Occasionwedstrijd # 615: 2003 | Gefeliciteerd Guus Leferink!

Gepost door Escher 


Welkom bij Occasionwedstrijd #615: 2003




Deze week flitsen we onszelf terug naar 2003. In de cinema's draait o.m. het derde deel van de Lord Of The Rings-trilogy, Kill Bill Vol. 1 en Finding Nemo. In de hitlijsten vinden we 'Summer Jam 2003', 'Where Is The Love?' en zelfs 'Heb Je Even Voor Mij' terug. De Turkse Sertab wint met een minimale voorsprong het Songfestival, vlak voor het Belgische Urban Trad en op BBC presenteert James May voor het eerst het heruitgevonden Top Gear. Uw wedstrijdleider van deze week was in 2003 amper 10 jaar oud, maar op de één of andere manier was/is het voor mij toch een iconisch jaar waar ik nog steeds vol nostalgie op terugkijk. Over de kleding- en muziektrends uit die tijd kan nog een aardig woordje getwist worden, over de auto's (wat mij betreft) een stuk minder. Het was echt een spannende en onbezorgde tijd op autovlak, met de megalomane VAG-dromen van Ferdinand Piëch, het herboren Maybach en het supcartrio Enzo-SLR-Carrera GT. Vandaar mijn opdracht voor deze week:

De opdracht:

Ga op zoek naar een auto uit 2003, die de tijdsgeest, de trends, de stijl... van dat moment het beste weergeeft.

Criteria:

- Bouwjaar: 2003
- Budget: onbeperkt.
- Auto's mogen wereldwijd te koop staan.
- Auto's moeten zich in een APK-waardige staat bevinden.

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Maximaal 6 foto's van de geadverteerde auto's
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteldsmiling smiley.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.
- Elke modelgeneratie mag maar één keer ingezonden worden.
- Iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.



Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 426
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6 430: Reïncarnatie - Wouter82 431: What's in a name? - Zadelsnuiver 432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille 433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille 436: Bijna perfect maar…. - Paul Z 437: Gewoon zoals vroeger - GvJ 438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527 Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053 533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW
551: auto's met 4 afzonderlijke koplampen - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6
560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
568: Clean - Total Loss
569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter 582: De facelift – Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc
588: Twee punt Nul - 929V6
589: Kerstster - Guus Leferink
590: De vertegenwoordigersauto - Jp053
591: Eén blok, twee occasions - Spekky
592: Oranje knipperlichtglas - Caspervanc
593: Tatuutatuuuu - Barri
594: Het dak er af! - Timo
595: who's afraid of red, yellow and blue? - Guus Leferink
596: Het is het net niet... - British Racing Green
597: HYBRID, PHEV, EV & WATERSTOF - smarter
598: Audio - Wouter82
599: Praalwagen– Opel Omega
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6
605: Sedan & Coupé - Probenator
606: Platjagen maar dan net even anders – MX6
607: De coronacrisis auto! - lybra
608: The greatest hits of the 90's - Jp053
609: Bevrijdingsdagtour 2020 - SVF
610: 50 - SVF
611: KUNST MET EEN C: Pink Panther
612: GEEF HET BEESTJE EEN NAAM - Opel-Omega
613: Wat als het geen Omega was? - Pink Panther
614: Tijdloos - Escher

Inzenden kan tot woensdag 17 juni, 20:00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 19 juni, 20:00 uur.




Succes!




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-06-2020 20:39 door Escher.
2003: een auto die staat voor een groep auto's die in die tijd in Europa sterk in opkomst was en vandaag de dag niet meer is weg te denken uit de autowereld. De SUV.

BMW was er in Europa vroeg bij met de X5, maar met de X3 uit 2003 vond ik het pas echt interessant worden. Niet te grote afmetingen en een voor een SUV aantrekkelijk uiterlijk. Alleen die zwarte kunststofbumpers... gelukkig een occasion gevonden met in kleur gespoten exemplaren smiling smiley

BMW X3 3.0i Executive 2003












BMW X3 type E83 3.0i Executive van bouwjaar 12-2003 (interessant voor de zakelijke rijder als youngtimer) met een kilometerstand van 184.245 km. De auto is smaakvol samengesteld. Zo beschikt de auto over een M-pakket, vol leer, elektrisch verstelbare sportstoelen met memory en stoelverwarming, stuurwielbediening met cruise-control, climate-control, boordcomputer, parkeer sensoren voor/achter, lichtmetalen velgen en meer! Onder de motorkap vinden we de 2.979 cc 6 cilinder motor met 231 pk gekoppeld met een handgeschakelde (6 bak) transmissie. Bijbehorende documentatie is aanwezig zoals: handleidingen, onderhoudsboeken, en beide sleutels. Prijs: € 9.950,--



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2020 11:19 door Jp053.
Persoonlijk echt de allermooiste roadster ooit gemaakt
In 2003 zijn er 555 speciale roadster gemaakt door Alpine
Onderstaand een exemplaar in de perfecte kleuren Combi


BMW Z8 Alpina

Advertentie













€ 353.000,-
BTW verrekenbaar
19.500 km
Gebruikt,
Volledige onderhoudshistorie
09/2003
280 kW 381 PK
Half/Semi-automaat,
Benzine



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2020 13:58 door Bobbeltje.
Claim: de meest begeerlijke roadster van begin deze eeuw, in productie tot 2003.

