Occasionwedstrijd #458: Chief Executive Officer! || Jp053 is winnaar!

Gepost door Probenator 

Welkom bij Occasionwedstrijd #458: Chief Executive Officer!

Dromen doen we allemaal. De forummers hier zullen dat vaak over auto's doen, zo ook ik. Over het winnen van een geldprijs zullen de meeste ook soms fantaseren, zo ook ik. Laat dit nou een mooi begin zijn van een occasionwedstrijd.

Ik heb hier lang en breed over gefantaseerd, hier is het scenario: je hebt een lekkere geldprijs gewonnen: van dat geld heb je een aantal leuke auto's gekocht voor je verzameling, maar ook je droom gerealiseerd: een eigen autobedrijf gestart (mijn voorkeur zou uitgaan naar iets met old- en youngtimers).

Gefeliciteerd! Je bent nu dus officieel directeur oftewel Chief Executive Officer (CEO)! Het pand is gekocht en ingericht, personeel loopt rond, nu is het tijd om je afbeukte middenklasser in te ruilen en ben je op zoek naar een nieuwe daily driver, hobbyauto's heb je immers genoeg ondertussen.

Kortom: je bent op zoek naar een directieauto waar je zelf met een grote glimlach achter het stuur zit, maar ook waar je jezelf zo nu en dan in kan laten rijden zodat jij achterin nog even het laatste werk afmaakt en een leuk hotelletje boekt voor vanavond, daarnaast zal de auto na zijn functie als directieauto in je auto verzameling zijn oude dag gaan slijten.

Criteria:

- Bouwjaar onbeperkt
- Budget max: €75.000,-
- Te koop overal ter wereld, verschepen en importeren is immers geen probleem.
- Ruimte achterin moet voldoende zijn om als directieauto te fungeren (ik vertrouw op jullie inzicht)
- Geschikt om comfortabel lange afstanden af te leggen, je houdt van reizen en je bezoekt regelmatig autoshows overal in Europa.
- Auto zal na zijn functie als directieauto in je eigen verzameling eindigen, dus waarom deze auto?
- Auto moet in rijdbare conditie verkeren.
- Een motivatie zal ik niet verplicht stellen, maar is wel een pré

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per model.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.

Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430 Reïncarnatie - Wouter82
431 What's in a name? - Zadelsnuiver
432 Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433 de rijdende kerstboom - Bobbeltje
434 Oudejaarslot - j.ko
435 Oud en Nieuw - singleframegrille
436 Bijna perfect maar…. - Paul Z
437 Gewoon zoals vroeger - GvJ
438 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441- Big diesel- Escher
442 - Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator

Inzenden kan tot woensdag 14 juni, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 16 juni, 20.00 uur
.

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-06-2017 20:07 door Probenator.
Jaguar XJ 5.0 V8 LWB

De Jaguar XJ kwam uit, dus Jeremy Clarkson ging racen tegen de ochtend in een XJ 5.0 V8 SC, die achterkant....op het scherm wrong die iets. Toen ik hem 3 weken later in het echt kon bewonderen....mijn mond viel open! Als 16 jarige jongen was ik meer geïntrigeerd door supercars en alles dat maar een beetje gang had. Maar dit monster van een apparaat.

Die glooiende achterkant, de boze koplampen gecombineerd met die roofkat in de grille! Dit is het helemaal.....bruin leder zoals mijn gevonden exemplaar is een must! Blauw of Groen is het ultieme, maar dit is een van die paar auto's die ik mooi vind in het zwart of grijs.
De eerste keer dat ik erin plaatsnam was op de laatste autorai, 2015. Kwaliteit blijft iets achter bij Mercedes en BMW maar die 2 hebben niet dat magnifieke geluid van die V8.....dit is een van mijn, "moet ik ooit bezitten en ik zie nog wel hoe", auto's. Met een eigen bedrijf, dit als zakelijke auto rijden? Absoluut!

4 zone klimaatcontrole, een tafeltje voor je zakenlaptopje.....Apple, uiteraard. Moet prima uit te houden zijn, glas bronwater met koolzuur erbij.

