Occasionwedstrijd #630: Met de groeten van Fiat. Smarter is de winnaar.

Gepost door Jp053 


Welkom bij Occasionwedstrijd #629: Met de groeten van Fiat




Eén van de merken die ik nog nooit heb gehad is Fiat, terwijl ik vroeger en nu nog kan genieten van hun modellen. De 130, de 127, de Panda, de 850 coupé enzovoort. Afgelopen week nog de groene mooie 2300 Coupé van Beatrix in de stallen van het Loo bewonderd.
Tegenwoordig is er weinig meer van over van wat het ooit was, tijden veranderen. Nu kan je denken dat we Fiat modellen gaan zoeken, maar de opdracht is anders.

De opdracht:

Deze week zoeken we occasions die een link hebben met Fiat of het concern (die andere merken) waar Fiat deel van uit maakt. Het mag een occasion zijn die samen met Fiat of het concern is ontwikkeld. Of gebaseerd is op, gebruik maakt van onderdelen van, of op een ander manier te linken is. Een occasion uit het concern is ook prima, als het maar geen Fiat is. Als het maar linkt.

Voorwaarde:

Geen Fiat! (Korte) uitleg waarom jouw inzending linkt aan Fiat of het concern (die andere merken).

Criteria:
- Bouwjaar vanaf 1950 tot 2010
- Budget maximaal 150.000 euro
- Mag overal te koop staan
- Geldige APK



Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Maximaal 5 foto's per inzending
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- De eerst geplaatste foto in elke inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Maximaal 1 inzending per persoon; als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.
- Elke modelgeneratie mag maar één keer ingezonden worden.
- Iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.


Voorgaande wedstrijden:

427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6 430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ 438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527: Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053 533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW
551: auto's met 4 afzonderlijke koplampen - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6
560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
568: Clean - Total Loss
569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter
582: De facelift – Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc
588: Twee punt Nul - 929V6
589: Kerstster - Guus Leferink
590: De vertegenwoordigersauto - Jp053
591: Eén blok, twee occasions - Spekky
592: Oranje knipperlichtglas - Caspervanc
593: Tatuutatuuuu - Barri
594: Het dak er af! - Timo
595: who's afraid of red, yellow and blue? - Guus Leferink
596: Het is het net niet... - British Racing Green
597: HYBRID, PHEV, EV & WATERSTOF - smarter
598: Audio - Wouter82
599: Praalwagen– Opel Omega
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6
605: Sedan & Coupé - Probenator
606: Platjagen maar dan net even anders – MX6
607: De coronacrisis auto! - lybra
608: The greatest hits of the 90's - Jp053
609: Bevrijdingsdagtour 2020 - SVF
610: 50 - SVF
611: KUNST MET EEN C: Pink Panther
612: GEEF HET BEESTJE EEN NAAM - Opel-Omega
613: Wat als het geen Omega was? - Pink Panther
614: Tijdloos - Escher
615: 2003 - Guus Leferink
616: Mazda - Pink Panther
617: Italiaans Design - Timo
618: Buddy at the beach - Caspervanc
619: De Dikke Daily - Tydelyck
620: Van Trabant tot ... - Pink Panther
621: We blijven thuis - Guus Leferink
622: Jan Modaal uit de jaren '70 - Escher
623: De klassieker in de dop uit de jaren '00 - Timo
624: De Tweezitter - Guus Leferink
625: Drie van hetzelfde! - Probenator
626: I hear the drums echoing tonight - rzasa
627: Als een tang op een varken - British Racing Green

628: Voor een dubbeltje op de eerste rang - British Racing Green
629: The 24 hours of lemon - Jp053



Inzenden kan tot woensdag 30 september, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 2 oktober, 20.00 uur.


Veel succes!




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-10-2020 21:31 door Jp053.
"Rebadging" is echt niet iets van alleen de laatste jaren, zelfs voor de oorlog gebeurde het al in een samenwerking tussen Fiat en Simca. Ik moest mijn best doen om er eentje te vinden die binnen de wedstrijdcriteria valt, maar hierbij: de Simca 6! Net als zijn voorganger toch op zijn minst sterk gebaseerd op de Fiat Topolino.





