Occasionwedstrijd #639: Asymmetrisch /lybra is de winnaar/

Gepost door rzasa 


Welkom bij Occasionwedstrijd #639: Asymmetrisch


De meeste auto's worden symmetrisch getekend; de linker-en rechterzijde zijn elkaars spiegelbeeld. Toch zijn er auto's ontworpen die niet exact hetzelfde zijn als je ze doormidden zaagt. Naar zulke asymmetrische voorbeelden gaan we deze week op zoek.



De opdracht:

Zoek een auto met een asymmetrisch detail.

- bouwjaar 1950-2019
- budget € 75.000,-
- mag overal ter wereld te koop staan
- auto moet zich in een APK-waardige staat bevinden
- de uitlaat, de ruitenwissers, de antenne, de tankdop, het ontbreken van een spiegel en/of interieurdetails worden in deze wedstrijd niet gezien als asymmetrische details.

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Maximaal 5 foto's per inzending
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- De eerst geplaatste foto in elke inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Maximaal 1 inzending per persoon; als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.
- Iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.



Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527: Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW
551: auto's met 4 afzonderlijke koplampen - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6
560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
568: Clean - Total Loss
569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter
582: De facelift – Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc
588: Twee punt Nul - 929V6
589: Kerstster - Guus Leferink
590: De vertegenwoordigersauto - Jp053
591: Eén blok, twee occasions - Spekky
592: Oranje knipperlichtglas - Caspervanc
593: Tatuutatuuuu - Barri
594: Het dak er af! - Timo
595: who's afraid of red, yellow and blue? - Guus Leferink
596: Het is het net niet... - British Racing Green
597: HYBRID, PHEV, EV & WATERSTOF - smarter
598: Audio - Wouter82
599: Praalwagen– Opel Omega
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6
605: Sedan & Coupé - Probenator
606: Platjagen maar dan net even anders – MX6
607: De coronacrisis auto! - lybra
608: The greatest hits of the 90's - Jp053
609: Bevrijdingsdagtour 2020 - SVF
610: 50 - SVF
611: KUNST MET EEN C: Pink Panther
612: GEEF HET BEESTJE EEN NAAM - Opel-Omega
613: Wat als het geen Omega was? - Pink Panther
614: Tijdloos - Escher
615: 2003 - Guus Leferink
616: Mazda - Pink Panther
617: Italiaans Design - Timo
618: Buddy at the beach - Caspervanc
619: De Dikke Daily - Tydelyck
620: Van Trabant tot ... - Pink Panther
621: We blijven thuis - Guus Leferink
622: Jan Modaal uit de jaren '70 - Escher
623: De klassieker in de dop uit de jaren '00 - Timo
624: De Tweezitter - Guus Leferink
625: Drie van hetzelfde! - Probenator
626: I hear the drums echoing tonight - rzasa
627: Als een tang op een varken - British Racing Green
628: Voor een dubbeltje op de eerste rang - British Racing Green
629: The 24 hours of lemon - Jp053
630: Met de groeten van Fiat - smarter
631: Het Japanse bubbeltijdperk - GT86
632: For leisure and pleasure - Nemesis Inferno
633: Zijn we er al? - Zadelsnuiver
634: Door de ogen van een kind - Bobbeltje
635: Covid-19 Ambulance - 929V6
636: 'n Schoon Woage vur de New Kids! - Total Loss
637: Sint en Pieten gaan undercover - Zadelsnuiver
638: Forum Barrelbrigade 2020 - rzasa



Inzenden kan tot woensdag 2 december, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 4 december, 20.00 uur.


Veel succes!




5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-12-2020 20:02 door rzasa.


De Renault R16. Befaamd om z'n comfort en het feit dat de wielbasis aan de linkerzijde 7 cm langer is dan aan de rechterzijde. Bovendien had hij een zeer flexibel ingericht intereur, de tweede echte hatchback kun je wel zeggen (na de Autobianchi Primula; de R4 was toch meer een soort korte stationwagen). De bijzonder omhoogklappende achterbank werd niet populair, al doet het systeem bij de Honda Jazz er wel aan denken. De R16 werd natuurlijk meteen Auto van het Jaar.









