Occasionwedstrijd #573: Zelfs je naam is mooi - Rzasa heeft gewonnen!

Gepost door Zadelsnuiver 


Welkom bij Occasionwedstrijd #573: Zelfs je naam is mooi




Cijfers en afkortingen zijn leuk, maar een naam spreekt natuurlijk veel meer tot de verbeelding. Naar mijn idee verdient elke bijzondere auto ook een mooie naam en in sommige gevallen krijgen auto's zelfs een koosnaam in geval de aanduiding vanuit de fabrikant niet afdoende de lading dekt. Welke naam rolt het lekkerst van de tong? Welke auto maakt zijn naam het meest waar (of juist niet?) Deze week gaan we het uitvinden smiling smiley


De opdracht:

Deze week gaan we op zoek naar auto's met een mooie of bijzondere naam. De naam mag ook een onderdeel uitmaken van de aanduiding (zoals bijvoorbeeld 911 Carrera) óf het mag ook een algemeen bekende koosnaam zijn.

Criteria:

- Bouwjaar 1918 – 2018
- Maximaal 5 foto’s per auto
- Budget: onbeperkt, veilingen toegestaan
- Auto mag overal te koop staan
- APK waardige conditie
- Elke naam mag maar één keer ingezonden worden

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.





Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527 Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW
551: auto's met 4 afzonderlijke koplampern - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6
560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
568: Clean - Total Loss
569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver







Inzenden kan tot woensdag 28 augustus, 20:00 uur.

Stemmen kan tot vrijdag 30 augustus, 20:00 uur.




3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-08-2019 22:00 door Zadelsnuiver.
Het liefst was ik gegaan voor een 250 GT Boano of Lusso, maar die zijn lastig te vinden. Werd uiteindelijk een 550 Barchetta Pininfarina.

Toen schoot deze Italiaanse schoonheid me te binnen, met in gedachten dat dit weekend het Concours d' Elegance plaatsvindt op Paleis Soestdijk...
Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale


€ 140.000,-

74.138 km
06/1962
68 kW 92 PK





4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-08-2019 08:28 door Jay DoubleYou.
zoek maar eens een vector w8(^_^) of een dodge m4s turbo interceptor. maar ja dat zijn stoeren namen en geen mooie.



ben benieuwd
Panhard D.B. Le Mans Luxe





Prijs € 55.000,00
Bouwjaar 1960
Kilometerstand 87.264

Panhard, oder französisch ausgesprochen „Poaar“, vormals Panhard et Levassor, war wahrscheinlich die innovativste Automarke überhaupt. Bereits 1890 begann man mit der Fertigung von Automobilen und überraschte stets mit neuen eigenen Ideen. Man baute 1891 das erste Auto mit Frontmotor, präsentierte 1926 den bis heute schnellsten Wagen mit ventillosen Viertaktschiebermotor, präsentierte 1934 das Modell Panoramique mit gebogenem Glas, 1936 das Modell Dynamique mit 6-Zylinderschiebermotor, selbsttragender Ganzstahlkarosserie, Mittellenkung, aerodynamischer Form mit voll verkleideten Radhäusern, sowie serienmäßigen Blinkern hinten. Ab 1946 konzentrierte man sich auf sparsame 2-Zylinderhochleistungsmotoren mit Ventilschließung über Drehstäbe. Man baute ab 1954 das erste Großserienauto mit selbsttragender Aluminiumkarosserie, stellte 1962 mit dem Modell CD einen Sportwagen mit einem Cw-Wert von 0.22 vor. Die Firma war so innovativ, dass selbst Citroën, an sich ja schon für seine Innovationsfreude bekannt, scharf auf das Know-how von Panhard war und die Firma 1965 aufkaufte. Viele Technologien von Panhard wanderten dann in Modelle von Citroën und die Marke Panhard wurde 1967 fallen gelassen. Charles Deutsch und René Bonnet waren zwei Konstrukteure die Sport- und Rennwagen auf Basis der 2-Zylindermotoren von Panhard entwickelten. 1954 wagte man gar mit einem Rennwagen mit 750 ccm 2-Zylindermotor mit Kompressor in der Formel 1 anzutreten, gegen Rennwagen von Mercedes mit Dreilitersechszylindermotoren und Ferrari mit 2,5 Liter Zwölfzylindermotoren.