Bobbeltje was me 3 minuten te snel af met exact dezelfde advertentie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2020 08:48 door Gewoon Dirk.
Ach 2003, dat was het jaar van de lange hete zwoele zomeravonden. Ik heb altijd een sch##thekel gehad aan dat vreselijke summerjam! Ik werkte toen in ploegen bij Grolsch (het laatste jaar bij de oude brouwerij in Groenlo) En als ik dan 's avonds laat thuiskwam nog even met vrouwlief (toen nog vriendintongue sticking out smiley) nagenieten in de tuin en dan

dit op de radio! Dat was voor mij hét gevoel van 2003. Krijg nog steeds kippevel als ik dit nummer hoor en is wel een van mijn all time favourites van de zero's.

Mijn inzending dan, ik ga voor deze Japanse coupé:

Nissan GT-R - SKYLINE 350GT












Prijs € 8.495
Bouwjaar 2003
Kilometerstand 154.871 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
BTW auto Nee, marge
Kenteken SH-904-J
Datum deel 1 01-07-2003
Motorvermogen 207 kW (281 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 4
Aantal cilinders 6-cilinder
Cilinderinhoud 3490 cc
Carrosserie Coupé
Kleur Wit
Gewicht 1521 kg
Het was al een uitstervend ras, maar in 2003 bestond mogelijk de leukste soort auto aller tijden nog wel: kleine coupé's. Een van de meest stijlvolle voorbeelden uit deze periode is voor mij de Toyota Celica. Dit prachtige blauwe exemplaar staat voor USD 3.900,- te koop in Florida: link.



2003 Rover Streetwise 1.4
€ 1.950,00
[link.marktplaats.nl]



Het idee achter deze wedstrijd is duidelijk; in 2003 mocht het allemaal nog wat leuker en Frivoler en er was ook daadwerkelijk een markt voor. Wat mij toendertijd positief verrast heeft is dat zelfs een serieus merk als Rover er brood in zag, en met de tot Streetwise omgedoopte Rover 25 was wat mij betreft echt een schot in de roos.











1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-06-2020 18:37 door Zadelsnuiver.
Wat zag je rond dat jaar steeds meer op straat komen? De full size SUV. Niemand had nog van opwarming gehoord en was zeker niet met het milieu bezig. De chelsea tractors, of P.C.Hooftstraat traktors vonden steeds meer aftrek bij de rijken. Iedereen moest een dure, het liefst een zo groot mogelijke SUV hebben om te laten zien hoe succesvol hij/zij was.
De ultieme Chelsea Tractor?:

Hummer H2 German Armouring B6/B7

Nu niet meer voor te stellen dat deze full size SUV's met hun guzzling verbrandingsmotoren het straatbeeld van rijk Nederland beheersten in die jaren. Het merk bestaat zelfs niet meer door de crisis van 2009 als civiele autobouwer. En waar de H1 nog voor militaire doeleinden is ontworpen, is de H2 puur ontworpen om te voldoen aan de vraag naar deze benzineslurpers en in het gat in de markt te springen.
Op de foto's lijkt ie niet zo i drukwekkend, maar toen ik er naast stond op het Autosalon in Brussel in 2003, was hij behoorlijk intimiderend.







Peijs € 83.700,00
Bouwjaar uiteraard 2003
Kilometerstand 59.000
HUMMER H2 ARMORED / ARMOURED / GEPANZERT B6/B7
GERMAN ARMOURING / PANZERUNG

Dear friends, please enjoy it by watching a 3D tour of your new car! Please just follow the link or copy in your browser:
[my.matterport.com]

Acceleration (0-100 km/h) 12.1 c
Top speed 160 km/h
Body color Black
Interior color Grey
Fuel capacity 121 l
Fuel consumption on a freeway 12 l/100 km
Fuel consumption in a city 30 l/100 km
Weight 3985 kg
Curb Weight 4300 kg
Rear seats with separate regulation 2 LCD monitor embedded in the ceiling in the passenger compartment and the rear Speakerphone External microphone Anti-lock braking system (ABS) Traction control On-board computer Light sensor Cruise control Alloy chrome wheels Radio (CD) Heated Mirrors Heated Seats Security system Airbags Adjusting the driver's seat (with memory) Adjusting the passenger seat (electric) Adjustable steering wheel (1 pcs.) Tinted windows Climate (climate control) Power Steering (hydro) Central locking Power windows (all) Rear air suspension Bose audio