1950 Simca 6, veiling, verwachte verkoopprijs €4000-€6000 (zal i.i.g. ruim onder de anderhalve ton blijven): [www.lesanciennes.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-09-2020 11:31 door afentoe.
In het verleden, nog voor het VW-tijdperk, kon je bij Seat auto's kopen die je ook in de Fiat-showrooms kon vinden. Eén van de voorbeelden daarvan is de welbekende Fiat Panda, die eerst nog als Seat Panda en later als Seat Marbella door het leven ging.

Seat Marbella 0.9 Special

Prijs €2.950,-
Bouwjaar 1992
Kilometerstand 66.060 km











1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-09-2020 12:26 door Vezes.
Hij heet Fiat Croma, Lancia Thema, Alfa Sei, maar ook

Saab 9000 2.0t CS







Prijs € 5.900,00
Bouwjaar 1997
Kilometerstand 153.120 km

Saab 9000 CS 2.0t 110kW / 150PS mit 5-Gang-Schaltgetriebe in Cayenne Rot metallic!
Das Fahrzeug wurde 1997 durch unser Haus an den ersten und einzigen Besitzer ausgeliefert. Die jährlichen Wartungen wurden durchweg in unserem Hause durchgeführt, dementsprechend ist das Serviceheft lückenlos.

Ausstattung (Auszug):
Polster "Luxus-Velours" grau
Sitzheizung vorn
Glasschiebe-/-ausstelldach elektrisch
Fahrer- und Beifahrerairbag
Wegfahrsperre
Audiosystem CD / USB
Klimaautomatik
Fahrersitz höhenverstellbar
Außenspiegel elektrisch verstellbar
Lederlenkrad
Leichtmetallfelgen 15Zoll Saab "BBS"



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-09-2020 12:35 door Zonder BMW met Skoda.
1998 Yugo Koral - € 1.121,00
[m.olx.pl]

Gebaseerd op de Fiat 127 smiling smiley











4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-09-2020 20:07 door Zadelsnuiver.
Autobianchi werd in 1955 opgericht door Bianchi, Pirelli en Fiat. Het mag dan ook verrassing zijn dat één van de bekendste Autobianchi-modellen, de A112, heel wat Fiat-DNA heeft. Er is zelfs sprake van een heuse wissewerking: de A112 werd ontwikkeld op basis van een ingekort Fiat 128-platform, terwijl het A112-platform op zijn beurt werd gebruikt voor de gelijkaardige Fiat 127. De basis-A112 werd aangedreven door een 4-cilinder, afkomstig uit de Fiat 850. Voor de sportieve rijders was er gelukkig ook een gepeperde Abarth-variant, ontwikkeld door de motorsportdivisie van Fiat. Zowel de A112 als diens opvolger, de Y10, werden nog een tijdje als Lancia aan de man gebracht. In 1995 trok Fiat de stekker uit het Autobianchi-project.

1972 Autobianchi A112 Abarth

[gruppopromotor.com]













€ 22.000




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-09-2020 19:05 door Escher.
Eerst had ik een andere variant van de 128 geplaatst, maar deze is nog wat exotischer, want nooit in Nederland geleverd.



Dit is de Nasr 128 GLS 1300. Nu moet je weten dat de originele 128 in Italië is geproduceerd van 1969 tot 1983, maar de Nasr werd geassembleerd (met onderdelen aangeleverd uit de Zastava-fabriek) in Egypte, tussen 1972 en 2006/2009!

En dan hebben we het, niet ongewoon voor Fiat-ontwerpen, over een auto die een land gemotoriseerd heeft. De eerste jaren waren moeilijk voor deze auto, wat kwam door de oorlogen en politieke situatie in het land van de farao's, maar toen het Suez Kanaal weer werd geopend en werd geïnvesteerd in oliewinning in Egypte, gingen de verkoopcijfers met de economie spoorslags omhoog. Middenklasse-gezinnen konden zich deze auto goed veroorloven en hij was ook als taxi erg populair.