Dit schitterende exemplaar is van 19-5-1967, heeft 29.500 km op de teller (daar zal wel een 1 of 2 voor moeten) en mag weg voor € 14.500,- bij z'n baasje in het Franse Thoiry (iets ten westen van Parijs, er staat ook een mooi chateau).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-11-2020 21:19 door Tydelyck.
De. Europese Space Runner had een Aziatisch neefje, die ook leverbaar was in een versie die flink van testosteron had gesnoept.

Mitsubishi RVR Hyper Sport Gear R

1997 - 138.000km - Aus $ 12.900 = € 7.890

Een eigenzinnige auto, een flink ingekorte MPV (Spacewagon), iets wat ik nadien eigenlijk alleen nog ken van de Kangoo. Best uniek toentertijd: Mitsubishi had naast die Spacewagon ook nog de grotere Spacegear, op basis van de L400.

Van die al vrij unieke auto bouwde Mitsubishi een werkelijk compleet gestoorde versie. Met de motor uit de 1e Galant VR4, 250(!) pk en 4WD.

De eigenzinnigheid van de Space Runner is ook hier aanwezig: geen 2 (schuif-)deuren, maar alleen 1 exemplaar links. Opmerkelijk, want een linksgestuurde heeft die deur dus rechts!
En de grotere Space Wagon had weer geen schuifdeuren, maar 2 gewone achterdeuren.


Ook hier was de gehele achterbank eenvoudig demontabel, waardoor een enorme laadruimte ontstaat.
En niet op de foto’s te zien, maar de achterzijde is eveneens A-symmetrisch vanwege het reservewiel.











Hier te koop



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-12-2020 17:03 door Pink Panther.
2005 TVR Sagaris 4.0 - € 72.142,00
[www.theaa.com]

Met verhoogd dak aan de bestuurderskant zodat je met een helm op kunt rijden smiling smiley













1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-11-2020 21:20 door Zadelsnuiver.
Nissan Cube

We starten met een stoere en hoekige voorkant. Lijkt allemaal best geslaagd en gaaf. Rond de achterkant kregen de ontwerpers echter ruzie en gingen ze beide hun eigen weg.

€ 5.250,-








1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-11-2020 21:29 door opel omega.
Deze kleine hoekige blauwe waar je iedereen mee uitlachte.

FIAT Panda 34

Bouwjaar: 07/1984, Km-stand: 68700 km, Prijs: 12000 CHF is € 11.089 (nieuwprijs mei 1984: € 5.967)

Zeer verzorgde Fiat Panda 34 in een mooie kleurcombinatie. De Fiat Panda bevind zich optisch en tecnnisch in een zeer goede toestand.
Graag tonen wij U de Fiat Panda 34 bij een kop koffie in onze showroom.









1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-11-2020 21:51 door Spekky.
Hij ligt erg voor de hand maar dat maakt hem niet minder leuk en bijzonder:

Hyundai Veloster - 1.6 GDI i-Motion Aut.













Prijs € 9.950
Bouwjaar 2012
Kilometerstand 66.469 km
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
APK Ja, tot 11 maart 2021
BTW auto Nee, marge
Kenteken RV-584-B
Datum deel 1 11-06-2012
Aantal deuren 4-deurs
Motorvermogen 103 kW (140 pk)
Aantal cilinders 4-cilinder
Cilinderinhoud 1591 cc
Energielabel C
Carrosserie Coupé
Kleur Grijs
Gewicht 1195 kg
Belasting (±) € 586,00 per jaar
Ik ga voor deze.
Aan de achterkant gaat het een en ander niet echt symmetrisch.

Landrover Discovery 3.0 TD V6 HSE Luxury Auto 4WD

£ 42,990
16,000 miles
Vehicle registered : 01/09/2017
Last serviced on 05/05/2020 at 15,666 miles
Full dealership history
Metallic Firenze Red
1 owner









Voor asymmetrisch door de uit het midden geplaatste chevrons, achter door het achteruitrijlicht aan de ene kant en het mistachterlicht aan de andere:

Citroën AX Sport 1988 (klik!)











