Occasionwedstrijd #605: Sedan & Coupé | Stemmen tot vrijdag 10 april 20.00!

Gepost door 929V6 


Welkom bij Occasionwedstrijd #605: Sedan & Coupé




Deze keer geen inleiding, we gaan meteen door naar de opdracht. cool smiley

De opdracht:

We gaan voor deze wedstrijd op zoek naar twee auto's: de ene een twee- of vierdeurssedan en de andere een twee- of driedeurs coupé van hetzelfde model.

Criteria
- Bouwjaar 1970-2005 (de voorbeelden vallen bewust buiten deze periode)
- Budget: € 80.000,-
- Beide auto's behoren tot dezelfde modelserie (dit moet in de modelnaam van beide auto's te zien zijn). Dus geen Ascona en Manta bijvoorbeeld.
- De coupé mag niet een compleet andere carrosserie hebben. Dat sluit bijvoorbeeld de Fiat 128 uit.
- De twee- of vierdeurs sedan moet echt een sedan zijn, dus geen hatchback.
- Onder een coupé versta ik elke auto met twee portieren die door de fabrikant als zodanig in de markt is gezet.
- Geen getunede of omgebouwde auto's. Een ander setje velgen (mits niet duidelijk breder dan origineel) en accessoires zoals een set extra lampen zijn wel toegestaan. Het liefst zo origineel mogelijk.
- Prijzen in vreemde valuta graag omrekenen naar euro's.
- Mag overal te koop staan.
- Max. 3 foto's per auto.



Vaste spelregels
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Maximaal 5 foto's van de geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.
- Elke modelgeneratie mag maar één keer ingezonden worden.
- Iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.

Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 426
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527 Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW
551: auto's met 4 afzonderlijke koplampen - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6
560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
568: Clean - Total Loss
569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter
582: De facelift – Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc
588: Twee punt Nul - 929V6
589: Kerstster - Guus Leferink
590: De vertegenwoordigersauto - Jp053
591: Eén blok, twee occasions - Spekky
592: Oranje knipperlichtglas - Caspervanc
593: Tatuutatuuuu - Barri
594: Het dak er af! - Timo
595: who's afraid of red, yellow and blue? - Guus Leferink
596: Het is het net niet... - British Racing Green
597: HYBRID, PHEV, EV & WATERSTOF - smarter
598: Audio - Wouter82
599: Praalwagen– Opel Omega
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6



Inzenden kan tot woensdag 8 april 20:00 uur.

Stemmen kan tot vrijdag 10 april 20:00 uur.

Veel succes!



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2020 20:40 door 929V6.
Twee portieren sluit driedeurs niet uit toch?
En beide auto's moeten neem ik aan van hetzelfde bouwjaar en van hetzelfde modeljaar zijn?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-04-2020 22:36 door Wouter82.
Gewijzigde inzending, maar ik blijf bij hetzelfde merk. En ook niet de goedkoopste versies van beide modellen.

Volvo S70 & Volvo C70
Volvo S70 R: €5.999 | 343.000 km | 08-1997
Volvo C70 Coupé 2.3 T-5: €9.950 | 184.183 km | 09-1998












2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-04-2020 22:01 door Barri.
Skoda 130

Limousine, 34.600 km, 01/1988, € 4.200




Skoda 130 Coupe Rapid

Coupé, 86.754 km, 01/1980, € 4.999,-






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-04-2020 22:42 door Spekky.
@ Barry, dat is een gevalletje Ascona/Manta denk ik winking smiley
Quote
Wouter82
@ Barry, dat is een gevalletje Ascona/Manta denk ik winking smiley
Allebei behoren ze tot dezelfde modelserie, zou ik zeggen. 440/460/480 zie ik als de 'Volvo 400 serie'.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-04-2020 22:43 door Barri.
Imperial LeBaron Four Door Hardtop
&
Imperial LeBaron Crown Coupe


1974 Imperial LeBaron Four Door Hardtop







38,329 miles
$ 12.950 / € 11.981



1975 Imperial LeBaron Crown Coupe







30,980 miles
$ 13.950 / € 12.906

Ik ga er vanuit dat een vierdeurs hardtop ook telt als sedan smiling smiley

Mijn guilty pleasure: full-size Amerikanen uit de late jaren 60 en vroege jaren 70, met zijpanelen van vierkante meters vormeloos en nutteloos blik, kofferdeksels waar je met vier man op kan picknicken en natuurlijk big-block motoren. In dit geval de "440", ofwel een niet kinderachtige 7,2 liter met een nog verrassend gezonde hoeveelheid pk's, 280 stuks. De Imperial, als enigszins geflopt submerk van Chrysler dat niet kon opboksen tegen Cadillac en Lincoln, is hierin een van mijn favorieten en deze twee scoren extra punten met de verborgen koplampen en de afgedekte achterste wielen.



