Occasionwedstrijd #600: Letís get Youtube famous! JP053 is de winnaar

Gepost door opel omega 


Welkom bij Occasionwedstrijd #600: Letís get Youtube famous!




In mijn avonden kijk ik geregeld verschillende Youtube kanalen van verschillende vloggers. Als autoliefhebber kun je gigantisch veel vinden wat van clickbait tot kwalitatief geweldige producties gaat. Zelf kijk ik vooral Alex rebuilds, Travarish en voor de motoren FortNine en RoyalJordanian. Deze zitten (zeker over de motoren) nog aan de redelijk nette kant van het spectrumÖ. Maaaaar dat gaan wij natuurlijk niet doen! Wij willen opvallen en meteen een bizar project starten om met zoveel mogelijk clickbait volgers te vinden.

De opdracht:

We gaan op zoek naar twee dingen. Samen vormen deze de basis om een belachelijk Youtube project te starten! Auto nummer 1 moet in te redden staat zijn. Een compleet plat gereden wagen is afkeur maar op een bumper, schermen enz die eraf ligt kijken we natuurlijk niet want alles is recht te rammen of te lassen. VOERTUIG twee levert natuurlijk de LS of 2JZ of wat dan ook die we in auto nummer 1 gaan hangen dus mag verder compleet aan puin zijn (hoeft niet). Leef je uit! Hang die LS in een gecrashte Porsche, hang een blok van een Hyabusa in een Twingo of bedenk wat leuks.

- Bouwjaar: maximaal 2002. Jonger dus niet
- Budget: Ä 15.000.
- Te koop: Overal.
- Auto moet met Youtube magie te redden zijn in enige verre redelijkheid maar leef je uit
- Vertel er kort bij wat je gaat doen ermee.



Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Maximaal 3 foto's van de geadverteerde auto en 2 van je donorvoertuig
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.
- iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.

Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 426
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: ReÔncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maarÖ. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldnít: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527 Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW
551: auto's met 4 afzonderlijke koplampen - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter ťn lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6
560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komtÖ - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
568: Clean - Total Loss
569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter
582: De facelift Ė Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc
588: Twee punt Nul - 929V6
589: Kerstster - Guus Leferink
590: De vertegenwoordigersauto - Jp053
591: Eťn blok, twee occasions - Spekky
592: Oranje knipperlichtglas - Caspervanc
593: Tatuutatuuuu - Barri
594: Het dak er af! - Timo
595: who's afraid of red, yellow and blue? - Guus Leferink
596: Het is het net niet... - British Racing Green
597: HYBRID, PHEV, EV & WATERSTOF - smarter
598: Audio - Wouter82
599: PraalwagenĖ Opel Omega



Inzenden kan tot woensdag 4 maart 20:00 uur.

Stemmen kan tot vrijdag 6 maart 20:00 uur.

Veel succes!



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-03-2020 21:18 door opel omega.
Een youngtimer sleepertje maken, geen 2.3, 2.8 of 3.0 erin lepelen, maar nog iets leukers.

De aan te passen auto:
Ford Capri 1300 L

75.391 km, 03/1975, 42 kW 57 PK, maar die gaat er uit, Prijs Ä 4.500,-




en dat embleem blijft lekker zitten!

Het motorblok:
Een 2.9 V6 24V Cosworth uit een Ford Sierra

05/1992 EZ, 200.000 km, 204 PS (150 kW) Mit schaltgetriebe, Prijs: Ä 2.000





2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-03-2020 21:02 door Spekky.
Op YouTube ben je niets zonder een pakkende titel, die hebben we al in de pocket: "LS6 swapping my Maserati Biturbo!!!"

De hoofdrol is dus weggelegd voor een heuse Maserati Biturbo uit 1983. Een schitterend mooi gelijnde automobiel met een fantastisch interieur, maar berucht om zijn onbetrouwbaarheid. Daar gaan we iets aan doen in de vorm van een LS6 5.7 V8 uit een C5 Corvette.

