Occasionwedstrijd #490: Hardlopers zijn doodlopers..... - 740estate heeft gewonnen!

Gepost door Probenator 


Welkom bij Occasionwedstrijd #490: Hardlopers zijn doodlopers.....



Anno 2018 moet alles mooier, luxer en ook sneller. Zoveel mogelijk vermogen met zo min mogelijk cilinderinhoud.
In de jaren '80 en '90 ging een gemiddelde middenklasser geen 180 km/h om maar een voorbeeld te noemen.

Opmerking: de afbeeldingen in deze openingspost zijn puur ter illustratie en hebben ook niets met de wedstrijd te maken.

De opdracht:

Deze week gaan wij op zoek naar trage auto's.


Zoals altijd horen hier een paar specifieke regels bij:

- Topsnelheid maximaal 160 km/h (dit moet vermeld worden met als bron: carbase, een brochure of ander naslagwerk)
- 0-100 km/h duurt minimaal 16,0 seconden (dit moet vermeld worden met als bron: carbase, een brochure of ander naslagwerk)
- Budget € 15.000
- Bouwjaar: 1980 t/m heden
- Mag overal te koop staan
- Auto moet zich in een APK-waardige staat bevinden

Verder zijn er een aantal vaste spelregels.
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per inzending.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.




Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430 Reïncarnatie - Wouter82
431 What's in a name? - Zadelsnuiver
432 Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433 de rijdende kerstboom - Bobbeltje
434 Oudejaarslot - j.ko
435 Oud en Nieuw - singleframegrille
436 Bijna perfect maar…. - Paul Z
437 Gewoon zoals vroeger - GvJ
438 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441- Big diesel- Escher
442 - Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480 - De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator

Inzenden kan tot woensdag 24 januari, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 26 januari, 20.00 uur.






4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-01-2018 20:10 door Probenator.
Onthaasten.... picknickmand, stookbrood, kaasje en een fles goede wijn mee smiling smiley.

Citroën Visa Club 34pk


Autolessen deed ik dus in een BMW E30. Na het felbegeerde roze papiertje in het gemeentehuis te hebben afgehaald, stond onderstaande geweldenaar buiten te wachten. That's another cook zoals dhr Van Gaal dat zo mooi zegt, een totaal andere rij-ervaring. Comfort met een franse hoofdletter C.





Daar liggen de 34 trappelende pk's spinning smiley sticking its tongue out

Cilinderinhoud: 652 cm³

Cilinders: 2



Stoelen waar je lekker in wegzakt en geven daardoor onverwacht steun, niet overbodig.

Neem maar eens een scherpe bocht op snelheid, overhellen!



Eigenzinnig dashboard, het is tenslotte een Citroën.



acceleratie 0-100: 29,9 seconden
topsnelheid: 125 km/h

bouwjaar: 1980
prijs: € 2.990, --




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-01-2018 22:36 door Jp053.
Thans duurder dan bij nieuw aanschaf, maar in 1997 een topsnelheid van 135 km/h en van 0-100 in 19,2 sec., en het betreft niet eens een diesel.

Seat Marbella 0.9 Special

Bouwjaar 22-11-1997; Kmstand: 13.451 km; Prijs: € 9.950,-





Mercedes 200D - 60 PK

09 - 1980 - € 14.850


Topsnelheid: 135 km/h
acceleratie 0-100 27,4 seconden

De W123 serie is de meest verkochte Mercedes aller tijden en staat daarnaast bekend als een van de beste ooit.
Het was ook de 1e Mercedes serie die door Mercedes zelf in grote aantallen als T model (stationwagen) gebouwd werd.

Je zou van Mercedes verwachten dat de auto een innovatiedrager zou zijn. Echter, juist deze serie, nam de techniek voor een groot deel over van zijn voorganger, bekent als /8 (Strich-Acht, n.a.v. het introductiejaar 1968). De nieuwe en oude liepen zelfs een jaar lang samen van de band, enerzijds omdat de oude nog populair was, maar voornamelijk omdat de nieuwe zeer goed aansloeg. Er ontstonden levertijden tot 3 jaar! En er werd tot 5.000 DM meer als de adviesprijs geboden op een snel leverbaar exemplaar of zelfs koopcontract!

