Occasionwedstrijd # 430: Reïncarnatie - Wouter82 heeft gewonnen!

Gepost door Pink Panther 


Welkom bij Occasionwedstrijd # 430: Reïncarnatie




Gracieus een dagje ouder, dat was de titel van wedstrijd 429. Als je zelf ouder wordt, ik ben een kind van de sixtees, krijg je ook steeds meer met oudere mensen te maken. De generatie boven je komt in leeftijden die minimaal met het getal 7 beginnen en daarmee komen ook allerlei kwaaltjes en helaas ook serieuze problemen te voorschijn. En zien zij, en daarmee veelal ook de generatie onder hen (zoals ondergetekende dus), veel vaker een arts, ziekenhuis of andere hulpverlenende instantie. Noem het mantelzorg, ik noem het liefde.

Het hoort bij het leven, maar zo nu en dan zou ik het wel eens leuk vinden de tijd terug te draaien. Een overleden persoon weer eens te zien schitteren, schateren en schutteren. Drie woorden met slechts enkele letters verschil, maar een totaal andere betekenis.

Genoeg geschetterd! De opdracht van deze week:

Zoek een auto waarvan je graag zou hebben dat er een moderne reïncarnatie van werd gemaakt.

We zoeken dus een nette auto die aan de onderstaande regels voldoet, maar waarvan je een hedendaagse variant graag van zou omarmen.
Dus geen opknapper die je graag weer tot leven brengt!

De regels van deze week:

- Maximale prijs: € 250.000
- Bouwjaar: tot 1990
- Mag wereldwijd te koop staan
- Auto moet in volledig originele staat zijn
- Bestelwagens tot 3500kg gewicht zijn toegestaan
- Een persoonlijke motivatie waarom je vindt dat net dat model gereïncarneerd moet worden, wordt geapprecieerd

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per inzending.
- De eerst geplaatste foto in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal één inzending per persoon; als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal één foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.
- Geen schade-auto, tenzij expliciet in de opdracht anders is vermeld.

Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 199
200: Two Hundred - Pink Panther
201: Mag het iets meer zijn? - smarter
202: Simplify, then add lightness - 929V6
203: La Nationale 7 - rzasa
204: Opvallende bedrijfswagen - non-turbo
205: De Bende van Nijvel – Spekky
206: Anniversary – Wouter82
207: Rotte peren - Zonder Matra, met BMW
208: Tweecilinders - British Racing Green
209: Happy with Honda - PascalD
210: Vier maal vier - Guus Leferink
211: Ford - Escher
212: Decennia - Pink Panther
213: Icons and Golden Years - zonder Matra, met BMW
214: De driecilinder - rzasa
215: De topvariant - smarter
216: Boven je pet(je) - Niels.
217: Vergeten auto's - Jorn
218: Alle gekheid op een parkeerplaatsje - JW01
219: Walter de' Silva - zonder Matra, met BMW
220: 1970 - non-turbo
221: London–Sydney Marathon 1968 - Guus Leferink
222: De kadett-klasse - 929V6
223: Zo goed als nieuw - rzasa
224: Hetzelfde type- smarter & Escher
225: American History - Bozzie
226: Yoshisuke Aikawa a.k.a VW-liefhebber kiest Japans – Spekky
227: Anderhalve auto – JOtter
228: Vierdeurs cabrio – 929V6
229: Laat ze maar schuiven!- Escher
230: Eerste eigenaar- D. Elzinga
231: Nieuwe rijken - Guus Leferink
232: De jaren 50 - Sams4ng
233: Designed by.....Guigiaro - Wrangler
234: Een pakketje schroot met een dun laagje chroom - Guus Leferink
235: 6 in lijn - Marno
236: Mooi kleurtje - Guus Leferink
237: Comfort... - smarter
238: Van een oud vrouwtje geweest... - British Racing Green
239: Krachtige Stationwagens - 929V6
240: Championnat de Super Stock-Car - Escher
241: Prachtige interieurs - JW01
242: Your "date of birth"-car - Remus
243: Vandaag is rood – rzasa
244: Bestel maar - Meike
245: Project 2 - non-turbo
246: Allemaal beestjes - Guus Leferink
247: Hier bekend, maar toch weer niet... - Escher
248: (Niet) Mijn Auto - rzasa
249: US-specs - Niels.
250: Striping - Meike
251: How low can you go - Pink Panther
252: The Bold and the beautiful - Niels.
253: De perfecte youngtimer - D. Elzinga
254: Laadbakkie- 929V6
255: Taxi! - Soloman
256: Nummer één! - Escher
257: Platform-sharing - Wouter82
258: Hittegolf! - smarter
259: Zo uit de folder weggereden – Spekky
260: Ronde koplampen - Joep 83
261: Merkencups - Wrangler
262: Barnfind / Schuurvondst - Pink Panther
263: Exclusief voor weinig- Escher
264: Follow the leader - Niels.
265: Origineel Nederlands - Wrangler
266: Banzai! The rise of the Japanese car- Auto-fan
267: Jong geleerd...- Shooting Brake
268: Groen als het struikgewas- Escher
269: Originele lak - PascalD
270: zonder pookje - Zonder Matra, met BMW
271: Is gas toch niet alleen om op te koken? - Escher
272: Kleurrijk trio - Escher
273: Snel... vergeten - Niels.
274: Moderne techniek - Pink Panther
275: Schimanski - 929V6
276: Touristenfahrten op de Nordschleife, 1973 - Guus Leferink
277: Overpriced - smarter
278: Niets is wat het lijkt: Replica! - rzasa
279: Baanbrekend - rzasa
280: Recht en hoekig – Wouter82
281: Winterproject - 929V6
282: London-Sydney Marathon, anno 2014 - Niels.
283: IJzeren Gordijn - stoterstangen90
284: Oprijwagen - 929V6
285: 1974 - Bobbeltje
286: Miami Vice - Pink Panther
287: Mislukking- Gullwing & Escher
288: Bewegende delen - smarter
289: De GL versie - Niels.
290: Youngtimer Lease- Escher
291: POA - Lybra
292: V6 Turbo- Escher
293: 1 model, vele varianten - smarter
294: Geniale hutjes - Wrangler
295: Allright Chaps! - Ouwediesel
296: Een auto voor de Koning - Singleframegrille
297: Le chique a la française - Wrangler
298: Brasil Festa - D. Elzinga
299: De driedeurs hatchback - Guus Leferink
300: 300 - Spekky
301: Machtig mooie match merk met model - Singleframegrille
302: The bad and the ugly, of op z'n Nederlands: niet moeders mooiste- Escher
303: The Malaise Era - Zonder Matra, met BMW
304: Fully loaded - Pink Panther
305: Jackpot! - Guus Leferink
306: Let's get digital - smarter
307: A giant leap - Escher
308: En vogue - rzasa
309: A place on earth - Bobbeltje
310: Bouwvak- Escher
311: Wij mannen doen het verkeerd... – Wouter82
312: Fabbrica Italiana Automobili Torino – 929V6
313: Een rode cabriolet voor een klein budget! – Niels.
314: Video star- Wrangler
315: Topless aanmodderen - smarter
316: Restomod - Singleframegrille
317: Dutch Design - Jorn.
318: MMBS - 929V6
319: Met het hele gezin naar Sporthuis Centrum - smarter
320: Woodie – Smarter/Niels.
321: Kleine beurs – Spekky
322: 6 ruiten – Stefan-V6
323: Britannia rule the....roads? - 929V6
324: Mag het een klepje meer zijn? - smarter
325: Kleur bekennen - rzasa
326: Dubbele koplampen - Guus Leferink
327: Sinterklaas-editie- Escher
328: Geimporteerd - Zonder Matra, met BMW
329: Mille Miglia - Pink Panther
330: Pick-up - Wrangler
331: Vintage Racer - rzasa
332: 5 - Pink Panther
333: Vreemde vormen - smarter
334: Geen stijl - Escher
335: The ugliest of all - Rzasa
336: Diesel - Pink Panther
337: Look-alike - Zonder Matra, met BMW
338: Het motorkapornament - rzasa
339: De fraaie hatchback - smarter
340: Veel voor weinig: het afschrijvingskanon- Escher
341: 3 landen, 1 jaar - Wrangler
342: We all live in a Yellow Submarine - smarter
343: Panoramisch uitzicht - Pink Panther
344: Zeldzaam! - rzasa
345: 3e zitrij - Wouter82
346: Sleeping time - Guus Leferink
347: Porsche 911 - Smarter
348: tatu tatu - JW01
349: AutoRAI - Niels.
350: Around the World - smarter
351: Track Day - Escher
352: Moby Dick - rzasa
353: Suicide doors - Wrangler
354: 3 doors, 5 doors and 4 doors -Shooting brake
355: Budgetdroomgarage - Pink Panther
356: You paid how much? - Niels.
357: Eighties verantwoord - Niels.
358: To turbocharge or not to turbocharge, that's the question... - PascalD
359: De cirkel is rond - Smarter
360: Vakantiecombi: Cabrio met Caravan - Bobbeltje
361: Kaal, Kaler, Kaalst - Zonder BMW met Mazda
362: Typische vrouwenauto - Zonder BMW met Mazda
363: Je had maar één taak ! - Spekky
364: Zeg 'ns aaa - Wrangler
365: De 4 seizoenen - smarter
366: Grand Touring Coupé - smarter
367: Geel en grijs - Escher
368: Not Lost in Translation - Auto-fan
369: Het Gouden Stuur - Escher
370: River Deep, Mountain High - 929V6
371: De direct ingespoten diesel - JW01
372: De pekelbak - .Timo
373: De lengte in - Pink Panther
374: Een „vreemde" eend - 929V6
375: Racen voor een appel en een ei - flat412
376: Into the rough stuff? - Wouter82
377: Beste en slechtste voorbeeld - Meike
378: Barrelbrigade - keuze van het forum ! - Shooting Brake
379: Slakkentempo - Guus Leferink
380: Streetview - smarter
381: Extreme make-over: de facelift - Escher
382: Het modellengamma - Escher
383: That's so 90's - Zonder BMW met Mazda
384: Midlife Crisis Auto - Joop053
385: Help Max -> Mikaela Ahlin-Kottulinsky auto - afentoe
386: Klein maar fijn - Zadelsnuiver
387: Mooi wit is niet lelijk - Escher
388: Motorweek Retro Review - Zadelsnuiver
389: De anonieme miljonair - D. Elzinga
390: CVT - 929V6
391: De auto van oom agent - Joop053
392: Kijken, kijken en niet (kunnen) kopen - Shooting Brake
393: De meest verkochte auto aller tijden - zonder BMW met Mazda
394: Tatort - 740estate
395: European Car of the Year 1964 t/m 2015 - Smarter en Zadelnuiver
396: Roadtrip voor 6! - Escher
397: De moderne 'special edition'- 929V6
398: Mind the pedestrians, Richard! - smarter
399: Gered van Johnny (en soms ook niet helaas..) - Joop053
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6



Inzenden kan tot woensdag 30 november, 20.00 uur.
Stemmen tot vrijdag 2 december, 20.00 uur.


Veel succes!



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-12-2016 21:02 door Pink Panther.
Het ontbreekt Ford al een lange tijd aan een topmodel. Na de behoorlijke geflopte laatste Scorpio was het bedoeling dat klanten overstapten op een Volvo of Jaguar, destijds in bezit van Ford. Het Koninklijke huis deed dat braaf, maar veel klanten zullen ongetwijfeld toch voor een ander merk hebben gekozen. Ik ga nog wat verder in de de tijd voor een van de mooiste generaties Granada.

Ford Granada 2.3 V6











Dieser wirklich einzigartige Ford Granada ist wirklich wie neu und hat noch seine Originallackierung bis auf die hintere rechte Tür, die auf Grund einer Parkbeule in unserer Werkstatt nachlackiert wurde. Er kommt aus Südfrankreich und hat auch nie Salz etc. gesehen. (Siehe Bilder des wirklich einmaligen Unterbodens!) In unserer Werkstatt wurde u.a. eine Tankreinigung durch geführt, die Bremsanlage überholt (mit neuen Bremsschläuchen u. Hauptbremszylinder), die Vergaser wurden gereinigt u. auch Benzinleitungen erneuert. Natürlich wurde auch eine neue Hohlraumkonservierung durchgeführt.

