Occasionwedstrijd #454: Rechtop! 929V6 heeft gewonnen!

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
Occasionwedstrijd #454: Rechtop! 929V6 heeft gewonnen!
12-05-2017 22:13

Welkom bij Occasionwedstrijd #454: Rechtop!

Hoewel vaak helemaal achterop de auto is het achterlicht natuurlijk van het grootste belang. Niet alleen voor de veiligheid, maar ook voor de herkenning. Ze zijn er in alle vormen en maten en tegenwoordig ook vaak op prachtige wijze geïntegreerd in het ontwerp. Hoe fantastisch en plastisch het tegenwoordig ook is, in het verleden konden ze er ook wel wat van en waren de achterlichten ook met regelmaat een van de markantste onderdelen van een model.

Deze week daarom een zoektocht naar de occasion met de mooiste achterlichten met dan wel het specifieke kenmerk dat de armaturen van deze lichten aanmerkelijk hoger moeten zijn dan dat ze breed zijn, smalle rechtopstaande achterlampen dus.

Opdracht:
Een occasion waarvan de achterlichten in verhouding aanmerkelijk hoger zijn dan dat ze breed zijn. Het woord 'aanmerkelijk' is op zichzelf natuurlijk subjectief, maar ik vertrouw erop dat de deelnemers als goed verstaander aan -in dit geval- een heel woord voldoende hebben en mij niet uitdagen met grensgevalletjes. Laat ik het zo zeggen, als de centimeterband er aan te pas moet komen kun je er vanuit gaan dat de inzending niet voldoet. Binnen de verhouding mag de armatuur wel gebogen zijn (om daarmee de vorm van het plaatwerk te volgen bijvoorbeeld). Losse naast elkaar geplaatste lampen (aan een zijde van de auto) zijn niet toegestaan.

Wat is verder nog belangrijk:
- Bouwjaar: 1945 t/m 1985
- Budget: € 45.000
- Zoekgebied/geleverd in Europa
- toegelaten/gekeurd in het land waar deze te koop staat

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per model.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.

Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430 Reïncarnatie - Wouter82
431 What's in a name? - Zadelsnuiver
432 Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433 de rijdende kerstboom - Bobbeltje
434 Oudejaarslot - j.ko
435 Oud en Nieuw - singleframegrille
436 Bijna perfect maar…. - Paul Z
437 Gewoon zoals vroeger - GvJ
438 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441- Big diesel- Escher
442 - Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille

Inzenden kan tot woensdag 17 mei, 20.00 uur.

Stemmen kan tot vrijdag 19 mei, 20.00 uur.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-05-2017 23:22 door singleframegrille.
Wie had dat ooit gedacht, dat Finland's goedkoopste auto wellicht ook Finland's leukste auto zou zijn?

'76 Toyota Timangi - € 7.000
[www.nettiauto.com]

De Toyota Timangi was een mini pickup, gebaseerd op de Toyota 1000 pickup maar specifiek gericht op de Finse automarkt. Door de toenmalige belastingregels was deze Toyota de allergoedkoopste personenwagen te koop in de jaren '70, zelfs goedkoper dan de Fiat 126!
Met zijn 993 cm³ 4 cilinder die zo'n 45 paarden wist te mobiliseren was het geen vetpot, maar voor de krenterige Fin was het meer dan voldoende en toegegeven; het ding ziet er gewoon fantastisch uit natuurlijk.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-05-2017 08:10 door Zadelsnuiver.
Oogstrelend ontwerp, fantastische kleurencombinatie en zeer sierlijk en markant in het ontwerp geïntegreerde combinatie van achterbumper en achterlichten:

1961 Lancia Flaminia Berlina

Omschrijving van de verkoper:

4-deurs sedan versie van Lancia Flaminia tweede serie 2500 cc, is uitstekend bewaard gebleven zeer goed onderhouden, zoals je kunt zien op de foto's, bi colore lak grijs/ blauw origineel, grijs stoffen interieur, 5 eigenaren, waaronder een aantal bekende. Originele platen en boekjes.