De donor is een 2001 Corvette C5 Z06, een snellere uitvoering waarbij de standaard 5.7 LS1 onder handen is genomen en nu LS6 mag worden genoemd. Deze powerkuur levert uiteindelijk een vermogen van 385 pk en 520Nm koppel, genoeg om de Z06 binnen 4.3 seconden naar de honderd te sleuren. De handgeschakelde versnellingsbak is er een van het type M12, met kortere overbrengen dan in een standaard Corvette.

Om het af te maken geven we de Maserati een "50$ Rustoleum" paintjob en voor de scenepoints leggen we hem plat op z'n buik met een dure schroefset. Daarna scoren we nog ergens een setje BBS RS (eventueel replica) en de remmerij van de donor knutselen we er ook nog even onder. Kom maar op met die subscribers!

Auto 1
1983 Maserati Biturbo 2.5 1983... opknapper..ruil / inruil ?
Ä 2.500,00
[link.marktplaats.nl]








De donor:
2001 Corvette Z06 - $ 8.950 // Ä 8.116
[www.rebuildautos.com]







4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2020 12:11 door Zadelsnuiver.
We gaan voor een wolf in schaapskleren.

Als basis voor de motor nemen we een Fiat Punto GT, met een 1.4 liter motor en 135pk. Niet overdreven, geen dikke V8, gewoon een motor die in de basis ontworpen is voor de Fiat 128. Ontworpen door Aurelio Lampredi, een legendarische naam. Inderdaad de man van de Ferrari V12!

Om er een echte sleeper van te maken transformeren we deze motor in, wat ik altijd de leukste carroserievorm van de 128 heb gevonden:

ZASTAVA 101
1980
65.000km
Ä 2.999


Af fabriek, in de 37 (!) jaar productie, met nooit meer dan 73pk geleverd, maar met motoren die exact dezelfde basis hebben als de 135pk Punto motor. Kijk dat maakt het leuk.
Leeg gewicht 835kg!


Hier gaan we dus niets aan doen, alleen wat qua banden.


Fiat meets Simcaís 1100, dat deden de Joegoslaven slim.


En ook dit laten we compleet origineel!

De motor, die halen uit deze:

Fiat Punto GT 1.4 Turbo
1995
Ä 1500


Aan deze is niets verloren!





De bandjes voor de Yugo, even wat stalen velgen organiseren.

De Yugo kopen we hier, de Punto hier.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-02-2020 17:35 door Pink Panther.
Tja, moet het niet een heel klein beetje realistisch zijn? Je kan alles aan elkaar knopen, maar een V8 gaat ook op Youtube niet passen in een iQ, en een 3.0 V6 ook niet in een gewone Clio...
De donor mag ook niet ouder dan 2002 zijn?
Quote
Wouter82
Tja, moet het niet een heel klein beetje realistisch zijn? Je kan alles aan elkaar knopen, maar een V8 gaat ook op Youtube niet passen in een iQ, en een 3.0 V6 ook niet in een gewone Clio...

Wouter, jawel hoor. Aston Martin heeft er zelf ook een gebouwd. Zie het filmpje of deze video:



Altijd een zwak gehad voor de compact dus doe eens lekker gek en hang er een M5 blok in

BMW 316 ti compact







BMW 316 Compact 316ti Sport Xenon PDC Mooi!!
Hatchback
Ä 2.950,-
175.116 km
Gebruikt
06/2002
85 kW 116 PK
Handgeschakeld, Benzine

Zo en nu de donor auto

BMW M5





BMW M5 cat E34 3.6
Sedan
Ä 9.900,-
132.000 km
Gebruikt
06/1992
232 kW 315 PK
Handgeschakeld, Benzine




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-03-2020 08:24 door Bobbeltje.
Volgens mij gaat er iets niet goed met de bouwjaren aangezien nu de helft van de inzendingen afkeur is.

