Occasionwedstrijd #452 - The forever car Jp053 heeft gewonnen.

Gepost door Nico GTR 

Welkom bij Occasionwedstrijd #452: The forever car.

Die ene auto uit je jeugd, die ene klassieker, dat project dat nu op marktplaats te koop komt.....we kennen het allemaal wel, die trekkracht naar een auto hoe stom dat ook moge klinken, je zoekt er eigenlijk altijd wel even naar in dat onbewaakte uurtje.
Het is een auto die je om praktische redenen niet koopt, wellicht is die te duur, past niet in je levensstijl of het kan niet vanwege de kinderen. Het leuke is dat het niet eens een supercar hoeft te zijn, of een exemplaar dat we als heel bijzonder beschouwen. Het is wellicht zelfs iets compleet anders dan je droomauto.

Nu krijg je de kans om deze auto te bezitten, evt. opslag en sleutelruimte is geregeld en je hoeft je geen zorgen te maken om de exorbitante aanschafprijs die je weerhoud van dit magnifieke model.

Een mooi verhaal word op prijs gesteld. winking smiley Welke wagen is jouw forever car?

Bouwjaar: t/m 2010
- Budget: onbeperkt
- Zoekgebied: wereldwijd
- Auto is zo origineel mogelijk

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per model.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.

Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430 Reïncarnatie - Wouter82
431 What's in a name? - Zadelsnuiver
432 Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433 de rijdende kerstboom - Bobbeltje
434 Oudejaarslot - j.ko
435 Oud en Nieuw - singleframegrille
436 Bijna perfect maar…. - Paul Z
437 Gewoon zoals vroeger - GvJ
438 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441- Big diesel- Escher
442 - Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR

Inzenden kan tot woensdag 3 mei, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 5 mei, 20.00 uur.

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2017 21:20 door Nico GTR.
Claim: Mercedes-Benz W124 500E

[www.classicandperformancecar.com]

Voor mij is er één auto waar het omstreeks 1994 allemaal mee begonnen is. Ik herinner het me als de dag van gisteren dat ik met mijn vader in de showroom van J. van Dijk & Dochters rondliep en 'm daar toen zag staan. Mijn vader reedt toen een W124 300D uit '91 maar de nieuwe C-klasse was net uit dus gingen we even een kijkje nemen naar een mogelijke opvolger. Terwijl mijn vader de beoogde C250 Turbodiesel aan het inspecteren was dwaalden mijn ogen af naar het midden van de showroom. Daar, in het midden van de immense showroom - voor mijn gevoel op de 99e etage - stond op een soort platform een Blauschwarzer 500E opgesteld. Ik wist gewoon niet wat ik zag, hij leek erg vertrouwd, bijna 2 druppels met de auto van mijn vader maar toch zag je direct dat er iets bijzonders aan de hand was. Die opgeklopte wielkasten, die agressievere bumper, de lagere stance en (voor die tijd) grote wielen gaven deze W124 een portie gravitas waar zelfs een Leopard tank niet aan kon tippen. Tot deze dag ben ik nog steeds verliefd op deze auto en lijkt de droom om er ooit een te bezitten helaas steeds verder en verder weg aangezien de prijzen in de afgelopen jaren bijna verviervoudigd zijn. Sommige mensen spelen mee met de lotto voor een mooi huis, of om te kunnen stoppen met werken of om een wereldreis te maken. Ik speel mee voor één reden.. en dat is de 500E.

Dit schitterende exemplaar komt uit 1993 en staat voor £ 17,995 (€ 21.380) klaar om vanuit Japan naar Europa gehaald te worden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-04-2017 21:29 door Zadelsnuiver.
Mijn absolute dreamcar is en blijft een LaRo Defender LWB...
Maar het gaat in deze wedstrijd niet over een dreamcar maar over een forever car.

Zoals sommigen nog weten was mijn vorige nickname ph1963 - waarbij een deel naar mijn geboortejaar verwijst.
Dus laten we het zo stellen dat ik me omstreeks 1970 toch wel stilaan bewust werd van de uitstraling van sommige wagens.

Nu was er in de hoofdstraat van mijn geboortestad een fotograaf. Van "mannenliefde" had ik als klein onschuldig kind nog nooit gehoord, maar de betrokken fotograaf was een notoir aanhanger van deze vorm van liefde.
De man had een eerder flamboyante levensstijl.
Dit alles om tot de essentie te komen: waar de andere handelaars een stinkende en walmende Peugeot of Mercedes diesel reden, reed die man met een Italiaanse volbloed, een witte Giulia!
Kijk, die wagen had alles om mij als kleine jongen autogek te maken.
En in mijn jongensfantasieën maakte ik de omgeving steevast onveilig aan het stuur van een Giulia,
een Alfa met het klassieke Alfa-geluid.

Met de jaren ebde mijn voorliefde voor Alfa weg...
Alfa's stonden voor alles wat ik in een auto verfoei: vooral roest en onbetrouwbaarheid.

Maar vandaag is er weer een Giulia, en mijn hart slaat sneller.
Stiekem heb ik me op de carconfigurator al enkele keren een Veloce samengesteld.
Maar toch, die witte Giulia, die heeft nog steeds mijn hart gestolen en zal als karakterbak altijd iets hoger in mijn rangorde staan.

Is het mijn absolute dreamcar? Neen!
Zou hij altijd in mijn bezit blijven? Jazeker!

Alfa Romeo Giulia 1300 TI

€ 15.900,-

Oldtimer
39.000 km
04/1967

Vorige eigenaren:1
Carrosserietype:Berline
Transmissie:Manueel
Aandrijving:achter
Versnellingen:5
Cilinder:4
Brandstof:Benzine
Deuren:4
Stoelen:4
Kleur:Wit
Bekleding:Andere Bruin

Bijzonderheden
1967 Alfa Romeo Giulia 1300 ti, in het wit. Eerste eigenaar, 39.000 Km, full service history, alle originele kenmerken, een uitstekende loper, originele Griekse auto, goed onderhouden, uitstekende carrosserie, geen roest.
Een auto die gezien moet worden!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-05-2017 13:46 door British Racing Green.
Wat is een forever car? Niet je droomauto begrijp ik uit de OP.confused smiley
rzasa
Wat is een forever car? Niet je droomauto begrijp ik uit de OP.confused smiley

Kan best zijn dat het je droomauto is, maar bij mij is dat bijvoorbeeld niet zo.

Forever car is de auto die je eens aanschaft en daarna nooit meer verkoopt. Dus al het onderhoud is goed te praten met, het is mijn forever car, als je begrijpt wat ik bedoel.

Spreek ik voor mezelf zal dat een Clio V6 of iets dergelijks zijn. Maar mijn droomauto evolueert vanuit GT-R naar 12C naar 720S.
Leuk, toevallig gisteren nog even gekeken wat er te koop stond van mijn forever car.

Nu eens kijken of ik echt de juiste kan vinden.

