Occasionwedstrijd # 509: Ode aan de zescilinder. Guus Leferink is de winnaar.

Gepost door Jp053 


Welkom bij Occasionwedstrijd #509: Ode aan de zescilinder




Heerlijk, zo'n zescilinder! Prachtig vol geluid, een gevoel van luxe. De eerste zescilinder waar ik in reed was de Mercedes-Benz 300 E van mijn zwager, machtig ding. Jammer genoeg worden ze minder en minder onder de motorkap geplaatst. Viercilinders met turbo rukken helaas op, andere tijden. Tijd voor een ode aan zescilinder motor.

Opdracht

We gaan deze week op zoek naar een model met een zescilinder.

Criteria:

- Auto mag wereldwijd te koop staan.
- Zescilinder met inhoud van 1750cc tot 3550cc
- Alleen turbo bij een diesel
- Bouwjaar: 1950 t/m 2010
- Budget: € 100.000,-
- Auto moet zich in een APK-waardige staat bevinden

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per model.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.






Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dahs-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053

Inzenden kan tot woensdag 6 juni, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 8 juni, 20.00 uur.


Veel succes!




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-06-2018 23:26 door Jp053.
Ah, dan moet ik snel weer mijn VR6 online zetten! smiling smiley
Dat kan er voor mij maar één zijn, de enige zescilinder die ik ooit bestuurde: de E39 BMW 528i.





Sowieso de mooiste generatie fünfer in mijn ogen, de combinatie van het geweldige design, de fenomenale zescilinder en heerlijk soepele automaat is een match made in heaven. Bij rustig rijden een subtiele brom op de achtergrond, die naar moderne maatstaven te lange tussenpozen tussen het intrappen van het gas; het lawaai maken van de motor; en het daadwerkelijk versnellen van de auto. En dan heb ik het nog niet over de lekkere bak lawaai bij een kickdown in de Drechttunnel. smiling smiley

1998 BMW 528i, hier te koop voor €1.850.
Quote
Barri
Ah, dan moet ik snel weer mijn VR6 online zetten! smiling smiley

Budget is max € 100.000,00 Barri grinning smiley.
Een van de schitterendste modellen ooit gemaakt:

Alfa Romeo 2600 Sprint 1963 (klik!)







CHF 69.000,- (± € 59.900,-)
Een turbo benzine mag niet, maar een Supercharger wel! Dus gaan we deze week voor de mooiste Aston Martin ooit, de DB7 smiling smiley

'97 Aston Martin DB7 I6 3.2 Supercharged - £ 39,950/€ 45.717,65













1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-06-2018 10:01 door Zadelsnuiver.
Lekker met de kap open naar de V6 luisteren

Peugeot 504 V6 Cabrio

Bouwjaar: 05/1976; Brandstof: LPG; KM-stand: 225.000 km; Prijs: € 19.950,-

Zeldzame Peugeot 504 Cabrio V6 uit 1976 in zeer goede staat.
Derde eigenaar vanaf 1981 (vorige eigenaren zijn bekend).
Enkele jaren geleden volledig en grondig gerestaureerd.
Al het Laswerk is vertind
Stuurbekrachtiging
Elektrische ramen
Elektronische ontsteking van Bosch, beter afstelbaar (standaard is Schlumberger)
Onlangs Sof-Top vervangen Sonneland (mei 2017)
Hard-Top aanwezig voor in de winter
Nieuwe APK
De auto rijdt absoluut fantastisch!!





Advertentie link. BMW M635CSI

De mooiste zes in lijn ooit gemaakt, hing boven mijn bed als poster en is al langzaam weer een echte klassieker ipv een kamperbak aan t worden smiling smiley

The BMW E24 was the first generation of BMW 6 Series grand tourer coupes BMW produced, production of the E24 lasted from 1976 to 1988. It replaced the E9 coupes and was replaced, after a 16-year hiatus, in 2004 by the E63 6 Series. Aside from the M635 CSi, the E24 was powered by a range of M30 straight-6 engines.

The E24 M635 CSi (called the M6 in the United States and Japan) is considered the start of the M6 model line. In most markets, the M635 CSi was powered by the M88 straight-6. In the United States and Japan, the M6 was powered by the less powerful S38 straight-6 engine.

The initial proposal for the E24 was a based on a BMW E9 3.0 CS with an increased height, in order to make it easier for customers to get into the car. However, Bob Lutz rejected the proposal, eventually leading to the shape of the E24 in its production form. Unlike its E9 predecessor, the body of the E24 had a B pillar.