Op het hoogtepunt, in 1980, was het de meest verkochte auto van Duitsland, meer dan de VW Golf.

Kenmerkend was wel de zeer karige standaard uitrusting. Nagenoeg alles was een optie. Rechter spiegel, 5e versnelling, radio, stuurbekrachtiging (tot 1980, daarna alleen basis motoren) en nog veel meer!

De prijs kon zonder probleem worden verdubbeld. Er was zelfs een autotelefoon leverbaar. Meerprijs? 20.000 DM!











Hier te koop



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-01-2018 20:46 door Pink Panther.
Fiat Uno 1.0 IE

[www.autoscout24.nl]









En ten slotte het dappere motortje.



1991
€ 2.990,-
28.000 km

Uit Carbase:
topsnelheid: 145 km/h
acceleratie: 0-100 17,7 seconden
Comfortabel onthaasten doe je bij uitstek met een Amerikaanse slee met een 5,7 liter V8 diesel in de machinekamer. De prestaties zijn het formaat van de motor in aanmerking genomen uitermate kalm, maar er zijn altijd bergen koppel voorhanden dus met bijvoorbeeld een flinke caravan zal dit apparaat niet de minste moeite hebben.

Oldsmobile Ninety-Eight Regency Diesel 1980 (klik!)





151 km/h, 0-100 km in 21,5 s

€ 8.000,-




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-01-2018 12:17 door 929V6.
Net 5 jaar oud en niet bepaald snel, wel heel tof:

2013 Hindustan Ambassador Diesel







Volgens deze specs:

Gewicht: 1.200kg
Motor: 1.5 Diesel met 49pk
Topsnelheid: 118km/h
Acelleratie 0-100: 30s

Prijs: 325000 roepies = +/- € 4.200,-
Stel, je hebt geen haast maar je voelt de drang om overal te kunnen komen en intussen de aarde een paar graden op te warmen.
Wat dan telt is de grondspeling van 41cm, de mogelijkheid om een verticale hindernis van 56 cm zonder problemen te nemen en zonder aanpassingen door een plas van 76 cm diep te kunnen rijden. Ook de aanrijhoek van 72­ graden komt dan als geroepen.
Een topsnelheid van 135 km/u en een 0-100 km/u tijd van 17 seconde is dan ruim voldoende.

Buiten dat is hij gewoon enorm badass en even fout als cool, mijn inzending van deze week is daarom:

1992 HUMMER H1












Dit heerlijke blok testosteron is hier te koop voor de lieve som van $16.500,- oftewel ongeveer €13.500




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-01-2018 08:38 door Gewoon Dirk.
De E-Mehari doet volgens de Franse brochure 7,3 s over 0-60 km/h. Ik heb het idee dat de acceleratie bij een elektrische auto redelijk rechtlijnig verloopt, dus of hij daarna nog minimaal 9 seconden nodig heeft om de 100 te bereiken...
Quote
929V6
De E-Mehari doet volgens de Franse brochure 7,3 s over 0-60 km/h. Ik heb het idee dat de acceleratie bij een elektrische auto redelijk rechtlijnig verloopt, dus of hij daarna nog minimaal 9 seconden nodig heeft om de 100 te bereiken...

In een Engelse review onderkennen ze inderdaad dat hij vlotjes naar de 60 gaat maar daarna is de gang er echter snel uit.
Quote

So it’s nippy from 0-40mph but becomes less enthusiastic as you approach its 70mph top speed.

Het zit bij elektro-auto's ook allemaal in de afstelling. Een C-zero doet 0-100 in 15.9 seconde (sigh) terwijl een nagenoeg identieke iMiEV er minder dan 10 seconde voor nodig heeft. Zo'n Mehari is niet per se een auto voor buiten de stad dus ik kan me voorstellen dat hij daarom misschien helemaal niet snel naar de 100 accelereert, ook om de lithium polymeer wat te sparen. Dit is immers een minder geavanceerde batterij dan de lithium ion.
Daarom dat ik het me afvraag.
Wat een schitterende exemplaren staan er bij.
De Volkswagen 1600 Variant is prachtig, maar die Citroën Visa is ook niet te versmaden.
De Ambassador is gewoon hartstikke leuk voor de heb.
Moeilijk, moeilijk.
1986 Mercedes-benz 190 2.0 D Automaat
€ 6.950,00
[link.marktplaats.nl]