Gevonden:

Honda S 2000 2.0 16V VTEC Ultimate Edition

2009 - 13.500km - CHF 50.000 - € 46.200

Waarom de S2000?

Alhoewel ik maar eens in mijn leven een Honda gehad en niet zo'n heel spannende (Concerto), bleef dit een van de fijnste auto's die ik heb gereden. Anders dan Japanse auto's heb ik sinds dien niet meer gehad (en daarvoor ook nietbig smile smiley), maar als er nog ooit veel budget over is, dan zou de S2000 wel mijn favoriet zijn.

Deze auto, met de beroemde motor met 2 karakters, blijft een van de technische hoogtepunten uit de geschiedenis van de automobiel. 240pk uit 2 liter zonder turbo was in 1999 zeer bijzonder, 9000 toeren al evenzeer voor een productie motor.
De S2000 werd ontworpen en gepresenteerd vanwege het 50 jarig bestaan van Honda. Gebouwd in 2 generaties, de 1e in de NSX fabriek waar ook de Insight uit de vorige wedstrijd werd geproduceerd. De 2e, iets zachter geveerd en met zeer veel kleine technische wijzigingen is het meest begeerlijk, mede door de glazen achterruit.
Van de Ultimate Edition, het uitzwaaimodel, zijn er 100 voor Europa gebouwd, genummerd en allemaal wit.

Hier te koop

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-04-2017 22:16 door Pink Panther.
Ferrari Testarossa

Kilometerstand 52.700 km
Hubraum 4.909 cm³
Leistung 287 kW (390 PS)
Kraftstoffart Benzin
Anzahl Sitzplätze 2
Anzahl der Türen 2/3
Getriebe Schaltgetriebe
Umweltplakette 1 (Keine)
Erstzulassung 07/1986

[suchen.mobile.de]

De eerste auto die ik me kan herrineren -naast een Countach- waar ik een poster van had. En dan natuurlijk wel in de miami vice uitvoering, wit, met een enkele speigel hoog op de a stijl.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-04-2017 22:01 door Gullwing.
Meestal ben ik dagenlang aan het nadenken wat ik zou insturen. Ook al ben ik een echte autoliefhebber en is mijn smaak heel breed, was deze inzending niet zo moeilijk voor mij. Deze 6-serie E24 zou ik serieus ooit nog eens willen bezitten!
Droomauto? Ja, een van de 200, maar deze auto heeft iets speciaals voor mij, misschien komt dat ook omdat iemand in mijn buurt waar ik opgroeide er een had. Iedere dag als ik naar mijn school liep aan de hand van mijn moeder liepen wij langs deze prachtige coupé, daarom de juiste inzending voor mij.

BMW M635 CSI

Vermogen: 260 pk
Koppel: 330 Nm
Bouwjaar: 2013
Kilometerstand: 205.968 km
Prijs: € 49.000

Link naar advertentie

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-04-2017 22:14 door Probenator.
Renault 11 Automatic

Het zal hier wel niet voor veel enthousiaste reacties zorgen, maar ik zou deze gaan kopen. Mijn tweede auto (en derde en vierde) was een Renault 11. Ze moesten wijken omdat er geschiktere auto's voor dagelijks gebruik zijn, en er natuurlijk nog zoveel meer leuks bestaat, maar de liefde is er nog steeds.

[www.autopepels.nl]

Dit betreft een strak Nederlands exemplaar. Automaat, dus lekker toeren. Comfortabele schommelstoelen, en de kleurstelling is helemaal goed. Uiteraard ga ik nog wel op zoek naar een knappe set wieldoppen en een Renault a choisi Elf sticker voor op de achterklep.

€ 3.950,00
04-1985
66401 Km
Ik ben opgegroeid met het tevreden gemurmel van een Rover V8 onder de motorkap. De eerste die mijn vader kocht was 1 van de laatste P6B modellen uit 1976, later volgde een SD1 Vanden Plas, een toen al 20 jaar oude P5B en een Range Rover Vogue. Ik weet nog dat ik als puber erg onder de indruk was van de Range Rover en de terreincapaciteiten. Sindsdien is de oer Range Rover V8 een favoriet die ik zelf niet direct zou kopen, maar waar ik wel heel hebberig van word als ik weer eens een mooi exemplaar zie.

De eerste serie Range Rover heeft in zijn 20 jarige loopbaan in globaal dezelfde jas een ware evolutie doorgemaakt van utilitair werkpaard met comfort naar een chique upper class status symbool. Als ik naar mijn eigen smaak kijk ligt de waarheid letterlijk in het midden: De vierdeurs koets vanaf begin jaren 80 vind ik zelf meer in verhouding dan de tweedeurs, maar de laatste series vind ik dan weer teveel over de top qua luxe en plastic toevoegingen aan de buitenkant. Een echte Range Rover is voor mij comfortabel en smaakvol, maar nog steeds in de basis een eenvoudig werkpaard. Als ik dit combineer met mijn voorkeur voor blauwe auto's met een contrasterend interieur, dan is deze handgeschakelde 4-deurs V8 voor mij de 'forever car':

1982 Range Rover V8

Range Rover 1982

Vogue Blue metallic / Bronze velour
3.5 litre manual
125500 kms

23500 Eur

Another car back in our stock from a valued regular customer.

A real find from the first year of four door Range Rover production, this highly original and well preserved rust-free car has been with the first owner until 2014. It was located in Northern Finland where there is less salt on the roads. 128000 original kms and excellent condition. All original tools.
Regularly serviced every 5000 kms. Fitted with Lumenition electronic ignition.
Period correct BWA wheels in some pictures are available.
Right now fitted with the original three-spoke alloy wheel set with a new set of Dunlops.

British Motor Industry Heritage Trust certificate confirming matching numbers and original colours.
Finnish historic vehicle registration with certificate.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-04-2017 22:59 door smarter.
Dat kan er voor mij maar 1 zijn en dat is mijn eerste sportauto. Wat jullie daar verder van vinden zal me eerlijk gezegd worst wezen. Ik was blij om op mijn 24ste mijn jeugddroom te kunnen kopen en heb daar 5 jaar en 125.000 kilometer met alleen maar aan en uit op t gaspedaal heel veel plezier van gehad. Helaas was ie toen mijn rijstijl ook echt moe (het was olie tanken en benzine peilen, de roest kwam overal doorheen en van elke 25000 kilometer nieuwe blokken en schijven aan de voorkant word je ook moe grinning smiley) en heb ik hem verkocht met heel veel pijn in mijn hart.
Nog steeds denk ik met veel weemoed aan die auto, en de vele uren rijplezier die ik er in heb gehad, terug.

