OCCASIONWEDSTRIJD #483: Gold ***Pink Panther heeft gewonnen!***

Gepost door smarter 


Welkom bij occasionwedstrijd #483: Gold

December is de maand van feestdagen, versiering en show. In menig kerstboom is het vanaf medio volgende week goud wat er blinkt. Chroom is al decennialang het gangbare materiaal voor fabrikanten om een auto wat extra 'bling' mee te geven. In deze decembermaand mag daar best een schepje bovenop: Deze week gaan we voor goud!



De opdracht:
Zoek een auto met opvallende goudkleurige exterieur details; denk aan ornamenten, striping, velgen enz.

Zoals altijd horen hier een paar specifieke regels bij:

- Bouwjaar: t/m 2012
- Duidelijk zichtbare goudkleurige exterieur elementen
- Mag af fabriek, maar aftermarket is ook toegestaan
- Budget t/m € 1.000.000,- geld moet immers rollen deze maand
- Auto moet in feestelijk nette staat verkeren
- Mag overal te koop staan

Verder zijn er een aantal vaste spelregels.
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per inzending.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.



Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430 Reïncarnatie - Wouter82
431 What's in a name? - Zadelsnuiver
432 Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433 de rijdende kerstboom - Bobbeltje
434 Oudejaarslot - j.ko
435 Oud en Nieuw - singleframegrille
436 Bijna perfect maar…. - Paul Z
437 Gewoon zoals vroeger - GvJ
438 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441- Big diesel- Escher
442 - Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480 - De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter

Inzenden kan tot woensdag 6 december, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 8 december, 20.00 uur.


Iedereen veel succes!





3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-12-2017 21:00 door smarter.
Een setje periodecorrecte goudkleurige sportvelgen kan er wel mee door...:

Toyota Carina 1600 De Luxe 1976 (klik!)







SFR 28.995,- (€ 13.527,-)




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-12-2017 18:45 door 929V6.
Soms zit rijkdom in de kleine dingen:

RENAULT CLIO WILLIAMS

Ontwikkeld als homologatiespecial voor verschillende rally sport klasses, waaronder groep N. Om hierin te mogen deelnemen moest Renault en minimaal 2.500 bouwen. Men plande er 3.800, waarvan de meeste al vooraf aan de introductie geproduceerd waren. Allen genummerd. De verkoop was echter zo succesvol, dat men er 1.600 meer bouwde, alleen al van de Phase 1 uitvoering.

De auto had:
- een tot 2 meter vergrote motor, met grotere kleppen, andere spruitstukken, een andere krukas en scherpere nokkenasen plus een oliekoeler.
- een gewijzigde voorwielophanging t.o.v. de 1.8RSi.
- een versterkte versnellingsbak
- gewijzigde dempers en spoorbreedtes
- de opvallende, goudkleurige en bredere Speedline velgen.
In het interieur had deze, naast het serienummer, een speciale vloerbedekking en andere gordels, in de kleur van de auto: Bleu Sport Metallic (449).

De Phase I wordt als de meest pure gezien. Phase II was al zwaarder, had niet meer het typeplaatje en Phase III werd nog luxer en zwaarder door o.a. een open dak. Ook had deze een andere tint blauw: Bleu Methyl (432).

Phase 1, nr. 4536 van 5200
920kg. - 150pk
1.400 km. - € 49.000












Hier te koop




5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-12-2017 21:51 door Pink Panther.
Een auto die een icoon is juist vanwege zijn RVS body, wat doet die in een wedstrijd waar goud het thema is?
Van dat RVS icoon zijn er in totaal 5 voorzien van een 24 karaats vergulde laag over die body.
Geen goudkleurige lak, wrap of pinstripe. Nee, hier is het echt goud wat er blinkt!
Daarom is mijn inzending deze week:

DeLorean DMC 12 24 Karat Gold - 1983



This is one of 5 DeLoreans that were 24 Karat Gold plated, making it one of the most unusual Deloreans in existence. It has 156 original miles and has never been licensed or registered. The car is factory stock with it's original tires in excellent condition and is fully functional to be driven if desired.