5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-04-2020 11:30 door Wouter82.
Mazda 929 Sedan

1976 - € 8.450,00










Hier te koop



MAZDA 929 coupé

1976 - € 15.087











Hier te koop



6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-04-2020 16:39 door Pink Panther.
Quote
Pink Panther
max. 3 foto's per auto denk ik?

Goeie, pas ik nog even aan.

Volvo 480 is afkeur want compleet andere carrosserie dan 460. Hetzelfde geldt voor de 780, geen plaatwerkdeel komt overeen met de 760.

Van de Rover 200 bestaat geen sedan. De Rover 400 is een andere modelserie.
Quote
929V6
Quote
Pink Panther
max. 3 foto's per auto denk ik?

Goeie, pas ik nog even aan.

Van de Rover 200 bestaat geen sedan. De Rover 400 is een andere modelserie.

Dat ben ik toch totaal oneens met je. Dit is een en dezelfde modelserie, echter Rover koos er voor de sedan 400 te noemen. Geld voor echt nieuwe modellen had men niet.

Wat Volvo met de 740 en 780 doet is feitelijk hetzelfde, met het verschil dat die wel beide met een 7 beginnen. Of de BMW 3 en 4 serie.
De Rover 200 en 400 verschillen net zoveel als bijvoorbeeld de Volkswagen Golf en Jetta en Ford Escort en Orion, ook twee verschillende series volgens hetzelfde principe als de genoemde Ascona en Manta. Ik ga niet allerlei uitzonderingen maken op de regels en heb ook geen zin in allerlei discussies daarover. Ik zal het criterium nog wat verduidelijken met dat in elk geval het eerste deel van de modelnaam hetzelfde moet zijn.
Uit de tijd dat je bij Opel aan kon kloppen voor de dikste coupes die er rondreden. In de tijd dat Opel in de races veel mensen de uitlaat liet zien en uit de tijd dat je bij Opel helemaal een eindbaas kon zijn.

Opel Commodore GS/E 1977



€ 17.499,-

Dan gaan we ook met 4 deuren en een paar pk minder op pad:




Commodore GS 1976 € 12.890,-


Midden jaren '90 was het al lang niet meer zo voor de hand liggend dat een autoconstructeur nog een hele "familie" van een welbepaald model op de markt bracht, zeker niet met een coupé die - zoals de regels van deze wedstrijd het voorschrijven - een deel van de carrosserie met de sedan/station wagon deelde. Het was dan ook des te opvallender dat een (op dat moment al kleine niche-)speler als Lancia het toch aandurfde met de K(appa), met een sedan in '94, een station wagon in '96 en uiteindelijk een coupé in '97. De K Coupé was daarenboven behoorlijk exotisch te noemen, want hij werd in onderaanneming quasi-handmatig gebouwd door coachbuilder Maggiora. Uiteindelijk werden er tussen '97 en '00 slechts 3.263 K Coupés gemaakt.

1999 Lancia K 2.4 JTD

[www.autowereld.nl]







€ 1.250

&

1997 Lancia K Coupé 3.0 V6

[www.autowereld.nl]







€ 3.000




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-04-2020 12:34 door Escher.
Claim: Als ik meer tijd heb ga ik kijken naar mooiere exemplaren.

1991 Mercedes-Benz 300 CE-24 - € 18.950,-



1993 Mercedes-Benz 300 E-24 - € 9.950,-




7 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-04-2020 00:28 door Jay DoubleYou.
Dit setje mag zo de garage in. Zowel de Sedan als Coupé zijn top. Mooi, begerenswaardig en uniek.

Honda Legend Coupe 1992


Honda Legend Sedan 1990














Coupe voor omgerekend € 2.400.
Sedan voor omgerekend € 4.900.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2020 18:18 door Jp053.
@JW01,

Afkeur: de carrosserie van de 406 Coupé is 100% anders.
Een tweedeurs-versie van de Cordoba werd door Seat als coupe in de markt gezet... en getuige deze test in AutoWeek was 't nog best een interessante aanbieding.