De productie liep op een gegeven moment weer terug, er kwamen natuurlijk moderne auto's op de markt, ook uit de Nasr-fabriek, en begin jaren negentig kwam de lopende band tot stilstand, weer vanwege oorlog. Maar de Egyptenaren hadden inmiddels een grote liefde voor dit model opgedaan, dus werd in 2005 aangekondigd dat de productie weer zou worden opgestart. Toen was het een van de goedkoopste aanbiedingen op de markt. In 2006 stopte de assemblage definitief, sommige bronnen spreken zelfs van 2009.


(de spoiler is standaard en let op het slimme lampje in de stootstrip op het achterportier)

Dit exemplaar in metallic-blauw is van 2006, en is voor 57.000 Egyptische ponden (€ 3778,46, de duurste op de markt) te koop in Zagazig, ongeveer 40 km ten noorden van Caïro.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-09-2020 17:46 door Tydelyck.
Het merk Abarth werd in 1949 door Carlo Abarth opgericht en werd in 1971 door Fiat overgenomen. Na een stop werd het bedrijf in 2007 heropgericht en sindsdien produceerde het bedrijf de sportieve versies van de Fiat 500, de Fiat 124 Spider en de Fiat Grande Punto onder de merknaam Abarth. In 2009 werd op basis van de 500 de 595 Tributo Ferrari op de markt gebracht. Al een keer eerder in de geschiedenis werkten de twee fabrikanten samen. Voor die samenwerking moeten we terug naar 1953 toen Ferrari de 166/250 MM Abarth presenteerde. De raceauto, die onder andere deelnam aan de befaamde Mille Miglia, was mede ontwikkeld door Abarth. Het merk ontwierp destijds onder meer het uitlaatsysteem van de Ferrari. 55 jaar later werkten de twee merken opnieuw samen om een unieke Abarth 500 te ontwikkelen, met dit als resultaat...


Abarth 695 Tributo Ferrari


€ 32.600,-
27.900 km
11/2010
132 kW (179 PK)






6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-09-2020 13:57 door Jay DoubleYou.
Waarschijnlijk is geen merk zoveel in licentie geproduceerd als Fiat. In bijna elk Europees land, maar ook in landen ver buiten Europa, stond er wel een fabriek waar Fiat-modellen werden geassembleerd. Veel van die fabrieken bestaan niet meer of zijn overgenomen, maar de Tofas-fabriek in Turkije produceert nog steeds op grote schaal Fiats. Nu echter niet meer onder eigen naam en zonder eigen modellen maar in opdracht van Fiat Chrysler, ook voor export naar Europa (Fiorino, Doblò en Tipo).

Een van de meest succesvolle producten van de fabriek was de Murat 131, die in eerste instantie vrijwel gelijk was aan de Italiaanse uitvoering maar later werd doorontwikkeld tot een eigen model. Ik ga ditmaal voor het origineel. Dat het een geliefd model is, is aan de prijs wel te zien...:

Tofas Murat 131 1984 (klik!)











TL 225.000 (€ 25.240)




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-09-2020 14:45 door 929V6.
Lada 1200

Basismodel van alle achterwielaangedreven Lada's en qua uiterlijk en technisch gebaseerd op de Fiat 124. Wel flink aangepast aan het Russische klimaat en de wegen. Wat is bulletproof in het Russisch? Ook prima verkocht in Nederland!

[www.lesanciennes.com]











1972
71.000 km
€ 4900,-
Mijn oog valt nu op onderstaande regel:

Quote

- Geldige APK

Dat houdt dus eigenlijk in dat de auto alleen in NL te koop mag staan? In dat geval moet ik iets anders gaan zoeken... sad smiley
Quote
929V6
Mijn oog valt nu op onderstaande regel:

Quote

- Geldige APK

Dat houdt dus eigenlijk in dat de auto alleen in NL te koop mag staan? In dat geval moet ik iets anders gaan zoeken... sad smiley

Hij bedoelde waarschijnlijk APK-waardig. De mijne heeft nog TÜV tot 12/2020, dus dat kan zo worden omgezet in een APK.
Quote
Tydelyck
Quote
929V6
Mijn oog valt nu op onderstaande regel:

Quote

- Geldige APK

Dat houdt dus eigenlijk in dat de auto alleen in NL te koop mag staan? In dat geval moet ik iets anders gaan zoeken... sad smiley

Hij bedoelde waarschijnlijk APK-waardig. De mijne heeft nog TÜV tot 12/2020, dus dat kan zo worden omgezet in een APK.