13-9-1972
28.400 km
€ 28.850



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-11-2016 10:40 door Wouter82.
Ik denk dat ik zelfs wat te jong ben, om een echte liefde te hebben voor autos van voor 1990.
Quote
Gullwing
Ik denk dat ik zelfs wat te jong ben, om een echte liefde te hebben voor autos van voor 1990.

Ook voor Porsches van voor 1990 Gullwing?
FIAT 130 3200 automaat

[voorraad.autodatawheelerdelta.nl]











Fiat heeft heel lang luxe automobielen gemaakt. Tuurlijk, ze zijn groot geworden met hun kleine grut, maar auto's als de 2300, ook als station en coupé verkrijgbaar, de 130 (de 130 coupé is veel bekender), de 132 en Argenta vonden zeker in hun thuisland gretig aftrek onder directeuren, notabelen en doktoren. Met de Croma werd het al een stuk minder, misschien ook vanwege de Thema van hetzelfde concern.
Benieuwd waarmee Fiat nu op de proppen zou komen wanneer men zou proberen om de concurrentie met BMW en andere premiummerken aan te gaan. Ze kónden het destijds wel.

Bij dit exemplaar is de verkoopprijs op aanvraag, maar ik neem aan dat deze ver onder de 250.000 euro zal liggen.

Km. stand:
4.873 km
Bouwjaar:
1974
Automaat
Quote
Jp053
Quote
Gullwing
Ik denk dat ik zelfs wat te jong ben, om een echte liefde te hebben voor autos van voor 1990.

Ook voor Porsches van voor 1990 Gullwing?

Bewondering, waardering of zelfs adoreren mag ook Jp053
Renault 4

De lelijke eend van Renault. Ruime, simpele auto voor een lage prijs smileys with beer.

De Renault 4, het op twee na meest verkochte model in de autogeschiedenis en met meer dan acht miljoen exemplaren de meest verkochte Franse wagen wereldwijd, gecommercialiseerd in meer dan honderd landen, is een icoon. Tweeëndertig jaren lang geproduceerd. Dat Renault daar geen opvolger voor heeft bedacht...











1970
€ 10.900



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-11-2016 22:51 door 740estate.
Aangezien Volvo geen sportwagen meer in het programma heeft, zou ik graag een P1800S gereincarneerd terug zien komen. De auto heeft op mij altijd indruk gemaakt en is uiteraard extra populair geworden door de serie The saint. Volvo heeft zelf al een keer een vingeroefening gedaan, maar helaas is het nooit tot productie gekomen van de nieuwe.

Volvo P1800S






Preis €60.000,00
Kategorie Sportwagen / Coupé
Kilometerstand 500 km
Leistung 85 kW (116 PS)
Kraftstoffart Benzin
Getriebe Schaltgetriebe
Erstzulassung 01/1968

Link naar alle foto's






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-11-2016 12:35 door Zonder Mazda met BMW.
Stiekem vind ik deze wagen gaaf, de 1.3L 58 pk motor achterin achterwielaangedreven tail happy Coupé van Skoda.

Een "poor mens" Porsche smiling smiley. Zou tof zijn als Skoda weer met zo'n model komt!


Skoda 130 Rapid




Deze 130 Rapid is een Skoda die buiten de fabriekspoort niet bij de eerste beste snelle bocht er uit vloog, maar volgens het Engelse Autocar and Motor magazine "handles like a Porsche 911".










Lekker compleet voor een auto uit 1988: toerenteller, 2 buitenspiegels, lichtmetalen velgen, zonnedak en striping. Voor een kleine € 5.000 op halen in GB.


Die Skoda's van tegenwoordig zijn nogal suf, een frisse Coupé met achterwielaandrijving en motor achterin kan dit verhelpen.

Zoiets?






3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-11-2016 21:58 door Jp053.
'90 Ferrari Mondial T Coupé - € 52.950,00
[link.marktplaats.nl]



Wie droomt er nu niet van een Ferrari op de oprit? Helaas zal het voor velen slechts een droom blijven. Daarom zou ik het fijn vinden wanneer Ferrari met een reïncarnatie van de Mondial zou komen. Een gunstige aanschafprijs, relatief goedkoop in onderhoud (omdat de hele motor er niet uit hoeft bij een grote beurt) en praktisch genoeg om met het hele gezin op pad te kunnen.



Ferrari is natuurlijk het merk waar zo'n beetje elke sportauto aan geijkt wordt en de term "A poor man's Ferrari" zal een ieder welbekend in de oren klinken. Er was echter een periode waarin Ferrari zelf ook er in geloofde dat het merk wat meer bereikbaar moest worden voor de gewone sterveling. Het resultaat was de Mondial.



Praktisch, betaalbaar en goedkoop in onderhoud, dat waren de kernwaarden waar de Mondial aan moest voldoen. Klinkt saai maar het resultaat is een prachtige Pininfarina Coupé met een heerlijke sound zoals alleen een Ferrari V8 die kan maken. De motorinhoud is met 3405 cc vrij bescheiden, maar genereert wel een knappe 300 pk. Vandaag de dag, waar downsizing de klok slaat zou het ook geen gek idee zijn om een "kleine" V8, eventueel ondersteund door een turbo of elektromotor te gebruiken voor de moderne Mondial.



Een échte Ferrari volgens het welbekende concept met middenmotor V8 op de achteras maar dan wel met 4 volwaardige zitplaatsen, een configuratie welke na de Mondial nooit meer is toegepast. Later zou Ferrari andere 4-zitters uitbrengen maar dan met de motor voorin, hetgeen natuurlijk zorgt voor een langere motorkap en heel andere proporties dan de typische wigvormige ontwerpen waarmee het merk in de jaren '80 en '90 - wat mij betreft de hoogtijdagen - furore maakte.



