Occasionwedstrijd # 443: Net als in de folder ** 740Estate GEFELICITEERD**

Gepost door DagDromer 

Welkom bij Occasionwedstrijd # 443: Net als in de folder

Op zoek naar een nieuwe bolide, de folders opgehaald bij de dealer. Met het hele gezin om de keukentafel jezelf vergapen aan al dat moois. De vele opties, de mooie kleuren, de mogelijkheden lijken eindeloos. En wat zien de (automobiele) fotomodellen er prachtig uit ! Wow, dat is precies wat je zoekt. De volgende ochtend vol goede moed naar de dealer. Tsja... Dat felle groen is wel erg mooi meneer/mevrouw, maar denkt u even aan de inruilwaarde? 'Hmm, doe dan maar grijs', en dan blijkt dat die 18'' velgen toch wel duur zijn, en het budget maar tot de Comfortline, en niet de Highline. Nou ja, uiteindelijk ben je superblij, maar het is niet de auto uit de folder. Toch zijn ze er, je moet wel zoeken, maar ze zijn er. En dat gaan we deze week doen.

De opdracht voor deze week:
Pak uit de database van Autoweek-brochures (of van een andere digitaal beschikbare lokatie) een voor jou aansprekend model. Merk/type maakt niet uit. Blader deze lekker door, droom weg, en zoek vervolgens een gebruikte auto die alle visuele kenmerken heeft van het fotomodel uit de folder.

De regels van deze week:

- Budget: max € 50.000,-
- Bouwjaar: 1956-2015
- Te koop in Europa
- Geen bedrijfswagens, kampeerwagens en bussen
- Auto moet er netjes uitzien, concours hoeft niet, maar geen grote schades of smerig
- Naast de normale foto's van de advertentie ook een afbeelding uit de folder waar je de inspiratie hebt gevonden (je kan bv snipping tool gebruiken voor dit)
- De auto in de gevonden advertentie dient over alle uiterlijke kenmerken te beschikken die zichtbaar zijn op de foto uit de folder.

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht (maximaal vijf).
- De eerst geplaatste foto in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal één inzending per persoon; als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal één foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.
- Geen schade-auto, tenzij expliciet in de opdracht anders is vermeld.
- Een model / type mag maar één keer worden ingezonden, een facelift wordt beschouwd als een ander model.

Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430 Reïncarnatie - Wouter82
431 What's in a name? - Zadelsnuiver
432 Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433 de rijdende kerstboom - Bobbeltje
434 Oudejaarslot - j.ko
435 Oud en Nieuw - singleframegrille
436 Bijna perfect maar…. - Paul Z
437 Gewoon zoals vroeger - GvJ
438 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441- Big diesel- Escher
442 - Kleurrijk interieur - DagDromer

Inzenden kan tot woensdag 1 maart, 20.00 uur.
Stemmen tot vrijdag 3 maart, 20.00 uur.

Veel succes!

7 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2017 20:02 door DagDromer.
Leuke opdracht! Maar je wilt neem ik aan dat de auto zoveel mogelijk overeenkomt met de foto in de folder?
Ook moet je even de opmaak herstellen en zijn de deadlines niet 8 en 9 maart, maar 1 en 3 maart.
Wouter82
Leuke opdracht! Maar je wilt neem ik aan dat de auto zoveel mogelijk overeenkomt met de foto in de folder?

Dat staat er toch?

en zoek vervolgens een gebruikte auto die alle visuele kenmerken heeft van het fotomodel uit de folder.

@DagDromer,

Je moet de [ quote ] en [ /quote ]-tags er nog even uit halen.
929V6
Wouter82
Dat staat er toch?
Het blijkt niet uit de specifieke regels.
Wouter82
929V6
Wouter82
Dat staat er toch?
Het blijkt niet uit de specifieke regels.