Dat bedoel ik, APK-waardig thumbs up
Uit Duitsland:

Neckar Mistral 1500 TS 1964


Begonnen in 1929 als NSU-Fiat in Heilbronn aan de Neckar. NSU-Fiats waren vergelijkbaar met de eerste Simca's of Zastava's, in licentie lokaal gebouwde Fiats. In 1957 veranderde de naam noodgedwongen, na een verloren rechtzaak aangespannen door NSU die zelf auto's wilde gaan bouwen, in Neckar.
De Mistral 1500 TS is geen directe afstammeling van een Fiat, maar van een Siata. Siata bracht een kleine serie voertuigen op de markt die rechtstreeks waren afgeleid van de modellen Fiat 600, 1100 en 1300/1500. op basis van deze laatste werd een gestroomlijnde coupé gebouwd. In 1963 toonde de Neckar interesse in de coupé en besloot deze te produceren en onder de naam Mistral te verkopen. Dus de Siata 1500 TS die in Italië werd verkocht, werd de Neckar Mistral voor de Europese markt. De productie eindigde in 1965, begin jaren zeventig verdween het merk Neckar.







Prijs is 15.000 euro.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-09-2020 21:55 door Jp053.
Ik was eigenlijk op zoek naar een Lancia (Beta) Trevi of Beta Berlina met het unieke en krankzinnige "gatenkaas-dashboard". Maar ik kwam iets veel uniekers en krankzinnigers tegen: een Felber FF Beta. Ontworpen door niemand minder dan Michelotti en naar verluid zijn er slechts 7 gebouwd door de Zwitserse firma Felber. Een verbouwde Lancia Beta Berlina voorzien van klapkoplampen een speciale Lancia grille, achterlampen van de Beta Coupé, een geheel houten dashboard, een rood velours interieur (inclusief rood velours hoedenplank) en een glazen achterklep.

Felber FF Beta uit 1976 met 57.000 km op de teller

Prijs: 25.500 Eur.









1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-09-2020 20:11 door MBdoubleyou.
Ik ga deze week voor de Seat Ibiza, eerste generatie.
Seat was zwaar gelieerd aan Fiat in die tijd, en de Ibiza leunde dan ook qua techniek zwaar op zijn voorganger, de Seat Ronda, broertje van de Fiat Ritmo.

DezeSeat Ibiza met 1.7 liter benzinemotor met 100 pk ( Dank Porsche!) uit 1990 is mijn inzending. Te koop in Spanje voor €2250













1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-09-2020 21:51 door caspervc.
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-09-2020 21:44 door SVF.
Ow shit, niet goed gelezen. Ga op zoek naar wat anders.
@caspervc,

Toen de Ibiza in 1984 verscheen was de Ronda (in productie tot 1987) er amper twee jaar dus daarvan is het niet de opvolger. Daar is de Toledo later min of meer voor in de plaats gekomen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-09-2020 22:08 door 929V6.
Ik ga voor iets wat hopelijk weer eens terug komt als de elektrische skateboards als platform vrij worden gegeven voor coachwork.

VIGNALE 600 RENDEZ VOUS



Het bewijs dat met goed design klein toch fijn kan zijn.
Gebaseerd op de Fiat 600, maar daar is niets van te zien.
Ondanks de veel langere overhang voor en achter blijven de verhoudingen overeind, zelfs de korte wielbasis is niet storend.









Bouwjaar 1957
Prijs € 33.000



Hier te koop
Suzuki SX4 1.9 DDiS 4WD

De tweeling Suzuki SX4 en Fiat Sedeci
Moet natuurlijk wel een 4x4 zijn (Sedeci betekend 16 grinning smiley ) en een diesel (deze komt van Fiat).

SX4 versus Sedeci

Advertentie











€ 5.900,-
129.045 km
Gebruikt,
Volledige onderhoudshistorie
05/2008
88 kW 120 PK
Handgeschakeld,
Diesel
Een Golf 1 cabrio, met vierwielaandrijving, en de lichtunits van een Panda, en zijclignoteurs van een Ritmo.