Het T model was de laatste variant van de Mondial serie en heeft de V8 motor in de lengte liggen waardoor de stuureigenschappen verbeterden ten opzichte van de gewone Mondial, een truukje afgekeken van de Ferrari F1 racewagens uit dezelfde periode. De Mondial werd vaak gezien als het bastaardkind van Ferrari, maar in mijn ogen is het toch echt een volwaardige representatie van het merk en denk ik dat een remake van dit model bij velen in de smaak zal vallen.



6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-11-2016 08:51 door Zadelsnuiver.
Aan de achterbank te zien is de term "Volwaardig" ook niet correct.
Tevens hebben ze nu de FF die ook 2+2 is
Toen ik klein was begin de jaren '70 deed mijn moeder de boekhouding voor een of andere louche bioscoophouder.
De man reed met een aantal Volvo Amazones (een witte en een blauwe), na de Amazone kwam een 164.
Dat waren in die tijd luxewagens.
Wie professioneel een diesel nodig had reed met een Peugeot 404 of een walmende Mercedes,
BMW's waren een rariteit,
Jan Modaal reed Opel, VW of ... Citroën.

En toen bracht dat Franse merk plots een topmodel uit,
een exclusief uiterlijk waar men vandaag nog over spreekt,
een beest van een motor van Maserati onder de enorme neus,
zowat elke in die tijd denkbare optie zat erop,
en een superdeluxe interieur...
Een Citroën voor de groten der aarde... denk aan Bill Wyman en Johan Cruijff.
Of - zoals die biosoopuitbater het in die tijd verwoordde - ik wil die "Citroën van een half miljoen"!!! (Belgische franken in die tijd)

Nou,
de grote Duitse 3 zie ik iets analoogs nog wel uitbrengen,
maar een supersportwagen van Citroën,
het eigenzinnige merk,
het buitenbeentje,
dàt zou pas opnieuw een stijlicoon zijn!!!

Helaas, grote Citroëns zijn al geruime tijd een flop, weinig kans dat deze supercoupé ooit nog een moderne opvolger krijgt:



Citroën SM



Quote


€ 49.000,-

Tweedehands
36.000 km
01/1972
125 kW (170 PK)
Benzine

Particulier
B 2880 Bornem
Toon locatie

Overige informatie
Carrosserietype:Coupé
Transmissie:Automatisch
Aandrijving:voor
Cilinderinhoud:3000 cm³
Cilinder:6
Brandstof:Benzine
Kleur:Bruin Metallic

Opties en accessoires
Airconditioning
Electrische ruiten
Getinte ramen
Stuurbekrachtiging

Bijzonderheden
Totale restauratie en revisie eind jaren negentig.
In perfecte toestand.





Quote
BradgeTV
Aan de achterbank te zien is de term "Volwaardig" ook niet correct.
Tevens hebben ze nu de FF die ook 2+2 is

Ik heb het verhaaltje even afgemaakt zodat je het misschien wat beter snapt. De Mondial is de laatste 4-zitter Ferrari met de motor achterin. De andere Ferrari 4-zitters hebben de motor voorin.

Quote
Wikipedia
The company has not produced a mid-engined 2+2 car since then, leaving the 2+2 configuration to the more classic front-engined design starting with the 456 in 1992. As of 2016, the V12 GTC4Lusso along with the V8 California are the company's only 4-seat vehicle offerings, but both of these are front engined, leaving the Mondial t as the most modern 4-seat, mid-engined, Ferrari yet produced.
Renault 5 Turbo 2

Moet je terugkijken op een ontwerp uit het verleden en dit daadwerkelijk weer laten terugkomen? Renault had met de 5 een zeer goede auto in het gamma en vroeg aan Marc Deschamps of hij een rally auto van dat karretje kon laten.
Vanwege Lancia's successen met de Stratos werd de 1.4 Cleon turbo ontwikkeld die zijn weg later ook vond naar de Turbo versie van de R9 en R11. Renault had eerst een V6 willen gebruiken zoals de Stratos ook had. Maar deze werd te breed bevonden, vandaar dat er uiteindelijk voor een 4 cilinder werd gekozen.
De eerste 400 R5 Turbo's die werden gebouwd waren heel erg anders dan de standaard R5 en waren bedoeld voor de homolegatie van de Groupe 4. Deze hadden standaard 158 pk en 221 Nm koppel. De auto voor de "Critérium des Cévennes" had 180 pk, voor de "Tour de Corse" werd er 207 pk uit gehaald en met de Maxi zaten we ondertussen al op 345 pk.

Na de 400 eerste exemplaren zijn er nog 3176 exemplaren van de Turbo 2 gemaakt. Grappig genoeg de goedkopere auto doordat deze op bepaalde levels ook anders is dan de R5 Turbo 1, met name in het onderdelen compartiment waar veel meer van de standaard R5 schappen werd gehaald. Tellerbak is bijvoorbeeld gelijk aan de R5GTT, bepaalde onderdelen die van lichte composietmaterialen zijn gemaakt werden door de standaard vervangen en zo zijn er meer voorbeeldjes te noemen. Maar qua performance was er niet veel wijziging te vinden.

Alvorens we dit soort auto's gaan terugzien vrees ik toch dat we weer naar de homolegatie voor grote raceevenementen toe moeten, en eer dat gaat gebeuren moet Max Verstappen wel heel veel mensen overal ter wereld naar de TV krijgen voor een klein hapje van de motorsport......vrees toch dat dit niet meer gaat gebeuren.
Maar we blijven achter met het concept van de middenmotor B-segmenter. En ja....van mijn auto is er een te vinden. Maar de render van de Clio 3 V6 vind ik ook altijd erg mooi. Het kan nog steeds. Maar de markt die ervoor is zal vast niet opwegen tegen de ontwikkelkosten.

£79.950 = €93.665,- met 41800 mijlen op de teller.







hier te koop

en hier vooral



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-11-2016 22:41 door Nico GTR.
Sterke oude ontwerpen vertalen naar een moderne auto werkt vaak het beste met compacte auto's. Topmodellen zoals sportwagens en grote sedans mogen in mijn ogen het allernieuwste en beste laten zien waar een fabrikant toe in staat is, de richting aangeven naar de toekomst dus. Teruggrijpen op het verleden komt dan een beetje over als een zwaktebod.