Of the 5 DeLoreans that were Gold plated two were done by enthusiast. This is one of the two and one of only three that had the 5 speed manual transmission. The car is one of only 3 Gold Plated DeLoreans in private hands, making it extremely exclusive and super rare.



It's perfect for a private collector or a Museum interested in raising traffic through their collection.This DeLorean has been part of a private collection for 27 years, selling in 1990 at a offer price of $100,000. It can be seen in the February issue of the Dupont Registry from 1990 when sold by Cooper Classics in NY City.



This is likely a once in a lifetime opportunity to own a 24 Karat Gold plated DeLorean. The promotional opportunities are endless.



Kosten: $150.000,- oftewel ongeveer €126.200,-




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-12-2017 09:10 door Gewoon Dirk.
Goud kan ook behoorlijk stijlvol zijn:

1958 Austin-Healey 100-6 "Goldie"

[rmsothebys.com]











Estimate: $ 350.000 - $ 500.000


Purpose-built to create excitement on the Austin-Healey stand at the October 1958 London Motor Show at Earls Court, this amazing Austin-Healey l00-Six upstaged Britain's 'Big Five' / automakers as the unqualified hit of the event. Today, it remains the most famous example of one of the definitive British sports cars of the 1950's and 1960's.

Featuring audacious gold-plated bright work, kid leather and mink upholstery, and real ivory controls, this stunning car was conceived by Ken Gregory, Donald Healey's personal public-relations manager. As a successful racer, team owner, and former personal manager of none other than Stirling Moss, Mr. Gregory clearly understood that something very special was required at Earls Court to continue captivating Britain's motor journalist and enthusiasts, despite Healey's limited marketing resources.

While Gregory sold Donald Healey on the promotional value of a radically outfitted 100-Six to dominate the floor traffic at Earls Court, Healey quickly reconsidered due to the projected costs. Undeterred, Gregory persisted and finally obtained Healey's approval, provided a buyer would commit to purchase the car at a fixed price. Following a meeting in a Fleet Street pub with Daily Express motoring correspondent Basil Cardew, who conveyed the proposal to his Editor Tom Blackburn, the newspaper agreed to purchase the show car from Austin-Healey and award it as the grand prize in a contest.

With precious little time, a regular-production 100Six (model BN6, Two-seat) Roadster was plucked from the Austin-Healey assembly line and prepared in secret after regular working hours to maximize impact. While essentially stock mechanically, Dunlop four-wheel disc brakes were fitted, making this 100-Six the only non-racing Healey so equipped. Brake servos were also fitted, which were not to become standard until 1964. A special ivory paint finish was applied, and all brightwork was plated in 24-karat gold,”...right down to the tiniest trimming washers and screws: the wire wheels, disc brakes, bumpers and instruments were give the same treatment,” as Gregory later recalled in his autobiography.

The cockpit was similarly flamboyant, with the seats, dashboard, inner doors, and side panels all trimmed in reversed champagne kid leather by Connolly. Luxurious Champagne Diadem Mink by London furrier Lorna Doon Snow adorned the inserts and back squabs of the bucket seats. Genuine Ivory replaced the normal plastic interior parts and control knobs, and the factory steering wheel was replaced by one beautifully fashioned from intricately joined sections of Ivory. Appropriately rounding out the incredible package, the Austin-Healey even included a gold-plated ignition key and key ring, complete with a solid-gold scale replica of the car itself!

Valued at approximately £4,000 nearly four times the price of a regular-production 100-Six, the Earls Court Motor Show car was dubbed “the most flirtatious car in the Motor Show” by the Daily Express. Once unveiled, the special Healey achieved its objective and took Earls Court by storm. A steady stream of press reports and excitement around the Daily Express' “Super Austin-Healey” contest, in addition to hordes of onlookers, provided a massive public relation coup for Healey that normal advertising techniques never could.