De ACM Biagini Passo
01-1992 | 129.000km | €13.500

Quote
Wikipedia
Der Biagini Passo ist ein Crossover-Cabrio des italienischen Automobilherstellers ACM, das von 1990 bis 1993 nur etwa 65 mal hergestellt wurde.
klik



Steyr heeft niet alleen maar legervoertuigen in diverse maten en soorten gebouwd, of 4WD in licentie.
Dit, met leuk boxer motertje hebben ze ook gebouwd:

Steyr Puch 500D

Bouwjaar: 1959, 500 km na restauratie, Prijs: € 39.950





Ah dank, dan zat ik er naast.
Nou genoeg linkt met FIAT lijkt me alsnog big smile smiley
In India werd de Fiat 1100 vanaf 1965 in licentie gebouwd door Premier Automobiles. Het charmante karretje hield het tot maar liefst 2000 uit in productie. Toen ik in 1997 in Mumbai was, waren vrijwel alle taxi's daar Premier Padmini's terwijl in New Delhi bijna alleen maar Hindustan Ambassadors rondreden.

1995 Premier Padmini









2,10,000 India Rupees = € 2.450,-
Fiat heeft een heel sterke naam als het gaat om dieselmotoren en tijdens de samenwerking met GM vonden deze motoren hun weg naar vele GM-producten. Zo vinden we hier de 70 pk 1.3 JTD terug, wat dit sportief ogende autootje nogal underwhelming prestaties geeft: een top van 167 km/u en 0-100 in 15.5 sec. Maar ik blijf het wel een leuk autootje vinden om te zien. Zonde dat dit soort betaalbare coupeetjes en cabriootjes nu niet meer gemaakt wordt!

2005 Opel Tigra TwinTop 1.3 CDTI Sport











€ 2.900,-
240.000 km
06/2005
51 kW 69 PK
Handgeschakeld
Diesel
Goede inzendingen tot nu toe smiling smiley. Kan nog meer met de groeten van Fiat bij.

@Escher, helaas afkeur: - Budget maximaal 150.000 euro.
Misschien op het randje van de wedstrijdopgave.
Want wat heeft mijn inzending met Fiat te zien?
Eigenlijk niks, of toch wel.
In Europa vond de rechter dat hij teveel op een Panda lijkt en werd de verkoop in Europa verboden,
de Chinese rechter zag echter voldoende verschillen om de verkoop toe te staan.

Gelet het Europese verbod lijkt het mij zeer vreemd dat onder de Egyptische nummerplaat wel gewoon een Duits kenteken zichtbaar is.

Fiat Panda-kloon door Chinese rechter toegestaan
Autonieuws • 28 juli 2008

De Fiat Panda-kloon van het Chinese merk Great Wall mag in China gewoon verkocht worden. De Chinese rechter oordeelde vandaag dat de verschillen tussen de twee modellen duidelijk waarneembaar zijn.
Fiat spande zowel in Italië als in China een rechtszaak aan tegen de Chinese autofabrikant Great Wall, omdat het model GW Peri nogal wat overeenkomsten vertoont met de Panda. Maar waar de rechter in het Italiaanse Turijn Fiat gelijk gaf en de verkoop in Europa verbood ziet de Chinese rechter niet genoeg redenen voor een verkoopverbod in China.
Volgens de Chinese rechter zijn er genoeg verschillen tussen de twee modellen. Daarmee heeft Fiat niet alleen de rechtszaak verloren maar moet het ook opdraaien voor de kosten van het rechtsproces, die omgerekend 800 euro bedragen.
Fiat gaat zich nu beraden op verdere stappen: “we aanvaarden de beslissing van de rechtbank maar we vinden het vreemd dat die haaks staat op de uitkomst van dezelfde rechtszaak in Turijn”, aldus een woordvoerder. Fiat heeft dertig dagen de tijd om in hoger beroep te gaan.








Great Wall Peri 2009



67.000 EGP = 3.685 EUR





Niet alleen de groeten, maar ook de koplampen en achterlichten van Fiat smiling smiley

2007 MG XPower SV









Hier te koop voor £45,000, dat is omgerekend €49744.
Goede inzendingen tot nu toe smiling smiley. Kan nog meer met de groeten van Fiat bij.