Charles Deutsch und René Bonnet waren ein unschlagbares Team. Unter der Marke D.B., für Deutsch-Bonnet, stellte man ab 1958 Sportwagen auf Basis der Panhard Serienfahrzeuge her. Erst das geschlossene Coupé HBR und ab 1959 das Modell Le Mans, welches fast ausschließlich als offener Roadster hergestellt wurde. 1961 kam es zum Zerwürfnis zwischen Charles Deutsch und René Bonnet und in der Folge entstanden zwei Sportwagen, die sich selbst in Rennen erbitterte Duelle lieferten. René Bonnet führte die Firma D.B. unter Bezeichnung René Bonnet weiter, durfte nun aber keine Panhard Lizenzen mehr verwenden. Das Modell Le Mans hieß nun René Bonnet Le Mans und unter dessen Haube steckte ein getunter Gordini-Motor eines Renault Dauphine 1093. Parallel dazu bot René Bonnet ein weiteres Modell an, den René Bonnet Djet, ebenfalls mit Gordini Motor. Charles Deutsch blieb unterdessen Panhard treu und entwickelte das Modell CD mit einem Cw-Wert von 0,22. Am 27.05.1962 kam es am Nürburgring zum ersten Duell eines Panhard CD und einem René Bonnet Djet. Der CD lag vorne, scheiterte dann aber an einer Öllache. Am 24.06.1962 konnte der Panhard CD dann den Djet schlagen und fuhr als erster über die Ziellinie. Die Firma René Bonnet wurde schließlich 1964 von Matra übernommen und das Modell Djet später vom Matra 530, danach vom Bagheera und schließlich vom Murena abgelöst. Juri Gargarin, der erste Mensch im Weltraum, war wohl die bekannteste Person die einen Djet fuhr.

Diesen D.B. Panhard Le Mans Luxe haben wir von einem älteren Herren, der diverse Panhard Modelle besitzt, diese alle selber aufgearbeitet hat und penibel wartet. Unter anderem lässt die Urenkelin von René Panhard, der 1886 die Autofirma Panhard et Levassor gegründet hat, ihren Panhard Dyna X Cabriolet bei diesem Herrn warten. Er hat ein Ersatzteillager, in dem allein zwei Tonnen Panhardzylinder liegen. Seine Autos sind mit optimalen Teilen zusammengebaut und stets mit den begehrten 954ccm Motoren der Topmodelle des Sportmodells DB (Deutsch Bonnet) Le Mans versehen. Außerdem sind die Motoren, wie bei zeitgenössischen Rallyefahrzeugen, mit zwei Zündkerzen pro Zylinder versehen und mit einer kontaktlosen Zündung ausgestattet. Unser Scout hat den Wagen mit eigener Kraft von Bordeaux nach Berlin überführt und das Auto hat schon dadurch seine Standfestigkeit bewiesen. Das Auto verfügt sowohl über ein Soft- als auch ein Hardtop. Unser Preis versteht sich inklusive einer neuen Hauptuntersuchung und einem H-Gutachten. Unseres Wissens nach steht derzeit kein anderes dieser Fahrzeuge irgendwo zum Verkauf. Kein Wunder denn es handelt sich um eine spannende, aber heute extrem seltene Rarität.






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-08-2019 09:16 door Zonder Mazda met BMW.
Gleufhoed, bretels, dikke sigaar, Opel Kapitän. Niet de echte grote jongens, die reden Mercedes of Amerikaans, maar als ondernemer in het MKB van de jaren zestig liet je met een Kap'tein (zoals dat in goed Nederlands hoort te worden uitgesproken) zien de touwtjes stevig in handen te hebben. Kap'tein, klinkt machtig toch?