The Daily Express contest winner sold the car almost immediately. Records on file in an extensive scrapbook confirm the very special 100-Six was first road-registered on February 25, 1959. Accounts of the car's early owners vary depending upon the source, but documented ownership history pocks up again from 1969, with the car passing through a number of owners until 1983, when the car was finally rescued and purchased, sight unseen, after lengthy discussions and with the help of a friend, by the highly respected marque experts Bruce and Inan Phillips of Healey Surgeons, Soon after receiving the car, the Phillips were enthusiastically encouraged to restore it for the annual Healey Club show in Charlotte, North Carolina. Accordingly, the Phillips commenced a show-quality restoration of the car to its original glory, with the Healey completed in 1986.

In addition to extensive metalwork, the restoration included complete and accurate reproduction of the lavish kid leather and mink interior by Dundas, Ontario's Martin J. MacGregor Coach trimming. The bumpers and larger pieces of bright work including the windshield were sent to England for replating, and the wire-spoke wheels were custom-made for the car by Dayton. The interior's ivory pieces remain original, including the irreplaceable steering wheel. For driving ease, a correct overdrive unit was installed during the restoration, with the associated electronics neatly tucked underneath the dash.

During the restoration, an interesting detail emerged. As recently related by Inan Phillips, some chassis work was evidently performed when the car was prepared for Earls Court for Primarily cosmetic reasons. The unintended but welcome consequence was a noticeably stiffer chassis, resulting in the car's uncanny smoothness and solidity noted during an early post-restoration test drive. Unlike most restored cars, the ornate 100-Six was driven to numerous shows by the Phillips family. During one memorable test drive, the car was opened up and clocked at 120 MPH, with plenty more in reserve. As Inan Philips stated, the 100-Six was “one fantastic running and driving car...the smoothest driving Healey we've ever owned.”

During the Phillips tenure, several articles were published, including a number by Inan Phillips for the Austin-Healey Club newsletter and an article by John Matras for Autoweek. Healey enthusiasts were captivated by the resurrection of the car, which by this time Mrs. Phillips had nicknamed “Goldie” and fittingly, Donald Healey saw the car following the restoration. Next, the famous 100-Six was displayed at numerous annual Healey gathering in the U>S> and Canada. Eventually. “Goldie” was sold by by Bruce and Inan Phillips to the current owner through a mutual friend.




3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-12-2017 16:24 door Escher.
Quote
Pink Panther
@ 929v6

Is het geen JPS?

Waaren die niet zwart met goud?
Quote
Idefiqs
Quote
Pink Panther
@ 929v6

Is het geen JPS?

Waaren die niet zwart met goud?

Ja, maar met hetzelfde patroon aan striping. Dezelfde verkoper heeft er een staan, zonder prijs. Deze schijnt officieel wit te zijn geweest.
@Idefiqs: Jouw RR is verkocht volgens de link.
Als je goudkleurig koopt, wil je gezien worden. Grote wielen, of in dit geval een grote auto helpt daar ook nog eens een handje aan mee.

Lincoln Town Car Limousine 4.6 Signature Gold

Bouwjaar: 01-01-1999, Kilometerstand:106.000 km, Prijs: € 9.999,00









1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-12-2017 22:06 door Spekky.
Autobianchi A 112 Abarth
70 HP 4° SERIE 4 MARCE GOLD RING

[www.autoscout24.nl]











Vendo Autobianchi A112 Abarth 1050 70 hp Gold Ring 4 marce del 1979. Tutta originale, km 105000 circa, motore revisionato, carrozzeria perfetta, uniproprietario, 150 esemplari costruiti all'epoca, 7 esistenti attualmente in circolazione.

Geen topfoto's helaas, maar wel een verdraaid leuk karretje!

€ 13.500,-
105.000 km
10/1979
69 PK
Claim cool smiley

Pontiac Firebird 1980



Edit; Betere Firebird gevonden, minder goud, maar de foto's bij deze advertentie zijn wel echt...goud cool smiley thumbs up



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-12-2017 22:06 door Meike MR-S.
Studebaker Golden Hawk


Als Gold al in de naam is verwerkt smileys with beer












This Tierra Gold 1957 Studebaker Golden Hawk is a perennial award winner. A factory supercharged 289 V8 with automatic transmission makes this beautifully restored Studebaker easy to drive. Also contributing to the easy driving of this well-optioned Golden Hawk is the factory installed performance gauges and power steering. The period-correct interior is in excellent condition and features a black and white cloth bench seat interior with golden trim and has matching gold inlayed accents.
The excellently done beautiful restoration of this very rare '57 Golden Hawk is a must-have for any Studebaker collector.

