Occasionwedstrijd #602: 100! | Caspervanc heeft gewonnen!

Gepost door Wouter82 


Welkom bij Occasionwedstrijd #602: 100!




Vanaf dit weekend is het zover: overdag is de maximumsnelheid op snelwegen nog maar 100 km/u crying smilie Dat schijnt iets van doen te hebben met stikstofuitstoot, maar laten we er geen politieke discussie van maken winking smiley Tegenwoordig rijdt zelfs het meest simpele dieseltje fluitend tokkelend 100, maar er zijn ook best wat personenauto's geweest die dat gewoon niet halen. Daar gaan we dus naar op zoek! Omdat het misschien te beperkend is, is er ook een alternatief criterium: een acceleratie van 0-100 km/u in minimaal 20 seconden.

De opdracht:

We gaan op zoek naar een auto die:
- Een maximumsnelheid heeft van maximaal 100 km/u, en/óf
- Een acceleratietijd heeft van minimaal 20 seconden om de 100 km/u te behalen.

Verder:
- 100 km/u = 62 mph.
- Maak aannemelijk dat aan de voorwaarden wordt voldaan.
- Het moet een personenauto zijn, of een auto die in Nederland als personenauto zou worden geregistreerd. Bv. personenbusjes mogen dus niet meer dan 8+1 zitplaatsen hebben. En bijvoorbeeld campers op "geel kenteken" mogen dus niet, ook buitenlandse campers niet.
- De auto moet technisch zijn oorspronkelijke specificaties hebben.
- De auto moet apk of vergelijkbaar hebben, of aannemelijk daarvoor in aanmerking komen.
- Bouwjaar: 1950 t/m 2015.
- Budget: € 25.000,-
- Te koop: overal.





Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Maximaal 5 foto's.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.
- iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.

Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 426
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527 Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW
551: auto's met 4 afzonderlijke koplampen - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6
560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
568: Clean - Total Loss
569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter
582: De facelift – Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc
588: Twee punt Nul - 929V6
589: Kerstster - Guus Leferink
590: De vertegenwoordigersauto - Jp053
591: Eén blok, twee occasions - Spekky
592: Oranje knipperlichtglas - Caspervanc
593: Tatuutatuuuu - Barri
594: Het dak er af! - Timo
595: who's afraid of red, yellow and blue? - Guus Leferink
596: Het is het net niet... - British Racing Green
597: HYBRID, PHEV, EV & WATERSTOF - smarter
598: Audio - Wouter82
599: Praalwagen– Opel Omega
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82




Inzenden kan tot woensdag 18 maart 20:00 uur.

Stemmen kan tot vrijdag 20 maart 20:00 uur.

Veel succes!



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2020 20:10 door Wouter82.
Max 95 km/h EN van 0-80 km/h in 29,3 sec.

Renault 4CV(klik)
(met eenwielige aanhanger, dus nog wat minder snel en langer accelereren)
Bouwjaar: 1952, Prijs: € 10 550





Vends Renault 4 CV 6 moustaches de 1952 avec remorque monoroue
Part toute distance par la route (mais il ne faut pas être trop pressé….)
Jantes étoiles réglées et équilibrées sur les tambours rectifiés
Tous les freins sont neufs : maitre-cylindre, flexibles, cylindres récepteurs, garnitures
Train avant neuf
Roulements arrière neufs
Batterie neuve (attention : circuit en 6V)
Pompe à eau + durites neuves
Carbu 26DIS neuf sur pipe spécifique (plus de soucis de carbu qui fuit) avec filtre camenbert
Réservoir traité RESTOM + jauge neuve
Joints portes + pare-brise neufs
Volant genre Quillery
Tapis de sol neufs
Sellerie d'origine avec quelques traces d'usure
Pneus et chambres neufs
Remorque monoroue + une deuxième remorque avec essieu de 4CV en jantes étoile
Galerie de toit OLD
Stock de pièces
Démarre au quart de tour lors de nos sorties régulières
CG normale / CT OK jusqu’en 07/2020, sera repassé dès intérêt réel
Bagages et accessoires peuvent être vendus avec selon votre souhait
Je suis à votre disposition pour tout renseignement complémentaire
Négociation possible mais devant la voiture et après essai
Contact par mail, SMS ou téléphone à votre convenance



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-03-2020 22:01 door Spekky.
Honda N360:

Topsnelheid 105 km/u
Acceleratie tot 100: 29,3 seconden
Vraagprijs € 8.988









[suchen.mobile.de]



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-03-2020 09:14 door Pepe41.
Quote
Wouter82
opzoek

sad smiley

Oldsmobile Delta 88 Diesel 1979 (klik!)