Maar dit is de view die ik wil hebben, vanuit de voorruit, op die bestuurdersstoel. Luisterend naar die zware V8 van Jaguar!

42.900 euro
89239 km
05/2010

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-06-2017 23:09 door Nico GTR.
Als Chief Executive Officer zoek ik een directieauto die een subliem veercomfort heeft, goed op de weg ligt, veel beenruimte achterin biedt en kwa vormgeving goed in verhouding is (geen teckelwinking smiley). Een potente motor is lekker als je zelf af en toe gaat sturen.

De extra lange CX, verlengde berline-versie: de Prestige
Citroën CX 25 Turbo Prestige

Het leuke een deze specifieke Prestige is dat ie 9 jaar lang zijn officiële diensten heeft bewezen aan een franse hoogwaardigheidsbekleder. Op de voorbumper is een vlaggenhouder geplaatst, ik zou voor mijn bedrijf een passende vlag laten maken en deze op de voorbumper planten, uniek.

In juli 1985 introduceerde Citroen de serie 2 van het model CX. Elf jaar na introductie was het tijd voor vernieuwing. Kunststof bumpers, brede stootlijsten en een geheel nieuw interieur gaf de serie 2 een behoorlijk afwijkende uitstraling. Het maakte de CX weer net zo modern als bij introductie in 1974. De Prestige variant is de verlengde versie met unieke (been-) ruimte achterin. Ook is het dak iets verhoogd wat de stroomlijn en hoofdruimte ten goede komt. De CX Prestige Turbo was alleen als handgeschakelde versie leverbaar, dit om het karakter van de snelle reislimousine te benadrukken. Voorzien van chique zwart leder en het nieuwe ABS remsysteem.

Prijs: € 22.750,-
Carrosserie: Limousine
Bouwjaar: 1985
Telerstand: 98.937 km
Kleur: Gris Perlé
Vermogen: 168 pk
Transmissie: Handgeschakeld
Brandstof: Benzine

8 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-06-2017 16:14 door Jp053.
Sjips! Nico heeft ook een Jaaag, logische keuze winking smiley.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-06-2017 22:49 door Jp053.
Met deze opdracht kan je haast alle kanten uit, maar een coupé in plaats van een klassieke sedan als CEO-slee? Nee, dat niet... of toch?

1968 Imperial Crown Coupe 'Mobile Director'

[car-from-uk.com]

$ 29.900

“Designed for the busy executive who must continue his work while he travels. the Mobile Director also serves as an informal conference lounge in the Crown Coupe.

It features a reclining-back passenger seat that pivots 180 degrees to face the rear, a folding table that pivots to any of four different positions, and a portable reading lamp that conveniently plugs into any of the four cigar lighter sockets.

The table, supported by a sturdy chrome-plated pillar, can be pivoted to the right, to the left, and forward. In the forward position, it converts into a padded armrest between the two front seats. Extended, the table opens out to twice its original size. A lever on the table swivel support permits table height adjustments. A special tool is used for removing the table and storing it in the trunk. ”

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-06-2017 23:24 door Escher.
Jp053
Sjips! Nico heeft ook een Jaaag, logische keuze winking smiley.

Ik houd niet van betrouwbaar, en dat is het ultieme beest! smileys with beer
Handelend in old- en youngtimers heb ik natuurlijk altijd leuke snoepjes in de voorraad staan om van te genieten wanneer het me uitkomt. Ik zoek nu naar een top trans-Europa express met maximaal comfort die dagelijks inzetbaar is onder alle weersomstandigheden. Graag een moderne auto voor dit doel met een veilige AWD aandrijflijn om ook in barre winterse omstandigheden ontspannen grote afstanden af te kunnen leggen. Als fijnproever en autokenner is het dan wel zo leuk om een auto te kiezen die haast niemand kent. De nieuwe Lincoln Continental is sinds vorig jaar op de markt en is in mijn ogen een prachtig ontwerp: Echt amerikaans, maar toch subtiel en voorzien van vele hele mooie design details (bijvoorbeeld de deurgrepen). Geen overdreven dorstige V8, maar een efficiënte en soepele V6 Turbo onder de kap. Een onbekende auto als deze is een prachtig visitekaartje voor mijn nieuwe bedrijf en zal na vele dienstjaren een mooi plekje in de collectie krijgen. Het lijkt mij het slimste om dan de Canadese versie te kopen i.v.m. de kilometerteller i.p.v. mijlen:

Lincoln Continental Reserve 3.0 V6 AWD

Kilometers: 7,733 km
Condition: Pre-Owned
Exterior: Blue
Interior: Cream
Drivetrain: AWD
Transmission: 6 Speed Automatic
Engine: V-6 cyl

$ 76.900 Canadian= € 51.000,-

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-06-2017 00:38 door smarter.
Handelen in Old- & Youngtimers, Daar hoort een passende auto bij waar je bedrijf aan herinnerd wordt.
Slechts 806 stuks gebouwd dus inmiddels een zeldzaamheid.

Renault 25 V6 Limousine

Bouwjaar: 1985, Km : 59800 kms, Prijs: € 11 800.

Climatisation / radio 4 x 20w / Sellerie cuir / Coussin d origine / Regulateur de vitesse / Sieges avant electriques / Eclairage neon / Manuel et carnet / Dossier /Etat d origine exceptionnel / Habitabilte impressionnante / Revisee / Tres rare 806 exemplaires produits

Mercedes-Benz 560 SEL Pullman Limousine

€ 39.990,-

14.000 km.
07/1990
205 kW (279 PK)
Benzine
Automaat

Opties:
Airco
Climate Control

Beschrijving:

-- Ex-Scheich Fahrzeug --
-- 1.Hand --
-- orig. Kilometerstand --
-- echte PULLMAN Limousine --
-- Deutsches Fahrzeug --

Außenfarbe: Bordeauxrot
Innenfarbe: Bordeauxrot Velours

Sie wollten schon immer ihre Liebste oder ihre Kinder am Wochenende mit einer Limousinenfahrt überraschen?
Wozu eine Limousine mieten, wenn man sie sich auch kaufen kann!
Hier haben Sie die einmalige Chance ein absolutes Sahnestück aus einer privaten Liebhabersammlung eines Scheichs zu ergattern!
Der 560SEL ist schon ein fast legendäres Fahrzeug, doch der 560SEL als Pullmann Limousine ist eine Legende! Es wurden lediglich 349 Stück gebaut und unserer ist mit sicherheit einer der schönsten.
Unser Pullmann steht fast so da, wie er aus der Pullmann-Schmiede rausrollte.
Von Innen wie von Außen ein nahezu perfekter Zustand und die Technik braucht sich auch nicht verstecken.
Motor und Getriebe laufen besser als bei manchen Neufahrzeugen heutiger Zeit.
Ausgestattet mit TV und DVD Player,USB und AUX Anschluss, Velour-Sitzen, elektrischen Fensterhebern, elektrischen Sitzen mit Memoryfunktion, Klimaautomatik, Reise-Bordcomputer, Wurzelholz, Trennscheibe aus Glas, Kühlschrank mit Gefrierfach im Fond, 6 Sitzplätzen, Schiebedach im Fond, Sonnenschutzrollo, Gardinen, und und und...

Mit dieser Limousine fühlt man sich nicht nur wie ein Präsident, sondern wird auch genauso angesehen.
Fehlt nur noch der Chauffeur - dieser ist allerdings nicht im Preis inbegriffen!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-06-2017 11:10 door Jay DoubleYou.

Saab 9-5 2.8T Aero Exklusiv XWD Aut.

€ 29.945

De Saab 9-5 was in elk van zijn generaties een prachtige auto. Deze laatste versie zie je eigenlijk niet zo heel veel en dat vind ik best jammer. Het is in mijn ogen een prachtige, klassieke, stijlvolle sedan. Het uiterlijk straalt een zekere bescheidenheid uit, maar met de 2.8T kun je je prima vertonen. Een automaat is in een directiewagen natuurlijk onontbeerlijk, net als een beetje een leuke uitrusting. En met een Saab laat je in ieder geval zien dat je nagedacht hebt over wat je rijdt!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-06-2017 08:46 door Paul Z.
Honda Legend 3.5i V6 Aut.