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2020 11:59 door Zonder Mazda met BMW binnenkort zonder BMW met Sko.
2003... toevallig ben ik sinds dat jaar ook actief op dit forum, dus bijna 17 jaar alweer.nut smiley Er werden toen nog volop niches gevuld door allerlei autofabrikanten en ontwerpers konden zich niet gehinderd door zaken als voetgangersveiligheid nog allerlei vrijheden veroorloven. De volgende auto die ook dat jaar op de markt kwam is er een goed voorbeeld van.

Ford Streetka 1.6 Duratec 2003 (klik!)







€ 5.990,-
In 2003 kon je nog gewoon een full-size MPV kopen, ze waren enorm populair. In 2003 kon je ook nog een nieuwe Lancia kopen in Nederland.
Ik presenteer jullie de fraaie Lancia Phedra.

Lancia Phedra

[www.autoscout24.nl]











€ 4.400,-
137.845 km
Gebruikt, Volledige onderhoudshistorie
05/2003 1 vorige eigenaar
94 kW 128 PK Diesel
2003, of eigenlijk meer de hele periode rond dat jaar, staat voor mij symbool als de tijd waarop de 'gewone' autofabrikanten nog regelmatig met modellen op de markt kwamen die tegenwoordig voorbehouden lijken te zijn aan de wat 'luxere' merken. Denk hierbij aan coupés en cabrio's, maar ook flinke auto's boven het D-segment. De Peugeot 607 is voor mij een typisch voorbeeld die in die laatste categorie valt.

Peugeot 607 2.2-16V Executive

Prijs €1.950,-
Bouwjaar 2003
Kilometerstand 261.608 km











1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2020 11:49 door Vezes.
2003 had het begin moeten worden van het merk Smart. Natuurlijk, sinds 1998 was er al de Fortwo, maar niemand noemde die zo. Je had een Smartje. En in het begin meestal voorzien van bedrijfsreclame.

In 2003 kwamen er ineens 2 modellen bij, de Roadster en Roadster Coupé. Auto’s in de stijl van de Fiat 850 cabriolet, de MG Midget, en de Honda S600. Met de komst van de Forfour in 2004 was het programma nog breder en was het merk steeds meer een aanvulling op het MB programma, waarvan de A-klasse uit 1998 duidelijk hoger gepositioneerd was.

Ik vind het nog steeds zeer geslaagde ontwerpen, die zeker nu in een elektrische variant zomaar zeer succesvol zouden kunnen zijn. Daimler-Benz wilde echter niet langer investeren in het verliesgevende project en al in 2005 ging de stekker eruit.

Smart Roadster Coupé - 2003 - € 6.900
















Hier te koop



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2020 17:57 door Pink Panther.


Uit de tijd dat dat nog gewoon kon (2003), stel ik u voor de Dodge Viper SRT-10 1200HP Twinturbo, met 13.994 mijl (22.516 km), voor $ 69.995,- (afgeprijsd van $ 79.995,-) ~ € 62.185,-.



Ja u leest het goed, 1200 pk. Daarvoor is het een en ander aan de auto getuned (en dit is gedaan met instelling op 91 octaan):

Fully Ported Heads w/ Shaft Mount T&D Rockers, 4.125 Stroke Billet Forged Crank, Oliver Billet Rods, CP Pistons, Dual Garret GT35 Turbo, Pro Gram Main Caps, Cloyes Adjustable Timing Set, AEMv1 Standalone ECU, BBG Dual Disc Clutch, 1400HP DSS Axles, Full Fuel System Tank to Injectors, Billet Valve Cover Stands, Breather Kit, Air to Air Intercooler System, Toyo R888 Tires, 2 Piece Rotors.



Daarnaast is de Viper (als Dodge of als Chrysler) natuurlijk een van de weinige Amerikaanse antwoorden op het geweld uit Europese autofabrieken. Verwacht geen verfijning, maar gewoon pure kracht. Dat vraagt om extra stuurmanskunsten, als je bij bochtenwerk van die krachten gebruikmaakt. Dit geldt al voor de originele Viper met 400 pk.



De Viper uit 2003 is van de derde generatie (eigenlijk de tweede, de officiële tweede is niet meer dan een facelift van de eerste), en alle goede karakteristieken van het oorspronkelijke ontwerp zijn gebleven: lange neus, korte kont, de V10-motor, de handbak, nu aangevuld met scherpere lijnen, en als kers op de taart in dit geval ook nog uitgevoerd als convertible.