Prijs € 32.000,-

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-05-2017 23:13 door smarter.
Geïntegreerde mistlamp was nog niet gebruikelijk, evenals achteruitrijlichten. Achterlichten in rood en oranje.

Renault 5 TL

Datum deel 1: 27 juli 1984; Kilometerstand: 53.091; APK: Bij aflevering; Prijs: € 7.900,-

Zeer nette Renault 5 th AVENUE speciale uitvoering van de eerste eigenaar in nieuw staat met slechts 53000km!

Ik kies deze week voor een zeldzaam Italiaans roadstertje met behoorlijk lange achterlichtunits:

1963 Autobianchi Stellina

[www.autobelle.it]

€ 25.500

Wolseley Hornet For Sale (1969)

In the original Wolseley Hornet sales brochure the car was described as a small car with a big inside, big enough for family motoring, big enough for long distance touring where comfort and luggage capacity are essentials. The Hornet was also described as nimble, in traffic there is acceleration that leaves uncertainty behind and braking that reassures. On the open road, from A to B, the ability to cruise at high speed and to corner well makes the Hornet hard to beat. The exceptional economy of B.M.C mini motoring and the altogether outstanding road performance that goes with it are now so well-known as to become significant of a new and refreshing way of motoring. Lively acceleration, excellent road holding and cornering characteristics, together with compact dimensions to facilitate manoeuvring and parking are features which have never before seen so effectively combined in a four seat saloon.

On the road our Wolseley Hornet, ALX165H drives as described in the models sales brochure. Its rebuilt engine does offer impressive performance with very good acceleration and the Wolseley really does handle superbly. The Hornet has arrived with current MOT test until December 2015 but will be fully prepared in our workshop leaving with a full 12 months MOT, full service, function check and warranty. The Wolseley has a smooth gear change, brakes feel very sharp and the steering very direct and correct. According to previous MOT's the Hornet has only covered 1300 miles since 2010 and is certainly a car capable of regular or even daily use.

ALX165H presents well with a stunning, gleaming paint finish. The panels are straight, there are no rust blemishes showing and the overall finish is first class. The paintwork is of a very high standard, chrome work is largely original and very bright and the Wolseley has a period rood rack fitted that really finishes the car off nicely. The seats have been re-trimmed at some stage and we have the Hornet booked in with our local trimmer for a new headlining, carpet set and some detailed trim improvements. Our asking price includes the upholstery work but the car can be viewed and secured prior to this work being carried out. Please call first to make an appointment as the vehicle may be with the upholsterer.

Price: £6995 As stated
Advert Type: For Sale
Category: Classic Cars
Make: Wolseley
Model: Hornet
Model (alt): Hornet
Year: 1969
Country: UK
Region: Yorkshire
Telephone: 01944 758000
Status: Trade
E-mail: Contact Advertiser via Email
Listing Date: 04-May-2017

Ook hier te koop!

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-05-2017 13:25 door British Racing Green.
Fiat Panda 45

Less is more. Geen achterlichten die als diamanten eruit springen. Simpele rechtopstaande achterlichten, in lijn met de rest van de auto. Een origineel nederlands italiaanse panda smileys with beer

1983, € 1.495
1959 Alfa Giullietta

Ja is dat mogelijk voor minder dan 45000 euro? Nou ja onderstaand model met werk....staat in Nederland en mag mee naar huis voor 32.500 euro, (1,2,3,4) 40.211 km, of die allemaal "original" zijn? Vast niet! Volgens de beste verkoper rijd de auto maar is er nog wat technisch werk dat moet gebeuren.
Aangezien ik wel houd van mijn handen vies maken vind ik dat leuk. Of het erdoor komt? Dat mag de wedstrijdleider bepalen en anders heb ik geen inspiratie meer denk ik.....