Ik zou me als Youngtimerhandelaar ook willen toeleggen op de wat minder bekende auto's. Vandaar deze Legend. Een dijk van een auto; hoge kwaliteit voor een redelijke prijs. Ik waardeer het ingetogen design. Vanzelfsprekend voorzien van een dikke motor en alle luxe. Het open dakje wordt ook erg gewaardeerd.

[voorraad.autodatawheelerdelta.nl]

Merk: Honda
Model: Legend
Type: 3.5i V6 AUTOMAAT
Vermogen motor: 208 PK
Aantal cilinders: 6
Bouwjaar: 1997
Km. stand: 69.528 km
Cilinderinhoud: 3.474 cc
Gewicht (leeg): 1.700 kg
Prijs: € 7.950
Als jonge ondernemer heb je tegenwoordig bepaalde bewustwording en verantwoord ondernemersschap is er daar 1 van. Duurzaam ondernemen en dus rekening houden met het milieu staat tegenwoordig bij bijna alle ondernemers op nummer 1 en dus bij jou ook. Je ontkomt er dus niet aan om als verantwoord ondernemer in je daily driver electrisch te rijden. Aangezien het hier niet om een instapper gaat, kun je op de golfclub nog steeds pochen over de pk's en de accelleratietijden van deze full options

Tesla Model S P85

Prijs: € 74.415,00
Kilometerstand 18.898 km
Leistung 310 kW (421 PS)
Kraftstoffart Elektro
Anzahl der Türen 4/5
Getriebe Automatik
Erstzulassung 03/2014
Anzahl der Fahrzeughalter 1
Klimatisierung Klimaautomatik
Einparkhilfe Vorne, Hinten, Kamera
Airbags Front-, Seiten- und weitere Airbags
Farbe Grau Metallic

Interior
Beige Alcantara headliner Black leather Performance interior Extended leather package Mat wood interior inlay Subzero weather pack Ultra high fidelity sound system Tech pack Premium interior and lighting package Duo chargers (22KW)
Exterior
21″ Silver Turbine rims Intelligent air suspension Panoramic glass roof Carbon rear spoiler Grey metallic
Standard options
Supercharging for life 3G network Heated front seats Parking sensors Rear view camera Alarm system Xenon headlights Spotify with premium account Onboard maps and navigation for Europe with free updates for 7 years Daytime LED running lights LED cornering lights Automatic keyless entry Lighted door handles Electrochromatic mirrors Power folding, heated side mirrors Power liftgate GPS enabled Homelink Memory seats, mirrors, and driver profile

All of our cars are 100% EU cars and have had full background checks.

Full and complete warranty from Tesla on the complete car up to 80.000 km or 4 years (first limit reached). On the battery pack, drive train and the motor, you enjoy an 8 year warranty no matter how many kilometers you’ll drive. The warranty starts from the date of registration.

Genoeg ruimte om heerlijk ontspannen te werken, terwijl de chauffeur je in heerlijke stilte naar je bestemming rijdt:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-06-2017 10:57 door Zonder Mazda met BMW.
Alle inzendingen goedgekeurd, zitten mooie pareltjes tussen zie ik al, bedankt voor de inzet guys thumbs up
1993 Land Rover Range Rover Vogue LSE

Een auto die heel hoog op mijn eigen wishlist staat is de Range Rover Classic. Een ontzettend stijlvol werkpaard waarmee je overal voor kan komen rijden, nou ja, bijna dan. Inclusief trekhaak, dus ook als 'ie een keer aan het werk moet voor het bedrijf (trailertje trekken of zo) is dat allemaal geen probleem.

Ruimte zat en ook nog een leuk vloerkleedje!