Met een compacte auto is het voor een fabrikant binnen een krap budget veel moeilijker om met de nieuwste technologie de strijd te winnen van de concurrentie. Door herkenbare details van roemruchte modellen te gebruiken kan je als fabrikant wel het verschil maken zonder dat het veel hoeft te kosten. Fiat probeert op deze manier het aloude 500 ontwerp nu al 10 jaar tot het uiterste uit te melken t.m. de 500 XXL aan toe. Volgens mij vergeten ze in Italië dat niet iedereen een aaibaar jaren 50 autootje wil. Van de pure eerste serie 127 kan je een prachtige stoere heruitgave maken als opvolger van de Punto.

1972 Fiat 127









Fiat 127
-Bouwjaar: 1972
-Km. stand: 40.800

Origineel NL geleverd exemplaar!

Prijs: € 6.950,-

Gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt en is er al een prachtige designstudie gemaakt:



Maken dat ding, Fiat!



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-11-2016 18:37 door smarter.
Mazda is de laatste 5 jaar - naar mijn mening - behoorlijk goed bezig. Het volledige gamma werd in een sneltreinvaart in het nieuw gestoken, met als voorlopige kers op de taart de presentatie van een nieuwe generatie van de iconische MX-5. Het enige wat nog ontbreekt, is een topmodel met befaamde rotor-motor. Mazda heeft reeds te kennen gegeven hard te werken aan een opvolger van de RX-7 en RX-8, maar de futuristisch gelijnde concept car heeft tot op heden nog geen groen licht gekregen. En waarom van deze gelegenheid geen gebruik maken om de toekomstige RX-9 alsnog te inspireren op één van de meest geslaagde en iconische Mazda's ontwerpen uit het verleden:

1968 Mazda Cosmo 110S

[www.fast-classics.com]











€ 117.500

Jammer dat deze interpretatie uit de vroege jaren '00 op MX-5 basis (maar wel met obligate wankelmotor) er nooit is gekomen:






2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-11-2016 10:56 door Escher.
Een openbaar vervoer heeft tegenwoordig verplicht lage instap, Mercedes Benz kan voor distributie & vuilnis ophalen de Econic leveren.
Maar pakketten bezorgen is je vele malen in een voertuig hijsen, waarvan je ook het portier nog eens moet openen, ook in krappe binnensteden.

Een reïncarnatie van een vervoer waar je zo doorheen loopt en ook binnendoor achterin kan komen, met alle moderne veiligheid voorzieningen moet toch wel erg praktisch zijn. En de bestuurdersdeur kan altijd open.
Een bestelwagen < 3.5 T.

Commer Walk-Thru

Bouwjaar 08/1967, 33 000 km, Handgeschakeld, Benzine, Prijs € 13999






Hier bietet sich Ihnen die einmalige Gelegenheit, sich den Traum vom eigenem "FOOD-TRUCK" zu ermöglichen Zum Verkauf kommt dieser wunderschöne englische Step-Van der Marke Commer Walk-Thru..... Mit diesem Van setzen sie sich schon allein durch sein tolles Erscheinungsbild von Ihren Konkurrenten ab und lenken so die nötige Aufmerksamkeit von potentiellen Kunden auf sich. Nun zum Fahrzeug : Das Baujahr ist 1967, somit ist der Van auch H-Kennzeichen geeignet.... also keine Einschränkung durch Umweltzonen in den Großstädten ;-) Der Motor ist ein 3l 6 Zylinder Benziner Getriebe 4 Gang Schalter Der Commer wurde in den letzten Jahren aufwendig restauriert. Der ges. Koffer wurde kompl. mit Zinkblechen erneuert und isoliert, der Fahrzeugboden wurde auch schon gemacht. Leider wurden die Nähte vom Führerhaus vor dem lackieren nicht richtig behandelt, so das sie an einigen Stellen aufblühen.... Dieses ist besonders ärgerlich da sich mit dem Rest des Lackkleides viel Arbeit gemacht wurde und er wirklich gut dar steht. Der Van fährt, bremst und schaltet sich gut.....nur die Kupplung ruppelt ein wenig beim anfahren, ist aber voll Fahrbereit!!! Ich habe den Wagen selber auf eigener Achse fast 500 km aus Holland ohne Probleme überführt Für weitere Fragen stehe ich natürlich gerne zur Verfügung, einfach mail mit Telefonnr. rufe dann umgehend zurück
Anonieme bezoeker
Re: Occasionwedstrijd # 430: Reïncarnatie
26-11-2016 23:59
Een remake dus eigenlijk. Lijkt me prima, maar dan wel van een icoon:


Triumph TR250





En waarom vraagt u zich misschien af? Nu, om de zeer eenvoudige reden dat het bijzonder spijtig is dat een roemrucht merk als Triumph (gelukkig hebben we de motoren nog) ter ziele is gegaan en waarmee de Britse autoindustrie een enorme aderlating heeft ondergaan. Er zijn nog een paar dappere Engelse sportwagenfabrikanten die knap overleven, gelukkig met veel historisch besef. En weliswaar heeft ook dit merk een enorme erfenis achtergelaten, maar tegelijkertijd, hoe mooi het allemaal nog kunnen worden....






Dit mag blijven:


€ 58.990 en dat is een koopje gezien de vorige eigenaar € 130.000 heeft geïnvesteerd....
In principe heb ik het niet zo op retromodellen, maar in zijn algemeenheid zou ik graag weer eens een betaalbare, betrouwbare en onderhoudsvriendelijke coupé met achterwielaandrijving zien. Het liefst ook in kleuren die het grauwe straatbeeld een beetje opvrolijken. Mijn inzending wordt dus een nette en origineel Nederlandse (wie haalt hem terug?):

Opel Kadett Coupé 1.2S 1976 (klik!)







€ 6.450,-




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-11-2016 16:24 door 929V6.
Voor mij geen kleine stadsauto, die worden nu wel genoeg gemaakt. Hier een comfortabele royale (royalty) auto waarin je zelf, met je vrienden of familie lekker op pad kunt.