Waarom moet dat? Je kunt toch ook gewoon de hele opdracht lezen?
Goedemorgen, even bovenstaande tips verwerkt. Dank daarvoor. Ook ter verduidelijking bij de regels geschreven wat we zoeken. Over duidelijkheid, is het geen idee om al die links naar voorgaande wedstrijden uit de OP weg te laten? Je scrollt je een ongeluk....
MBT de regels, zat er eerst nog aan te denken om bv actiemodellen die slechts in één of enkele kleuren leverbaar waren uit te sluiten om de moeilijkheidsgraad wat aan te passen. Aan de andere kant, vindt maar eens een nette, in orginele staat verkerende Renault 19 Dynamic 5 deurs uit 1991 die te koop staat.

Dames en heren, succes !
DagDromer
Over duidelijkheid, is het geen idee om al die links naar voorgaande wedstrijden uit de OP weg te laten? Je scrollt je een ongeluk....

T/m wedstrijd 399 heb ik nu toegevoegd aan de bovenste link, dat wordt nu dus "Occasionwedstrijd 1 t/m 399". Dat scheelt alweer een stuk.
Saab 99 Turbo

Niet de 1e auto met Turbo, die eer is in de jaren 60 naar Chevrolet gegaan en ook BMW (2002 Turbo) had al eerder de Turbo gebruikt. Maar al met al mag wel gezegd worden dat het de 1e auto was waarin de Turbo succesvol in grotere aantallen werd verkocht.

De auto staat in deze folder.

Bouwjaar 1980 - 223.000km - € 12.500

Ik heb helaas ook bij deze geen geluk met de foto's, maar de auto is bijzonder genoeg om toch te plaatsen.

hier te koop

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-02-2017 10:59 door Pink Panther.
Uit de folder 1984:

Porsche 944 1984

Eén van de allereerste folders die ik op de allereerste Auto-Rai heb gescoord is die van de Porsche 944. Heb het vele jaren bewaard, waarschijnlijk bij de laatste verhuizing zoekgeraakt moody smiley. Misschien al die dozen met folders, Autoweken en Autovisies toch nog een keer weer doorspitten. Probleem is dat ik dan uren, zo niet middagen op zolder zit grinning smiley. Heerlijk kijk- en leesvoer.

De 944 is mijn all time Porsche favoriet, het model sprak en spreekt me nog steeds aan. Tijdloos mooi!

Dit exemplaar is een snoepje. Zo enthousiast als een jonge puppy, zijn schuifmans en koplampen kwispelen, de antenne gestrekt (wat waren die vroeger lang). Klaar om te spelen.

Uit 1984 met een prijskaartje van € 17.900

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-02-2017 22:34 door Jp053.
Renault 5 GT Turbo

[www.janssen-autos.nl]

Uit deze folder: [www.autoweek.nl]

€ 11.900,-
97.825 km
02/1990
79 kW (107 PK)
Ik kies voor een type auto die haast onmogelijk in een originele staat te vinden is. Ze zijn bijna allemaal ten prooi gevallen aan de tuning scene. Hoe gaaf is het dan om een 100% origineel exemplaar tegen te komen:

1993 Mazda RX-7 Turbo

Fahrzeugbeschreibung

Sehr seltener und gepflegter Mazda RX-7 Turbo FD-3S im ORIGINALZUSTAND mit nur 82000km gelaufen
als linkslenker (LHD) Ausführung, deutsche Erstauslieferung durch Mazda-Vertragshändler in Duisburg im
Jahre 1993 als Neufahrzeug.

-Sehr seltenes Fahrzeug
-Deutsche Erstauslieferung
-Nur 80000km gelaufen
-Originalzustand
-Reifen, Bremsen neu!
-Wertsteigerungspotenzial

Preis: € 32.500,-

De zeer uitgebreide brochure staat hier. Helaas zeer weinig plaatjes met de auto op 1 pagina afgebeeld, maar de folder laat als geheel duidelijk zien dat de gevonden occasion geheel overeenkomt:

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-02-2017 17:11 door smarter.
Sorry Smarter, deze keur ik af. Hoe mooi deze auto ook mag zijn, en hoe fris, we zoeken een auto die uit de folder lijkt weggereden, niet of die erin zou kunnen staan. In de hele door jou gelinkte folder staat geen rode S, behalve die in de kombaan, maar dat fotootje is wat te klein en kan je verder niks uit herleiden.
Volgende inzendingen zijn OK;