Preis: 48.495,00 Euro
Baujahr: 1993
Kilometerstand: 1 500 mi / 2 415 km
Automobiltyp: Kombi
Elektrische Fensterheber
Schiebedach
Klimaanlage
ABS
Lenkung: Rechts
Zustand: Restauriert
Metallic
Markenfarbe innen: Tan
Innenausstattung: Leder
Außenfarbe: Grau
Getriebe: Automatik
Antrieb: Vierrad
Kraftstoff: Benzin

Dat stuur zit wel aan de verkeerde kant, maar ik heb hem dat persoonlijk al lang vergeven.
Tja, als deze nog niet in je verzameling zat, dan moet je nu toeslaan. Mooie exemplaren worden zeldzaam.
Hier een Thema 8.32 in een minder vaak geziene kleur, Blu Blizzard. In combinatie met het prachtige lichte interieur veel mooier dan de vaak geziene bordeaux rood en antraciet kleurige met sober zwart interieur.
Het dashboard is in perfecte staat, zonder scheurtjes.

Gegarandeerd in waarde stijgende auto uit de 1e serie, dus met de andere spiegels en een door Ferrari zelf geproduceerde motor.
Een zeldzaamheid, want voor zover ik weet de enige niet Ferrari met een Ferrari V8 motor. Er zijn er maar circa 3500 gemaakt.

LANCIA THEMA 8.32

Bouwjaar 1988 - 88.000km - € 19.900

Hier te koop

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-06-2017 14:50 door Pink Panther.
Er zijn meer niet-Ferrari's met een Ferrari-blok. winking smiley Heb de 8.32 trouwens zelf ook overwogen als inzending. thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-06-2017 15:35 door Jay DoubleYou.
Je wil als CEO van een autobedrijf vooral niet in een alledaagse toplimo rijden, nee, je wil iets dat opvalt, iets tegendraads maar toch van bewezen kwaliteit. Een model dat het in zich heeft om een klassieker te worden, gewoon omdat er niet zo veel van verkocht zijn. Iets dat iedereen allang weer vergeten is, maar jij niet. Met volop ruimte en comfort. Ook achterin, want je neemt de verlengde versie natuurlijk. En alsjeblieft niet in het obligate grijs of zwart. Je koopt een:

Mercedes R320 CDI L 4Matic
€ 10.300 - 2006 - 232.141 km

Advertentie
Jay DoubleYou
Er zijn meer niet-Ferrari's met een Ferrari-blok. winking smiley Heb de 8.32 trouwens zelf ook overwogen als inzending. thumbs up

Wat exoten, maat niets wat in deze aantallen is gebouwd en waar de naam Ferrari ook openlijk is mee gecommuniceerd. Of ik mis iets? confused smiley

Ja, natuurlijk de Fiat Dino met de V6.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-06-2017 17:23 door Pink Panther.
Nouveau Riche?
Uithangbord, limo & belegging?
Dat moet een exclusieve Rolls worden...

Rolls-Royce Camargue one off by Robert Jankel (autoscout)
&
Rolls-Royce Camargue one off by Robert Jankel (gallery aaldering)

Carrosserie: Coupé
Transmissie: Automaat
Kilometerstand: 39321 Km
Bouwjaar: 1981
BTW/Marge: Marge
Prijs: € 72.500 ,-