Toegegeven: de 100 km/h haalt hij met gemak, maar haast moet je met een acceleratie van 0-100 km/h in 21,3 s zeker niet hebben en rekening houdend met de notoire onbetrouwbaarheid van dit V8-dieselblok laat je het wel uit je hoofd om hem op z'n staart te trappen. Daarnaast is deze sloep door z'n hele karakter natuurlijk al de ultieme onthaastauto. Fluisterde hier iemand iets over stikstof...?









€ 8.000,-
Quote
929V6
Quote
Wouter82
opzoek
Ik kan het 20 of 30 keer kritisch nalezen, foutjes kunnen er toch doorheen slippen eye rolling smiley
Quote
Wouter82
Quote
929V6
Quote
Wouter82
opzoek
Ik kan het 20 of 30 keer kritisch nalezen, foutjes kunnen er toch doorheen slippen eye rolling smiley

Was ook wel een beetje flauw van mij, had me zelf vast ook wel kunnen overkomen.
Geen oude auto die ingehaald is door de tijd en niet meer kan meekomen met het huidige verkeer, maar een electrische auto uit 2012 met vleugel deuren!
Deze hippe auto gaat echter niet harder dan 80 km/u, maar je moet wel lef hebben om hiermee over de snelweg te rijden.

Renalt Twizy



Prijs: € 6.999 excl. BTW
Topsnelheid 80 km/u
Quote
MX6
Geen oude auto die ingehaald is door de tijd en niet meer kan meekomen met het huidige verkeer, maar een electrische auto uit 2012 met vleugel deuren!
Deze hippe auto gaat echter niet harder dan 80 km/u

In Noorwegen een populaire auto voor de cruisegangers. Ze konden ze huren in het dorp en dan de bergpas op (12%) om daar op het plateau te kijken. Werd op een moment een hobby van mij om ze te "jagen" winking smiley In de Corsa vol brullend omhoog, haarspeldbocht gillend bandje doorkomen en dan met 5000rpm op ze af stormen. Ze wisten niet hoe snel ze aan de kant moesten komen grinning smiley Mooie herinneringen
Ze zeggen dat elektrische auto’s snel accelereren.
Sommige echter, zijn veel langzamer dan hun benzine of diesel broertjes.

Renault Kangoo ZE Maxi Family

0-100km/h 22,4 sec.
Bouwjaar 2015
Top 130km
€ 13.500














Hier te koop



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-03-2020 13:42 door Pink Panther.
Achter het ijzeren gordijn maakten ze weinig snelle auto's, maar 0-100 in 38 seconden* isnut smiley.
Die suicide-deuren daarentegen zijn thumbs up.

FSO Syrena 104 1968












De prijs van de Syrena is omgerekend 9.500,-- euro



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2020 22:39 door Jp053.
Ik ga voor een van de weinige mooie Volkswagens ooit gemaakt.
Volkswagen Karmann Ghia





19.100

0-100 27.0sec
info
Fiat Panda 30 S

[www.nervesauto.it]











Fiat Panda 30 S, 1985, in red color, gray interior, 652cc, 20cv, 5-seater, manual transmission, registered to the Registro Fiat Italiano, with Italian registration (Venezia). This Fiat Panda 30 S is a conserved car, never been restored, original color, the body is sound, the engine bay is in order with its original stickers, the interior is tidy and not worn – mind that many Panda have been overused since they are considered cars for work or daily use, so the result is a used car (quite normal, isn’t it?) but this is not the case. In 1981, the Fiat Panda, designed by Giorgetto Giugiaro, was awarded with the well-known Compasso d’Oro, the industrial design made in Italy award.