Wat het nog leuker maakt: deze Viper staat te koop in Honolulu, dus je kunt er nog een leuk reisje naar Hawaï aan vast knopen.
Ik ga voor de gaafste cabrio van dat moment. Auto's die toen nog konden..... Auto's ontworpen voor liefhebbers en niet door accountants bedacht.








Honda S2000
€ 18.500,- link
nissan 350Z

Bouwjaar 2003
Prijs: 15.900euro

In 2003 geïntroduceerd de auto die Nissan weer terug op de kaart zette.





Nissan 350Z
De best verkopende merken in 2003 zijn Opel (55.698), Peugeot (52.412), Renault (47.159), Ford (42.146) en Volkswagen (40.390). Vergeleken met de top 5 van 2002 wisselden alleen Renault en Peugeot van plaats.

De top 5 van best verkochte modellen leverde een nieuwe nummer 1 op: de Peugeot 307 (25.243). De eerste plaats bleef daarmee wel in handen van Peugeot. De plaatsen twee tot en met vier zijn: de Peugeot 206 (19.204), de Volkswagen Golf (13.641), de Ford Focus (13.403) en de Opel Astra (13.095).

2003 was ook het jaar van de klapdaken, mijn keus is dus de bestverkochte auto van 2003 in de uitvoering met klapdak:

Peugeot 307 CC 135







Bouwjaar 2003
Prijs 3200 euro
In 2003 toonde Rolls-Royce de Phantom, het eerste nieuwe model wat onder de vleugels van BMW was ontwikkeld. Het model sloeg in als een bom en bracht het merk in een klap weer terug aan de top.

Wikipedia verwoordt het als volgt:
It is credited with successfully reviving the Rolls-Royce brand and restoring Rolls-Royce's credibility as a maker of luxury cars.

2003 Rolls-Royce Phantom









£59,999 (= €66.871)
99,000 miles (=159.325 km)

En als side-note: wat is het toch ontzettend jammer dat die Fulvia uit de openingspost nooit in productie is genomen! crying smilie



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2020 17:58 door lybra.
2003 kent twee fun facts op het gebied van snelheid:
- de laatste vlucht van de Concorde op 24 oktober 2003
- de Japanse Maglev haalt een recordsnelheid van 560 km/u op 17 november

We gaan dus voor snelheid: en een huzarenstukje van Ferrari. De Enzo Ferrari.
Zou eigenlijk in de lijn F60 moeten heten als opvolger van de F40 en F50, maar werd vernoemd naar de oprichter van het bedrijf: Enzo Ferrari.

Staat nog steeds bekend als één van de snelste en best rijdende atmosferische supercars. Of hij mooi is valt te betwisten, indrukwekkend is ie zeker! Dit 17 jaar oude monster handhaaft zich nog steeds hoog in de topgear snelste ronde lijst (positie 34)
Nu te koop voor belachelijke bedragen. Dit exemplaar staat te koop voor € 2,390,000.- ... maar komt natuurlijk wel uit 2003













1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2020 20:03 door caspervanc.
Ik dacht 'm al in dit topic gespot te hebben, maar zie 'm niet meer: de Auto van het Jaar 2003! Kwalitatief bleek het geen topper, maar het gaat in dit topic over het design van 2003. Nou, dit was het design van 2003! Als driedeurs kwam het design het best tot zijn recht, maar tegenwoordig is de driedeurs compacte middenklasser bijna uitgestorven.

Renault Megane 2.0 Confort Dynamique
06-2003 | 163.000km | €2990




Ik heb altijd een zwak gehad voor de Renault Vel Satis. Enerzijds sluit deze helemaal aan op de behoorlijk radicale designstijl van Renault uit die jaren, anderzijds vind ik het een harmonieuze en stijlvolle auto. Ook erg moedig van Renault om een hoge, grote hatchback te positioneren tussen de traditionele limousines van de concurrentie. Zeker in de topversie Initiale ademt de Vel Satis de sfeer van een weldadig Frans Chateau op wielen.

2003 Renault Vel Satis 3.5 V6 Initiale











Prijs: € 4.999,-

Citroën C3 Pluriel


€ 2.195,-

141.646 km
06/2003
80 kW (109 PK)







3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-06-2020 17:21 door Jay DoubleYou.
Al een heleboel mooie inzendingen, die alleen maar bevestigen waarom ik 2003 zo'n warm hart toedraag! Alles goedgekeurd.
in 2002 komt Maybach met de 57 (en de 62), derhalve in 2003 nog een erg vers en strak design. Zeker in beige komt de lijn er heel mooi uit.