Ik heb het dan over de

Toyota MR2 1.6 AW11

Deze is ook van een liefhebber, ben benieuwd wat voor standen hij op t gaspedaal heeft gehad grinning smiley

Voor de dolle prijs van 6.500 €
Kilometerstand120.000 km
Hubraum 1.576 cm³
Leistung 85 kW (116 PS)
Kraftstoffart Benzin
Anzahl Sitzplätze 2
Anzahl der Türen 2/3
Getriebe Schaltgetriebe
Schadstoffklasse Euro1
Umweltplakette 4 (Grün)
Erstzulassung 11/1988
HU06/2018
Klimatisierung Klimaautomatik
Farbe Rot
Innenausstattung Stoff, Beige
Ausstattung: Elektr. Fensterheber Elektr. Seitenspiegel Leichtmetallfelgen Panorama-Dach
Sportfahrwerk Sportsitze Tempomat Tuner/Radio Zentralverriegelung

DIESER MR2 (ORIGINALBILDER MEINES FAHRZEUGES) WIRD IN DER AUSGABE OKTOBER 2016 IN DER AUTOBILD CLASSIC PRÄSENTIERT!!! (ERSCHEINT AM 07.10.2016) Auf Wunsch können auch Detailbilder des professionellen Fotoshootings mit Genehmigung des Fotografen versandt werden.
Alle Bilder wurden mit freundlicher Genehmigung von Patrice Marker, Fotograf bei Autobild Klassik, verwendet!
TOYOTA MR2 W1, Baujahr 1988
mit Klimaanlage, Tempomat, ZV, elektrische Fensterheber, Glasdach
Die Kombination Klima mit elektr. Fensterheber war damals Sonderausstattung und gab es nur im US Modell.
Das Fahrzeug wurde 2010 aus den USA nach England importiert.
Ich habe dieses Fahrzeug nach Deutschland geholt und werde demnächst die Abnahme durch den TÜV vornehmen lassen. Das Fahrzeug kommt also mit deutschen Papieren und neuem TUV zum Käufer.
Der Wagen wurde 2012 neu mit Originallack lackiert. Dabei wurden sämtliche vorhandenen Roststellen fachmännisch beseitigt so dass der Wagen rostfrei ist.
Die Innenausstattung, Türpappen, Sitze, Cockpit, Schaltknauf, Teppich, Himmel ist in beige. Der Wagen wurde mit diese Ausstattung in Europa nicht ausgeliefert.
Es handelt sich hier um ein echtes Unikat!!!
Die Lauffleistung beträgt 74200 Meilen!!!
Der Tacho misst sowohl die Meilen als auch die km . Die Laufleistung wird nur in Meilen erfasst.
Sämtliche Hebel und Züge funktionieren. Aircondition und Tempomat funktionieren tadellos.

Lediglich der Innenraum benötigt etwas Liebe um den Wagen zu perfektionieren.
Weitere Bilder gerne per WhatsApp. Besichtigung und Probefahrt möglich.
Der Wagen steht in Dithmarschen / Schleswig Holstein.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-04-2017 10:41 door Zonder Mazda met BMW.
Zie rzasa, je begrijpt het helemaal! thumbs up

Prachtige inzendingen heren! Allen goedgekeurd.
Anonieme bezoeker
Re: Occasionwedstrijd #452 - The forever car
28-04-2017 23:59
Dit wordt een regelrechte no-brainer; mijn all-time favoriet:

Ferrari F40

Laat ik nu net bij PistonHeads een mooie uit 1991 te koop hebben zien staan.
Kijk en geniet mee!

Vraagprijs £950.000 (€1,129,037.88)
Vanaf dat ik ongeveer wist wat auto's waren; was de Ferrari F40 de ultieme supercar. De auto heeft mij altijd aangetrokken en doet dat nog steeds. Een Ferrari F40 maakt iets in me los wat geen enkele andere auto sindsdien gelukt is.
Als kind was ik, zoals zoveel jonge jongens en meisjes, gebiologeerd door de supercars. Alles met een steigerend paard was mooi, maar een Countach was mooier. Italië had sowieso mijn voorkeur. En toen kwam ik oog in oog te staan met dit monster. Inmiddels weet ik dat er, ook toen, zat snellere of betere supercars te koop waren maar dit was toch wel zo gaaf. De grommende zescilinder, de zes kwade ogen die mij aandringend aankeken en de hoekige achterkant die ik nastaarde terwijl ik achter bleef in de benzinedampen. Ik was getekend voor het leven, en dan had de auto nog een illustere bijnaam ook!
Daarom, mocht ik ooit de mogelijkheid hebben om Il Mostro te kopen dan gaat deze nooit meer weg!

1991 Alfa Romeo Sprint Zagato

Deze S.Z. was origineel Italiaans en via Belgie in mijn bezit gekomen.
Onlangs nog opnieuw gekeurd voor de verzekering in klasse 2+ ( zeer goede originele staat )
Altijd binnen gestaan in een verwarmde garage en alleen in de zomer gereden. Onderhoudshistorie met alle rekeningen ter inzage, ook een rittenlogboek bijgehouden.
Alle boekjes aanwezig, originele hoes, originele wielbag, gereedschap, onderdelenboek, werkplaats handboek naar keuze en ook met zeer veel reserve onderdelen.
Alles origineel, geen kopieen en geen namaak.

Te koop voor slechts €79.000,-
Een droomauto in zekere zin, daar waar je in de jaren 80 ze al weinig zag rijden.
Was de ene keer dat je hem zag toch wel bij gebleven, een herinnering die je eens in de zoveel tijd weer online opzoekt.

De ultieme e30, de M3 in dakloze uitvoering.
1991 Bmw M3 cabriolet 83.189 Euro

Poeh moeilijke opdracht Nico, meerdere cars staan op het wensenlijstje. Al strepende blijven alleen auto's ouder dan 30 jaar over, die hebben de meeste aantrekkingskracht. Deze zou forever blijven, omdat ik hem van kinds af aan al watertandend mooi vind;

NSU RO 80

Op het gebied van vormgeving van auto's mag het modern, vooruitstrevend, ja zelfs futuristisch zijn (Toyota C-HR, Cactus, Civic mk8 etc, i likethumbs up). Middle of the road vormgeving heeft nooit mijn interesse gehad.
Als jochie vond ik de NSU RO 80 schitterend. Zo anders en vooruitstrevend dan de rest qua vormgeving en dat voor een auto uit 1967. De Auto van het Jaar 1968, had ook makkelijk 1978 kunnen zijn. Later begreep ik dat de techniek ook uniek was, een zeldzame wankelmotor. Helaas niet zo betrouwbaar in het begin en niet zuinig. In de jaren 80 verdween de RO 80 uit het nederlandse straatbeeld en vergat ik hem. Tot ongeveer 15 jaar geleden ik pardoes in Deventer tegen een groene aanliep. Wow, nog steeds een schitterende auto. Dus met een ongelimiteerde credit card, stalling en onderhoud moet een RO 80 er komen. Nu alleen nog de kleur uitzoeken...smiling smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-04-2017 15:03 door Jp053.
Op een zekere Sinterklaasavond lang geleden, waren er eens twee pakjes voor mij met daarin elk één 1:18 schaalmodel. Het waren de eerste modellen van mijn verzameling: een BMW 850i en een Mercedes SL. Voor allebei heb ik nog steeds een zwak, maar al heel snel ging ik zelf ook modellen kopen. De eerste die ik zelf kocht, was een 1:18 Bburago model van de Ferrari 456 GT. Omdat het zo'n schitterende auto was, en is. Die donkerblauwe 12-cilinder met z'n beige interieur kreeg de meest prominente plek in de vitrinekast en hield die ook altijd. Inmiddels staat het grootste deel van de modellen in verhuisdozen op zolder, maar de 456 GT heeft nog altijd een plekje in een vitrine naast m'n bed:

Wàt een ontwerp, en wat moet het fantastisch zijn om die V12 eens te laten huilen. Ik doe niet aan ellenlange bucket-lists, maar er zijn twee dingen die ik echt nog eens wil doen in mijn leven: een totale zonsverduistering meemaken en een ouderwetse, ongeblazen Ferrari V12 laten huilen op een circuit. Als dat toch eens met een 456 GT zou kunnen...