Topsnelheid: 156 km/h
0- 100 km/h: 18.6 s 
Bron



In eerste instantie wilde ik eigenlijk geen Mercedes diesel insturen, sowieso omdat er al een W123 in het rijtje staat en daarnaast staan deze oude diesel Benzen bekend om hun traagheid dus is het best een voordehandliggende keuze. Maar toen ik deze groene oliestoker tegenkwam kon ik 'm simpelweg niet weerstaan. Ik heb de W201 altijd als een moderne auto gezien, de messcherpe lijnen van het Sacco design waren erg vernieuwend zonder afbreuk te doen aan het traditionele concept en hebben de weg vrij gemaakt voor een hele generatie legendarische Mercedessen zoals de W124, W140 en R129.
Toch krijg ik bij deze 190 een heel nostalgisch gevoel. Ik kan me zo inbeelden hoe deze Baby-Benz begin jaren '80 ergens aan een pleintje in een klein Duits dorpje mooi stond te wezen. Toen tijden nog simpeler waren, toen nog niet iedereen altijd zo'n ontiegelijke haast had en je een auto kocht met de gedachte om er 30 jaar mee te doen.











4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-01-2018 15:39 door Zadelsnuiver.
Als je het over langzaam hebt, dan heb je het over deze als nieuwe Acadiane met zijn 0-100 tijd van 34 seconden en een topsnelheid van 99 km/h.

Citroen Acadiane Fourgon





Prijs: €9.999,00
Bouwjaar: 1986
Kilometerstand: 47.500 km
Vermogen: 27 pk
Beige, Simili cuir noir, Configuration 100 % Usine, Peinture neuve, Sellerie neuve, Echappement neuf avec sortie latérale, Aucune rouille, Livrée avec Contrôle Technique et Car-Pass, Aucun frais à prévoir, prête à rouler! Vérifier cette voiture sur notre pont!






2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-01-2018 17:32 door Zonder Mazda met BMW.
Alle inzendingen zijn goedgekeurd, behalve de E-Mehari van Gewoon Dirk.

Zoals 929V6 terecht aangeeft: ik denk zelf ook niet dat 60-100 km/h bijna 9 seconden duurt. Mocht het tegendeel blijken dan zal ik de E-Mehari uiteraard alsnog goedkeuren.

Leuke inzendingen heren cool smiley
Quote
Gewoon Dirk
Inzending gewijzigd van helemaal groen naar helemaal rood.cool smiley
En ik kan weer aan de slag want die is veel te duur...
Ik vond het opvallend hoe ontzettend veel Mercedessen en VW Transporters je op een willekeurige auto occasion website tegenkomt als je op zoek bent naar een inzending voor deze wedstrijd! Ik kies voor iets anders, van m'n "eigen" merk.

1989 Jeep Cherokee 2.1TD Limited

Te koop bij een particulier in Italië voor € 5.500,-

Volgens Carbase:
Motor: 4 cilinders, turbodiesel, 2.068 cm³
Vermogen/koppel: 64 kW (87 pk), 184 Nm
Transmissie: Handgeschakeld, 5 versn.
Leeggewicht: 1.456 kg
Topsnelheid: 142 km/h
Accel. 0-100: 22,3 s











2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-01-2018 16:25 door lybra.
Wanneer je op zoek bent naar een behoorlijk langzame auto hoeft dat niet per se iets ouds; iets op diesel; iets achterlijk groots of een combinatie van deze factoren te zijn.
Gewoon in deze eenentwintigste eeuw is er een zéér geliefd compact autootje geleverd wat - bergaf, met de wind mee - net aan de 135 km/h aantikte. Leuk is dat het in dit geval nog een cabrio is ook, dus dan heb je sowieso geen haast nodig.