1985
€ 2800,-

0-100 km/h in 36 secondes
Citroen Ami 6





0-100 in 44,6 seconden volgens deze test uit 1965 (opent pdf als je klikt)
Topsnelheid ligt met zijn 24pk rond de 110 als je lang genoeg de tijd hebt tenminste om dat te halen.
Prijs € 14.999,00
Bouwjaar 1964
Kilometerstand 55.000
Pk's 24
Wir verkaufen aus unserer Oldtimer - Sammlung eine Citroën ami 6 Berline, das Auto stammt aus Südfrankreich und wurde im Jahr 2002 restauriert. Die ami6 Berline hat viel seltenes und originales Zubehör. Das skurrile originale Continental Edison Radio mit Dachantenne ist funktionsfähig. Die oberen schmalen Zierleisten von Robri und die seitlichen Kiemen sind absolut selten. Die Schwellen sind mit Chromblenden verkleidet. In der Heckscheibe ist eine originale Jalousien montiert. Auf der Motorhaube und den Kofferraumdeckel sind ebenfalls die Robri Zierleisten. Weiteres Zubehör Außenspiegel, abschließbarer Tankdeckel und Radzierbenden und die hinteren Chombügel. Selbst im Motorraum ist der original Yacco 2 Liter Ersatz Ölkanister und der Holz Unterlegkeil, Sarterkurbel und Wagenher drin. Ein absolutes Einzelstück für Liebhaber.






2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-03-2020 10:10 door Zonder Mazda met BMW.
[www.autowereld.nl]

Saab 96
1965
€11.950,-

0-100 km/u in 25,6 seconden
link: [saabmuseum.com]








3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-03-2020 17:32 door Nemesis Inferno.
Quote
Nemesis Inferno

Reliant Rialto
£2.995,- €3.312,23

Met nog geen 900 cc aan motorinhoud lijkt het me sterk dat deze Reliant Rialto binnen 20 seconden de 100 km/u haalt.

Makkelijk, het ding weegt niets.
Fiat 500 TOPOLINO











Bouwjaar 1952 Prijs €10.950

Dit 610 kg wegende Italiaanse coupeetje heeft een 569 cc motortje en een topsnelheid van 95 km/u. Zie hier de specificaties.
Quote
Pink Panther
Quote
Nemesis Inferno

Reliant Rialto
£2.995,- €3.312,23

Met nog geen 900 cc aan motorinhoud lijkt het me sterk dat deze Reliant Rialto binnen 20 seconden de 100 km/u haalt.

Makkelijk, het ding weegt niets.

Oh ja natuurlijk, daar had ik even geen rekening mee gehouden. Ik ga nog even op zoek.
Suzuki SC 100 GX

vermogen 36 kW / 49 pk
topsnelheid 132 km/h
acceleratie 0-100 21,0 seconden
massa 648 kg

Technische gegevens

Advertentie











05-1983
Benzine
Handgeschakeld
Coupé
Rood
92.565 km
€ 12.500
Prima dat het allemaal wat langzamer moet mag, maar dat doen we dan wel in stijl. Schuifdakje open, zondagse kleertjes aan en lekker over de rechterbaan naar opa en oma voor een heerlijk bakkie smiling smiley

1974 Mercedes-Benz 240D - € 24.800
[www.autoscout24.fr]



Deze mooie W115 oftewel de "strich acht" doet met zijn 65 pk zo'n 25 seconden over de 0-100 sprint en bij 130 km/h is de vaart er écht wel uit.











1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-03-2020 17:10 door Zadelsnuiver.
Net terug van een zonvakantie (en terugkeren viel nog niet mee met geannuleerde vlucht enzo... pff....), dus nu kan ik weer meedoen... met een oude Lancia

1952 Lancia Ardea



€ 14.000
88.900 km

Dit is een Ardea van de 4e en laatste generatie, met een vermogensupgrade voor de V4 motor.

Op de Italiaanse WIkipedia-pagina staan wat technische gegevens en metingen die met een serie IV gedaan zijn
"Belangrijkste kenmerken: motor: 4-cilinder V voor van 902,58 cm³, vermogen 30 pk bij 4.600 tpm; maximale snelheid: 105 km/u

Metingen:
Maximumsnelheid: 103.305 km/u in 4e versnelling.
Acceleratie van 0 tot 100: 42,3 s; van 0 tot 80: 21,6 s; van 0 tot 60: 10,5 s; van 0 tot 40: 4,7 s
Remafstanden: 23,6 meter bij 60 km/u; 42,5 meter bij 80 km/u; 67,8 meter bij 100 km/u.
"





Suicide doors voor een gemakkelijke instap:


Een bijzondere motor:




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-03-2020 19:50 door lybra.
Dat niet elke 'moderne' auto snel is, bewijst deze rakker: nul naar honderd in precies 20,0 sec.

2005 Fiat Panda 4x4





Helaas geen overzichtsfoto van het interieur, wel bewijs van de climate control en een heerlijk navigatiesysteem:





Een panoramisch schuifdak zit er ook nog in, deze uitvoering maakt mij enorm hebberig.