In neem aan dat
Quote

Bouwjaar: maximaal 2002
bedoeld was als zijnde tot het jaar 2002, oftewel vanaf zeg de A-Ford tot aan het jaar 2002, en dus niet vanaf 2002.
Ik heb nog geen idee wat ik hiermee moet maar ik moest wel gelijk aan

deze Suzuki SCX denken waar ze een motorblok van een motorfiets hebben ingehangen
Quote
Total Loss
Volgens mij gaat er iets niet goed met de bouwjaren aangezien nu de helft van de inzendingen afkeur is.

In neem aan dat
Quote

Bouwjaar: maximaal 2002
bedoeld was als zijnde tot het jaar 2002, oftewel vanaf zeg de A-Ford tot aan het jaar 2002, en dus niet vanaf 2002.

Goede opmerking spinning smiley sticking its tongue out
Ik had juist andersom geredeneerd.smileys with beer
Quote
Pink Panther
Quote
Total Loss
Volgens mij gaat er iets niet goed met de bouwjaren aangezien nu de helft van de inzendingen afkeur is.

In neem aan dat
Quote

Bouwjaar: maximaal 2002
bedoeld was als zijnde tot het jaar 2002, oftewel vanaf zeg de A-Ford tot aan het jaar 2002, en dus niet vanaf 2002.

Goede opmerking spinning smiley sticking its tongue out
Ik had juist andersom geredeneerd.smileys with beer

Blijkbaar zijn de meningen verdeeld want de 1e 2 gaan voor tot 2002 en inzendingen 3 en 4 gaan voor na 2002, dus wat het ook moet zijn de helft zit "fout". grinning smileywinking smiley
Quote
Pink Panther
Quote
Wouter82
Tja, moet het niet een heel klein beetje realistisch zijn? Je kan alles aan elkaar knopen, maar een V8 gaat ook op Youtube niet passen in een iQ, en een 3.0 V6 ook niet in een gewone Clio...

Wouter, jawel hoor. Aston Martin heeft er zelf ook een gebouwd. Zie het filmpje of deze video:


Aha thumbs up

Ik kwam laatst iets vergelijkbaars tegen, eens kijken of ik daar een inzending van kan maken smiling smiley
"Maximaal" geeft toch duidelijk aan dat het jaartal niet hoger mag zijn dan 2002, lijkt mij toch vooral een kwestie van begrijpend lezen... Als dat niet zo bedoeld was, is het dus verkeerd geformuleerd.
Quote
929V6
"Maximaal" geeft toch duidelijk aan dat het jaartal niet hoger mag zijn dan 2002, lijkt mij toch vooral een kwestie van begrijpend lezen... Als dat niet zo bedoeld was, is het dus verkeerd geformuleerd.

Precies. Regel is ook gewoon overgenomen van de vorige wedstrijd. Jonger dan 2002 mag dus niet.
Over de opdracht: ik vraag me af wat voor zin het heeft om een donor met motor te kopen als het betreffende motorblok ook gewoon los te koop is... Dat mag dus niet als tweede inzending?
Quote
929V6
Over de opdracht: ik vraag me af wat voor zin het heeft om een donor met motor te kopen als het betreffende motorblok ook gewoon los te koop is... Dat mag dus niet als tweede inzending?

Hm heb je wel gelijk in eigenlijk. Ik sta het toe
Onbegrijpelijk dat Fiat nooit de 2.0 20V 5-cilinder in de Multipla heeft gelepeld, een dikker misserspinning smiley sticking its tongue out. Mooi project voor de famous Youtubers dus. Nog een goeie striping erop en gaan!

Fiat Multipla 1.6 2002


1.350,-- euro


center][/center]



De donor is een gebutste Bravo MET compleet gereviseerde 2.0 20V 5-cilinder, perfect voor de Multipla.
Misschien zijn de velgen ook nog interessantsmiling smiley

Fiat Bravo 2.0 20V HGT 1996


1.500,-- euro




Dan is dit wat ik in gedachte had: men neme een grote oude bestelbus met een stevig chassis en stoppe daar een overmaatse, spectaculair klinkende tweetaktdiesel in. Een ware stikstofbom, maar je steelt er op elk evenement de show mee. Als de motor niet in de neus past, is er achter de stoelen ook nog wel plek genoeg. Het gewicht is voor een vrachtwagenblok vrij laag (ca. 460 kg), dus dat moet geen probleem zijn. Oordoppen verplicht!