€ 10.000,-




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-11-2020 11:09 door 929V6.
Studebaker Avanti

Asymmetrische motorkap, 1 spiegel en nog wat asymmetrische interieurdetails.







Prijs $ 39.950 00 (=€ 33.395,00)
Bouwjaar 1964

Built in 1963 but titled 1964 with original California Black License plate, Studebaker 289 cubic inch engine with Paxton Supercharger. Automatic transmission (1 of 500 delivered with supercharged engines) Presented with an excellent high quality full off frame restoration, this Avanti has a documented history from new with only 2 previous owners. Frame blasted and then coated with POR15. Rebuilt engine, transmission and differential re sealed. Final detailing at Myers Studebaker. All original, new carpet, interior is perfect, glass is perfect, guages are perfect. 34,313 original miles. Options include a floor shift automatic transmission, twin traction (limited slip) differential, performance mufflers, power sterring, power windows, power brakes, push button radio, electric washers, factory seat belts, and sun ban tinted windshield. With its exemplary restoration this Avanti displays high quality paintwork, good body fit, and fine detailing. Interior is perfect, headliner is perfect. New 2 stage paint in original Avanti color. Original wheel covers with narrow whitewall tires. New salt and pepper pattern carpet. Comes with original California Black Plates and registrations.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-11-2020 00:12 door Zonder BMW met Skoda.
De eerste generatie Suzuki Wagon R. In eerste instantie alleen geleverd als 4-drs met aan de bestuurderskant 1 deur, vanaf 1996 ook als 5-drs.

Suzuki Wagon R 1997








2003 BMW M3 CSL

Toen sportieve BMW's er nog goed uit zagen.... Met een extra gat in de voorbumper voor de koeling.











Hier te koop voor 69.900 €



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-12-2020 09:16 door Timo.
AMC Pacer

Moest bij het zien van deze wedstrijd direct aan deze denken
De carrosserie bestond voor een derde uit glas, en de rechterdeur was 10 centimeter breder dan de linker, om het instappen achterin makkelijker te maken.

Advertentie











Algemeen

Prijs € 5.950
Bouwjaar 1976
Kilometerstand 131.680 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
APK Ja, tot 20 juni 2022
BTW auto Nee, marge
Kenteken 53-XP-20
Datum deel 1 30-06-1976
Belasting Geen, belastingvrij
Topsnelheid -
Acceleratie -
Motorvermogen 99 kW (135 pk)
Aantal deuren 3-deurs
Aantal zitplaatsen -
Aantal cilinders 6-cilinder
Cilinderinhoud 3802 cc
Energielabel -
Carrosserie Combi
Kleur Bruin
Gewicht 1500 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik -
Introductiejaar juli 1975
Meer modelinformatie
Het lelijkste detail op elke mooie auto is de voorste nummerplaat, wat moet je er als ontwerper mee? Zeker met zo'n typerende grille als in deze inzending. Liever opzij dan over de grille heen.





2008 Alfa Romeo 159 (en wat een mooie) voor €4.990: [www.autowereld.nl]
Alle inzendingen tot nu toe zijn goedgekeurd. De ene spiegel en de genoemde interieurdetails van de Avanti van Zonder BMW met Skoda doen niet ter zake, maar de motorkap is asymmetrisch dus ook zijn inzending is goedgekeurd.
Skoda Favorit 1.3 136

De eerste generatie had heel eigenwijs het logo rechts zitten, waardoor ook de koelsleuf uit het lood zat. Leuk detail, dat bij de eerste facelift teniet werd gedaan.

[www.annonce.cz]











1989
39.771 km
80.000 Kc = € 3.000,-
Mitsubishi Lancer Evo 7

USD 55.000 -> ca € 46.000

Wat is er aan de voorkant wel symmetrisch? smiling smiley

Ik zie
  • Locatie kenteken
  • Luchthapper in de motorkap
  • Luchtinlaten bumper verschillend links en rechts totaal anders
  • Luchtuitlaat zijkant bumper bij voorwiel

De achterzijde is behoorlijk symmetrisch, op wat logootjes na smiling smiley













3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-11-2020 21:05 door caspervc.
Lastige opdracht (mistlamp, ander achterlicht vond ik niet leuk genoeg), maar wel een fraaie kunnen vinden. Een Toyota Tercel 4WD.
Wel een gebruikte auto uit '87.