Zéér bijzondere Rolls Royce Camargue. Dit exemplaar is op 16 oktober 1980 besteld door de Europese divisie van de wereldwijde Rolls-Royce organisatie en geleverd volgens Zwitserse specificaties. In mei 1983 is de auto uitgeleverd aan een dealer in Saoedi-Arabië. Uitgevoerd in de prachtige kleur Magnolia White in combinatie met een fraai beige lederen interieur. In 1984 was de auto nog steeds niet verkocht en werd de auto aangepast door de bekende ontwerper/carrossier Robert Jankel. Deze speciale aanpassingen kosten ruim 22.000,- Britse ponden. De aanpassingen bestaan uit; koplampunits/achterlichtunits van een Euopese Rolls-Royce Silver Spirit, Bentley Turbo R velgen, verkleinde achterruit (zeer bijzonder), aangepaste kofferklep en geïntegreerde mist/achteruitrijverlichting. De middenconsole is doorgetrokken naar achteren en voorzien van een unieke TV-unit. Tussen de stoelen is een equalizer en een drankenkabinet met twee zilveren bekers aangebracht. Destijds zeer bijzonder! In april 1985 is de auto gekocht door een Rolls-Royce dealer in Monte Carlo om tentoongesteld te worden. Uiteindelijk is de auto verkocht aan een collectioneur in Marbella, Spanje de de auto een lange tijd in bezit heeft gehad. De historie is volledig bekend, onderbouwd met alle ‘’factory build sheets’’. Uiteraard beschikt de auto nog over haar originele en dus ‘’Matching Numbers’’ motor. Technisch altijd zeer goed en vakkundig onderhouden en daarom ook in een perfect werkende en rijdende conditie verkerend. De carrosserie verkeert in een zeer goede staat, heeft mooie passingen en keurig lakwerk. Ook de onderzijde is in een perfecte conditie! Eenmalige kans om in bezit te komen van deze unieke Robert Jankel Design Camargue !

Zelf rijden...

Laten rijden...

Pink Panther
Jay DoubleYou

Wat exoten, maat niets wat in deze aantallen is gebouwd en waar de naam Ferrari ook openlijk is mee gecommuniceerd. Of ik mis iets? confused smiley

thumbs up Klopt en datzelfde blok (de V6) had bv. de Lancia Stratos ook, al is dat natuurlijk al iets meer exoot.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-06-2017 18:51 door Jay DoubleYou.
Jay DoubleYou
Pink Panther
Jay DoubleYou

thumbs up Klopt en datzelfde blok (de V6) had bv. de Lancia Stratos ook, al is dat natuurlijk al iets meer exoot.

Inderdaad. Bij zowel de Dino als Stratos lag het initiatief echter bij Ferrari, men moest een flink aantal van die motoren bouwen on in de F2 te mogen mee doen.

Er bestaat ook nog een 1.0l 4 cilinder Ferrari motor, gebouwd voor ASA.
Maar gauw weer verder over directieauto's. grinning smiley
Als CEO van een youngtimerhandel wil je natuurlijk representatief voor je bedrijf zijn.
De company car moet een mate van exclusiviteit, begeerlijkheid en bijzondere schoonheid uitstralen.
Voor mij blijft er dan al snel niet veel anders over dan een Thesis. Geen verlengde, je wilt je klanten niet tegen het hoofd stoten natuurlijk. Een bicolore werd het vanwege gelijkwaardige reden ook niet.
Het hier getoonde exemplaar heeft de heerlijke vijfcilinder. Een motor die de auto de souplesse geeft die hij nodig heeft. Zo kan je in alle rust nog wat papierwerk doen op de achterbank terwijl je naar de volgende barnfind wordt gereden.

2003 Lancia Thesis 2.4-20V

De werkplek.

Van alle gemakken voorzien.

Prima vertoeven hier.

Te koop voor een schamele €6.500,-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-06-2017 10:12 door Gewoon Dirk.
1984 Aston Martin Lagonda 56.922 Euro

Stijlvol, klassiek, youngtimer en zeker voor de heb erg leuk. Wel een flinke garage nodig, evengoed wel directie-auto en wat aparts.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-06-2017 11:18 door Wrangler.
Wrangler: max. 75000

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-06-2017 13:41 door Pink Panther.
Hare Majesteit Koningin Beatrix reed als CEO van het Koninkrijk der Nederlanden in een verlengde en verhoogde
Ford Scorpio 2900 V6 Ghia Fordor Sedan Automatic.
Dat is in mijn ogen de ultieme directeurs-auto.
Lada Niva Urban
Hare Majesteit Koningin Beatrix reed als CEO van het Koninkrijk der Nederlanden in een verlengde en verhoogde
Ford Scorpio 2900 V6 Ghia Fordor Sedan Automatic.
Dat is in mijn ogen de ultieme directeurs-auto.