Rsaza - R5 GT Turbo - 100% correct
Pink Panther - Mini Cabrioni - niet 100% correct - maar goed genoeg, grille en kleur van cabriokapafdekhoes wijken af.
JP053 - Porsche 944 - niet 100% correct - maar goed genoeg, op de folder zie ik niet de antenne die op de te koop staande auto is aangebracht
Zie een rode S in de folder (heb de leesbril erbij gepaktcool smiley). De occasion van smarter past perfect bij het foldermodel. Toch goedkeuren?

NB: hoe krijg je een pagina uit de folder naar hier? bij kopiëren wordt het plaatje piepklein.
740estate
Zie een rode S in de folder (heb de leesbril erbij gepaktcool smiley). De occasion van smarter past perfect bij het foldermodel. Toch goedkeuren?
Ik laat me graag corrigeren, maar de enige rode S die ik kan vinden in de link van Smarter is de rode op blz 41 in de kombaan. Die foto is wel erg summier. Daarnaast kan je een paar (voor de uitstraling) belangrijke details niet aan zien, zoals bv SE of SEL, speigels chroom of zwart, LM-velgen of wieldoppen. Dus, nogmaals, als blijkt dat ik kleurenblind ben en over een rode -duidelijk gefotograveerde- S heen kijk dan is uiteraard de inzending wel goed, maar voor het moment keur ik deze om bovenstaande reden af.

740estate
NB: hoe krijg je een pagina uit de folder naar hier? bij kopiëren wordt het plaatje piepklein.
Ik gebruik zelf snipping tool. Kan je downloaden als extern programma, of degene gebruiken die in veel Windows-versies is ingebouwd. Dat deel van het scherm selecteren, vervolgens opslaan als en verder als normale afbeelding verwerken. Meer info: [support.microsoft.com]
Moet het persé een brochure zijn uit het Autoweek archief of mag hij ook ergens anders vandaan komen?
DagDromer
740estate
Ik gebruik zelf snipping tool. Kan je downloaden als extern programma, of degene gebruiken die in veel Windows-versies is ingebouwd. Dat deel van het scherm selecteren, vervolgens opslaan als en verder als normale afbeelding verwerken. Meer info: [support.microsoft.com]

Okay thanks thumbs up

Zadelsnuiver
Moet het persé een brochure zijn uit het Autoweek archief of mag hij ook ergens anders vandaan komen?

Hoop het wel, zit me al suf te zoeken in de database van Autoweek-brochuressmileys with beer

1990 Toyota Sera

[www.classiccarsforsale.co.uk]

£ 2.300

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-02-2017 11:46 door Escher.
Zadelsnuiver

Nee, niet perse. Is alleen wel een handig hulpmiddel naar digitaal gemaakte brochures. Als je een andere bron hebt is dat prima zolang je maar het voorbeeld bij jouw opgave kan meesturen.
Sorry dat ik weer stoor smiling smiley, maar ik heb dit gelezen en ik denk de inzenders ook:

Pak uit de database van Autoweek-brochures een voor jou aansprekend model. Merk/type maakt niet uit. Blader deze lekker door, droom weg, en zoek vervolgens een gebruikte auto die alle visuele kenmerken heeft van het fotomodel uit de folder.
740estate
Sorry dat ik weer stoor smiling smiley, maar ik heb dit gelezen en ik denk de inzenders ook:

Pak uit de database van Autoweek-brochures een voor jou aansprekend model. Merk/type maakt niet uit. Blader deze lekker door, droom weg, en zoek vervolgens een gebruikte auto die alle visuele kenmerken heeft van het fotomodel uit de folder.