Ik vond een mooie 456 GT in de juiste kleur donkerblauw, met het juiste interieur (beige). De automaat is een minpuntje, maar voor het uiterlijk maakt het niet uit. Kijk en zwijmel...

Ferrari 456 GTA
1997 - 40.000 km - € 89.900

Link naar de aanbieder

De 456 GT in de vitrine naast m'n bed:

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-05-2017 15:03 door j.ko.
Ik ben als middelbare scholier ooit eens voorbij een gefietst (dat duurde overigens wel even....). Die strakke vormgeving van de eerste generatie, het oorspronkelijk ontwerp is gewoon af. En de film heeft er alleen maar verder aan bijgedragen. En dan nog een witte ook, met een laag bouwnummer.

Lotus Esprit S1

Eerste toelating:03/1977; Kilometerstand: 36 190 km; Vermogen: 118 kW (160 CH); Prijs: € 72 000,-

Lotus Esprit S1, volgens chassisnummer een van de eerste geproduceerde Esprit S1.

Het voertuig is in Engeland compleet gerestaureerd. De totaal optelling van alle kosten beloopt zich op circa € 57.000,-. De Techniek is bij de Firma Alan Mann Racing in Engeland gereviseerd. Er is een omvangrijke documentatie van alle uitgevoerde werkzaamheden. De Auto bezit een een Lotus geboorteakte (Certificate of Vehicle Provenance).

De kilometerstand is afgelezen en kan niet als de totaal kilometerstand gerekend worden!
Verkoop in opdracht van een klant.

Mijn "forever car" is een Aston Martin V12 Vanquish. In 2001 of 2002 kreeg ik als klein jongetje een British Racing Green variant in het klein cadeau, en niet lang daarna heb ik er nog talloze keren mee gereden in het spel Nightfire voor de PS2, want de V12 Vanquish was de officiële Bond-auto in de film Die Another Day.

Wat mij betreft is dit hét ultieme ontwerp voor een sportwagen; z'n dikke, uitgeklopte achterste wielkasten schreeuwen power maar de verfijnde neus geeft ook een chique indruk. De 5,9 liter V12 met 457 pk brengt deze wagen van 0 naar 100 in 4,7 seconden en blijft doorgaan tot maar liefst 306 km/u.

Wat een beest! Ik zou er zo mee weg willen rijden drinking smiley

Aston Martin V12 Vanquish (2002)
Vraagprijs: € 109.500,-

Link naar advertentie

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-05-2017 11:37 door BleuZ NL.
Renault Clio 2 phase 2 Sport V6

Tsja.....het is ontzettend zonde dat ze zo hard aan het stijgen zijn in prijs. Bijna op het idiote af, zeker als je zoals ik een kleurtje wilt. Het Renault virus zit vrij diep natuurlijk dus ik zal het neerleggen voor dit exemplaar....maar hij moet dan wel perfect zijn!
Voor de RS182 weten we de kleur, Vert Orion, voor de V6 wil ik echter Rouge de Feu al zou ik hard twijfelen voor een Jaune Sirius.....maar aangezien ik die kleur toch liever zie op een 3RS.....

Nou ja, jullie begrijpen het wel. Phase 2 deels ontwikkeld door Porsche, 256 pk op de achterwielen met een middenmotor V6. De ultieme Clio, een model waar ik idolaat van ben sinds de aanschaf van die van mij, de droom is om de krachtigste versie te bezitten, die zal dan ook niet meer vertrekken uit mijn garage, tevens de auto die ik zal noemen als je mij vraagt wat voor auto ik zou kopen als ik daar de rest van mijn leven mee moest doen.

Voor de RS adepten, spot het schoonheidsfoutje, ik kan het nu al bijna niet handelen maar vooruit.
Nico GTR
Renault Clio 2 phase 2 Sport V6
Voor de RS adepten, spot het schoonheidsfoutje, ik kan het nu al bijna niet handelen maar vooruit.

Het meegespoten (?) Renault-embleem op de achterklep?

Eigenlijk heb ik al een 'forever car' in de vorm van mijn Pluriel, maar aangezien die inzenden niet echt van veel inspiratie zou getuigen, grijp ik deze wek terug naar de absolute favoriet uit mijn jeugd, dewelke ik nog steeds heel graag zou willen bezitten. En nee, het is geen evidente keuze, maar het model heeft als 10-jarige zo'n indruk op me gemaakt, dat ik er nog steeds smoorverliefd op ben. De Super Sports Roadster (SSR) is eigenlijk een knotsgek en volstrekt onpraktisch idee, maar mede daarom heeft hij zo'n warm plaatsje in mijn hart. De originele creatie op basis van de TrailBlazer is tot op heden nog steeds de enige pick-up met een stalen coupé-cabriodak en ook de styling (waarvan je moet houden) is naar mijn mening anno 2017 nog steeds heel bijdetijds. Eigenlijk zou ik het liefst een kenmerkende paarse willen, maar daarvan staat werkelijk geen enkel mooi gefotografeerd exemplaar te koop. Een stijlvolle zwarte is dan ook mijn tweede keuze:

2004 Chevrolet SSR

[suchen.mobile.de]

€ 38.900

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-05-2017 11:09 door Escher.
Leuke inzending j.ko, maar geloof me. Je wilt de handbak. winking smiley
Mijn forever car is een auto die mij diep bij het hart ligt. Toen mijn vader zijn E39 530i totall loss reed onder een vrachtwagen kon ik wel huilen. Wat vond ik dat een mooie auto, en ik wilde per sé dat mijn vader precies dezelfde auto terugkocht. Gelukkig kocht mijn vader iets veel beters terug, een E39 M5. Uitgevoerd in de subtiele kleur Carbonszwarz met een prachtig Heritage Camel interieur. Voor mij de perfecte auto om te bewaren. Een auto waar je overal voor kan rijden. De kenner ziet dat er een dikke V8 in ligt en de niet-kenner ziet een modale BMW. Als je wil kan je comfortabel richting de zon rijden, maar ook loeihard over de Nürburgring.