Maybach 57

Bouwjaar: 2003, km-stand: 38900 km, Prijs CHF 65'900 is € 61.480

Aussenfarbe Rocky Mountain Brown Middle Metallic *** Innenfarbe Leder Exklusiv California Beige *** Standheizung mit Fernbedienung *** Garagentoröffner *** Fach zwischen den Fondsitzen *** Sitzklimatisation vorne und hinten *** Schiebedach elektrisch *** ISOFIX im Fond *** Reserverad *** Feuerlöscher *** Innenraumabsicherung *** Kopfhörer *** DVD Player *** Luftfederung *** Parksensoren *** Keyless *** Distronic *** Elektrische Sitze etc. *** Leasing, Kredit und Eintausch möglich ***




Dit kon ook gewoon in 2003!
De heerlijke 3.2 Busso V6 in een compacte hatchback

2003 Alfa Romeo 147 3.2 V6 GTA



Prijs € 27.500
Bouwjaar 2003
Kilometerstand 55.874 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
APK Bij aflevering
BTW auto Nee, marge
Belasting (±) € 680,00 per jaar
Topsnelheid 246 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 6,30 sec
Motorvermogen 185 kW (252 pk)
Aantal deuren 3-deurs
Aantal zitplaatsen 5
Aantal cilinders 6-cilinder
Cilinderinhoud 3179 cc
Carrosserie Hatchback
Kleur Wit
Gewicht 1335 kg



De Alfa Romeo 147 is van zichzelf al een fantastische auto om mee te rijden. Wij spraken nog nooit iemand die niet te spreken was over het rijgedrag van de Italiaanse hatchback. Maar de Italianen hebben bewezen dat het altijd nog beter kan. Dit is zijn grotere broer. Een wolf in schaapskleren. De 147 GTA. Dit is het serieuze werk.

Waar moet ik beginnen? Er valt zoveel te vertellen over deze GTA. Laten we beginnen met wat deze 147 nou zo uniek maakt! In het vooronder ligt een 3.2 liter V6. Geen 2.0 liter Turbo, daar zien we er al meer dan genoeg van. Nee, deze Italiaan is voorzien van een heerlijk blok dat maar liefst 250pk's produceert. Vanuit stilstand naar 100 km/u doet deze Alfa Romeo in 6,3 seconden en de topsnelheid ligt om en nabij de 250 km/u! De GTA is niet de zoveelste 'hot-hatch'. Hij creëert een klasse apart waar alleen hij heer en meester kan zijn!

Zo buitengewoon als zijn prestaties, zo uniek is de stijlvolle vormgeving van deze 147 GTA. Het Bianco lakwerk, een adembenemende avondjurk. Het interieur wordt gekenmerkt door een afwezigheid van flitsende 'tuning-attributen'. Alles wijst erop dat deze auto gemaakt is door Italianen: hij is puur in hart en nieren!

Meer weten? Neem gerust contact met ons op of kom gezellig langs bij ons in de showroom.

Quote
Wikipedia
De Alfa GT werd in 2003 geïntroduceerd op de autobeurs van Genève en is gebaseerd op de Alfa 147/156. Ook het dashboard werd overgenomen van de 147. Toch werd de GT een aparte wagen en Alfa Romeo schakelde zelfs de hulp van Bertone in voor het ontwerp. De laatste keer dat Alfa Romeo dit deed was in 1984 voor het ontwerp van de Alfa 90. Ondanks de gelijkenis met de 147 had de GT een eigen krachtige en fraaie uitstraling. Dit was terug te vinden aan de hooggeplaatste, kleine ramen, de hoge, korte achterkant en brede spatborden. De achterkant werd gekenmerkt door kleine, platte achterlichten.

De naam "GT", Gran Turismo, was niet echt fantasievol, maar het gaf wel aan dat Alfa Romeo deze wagen niet als een echte sportieveling wilde verkopen, maar meer als comfortabele, sportieve coupé. Doordat de veereigenschappen van de voor- en achterwielophanging op elkaar zijn afgestemd, en door de aanwezigheid van hulpsystemen als VDC, ASR en MSR, blinkt de Alfa GT uit door fabuleuze rij- en stuurkwaliteiten en een zeer stabiel weggedrag.

Het weggedrag is dus sportief, maar niet oncomfortabel, je kan er rustig honderden kilometers mee reizen zonder moe te worden van de herrie of keiharde afstelling van het onderstel. Doordat de GT de Alfa 156 als basis heeft, is het grote voordeel dat de GT voor een coupé vrij veel binnenruimte en kofferruimte heeft.

Kortom: 2003,
het mocht allemaal net iets frivoler qua uiterlijk,
maar dan wel beperkt tot uiterlijke schijn want het moest vooral comfortabel blijven,
in een voor die tijd wel heel typerende bescheiden tint azurro metallic.





Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive





€ 3.500,-

105.700 km
11/2003
122 kW 166 PK



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-06-2020 11:57 door British Racing Green.
Bijna vergeten om zelf in te zenden! Misschien niet geheel toevallig rijd ik zelf met twee modellen die allebei in 2003 werden gelanceerd. De C3 Pluriel werd al ingezonden, dus rest er mij maar één voor de hand liggende optie. De SSR is bovendien een duidelijk kind van zijn tijd: retro-styling en een stalen klapdak waren anno 2003 helemaal in.

2003 Chevrolet SSR

[www.morrisonmotorco.com]











$ 24.990 = € 22.280
OER! Stemmen maar op één van de 23 inzendingen!

Jp053- 2003 BMW X3 3.0i Executive

2003: een auto die staat voor een groep auto's die in die tijd in Europa sterk in opkomst was en vandaag de dag niet meer is weg te denken uit de autowereld. De SUV.



Bobbeltje- 2003 Alpina Z8

Persoonlijk echt de allermooiste roadster ooit gemaakt
In 2003 zijn er 555 speciale roadster gemaakt door Alpina



SVF- 2003 Nissan Skyline 350GT



afentoe- 2003 Toyota Celica

Het was al een uitstervend ras, maar in 2003 bestond mogelijk de leukste soort auto aller tijden nog wel: kleine coupé's. Een van de meest stijlvolle voorbeelden uit deze periode is voor mij de Toyota Celica.



Zadelsnuiver- 2003 Rover Streetwise

Het idee achter deze wedstrijd is duidelijk; in 2003 mocht het allemaal nog wat leuker en Frivoler en er was ook daadwerkelijk een markt voor. Wat mij toendertijd positief verrast heeft is dat zelfs een serieus merk als Rover er brood in zag, en met de tot Streetwise omgedoopte Rover 25 was wat mij betreft echt een schot in de roos.



Zonder Mazda met BMW- 2003 Hummer H2

Wat zag je rond dat jaar steeds meer op straat komen? De full size SUV. Niemand had nog van opwarming gehoord en was zeker niet met het milieu bezig. De chelsea tractors, of P.C.Hooftstraat traktors vonden steeds meer aftrek bij de rijken. Iedereen moest een dure, het liefst een zo groot mogelijke SUV hebben om te laten zien hoe succesvol hij/zij was.



929V6- 2003 Ford StreetKa

Er werden toen nog volop niches gevuld door allerlei autofabrikanten en ontwerpers konden zich niet gehinderd door zaken als voetgangersveiligheid nog allerlei vrijheden veroorloven. De volgende auto die ook dat jaar op de markt kwam is er een goed voorbeeld van.



rzasa- 2003 Lancia Phedra

In 2003 kon je nog gewoon een full-size MPV kopen, ze waren enorm populair. In 2003 kon je ook nog een nieuwe Lancia kopen in Nederland.



Vezes- 2003 Peugeot 607

2003, of eigenlijk meer de hele periode rond dat jaar, staat voor mij symbool als de tijd waarop de 'gewone' autofabrikanten nog regelmatig met modellen op de markt kwamen die tegenwoordig voorbehouden lijken te zijn aan de wat 'luxere' merken. Denk hierbij aan coupés en cabrio's, maar ook flinke auto's boven het D-segment. De Peugeot 607 is voor mij een typisch voorbeeld die in die laatste categorie valt.



Pink Panther- 2003 smart Roadster Coupé

2003 had het begin moeten worden van het merk Smart. Natuurlijk, sinds 1998 was er al de Fortwo, maar niemand noemde die zo. Je had een Smartje. En in het begin meestal voorzien van bedrijfsreclame.

In 2003 kwamen er ineens 2 modellen bij, de Roadster en Roadster Coupé. Auto’s in de stijl van de Fiat 850 cabriolet, de MG Midget, en de Honda S600. Met de komst van de Forfour in 2004 was het programma nog breder en was het merk steeds meer een aanvulling op het MB programma, waarvan de A-klasse uit 1998 duidelijk hoger gepositioneerd was.

Ik vind het nog steeds zeer geslaagde ontwerpen, die zeker nu in een elektrische variant zomaar zeer succesvol zouden kunnen zijn. Daimler-Benz wilde echter niet langer investeren in het verliesgevende project en al in 2005 ging de stekker eruit.



Tydelyck- 2003 Dodge Viper

Uit de tijd dat dat nog gewoon kon (2003), stel ik u voor de Dodge Viper SRT-10 1200HP Twinturbo



opel omega- 2003 Honda S2000

Ik ga voor de gaafste cabrio van dat moment. Auto's die toen nog konden..... Auto's ontworpen voor liefhebbers en niet door accountants bedacht.