Mij stoor je niet. Dat ben ik al drinking smiley

Weet je uiteindelijk maakt het geen zak uit waar je die folder vandaan haalt. Punt was met die opdrachtformulering dat ik ervan uitging iedereen daarmee een plezier te doen en een eenvoudige en toegankelijke locatie te bieden waar voldoende brochures digitaal beschikbaar zijn en in geval van dispuut ook nog eens door een ieder makkelijk te controleren cq door te bladeren. Het blijft uiteindelijk een spelletje, waar die brochure vandaan komt maakt mij uiteindelijk niet veel uit, als deze maar digitaal terug te vinden is voor iedereen en mits je een afbeelding van de foto uit de betreffende brochure als 'bewijs' bij kan sluiten.

Voor allen die graag elk detail duidelijk hebben, heb de OP aangepast

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-02-2017 13:49 door DagDromer.
Bij heel veel mensen kwam eind jaren tachtig een folder van de Peugeot 405 op de keukentafel. Een ruime gezinsauto, een representatieve zakensedan, de Peugeot 405 vervulde die rol. Je zag hem dan ook vaak. Maar het topmodel, de MI-16, die zag je niet zo vaak. Hoewel veel huisvaders of zakenvrouwen ervan gedroomd zullen hebben, het huishoud- of leasebudget was vaak niet toereikend. Maar een enkeling maakte z'n droom waar, en kocht de MI-16 zoals die in de folder stond:

En nu, bijna 30 jaar nadat de eerste eigenaar die prijzenswaardige beslissing nam, staat dit exemplaar er nog onverprutst bij. Een stapel onderhoudsfacturen erbij, en afkomstig van diezelfde eerste eigenaar. Geweldig toch?

Peugeot 405 1.9i MI-16
1988 - 180.000 km - € 12.000,-

Advertentie

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-02-2017 15:22 door j.ko.
Alle inzendingen zover goedgekeurd. Wat een toffe keuzes allemaal trouwens. Even uit nieuwsgierigheid, zouden de door jullie gekozen auto's gekocht worden als (hobby-) voertuig als je het budget zou hebben?
Als eerste: nog gefeliciteerd met je eerste overwinning.
Ja, zou fantastisch zijn als hobby-voertuig. De Porsche 944 is mijn favoriete Porsche. Of ik deze zou aanschaffen? Ik weet het niet... naar kijken is ook primathumbs up.
Benieuwd wat je zelf gaat inzenden.
Mijn tweede deelname wijd ik aan de Audi quattro (zonder hoofdletter en ook wel Ur-quattro genoemd). Het is voor velen hét jeugdsentiment en behoeft verder ook weinig uitleg denk ik. Ook voor mij een grote held mede door zijn rallyverleden.
Helaas onbereikbaar geworden voor de gewone man aangezien deze auto alleen maar meer in waarde zal stijgen, gelukkig nog net binnen het budget van deze wedstrijd een 100% origineel exemplaar kunnen vinden. Het is geen concoursstaat, maar dat hoeft ook helemaal niet bij deze auto vind ik, de quattro is een rijdersauto, daarbij is de 5 cilinder roffel onweerstaanbaar, zelf 1 keer mee mogen rijden met deze held helaas niet zelf gereden omdat ik destijds nog te jong was voor een rijbewijs.

Dit mooie exemplaar staat te koop in het mooie Italië, Guidonia Montecelio om precies te zijn voor een bedrag van € 47.900,-.

Link naar brochure

Link naar advertentie

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-03-2017 19:36 door Probenator.
Fun

De brochure

In Nederland op personenauto kenteken.
Skoda Felicia Fun

Bouwjaar: oktober 1999; Kilometerstand : 69000; Prijs : € 5.250

Accessoires : ABS, Airbag, Verrouillage central, Vitres colorées, Phare antibrouillard, Siège en cuir, Roues en alliage léger, Direction assistée, Lecteur CD/DVD, Attelage de remorque

Deze auto is een bijna niet meer te verkrijgen (gelimiteerd), zeer speciaal. Kan van tweezit makkelijk omgebouwd worden naar een vierzit. Geregistreerd als lichte vracht. Heeft het stuur rechts maar is een Belgische auto.
Geen roest en rijdt perfect.