Opel Kapitän L 1963 (klik!)







€ 17.300,-
@Zonder Mazda,

Dat model is verkocht onder de naam "DB Le Mans", de rest is er allemaal bij bedacht voor de advertentie.
Quote
929V6
@Zonder Mazda,

Dat model is verkocht onder de naam "DB Le Mans", de rest is er allemaal bij bedacht voor de advertentie.

Nee was romantiseren van mijn inzending, maar goed, ik heb t aangepast.
Of het een mooie naam is laat ik in het midden, bijzonder is hij wel en het rolt lekker over de tong!smiling smiley Het eerste wat in me opkwam bij het lezen van de opdracht:

Suzuki Cappuccino











Bouwjaar 1994 Prijs €14.900 En zijn stuur zit express zo!grinning smiley



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-08-2019 10:19 door SVF.
Jensen Interceptor

Fascinerend mooie auto, met een erg coole naam. Wat hij precies onderschept is mij nooit helemaal duidelijk geworden.

[www.classicmobilia.com]











Registered 1973
Colour Silver
Engine Size 7.2 l
Interior Trim Black
Mileage 74,000 miles

£59.500,- = € 65.579,-
Echte 4wd terreinbeulen heben vaak namen die daar naar verwijzen. Discovery, Pathfinder, Land Rover(eerst model, daarna merk) en bijv. Terrano en Patrol. Fabrikanten zoeken vaker namen die meteen aangeven in welk segment men de auto wil plaatsen, zoals de Outlander, destijds een stoere SUV, die lang niet altijd 4wd had. Dat het echter na modelwijzigingen niet altijd goed gaat bewijst Nissan met de X-Trail, de 1e gen. was nog best utilitair qua uitstraling (Technisch ‘n Bleubirdspinning smiley sticking its tongue out), de huidige een stads SUV.

Er is naast Land Rover nog een model die bijna een merknaam is geworden, de Toyota Land Cruiser.
Origineel een echte terreinwagen, maar sinds 1967 (J50) bestond er ook een softere versie, die echter absoluut terreinwaardig zijn.

Een iconisch model is echter de J70 serie. Al 35 (!) jaar in productie en nog steeds zeer geliefd, helaas ook door soms minder “plezante” medemensen.

Sinds 2007 is ook hier de V8 in leverbaar, waarmee zelfs met deze versies cruisen met een hoofdletter mag worden geschreven.

TOYOTA LAND CRUISER

J79 Pick-Up 4.5 V8 Turbo Diesel

Bouwjaar 2014 - € 26.300


In Zuid-Afrika noemen ze zo’n model ook nog eens bakkie, ook al een leuke naam.









Hier te koop



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-08-2019 13:39 door Pink Panther.
een auto met de zelfde naam waar wij in die tijd als Nederlanders massaal ons vlees in bakte.

houd je van vlees dan bak je in croma











bouwjaar 1996 en moet nog 1250 euro kosten. De croma was de eerste productie auto met een direct ingespoten diesel. Jaren later kwam audi met een direct ingespoten diesel en ging met die dit succes aan de haal.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-08-2019 01:05 door Auto encyclopedie.
Quote
Auto encyclopedie
De croma was de eerste productie auto met een direct ingespoten diesel. Jaren later kwam audi met een direct ingespoten diesel en ging met die dit succes aan de haal.

Klopt, Audi was zelfs geen 2e! In de Austin Rover Montego lag er ook een, van Perkins.
Quote
Pink Panther
Echte 4wd terreinbeulen heben vaak namen die daar naar verwijzen. Discovery, Pathfinder, Land Rover (eerst model, daarna merk) en bijv. Terrano en Patrol. Fabrikanten zoeken vaker namen die meteen aangeven in welk segment men de auto wil plaatsen, zoals de Outlander, destijds een stoere SUV, die lang niet altijd 4wd had. Dat het echter na modelwijzigingen niet altijd goed gaat bewijst Nissan met de X-Trail, de 1e gen. was nog best utilitair qua uitstraling (Technisch ‘n Bleubirdspinning smiley sticking its tongue out), de huidige een stads SUV.
[/url]