2002 Smart City-Cabrio, acceleratie 17.2 seconden, topsnelheid 135 km/h, hier te koop voor €2949
Quote

Acadiane met zijn 0-100 tijd van 34 seconden en een topsnelheid van 99 km/h

Huh? nut smiley grinning smiley
Op hoop van zegen, want ik vind nergens de optrekcijfers van 0 tot 100, zelfs niet in de dealerbrochure van alter ego Daihatsu Hijet.
Wel een youtube filmpje: bij begin filmpje rijdt het tuig al 20 en pas bij 25 sec gaat het over de 100... winking smiley
Max. snelheid: 130 km/u Piaggio Porter Review Topspeed




Piaggio Porter Minibus



6.000 EUR

Kenmerken
Model: Overige modellen
Conditie: Gebruikt
Carrosserie: Stadsauto
Bouwjaar: 2013-01
Brandstof: Benzine
Transmissie: Manueel
Kilometerstand: 133.000 km
Aantal deuren: 5-deurs
Cilinderinhoud: 1.300 cm³
Euro norm: Euro 5
Opties: Centrale vergrendeling, Elektrische ramen voor, Mistlampen, Parkeersensor, Startonderbreker, Stuurbekrachtiging
Kleur: Blauw
Interieur: Blauw

Omschrijving
Piagio Porter glas van.
1300 ccm
januari 2013
Goed en serieus onderhouden
133000 km waarvan 80000 snelweg
eerste eigenaar





Quote
De Schaduw
Quote

Acadiane met zijn 0-100 tijd van 34 seconden en een topsnelheid van 99 km/h

Huh? nut smiley grinning smiley

Bergaf, met de wind mee, et cetera winking smiley
Mazda 626 2.0D LX


Lome diesel in een jaren negentig middenklasser smileys with beer.

topsnelheid: 152 km/h
acceleratie 0-100 km/h: 19,4 s









mmm, twijfel.

Deze is namelijk ook wel heel leuk. Slechts 120 stuks gemaakt. Ik denk daarmee de meest zeldzame Golf ooit.
0-50km/h in 13sec., 0-100 nergens te vinden, topsnelheid 110km/h.

Adv. is echter al vrij oud, al zal zo'n ding met een acceradius van 50-80km niet echt veel liefhebbers kennen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-01-2018 18:35 door Pink Panther.
Het bewijs dat er nog steeds langzame auto's worden verkocht.

Ford Fiesta 1.0

Bouwjaar: 2017
Prijs: € 12.950,-

Topsnelheid: 155 km/h
0-100 km/h: 16,8 sec.











Link naar advertentie
OER: Stemmen maar!


Jp053 - Citroën Visa Club


Spekky - Seat Marbella 0.9 Special


Pink Panther - Mercedes-Benz 200D



rzasa - Fiat Uno 1.0 IE


929V6 - Oldsmobile Ninety-Eight Regency Diesel 1980


smarter - Hindustan Ambassador Diesel


Gewoon Dirk - HUMMER H1


Zadelsnuiver - Mercedes-benz 190 2.0 D Automaat


Zonder Mazda Met BMW - Citroen Acadiane Fourgon


Lybra - Jeep Cherokee 2.1TD Limited


afentoe - Smart City-Cabrio


Escher - Nissan Pao


British Racing Green - Piaggio Porter Minibus (goedgekeurd thumbs up)


740estate - Mazda 626 2.0D


Probenator - Ford Fiesta 1.0
Mooi rijtje slakken!

1. 740estate - Mazda 626 2.0D. Altijd een knap model gevonden deze 626, en wist niet eens dat er ook een diesel versie van bestond!

2. Escher - Nissan Pao. Gewoon een tof ding om te zien, de "Cult" straalt er vanaf. En ja, dan hoef je ook niet snel te zijn natuurlijk.

3. 929V6 - Oldsmobile Ninety-Eight Regency Diesel 1980. 5.7 Liter aan zelfontbranding en dan nog zo langzaam, dat verdient een punt!
1. Zadelsnuiver - Mercedes-benz 190 2.0 D Automaat
Om een of andere reden vind ik deze auto helemaal goed. De kleurencombinatie binnen/buiten samen met de simpele wieldoppen, het totaalplaatje klopt gewoon.

2. 740estate - Mazda 626 2.0D
Ik heb best een tijdje gezocht naar een geschikte jaren '80/'90 Japanner om in te sturen, maar kon niet echt een goede kandidaat vinden. Jou is dat overduidelijk wel gelukt!