Voel je vrij een inzending te doen als alternatief voor bovengenoemde auto winking smiley

Als Gewoon Dirk zijn inzending afmaakt zijn alle inzendingen goedgekeurd smileys with beer
Edit : Kom je er achter dat het een nieuw busje betreft.. Goed, op zoek naar een goede vervanger.. wel met wat Japanse kilometers op de klok smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2017 21:34 door Meike MR-S.
Je kan er als modern ondernemer niet omheen: tussen je klanten gaan meer milieubewuste mensen zitten dan ooit, en die ga je ook te vriend willen houden. Dat is precies waar mijn inzending in uit gaat blinken.
Je hoeft alleen maar je auto even in de garage te zetten, kan je tegen je klandizie vertellen dat je heel modern in een hybride-auto rijdt, en kan je per geval bepalen of je er ook bij vermeldt dat er tevens een meer dan 300PK sterke V8 in het vooronder ligt: de Lexus LS600h

Bouwjaar 2008, prijs €26.945, hier te koop.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2017 20:34 door afentoe.
In europa is dit merk vooral bekend van de kleine budget autootjes, in de VS worden vooral grotere modellen verkocht.
Als CEO wil je een redelijk nieuwe betrouwbare auto hebben, stel je voor dat je een deal misloopt omdat die klassieker niet start.

Hyundai / Genesis G90 5.0
$64,982 ~ € 57.976,-
bouwjaar 2017

te koop in Florida
[www.autotrader.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2017 23:17 door Gullwing.
Het laatste uurtje is geslagen, daarbij zijn alle inzendingen goedgekeurd.
Als laatste inzending van deze wedstrijd: deze Bentley Flying Spur W12. Ging eerst voor een mooie Audi V8, A8 of Volkswagen Phaeton. Maar voor deze prijs zou ik deze Bentley niet kunnen laten staan.

Sympathiek? Nee. Milieubewust? Nope. Leuk om te rijden? Reken maar! Als je de kans krijgt om eindelijk een mooie auto te kunnen rijden, dan moet je die kans grijpen! En als je goed voor je personeel en je klantenkring bent gunnen ze je deze auto echt wel. En bij deze zoektocht liep ik er ook tegenaan, ik had niet verwacht dat er zo'n knappe Bentley ruim binnen het budget zou vallen.

Bentley Flying Spur W12

Bouwjaar: 2008
Kilometerstand: 33.300 km
Prijs: € 59.900

Motor: W12 twin-turbo
0-100: 5,2 s
Topsnelheid: 312 km/h

Link naar advertentie
Allemaal bedankt voor het inzenden en de belangstelling en moge de beste winnen! smileys with beer
Stemmen maar!

OER:

Nico GTR - Jaguar XJ 5.0 V8 LWB

Jp053 - Citroën CX 25 Turbo Prestige

Escher - 1968 Imperial Crown Coupe 'Mobile Director'

Smarter - Lincoln Continental Reserve 3.0 V6 AWD

Spekky - Renault 25 V6 Limousine

Jay DoubleYou - Mercedes-Benz 560 SEL Pullman Limousine

Paul Z - Saab 9-5 2.8T Aero Exklusiv XWD Aut.

Rzasa - Honda Legend 3.5i V6 Aut.

Zonder Mazda met BMW - Tesla Model S P85

Caspian - 1993 Land Rover Range Rover Vogue LSE

Pink Panther - Lancia Thema 8.32

j.ko - Mercedes R320 CDI L 4Matic

British Racing Green - Rolls-Royce Camargue

Gewoon Dirk - 2003 Lancia Thesis 2.4-20V

Wrangler - 1984 Aston Martin Lagonda

Afentoe - Lexus LS600h

Gullwing - Hyundai / Genesis G90 5.0

Probenator - Bentley Flying Spur W12

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-06-2017 20:31 door Probenator.
1 Smarter - Lincoln Continental Reserve 3.0 V6 AWD
2 Caspian - 1993 Land Rover Range Rover Vogue LSE
3 Spekky - Renault 25 V6 Limousine
1. Zonder Mazda met BMW - Tesla Model S P85

2. Spekky - Renault 25 V6 Limousine

3. Jp053 - Citroën CX 25 Turbo Prestige
Om trouw te blijven aan mijn eigen insteek en motivatie, laat ik deze week de oudjes in de showroom staan. Deze zijn geweldig voor plezierritten onder de juiste omstandigheden, maar in mijn ogen niet de 24/7 trans Europa express voor het hele jaar door.