Production started in March of 1976 with two models: the 630 CS and 633 CSi. Originally the bodies were manufactured by Karmann, but production was later taken in-house to BMW. Initially, the E24 was based on the E12 5 Series platform.

The M version of the E24, the M635 CSi, was first introduced at the Frankfurt Motor Show in 1983. In 1987 it was also introduced in the United States and Japan, as the M6.

The M635 CSi is powered by a 282 hp version of the M88 engine. United States and Japan models were powered by a 252 hp version of the S38 engine, which has a lower compression ratio and uses a catalytic converter. Over its production life of 1983-1988, 4,088 M635 CSi’s were built.

The car shown here is a beautiful example of a 1986 E24 M635 CSi. The exterior is finished in Cosmos Blue, which was a specially requested colour (Sonderwunsch), it’s also still the original paint. On the inside the car is lined with Pacific Blue leather. This car is a 5-speed manual version, with lots of extra’s




Quote
Zadelsnuiver
Alléén turbo bij een diesel, dan mag een supercharger vast ook niet? Anders zou ik graag een DB7 insturen smiling smiley

Ja, knap gaatje gevonden Zadelsnuiver. Staat alleen turbo bij een Diesel. Niets over een supercharger, dus mag.
1971 Citroën SM











n 1961 bedacht Citroën dat het de grote gevestigde merken naar de kroon wilde steken met een revolutionair topmodel en startte men het zogenaamde Project-S. Een projectnaam met Science Fiction achtige klank wat uiteindelijk een auto opleverde als was het een buitenaardse verschijning. Een ontwerp van de hand van Citroën's designer Robert Opron. Wanneer het nu zou worden gepresenteerd zou het nog steeds een sensatie zijn. De Citroën dealers hadden destijds grote moeite om de enorme publieke belangstelling in goede banen te leiden. Omdat Citroën zelf niet de beschikking had over een voldoende aansprekende krachtbron werd in 1963 contact gezocht met Maserati in het Italiaanse Modena. Daar bleek men gaandeweg het project op z'n Italiaans de boekhouding te voeren. Uiteindelijk moest men zelfs aan het Franse infuus. In 1968 werd Maserati definitief ingelijfd met als doel de V6 motor te kunnen gebruiken in het topmodel SM. Hoewel nooit officieel bevestigd zou dit staan voor Sport Maserati. Die benaming sloeg de plank wel enigszins mis, een BMW 3.0CS of Jaguar E-type waren sneller als gevolg van het 'beperkte' motorvermogen en het relatief hoge gewicht. Toch kreeg de auto enorme waardering als gevolg van het ontwerp en de technisch traditionele Citroën eigenschappen. Zo zijn daar de hydropneumatische vering, het bekrachtigde snelheidsafhankelijke DIRAVI stuursysteem met automatische terugloop en hoge mate van rechtuit stabiliteit én de kenmerkende meedraaiende koplampen. De SM kreeg een grote schare van wereldberoemde bewonderaars, Leonid Brezjnev, Jay Leno, Johan Cruijff, Idi Amin en Burt Reynolds waren en zijn grote fans. Net zoals u wellicht. Wanneer u een topexemplaar zoekt in originele conditie kan dit de auto voor u zijn. Niet gerestaureerd, louter om cosmetische redenen nieuw gespoten in de originele kleur Danube Blu, verder dus mooi origineel. De auto is afkomstig van een vooraanstaand lid van de Italiaanse SM Club. Zijn technisch inzicht en vele relaties met eigenaren van SM's in binnen- en buitenland maakte hem bekend met de minder sterke kanten van de SM en de daarvoor ontwikkelde reparaties en modificaties. Door de jaren heen liet hij de auto technisch geheel up-to-date maken en verbeteren op zwakkere punten. Een dik dossier wat bij de auto aanwezig is bevestigd zijn serieuze aanpak. Er zijn rekeningen, folders, instructieboekjes en zelfs een origineel technisch handboek. De foto's van de motor- en motorruimte zijn al een goed indicatie voor hoe zorgvuldig deze SM werd onderhouden. Ze ziet er niet alleen indrukwekkend uit, zo rijdt ze ook.

Prijs: € 54.950,-
Quote
929V6
Een van de schitterendste modellen ooit gemaakt:
Alfa Romeo 2600 Sprint 1963 (klik!)