3. Escher - Nissan Pao
Gewoon omdat het zo'n grappig autootje is...

En dan doe ik heel veel inzendingen tekort door die niet met punten te belonen, maar ja...
1. Jp053 - Citroën Visa Club: die mag je voor me inpakken! Ik heb al eens een tweecilinder Visa gehad, wel een veel slechter exemplaar want anders had ik hem nog wel. Lekker comfortabel tuffen, het motorlawaai met het gas op de plank en het hellen in de bochten zorgen voor de snelheidsbeleving.
2. 740estate - Mazda 626 2.0D: uniek, zo'n smetteloze 626 diesel in ook nog eens een mooie kleur. Hij straalt zijn rustige rijkarakter van alle kanten uit.
3. Zadelsnuiver - Mercedes-Benz 190 2.0 D Automaat: toch echt een jaren tachtig-model, maar met die kleurstelling en dat interieur waan je je eerder in de jaren zeventig.
1) Escher met de Nissan Pao
2) 929V6 met de Oldsmobile
3) Pink Panther met de Benz
1. rzasa - Fiat Uno 1.0 IE
2. Jp053 - Citroën Visa Club
3. afentoe - Smart City-Cabrio
1. Lybra - Jeep Cherokee 2.1TD Limited
2. Zonder Mazda Met BMW - Citroen Acadiane Fourgon
3. Gewoon Dirk - HUMMER H1
1. 740estate - Mazda 626 - Dat ze nog bestaan! Mooie vondst!
2. Probenator - Ford Fiesta - Dat ze zo traag nog gemaakt (en verkocht) worden! Goed gevonden!
3. Jp053 - Citroën Visa - Charmant ding in een hele mooie staat.
1. 929V6 - Oldsmobile Ninety-Eight Regency Diesel 1980
2. 740estate - Mazda 626 2.0D
3. Probenator - Ford Fiesta 1.0
1. Oldsmobile Ninety-Eight Regency Diesel 1980
2. Lybra - Jeep Cherokee 2.1TD Limited
3. 740estate - Mazda 626 2.0D
1 - Zonder Mazda Met BMW - Citroen Acadiane Fourgon
2 - Zadelsnuiver - Mercedes-benz 190 2.0 D Automaat
3 - rzasa - Fiat Uno 1.0 IE
1e plaats: Pink Panther – Mercedes-Benz 200D
2e plaats: Probenator – Ford Fiesta
3e plaats: Gewoon Dirk – Hummer H1
1. 740estate - Mazda 626 2.0D

Ik was ook op zoek naar een diesel, een Daihatsu Charade, helaas niet meer te vinden. Maar ja...gaaf!

2. Zadelsnuiver - Mercedes-benz 190 2.0 D Automaat

Qua kwaliteit een goede auto en dan staat deze er ook nog keurig bij!

3. Escher - Nissan Pao

In dit soort spul hoef je niet te haasten, leuk ding!
1 Escher - Nissan Pao
2 Jp053 - Citroën Visa Club
3 Probenator - Ford Fiesta 1.0
1) Pink Panther - Mercedes-Benz 200D
2) 740estate - Mazda 626 2.0D
3) Probenator - Ford Fiesta 1.0
1 smarter - Hindustan Ambassador Diesel
2 Jp053 - Citroën Visa Club
3 929V6 - Oldsmobile Ninety-Eight Regency Diesel
1. 929V6 - Oldsmobile Ninety-Eight Regency Diesel 1980
2. 740estate - Mazda 626 2.0D
3. Lybra - Jeep Cherokee 2.1TD Limited
1. Spekky - Seat Marbella 0.9 Special
2. 740estate - Mazda 626 2.0D
3. Escher - Nissan Pao
1 Pink Panther - Mercedes-Benz 200D
2 Lybra - Jeep Cherokee 2.1TD Limited
3 Zadelsnuiver - Mercedes-benz 190 2.0 D Automaat
1 - Afentoe - Deze stond ook op mijn shortlist
2 - 929V6 - Ze veel liters inhoud en toch zo traag!
3 - Escher - Want: Pao
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close