1. Gullwing - Hyundai Genesis G90 5.0
2. Nico GTR - Jaguar XJ 5.0 V8 LWB
3. Afentoe - Lexus LS600h

Zat zelf nog te denken om een Fisker Karma in te zenden, ook een prachtige auto binnen de context.
1. Jp053 - Citroën CX 25 Turbo Prestige
2. Pink Panther - Lancia Thema 8.32
3. Paul Z - Saab 9-5 2.8T Aero Exklusiv XWD Aut.
De opdracht:

Kortom: je bent op zoek naar een directieauto waar je zelf met een grote glimlach achter het stuur zit, maar ook waar je jezelf zo nu en dan in kan laten rijden zodat jij achterin nog even het laatste werk afmaakt en een leuk hotelletje boekt voor vanavond, daarnaast zal de auto na zijn functie als directieauto in je auto verzameling zijn oude dag gaan slijten.

Daarmee:
- leuk om te rijden
- ruim achterin
- bijzonder genoeg voor een verzameling

1e Jp053 - Citroën CX 25 Turbo Prestige
2e Paul Z - Saab 9-5 2.8T Aero Exklusiv XWD Aut
3e Gewoon Dirk - 2003 Lancia Thesis 2.4-20V
Ik had me voorgenomen rationeel en redelijk nieuw te stemmen, maar uiteindelijk is het toch weer intuitief stemmen op de heb-factor geworden winking smiley

1) Gewoon Dirk - 2003 Lancia Thesis 2.4-20V
2) Spekky - Renault 25 V6 Limousine
3) Caspian - 1993 Land Rover Range Rover Vogue LSE
Helaas deze week weinig tijd dus geen deelname aan mijn kant. Daarnaast dit weekend ook niet in staat eventueel een nieuwe wedstrijd online te zetten maar wel even stemmen.

1. Gewoon Dirk - Lancia Thesis.
2. Jp053 - Citroën CX Prestige.
3. Caspian - Land Rover Range Rover Vogue LSE.
Ik heb vooral gekeken naar wat ik zelf graag zou willen hebben, maar wat ik ook goed bij de wedstrijd vond passen.

1. Nico GTR - Jaguar XJ 5.0 V8 LWB
Wat zijn dit toch verschrikkelijk mooie auto's, met name van de voorkant. Dit exemplaar heeft dan ook nog een mooie interieur- en exterieurkleur en een goede set lichtmetaal om die V8 aan te vullen. Ik ben verkocht.

2. Smarter - Lincoln Continental Reserve 3.0 V6 AWD
Aanvankelijk vond ik dit met name door die deurgrepen een erg lelijke auto, maar eerlijk gezegd ben ik inmiddels compleet om. Wat staat daar eigenlijk een mooie auto zeg. Bovendien in Nederland heel bijzonder, ook dat is erg leuk.

3. Probenator - Bentley Flying Spur W12
Niet per se moeders mooiste, maar eigenlijk heeft hij ook wel weer wat. Hier staat hij wel in een mooie uitvoering en met die W12 komt hij ook nog wel aardig vooruit, lijkt mij.
1. Paul Z - Saab 9-5 2.8T Aero Exklusiv XWD Aut.
2. Smarter - Lincoln Continental Reserve 3.0 V6 AWD
3. Gewoon Dirk - 2003 Lancia Thesis 2.4-20V
1. Jp053 - Citroën CX 25 Turbo Prestige
2. Rzasa - Honda Legend 3.5i V6 Aut.
3. Spekky - Renault 25 V6 Limousine
1. Probenator - Bentley Flying Spur W12
2. Caspian - 1993 Land Rover Range Rover Vogue LSE
3. Escher - 1968 Imperial Crown Coupe 'Mobile Director'
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close