BMW M5

€ 21,950.-
06/1999

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-05-2017 20:45 door Joël D..
Met exotische sportwagens of weelderige limo's heb ik niet veel, doe mij maar een leuke klassieker en dan ook nog van een ooit alledaags model. De aantrekkingskracht zit in het wat barokke model dat met zijn chroomstrips en met vinyl beklede dak de stijl van de jaren zeventig perfect belichaamt, gecombineerd met de logge maar prachtig klinkende tweeliter zescilinder onder de lange motorkap. Probleem is wel dat mooie en originele exemplaren van de sedan (de coupé wil ik niet) steeds moeilijker te vinden zijn (dit exemplaar staat nota bene in Engeland waar de Taunus nooit geleverd is) en de prijzen zoals bij de meeste klassiekers razendsnel oplopen. Een 1600 (niet zo'n beste) heb ik in een grijs verleden al eens gehad, maar van zo'n mooie zescilinder (helaas geen foto's van het magnifieke dashboard in de advertentie) gaat het vrees ik niet meer komen, tenzij ik de loterij win.

Ford Taunus 2000 GXL Automatic 1973 (klik!)

£ 9.991,- (€ 11.821,-)
Jensen Interceptor mk1 1969

Als het forever is, wordt het een Grand Tourer met een grote V8 EN die prachtige koepelachterruit. Een poster van de Interceptor hing vroeger boven het bureautje op mijn slaapkamer, dromend er ooit 1 te bezitten en nooit meer weg te doen. Nu onbereikbaar voor de hardwerkende ambtenaar, maar geld is geen probleem deze week. Dus ik haal em op.

Kost maar 85.000 pond.
@929V6
Nooit geweten dat de Ford Taunus zo'n mooi dashboard heeftthumbs up. Kan iedereen aanraden even op het linkje te klikken.
Jp053
@929V6
Nooit geweten dat de Ford Taunus zo'n mooi dashboard heeftthumbs up. Kan iedereen aanraden even op het linkje te klikken.

Helaas was dat wel het laatste bouwjaar met dat dashboard, dat van daarna is een stuk saaier.
Joël D.

Ja, dat zou ik ook liever zien, maar ik heb nog niet genoeg tijd gehad om een mooi gefotografeerde donkerblauwe met beige interieur te vinden met handbak. Heb ook alleen nog maar in NL gezocht, als ik nog een gaatje vind, pas ik hem wellicht nog aan.
Voor mij moet een 'forever car' aan één belangrijke eis voldoen: je moet er (enigszins) comfortabel in kunnen slapen, terwijl hij ook geschikt moet zijn als dagelijkse auto. Mijn absolute favoriet is een Saab 900 Toppola, maar daarvan staan er momenteel geen exemplaren te koop. Dan maar op zoek naar iets anders, waar je wellicht nog wat verder mee komt ook:

2008 Toyota Hilux 4x4 Camper

Bouwjaar: 2008
150.000 km
Te koop in Ooij (NL)
Prijs: €46.500 ex. btw

.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-05-2017 14:33 door Fingerspitz.
Fingerspitz

Bouwjaar tot 2010!

j.ko
Joël D.

Ja, dat zou ik ook liever zien, maar ik heb nog niet genoeg tijd gehad om een mooi gefotografeerde donkerblauwe met beige interieur te vinden met handbak. Heb ook alleen nog maar in NL gezocht, als ik nog een gaatje vind, pas ik hem wellicht nog aan.

Let op, max. 5 foto's per inzending van de auto zelf.
Anonieme bezoeker
Re: Occasionwedstrijd #452 - The forever car
02-05-2017 23:38
the forever car... enige iconische waarde moet het dan wel hebben maar verder moet het gewoon wel te gebruiken zijn.

VW Golf GTI (1979)

wel een Mk I natuurlijk

The VW Golf GTI needs no introductions. It created a legend, a category of its own and has made a school that lives up to today.€ 34.000
BMW 850 CSI

Bouwjaar 1994
Kilometerstand 56.000
Prijs 109500 EUR

Graag voor altijd in een garage, dank u. drinking smiley
Allen prachtige, goedgekeurde wagens.

J.ko, de passie schiet er vanaf met 7 foto's. 5 foto's is de (standaard overgenomen) regel, van de auto....maar ja. winking smiley
Eén van mijn favoriete forever cars staat al in de rij van inzendingen. Hier de even goede reserve, ook een vette V8. Zeldzaam, uniek en onvergetelijk.

Monteverdi 375L Coupé

Nico GTR

J.ko, de passie schiet er vanaf met 7 foto's. 5 foto's is de (standaard overgenomen) regel, van de auto....maar ja. winking smiley

Ik heb één foto weggehaald, van de ingezonden auto staan er nu dus 5. De foto van het schaalmodel hoort bij het (gevraagde) verhaal, heb ik daar nu ook bij gezet. Het is dan wel de eerste foto in mijn post, ik neem niet aan dat je die dan ook gebruikt voor het OER, maar dat je daar de eerste foto van de aangeboden auto voor neemt.
j.ko
Nico GTR

Ik heb één foto weggehaald, van de ingezonden auto staan er nu dus 5. De foto van het schaalmodel hoort bij het (gevraagde) verhaal, heb ik daar nu ook bij gezet. Het is dan wel de eerste foto in mijn post, ik neem niet aan dat je die dan ook gebruikt voor het OER, maar dat je daar de eerste foto van de aangeboden auto voor neemt.

Uiteraard, maar zo vind ik het prima! thumbs up Mooie inzending.
Zadelsnuiver Mercedes-Benz W124 500E

Zadelsnuiver
Voor mij is er één auto waar het omstreeks 1994 allemaal mee begonnen is. Ik herinner het me als de dag van gisteren dat ik met mijn vader in de showroom van J. van Dijk & Dochters rondliep en 'm daar toen zag staan. Mijn vader reedt toen een W124 300D uit '91 maar de nieuwe C-klasse was net uit dus gingen we even een kijkje nemen naar een mogelijke opvolger. Terwijl mijn vader de beoogde C250 Turbodiesel aan het inspecteren was dwaalden mijn ogen af naar het midden van de showroom. Daar, in het midden van de immense showroom - voor mijn gevoel op de 99e etage - stond op een soort platform een Blauschwarzer 500E opgesteld. Ik wist gewoon niet wat ik zag, hij leek erg vertrouwd, bijna 2 druppels met de auto van mijn vader maar toch zag je direct dat er iets bijzonders aan de hand was. Die opgeklopte wielkasten, die agressievere bumper, de lagere stance en (voor die tijd) grote wielen gaven deze W124 een portie gravitas waar zelfs een Leopard tank niet aan kon tippen. Tot deze dag ben ik nog steeds verliefd op deze auto en lijkt de droom om er ooit een te bezitten helaas steeds verder en verder weg aangezien de prijzen in de afgelopen jaren bijna verviervoudigd zijn. Sommige mensen spelen mee met de lotto voor een mooi huis, of om te kunnen stoppen met werken of om een wereldreis te maken. Ik speel mee voor één reden.. en dat is de 500E.