Location: Rogers, Minnesota, 55374
Stock #: 8005
VIN #: 6103017
Mileage: 3662
Transmission: Auto
Condition: Excellent
Exterior: Tierra Gold
Interior: Black & White
Price: $ 56.950



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-12-2017 15:31 door 740estate.
Bizar wat ik nu weer tegenkom.... Eigenlijk een week te laat en dan gewoon vandaag even online tegen de privé auto van de maker van K.I.T.T, George Barris aanlopen... En nog te koop ook, het moet niet veel gekker worden. Gelukkig meer dan genoeg goud voor deelname deze week:

1978 Ferrari 308 GTS by George Barris











George Barris, along with his brother Sam started building cars when they were teenagers in California. Of course, George Barris built a number of cars for his own personal use but few have survived untouched, as they were often sold off to finance his next project. After many years supplying cars for Hollywood movies and movie stars, George treated himself a 1978 Ferrari 308 GTS. He loved the Ferrari and he immediately joined the Ferrari club to share in his excitement. At a club meet, he realized all of the cars looked the same and he couldn’t tell which was his! So of course, he set to work modifying the Ferrari with the signature Barris Kustoms look, no matter how pretty the original Pininfarina styling was. So Starting with a widebody kit, the front and rear fenders were dramatically flared to accommodate extra-wide BBS wheels and tires. The pop up headlights were binned in favor of driving lights behind amber covers, much like the contemporary 512 Berlinetta Boxer. Headlamps were relocated to the grille below the bumper, and a deep chin spoiler was fitted, while a custom grille was fabricated for the rear. The resulting re-styling is not unlike a Boxer or 288GTO, though the similarities end with the silhouette, this is a Barris Kustom, after all! With body modifications complete, the 308 was then refinished in an unmistakably Barris-esque two-tone color scheme. Metallic gold upper panels and metallic copper lower panels are separated by green, white and red stripes around the lower beltline. Real gold leaf pinstriping adorns the upper bodywork and ties in the gold-finished BBS RS alloy wheels. Never one for subtleties, this 308 is quintessentially George Barris.

George didn’t hold back when it came to the interior, either. His touches are everywhere you look, from the re-upholstered seats that continue the Italian flag motif, to the fully custom digital instrument pod and center console. Period high-tech bits include an integrated NEC telephone, Sony television, Kenwood audio system, and back up camera. Gold plating adorns the spokes on the Nardi steering wheel and much of the switchgear and interior hardware. After completion, Barris’ 308 made a cameo appearance on Knight Rider as the “Dagger D-X”, an aptly named ride for a T.V. villain and adversary for Michael Knight.

Importantly, the quality and value of this car go beyond its history. Mechanically, this is a very sound and usable carbureted 308 GTS with just 8,000 miles from new. It has been very well kept over the years and it presents in great condition, mechanically as well as cosmetically. Barris’ quality workmanship is reflected in the fact that the car has survived so very well over the years. While the television history is certainly an interesting aside, the true significance of this automobile lays in the fact that this was George Barris’ personal car, designed and built by the man himself; a man that was one of the most influential players in the intersection of the Hot Rod and American popular culture.

Price: $200,000 = +/- € 168.200,-



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-12-2017 19:29 door smarter.
In de openingspost wordt er al gesproken over 'Bling'. Bij bling en rijkdom horen de duurdere automerken, waaronder dus ook Mercedes-Benz. Vandaar dat ik deze week voor een goudkleurige SL Pagode heb gekozen: goudkleurige lak, goudkleurige velgen en wieldoppen, goudkleurige accenten in het interieur en zelfs goudkleurige onderdelen onder de motorkap.