Als je het over stadsSUV's hebt, beste Pink, heb je het natuurlijk over 3008 en X1 en Grandland en GLA en T- Roc en Tiguan en Karoq en CX-5 en Niro en Sportage en Tucson en XC40 en Kadjar en Qashqai enzo. SUV/cross-overs, veelal op benzine, die soms niet eens met vierwielaandrijving leverbaar zijn en in NL sowieso zelden met 4WD gekocht worden. En - een maatje groter, en soms wel met 4WD (voor de wintersport) - X3 en Q5 en C-RV en XC60 en consorten. Auto's die te mooi zijn om vuil te worden. Te gelikt voor een krasje. Dat zijn SUV's voor de city jungle. Daar zullen we het over eens zijn.

Zoals je weet, woon ik in Zwitserland op het platteland. Hier worden alle bij jullie in NL zo gangbare FWD versies van bovenstaande auto's simpelweg niet verkocht. De 3008 is echt een rariteit hier, de Niro kansloos, de X1 altijd x-drive, Kadjar en XC40 vrijwel afwezig, en Qashqai, CX-5, Tiguan, Sportage en Tucson altijd 4WD. Zijn het dan nog steeds stadsSUV's?
Dacht het niet. Al geef ik direct toe, dat de scheidslijn tussen "stads" SUV' en "echte" SUV een schimmige is. En tevens afhankelijk van de uitvoering van het desbetreffende model.

Onze X-Trails 2.0 CdI X-tronic 4WD Tekna staan - mede dankzij een paar elektronische rijhulpjes en enigszins serieuze bodemvrijheid icm skidplates - buiten de beter gebaande paden heus hun mannetje. Een beetje vergelijkbaar met Forester en RAV4. Goed, zo'n X-trail wordt niet ineens een (Grand) Cherokee Trailhawk, noch een Discovery (Sport) , maar als je het asfalt verlaat, kom je er een heel eind mee. De Goodyear Efficient Grips waar de X-trail standaard op geleverd wordt (overigens uitstekende banden - op de weg spinning smiley sticking its tongue out ) , geven het off-road als eerste op. Ver voordat de grenzen van de auto zijn bereikt.
Op een paar velgmaatjes kleinere - 17 inch - winterbanden komt ie al verder. En op terreinsloffen om nog kleinere velgen zou je natuurlijk nog een eind verder komen. Maar waarom zou je? Op terreinsloffen rijden, bedoel ik. Dan vliegen met 180+ op de Duitse Autobahn de noppen om je oren, en de meeste SUV's - ook de onze - zien nu eenmaal meer autobahn dan modder. Het is kiezen of delen. En we wonen in West-Europa, niet in Colorado, Transoeral, de Outback of de Karoo, wel?

In NL wordt die 4WD automaat diesel versie, uiteraard, erg weinig verkocht. BPM bepaald is het FWD 1.6 turbo op benzine met handbak wat de klok slaat (want daar mag je nog steeds een behoorlijke caravan mee trekken) . En winterbanden vindt de helft van NL maar aanstellerij.
Maar, als je een keer in CH bent, Pink, mag je de mijne uitproberen, mijn stadsSUV nut smiley , off-road..

mvrgr, m'ns
Quote
Pink Panther
Quote
Auto encyclopedie
De croma was de eerste productie auto met een direct ingespoten diesel. Jaren later kwam audi met een direct ingespoten diesel en ging met die dit succes aan de haal.

Klopt, Audi was zelfs geen 2e! In de Austin Rover Montego lag er ook een, van Perkins.

Ooit wel geweten, maar idd die rover/Austin had ik ergens weggestopt.
Nooit was in de automobiele geschiedenis zo'n puur functionele naam zo mooi als die van de Maserati Quattroporte.