1997 Seat Cordoba

Seat Cordoba 199.967 km, €895
Seat Cordoba SX 13.000 miles (= 20.921 km), £3,250 (= €3.690)















1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-04-2020 00:19 door lybra.
Quote
lybra
Een tweedeurs-versie van de Cordoba werd door Seat als coupe in de markt gezet... en getuige deze test in AutoWeek was 't nog best een interessante aanbieding.

Haha je hebt 80.000 euro om te winkelen en komt aan met twee auto's van nog geen 5000 euro in totaal grinning smiley
Quote
929V6
(...) Ik zal het criterium nog wat verduidelijken met dat in elk geval het eerste deel van de modelnaam hetzelfde moet zijn.
440 & 480... eye rolling smiley

Dan is die Audi 100 ook afkeur. Geen paneel is gelijk.
Ik denk dat ik het onderwerp van deze wedstrijd niet snap ofzo...



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-04-2020 00:29 door Barri.
Quote
929V6
@JW01,

Afkeur: de carrosserie van de 406 Coupé is 100% anders.

Jammer. Inzending gewijzigd
Quote
opel omega
Quote
lybra
Een tweedeurs-versie van de Cordoba werd door Seat als coupe in de markt gezet... en getuige deze test in AutoWeek was 't nog best een interessante aanbieding.

Haha je hebt 80.000 euro om te winkelen en komt aan met twee auto's van nog geen 5000 euro in totaal grinning smiley

Het geld hoeft niet op toch? winking smiley Hiermee ben ik in ieder geval zeker dat ze qua plaatwerk genoeg uitwisselbare delen hebben... big smile smiley
De eisen in de OP vind ik wat onoverzichtelijk en dan wijkt de naam van het model teveel af en dan de carrosserie wat is nu precies de bedoeling?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-04-2020 01:04 door Probenator.
BMW 3-serie E46

Een auto die mij persoonlijk erg kan bekoren is de E46, in mijn ogen een erg sierlijk en tijdloos model. De sedan staat in dit geval bij mij absoluut op nummer 1, maar van eigenlijk alle carrosserievormen van de E46 vind ik het knappe dat het allen op detail 'eigen' modellen zijn, maar ze toch duidelijk één familie vormen.



BMW 328i (1999)

Prijs: €10.450,-







BMW 325Ci (2001)

Prijs: €12.950,-



Quote
Probenator
De eisen in de OP vind ik wat onoverzichtelijk en dan wijkt de naam van het model teveel af en dan de carrosserie wat is nu precies de bedoeling?

Het luistert nauw en er is een klein grijs gebied misschien, maar kijk naar wat wel is goedgekeurd. De auto's moeten dus:
1. Van voorbumper tot en met A-stijl nagenoeg identiek zijn;
2. Dezelfde merk- en modelnaam hebben.

Ook als de 480 door Volvo 460 Coupé was genoemd om aan 2 te voldoen, dan is nog steeds de complete neuspartij anders en wordt dus aan 1 niet voldaan. Beide Audi's 100 hebben dezelfde neus en voldoen dus.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-04-2020 08:22 door Wouter82.
Ik snap de opdracht wel al is er inderdaad een grijs gebied en dus voer voor discussie. Ik heb genoeg ideeën maar het zoeken wordt wat lastiger omdat reezocar.com er al een paar weken uit ligt. Hebben meer mensen hier last van of ligt het aan mij?
Quote
Wouter82
Quote
Probenator
De eisen in de OP vind ik wat onoverzichtelijk en dan wijkt de naam van het model teveel af en dan de carrosserie wat is nu precies de bedoeling?

Het luistert nauw en er is een klein grijs gebied misschien, maar kijk naar wat wel is goedgekeurd. De auto's moeten dus:
1. Van voorbumper tot en met A-stijl nagenoeg identiek zijn;
2. Dezelfde merk- en modelnaam hebben.

Ook als de 480 door Volvo 460 Coupé was genoemd om aan 2 te voldoen, dan is nog steeds de complete neuspartij anders en wordt dus aan 1 niet voldaan. Beide Audi's 100 hebben dezelfde neus en voldoen dus.

Dit is al duidelijker, want anders dan de Volvo delen de Rovers wel de voorzijde, maar dus niet de modelnaam.

Je zult er, HELAAS, wel nog meer moeten afkeuren, er staan er tussen die ook niet voldoen. Je grijze gebied is zeer lastig, mijn inziens te. De 760-780 lijken mij exact wat je bedoelt, maar de neus is toch 100% anders. Bij de Audi 100C1 ben ik niet zeker, maar meen ik me ook te herinneren dat de voorspatschermen niet uitwisselbaar waren.