British Racing Green Alfa Romeo Giulia 1300 TI

British Racing Green
Zoals sommigen nog weten was mijn vorige nickname ph1963 - waarbij een deel naar mijn geboortejaar verwijst.
Dus laten we het zo stellen dat ik me omstreeks 1970 toch wel stilaan bewust werd van de uitstraling van sommige wagens.

Nu was er in de hoofdstraat van mijn geboortestad een fotograaf. Van "mannenliefde" had ik als klein onschuldig kind nog nooit gehoord, maar de betrokken fotograaf was een notoir aanhanger van deze vorm van liefde.
De man had een eerder flamboyante levensstijl.
Dit alles om tot de essentie te komen: waar de andere handelaars een stinkende en walmende Peugeot of Mercedes diesel reden, reed die man met een Italiaanse volbloed, een witte Giulia!
Kijk, die wagen had alles om mij als kleine jongen autogek te maken.
En in mijn jongensfantasieën maakte ik de omgeving steevast onveilig aan het stuur van een Giulia,
een Alfa met het klassieke Alfa-geluid.

Met de jaren ebde mijn voorliefde voor Alfa weg...
Alfa's stonden voor alles wat ik in een auto verfoei: vooral roest en onbetrouwbaarheid.

Maar vandaag is er weer een Giulia, en mijn hart slaat sneller.
Stiekem heb ik me op de carconfigurator al enkele keren een Veloce samengesteld.
Maar toch, die witte Giulia, die heeft nog steeds mijn hart gestolen en zal als karakterbak altijd iets hoger in mijn rangorde staan.

Is het mijn absolute dreamcar? Neen!
Zou hij altijd in mijn bezit blijven? Jazeker!

Pink Panther Honda S 2000 2.0 16V VTEC Ultimate Edition

Pink Panther
Alhoewel ik maar eens in mijn leven een Honda gehad en niet zo'n heel spannende (Concerto), bleef dit een van de fijnste auto's die ik heb gereden. Anders dan Japanse auto's heb ik sinds dien niet meer gehad (en daarvoor ook niet big smile smiley), maar als er nog ooit veel budget over is, dan zou de S2000 wel mijn favoriet zijn.

Deze auto, met de beroemde motor met 2 karakters, blijft een van de technische hoogtepunten uit de geschiedenis van de automobiel. 240pk uit 2 liter zonder turbo was in 1999 zeer bijzonder, 9000 toeren al evenzeer voor een productie motor.
De S2000 werd ontworpen en gepresenteerd vanwege het 50 jarig bestaan van Honda. Gebouwd in 2 generaties, de 1e in de NSX fabriek waar ook de Insight uit de vorige wedstrijd werd geproduceerd. De 2e, iets zachter geveerd en met zeer veel kleine technische wijzigingen is het meest begeerlijk, mede door de glazen achterruit.
Van de Ultimate Edition, het uitzwaaimodel, zijn er 100 voor Europa gebouwd, genummerd en allemaal wit.

Gullwing Ferrari Testarossa

Gullwing
De eerste auto die ik me kan herrineren -naast een Countach- waar ik een poster van had. En dan natuurlijk wel in de miami vice uitvoering, wit, met een enkele speigel hoog op de a stijl.

Probenator BMW M635 CSI

Probenator
Meestal ben ik dagenlang aan het nadenken wat ik zou insturen. Ook al ben ik een echte autoliefhebber en is mijn smaak heel breed, was deze inzending niet zo moeilijk voor mij. Deze 6-serie E24 zou ik serieus ooit nog eens willen bezitten!
Droomauto? Ja, een van de 200, maar deze auto heeft iets speciaals voor mij, misschien komt dat ook omdat iemand in mijn buurt waar ik opgroeide er een had. Iedere dag als ik naar mijn school liep aan de hand van mijn moeder liepen wij langs deze prachtige coupé, daarom de juiste inzending voor mij.

rzasa Renault 11 Automatic

rzasa
Het zal hier wel niet voor veel enthousiaste reacties zorgen, maar ik zou deze gaan kopen. Mijn tweede auto (en derde en vierde) was een Renault 11. Ze moesten wijken omdat er geschiktere auto's voor dagelijks gebruik zijn, en er natuurlijk nog zoveel meer leuks bestaat, maar de liefde is er nog steeds.

Smarter 1982 Range Rover V8

smarter
Ik ben opgegroeid met het tevreden gemurmel van een Rover V8 onder de motorkap. De eerste die mijn vader kocht was 1 van de laatste P6B modellen uit 1976, later volgde een SD1 Vanden Plas, een toen al 20 jaar oude P5B en een Range Rover Vogue. Ik weet nog dat ik als puber erg onder de indruk was van de Range Rover en de terreincapaciteiten. Sindsdien is de oer Range Rover V8 een favoriet die ik zelf niet direct zou kopen, maar waar ik wel heel hebberig van word als ik weer eens een mooi exemplaar zie.

De eerste serie Range Rover heeft in zijn 20 jarige loopbaan in globaal dezelfde jas een ware evolutie doorgemaakt van utilitair werkpaard met comfort naar een chique upper class status symbool. Als ik naar mijn eigen smaak kijk ligt de waarheid letterlijk in het midden: De vierdeurs koets vanaf begin jaren 80 vind ik zelf meer in verhouding dan de tweedeurs, maar de laatste series vind ik dan weer teveel over de top qua luxe en plastic toevoegingen aan de buitenkant. Een echte Range Rover is voor mij comfortabel en smaakvol, maar nog steeds in de basis een eenvoudig werkpaard. Als ik dit combineer met mijn voorkeur voor blauwe auto's met een contrasterend interieur, dan is deze handgeschakelde 4-deurs V8 voor mij de 'forever car':

Zonder Mazda met BMW Toyota MR2 1.6 AW11

Zonder Mazda met BMW
Dat kan er voor mij maar 1 zijn en dat is mijn eerste sportauto. Wat jullie daar verder van vinden zal me eerlijk gezegd worst wezen. Ik was blij om op mijn 24ste mijn jeugddroom te kunnen kopen en heb daar 5 jaar en 125.000 kilometer met alleen maar aan en uit op t gaspedaal heel veel plezier van gehad. Helaas was ie toen mijn rijstijl ook echt moe (het was olie tanken en benzine peilen, de roest kwam overal doorheen en van elke 25000 kilometer nieuwe blokken en schijven aan de voorkant word je ook moe grinning smiley) en heb ik hem verkocht met heel veel pijn in mijn hart.
Nog steeds denk ik met veel weemoed aan die auto, en de vele uren rijplezier die ik er in heb gehad, terug.

Niekleair Ferrari F40

Niekleair
Vanaf dat ik ongeveer wist wat auto's waren; was de Ferrari F40 de ultieme supercar. De auto heeft mij altijd aangetrokken en doet dat nog steeds. Een Ferrari F40 maakt iets in me los wat geen enkele andere auto sindsdien gelukt is.