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-05-2017 18:59 door Nico GTR.
Nico GTR:

De valkuil van deze week winking smiley
Wat is verder nog belangrijk:

edit: zie dat BRG het ook heeft opgemerkt thumbs up.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-05-2017 12:51 door 740estate.
Leuke wedstrijd.

@Nico: te gretig, ik herken het smiling smiley
Een grote Peugeot met grote rechtop(staande) en mooie achterlichten, fraai overlopend in de chromen bumper. Die MB's staan groen van jaloezie toe te kijken winking smiley.

Peugeot 404 Familiale

Deze heel goed onderhouden, ongerestaureerde Peugeot 404 Familiale uit 1963 in exceptioneel goede conditie, komt van de derde eigenaar. De 404 heeft een gedocumenteerde historie. Gegarandeerd maar 85.893 kilometers, perfect en gedeeltelijk gereviseerde techniek. Mooie originele rode bekleding. De exterieur kleur onderstreept de originele staat van de Peugeot 404 Familiale. De carrosserie is fraai uitgerust met chromen strips. Deze Familiale verschilt van de andere 404 Break varianten door de derde zitrij, wat het mogelijk maakt zeven personen tegelijk te vervoeren. Dit kunstje heeft Peugeot bij diverse grote Breaks herhaald. Persoonlijk vind ik de 404 Familiale de meest geslaagde.

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-05-2017 09:53 door Jp053.
Vind er nog maar een in onverprutste staat, niet weggerot...

Opel D-Kadett 1.8 GTE
141.000 km - 1984 - € 8.200

Te koop in Spanje.
SUNBEAM RAPIER SERIES IV

Soms hoeft iets heel onbekends en ongewoons niet veel geld te kosten.

Hier een prachtig voorbeeld daarvan in de vorm een vergeten Engels merk en ook meteen in een aandoenlijke kleurcombinatie.

Bouwjaar 1964 - £ 5.250 - € 6.288

Hier te koop.
Anonieme bezoeker
Re: Occasionwedstrijd #454: Rechtop!
13-05-2017 20:11
De inzendingen tot nu even langs gelopen en de meesten hebben een uitstekende keus gemaakt, de beide auto's die ik op het oog had staan er ook al...

Jp053
Amerikanen en Jp053; meestal geen goed huwelijk, maar ik blijf het proberen.

Dappere poging, maar je eerste veronderstelling klopt, Jp053 winking smiley: - Zoekgebied/geleverd in Europa
Fiat 124 Sport Coupe

Preis € 9.800,00
Kilometerstand 100 km
Hubraum 1.800 cm³
Kraftstoffart Benzin
Anzahl Sitzplätze 4
Anzahl der Türen 2/3
Getriebe Schaltgetriebe
Erstzulassung 10/1974
HU 03/2019
Farbe Rot
Innenausstattung Stoff

singleframegrille

Jp053

Dappere poging, maar je eerste veronderstelling klopt, Jp053 winking smiley: - Zoekgebied/geleverd in Europa

Over die regel heen gelezen... nieuwe inzending volgt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-05-2017 13:33 door Jp053.
Een prachtige ongerestaureerde Rover P6 uit Italië. De witte knipperlichten aan de voorkant lijken een modificatie, maar zijn origineel omdat in Italië tot 1976 de knipperlichten aan de voorkant wit moesten zijn. Bij modellen van Italiaanse merken was dat standaard maar bij importauto's moest dat vaak worden aangepast.

Rover 3500 Automatic 1976 (klik!)

€ 12.500,-
Jp053
singleframegrille

Jp053

grinning smiley Te vluchtig? tongue sticking out smiley
Nico GTR
Jp053
singleframegrille

Jp053

grinning smiley Te vluchtig? tongue sticking out smiley

Ja tongue sticking out smiley
singleframegrille
Voel me wel erg buiten gesloten zo. sad smiley drinking smiley
Met het verdwijnen van Kapaza is blijkbaar ook mijn zoekertje verdwenen...
Dus even link van de verkoper opzoeken, of iets anders zoeken.