Mee eens, het was mijn trouwauto (klik!) 15 jaar geleden. Heerlijke auto om mee te sturen ook. Ik had deze toen mogen lenen van een vriend van mijn vader en er 2 dagen mee rondgereden.
Een V6 motor in een compacte en betaalbare sportcoupe, kom daar in deze tijd nog maar eens om!

1993 Mazda MX-3 1.8 V6



€ 3.999,-
139.000 km
11/1993
98 kW / 133 pk
1.845 cm³ V6







Ik kon me nog (vaagjes) herinneren dat Mazda in die tijd een reclame met kabouters had om hun kleine 1.8 V6 motor aan te prijzen. Gelukkig is tegenwoordig bijna alles op internet terug te vinden:




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-06-2018 08:38 door lybra.
Chevrolet Citation X11

[classics.autotrader.com]









This car is a clone of a GM concept car that never went into production. I had friends that worked at the design department for GM that helped in the body design for the Chevy Citation and Pontiac Fiero . Many of the parts on this car are NOS GM proto type parts. The parts were left overs to be used on a 4 door X-11 project that I purchased when GM was closing out there concept and obsolete parts . (Notice the one piece rear spoiler, regular 2 door X-11`s had a three piece spoiler ) I still have the original box that it was shipped in .The engine is a strong running 2.8 V 6 with functional factory cowel induction hood, factory aluminum intake, all new seals, and gaskets. Recently serviced automatic transmission, new A/C, new rack and pinion, power steering, power brakes, cruise control, AM/FM radio, and nice original interior with X-11 accents.

1984
8900 US Dollar

Unieke 5- deurs Citation X11! Erg mooi gedaan...



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-06-2018 11:59 door rzasa.
Quote
Jp053
Quote
Zadelsnuiver
Alléén turbo bij een diesel, dan mag een supercharger vast ook niet? Anders zou ik graag een DB7 insturen smiling smiley

Ja, knap gaatje gevonden Zadelsnuiver. Staat alleen turbo bij een Diesel. Niets over een supercharger, dus mag.

Helemaal goed! Heb de inzending nu verder uitgewerkt thumbs up
Quote
smarter
Quote
929V6
Een van de schitterendste modellen ooit gemaakt:
Alfa Romeo 2600 Sprint 1963 (klik!)

Mee eens, het was mijn trouwauto (klik!) 15 jaar geleden. Heerlijke auto om mee te sturen ook. Ik had deze toen mogen lenen van een vriend van mijn vader en er 2 dagen mee rondgereden.

Uitstekende keuze, zowel auto als echtgenote! thumbs upsmiling smiley
Dat kan er voor mij maar eentje zijn, een Alfa Romeo, met die machtige Busso V6 !!
Alleen al voor het geluid ..... Kippenvel !!


2002 Alfa Romeo 156 GTA 3.2 V6



Alfa Romeo 156
Model 156
Type 3.2 V6 GTA
Fabriekskleur Argento Alfa
Transmissie Handgeschakeld
KM Stand 108.052 km
Bouwjaar 2002
Brandstof Benzine
Garantie 6 Maanden
Prijs € 17.500.00 Marge



In 2011 riep AutoWeek autofanaten al op om, voor wie er altijd al een wou hebben, zo snel mogelijk een Alfa Romeo 156 GTA aan te schaffen. Waarom? “Ze worden zeldzaam..”, was het antwoord. We zijn inmiddels 7 jaar verder en wij mogen u met gepaste trots voorstellen aan dit prachtige exemplaar. Deze 156 GTA begon zijn leven in Berlijn, waar zijn eerste eigenaar er circa 70.000 km mee heeft gereden. De tweede eigenaar heeft de teller tot de 106.000 km zien lopen. Deze Alfa Romeo is altijd uitstekend onderhouden en de aanwezig onderhoudshistorie laat o.a. weten dat recentelijk de distributieriem nog is vervangen. Wie hem in 2011 heeft gemist, krijgt bij deze een tweede kans!

Dit is een auto waarover je nooit uitgepraat raakt. Toch zullen we proberen om het enigszins beknopt te houden. Laten we beginnen bij de motor; het kroonstuk van deze GTA. In het vooronder rust een 3.2 liter V6 die 250 pk en 300 nm koppel levert. Dat vermogen is gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak die snel en trefzeker schakelt. Met de voet stevig op het aluminium sportpedaal, trekt de GTA door tot 250 km/u en hij laat het asfalt nooit los! Ook wanneer u hard op de remmen moet blijft de 156, dankzij de Brembo remmen en de elektronische remkrachtverdeling, strak op het wegdek liggen. Deze Italiaan geeft zich niet snel prijs!


oooooooooooo, hier word ik week van ......