1983 Rover 3500 SD Vitese

Soundsysteem erin en zoeven maar met je V8



182.500 km gemaakt.
Euro 9.750,-
Ik zou wel eens willen dat een fabrikant weer een model op de markt brengt dat aan de ene kant heel veel stijl en klasse uitstraalt, en aan de andere kant dromen over de toekomst op gang brengt. In de late jaren veertig, vroege jaren vijftig van de vorige eeuw had je veel van die auto's, vooral van Amerikaanse komaf. De oorlog was voorbij, de Sovjet Unie was nog geen factor, de economie bloeide, men dacht dat men binnen niet al te lange tijd ruimtereizen zou maken, kortom het leven was geweldig en door al die vooruitgang ging je alleen maar nog wilder dromen. Tegelijkertijd had men de stroomlijn ontdekt, die werd gecombineerd met bigger & better, waardoor je automodellen kreeg die elk jaar mooier werden en vochten om de aandacht van het publiek.

Een voorbeeld is deze Packard Custom 8 Coupe van 1949. Met een 8-cilinder in lijn (!), 3-traps automaat, trommelremmen en geen stuurbekrachtiging liep hij ook toen al technisch achteraan. Maar wat een lijnen, wat een stijl! Maak dat nog eens, alstublieft!









Voor deze beauty, die ook nog figureerde in een film met Meryl Streep en Hugh Grant, hoef je niet eens zo diep in de beurs te tasten. Tegen overhandiging van een check voor 10.995 GBP (13.999,24 EUR) mag hij mee van deze verkoper in het Schotse Kinghorn mee.
Porsche 928 - 1977 - € 39.500

Dit moet een van de allereerste zijn, chassisnummer 62. Het is dan ook een ex dienstwagen van de Porsche dealer in Salzburg, waarschijnlijk een demo dus.
De 928 werd geïntroduceerd op de Salon van Geneve in 1977 en was in het najaar van 1977 als modeljaar 1978 leverbaar.
De hier aangeboden versie heeft het zeer fraaie originele „Pasha interior", wat vele malen mooier is dan de optionele zwarte lederen bekleding.
Veel zeldzamer dan een 911 en de laatste jaren ook steeds geliefder. Er gaan al jaren geruchten over een nieuwe 928, met de motor van de Panamera, maar tot op heden is er nog geen verschenen.

Ik zou hem graag terugzien, benieuwd of Porsche een versie kan bouwen, evt. als hybride, met behoud van sportiviteit, comfort en zo vernieuwend dat deze wederom in staat is om auto van het jaar te worden.











hier te koop



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-11-2016 19:28 door Pink Panther.
Als hij uit 1975 is, kan het niet eens een Cooper zijn. De snelle versie was toen de 1275 GT met Clubman-neus, of de Innocenti.
Inzending gewijzigd, de mini was te discutabel inderdaad.

Heeft er iemand tijd voor het OER morgen? Anders komt het pas om 11.00.
Quote
Pink Panther
Inzending gewijzigd, de mini was te discutabel inderdaad.

Quote

- Een persoonlijke motivatie waarom je vindt dat net dat model gereïncarneerd moet worden, wordt geapprecieerd

Je vraagt een persoonlijke motivatie, maar geeft er zelf geen waarom er een extra-topmodel van Porsche zou moeten komen (de 928 was initieel bedoeld als 911-opvolger) sad smiley
Motivatie toegevoegd, ben nu weg, OER om 23.00, maar iedereen is vrij om zich uit te sloven.
Ik maak deze keer het OER wel eventjes
Het op een rijtje:



Wouter82 - Ford Granada 2.3 V6

Het ontbreekt Ford al een lange tijd aan een topmodel. Na de behoorlijke geflopte laatste Scorpio was het bedoeling dat klanten overstapten op een Volvo of Jaguar, destijds in bezit van Ford.




rzasa - FIAT 130 3200 automaat

Fiat heeft heel lang luxe automobielen gemaakt. Tuurlijk, ze zijn groot geworden met hun kleine grut, maar auto's als de 2300, ook als station en coupé verkrijgbaar, de 130 (de 130 coupé is veel bekender), de 132 en Argenta vonden zeker in hun thuisland gretig aftrek onder directeuren, notabelen en doktoren. Met de Croma werd het al een stuk minder, misschien ook vanwege de Thema van hetzelfde concern.
Benieuwd waarmee Fiat nu op de proppen zou komen wanneer men zou proberen om de concurrentie met BMW en andere premiummerken aan te gaan. Ze kónden het destijds wel.



740estate - Renault 4

De lelijke eend van Renault. Ruime, simpele auto voor een lage prijs.
De Renault 4, het op twee na meest verkochte model in de autogeschiedenis en met meer dan acht miljoen exemplaren de meest verkochte Franse wagen wereldwijd, gecommercialiseerd in meer dan honderd landen, is een icoon. Tweeëndertig jaren lang geproduceerd. Dat Renault daar geen opvolger voor heeft bedacht...



Zonder Mazda met BMW - Volvo P1800S

Aangezien Volvo geen sportwagen meer in het programma heeft, zou ik graag een P1800S gereincarneerd terug zien komen. De auto heeft op mij altijd indruk gemaakt en is uiteraard extra populair geworden door de serie The saint. Volvo heeft zelf al een keer een vingeroefening gedaan, maar helaas is het nooit tot productie gekomen van de nieuwe.



Jp053 - Skoda 130 Rapid

Stiekem vind ik deze wagen gaaf, de 1.3L 58 pk motor achterin achterwielaangedreven tail happy Coupé van Skoda.
Een "poor mens" Porsche. Zou tof zijn als Skoda weer met zo'n model komt!



Zadelsnuiver - Ferrari Mondial T Coupé

Wie droomt er nu niet van een Ferrari op de oprit? Helaas zal het voor velen slechts een droom blijven. Daarom zou ik het fijn vinden wanneer Ferrari met een reïncarnatie van de Mondial zou komen. Een gunstige aanschafprijs, relatief goedkoop in onderhoud (omdat de hele motor er niet uit hoeft bij een grote beurt) en praktisch genoeg om met het hele gezin op pad te kunnen.