Gewoon Dirk 1991 Alfa Romeo Sprint Zagato

Gewoon Dirk
Als kind was ik, zoals zoveel jonge jongens en meisjes, gebiologeerd door de supercars. Alles met een steigerend paard was mooi, maar een Countach was mooier. Italië had sowieso mijn voorkeur. En toen kwam ik oog in oog te staan met dit monster. Inmiddels weet ik dat er, ook toen, zat snellere of betere supercars te koop waren maar dit was toch wel zo gaaf. De grommende zescilinder, de zes kwade ogen die mij aandringend aankeken en de hoekige achterkant die ik nastaarde terwijl ik achter bleef in de benzinedampen. Ik was getekend voor het leven, en dan had de auto nog een illustere bijnaam ook!
Daarom, mocht ik ooit de mogelijkheid hebben om Il Mostro te kopen dan gaat deze nooit meer weg!

Wrangler 1991 Bmw M3 cabriolet

Wrangler
Een droomauto in zekere zin, daar waar je in de jaren 80 ze al weinig zag rijden.
Was de ene keer dat je hem zag toch wel bij gebleven, een herinnering die je eens in de zoveel tijd weer online opzoekt.

Jp053 NSU RO 80

Jp053
Op het gebied van vormgeving van auto's mag het modern, vooruitstrevend, ja zelfs futuristisch zijn (Toyota C-HR, Cactus, Civic mk8 etc, i likethumbs up). Middle of the road vormgeving heeft nooit mijn interesse gehad.
Als jochie vond ik de NSU RO 80 schitterend. Zo anders en vooruitstrevend dan de rest qua vormgeving en dat voor een auto uit 1967. De Auto van het Jaar 1968, had ook makkelijk 1978 kunnen zijn. Later begreep ik dat de techniek ook uniek was, een zeldzame wankelmotor. Helaas niet zo betrouwbaar in het begin en niet zuinig. In de jaren 80 verdween de RO 80 uit het nederlandse straatbeeld en vergat ik hem. Tot ongeveer 15 jaar geleden ik pardoes in Deventer tegen een groene aanliep. Wow, nog steeds een schitterende auto. Dus met een ongelimiteerde credit card, stalling en onderhoud moet een RO 80 er komen. Nu alleen nog de kleur uitzoeken...smiling smiley

j.ko Ferrari 456 GTA

J.ko
Op een zekere Sinterklaasavond lang geleden, waren er eens twee pakjes voor mij met daarin elk één 1:18 schaalmodel. Het waren de eerste modellen van mijn verzameling: een BMW 850i en een Mercedes SL. Voor allebei heb ik nog steeds een zwak, maar al heel snel ging ik zelf ook modellen kopen. De eerste die ik zelf kocht, was een 1:18 Bburago model van de Ferrari 456 GT. Omdat het zo'n schitterende auto was, en is. Die donkerblauwe 12-cilinder met z'n beige interieur kreeg de meest prominente plek in de vitrinekast en hield die ook altijd

Wàt een ontwerp, en wat moet het fantastisch zijn om die V12 eens te laten huilen. Ik doe niet aan ellenlange bucket-lists, maar er zijn twee dingen die ik echt nog eens wil doen in mijn leven: een totale zonsverduistering meemaken en een ouderwetse, ongeblazen Ferrari V12 laten huilen op een circuit. Als dat toch eens met een 456 GT zou kunnen...

Ik vond een mooie 456 GT in de juiste kleur donkerblauw, met het juiste interieur (beige). De automaat is een minpuntje, maar voor het uiterlijk maakt het niet uit. Kijk en zwijmel...

Spekky Lotus Esprit S1

Bleuz NL Aston Martin V12 Vanquish (2002)

Spekky
Ik ben als middelbare scholier ooit eens voorbij een gefietst (dat duurde overigens wel even....). Die strakke vormgeving van de eerste generatie, het oorspronkelijk ontwerp is gewoon af. En de film heeft er alleen maar verder aan bijgedragen. En dan nog een witte ook, met een laag bouwnummer.

Bleuz NL
Mijn "forever car" is een Aston Martin V12 Vanquish. In 2001 of 2002 kreeg ik als klein jongetje een British Racing Green variant in het klein cadeau, en niet lang daarna heb ik er nog talloze keren mee gereden in het spel Nightfire voor de PS2, want de V12 Vanquish was de officiële Bond-auto in de film Die Another Day.

Wat mij betreft is dit hét ultieme ontwerp voor een sportwagen; z'n dikke, uitgeklopte achterste wielkasten schreeuwen power maar de verfijnde neus geeft ook een chique indruk. De 5,9 liter V12 met 457 pk brengt deze wagen van 0 naar 100 in 4,7 seconden en blijft doorgaan tot maar liefst 306 km/u.

Nico GTR Renault Clio 2 phase 2 Sport V6

Nico GTR
Tsja.....het is ontzettend zonde dat ze zo hard aan het stijgen zijn in prijs. Bijna op het idiote af, zeker als je zoals ik een kleurtje wilt. Het Renault virus zit vrij diep natuurlijk dus ik zal het neerleggen voor dit exemplaar....maar hij moet dan wel perfect zijn!
Voor de RS182 weten we de kleur, Vert Orion, voor de V6 wil ik echter Rouge de Feu al zou ik hard twijfelen voor een Jaune Sirius.....maar aangezien ik die kleur toch liever zie op een 3RS.....

Nou ja, jullie begrijpen het wel. Phase 2 deels ontwikkeld door Porsche, 256 pk op de achterwielen met een middenmotor V6. De ultieme Clio, een model waar ik idolaat van ben sinds de aanschaf van die van mij, de droom is om de krachtigste versie te bezitten, die zal dan ook niet meer vertrekken uit mijn garage, tevens de auto die ik zal noemen als je mij vraagt wat voor auto ik zou kopen als ik daar de rest van mijn leven mee moest doen.

Escher 2004 Chevrolet SSR

Escher
Eigenlijk heb ik al een 'forever car' in de vorm van mijn Pluriel, maar aangezien die inzenden niet echt van veel inspiratie zou getuigen, grijp ik deze wek terug naar de absolute favoriet uit mijn jeugd, dewelke ik nog steeds heel graag zou willen bezitten. En nee, het is geen evidente keuze, maar het model heeft als 10-jarige zo'n indruk op me gemaakt, dat ik er nog steeds smoorverliefd op ben. De Super Sports Roadster (SSR) is eigenlijk een knotsgek en volstrekt onpraktisch idee, maar mede daarom heeft hij zo'n warm plaatsje in mijn hart. De originele creatie op basis van de TrailBlazer is tot op heden nog steeds de enige pick-up met een stalen coupé-cabriodak en ook de styling (waarvan je moet houden) is naar mijn mening anno 2017 nog steeds heel bijdetijds. Eigenlijk zou ik het liefst een kenmerkende paarse willen, maar daarvan staat werkelijk geen enkel mooi gefotografeerd exemplaar te koop. Een stijlvolle zwarte is dan ook mijn tweede keuze:

Joël D. BMW M5

Joël D.
Mijn forever car is een auto die mij diep bij het hart ligt. Toen mijn vader zijn E39 530i totall loss reed onder een vrachtwagen kon ik wel huilen. Wat vond ik dat een mooie auto, en ik wilde per sé dat mijn vader precies dezelfde auto terugkocht. Gelukkig kocht mijn vader iets veel beters terug, een E39 M5. Uitgevoerd in de subtiele kleur Carbonszwarz met een prachtig Heritage Camel interieur. Voor mij de perfecte auto om te bewaren. Een auto waar je overal voor kan rijden. De kenner ziet dat er een dikke V8 in ligt en de niet-kenner ziet een modale BMW. Als je wil kan je comfortabel richting de zon rijden, maar ook loeihard over de Nürburgring.