Ook op het uiterlijk van de 156 GTA valt weinig aan te merken. Dit exemplaar is uitgevoerd in het Argento Alfa lakwerk dat een sterk contrast vormt met het zwart lederen interieur. Achter de 17” lichtmetalen velgen schuilen de rode Brembo remklauwen die, net als de sportuitlaat, de ware aard van de 156 laten doorschijnen. Verder is de Alfa opvallende luxe uitgerust. De sportieve kuipstoelen zitten verassend goed en laten u na een paar uurtjes kunstig stuurwerk zonder problemen de auto verlaten. Het dashboard is rijkelijk gevuld met o.a. een automatische airconditioning, een Bose audiosysteem, cruise control en een multifunctioneel stuurwiel.



Nog eentje dan, van die heerlijke Busso:

Maserari Merak





Prijs: € 72.000,00
Bouwjaar: 1975
Kilometerstand: 39.000 km

39.000km, EZ 11/07/1975, silberblau-met., Leder hellgrau,2 Vorbesitzer soweit feststellbar, sehr schöner originaler Zustand, Maserati Sportlenkrad (besserer Einstieg), Edelstahl-Auspuffanlage, R/C, elektr. Fenster, get. Scheiben, beheizte Heckscheibe, Nebelschlussleuchte, Gesamtzustand 2 lt. Gutachten aus 9/2012, Oldtimergutachten






5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-06-2018 21:01 door Zonder Mazda met BMW.
Twijfel, twijfel. Voorlopig ga ik voor deze:

1991 BMW Z1





Daar zijn ze, alle zes winking smiley

Hier is de advertentie, staat te koop voor 54.501€
@Zonder Mazda met BMW:

- Zescilinder met inhoud van 1750cc tot 3550cc
Een lekkere luchtgekoelde zescilinder boxermotor mag niet ontbrekensmiling smiley:

Porsche 914/6


Een middenmotor was tot dan toe alleen weggelegd voor racewagens en enkele sportwagentjes die in kleine aantallen gebouwd werden. Een gewichtsverdeling van 45/55 beloofde een zeer neutrale wegligging. De ruimte die de middenmotor van het interieur opslokte, werd in de breedte herwonnen. Het lage ontwerp van de 914 was zeer modern, waarbij het kunststof dakpaneel verwijderd kon worden.

De instap-914 heeft een 1679 cm3 grote viercilinder boxer met elektronische brandstofinspuiting. Deze motor levert een vermogen van 80 pk, waarmee de prestaties van de 914 niet erg indrukwekkend zijn. Met een topsnelheid van 177 kilometer per uur en een acceleratie van 0 naar 100 kilometer per uur in 13 seconden is de auto niet in staat zijn sportieve aspiraties waar te maken.

Beter wordt het met de tweeliter zescilinder van de 914/6. Deze boxermotor – luchtgekoeld uiteraard – stamt uit de Porsche 911. Het vermogen is 110 pk, daarmee haalt de 914/6 wel een topsnelheid van 200 kilometer per uur. Een sprintje vanuit stilstand naar 100 km/h neemt 9,9 seconden in beslag. Dat lijkt er al meer op!











Goedkoop is een 914 niet meer, € 89.000,--



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-06-2018 19:49 door Jp053.
Quote
Zonder Mazda met BMW
inzending gewijzigd

Had je niet gezien dat Spekky de cabriolet al ingezonden heeft?
Quote
929V6
Quote
Zonder Mazda met BMW
inzending gewijzigd

Had je niet gezien dat Spekky de cabriolet al ingezonden heeft?

Nee klopt.
Quote
lybra
Ik kon me nog (vaagjes) herinneren dat Mazda in die tijd een reclame met kabouters had om hun kleine 1.8 V6 motor aan te prijzen. Gelukkig is tegenwoordig bijna alles op internet terug te vinden:

Legendarische reclame van Mazdathumbs up. Mazda had meer van dit soort reclames als ik het me goed herinner.

Edit: en Xedos.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-06-2018 22:36 door Jp053.
Lancia Kappa Coupé 3.0 V6 24V

Bouwjaar: 2000
Prijs: € 4.500,-

Vermogen: 204 pk
Cilinderinhoud: 2959 cc
Turbo: Nee

Locatie: Zeddam, Nederland











Link naar advertentie
Onbekend maakt onbemind...
En toegegeven, vind maar eens een dealer.
Maar wat een bakbeest van een hoogpotige bolide, vol overdadige luxe!!!