Okmo- 2003 Nissan 350Z

In 2003 geïntroduceerd de auto die Nissan weer terug op de kaart zette.



MX6- 2003 Peugeot 307CC

De best verkopende merken in 2003 zijn Opel (55.698), Peugeot (52.412), Renault (47.159), Ford (42.146) en Volkswagen (40.390). Vergeleken met de top 5 van 2002 wisselden alleen Renault en Peugeot van plaats.

De top 5 van best verkochte modellen leverde een nieuwe nummer 1 op: de Peugeot 307 (25.243). De eerste plaats bleef daarmee wel in handen van Peugeot. De plaatsen twee tot en met vier zijn: de Peugeot 206 (19.204), de Volkswagen Golf (13.641), de Ford Focus (13.403) en de Opel Astra (13.095).

2003 was ook het jaar van de klapdaken, mijn keus is dus de bestverkochte auto van 2003 in de uitvoering met klapdak:



lybra- 2003 Rolls-Royce Phantom

In 2003 toonde Rolls-Royce de Phantom, het eerste nieuwe model wat onder de vleugels van BMW was ontwikkeld. Het model sloeg in als een bom en bracht het merk in een klap weer terug aan de top.



caspervanc- 2003 Ferrari Enzo

We gaan dus voor snelheid: en een huzarenstukje van Ferrari. De Enzo Ferrari.
Zou eigenlijk in de lijn F60 moeten heten als opvolger van de F40 en F50, maar werd vernoemd naar de oprichter van het bedrijf: Enzo Ferrari.

Staat nog steeds bekend als één van de snelste en best rijdende atmosferische supercars. Of hij mooi is valt te betwisten, indrukwekkend is ie zeker! Dit 17 jaar oude monster handhaaft zich nog steeds hoog in de topgear snelste ronde lijst (positie 34)
Nu te koop voor belachelijke bedragen. Dit exemplaar staat te koop voor € 2,390,000.- ... maar komt natuurlijk wel uit 2003



Barri- 2003 Renault Mégane

Ik dacht 'm al in dit topic gespot te hebben, maar zie 'm niet meer: de Auto van het Jaar 2003! Kwalitatief bleek het geen topper, maar het gaat in dit topic over het design van 2003. Nou, dit was het design van 2003! Als driedeurs kwam het design het best tot zijn recht, maar tegenwoordig is de driedeurs compacte middenklasser bijna uitgestorven.



smarter- 2003 Renault Vel Satis 3.5 V6 Privilege

Ik heb altijd een zwak gehad voor de Renault Vel Satis. Enerzijds sluit deze helemaal aan op de behoorlijk radicale designstijl van Renault uit die jaren, anderzijds vind ik het een harmonieuze en stijlvolle auto. Ook erg moedig van Renault om een hoge, grote hatchback te positioneren tussen de traditionele limousines van de concurrentie. Zeker in de topversie Initiale ademt de Vel Satis de sfeer van een weldadig Frans Chateau op wielen.



Jay DoubleYou- 2003 Citroën C3 Pluriel



Spekky- 2003 Maybach 57

in 2002 komt Maybach met de 57 (en de 62), derhalve in 2003 nog een erg vers en strak design. Zeker in beige komt de lijn er heel mooi uit.



Guus Leferink- 2003 Alfa Romeo 147 GTA

Dit kon ook gewoon in 2003!
De heerlijke 3.2 Busso V6 in een compacte hatchback



British Racing Green- 2003 Alfa Romeo GT

Kortom: 2003,
het mocht allemaal net iets frivoler qua uiterlijk,
maar dan wel beperkt tot uiterlijke schijn want het moest vooral comfortabel blijven,
in een voor die tijd wel heel typerende bescheiden tint azurro metallic.



Escher- 2003 Chevrolet SSR

De SSR is bovendien een duidelijk kind van zijn tijd: retro-styling en een stalen klapdak waren anno 2003 helemaal in.

1. Jp053
2. Guus Leferink
3. Pink Panther
1. smarter- 2003 Renault Vel Satis 3.5 V6 Privilege
2. Jp053- 2003 BMW X3 3.0i Executive
3. MX6- 2003 Peugeot 307CC
1. Guus Leferink- 2003 Alfa Romeo 147 GTA
2. Pink Panther- 2003 smart Roadster Coupé
3. smarter- 2003 Renault Vel Satis 3.5 V6 Privilege
1 Jay DoubleYou- 2003 Citroën C3 Pluriel
2 929V6- 2003 Ford StreetKa
3 Zadelsnuiver- 2003 Rover Streetwise
1. caspervanc - 2003 Ferrari Enzo - Deze schoot gelijk door mijn hoofd bij dit onderwerp, maar kon het niet op tijd voor elkaar krijgen om te plaatsen.