Toyota Tercel 4WD
190.000 miles. 305775km
4000 dollar, 3343 euro.
Die Tercel was ook de enige die ik nog miste hier. Ik kon alleen geen Tercel vinden die ik mooi genoeg vind smiling smiley
Jammer dat de Peugeot 309 break nooit in productie is gegaan.
Nog zat mogelijkheden, hoor.
MINI Cooper Clubman 1.6 chili 2012

De MINI heeft links één deur, maar rechts heeft de MINI er twee.





Prijs: € 8.250,-
Quote
Barri
Die Tercel was ook de enige die ik nog miste hier. Ik kon alleen geen Tercel vinden die ik mooi genoeg vind smiling smiley

Zelfde hier, de enige die mooi genoeg was, was niet van achter gefotografeerd.
Ik kon 4 wagens bedenken, waarvan er 3 reeds in het rijtje staan...

Discovery
Veloster
Clubman
en Mercedes W124 - Mercedes-Benz 500 E



waarbij dus de linker- en rechterbuitenspiegel een beduidend ander formaat hebben (de passagier heeft een kleinere spiegel).

Bouwjaar/type 1992
Baureihe W124
Oplage 10.439
Vermogen 326 pk
Kilometerstand 140.000 km
Carrosseriekleur 122 Perlmuttgrau Metallic
Interieur 271 Leder zwart
Transmissie Automaat (4)
Beoordeling B+
Prijs € 44.950





In juli 1992 rolde deze 500 E van de band in Stuttgart. Via België kwam de auto in Nederland terecht bij een liefhebber. Deze zorgde er voor dat de auto technisch weer in de juiste staat werd gebracht. Rekening van in totaal 13.000,- zijn er de stille getuigen van. Wil je een min of meer betaalbare 500 E scoren dan is dit een exemplaar dat je zou moeten overwegen. Geen absurd lage kilometerstand voor de hoofdprijs maar ook geen astronomische vier ton op zijn bult. Een mooie middenweg tegen een marktconforme prijs. De hier onder genoemde opties zijn extra opties op de standaarduitrusting van de 500E.



Het mini-spiegeltje
Quote
BRG
Ik kon 4 wagens bedenken, waarvan er 3 reeds in het rijtje staan...

Discovery
Veloster
Clubman
en Mercedes W124 - Mercedes-Benz 500 E

Oef, wat een dikke bak thumbs up Natuurlijk ook meteen de winnaar van deze wedstrijd smiling bouncing smiley
Ik haal iets uit Japan vandaan met een asymmetrische grille en positie van de kentekenplaat.

2015 Suzuki Alto RS Turbo









23.900 km
660 cm3, 64 pk/47 kW
USD 11.928 (= €9.954)
Quote
Barri
Die Tercel was ook de enige die ik nog miste hier. Ik kon alleen geen Tercel vinden die ik mooi genoeg vind smiling smiley

Heb ook flink zitten zoeken. Er staat een fraai exemplaar te koop, alleen mist daar een foto van de achterkant sad smiley

Quote

Ik haal iets uit Japan vandaan met een asymmetrische grille en positie van de kentekenplaat.

2015 Suzuki Alto RS Turbo

Wat een tof ding. Past mooi bij deze opdracht smiling smiley
Leuke wedstrijd!