Infiniti FX V6 Limited Edition



€ 24.995,-

51.456 km
10/2010
1 vorige eigenaar
235 kW 320 PK

Algemene informatie
Staat
Categorie Tweedehands
Vorige eigenaren 1
Garantie 12 maand
Gegevens
Koetswerkkleur Zwart
Soort lak Metallic
Oorspronkelijke kleur Saphier zwart
Interieur Volledig leder, Zwart
Carrosserietype SUV/4x4
Deuren 5
Aantal stoelen 5
Aandrijving
Transmissie Automatisch
Versnellingen 7
Cilinders 6
Gewicht 2.012 kg
Aandrijving 4x4
Milieu
Brandstof Benzine
Brandstofverbruik:
12,1 l/100 km (comb.)
9,4 l/100 km (buitenwegen)
CO2-emissie 282 g CO2/km (comb.)
Emissieklasse Euro 5



Uitrusting
Comfort en gemak
Airconditioning Armsteun Automatische klimaatregeling Cruise Control Electrische ruiten Electrische zetelverstelling Elektrisch verstelbare buitenspiegels Head-up display Hill-Hold Control Keyless Entry Lederen stuurwiel Lendensteun Mistlampen Multifunctioneel stuur Navigatiesysteem Open dak Parkeerhulp achter Parkeerhulp met camera Parkeerhulp voor Parkeersensor Regensensor Voorruitverwarming Zetelverwarming
Entertainment en Media
Bluetooth CD Radio Sound system
Extra
Aanraakscherm Bagagerek Lichtmetalen velgen Schakelpaddles Sportpakket Sportzetels Spraakbediening
Veiligheid
ABS Airbag bestuurder Airbag passagier Alarm Automatische Tractie Controle Bandenspanningscontrolesysteem Centrale vergrendeling Dagrijlichten Electronic Stability Program Isofix LED dagrijverlichting LED verlichting Stuurbekrachtiging Xenon Lichten Zij-airbags



Beschrijving
Zeer mooie INFINITI FX Benzine full option
* Maar 52000 km met correcte capass en controle vrij**
full full option
zeer klassevolle wagen





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-06-2018 13:46 door British Racing Green.
Wordt een mooi OER, maar er is nog genoeg plek voor meer zescilinders.

Morgenavond rond 21.00 a 21.30 uur thuis, dan volgt het OER zsm. Als iemand anders het OER om 20.00 uur al wil plaatsen is dat primathumbs up.
Voor de uitslag vrijdag heb ik een vrijwilliger nodig, dan pas rond 23.00 uur thuis.
Ik kan in elk geval alvast melden dat ik vrijdag en zaterdag niet thuis ben en zeker niet in de gelegenheid zal zijn om een nieuwe wedstrijd te plaatsen.
Als ik het niet vergeet kan ik vrijdag de uitslag wel doen smiling smiley
Van buiten prachtige dame in maagdelijk wit, binnenin een luxe herensociëteit.





Lancia Flaminia Pininfarina 2.8 3B

Bouwjaar 1965 - € 59.500

Ik kan me weinig auto's voor de geest halen waar 2 verschillende coupé varianten met een eigen carroserie van bestonden. Laat staan 3 varianten.
Van de Flaminia was dit echter het geval:
• De hier getoonde Pininfarina versie
• Een Coupé Zagato
• Een Coupé Touring

Deze aangeboden Pininfarina versie is er ook nog eens eentje in de topuitvoering, de 2.8 Litri 3B. Nog een opmerkelijk feitje: van de Flaminia zijn meer coupés gebouwd dan sedan versies. Ondanks dat deze fors duurder waren dan de sedan die gewoon bij Lancia werd gebouwd.
Voorzien van een 2.8l V6 met 136pk. Van deze variant zijn er slechts 1085 gebouwd.









hier te koop



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-06-2018 19:36 door Pink Panther.
Quote
Pink Panther


Het uiteindelijke topmodel uit de Biturbo serie, die eindeloos is doorontwikkeld, meest omdat Maserati (lees Alejandro de Tomaso) gewoon weg geen middelen had voor volledig nieuwe modellen. Alleen de doorontwikkeling van de Biturbo tot Shamal had nog meer vermogen, 325pk uit een 3.2l V6, de Racing behaalde echter maar liefst 287pk uit een 1996cc versie van de V6, welgeteld 144pk per liter!