Bouwjaar 1967, prijs €78.500,-, linkje: [www.classicdriver.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-08-2019 13:44 door afentoe.
Een prachtige en erg zeldzame Sud Stationcar !
En wat hebben die italianen toch prachtige namen voor hun auto's, Giardinetta

1977 Alfa Romeo Alfasud Giardinetta



Prijs € 12.500
Bouwjaar maart 1977
Kilometerstand 74.257 km
Nationale Auto Pas: de kilometerstand is gecontroleerd en logisch bevonden.
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
BTW auto Nee, marge
Kenteken 41-NX-04
Datum deel 1 04-03-1977
Belasting Geen, belastingvrij
Motorvermogen 46 kW (63 pk)
Aantal deuren 3-deurs
Aantal cilinders 4-cilinder
Cilinderinhoud 1186 cc
Carrosserie Hatchback
Kleur Wit
Gewicht 916 kg











1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-08-2019 11:31 door Guus Leferink.
Lang gedacht dat dit de modelnaam was, tot ik een paar jaar geleden ontdekte dat het zijn koosnaam is. Zwarte mond:

Seat Bocanegra (1200 Sport)


Ik houd van de spaanse taal, krachtig, scherp, mooi. Bocanegra, klinkt als een goddelijk exotisch rumdrankje waar je na het nuttigen van een stuk of 5 op een tropisch feest de volgende ochtend niet meer weet hoe de avond is afgelopenspinning smiley sticking its tongue out.











Bouwjaar 1978, prijs € 7.000,--.
2 grote katten in een autonaam:

Jaguar XJS Lynx Eventer

Bouwjaar 06/1984, km-stand 73.000 km, Prijs € 85.000,-
Nummer 20 van 67 exemplaren, 1 van de 18 LHD
Gros dossier historique et de factures





Nou hebben afentoe en ik praktisch tegelijk een Quattroporte geplaatst ( 4 minuten na elkaar )
Keur je ze allebei goed of moet ik nou op zoek naar wat anders
Quote
Jp053
Ik houd van de spaanse taal, krachtig, scherp, mooi. Bocanegra, klinkt als een goddelijk exotisch rumdrankje waar je na het nuttigen van een stuk of 5 op een tropisch feest de volgende ochtend niet meer weet hoe de avond is afgelopenspinning smiley sticking its tongue out.
In dat kader ben ik zelf nog altijd groot fan van de Seat Leon. Maar dat is persoonlijk grinning smiley
Quote
Guus Leferink
Nou hebben afentoe en ik praktisch tegelijk een Quattroporte geplaatst ( 4 minuten na elkaar )
Keur je ze allebei goed of moet ik nou op zoek naar wat anders

In de regels staat dat dezelfde naam maar één keer ingezonden mag worden. Nu heeft jou inzending nog de toevoeging Ottocilindri dus op dat vlak wijkt 'ie wel af met de inzending van afentoe. Ik wil niet al te streng zijn dus laat ik het aan jou om die keuze te maken. Er zijn echter nog een hele hoop mooie andere namen beschikbaar dus wellicht lonend om nog even verder te zoeken smiling smiley
Quote
Zadelsnuiver
Quote
Guus Leferink
Nou hebben afentoe en ik praktisch tegelijk een Quattroporte geplaatst ( 4 minuten na elkaar )
Keur je ze allebei goed of moet ik nou op zoek naar wat anders

In de regels staat dat dezelfde naam maar één keer ingezonden mag worden. Nu heeft jou inzending nog de toevoeging Ottocilindri dus op dat vlak wijkt 'ie wel af met de inzending van afentoe. Ik wil niet al te streng zijn dus laat ik het aan jou om die keuze te maken. Er zijn echter nog een hele hoop mooie andere namen beschikbaar dus wellicht lonend om nog even verder te zoeken smiling smiley

Inderdaad, vandaar mijn Inzending gewijzigd !
Zoveel leuke auto's te vinden!
Ik ga dit keer voor Engelse Luxe. En de naam zegt alles: Brits, V12, Luxe

1978 Daimler Double Six Vanden Plas









en de machinekamer smiling smiley


€24.500,-



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-08-2019 20:27 door caspervanc.
1963 Triumph Spitfire - € 26.950
[www.automarket.lu]

Vernaamd naar de legendarische gevechtsvliegtuigen van de tweede wereldoorlog, en met een merknaam als Triumph (triompf, overwinning, zegevieren) kan ik me eigenlijk geen betere naam voorstellen voor een spartaanse jaren '60 Britse sportwagen. Voor maximaal effect uitgesproken met een dik Brits accent thumbs up







OER!!