Aangezien eigenlijk zou kunnen opgeworpen worden dat de goddelijke estate diverse ronde boven elkaar geplaatste lichten heeft ipv één langwerpig licht

toch maar voor iets anders gegaan.

Een wagentje waar ik al lang een zwak voor heb: een Mini sedan oftewel Wolseley Hornet.
Gwijzigde inzending dus!!!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-05-2017 13:15 door British Racing Green.
Volvo 145

Vermogen: 82 pk
Bouwjaar: 1970
Prijs: € 11.900,-

Link naar advertentie
Bentley T1 T-series

Uit 1971 met 61.000 km op de teller.
Prijs: Euro 19.950,-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-05-2017 15:48 door Fingerspitz.
1979 AMC Pacer V8 wagon €12.500

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-05-2017 14:07 door Wrangler.
Jp053
singleframegrille

Jp053

Inzending gewijzigd in een Familiale smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-05-2017 19:52 door Jp053.
Fiat 1800

[www.leboncoin.fr]

Ik kon ook voor een gelikte 2300 gaan, maar zeg nou zelf; zo'n lekker gebruikte 1800 heeft toch veel meer charme?

Fiat 1800 B
1962

Parfait état de marche.
Travaux à prevoir chromes et sellerie
Fonctionne régulièrement
Regardez la côte et faîtes une proposition
me contacter par téléphone

Geen prijs, een bod wordt gevraagd. Maar ik denk als je 44.999,- euro biedt, je hem wel mag komen ophalen.
Anonieme bezoeker
16-05-2017 22:25

prachtig exemplaar Wrangler, puntwaardig vermoedelijk ook maar -> - Zoekgebied/geleverd in Europa
singleframegrille

prachtig exemplaar Wrangler, puntwaardig vermoedelijk ook maar -> - Zoekgebied/geleverd in Europa
Want het Comomeer ligt niet in Europa....
Anonieme bezoeker
16-05-2017 22:55
veel mooie modellen zijn al geclaimd, ik moet snel zijn en daarom kies ik een model met een snelle motor,

CITROEN GS BIROTOR 1974

mooie achterlampen

geweldige motor

prachtig dashboard

en zoals de advertentie omschrijft een prachtig patina in het interieur

Zowat alles is vervangen dus: After all the work done to this car it drives again as intended. The engine is running smoothly
and pulls the car effortlessly. The engine does not smoke at all once warmed up. The C-matic transmission shifts smoothly. The suspension rides very comfortably without any knocks or creaks. The brakes pull up straight

.Hebben? € 21.000...
Anonieme bezoeker
16-05-2017 23:06
stoterstangen90
singleframegrille

vergeten dat ie in Europa is geleverd....
Wartburg 311 Limousine

Zum Verkauf steht eine wunderschöne Wartburg 311 Limousine (Luxus-Version, 1. Serie) aus dem Baujahr 1957 im originalen Farbton grün.
Das Fahrzeug wurde komplett bis ins kleinste Detail restauriert und befindet sich in einem sehr guten ungeschweißten Allgemein-Zustand.
Sämtliche Teile wie Fahrwerk, Auspuffanlage, Motor, Getriebe sowie auch die Chrom-Teile sind NEU bzw. komplett überholt. Die Innenausstattung wurde komplett von einer fachmännischen Sattlerei liebevoll bis ins kleinste Detail erneuert. 17.900 €.
singleframegrille
stoterstangen90
singleframegrille

vergeten dat ie in Europa is geleverd....
Deze zijn zelfs in Nederland geleverd.
Jp053
Jp053
singleframegrille

Jp053

Oh, daar gaat mijn inzending.big smile smiley Had exact dezelfde gevonden. Alleen geen tijd meer gistermiddag om hem uit te werken. Dacht komt morgen (dus vandaag) wel.
Auto-fan
Jp053
Jp053
singleframegrille

Jp053

Oh, daar gaat mijn inzending.big smile smiley Had exact dezelfde gevonden. Alleen geen tijd meer gistermiddag om hem uit te werken. Dacht komt morgen (dus vandaag) wel.