Dit is een gevalletje "als je het niet weet, dan weet je het niet". Beter gezegd, dan valt het niet eens op bij de meesten. Maar de Ford Escort RS Turbo heeft een soort van schoepenwielen. Maar... Blijkbaar vond men het bij Ford te duur om twee verschillende wielen te maken en zetten ze dus vier dezelfde wielen onder de RS Turbo. Met als gevolg dat de schoepen dus aan beide kanten van de auto de verschillende kant op draaien. Zie foto's. Nou ja, ze draaien wel dezelfde kant op natuurlijk maar je begrijpt wat ik bedoel. grinning smiley

Ford Escort RS Turbo, 1987, EUR 11.000,=







Hier te koop.
Quote
V70man
2015 Suzuki Alto RS Turbo
Wat een tof ding. Past mooi bij deze opdracht smiling smiley

Ja, ik vind het wel een geinig karretje. Het kan overigens nog wat meer asymmetrisch met deze Alto Works, die heeft nog een extra "Works"-plaatje links van het logo en uit het midden geplaatste striping, maar ik vond mijn ingezonden exemplaar wat frisser en vrolijker ogen in het wit met die rode accenten.
Enkele oudere 911'jes, waaronder mijn favoriet 964, hebben de buitenspiegels niet op dezelfde plek op de deuren staan:





Deze Porsche 911 Carrera 4 uit 1991 staat te koop voor €67.450,-.
Deze lijkt me vrij duidelijk, het logo staat niet in het midden
Hoe gaaf is dit!! Een echte Nevada!!
Compleet uitgestorven in het straatbeeld

1987 Renault 21 TS Nevada



Preis 9.999 €

Fahrzeugzustand Unfallfrei
Kategorie Kombi, Oldtimer
Kilometerstand 42.000 km
Hubraum 1.709 cm³
Leistung 66 kW (90 PS)
Kraftstoffart Benzin
Anzahl Sitzplätze 5
Anzahl der Türen 4/5
Getriebe Schaltgetriebe
Erstzulassung 12/1987
Anzahl der Fahrzeughalter 2
HU 10/2021
Farbe Beige
Innenausstattung Stoff, Beige





Een zeldzame, fraaie verschijning anno 2020: een smetteloze, beige Renault 21 TS Nevada van de eerste Franse eigenaresse en met krap 42.000 kilometer achter de kiezen… sinds 1987!

Vorig jaar op NL kenteken gezet en waar nodig geïnvesteerd om de Nevada in rijdende topstaat te houden. Recentelijk onder andere voorzien van nieuwe distributieriem, banden en apk.

Veel documentatie bij de Renault zoals het oorspronkelijke ‘Certificat D’Immatriculation’, taxatierapport, brochures en nieuwe Haynes manual. Daarbij is een reportage over dit specifieke exemplaar te vinden in het zomernummer van Losange Magazine.

Dit ruimtewonder rijdt voortreffelijk en zowel de uitvoering als de staat zijn uniek te noemen dus vriendelijk verzoek alleen te reageren bij serieuze belangstelling. Inruil eveneens in nieuwstaat verkerende Lada Niva, Audi A2, Volvo C30 T5, Smart Roadster Coupe of eerste generatie Subaru Forester is eventueel bespreekbaar.



Ik ben geen Renault kenner maar had dit type ook niet links en rechts een verschillende wielbasis? Afhankelijk dacht ik van de motor?
Quote
De Schaduw
Ik ben geen Renault kenner maar had dit type ook niet links en rechts een verschillende wielbasis? Afhankelijk dacht ik van de motor?

De Renault 16 had een links/rechts verschillende wielbasis.
De Renault 21 had wel links/rechts gelijke wielbasis, alleen had de 1.7 een langere wielbasis vanwege de dwarse motorplaatsing, de 2.0 had de motor in de lengte en derhalve een kortere wielbasis
Ah, zat het zo. thumbs up Gevalletje klok klepel. grinning smiley
Het rijtje! Stemmen maar! Leuke gevarieerde lijst.

Tydelyck - Renault 16



Pink Panther - Mitsubishi RVR Hyper Sport Gear R



Zadelsnuiver - TVR Sagaris 4.0



opel omega - Nissan Cube



Spekky - Fiat Panda 34



SVF - Hyundai Veloster - 1.6 GDI i-Motion Aut.