De auto wordt afgeleverd aan de prijs van: 5.250€ met
*Groot onderhoud
*Wettelijke garantie
*Keuring voor verkoop met Roze formulier
*Keuringsrapport op 96 punten
*Car-pass (Certificaat kilometerhistoriek)
*Slijtage onderdelen die niet onder de garantie vallen, worden vooraleer de wagen vertrekt gecontroleerd, getest en indien nodig vervangen!

Service na verkoop mogelijk in eigen werkplaats met computerdiagnose.

Ik zie geen achterspoiler op die in de brochure.
929V6

Ik zie geen achterspoiler op die in de brochure.

Komt door de hoek van de foto. cool smiley
Anonieme bezoeker
Re: Occasionwedstrijd # 443: Net als in de folder
28-02-2017 23:13
Ja dat is nog wel even een zoektocht. Maar ik denk een mooie wagen gevonden te hebben. Sterker nog, ik denk dat ze deze zelfs gebruikt hebben voor de brochure winking smiley

Opel Monza

lakkleur, velgen, interieur, automaat, chromen randjes, logo, volgens mij is dit hem wel zo'n beetje.

€ 5.950
Al heel wat moois gezien hier, maar ik ga toch een poging wagen!

Eerst op zoek naar een echt icoon van degelijkheid, de Volvo 240, maar toen ik er dacht te zijn, zag ik dat de koplampwissers misten nut smiley

Dan maar een heerlijke zescylinder, en de laatste generatie met achterwielaandrijving, de Volvo 960.
De tweede auto waarmee ik er dacht te zijn... miste wederom de koplampsproeiers... en toen ik eindelijk een had gevonden mét koplampsproeiers.. had die weer geen zonnedak!

Na twee uur zoeken heb ik mijn eerste echte zoektocht maar even gestaakt, hopelijk heb ik later deze week nog tijd... Voor nu, respect voor wat jullie allemaal gevonden hebben.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-02-2017 23:30 door DB-.
Helaas geen inzending van mij voor deze week. Ik kan niets vinden sat ik echt leuk vind dat vervolgens ook nog exact aan de rrgels voldoet. Er wijkt altijd wel een detail af als een velg, net niet de juiste kleur, net een uitrustingsverschilletje.
Volvo 1800 S

Op de valreep een zweedse inzending uit 1965 voor € 39.500 te koop in Sverige

De Folderlink

Wie verzorgt het OER? Ik zie dat de organisator sinds 26 februari niet meer online is geweest...
Ik had best gewild, maar mijn wifi hier is gisteren more or less gecrasht, en nu trager dan een schildpad met vier gebroken pootjes.

Pink Panther - SAAB 99 Turbo 1980

Jp053 - Porsche 944 Turbo 1984

rzasa - Renault 5 GT Turbo 1990

smarter - Mazda RX-7 Turbo 1993

Escher - Toyota Sera 1990

929V6 - Alfa Romeo Sprint 1.5 QV 1984

j.ko - Peugeot 405 Mi16 1988

Probenator - Audi Quattro 1986

Spekky - Skoda Felicia Fun 1999

singleframegrille - Opel Monza 3.0E Automatic 1982

740estate - Volvo P1800 S 1965

Ik heb ze allemaal maar goedgekeurd ook al heb ik er hier en daar wel wat bedenkingen bij.winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-03-2017 23:13 door 929V6.
Zelf niet meegedaan, had absoluut geen klik met de opgave.
Toch maar stemmen:

1. Spekky - Skoda Felicia Fun 1999
2. Escher - Toyota Sera 1990
3. 929V6 - Alfa Romeo Sprint 1.5 QV 1984
1. 740estate - Volvo P1800 S 1965 - Ziet er ook qua staat uit alsof 'ie zo uit de folder is gereden
2. 929V6 - Alfa Romeo Sprint 1.5 QV - In de folder mis ik het QV-logo op het zijscherm, verder super.
3. smarter - Mazda RX-7 Turbo - Leuke vondst. Ik wilde zelf eerst een RX-8 inzenden, maar daar stond geen folder van op de AW-site.
Ben zelf een goede 3 uur aan het zoeken geweest naar de perfecte brochure/occasion combinatie maar helaas niet geslaagd.