DAF 400 1989 (klik!)




Ä 3.000,-

+

Commer TS3 "Knocker" Engine, 1968 (klik!)

Een heel bijzondere tweetaktdieselmotor met drie horizontale cilinders waarin twee zuigers per cilinder via een stangenstelsel de krukas aandrijven. Dat klinkt

ongeveer zo.




$ 13.999 AUD (Ä 8.300,-)
Is het een bezwaar als er een reparatie aan de motor nodig is, bijv. koprevisie of iets? Als je een hele ombouw in goede banen kan leiden dan is een kleine motorrevisie ook niet zo'n probleem weet alleen niet of dit is toegestaan.
Wat is er leuker dan een big block bouwen in een Europese limousine?
Zeker als de beide auto's waar het om draait gewoon tot hetzelfde moederbedrijf behoren om een en ander niet al te ingewikkeld te maken.
Deze keer dus de omgekeerde wereld. Normaal maak je de sportwagen mooi en af, deze keer juist niet.

Dus gaan we van een Opel Omega een wolf in schaapskleren maken door er een beresterke 7,4liter V8 voorin lepelen met 454pk aan de krukas uit een Pontiac Trans Am. Dat moet toch een recept voor een feestje zijn als het eenmaal allemaal is verbouwd en werkend gemaakt. Ja het is veel werk, er moeten tenslotte nogal wat onderdelen overgezet worden, maar met het nodige slijp-, las- en zaagwerk moet het mogelijk zijn.

De Omega:





Prijs Ä 2.000,00
Bouwjaar 2002
*Seltenheit*

Gepflegter Opel Omega mit Vollausstattung. T‹V und AU sind Frisch gemacht;-)

-Navigationssystem
-Leder
-Face-Lift
-2 Zonen Klimaautomatik
-Xenon
-Multifunktionstasten am Lenkrad
-Schiebedach (GlaŖ)
-PDC Hinten
-Euro3 und D4 GrŁne Umweltplakette

Fahrzeug steht super da, anschauen lohnt sich.

De Pontiac donor:





Priis Ä 9.999,00
Bouwjaar 1980
All good runs 1980 Pontiac Trans AM with 7.4 Big Block.
Car Starts, Runs, Stop. This is really nice project car. Bought it from second owner.
Ready for Export. Price incl. Shipping to Bremerhaven. Classic Car only 7 % duty tax.
I do have Video and over 40 Pictures. Can show online by camera any time. Can go for test drive online with camera too smiling smiley
Project VW Lupo VR6

Het schijnt te passen... cool smiley
Deze Lupo GTI met diverse aanpassingen beschikt al over Porsche remmen, maar heeft het GTI-blok nog.
De perfecte basis om er een VR6 in te leggen, lijkt me.




Lupo GTI - 2001 - Ä 5.150,-


Donor mťt 4Motion:



Golf 4 V(R)6 4Motion - 2000 - 5.400,-




15 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-03-2020 15:55 door Jay DoubleYou.
Quote
Probenator
Is het een bezwaar als er een reparatie aan de motor nodig is, bijv. koprevisie of iets? Als je een hele ombouw in goede banen kan leiden dan is een kleine motorrevisie ook niet zo'n probleem weet alleen niet of dit is toegestaan.

Een beetje Youtuber kijkt niet op wat olie verbruik. Zolang alles er maar is dan kan het


Is dat een traditie op Omega's in te sturen langzaamaan? grinning smiley Opel wilde het zelf een V8 plaatsen in dr Omega. Er zijn twee prototypes van geweest. De Pontiac GTO en de Holdens zijn natuurlijk ook Omega's met een V8. Voor de Omega lag de lat alleen wat hoger en is het er niet doorheen gekomen. De grote Opels moesten namelijk volgasvast zijn. Dit houd in: topsnelheid een tank leeg rijden, tanken en weer volgas doorgaan. Dat lukte ze met de Omega niet als er een V8 in lag.