Voor € 3.950 kan hij van jou zijn, hier is de advertentie.
The good old Citroën 2CV, en in dit geval niet de bloedsnelle 2CV6, maar de inmens trage 2CV4

1978 Citroën 2CV4



BRON
Topsnelheid: 101 km/h
Acceleratie 0-100: 45 sec.

Prijs € 4.000
Bouwjaar 1978
Kilometerstand 50.100 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
APK Ja, t/m 05 December 2020
BTW auto Nee, marge
Kenteken 89-ZB-BT
Datum deel 1 05-12-1978
Belasting Geen, belastingvrij
Motorvermogen 18 kW (24 pk)
Aantal deuren 4-deurs
Aantal zitplaatsen 4
Aantal cilinders 2-cilinder
Cilinderinhoud 435 cc
Carrosserie Sedan
Kleur Rood
Gewicht 560 kg



De Citroën 2CV4, het was de goedkoopste auto welke je kon kopen in de jaren 70. Vele mensen zijn ooit begonnen met het autorijden in een (lelijk) eendje en hebben er vast en zeker behoorlijke avondturen mee gehad. Of je nou er mee naar Frankrijk ging om te kamperen, je boodschappen deed of simpel weg moest blijven plakken achter een vrachtauto omdat je er niet voorbij kon, het rijden in een Eend is een geweldige ervaring.

De 2CV4 variant was echt goedkoop als basis uitvoering. Daarmee beginnen nu langzaam deze exemplaren in de gratie te komen. Wil je lekker onthaasten en genieten van het autorijden van vroeger is dit je ultieme auto. Vele mensen houden namelijk van het fijne hoog-toerige karakter wat specifiek de 2CV4 heeft net als natuurlijk de fijne veerweg waar de Citroën bekend om stond.





Dit leuke rode Eendje komt van oorsprong uit Frankrijk en is in 2007 in Nederland gekomen. De oorspronkelijke kleur was beige. Maar een Franse eigenaar heeft bedacht om met de Franse slag er iets van Rood van te maken. Het oogt wel leuk. Maar met nadruk op de Franse Slag zeg maar.. Nu komt de lak her en der wat los en dat is voor het oog minder fraai Verder is de auto lekker hard te noemen, zowel de bodem als het chassis en het motortje loopt top en is een paar jaar geleden gereviseerd. De rest van de techniek werkt allemaal naar behoren en je rijdt er zo mee weg.

Deze Citroën 2CV staat voor een geweldige rijervaring voor je klaar voor de prijs van €4.000,-. Deze auto is technisch gecontroleerd, voorzien van een geldige APK en een gewaarborgde kilometerstand. Je gaat met een vertrouwd gevoel genieten van deze auto.


Gewoon een doodnormale Opel Kadett uit 1991.
Op te halen voor €1.400,-

Reden met bosjes rond en was leaselieveling in die tijd. Nu zeldzaam. Maar zo’n leuk model.

Het is een mooie 1.7d met 57pk. Als handbak goed voor het sprintje in 18s, maar deze luxe automaat geeft je nog wat extra ontspanning door 21s over de standaardsprint te doen smileys with beer . We hadden vroeger een 1.3. Ook al zo’n strepentrekker. Als kind verwonderde ik me er al over hoe t ding 220 (stond op de teller) moest halen. Hopeloos teleurgesteld was ik toen bleek dat dat ook een utopie was...







VW Kever Ovaal '53

Van origine Zweeds kevertje, een ovaaltje uit 53 welteverstaan. Een vroege dus voorzien van de hartjes-achterlichten en eigenlijk helemaal mooi origineel. Zeer mooi als nieuw interieur. Bekleding stoelen, hemel deurpanelen, vloerbekleding, het is allemaal super. Prachtig chroomwerk rondom, vers in de lak. Nieuwe uitlaat, handgrepen, bumpers, spatlappen, spiegel, koplampen, embleem, claxon, accu, remcilinders, nieuwe krasvrije voorruit, enz, enz. Grote white wall banden met radiaal profiel. De bodem is voorzien van de bekende Zweedse bescherming, we hebben de kever technische helemaal nagelopen. Gewoon een echt, mooi, goed ovaaltje. Nu nog op Zweeds kenteken maar u krijg van ons een NL kenteken als de auto in Nederlands blijft. We doen ons best mooie foto's te maken van onze klassiekers maar ook deze Kever moet u echt zelf even komen bekijken. U bent van harte welkom in Schijndel.