@Escher, helaas afkeur: - Budget maximaal 150.000 euro.

Quote
Zadelsnuiver
.

Dit kan ook beter natuurlijkdrinking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-09-2020 22:16 door Jp053.
Quote
British Racing Green

Gelet het Europese verbod lijkt het mij zeer vreemd dat onder de Egyptische nummerplaat wel gewoon een Duits kenteken zichtbaar is.

Ik heb wel eens ergens gelezen dat het hebben van Europese roots van je auto als een soort van statussymbool wordt gezien in Egypte, vandaar dat je daar veel auto's ziet met (neppe) Nederlandse, Duitse enz. kentekens onder de Egyptische plaat.
Quote
Jp053
Goede inzendingen tot nu toe smiling smiley. Kan nog meer met de groeten van Fiat bij.

@Escher, helaas afkeur: - Budget maximaal 150.000 euro.

Quote
Zadelsnuiver
.

Dit kan ook beter natuurlijkdrinking smiley

Inzending gewijzigd thumbs up
Het loopt helemaal verkeerd hier op het werk, ben niet voor 23.00 uur thuisangry smily.

Als iemand het OER kan doen, graag!
Alle inzendingen op een rijtje:


afentoe - Simca 6 (1950)


Vezes - Seat Marbella Special (1992)


Zonder BMW met Skoda - Saab 9000 CS 2.0t (1997)


Zadelsnuiver - Yugo Koral (1998)


Escher - Autobianchi A112 Abarth (1972)


Tydelyck - Nasr 128 GLS 1300 (2006)


Jay Double You - Abarth 695 Tributo Ferrari (2010)


929V6 - Tofas Murat 131 (1984)


rzasa - Lada 1200 (1972)


Jp053 - Neckar Mistral 1500 TS (1964)


MBdoubleyou - Felber FF Beta (1976)


caspervc - Seat Ibiza SXi 1.7 (1990)


Pink Panther - Vignale 600 Rendez-Vous (1957)


Bobbeltje - Suzuki SX4 1.9 DDiS 4WD (2008)


Barri - ACM Biagini Passo (1992)


Spekky - Steyr Puch 500D (1959)


smarter - Premier Padmini (1995)


lybra - Opel Tigra TwinTop 1.3 CDTI Sport (2005)


SVF - Autobianchi Giardiniera (1973)


British Racing Green - Great Wall Peri (2009)


Timo - MG XPower SV (2007)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-09-2020 20:20 door 929V6.
1. Caspervanc
2. Zonder Mazda
3. Pink Panther
1 afentoe - Simca 6 (1950)
2 smarter - Premier Padmini (1995)
3 929V6 - Tofas Murat 131 (1984)
1. rzasa - Lada 1200 (1972)
2. Timo - MG XPower SV (2007)
3. Escher - Autobianchi A112 Abarth (1972)

De Lada doet me sterk denken aan de Lada uit Bassie & Adriaan. grinning smiley
1 smarter - Premier Padmini (1995)
2 afentoe - Simca 6 (1950)
3 rzasa - Lada 1200 (1972)
1. afentoe - Simca 6 (1950)
2. rzasa - Lada 1200 (1972)
3. Spekky - Steyr Puch 500D (1959)
1) rzasa - Lada 1200 (1972)
2) Zonder BMW met Skoda - Saab 9000 CS 2.0t (1997)
3) 929V6 - Tofas Murat 131 (1984)
1. SVF - Autobianchi Giardiniera (1973)
2. caspervc - Seat Ibiza SXi 1.7 (1990)
3. smarter - Premier Padmini (1995)
1. Escher
2. Barri
3. British Racing Green
1. Timo - MG XPower SV (2007) - Had ik zelf nog naar gezocht, maar geen kunnen vinden. Jij kunt duidelijk beter zoeken dan ik smiling smiley
2. rzasa - Lada 1200 (1972) - De ultieme Fiat-met-een-ander-logo
3. Pink Panther - Vignale 600 Rendez-Vous (1957) - Gewoon een schattig modelletje
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.