British Racing Green - Citroën SM

En toen bracht dat Franse merk plots een topmodel uit,
een exclusief uiterlijk waar men vandaag nog over spreekt,
een beest van een motor van Maserati onder de enorme neus,
zowat elke in die tijd denkbare optie zat erop,
en een superdeluxe interieur...
Een Citroën voor de groten der aarde... denk aan Bill Wyman en Johan Cruijff.



Nico GTR - Renault 5 Turbo 2

Alvorens we dit soort auto's gaan terugzien vrees ik toch dat we weer naar de homolegatie voor grote raceevenementen toe moeten, en eer dat gaat gebeuren moet Max Verstappen wel heel veel mensen overal ter wereld naar de TV krijgen voor een klein hapje van de motorsport......vrees toch dat dit niet meer gaat gebeuren.
Maar we blijven achter met het concept van de middenmotor B-segmenter. En ja....van mijn auto is er een te vinden. Maar de render van de Clio 3 V6 vind ik ook altijd erg mooi. Het kan nog steeds. Maar de markt die ervoor is zal vast niet opwegen tegen de ontwikkelkosten.



smarter - 1972 Fiat 127

Met een compacte auto is het voor een fabrikant binnen een krap budget veel moeilijker om met de nieuwste technologie de strijd te winnen van de concurrentie. Door herkenbare details van roemruchte modellen te gebruiken kan je als fabrikant wel het verschil maken zonder dat het veel hoeft te kosten. Fiat probeert op deze manier het aloude 500 ontwerp nu al 10 jaar tot het uiterste uit te melken t.m. de 500 XXL aan toe. Volgens mij vergeten ze in Italië dat niet iedereen een aaibaar jaren 50 autootje wil. Van de pure eerste serie 127 kan je een prachtige stoere heruitgave maken als opvolger van de Punto.



Escher - 1968 Mazda Cosmo 110S

Mazda is de laatste 5 jaar - naar mijn mening - behoorlijk goed bezig. Het volledige gamma werd in een sneltreinvaart in het nieuw gestoken, met als voorlopige kers op de taart de presentatie van een nieuwe generatie van de iconische MX-5. Het enige wat nog ontbreekt, is een topmodel met befaamde rotor-motor. Mazda heeft reeds te kennen gegeven hard te werken aan een opvolger van de RX-7 en RX-8, maar de futuristisch gelijnde concept car heeft tot op heden nog geen groen licht gekregen. En waarom van deze gelegenheid geen gebruik maken om de toekomstige RX-9 alsnog te inspireren op één van de meest geslaagde en iconische Mazda's ontwerpen uit het verleden:



Spekky – 1967 Commer Walk-Thru

Een openbaar vervoer heeft tegenwoordig verplicht lage instap, Mercedes Benz kan voor distributie & vuilnis ophalen de Econic leveren.
Maar pakketten bezorgen is je vele malen in een voertuig hijsen, waarvan je ook het portier nog eens moet openen, ook in krappe binnensteden.
Een reïncarnatie van een vervoer waar je zo doorheen loopt en ook binnendoor achterin kan komen, met alle moderne veiligheid voorzieningen moet toch wel erg praktisch zijn. En de bestuurdersdeur kan altijd open.



singleframegrille - Triumph TR250

Een remake dus eigenlijk. Lijkt me prima, maar dan wel van een icoon:
En waarom vraagt u zich misschien af? Nu, om de zeer eenvoudige reden dat het bijzonder spijtig is dat een roemrucht merk als Triumph (gelukkig hebben we de motoren nog) ter ziele is gegaan en waarmee de Britse autoindustrie een enorme aderlating heeft ondergaan. Er zijn nog een paar dappere Engelse sportwagenfabrikanten die knap overleven, gelukkig met veel historisch besef. En weliswaar heeft ook dit merk een enorme erfenis achtergelaten, maar tegelijkertijd, hoe mooi het allemaal nog kunnen worden....



929V6 - Opel Kadett Coupé 1.2S 1976

In principe heb ik het niet zo op retromodellen, maar in zijn algemeenheid zou ik graag weer eens een betaalbare, betrouwbare en onderhoudsvriendelijke coupé met achterwielaandrijving zien. Het liefst ook in kleuren die het grauwe straatbeeld een beetje opvrolijken. Mijn inzending wordt dus een nette en origineel Nederlandse (wie haalt hem terug?):



Fingerspitz - 1983 Rover 3500 SD Vitesse

Voor mij geen kleine stadsauto, die worden nu wel genoeg gemaakt. Hier een comfortabele royale (royalty) auto waarin je zelf, met je vrienden of familie lekker op pad kunt.



cirKel - Packard Custom 8 Coupe

Ik zou wel eens willen dat een fabrikant weer een model op de markt brengt dat aan de ene kant heel veel stijl en klasse uitstraalt, en aan de andere kant dromen over de toekomst op gang brengt. In de late jaren veertig, vroege jaren vijftig van de vorige eeuw had je veel van die auto's, vooral van Amerikaanse komaf. De oorlog was voorbij, de Sovjet Unie was nog geen factor, de economie bloeide, men dacht dat men binnen niet al te lange tijd ruimtereizen zou maken, kortom het leven was geweldig en door al die vooruitgang ging je alleen maar nog wilder dromen. Tegelijkertijd had men de stroomlijn ontdekt, die werd gecombineerd met bigger & better, waardoor je automodellen kreeg die elk jaar mooier werden en vochten om de aandacht van het publiek.



Pink Panther - Porsche 928

Ik zou hem graag terugzien, benieuwd of Porsche een versie kan bouwen, evt. als hybride, met behoud van sportiviteit, comfort en zo vernieuwend dat deze wederom in staat is om auto van het jaar te worden.
1. cirKel - Packard Custom 8 Coupe
2. British Racing Green - Citroën SM
3. 740estate - Renault 4
1. Wouter82 - Ford Granada V6. Ford maakt momenteel hele mooie modellen, de Mondeo is daar een goed voorbeeld van. Ik ben erg benieuwd wat ze zouden kunnen maken in het topsegment en met de lijnen van deze Granada in het achterhoofd moet dat zeker goed komen.

2. Pink Panther - Porsche 928. Altijd al een schitterend model gevonden en met een paar kleine aanpassingen zou dit model zo anno 2017 weer de showroom in kunnen.