BOUWJAAR 1953 | KM 07153 op de teller | Prijs: €24.450

Motorvermogen 18 kW (24 pk)
Cilinderinhoud 1131 cc

Quote


0-60 mph : 42.1 seconds.
Top Speed : 66 mph | 106.194 km/h

Technical Specifications














2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2020 21:56 door Total Loss.
2007 Hindustan Ambassador 2.0 Diesel
0-100 in 29,3 seconden

[www.olx.in]









€ 2.545
Het is tijd om te gaan stemmen en daarom hier allemaal op een rijtje.
1. Spekky Renault 4CV


2. Pepe 41 Honda N360


3. 929V6 Oldsmobile Delta 88 Diesel 1979


4. MX6 Renault Twizy


5. Pink Panther Renault Kangoo ZE Maxi Family


6. JP053 FSO Syrena 104 1968


7. Epica Volkswagen Karman Ghia


8. Rzasa Fiat Panda 30S


9. Zonder Mazda met BMW Citroen Ami6


10. Nemesis Inferno Saab 96


11. SVF fiat 500 topolino


12. Bobbeltje Suzuki SC 100 GX


13. Zadelsnuiver 1974 Mercedes-Benz 240D


14. Lybra 1952 Lancia Ardea


15. Timo 2005 Fiat Panda 4x4


16. Guus Leferink 1978 Citroën 2CV4


17. caspervanc Opel Kadett


18. Total Loss VW Kever Ovaal '53


19. ESCHER 2007 Hindustan Ambassador 2.0 Diesel
1. Zonder Mazda met BMW Citroen Ami6
2. JP053 FSO Syrena 104 1968
3. Total Loss VW Kever Ovaal '53
Epica dank voor het rijtje maar in mijn geval heb je niet de juiste foto gebruikt.
1. Spekky Renault 4CV
2. Lybra 1952 Lancia Ardea
3. JP053 FSO Syrena 104 1968
1. Spekky - Renault 4CV
2. caspervanc - Opel Kadett
3. rzasa - Fiat Panda 30S
Quote
Zadelsnuiver
Epica dank voor het rijtje maar in mijn geval heb je niet de juiste foto gebruikt.

Bij mij ook niet de 1e foto uit mijn inzending. Maar dat zal met de o zo fraaie Kangoo niets uitmaken.smileys with beer
Quote
Zadelsnuiver
Epica dank voor het rijtje maar in mijn geval heb je niet de juiste foto gebruikt.
Dat klopt, maar ik heb de meeste duidelijk foto's gebruikt jou eerste foto is half van boven.
Quote
Epica
Quote
Zadelsnuiver
Epica dank voor het rijtje maar in mijn geval heb je niet de juiste foto gebruikt.
Dat klopt, maar ik heb de meeste duidelijk foto's gebruikt jou eerste foto is half van boven.

Toch blijft het aan de deelnemer om te bepalen welke foto hij/zij in het OER wilt, dat is dus altijd de eerste foto in de inzending en zo staat het ook in de spelregels thumbs up
Quote
Zadelsnuiver
Quote
Epica
Quote
Zadelsnuiver
Epica dank voor het rijtje maar in mijn geval heb je niet de juiste foto gebruikt.
Dat klopt, maar ik heb de meeste duidelijk foto's gebruikt jou eerste foto is half van boven.

Toch blijft het aan de deelnemer om te bepalen welke foto hij/zij in het OER wilt, dat is dus altijd de eerste foto in de inzending en zo staat het ook in de spelregels thumbs up
Dan heb ik dat gemist, mijn excuus.
1. caspervanc - Opel Kadett
2. Spekky - Renault 4CV
3. Bobbeltje - Suzuki SC 100 GX
1. caspervanc Opel Kadett
2. Timo 2005 Fiat Panda 4x4
3. ESCHER 2007 Hindustan Ambassador 2.0 Diesel
1. Total Loss VW Kever Ovaal '53
2. Pepe 41 Honda N360
3. Lybra 1952 Lancia Ardea

Indien een iets minder groezelig exemplaar had zeker Guus Leferink 1978 Citroën 2CV4 in de punten gevallen (is dan ook spotgoedkoop voor een occasion-eend).
Maar het blijft een occasionwedstrijd en de uiterlijke staat geldt voor mij minstens net zoveel als originaliteit van inzending.
1. Caspervanc
2. Total loss
3. Lybra
1) caspervanc // Opel Kadett
2) Zadelsnuiver // Mercedes-Benz 240D
3) 929V6 // Oldsmobile Delta 88 Diesel
Quote
Zadelsnuiver
Quote
Epica
Quote
Zadelsnuiver
Epica dank voor het rijtje maar in mijn geval heb je niet de juiste foto gebruikt.
Dat klopt, maar ik heb de meeste duidelijk foto's gebruikt jou eerste foto is half van boven.