Total Loss - Landrover Discovery 3.0 TD V6 HSE Luxury Auto 4WD



929V6 - Citroën AX Sport



Zonder BMW met Skoda - Studebaker Avanti



Jp053 - Suzuki Wagon R



Timo - BMW M3 CSL



Bobbeltje - AMC Pacer



afentoe - Alfa Romeo 159



rzasa - Skoda Favorit



caspervc - Mitsubishi Lancer Evo 7



V70man - Toyota Tercel 4WD



MX6 - MINI Cooper Clubman 1.6 chili 2012



Escher - Toyota Porte



BRG - Mercedes-Benz 500 E



lybra - Suzuki Alto RS Turbo



De Schaduw - Ford Escort RS Turbo



Beros- Porsche 911



Guus Leferink - Renault 21 TS Nevada

1. lybra - Suzuki Alto RS Turbo (hadden we deze Alto maar gehad in plaats van die duffe Celerio)
2. Spekky - Fiat Panda 34
3. De Schaduw - Ford Escort RS Turbo
1 Tydelyck - Renault 16
2 Bobbeltje - AMC Pacer
3 Opel Omega - Nissan Cube
1 Bobbeltje - AMC Pacer
2 MX6 - MINI Cooper Clubman 1.6 chili 2012
3 lybra - Suzuki Alto RS Turbo
1. De Schaduw - Ford Escort RS Turbo <- Prachtig, die wielen!

2. Guus Leferink - Renault 21 TS Nevada <- simpel, maar zo duidelijk asymmetrisch. Als 18 jarig jochie na mijn rijlessen in zo'n slagschip echt mogen leren rijden...

3. Timo - BMW M3 CSL - een beetje in de lijn van mijn eigen inzending: dr moest gewoon een gat in die bumper. thumbs up
1. lybra - Suzuki Alto RS Turbo
2. rzasa - Skoda Favorit
3. Timo - BMW M3 CSL
Asymmetrisch is voor mij meer dan een logo uit het midden. Als je dat en daarmee ook typeaanduidingen meeneemt kun je nagenoeg alles inzenden.

1e Jp053 - Suzuki Wagon R > kende deze niet, maf ding.spinning smiley sticking its tongue out
2e Spekky - Fiat Panda 34 > zelf ook aan gedacht, je was me voor, nog Ritmo (1e generatie) overwogen.
3e Escher - Toyota Porte, ook zo al iets wat alleen in Japan ontwikkeld kan zijn.
1. Total Loss - Landrover Discovery 3.0 TD V6 HSE Luxury Auto 4WD
Ik had zelf ook een Discovery willen inzenden (maar dan een Discovery 4, die vind ik een stuk mooier dan de veel te ronde en gladde huidige Discovery).

2. Spekky - Fiat Panda 34
Leuk hoe de sleuven van de grille uit het midden zitten, maar die op de motorkap ook. Mooi exemplaar trouwens, ziet er nog strak uit!

3. opel omega - Nissan Cube
Wat mij betreft hét schoolvoorbeeld waarom een te ver doorgeschoten asymmetrisch ontwerp niet werkt op een auto. Ik vind 'm vanuit alle hoeken niet mooi.
Jp053 - Suzuki Wagon R
opel omega - Nissan Cube
Pink Panther - Mitsubishi RVR Hyper Sport Gear R

Ik kende die Wagon R niet. Gek ding! De Cube is het meest bekende voorbeeld van een niet symmetrische auto. En de SpaceRunner is ook een bekende van een duidelijk niet symmetrische auto.
Bedacht me dat ik een Golf 4 had kunnen inzenden, want het feit dat de spiegels niet gelijk zijn is bekend en de auto is veelvuldig geproduceerd. De meest verkochte niet symmetrische auto.
Quote
Barri
Bedacht me dat ik een Golf 4 had kunnen inzenden, want het feit dat de spiegels niet gelijk zijn is bekend en de auto is veelvuldig geproduceerd. De meest verkochte niet symmetrische auto.

Van de Renault 4 (ruim 8 miljoen) en oer-5 (ruim 5 miljoen) zijn er wel wat meer verkocht, denk ik. smiling smiley Die hebben allebei net als de R16 links en rechts een verschillende wielbasis.
1) Escher - Toyota Porte
2) Jp053 - Suzuki Wagon R
3) opel omega - Nissan Cube
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.