3. Rzasa - Fiat 130 3200. Klopt als een zwerende vinger; Fiat heeft een auto in het D/E segment nodig. Ik vind het van gekkum dat één van de grootste autobouwers niets groter dan de Tipo te bieden heeft.
Complimenten aan Spekky voor het OER trouwens, erg goed gedaan zo met de linkjes enzo thumbs up
Anonieme bezoeker
Re: Occasionwedstrijd # 430: Reïncarnatie
30-11-2016 22:42
lastige keuze weer eens, mooie modellen, maar waar verwacht ik het meeste van...


Zonder Mazda met BMW - Volvo P1800S JAAAH, een -echte- classy sportcoupé van de zweden en dan die stationversie niet vergeten!
rzasa - FIAT 130 3200 automaat, een grote, luxueuze en epische FIAT, kom maar door
740estate - Renault 4, van alle tot nu uitgebrachte remakes ontbreek het eigenlijk aan een goedkope, ruime, gebruiksgemakkelijke familieauto.

maareh, de rest mag ook gewoon uitgebracht worden, het lijkt me een heerlijk autojaar waarin al deze modellen uitgebracht worden.
Anonieme bezoeker
Re: Occasionwedstrijd # 430: Reïncarnatie
30-11-2016 22:47
volgorde 1, 2 en 3 natuurlijk... waarbij de bovenste 1 is en 3 punten krijgt.
Spekky bedankt



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-11-2016 22:50 door Pink Panther.
1. Escher - 1968 Mazda Cosmo 110S
2. Zonder Mazda met BMW - Volvo P1800S
3. 740estate - Renault 4
1 - BRC - Citroen SM
2 - Spekky - Commer Walk-thru
3 - JP053 - Skoda Rapid
1. Jp053 - Skoda 130 Rapid - een beetje dezelfde insteek als mijn eigen inzending.

En verder wat ik wel interessant of mooi zou vinden, en vooral ook nog niet al bedacht:
2. Wouter82 - Ford Granada 2.3 V6
3. Fingerspitz - 1983 Rover 3500 SD Vitesse
1. Escher - 1968 Mazda Cosmo 110S
Een sportwagen van Mazda in retrojasje zou echt niet misstaan.
2. singleframegrille - Triumph TR250
Er zijn gewoon veel te weinig betaalbare nieuwe roadsters op de huidige automarkt (al denk ik niet dat iemand op een nieuwe roadster in Triumph-kwaliteit zit te wachten).
3. 740estate - Renault 4
In het rijtje Beetle, Mini & 500 zou een herboren 4-tje niet misstaan.
1e Spekky – 1967 Commer Walk-Thru > Inderdaad, je ziet ze niet meer, waarschijnlijk te duur en dus is het bestaande een paar ct. per km goedkoper en krijgen we een bezorg(st)er die op zijn/haar 45 een versleten knie heeft. Maar dat is toch een zzp-er en dan zoeken we wel een ander.
2e singleframegrille - Triumph TR250 > met het wegvallen van de Toyota MR2 en de Fiat Barchetta, is eigenlijke de MX5 nog de enige. Jammer.
3e cirKel - Packard Custom 8 Coupe > Je zou met de herintrede van de elektrische auto ook een revolutie verwachten, maar zelfs het geroemde Tesla moet het hebben van een stoplichtsprint of een nutteloos moeilijk ontworpen achterdeur. Dus daar liggen zeker nog kansen.

edit typefout



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-12-2016 18:38 door Pink Panther.
1 929V6 - Opel Kadett Coupé 1.2S 1976
2 Fingerspitz - 1983 Rover 3500 SD Vitesse
3 smarter - 1972 Fiat 127
Ik ga een heel eind mee met Rzasa.

1. 929V6 - Opel Kadett Coupé 1.2S 1976.
Bijzonder fraaie Kadett. Achterwielaandrijving, Coupé en mooie kleur.
2. Fingerspitz - 1983 Rover 3500 SD Vitesse
Zonde dat de Britten de produktiekwaliteit niet onder controle hadden, aan het ontwerp ligt het niet. Schitterend.
3. Wouter82 - Ford Granada 2.3
Van alle Granada's de mooiste en het wordt tijd dat Ford ons niet langer plaagt met Vignale-versies, maar met een echt nieuw topmodel komt.

Eervolle vermelding voor de inzending van Zadelsnuiver. Ik snap wat je bedoelt, originele inzending. Net buiten de punten.
1. 929V6 - Opel Kadett Coupé 1.2S 1976
2. Spekky – 1967 Commer Walk-Thru
3. cirKel - Packard Custom 8 Coupe
1 Wouter82 - Ford Granada 2.3
2 singleframegrille - Triumph TR250
3 740estate - Renault 4
Alle technisch afwijkende auto's, hoe mooi en spannend die techniek ook was, ga ik geen stemmen geven. We zijn die tijden voorbij, bijzondere en vooruitstrevende techniek was en is vaak ook onbetrouwbaar, en dat past niet meer in ons verkeer en onze economie. Veel van de andere inzendingen zijn auto's van toen die gewoon doorgeëvolueerd zijn naar een auto van nu (geldt ook voor mijn nr. 3), die worden volgens mij in een reïncarnatie niet ineens anders dan de versie van de huidige generatie.

Daarom ga ik voor deze volgende drie, eigenlijk heel normale auto's uit hun tijd:
1. Wouter82 - Ford Granada 2.3 V6 - om de fraaie lijnen in combinatie met een lekkere zescilinder motor, tijdens de oliecrisis goed genoeg voor onze koningin, dus daarom ook hier aan de top
2. 740estate - Renault 4 - het omgekeerde van nummer 1: een superpraktische en tegelijkertijd ook nog comfortabele en zuinige auto, met een geheel eigen gezicht en profiel. Trek die lijnen opnieuw in 2016-stijl en je hebt meteen weer een icoon, net zoals dat gebeurde met nr. 3...
3. smarter - 1972 Fiat 127 - want hier zie je hoe zo'n retromodel mooi, traditioneel en modern tegelijk kan zijn. Wie weet gaat Fiat het echt een keer doe, als het huidige 500-model een opvolger nodig heeft.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close