Mercedes-Benz 230 SL Pagode

Kilometerstand: 80.000 km
Bouwjaar: 1965
Prijs: € 107.000,-











Link naar de advertentie
1966 Oldsmobile Toronado
$13,900

Basic
Year: 1966
Make: Oldsmobile
Model Name: Toronado
Vehicle Type: Passenger Car
Mileage: 0
VIN: 396876M517832

Engine / Transmission
Engine Type: Gasoline
Fuel Specification: Gasoline
Transmission Type: Automatic

Interior
Interior Color: White
Center Console: No

Body
Body Style: n/a
Color: Gold
Stripes: No

Back in 1965| everybody knew exactly what Oldsmobile stood for: Engineering| says former Olds designer Stan Wilen. Olds made a point of accentuating its engineering leadership. If you were looking for something nicer| sportier than a Chevy| you'd buy a Pontiac. If you were too embarrassed to buy a Cadillac| you could buy a Buick--it was a doctor's car. On October 14| 1965| in an effort to maintain its crown as GM's engineering division| Oldsmobile launched the all-new Toronado| its most radical car in a 68-year history of innovation. A month later| Motor Trend named the big front-drive personal luxury coupe its 1966 Car of the Year. The Toronado. Weighing 4800 pounds| 211 inches long| and riding on a 119-inch wheelbase--and the first front-drive production car made in America since the 1937 Cord 810 and 812--it stood 52.8 inches tall| same as a Corvair and 2.7 inches lower than an 88. Its long hood and short| true fastback deck proportions were exaggerated| but the long dash-to-axle ratio betrayed what lay underneath: a longitudinal 425-cubic-inch| 90-degree V-8 engine (today| most front-drive cars have transverse-mounted engines).Engineer Frank Ball says Olds tried transverse and backward layouts| the latter with the transmission off the passenger side. We looked at other front-drive cars| he says. Citroen especially| at the time. Ultimately| the Toronado's engine remained north-south| with the tranny off the driver's side| but its engineering innovation didn't end with the front wheels. A three-speed TurboHydramatic automatic put the torque converter conventionally behind the engine| but engineers turned the gearbox containing the planetary gear sets and clutch units 180 degrees| so that its output end pointed forward. A specially designed chain-link drive transmitted power from the torque converter to the gearbox in a 1:1 ratio. The chain link proved noisy| Ball says| so engineers designed sprockets with special thin sections and a chain with uniform teeth.With a dual-snorkel air cleaner| an extra-large intake manifold| and twin exhaust pipes| the Toronado had a gross output of 385 horsepower--at least 10 horses higher than any other Olds 425 engine--and 475 pound-feet of torque| five up on the Starfire's 425 V-8. The addition of a channel to the oil pan| the only major change to the 425| cleared space for the driveshaft. The front half of the oil pan had to be a dry sump| Ball says. We used a baffle that caught the oil as it came off the crankshaft and tumbled it back from the pan.By now| you're thinking two words: torque steer. The shocker is that the car has none. This 66 Tornado was purchased from a local car enthusiast. It has a new coat of paint in the original shade of gold and has a new white fabric interior with new black carpets. The car has the original engine and it drives very well. We just shined it up a little and we are selling it like we bought it. The brakes and suspension feel good as does the transmission. Big powerful 425/385hp engine has plenty of torque. Has been sitting for a bit so you may get involved in some tuning/engine adjustments. Paint and body are in very nice shape| chrome is original and good. Get compliments anywhere you are seen with this rare and beautiful work of art!













1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-12-2017 10:00 door Auto-fan.