Toch blijft het aan de deelnemer om te bepalen welke foto hij/zij in het OER wilt, dat is dus altijd de eerste foto in de inzending en zo staat het ook in de spelregels thumbs up

Dat staat er (al lang?) niet meer in. Zo lijken er vaker geruisloos vaste spelregels te verdwijnen. Soms bij themawedstrijden waarbij bepaalde vaste regels niet van toepassing zijn, maar dan is het beter de afwijkende regels bij de opdracht te vermelden en van de vaste regels af te blijven, want geheid vergeet de organisator van de volgende wedstrijd ze weer terug aan te passen.
Quote
929V6
Quote
Zadelsnuiver
Quote
Epica
Quote
Zadelsnuiver
Epica dank voor het rijtje maar in mijn geval heb je niet de juiste foto gebruikt.
Dat klopt, maar ik heb de meeste duidelijk foto's gebruikt jou eerste foto is half van boven.

Toch blijft het aan de deelnemer om te bepalen welke foto hij/zij in het OER wilt, dat is dus altijd de eerste foto in de inzending en zo staat het ook in de spelregels thumbs up

Dat staat er (al lang?) niet meer in. Zo lijken er vaker geruisloos vaste spelregels te verdwijnen. Soms bij themawedstrijden waarbij bepaalde vaste regels niet van toepassing zijn, maar dan is het beter de afwijkende regels bij de opdracht te vermelden en van de vaste regels af te blijven, want geheid vergeet de organisator van de volgende wedstrijd ze weer terug aan te passen.
Dan had ik het toch goed, ik dacht al ik kan de regel niet vinden, maar dat ligt dus niet aan mij.
Quote
929V6
Quote
Zadelsnuiver
Quote
Epica
Quote
Zadelsnuiver
Epica dank voor het rijtje maar in mijn geval heb je niet de juiste foto gebruikt.
Dat klopt, maar ik heb de meeste duidelijk foto's gebruikt jou eerste foto is half van boven.

Toch blijft het aan de deelnemer om te bepalen welke foto hij/zij in het OER wilt, dat is dus altijd de eerste foto in de inzending en zo staat het ook in de spelregels thumbs up

Dat staat er (al lang?) niet meer in. Zo lijken er vaker geruisloos vaste spelregels te verdwijnen. Soms bij themawedstrijden waarbij bepaalde vaste regels niet van toepassing zijn, maar dan is het beter de afwijkende regels bij de opdracht te vermelden en van de vaste regels af te blijven, want geheid vergeet de organisator van de volgende wedstrijd ze weer terug aan te passen.

Niet per definitie eens. De enige manier waarop dat zou werken, is als je duidelijk stelt in de geest van: "Van de volgende vaste regels wijk ik af: {vaste regel} > {afwijking}". Gaat dat halfslachtig, dan spreekt de OP zichzelf veel te vaak tegen.

On topic nu, nu alles wel heel rustigaan gaat (niet eens op de snelweg), is dit haast het perfecte thema. (y)
Mijn stemmen gaan naar inzendingen waarvan ik niet had verwacht dat ze zó traag zijn.

1e plaats: Nemesis Inferno - Saab 96
2e plaats: 929V6 - Oldsmobile Delta 88
3e plaats: .Timo - Fiat Panda
1. Lybra 1952 Lancia Ardea
2. SVF fiat 500 topolino
3. Nemesis Inferno Saab 96
1. Timo 2005 Fiat Panda 4x4
2. Bobbeltje Suzuki SC 100 GX
3. Epica Volkswagen Karman Ghia
1. Bobbeltje Suzuki SC 100 GX
2. caspervanc Opel Kadett
3. Epica Volkswagen Karman Ghia
1) 929V6
2) Zadelsnuiver
3) MX6
Auto‘s die ik toch iets sneller had verwacht:

1e Nemesis Inferno Saab 96
2e Epica Volkswagen Karman Ghia
3e Timo 2005 Fiat Panda 4x4
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.