2. opel omega - 2003 Honda S2000 - Prachtig tijdloos ontwerp. Nog steeds een auto om even naar om te kijken wanneer die voorbij komt.

3. rzasa - 2003 Lancia Phedra - Prachtig vormgegeven voor een MPV. Voor mij zou een bordeauxrode het perfecte plaatje zijn.
1. Guus Leferink- 2003 Alfa Romeo 147 GTA
2. lybra- 2003 Rolls-Royce Phantom
3. Pink Panther- 2003 smart Roadster Coupé
1. 929V6 - 2003 Ford StreetKa
2. Guus Leferink - 2003 Alfa Romeo 147 GTA
3. Zadelsnuiver - 2003 Rover Streetwise
1e 929V6- 2003 Ford StreetKa > Een zeer knap design, hij lijkt daadwerkelijk een stuk langer dan de gewone Ka, in de praktijk was dit maar 3cm!
2e Zadelsnuiver- 2003 Rover Streetwise > Eigenlijk compleet onbegrijpelijk dat Rover hierin (en in vele andere niches) nog investeerde. Beter had men al die kleine budgetten op een hoop geveegd en nog iets echt nieuws ontwikkeld. waarmee kansen op overleving/fusie wellicht nog mogelijk waren.
3e Barri- 2003 Renault Mégane > zeer gedurfd design in een van de omzetmakers van een concern. Maar blijkbaar goed getest van te voren, want succesvol.
1 - Escher- 2003 Chevrolet SSR
2 - Smarter- 2003 Renault Vel Satis 3.5 V6 Privilege
3 - Pink Panther- 2003 smart Roadster Coupé
1. opel omega- 2003 Honda S2000
2. Pink Panther- 2003 smart Roadster Coupé
3. 929V6- 2003 Ford StreetKa
1. Guus Leferink- 2003 Alfa Romeo 147 GTA
2. Zadelsnuiver - 2003 Rover Streetwise
3. smarter- 2003 Renault Vel Satis 3.5 V6 Privilege
Ik had zelf nul inspiratie om deze week iets in te zenden en dit rijtje bewijst het ook - 2003 was duidelijk niet mijn jaar. Op een paar uitzonderingen na:

1. Guus Leferink- 2003 Alfa Romeo 147 GTA
2. Zadelsnuiver- 2003 Rover Streetwise
3. 929V6- 2003 Ford StreetKa
Vaak kies ik de mooiste auto's bij een opdracht of de auto's waar ik zelf het meeste mee heb, maar nu heb ik echt de auto's gekozen die het beste voldoen aan de opdracht.
Voor mij zijn dat:

1. Barri- 2003 Renault Mégane
2. 929V6- 2003 Ford StreetKa
3. Jay DoubleYou- 2003 Citroën C3 Pluriel
1) opel omega- 2003 Honda S2000
2) Guus Leferink- 2003 Alfa Romeo 147 GTA
3) 929V6- 2003 Ford StreetKa
1 smarter- 2003 Renault Vel Satis 3.5 V6 Privilege
2 Pink Panther- 2003 smart Roadster Coupé
3 929V6- 2003 Ford StreetKa

De Vel Satis heb ik niks mee, maar het design is zeer kenmerkend, ook voor die tijd. Denk ook aan de Opel Signum. Een grote hatchback maar dan ook gelijk ietsjes hoger.
De Smart Roadster heeft een geniaal design, kan nog steeds mee.
De StreetKa vind ik nog steeds leuk. Heb er altijd wel een paar in mijn favorieten staan. Moet er snel maar eens mee rijden!
1. Pink Panther- 2003 smart Roadster Coupé
2. Zadelsnuiver- 2003 Rover Streetwise
3. 929V6 - 2003 Ford StreetKa
Quote
Zadelsnuiver

Knappe X3 thumbs up

Bedankt voor de 3 punter.
Niets iets voor jou? Ideale caravantrekker winking smiley.
Quote
Jp053
Quote
Zadelsnuiver

Knappe X3 thumbs up

Bedankt voor de 3 punter.
Niets iets voor jou? Ideale caravantrekker winking smiley.

Hehe, nou ik had een mooie op het oog, maar de verkoper heeft zich teruggetrokken. Daarnaast is het MTM iets te hoog als ik met B rijbewijs nog iets fatsoenlijks wil trekken. Maar ik hou 'm in de gaten winking smiley
1, Opel Omega - Honda S2000
2. Lybra- Rolls Royce Phantom
3.Guus Leferink - Alfa Romeo 147 GTA
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.