Lotus Elan SPRINT 36TYPE GOLD LEAF ID17024



€ 35.990,-

108.838 km
01/1973
136 kW 185 PK



Categorie Tweedehands
Vorige eigenaren 2
Niet-rokers auto

Koetswerkkleur Rood
Oorspronkelijke kleur GOLD LEAF (Rouge et blanc)
Interieur Volledig leder, Zwart
Carrosserietype Coupé
Deuren 2
Aantal stoelen 2
Transmissie Manueel
Versnellingen 4
Cilinderinhoud 1.558 cm³
Cilinders 4
Gewicht 703 kg



Marque : LOTUS
Modèle : ELAN
Type : SPRINT 36TYPE
Motorisation : 4 CYL TWIN CAM
Cyl : 1558 CC
Puissance : 136 CV - 94KW
Boite : MANUELLE 4V
Poids : 703 KG
Vitesse max : 196 KMH
Couleur : ROUGE ET BLANC (GOLD LEAF)
Intérieur : CUIR NOIR
Conduite : RHD
Année : 02-01-1973
Propriétaires : 2
Km : 108838 KM
Etat : EXCELLENT
Garantie : NA
Clefs : 2
Documents : BELGES
Carpass : OUI
Conformité : OUI
Manuel du propriétaire : OUI
Historique : COMPLET
Carnet entretien : OUI
Options : CULASSE BIG VALVES – CHASSIS SPYDER -

Porsche 911 S Coupe gold





Prijs € 300.000,00
Bouwjaar 1972
Kilometerstand 500 km
Leistung 140 kW (190 PS)
Kraftstoffart Benzin
Anzahl der Türen 2/3
GetriebeSchaltgetriebe
Porsche 911 2.4 S COUPE GOLD
Parken
E-Mail
StartseiteMeine Pkw-SucheSuchergebnisseDetailansicht (251876855)
Zurück zu den Suchergebnissen
Porsche 911 2.4 S COUPE GOLD
300.000 €

Auto-Test
7 /12 Vergrößern

mobile.de Auto-Test
Neutrale Modellinformationen
Porsche 911 ab 2011
Testberichte
FinanzierungVersicherungLeasing

Technische Daten
Preis300.000 €
Ohne Bewertung
Keine realistische Preisbewertung möglich.
KategorieSportwagen / Coupé, Oldtimer
Kilometerstand500 km
Leistung140 kW (190 PS)
KraftstoffartBenzin
Anzahl der Türen2/3
GetriebeSchaltgetriebe
Umweltplakette4 (Grün)
Erstzulassung01/1972
HUNeu
KlimatisierungKeine Klimaanlage oder -automatik
Farbe (Hersteller)GOLD
FarbeGold
Dieses Modell im Test
Der Porsche 911 Urmodell wurde getestet von
Testberichte lesen
Fahrzeugbeschreibung
HERSTELLER: PORSCHE
FAHRZEUGTYP: 2.4 S COUPE
MODELLJAHR: 1972
FARBE BEI AUSLIEFERUNG: GOLD
AUSLIEFERUNGSLAND: DEUTSCHLAND
MOTORTYP: 911/53
INNENAUSSTATTUNG: KUNSTLEDER SCHWARZ; KOMFORTSITZE IN KUNSTLEDER (ORIGINALZUSTAND)

STATUS QUO:
DIESER PORSCHE 2.4 S WIRD ZUR ZEIT KOMPLETT RESTAURIERT.

MOTOR: REVIDIERT
GETRIEBE: REVIDIERT
TECHNIK: REVIDIERT
KAROSSERIE: BAR METALL UND KOMPLETT GESPENGLERT
LACK: NEU
ELEKTRIK: NEU






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-12-2017 07:24 door Zonder Mazda met BMW.
Tijdens mijn zoektocht naar een anders-dan-anders inzending kwam ik op de ultieme tegenstelling binnen de kaders van deze wedstrijd. Een lekker fout goud kleurtje op (ook al zijn de velgen op dit exemplaar volgens mij niet origineel) een van de braafste autootjes ooit geleverd. Daarom zend ik hem gewoon in.




Nissan Micra 1.3, bouwjaar 1996, hier te koop voor €999. Voor het budget zou je dus letterlijk duizend-en-één van deze Micra'tjes kunnen kopen, plus een kroket voor onderweg, beat that tongue sticking out smiley
Wat is feestelijker dan gouden details in decembersmiling smiley?

