sierra wat commentaar zou geven, maar ik heb de regels echt 3x gelezen

- Er mag geen grille boven de bumper zichtbaar zijn.
- Geen luchtinlaat op of in de motorkap, ....

Klopt precies grinning smileywinking smiley
UPDATE:

Zonder Mazda met BMW, Helaas afkeur, de DS heeft 2 kleine grilles boven de bumper, net langs de gemonteerde plaat. Op de site van de verkoper in groot formaat goed te zien: [www.auto-salon-singen.de]

De overige:

Spekky Goedgekeurd
Zadelsnuiver Goedgekeurd
929V6 Goedgekeurd
Escher Goedgekeurd
smarter Goedgekeurd, zij het na enig onderzoek en twijfel, het embleem is wel een luchtinlaat, maar ik vind het geen grille zoals dit gebruikelijk is en bedoeld in deze wedstrijd.
Gullwing Goedgekeurd
Wouter82 Goedgekeurd
Pink Panther Goedgekeurd
Rzasa Goedgekeurd
JP053 Goedgekeurd
Even de vermogens gecontroleerd, zelfs die 3,8 V6 levert maar 140pk. confused smiley
Claim

Rover Metro GTi

Absolutely beautiful example of a Rover Metro, one of the best you will find.
Fine example of this nineties hot hatch; recently restored, one of only 174 remaining
101,500 miles.

Voor het verschil smileys with beer, grille, no grille

1993
96 pk
3.300 Britse Ponden, 3.700 Euro

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-04-2017 13:18 door 740estate.
Ik ga het toch riskeren, een symbool van een auto zonder grille maar met de motor achterin drinking smiley
Omdat geld geen rol speelt heb ik gekozen voor een prachtig exemplaar in een mooie oceaanblauwe kleur.

Met maar liefst 1.780 KM op de teller is dit beestje maar net ingereden! Sowieso zal de 39 pk sterke motor alleen maar uitnodigen tot relaxte plezierritjes, lijkt me zo.

Volkswagen Beetle (1965)
Vraagprijs: € 25.000,-

Link naar advertentie

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-04-2017 23:27 door BleuZ NL.
Bleuz graag een link naar advertentie toevoegen
Pink Panther
Bleuz graag een link naar advertentie toevoegen

Helemaal vergeten, sorry! Ik heb 'm toegevoegd thumbs up
UPDATE:

De overige:

Spekky Goedgekeurd
Zadelsnuiver Goedgekeurd
929V6 Goedgekeurd
Escher Goedgekeurd
Gullwing Goedgekeurd
Wouter82 Goedgekeurd
Pink Panther Goedgekeurd
Rzasa Goedgekeurd
JP053 Opnieuw Goedgekeurd
740 Estate Goedgekeurd
Bleuz NL Goedgekeurd

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-04-2017 17:41 door Pink Panther.
Ik doe ook weer eens mee... grinning smiley

Renault Laguna Coupé dCi

€ 8.495,-

137.128 km
03/2010
110 kW (150 PK)
Diesel

Opties en accessoires:
ABS
Airbag bestuurder
Airconditioning
Boordcomputer
Centrale vergrendeling
Climate Control
Cruise Control
Electronic Stability Program
Elektrische ramen
Lichtmetalen velgen
Mistlampen
Multifunctioneel stuurwiel
Navigatiesysteem
Parkeersensor
Sportstoelen
Startonderbreker
Stuurbekrachtiging
Traction Control
Xenon verlichting

Bijzonderheden:
Extra Opties: 12V aansluiting bagageruimte, Airbag passagier, Bluetooth telefoonvoorbereiding, Buitentemperatuurmeter, Elektrische parkeerrem, Elektrische ramen achter, Elektrische ramen voor, Elektrische spiegels, Gescheiden temperatuurregeling, Hoofd airbag achter, Hoofd airbag voor, Hoogte verstelling bestuurder, Hoogte verstelling passagier, Isofix, Keyless start, Koplampsproeiers, Meegespoten bumpers, Middenarmsteun achter, Middenarmsteun voor, MP3 ondersteuning, Parkeersensor, Startknop, Stereo installatie, Uitgebreid navigatie systeem, Bijzonderheden: Renault Laguna Coupé 2.0 dCi Black Edition, met ondermeer Audio, Climate control, Navi en LM-velgen. Deze Laguna is door ons geïmporteerd uit Frankrijk en wordt geleverd met Onderhoudshistorie, Afleveringsbeurt, NL-kenteken, Nieuwe APK en 6 maanden Bovag garantie. Wij berekenen geen Afleveringskosten. U bent van harte welkom voor een proefrit op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur!, Alle moeite is genomen om de informatie op deze internetsite zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Vertrouw daarom niet alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-04-2017 19:51 door Jay DoubleYou.
Ietsje pietsje teveel vermogen denk ik big smile smiley
Die regels lees je snel overheen, had in eerste instantie ook 200+ pk juweeltje met motor achterin gevonden smiling smiley
Tweede ingeving was een... R19!:
Jp053
Die regels lees je snel overheen, had in eerste instantie ook 200+ pk juweeltje met motor achterin gevonden smiling smiley

Vandaar de max. 150pk, anders hadden we hier een grote supercar show gehad, dat is mooi, maar dit is veeeeeel leuker.
Ai, jammer. Ik zie het... sad smiley Dan maar geen Ferrari.

Edit: Inzending gewijzigd! Helaas vanwege de pk-regel niet de fijne V6, maar toch vanwege het ontwerp een prachtige auto.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-04-2017 19:55 door Jay DoubleYou.
Pink Panther
Zonder Mazda met BMW, Helaas afkeur, de DS heeft 2 kleine grilles boven de bumper, net langs de gemonteerde plaat.

Deze zitten IN de bumper, niet erboven, kijk maar hoe het chroom van de bumper er boven gewoon doorloopt.
Bij het exemplaar hieronder kun je dit nog eens erg goed zien. Er zitten slecht minimale sleufjes in de bumper, die mogen het woord grille niet eens dragen....

Zonder Mazda met BMW
Pink Panther
Zonder Mazda met BMW, Helaas afkeur, de DS heeft 2 kleine grilles boven de bumper, net langs de gemonteerde plaat.

Deze zitten IN de bumper, niet erboven, kijk maar hoe het chroom van de bumper er boven gewoon doorloopt.
Bij het exemplaar hieronder kun je dit nog eens erg goed zien. Er zitten slecht minimale sleufjes in de bumper, die mogen het woord grille niet eens dragen....

Je hebt me overtuigd. thumbs up

Goedgekeurd dus.
Het kan ook best sportief zijn met de motor voorin en (veel) minder dan 150pk.

Mazda MX-5, bouwjaar 1995, €3450, hier te koop.
Jp053
Tweede ingeving was een... R19!:

Sorry Joop big smile smiley
Ik moet nog even graven. Ideeën genoeg, maar kom al vrij snel boven die 150 pk uit voor een beetje leuke inzending (en nee, zijn geen supercars oid).
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close