929V6 Ford Taunus 2000 GXL Automatic 1973

929V6
Met exotische sportwagens of weelderige limo's heb ik niet veel, doe mij maar een leuke klassieker en dan ook nog van een ooit alledaags model. De aantrekkingskracht zit in het wat barokke model dat met zijn chroomstrips en met vinyl beklede dak de stijl van de jaren zeventig perfect belichaamt, gecombineerd met de logge maar prachtig klinkende tweeliter zescilinder onder de lange motorkap. Probleem is wel dat mooie en originele exemplaren van de sedan (de coupé wil ik niet) steeds moeilijker te vinden zijn (dit exemplaar staat nota bene in Engeland waar de Taunus nooit geleverd is) en de prijzen zoals bij de meeste klassiekers razendsnel oplopen. Een 1600 (niet zo'n beste) heb ik in een grijs verleden al eens gehad, maar van zo'n mooie zescilinder (helaas geen foto's van het magnifieke dashboard in de advertentie) gaat het vrees ik niet meer komen, tenzij ik de loterij win.

740estate Jensen Interceptor mk1 1969

740estate
Als het forever is, wordt het een Grand Tourer met een grote V8 EN die prachtige koepelachterruit. Een poster van de Interceptor hing vroeger boven het bureautje op mijn slaapkamer, dromend er ooit 1 te bezitten en nooit meer weg te doen. Nu onbereikbaar voor de hardwerkende ambtenaar, maar geld is geen probleem deze week. Dus ik haal em op.

Niels. 2008 Toyota Hilux 4x4 Camper

Niels.
Voor mij moet een 'forever car' aan één belangrijke eis voldoen: je moet er (enigszins) comfortabel in kunnen slapen, terwijl hij ook geschikt moet zijn als dagelijkse auto. Mijn absolute favoriet is een Saab 900 Toppola, maar daarvan staan er momenteel geen exemplaren te koop. Dan maar op zoek naar iets anders, waar je wellicht nog wat verder mee komt ook:

singleframgrille VW Golf GTI (1979)

singleframegrille
the forever car... enige iconische waarde moet het dan wel hebben maar verder moet het gewoon wel te gebruiken zijn.

Patcore BMW 850 CSI

Patcore
Graag voor altijd in een garage, dank u.

GvJ Monteverdi 375L Coupé

GvJ
Eén van mijn favoriete forever cars staat al in de rij van inzendingen. Hier de even goede reserve, ook een vette V8. Zeldzaam, uniek en onvergetelijk.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-05-2017 20:46 door Nico GTR.
Ik ga voor de auto’s die voor mij de forever-car het best belichamen. Zoals sommige inzenders zelf al aanstipten: niet mijn ultieme droomauto, wel eentje die voor altijd zou blijven.
1e plaats (zij het met minimale voorsprong op nummer 2): Joël D – BMW M5. Ik kan er lang of kort over kletsen, maar veel perfecter had deze wedstrijd niet kunnen worden ingevuld.
2e plaats: j.ko – Ferrari 456: ik heb exact hetzelfde maar dan met een 612 Scaglietti. Een paar jaar eerder kreeg ik mijn eerste schaalmodellen, voornamelijk van onbetaalbare klassiekers, maar de eerste die ik zelf kocht was die 612 in Maranello ook nog. Die staat nog altijd heel erg centraal in de vitrine smiling smiley. Het verschil met Joël is dat zo’n Ferrari voor mij een absolute droomauto is, en een M5 minder.
3e plaats: singleframegrille – VW Golf GTI. Gewoon een heel gaaf ding wat ik absoluut nooit weg zou doen als er ineens eentje in mijn garage stond.
1. Jp053 - NSU RO 80
2. British Racing Green - Alfa Romeo Giulia 1300 TI
3. Spekky - Lotus Esprit S1
1. Zadelsnuiver. De mooiste Mercedes ooit gebouwd, ik heb wel dezelfde motor. Maar wat een ding. Ze beginnen helaas onbetaalbaar te worden. Moet er nog een nummer2 komen?

2. Wrangler. In een van mijn winkels heeft ooit een stagiaire gestaan met een redelijke voetballerscarriere. In het verlengde van die winkelstraat heeft hij ooit het wereldnieuws gehaald met deze auto. De ultieme Kluivert-auto. M3 cabrio.

3. Singelframegrille. Het icoon van de jaren 80.
Pff... een moeilijke deze maand, zeg! Er zijn ontzettend veel inzendingen die me aanspreken. Dit is uiteindelijk mijn top drie:

1. Zadelsnuiver – Mercedes-Benz W124 500E
Wat een bazenwagen dit. Duur en dik, maar toch ook ergens chique. Het zwarte in- en exterieur maakt 'm op de foto's erg stealthy, ik vind 'm helemaal geweldig!

2. Probenator – BMW M635 CSi
Ik vind een M635 CSi ook een hele mooie coupé die wat betreft ontwerp gewoon klopt. De kleur zou niet mijn keuze geweest zijn, maar hij kan 't goed hebben!

3. Smarter – Range Rover V8
Een hele mooie wagen met zoals je uitlegt een interessant achtergrondverhaal – en een killer kleurencombo!

Ik zie trouwens nu pas dat de Renault 11 Automatic van rzasa te koop staat bij dezelfde garage als waar ik de 206 vandaan heb! Toevallig big smile smiley
  • 740estate Jensen Interceptor mk1 1969
  • j.ko Ferrari 456 GTA
  • Probenator BMW M635 CSI
1. Smarter 1982 Range Rover V8
Ik zou zelf voor de tweede generatie gaan, maar ook de eerste generatie RangeRover vindt ik helemaal geweldig. Luxe, fantastische eigenschappen in terrein en niet eens volledig onbetaalbaar (hoewel, de eerste generatie..)

2. GvJ Monteverdi 375L Coupé
Deze kende ik nog niet, maar ben op slag verliefd; nouja in ieder geval diep onder de indruk. Veel mooier dan dit gaan auto's niet worden.

3. Joël D. BMW M5
Een BMW 5 serie van de E39 generatie is mijn favoriete BMW serie. Het ultieme model krijgt dan natuurlijk ook punten van me.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close