Quote
SVF
Ik snap de opdracht wel al is er inderdaad een grijs gebied en dus voer voor discussie. Ik heb genoeg ideeën maar het zoeken wordt wat lastiger omdat reezocar.com er al een paar weken uit ligt. Hebben meer mensen hier last van of ligt het aan mij?

[www.leparking.fr]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-04-2020 09:27 door Pink Panther.
Opel kadett C













Advertentie sedan & Advertentie coupe

Opel Kadett 1200 Sedan
€ 9.999,-
53.130 km
10/1974
38 kW 52 PK Handgeschakeld, Benzine

Opel Kadett C1 Coupe 1200H Coupé
€ 12.950,-
104.205 km
08/1975
38 kW 52 PK Handgeschakeld, Benzine
Bij de coupé staat geen vaste prijs maar een richtprijs tussen 5.000 en 7.000 euro. Als dat afkeur is zoek ik een ander exemplaar.

Peugeot 304 sedan







Bouwjaar 1973 Prijs €3.000

Peugeot 304 coupé







Bouwjaar 1974 Prijs €7.000



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-04-2020 10:26 door SVF.
Inzending gewijzigd. Krijg de foto’s er op iphone niet af, doe ik later.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-04-2020 09:32 door Pink Panther.
Daimler Double Six

[wheelsbylex.nl]







Prijs: € 17.950,-
Bouwjaar: 1978
211.557 km

[www.dukeoflondon.co.uk]







Prijs: £27.450,- = € 31.174,-
Bouwjaar: 1978
78.000 mijl
Inzending gewijzigd Geen vaste prijs bij de coupé. Als het afkeur is zoek ik een ander exemplaar.
Quote
opel omega
Quote
lybra
Een tweedeurs-versie van de Cordoba werd door Seat als coupe in de markt gezet... en getuige deze test in AutoWeek was 't nog best een interessante aanbieding.

Haha je hebt 80.000 euro om te winkelen en komt aan met twee auto's van nog geen 5000 euro in totaal grinning smiley

Ik hou daar juist van
Ik geloof dat de bedoeling duidelijk begint te worden. Het gaat erom dat de coupé duidelijk een carrosserievariant is van de sedan en niet een afgeleid model op hetzelfde platform. Daarnaast moet de modelnaam of -serie in de naam van beide auto's herkenbaar zijn, dus 460 en 480 zou goed zijn als zoals Wouter82 al noemde de neus en/of een ander deel van de carrosserie nagenoeg identiek zou zijn.

Goedgekeurd:
Spekky - Skoda 130
Pink Panther - Mazda 929 (ik zie alleen geen foto's)
opel omega - Opel Commodore
Escher - Lancia Kappa
Jay DoubleYou - Mercedes-Benz 300
Jp053 - Audi 100 (al hebben deze twee exemplaren wel een volledig verschillende carrosserie doordat de sedan van voor de facelift is en de coupé van erna)
lybra - Seat Cordoba
Epica - Cadillac Coupe/Sedan de Ville
Vezes - BMW 3-serie
Bobbeltje - Opel Kadett C
SVF - Peugeot 304 (prijsindicatie lijkt me realistisch en is voldoende)
rzasa - Daimler Double Six

Afgekeurd:
Barri - Volvo 460/480 - volledig andere carrosserie
Tydelyck - Volvo 760/780 - idem
Wouter82 - sorry, in eerste instantie niet opgemerkt, maar Imperial was in 1975 nog een losstaand merk binnen het Chrysler-concern. Dat levert in dit geval helaas twee verschillende modelnamen op.
Hm, vooruit dan maar. Dan maar een ander bouwjaar zoeken.

Edit: nee, dat is niet juist. Het betreft de modelserie LeBaron en de advertentie klopt dus niet helemaal. De ene is de hardtop sedan, de ander de coupé met als toevoeging Crown. We hebben het dus over de 1974 Imperial LeBaron 4-door hardtop en de 1975 Imperial LeBaron Crown Coupe. [en.wikipedia.org])

Maar dan vind ik de Mercedes ook discutabel, want wat is de modelnaam? Zeer strikt genomen wordt gesproken over Baureihe 124 die alle carrosserievarianten omvat (W, C, A, S etc.) maar die naam werd en wordt niet commercieel gebruikt. Volgens mij ook niet in folders, marketing en anderszins richting publiek. Veelal is dan de motorversie leidend, wat je hier ook doet: je noemt het de Mercedes 300. Maar is dat inderdaad te beschouwen als modelnaam?