Jay DoubleYou - Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale


Zonder Mazda met BMW - Panhard D.B. Le Mans Luxe



929V6 - Opel Kapitän L



SVF - Suzuki Cappuccino


rzasa - Jensen Interceptor


Pink Panther - Toyota Land Cruiser "Bakkie"


Auto encyclopedie - FIAT Croma


afentoe - Maserati Quottroporte


Guus Leferink - Alfa Romeo Alfasud Giardinetta


Jp053 - Seat 1200 Sport "Bocanegra"


Spekky - Jaguar XJS Lynx Eventer


caspervanc - Daimler Double Six Vanden Plas


Zadelsnuiver - Triumph Spitfire


Stemmen kan tot vrijdag 30 augustus, 20:00 uur.
1. afentoe - Maserati Quattroporte
2. caspervanc - Daimler Double Six Vanden Plas
3. SVF - Suzuki Cappuccino
1. rzasa - Jensen Interceptor
2. afentoe - Maserati Quottroporte
3. Zadelsnuiver - Triumph Spitfire
1. rzasa - Jensen Interceptor
2. Jp053 - Seat 1200 Sport "Bocanegra"
3. afentoe - Maserati Quattroporte
Lastig kiezen..

1 Guus Leferink - Alfa Romeo Alfasud Giardinetta
2 Jp053 - Seat 1200 Sport "Bocanegra"
3 Jay DoubleYou - Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale
1 - rzasa - Jensen Interceptor
2 - caspervanc - Daimler Double Six Vanden Plas
3 - Spekky - Jaguar XJS Lynx Eventer
1. Jay DoubleYou
2. Zadelsnuiver
3. Pink Panther
1. Jp053 - Seat 1200 Sport "Bocanegra"
2. SVF - Suzuki Cappuccino
3. Guus Leferink - Alfa Romeo Alfasud Giardinetta
1. Jay DoubleYou - Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale
2. Jp053 - Seat 1200 Sport "Bocanegra"
3 Spekky - Jaguar XJS Lynx Eventer
1. afentoe - Maserati Quattroporte
2. 929V6 - Opel Kapitän L
3. Zadelsnuiver - Triumph Spitfire
1 - caspervanc - Daimler Double Six Vanden Plas
2 - Jay DoubleYou - Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale
3 - afentoe - Maserati Quattroporte
Bij mijn inzending had in het OER bakkie er niet bij moeten staan, heeft niets met de originele naam te doen. (niet dat ik daardoor meer punten verwacht te krijgentongue sticking out smiley)

1e afentoe - Maserati Quattroporte
2e rzasa - Jensen Interceptor
3e Zonder Mazda met BMW - Panhard D.B. Le Mans Luxe
1. rzasa - Jensen Interceptor
2. Jay DoubleYou - Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale
3. SVF - Suzuki Cappuccino
1 Zonder Mazda met BMW - Panhard D.B. Le Mans Luxe
2 rzasa - Jensen Interceptor
3 Zadelsnuiver - Triumph Spitfire
Zit nog even vast op het werk, uitslag volgt over een uurtje.

Als iemand zin heeft om te tellen is dat ook dikke prima natuurlijk thumbs up
De uitslag:

1. rzasa - 16 punten
2. afentoe - 13 punten
3. Jay DoubleYou - 11 punten

De rest minder dan 10. Gefeliciteerd, rzasa! smileys with beer
Dankjewel! Bedankt voor de stemmen.
Ik ga aan de slag voor de volgende wedstrijd!
929V6 bedankt voor het tellen en rzasa gefeliciteerd!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.