Chevrolet Cosworth Vega 1975




Alle 2.061 1975 Cosworth Vegas zijn afgewerkt in zwart acryllak met gouden "Cosworth Twin Cam" letters op de voorste spatborden en achterkant en gouden pinstriping op de bolling van de motorkap, zijpanelen, wielopeningen en achterkant. (Zwart was tot medio 1976 niet beschikbaar op andere Vegas). Alle Cosworths hadden een goudkleurige dashboardinleg, vergulde dashboardplakaat met volgnummer (dit is nummer 0735), 8000-toeren toerenteller en Cosworth Twin-Cam Vega stuurwielembleem. En natuurlijk exclusieve BR70-13 BSW radiaalbanden op brits gemaakte 6 inch goudgelakte gegoten aluminium wielen met Chevy naafdoppen.










Here is a blast from the past that will be a hot ticket here at CRUISIN CLASSICS. 1975 Chevrolet Vega Cosworth #0735. With only 4,925 Actual Miles, this Cosworth has been highly documented to show its' life from the Newspaper advertising from the Dealer (1-10-1976, Johnstown Tribune-Democrat) from where the car was purchased (see pictures), to the past progression of titles and mileage, odometer diclosures and much more. Very, very cool documented history.
These rare rides were seen on occasion and the owners loved them. The Cosworth was a 4 cylinder, Twin Cam, 110hp, special edition. While not setting records in the quarter mile, it did take the Vega to another level. Back in the day (1969), John DeLorean was given charge of the Chevrolet Division of General Motors. Fast forwarding a few years, the Cosworth was supposed to be the "import killer" with the influx of imported vehicles. They were only made for 2 years (75-76) with a total number for both years being 3057 produced. All were numbered with this one being #0735 out of 2061 made in '75. Unfortunately the popularity for the Cosworth did not come until decades later. There is a nationwide club of enthusiasts out there to keep the car alive.
This car in particular has been repainted and is of driver quality. The exterior and undercarriage show signs of use and perhaps long periods of storage. The unmistakable look of the Vega is masked by the Cosworth badging (mostly decals) and the Gold wheels. The Daytona tires have little to no tread loss so this is ready for the road right now. The interior is in superb condition from carpet to headliner, seats and general overall esthetics. The gold, swirl decal on the dash facia is in tact and also in great condition. In the pictures you can see for yourself that it is like it is supposed to be even as far as the number plate.

Voor ongeveer € 15.000,-- te koop.
Het OER:

929V6 - 1976 Toyota Carina 1600 De Luxe




Pink Panther - 1993 Renault Clio Williams




Gewoon Dirk - 1983 DeLorean DMC 12




Escher - 1958 Austin-Healey 100-6




Spekky - 1999 Lincoln Town Car Limousine




rzasa - 1979 Autobianchi A 112 Abarth




Meike MR-S - 1980 Pontiac Firebird




740estate - 1957 Studebaker Golden Hawk




smarter - 1978 Ferrari 308 GTS




Probenator - 1965 Mercedes-Benz 230 SL 'Pagode'




Auto-fan - 1966 Oldsmobile Toronado




British Racing Green - 1973 Lotus Elan SPRINT




Zonder Mazda met BMW - 1972 Porsche 911 S




afentoe - 1996 Nissan Micra 1.3




Jp053 - 1975 Chevrolet Cosworth Vega



Stemmen maar!
1 Meike MR-S - 1980 Pontiac Firebird
2 Zonder Mazda met BMW - 1972 Porsche 911 S
3 Pink Panther - 1993 Renault Clio Williams
1. rzasa - 1979 Autobianchi A 112 Abarth
2. Jp053 - 1975 Chevrolet Cosworth Vega
3. Pink Panther - 1993 Renault Clio Williams
Ik ga voor direct duidelijk goudkleurig als je blijk er op valt wat op het podium komt:

1. smarter - 1978 Ferrari 308 GTS
2. Gewoon Dirk - 1983 DeLorean DMC 12
3. Zonder Mazda met BMW - 1972 Porsche 911 S
Ik had nog wel wat pareltjes verwacht:

Rover SD1 3500 V8 S - vanaf 1979 standaard met goudkleurige velgen.
Subaru Impreza GT Turbo
Citroën GS Birotor > veel in goud kleur, met goudkleurige Chevron
Citroën DS23 Pallas Injection Electronic > emblemen en Chevron goudkleurig, maar ook in mooie goud kleur
1. Pink Panther - 1993 Renault Clio Williams
2. Zonder Mazda met BMW - 1972 Porsche 911 S
3. rzasa - 1979 Autobianchi A 112 Abarth
1. Zonder Mazda met BMW - 1972 Porsche 911 S
2. Probenator - 1965 Mercedes-Benz 230 SL 'Pagode'
3. Escher - 1958 Austin-Healey 100-6
Ik ben verrast.. ik sta er toch tussen... grinning smiley Ik had mijn inzending alleen nog geclaimed en totaal vergeten mijn inzending compleet te maken gister.

Bedankt voor de stemmen, dat zeker (goeie keus dus) maar eigenlijk had ik verwacht dat mijn inzending afgekeurd zou worden... eye rolling smiley drinking smiley

Maar goed, mijn stem gaat uit naar ;

1 ; Rzasa - Autobianchi A112 - Wat een snoepje !!
2 ; Pink Panther - Renault Clio Williams - Erg leuke wagentjes. Mooie herinnering aan dat een kennis van ons in Zwitserland dat ding nieuw had gekocht, met 3 kids (ik in het midden, broer links en de 'zoon van' rechts) over de bergflanken van het Rhone dal, tussen de wijnranken door... Zomer 1994) cool smiley
3 ; BRG - Lotus Elan - Als Lotus rijders, tja.. krijg je een zwak voor dit merk. En gezien de auto en zijn staat, is hij de nominatie ook zeker waard.
1. Zonder Mazda
2. Meike
3. Smarter

En een eervolle vermelding voor de Lotus van BRG thumbs up

Ven zelf nog aan het zoeken geweest naar een witte LS400 met gouden emblemen maar helaas niet op tijd in kunnen sturen: [autoquid.com]
1. Escher - 1958 Austin-Healey 100-6
2. Meike MR-S - 1980 Pontiac Firebird
3. Gewoon Dirk - 1983 DeLorean DMC 12
1e British Racing Green - 1973 Lotus Elan SPRINT
2e Probenator - 1965 Mercedes-Benz 230 SL 'Pagode'
3e rzasa - 1979 Autobianchi A 112 Abarth
1. British Racing Green - 1973 Lotus Elan SPRINT
2. Pink Panther - 1993 Renault Clio Williams
3. Jp053 - 1975 Chevrolet Cosworth Vega
1. Gewoon Dirk - 1983 DeLorean DMC 12
2. smarter - 1978 Ferrari 308 GTS
3. 740estate - 1957 Studebaker Golden Hawk
1. rzasa - 1979 Autobianchi A 112 Abarth
2. British Racing Green - 1973 Lotus Elan SPRINT
3. 929V6 - 1976 Toyota Carina 1600 De Luxe
1 Probenator - 1965 Mercedes-Benz 230 SL 'Pagode'
2 British Racing Green - 1973 Lotus Elan SPRINT
3 rzasa - 1979 Autobianchi A 112 Abarth
1e plaats: Spekky, heerlijk fout smiling smiley
2e plaats: Escher, hoe een mooi model ik dit ook vind, het goud vind ik echt over the top. In deze wedstrijd een voordeel.
3e plaats: 929V6, omdat het zo lekker subtiel is. Niet de eerste associatie die ik zou maken, maar wel geslaagd.
1 Pink Panther
2 Probenator
3 British Racing Green
De uitslag:

1. Pink Panther - 1993 Renault Clio Williams met 15 punten



2. rzasa - 1979 Autobianchi A 112 Abarth met 14 punten
3. British Racing Green - 1973 Lotus Elan SPRINT met 12 punten
4. Zonder Mazda met BMW - 1972 Porsche 911 S met 11 punten

De rest heeft minder dan 10 punten.

Gefeliciteerd, Pink Panther, op naar de volgende! thumbs up
Thx, zal straks nog wat plaatsen
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close