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-04-2020 11:31 door Wouter82.
@929v6 van de gele astra in je openingspost wordt nog een uitdaging om een sedan van te zoeken. Denk dat die in zuid Europa wel is geleverd
@Wouter82,

Akkoord, goedgekeurd.

Quote

Maar dan vind ik de Mercedes ook discutabel, want wat is de modelnaam?

De handelsbenaming beschouw ik als modelnaam.

@Auto encyclopedie,

Hij zou ook te nieuw zijn. De voorbeelden vallen bewust buiten het zoekgebied om niemand het gras voor de voeten weg te maaien.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-04-2020 12:05 door 929V6.
De sedan kon je in Nederland nog best wel tegenkomen, de coupé is hier nooit officieel geleverd.

1999 Subaru Impreza WRX STI RA GC8 - 21.500€







1999 Subaru Impreza WRX STi Type R V5 - 21.000€









1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-04-2020 22:29 door Timo.
Ik had geen idee dat de de 100 sedan en coupe zo verschillend zijn.
Inzending gewijzigd in een setje die mij beter liggen.
Quote
Wouter82
Maar dan vind ik de Mercedes ook discutabel, want wat is de modelnaam? Zeer strikt genomen wordt gesproken over Baureihe 124 die alle carrosserievarianten omvat (W, C, A, S etc.) maar die naam werd en wordt niet commercieel gebruikt. Volgens mij ook niet in folders, marketing en anderszins richting publiek. Veelal is dan de motorversie leidend, wat je hier ook doet: je noemt het de Mercedes 300. Maar is dat inderdaad te beschouwen als modelnaam?

W124 was de interne naam die in de fabriek werd gebruikt voor dit model. 300 geeft aan welke motor erin ligt.
Quote
Jay DoubleYou
Quote
Wouter82
Maar dan vind ik de Mercedes ook discutabel, want wat is de modelnaam? Zeer strikt genomen wordt gesproken over Baureihe 124 die alle carrosserievarianten omvat (W, C, A, S etc.) maar die naam werd en wordt niet commercieel gebruikt. Volgens mij ook niet in folders, marketing en anderszins richting publiek. Veelal is dan de motorversie leidend, wat je hier ook doet: je noemt het de Mercedes 300. Maar is dat inderdaad te beschouwen als modelnaam?

W124 was de interne naam die in de fabriek werd gebruikt voor dit model. 300 geeft aan welke motor erin ligt.

Dat weet ik, en dat blijkt toch ook uit mijn tekst? confused smiley
Quote
Wouter82
Quote
Jay DoubleYou
Quote
Wouter82
Maar dan vind ik de Mercedes ook discutabel, want wat is de modelnaam? Zeer strikt genomen wordt gesproken over Baureihe 124 die alle carrosserievarianten omvat (W, C, A, S etc.) maar die naam werd en wordt niet commercieel gebruikt. Volgens mij ook niet in folders, marketing en anderszins richting publiek. Veelal is dan de motorversie leidend, wat je hier ook doet: je noemt het de Mercedes 300. Maar is dat inderdaad te beschouwen als modelnaam?

W124 was de interne naam die in de fabriek werd gebruikt voor dit model. 300 geeft aan welke motor erin ligt.

Dat weet ik, en dat blijkt toch ook uit mijn tekst? confused smiley

Wat is het probleem dan? grinning smiley
Precies wat ik vroeg, of de motoraanduiding, in dit geval 300, als modelnaam beschouwd kan worden. Kennelijk wel, en dan moeten we het hier dus lezen als Mercedes-Benz 300 W124 en Mercedes-Benz 300 CE C124.
Ford Taunus GXL Fastback