Jammerwinking smiley. Is nog genoeg moois over om uit te kiezen, succes.
Ik zou alleen mijn god niet meer weten wat. En heb helaas geen tijd meer om nog te zoeken.
Bij deze een Duitser met rechtop staande achterlichten
zie hier:
1959 Borgward Hansa

Voor slechts €9500,- mag je hem mee naar huis nemen!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-05-2017 18:26 door Gewoon Dirk.
@Gewoon Dirk,

Losse naast elkaar geplaatste lampen (aan een zijde van de auto) zijn niet toegestaan.

Let even op het liggende gedeelte tussen de staartvinnen en de kentekenplaat. Daarnaast vraag ik me af of het niet alleen reflectoren zijn die achterop de staartvinnen zitten (aan de zijkant zijn het natuurlijk de side marker lights).
inzending gewijzigd

Op hoop en vrezen dat dit ongepolijste diamantje erdoor komt....
Anonieme bezoeker
17-05-2017 21:17
20.00u geweest , even het OER maken.
Anonieme bezoeker
17-05-2017 21:44
Het gaat om de achterlichtunits, vandaar dat ik er voor gekozen heb van elke auto ook de achterzijde in het rijtje mee te nemen.

Zadelsnuiver, 76 Toyota Timangi

smarter, 1961 Lancia Flaminia Berlina

Spekky, Renault 5 TL

Escher, 1963 Autobianchi Stellina

British Racing Green, 1969 Wolseley Hornet

740estate, Fiat Panda 45

Nico GTR, 1959 ALfa Giullietta

Jp053, Peugeot 404 Familiale

j.ko, 1984 Opel D-Kadett 1.8 GTE

Pink Panther, Sunbeam Rapier Series IV

Zonder Mazda met BMW, Fiat 124 Sport Coupe

929V6, 1976 Rover 3500 Automatic

Probenator, Volvo 145

Fingerspitz, Bentley T1 T-series

Wrangler, 1979 AMC PAcer V8 wagon

rzasa, Fiat 1800

singleframegrille, 1974 Citroën GS Birotor

GvJ, Wartburg 311 Limousine

Gewoon Dirk, 1959 Borgward Hansa

stemmen maar!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-05-2017 22:12 door singleframegrille.
1. j.ko - Opel D-Kadett GTE. Hoe recht wil je ze hebben? En gewoon een hele nette GTE thumbs up

2. GvJ - Wartburg 311 Limousin. Erg fraai Hoe de achterlichten zijn geïntegreerd met de lijnen van de achterste wielkasten.

3. Pink Panther - Sunbeam Rapier Series IV. Een erg klein, maar daarom niet minder fraai achterlicht o0 deze bijzonder Sunbeam.
1 929V6 - 1976 Rover 3500 Automatic
2 Jp053 - Peugeot 404 Familiale
3 rzasa - Fiat 1800
Gewoon Dirk, 1959 Borgward Hansa
j.ko, 1984 Opel D-Kadett 1.8 GTE
Wrangler, 1979 AMC PAcer V8 wagon
1. Probenator, Volvo 145
2. 929V6, 1976 Rover 3500 Automatic
3. 740estate, Fiat Panda 45
Een volledig Brits podium deze keer:

1. 929V6, 1976 Rover 3500 Automatic
2. Pink Panther, Sunbeam Rapier Series IV
3. Fingerspitz, Bentley T1 T-series
Een volledig Frans podium deze keer:

1. Jp053, Peugeot 404 Familiale
2. singleframegrille, 1974 Citroën GS Birotor
3. Spekky, Renault 5 TL
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close