Al maakte een Noor wel een heel bizar project van een Omega en een V8 evo magazine Wel erg jammer dat hij hem erna plat reed op de groene hel
Cappucino Hayabusa build

Leuk zo'n Suzuki Cappucino, maar met zijn 64 breekt hij geen potten. Met het kleine 175 PK blok van de Suzuki Hayabusa wordt dit 750 kg wegende autootje een echte circuit wagen.
Ook het geluid zal spectaculair anders klinken.
Andere velgen met brede banden en twee uitlaatpijpen aan de achterkant maken het af.

Suzuki Cappucino




Suzuki Hayabusa


Suzuki Cappucino uit 1994 voor Ä 9.950,-
Suzuki Hayabusa uit 2000 voor Ä 3.950,-
Prachtige wagen, zo'n Volvo 780.
Dat is dus de basis

Deze ziet er prima uit en is denk ik een goede basis... Kost Ä7900,- Houden we Ä7100,- over voor een donor met mooi blok.







Die 147 pk sterke PRV V6 schiet natuurlijk niet op in zo'n wagen.... Maar wacht, zei d'r iemand V6?
Dan... is er ruimte onder de kap!

Zou het dan echt kunnen? Een heerlijke ontspannen reisauto als een 780 nog verfijnder maken? Met een Japanse V8?
Wij gaan het doen! Met deze Lexus LS430 als donor (1995 GBP = ca Ä2300,-) als donor.



Het gaat natuurlijk om deze heerlijke 4.3L V8 met 284pk uit Japan


En zo komen we tot een best of both worlds. Zijdezacht V8 roffelen uit Japan gecombineerd met Zweeds design en reisgenot!



@best wel wat anderen. Voorwaardes zijn 3 foto's basis auto, en 2 donorauto. Zie veel inzendingen met 3 donorauto-foto's.
Ik hou wel van een goed bouwproject op zijn tijd. Van een
tot een
, niets is me te gek. Voor een eigen built zou ik eens een keer grondig willen omdenken. Dus een keer gťťn LS in een Alto maar juist iets zuinigs in een brandstofverslindend apparaat. Immers moeten we in de toekomst ook nog leuke YouTube filmpjes kunnen blijven maken.

Om te beginnen de donor, een pionier in zijn tijd maar nog altijd een grijze muis:
2001 Toyota Prius 1.5 VVT-i


Wŗt een beauty.


Dan de koets voor ons project. 8200cc aan brandstofverspilling is natuurlijk niet meer van deze tijd, die gaat er dus mooi uit. Groot voordeel is dat er onder de meterslange motorkap plek genoeg overblijft voor de motor + accu. Je zou er zelfs nog een cameraploeg in mee kunnen nemen voor de onboard video's.
1975 Cadillac Eldorado Convertible 8.2



Americana at its finest:


Die krijgt een enkeltje naar de AA, de zuiplap!


Mocht het hele eco-avontuur toch te weinig views opleveren dan kunnen we altijd nog proberen de 8.2 in de Prius te lepelen....drinking smiley

De donorprius kost ons Ä1.950,- en de Eldorado mag voor Ä8.950,- mee.
Goed bezig allemaal! Ik weet niet zeker of het me op tijd lukt een op een rijtje te maken maar ik zal mijn best doen.
Op een rijtje:

Spekky:
Ford Capri 1300 L

Een 2.9 V6 24V Cosworth uit een Ford Sierra


Zadelsnuiver:
1983 Maserati Biturbo 2.5 1983

2001 Corvette Z06


Pink Panther:
ZASTAVA 101

Fiat Punto GT 1.4 Turbo


Bobbeltje:
BMW 316 ti compact

BMW M5


Jp053:
Fiat Multipla 1.6 2002

Fiat Bravo 2.0 20V HGT 1996


929V6:
DAF 400 1989

Commer TS3 "Knocker" Engine, 1968


Zonder Mazda met BMW:
Opel Omega

Pontiac Trans AM with 7.4 Big Block


Jay DoubleYou:
VW Lupo

Golf 4 V(R)6 4Motion - 2000


MX6:
Suzuki Cappucino

Suzuki Hayabusa


caspervanc:
Volvo 780

Lexus LS430


British Racing Green:
Mazda MX-5 1.6 Miata

91-97 LEXUS GS400 SC400 LS400 1UZ-FE 4.0L V8 NON VVTi ENGINE JDM 1UZ


Gewoon Dirk:
2001 Toyota Prius 1.5 VVT-i

1975 Cadillac Eldorado Convertible 8.2


Succes met stemmen!
1. Caspervanc
2. Gewoon Dirk
3. Zonder Mazda
1. MX6 - Suzuki Cappucino/Suzuki Hayabusa (Is volgens mij al wel vaker gedaan, maar zal 'm zeker goed doen.)
2. Pink Panther - ZASTAVA 101/Fiat Punto 1.4 GT Turbo (Normaal zou ik dit niet laten gebeuren met klassiekers, maar klinkt leuk!)
3. Jp053 - Fiat Multipla 1.6 2002/Fiat Bravo 2.0 20V HGT 1996 (Gek dat ze dit nooit zelf gedaan hebben bij Fiat.)
1) Zadelsnuiver // 1983 Maserati Biturbo 2.5 1983
2) Jay DoubleYou // VW Lupo
3) Spekky // Ford Capri 1300 L
1. Jp053 - Fiat Multipla 1.6 2002, Fiat Bravo 2.0 20V HGT 1996
2. Pink Panther - ZASTAVA 101, Fiat Punto 1.4 GT Turbo
3. Bobbeltje - BMW 316 ti compact, BMW M5
Had zelf meteen het idee kleine auto met de motor van een Hayabusa erin, toen ik van plan was iets in te zenden was MX6 me echt net voor.

1. MX6
2. British Racing Green
3. Zonder Mazda met BMW
1. Zadelsnuiver: 1983 Maserati Biturbo 2.5 1983
2. British Racing Green: Mazda MX-5 1.6 Miata
3. Spekky: Ford Capri 1300 L

Een ratrot MX-5 met Cummins diesel motor, had ik ook leuk gevonden.
1. Jp053
2. Gewoon Dirk
3. 929V6

Ik kwam laatst een foto tegen van een Lupo met een Audi 4.2 V8, daar wilde ik dus wat mee doen. Maar helaas was een Lupo toen al ingezonden. Tijd en inspiratie voor iets anders ontbrak vervolgens.
Quote
Wouter82
1. Jp053
2. Gewoon Dirk
3. 929V6

Ik kwam laatst een foto tegen van een Lupo met een Audi 4.2 V8, daar wilde ik dus wat mee doen. Maar helaas was een Lupo toen al ingezonden. Tijd en inspiratie voor iets anders ontbrak vervolgens.

En toch niet gestemd op de Lupo? grinning smileyspinning smiley sticking its tongue out
1. Spekky Ford Capri 1300 L
2. Zonder Mazda met BMW Opel Omega
3. MX6 Suzuki Cappucino
De leukste swaps zijn degene die je niet direct zou evrwachten, daarom mijn top 3:

1 - Zadelsnuiver (Hoewel je overal een LS in kan leggen is een Italiaans stuk erfgoed wel het laatste waar je dan aan denkt)
2 - 929V6 (hoe gaaf om een bejaard dieselblok in een overrijp busje te lepelen)
3 - Caspervanc (klinkt als een match made in heaven, ultieme reisauto zo)
Ik ga voor versies die ook zonder belachelijke verbouwingen mogelijk moeten zijn.

1e bobbeltje
2e Jp053
3e Spekky
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.