Prijs € 6.900,00
Bouwjaar 1974

Wegen Zeitmangel verkaufe ich meinen Ford Taunus TC MK 2. Es ist ein Schweden Heimkehrer aus 2.Hand. Der Wagen war im Streusalzfreien Teil Schwedens bis ca. 1999 angemeldet und stand ab dann nur noch in einer trockenen und belüfteten Garage. Er ist bis jetzt ungeschweisst und muß ausser leicht am linken Kotflügel nirgends geschweisst werden. Der Unterboden und auch die A-Säulen sind einwandfrei. Er hat noch keine deutsche Zulassung was aber recht einfach ist und dann wird er auch ein H-Kennzeichen erhalten. Es wurden bereits diverse Vorderachsgummis, die hinteren Stoßdämpfer und der Zahnriemen erneuert.
Er besitzt einen, beim Taunus nur in den Exportversionen verbauten, 2 Liter 4-Zylinder Pinto-Motor = ist somit seltener, stärker und sparsamer als die 2 Liter V6 Variante.
Das Auto ist voll fahrbereit -fährt lenkt und bremst gut- und fast alles daran funktioniert gut. Er ist im Originallack, jedoch hat dieser viele Lackmängel und müßte eigentlich neu bzw größtenteils beilackiert werden. Dafür befindet sich das schöne Vinyldach im nahezu perfekten Zustand. Die Innenausstattung ist original und ohne nennenswerte Mängel erhalten, ebenso der Himmel. Die leidige Roststelle am linken Kotflügel ist nur äusserlich und steht in keinerlei Verbindung zur A-Säule.

Ford Taunus GXL





Prijs € 8.900,00
Bouwjaar 1975

Ich überlege meine grünen *Laubfrosch* Knudsen Taunus zu verkaufen.

Als einer der letzten seiner Generation lief er vom Band. Erstzulassung war im Dezember 1975, also kurz vor Einführung der 2. Generation.

Der Wagen hat den schönen kleinen Kölner V6 mit 2.0 Liter Hubraum und die selten GXL Ausstattung. Sofort erkennbar an den Holzfurnieren an den Fenstern.

Der Grünton nennt sich Modena und lässt den Wagen zu einem kleinen Hingucker werden. Passend dazu die Leichtmetallfelgen vom damaligen Capri - zeitgenössisch!

Service mit neuer Kupplung ist gemacht.

Auf den vorderen Sitzen sind die Holzkugel-Sitzbezüge einfach zu entfernen. Darunter sind sehr gut erhalten Sitze zu finden ohne durchgescheuerte Stellen.

Der TÜV ist vor ca 3 Monaten gemacht worden.

Der Knudsen steht sehr ordentlich da. Würde dem Wagen eine 2-3 geben - ein ehrliches Auto aus vergangener Zeit.



6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-04-2020 19:18 door Zonder Mazda met BMW.
Een stijlvolle Engelsman met Japanse genen deze keer: de Rover 800-serie. Altijd al prachtige auto's gevonden, ik weet er niet veel over maar een echte liefhebbersauto vind ik het wel. Prima passend in de wedstrijd: neus hetzelfde check, naam hetzelfde check en zelfs de achterkant lijkt gelijk.

Rover 827 Si

Bouwjaar: 1996
Kilometerstand: 148.000
Prijs: 20 000 Zloty = € 4.384,-







Link naar advertentie sedan


Rover 827 Coupé

Bouwjaar: 1995
Kilometerstand: 223.000 km
Prijs: € 2.500,-







Link naar advertentie coupé



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-04-2020 21:20 door Probenator.
Nieuwe/gewijzigde inzendingen:

Timo - Subaru Impreza - goedgekeurd
Jp053 - Honda Legend - goedgekeurd
Zonder Mazda met BMW - Ford Escort - afgekeurd: de Sport is een 2-deurs sedan. Het is weliswaar een sportieve uitvoering maar hij heeft dezelfde carrosserie als de bread-and-butter 1.1 L 2-deurs en de daklijn is ook niet anders dan bij de 4-deurs.
Probenator - Renault Mégane - goedgekeurd
Quote
929V6
Zonder Mazda met BMW - Ford Escort - afgekeurd: de Sport is een 2-deurs sedan. Het is weliswaar een sportieve uitvoering maar hij heeft dezelfde carrosserie als de bread-and-butter 1.1 L 2-deurs en de daklijn is ook niet anders dan bij de 4-deurs.

Is dat ook niet het geval bij de Seat Cordoba? De 2 deurs is dan wel als coupé in de markt gezet maar volgens mij is het in feite gewoon een 2 deurs sedan (ik heb de maten even niet bij de hand)

Edit: Cordoba 4 deurs volgens specificaties op deze site is slechts 2 mm langer dan de 2 deurs, hoogte scheelt 15 mm maar dat zal waarschijnlijk komen doordat de "coupé' iets lager op z'n pootje staat? Niet lullig bedoeld overigens naar lybra, in mijn optiek voldoet hij aan de opdracht maar zo zie je maar dat er veel grensgevallen zijn...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-04-2020 17:44 door SVF.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.