Desalniettemin hier mijn punten:

1. Singleframegrille - Opel Monza 3.0E
2. Spekky - Skoda Felicia Fun
3. Jp053 - Porsche 944 Turbo
Ooh excuses, ik zie nu dat ik het verkeerde plaatje als eerste plaatje had (die dus in het OER komt, had beter een van de zijkant als eerste kunnen doen, was dit vergeten).

1- Escher (Toyota Sera)
2- Singleframegrille (Opel Monza)
3- Rsaza (Renault 5)
Pittige (MAAR LEUKE!) opdracht, alhoewel het de eerste was die ik geprobeerd heb. Ik heb na een aantal uren zoeken ook niets kunnen vinden, maar desalniettemin mijn stem:

1. Singleframegrille - Opel Monza 3.0E (Erg mooie vonst!)
2. 740estate - Volvo P1800 S 1965 (Prachtige auto gewoon)
3. Spekky - Skoda Felicia Fun (wat een.. ehm.... verschrikkelijk... knap gevonden :P)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2017 12:28 door DB-.
Ik ga voor auto's die wat lastiger te vinden zijn, met alle respect voor bijv. de Skoda, maar die is bijna uitsluitend in die kleurstelling geleverd.

1e Probenator - Audi Quattro 1986
2e rzasa - Renault 5 GT Turbo 1990
3e Jp053 - Porsche 944 Turbo 1984

Mmm. Die Opel Monza, sorry maar ik heb toch sterk de indruk dat dit een andere kleur is (zijn ook meerdere groentinten leverbaar geweest, 345 Beryl Grün, 341 Silbergrün en 323 Opalgrün).
Pink Panther
Mmm. Die Opel Monza, sorry maar ik heb toch sterk de indruk dat dit een andere kleur is (zijn ook meerdere groentinten leverbaar geweest, 345 Beryl Grün, 341 Silbergrün en 323 Opalgrün).

De foto's in de brochure kunnen nogal vertekenen, want de Sera van Escher ziet er in de brochure ook veel geler uit dan in het echt terwijl het toch om precies dezelfde kleur gaat.
1. Rsaza - R5 GT Turbo
2. Escher - Toyota Sera
3. Smarter - RX-7 Turbo

Hoe loopt de puntentelling eigenlijk ? 3 voor 1, 2 voor 2 en 1 voor 3e ?

Ik zal alvast aankondigen dat ik pas later op de zaterdag, eventueel pas in de avond de einstand erop kan zetten.

Ik hoop dat dat kan, want man, man, dit is in een heel leuk topic/spelletje, maar een aantal mensen komt digitaal over of ze het wel heel serieus nemen. Even te laat wat posten of een schrijffout kan rekeken op kritische tonen. Diegenen die de moeite hebben gedaan om een inzending te sturen weten hoe tricky en lastig dit is, om dan over heel fijne details (een klaver-4 sticker op een spatbord of een juiste tint groen) te disussieren... Geef die inzending dan minder punten. Ben al een tijdje lid van dit forum en bekijk dit topic regelmatig, en was van mening dat meedoen of organiseren een leuk beetje tijdsverdrijf zou zijn. Ik moet eerijk bekennen dat de manier waarop sommige vaste deelnemers reageren of inzendingen/spelregels ter discussie stellen, me als nieuwkomer in dit topic niet een welkom gevoel geeft. En dat is jammer. Jullie zijn nu ruim 400 opgaves verder, binnen de vaste groep is de inspiratie een beetje op wellicht, frisse ideeën/inzendingen zouden dan welkom zijn toch? Je kan niet verwachten dat iedereen gelijk de geschreven en ongeschreven regels van dit spel begrijpt. Als laatste, ik hoop dat jullie de opgave leuk vonden, zeker niet makkelijk en kost ook wel wat tijd. Maar dat is toch fijn een wat moeilijkere opgave ? Ben overigens blij dat ik m'n 2e idee niet heb gebruikt. 'Ode aan de winkeldochter' de opgave zou dan zijn om een auto te vinden die al minstens 2 jaar te koop staat en daar vervolgens een gedichtje of haiku voor te schrijven...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close