De Shamal had een V8, zelfde als de Quattroporte IV Ottocilindri en de 3200 GT

Maar mijn stem heb je, wat een prachtige auto blijft zo een Biturbo toch



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-06-2018 14:23 door Guus Leferink.
Wat mij betreft de ultieme ode aan de 6-cilinder, op een compleet geschifte (en daardoor ook begeerlijke) wijze:

2004 Renault Clio V6 Renault Sport

[www.stradalebilbao.com]











€ 66.000
@deelnemers:

- Zescilinder met inhoud van 1750cc tot 3550cc
- Alleen turbo bij een diesel
- Bouwjaar: 1950 t/m 2010
- Budget: € 100.000,-

Ik ben op de mobiel ingelogd, kan niet de nieuwe inzendingen controleren. Maar heb het idee dat de Maserati Racing van Pink Panther minimaal een turbo heeft.
Quote
929V6
Ik kan in elk geval alvast melden dat ik vrijdag en zaterdag niet thuis ben en zeker niet in de gelegenheid zal zijn om een nieuwe wedstrijd te plaatsen.
Ik ga er niet vanuit dat mijn Z1 deze ronde wint, maar ook ik ben het hele weekend niet thuis en kan dus geen nieuwe wedstrijd plaatsen.
Quote
Jp053
@deelnemers:

- Zescilinder met inhoud van 1750cc tot 3550cc
- Alleen turbo bij een diesel
- Bouwjaar: 1950 t/m 2010
- Budget: € 100.000,-

Ik ben op de mobiel ingelogd, kan niet de nieuwe inzendingen controleren. Maar heb het idee dat de Maserati Racing van Pink Panther minimaal een turbo heeft.

Daarom ben ik niet zo van de regeltjes spinning smiley sticking its tongue out

Inzending gewijzigd.

OER - STEMMEN MAAR:

Afentoe - BMW 528i


929V6 - Alfa Romeo 2600 Sprint


Zadelsnuiver - Aston Martin DB7


Spekky - Peugeot 504 V6 Cabrio


Caspervanc - BMW M635CSI


Smarter - Citroën SM


Lybra - Mazda MX-3 1.8 V6


Rzasa - Chevrolet Citation X11


Guus Leferink - Alfa Romeo 156 GTA 3.2 V6


Zonder Mazda met BMW - Maserari Merak


.Timo - BMW Z1


Jp053 - Porsche 914/6


740estate - Rover 75 2.5 V6 Connoisseur


Probenator - Lancia Kappa Coupé 3.0 V6 24V


British Racing Green - Infiniti FX V6 Limited Edition


Pink Panther - Lancia Flaminia Pininfarina 2.8 3B


Escher - Renault Clio V6 Renault Sport






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-06-2018 22:32 door Probenator.
1. Smarter - Citroën SM
2. 929V6 - Alfa Romeo 2600 Sprint
3. Zonder Mazda met BMW - Maserari Merak
1) Guus Leferink - Alfa Romeo 156 GTA 3.2 V6
2) Lybra - Mazda MX-3 1.8 V6
3) Caspervanc - BMW M635CSI
Net thuis en het OER staat er al, super Probenatorthumbs up.
1. 740estate - Rover 75 2.5 V6 Connoisseur
2. Smarter - Citroën SM
3. Rzasa - Chevrolet Citation X11
1. Probenator - Lancia Kappa Coupé 3.0 V6 24V
Die zag je al weinig toen ze nog verkocht werden, en nu na al die jaren al helemaal niet meer. Typisch vormgegeven model, maar ik vind het wel wat.

2. Caspervanc - BMW M635CSI
Eentje in originele staat, goede vondst! Ik vind dit oudje veel mooier dan bv. de huidige M6 coupe, veel sierlijker en veel minder schreeuwerig.

3. British Racing Green - Infiniti FX V6 Limited Edition
Toen ik m'n Jeep kocht, heb ik serieus naar een FX gekeken. Uitgesproken styling, veel luxe, king-of-the-road-gevoel, het zit er allemaal in. Maar ik vind mijn Grand Cherokee toch wat stijlvoller, dus die is het geworden.
1. Rzasa - Chevrolet Citation X11
2. 929V6 - Alfa Romeo 2600 Sprint
3. Timo - BMW Z1
1 - Pink Panther - Lancia Flaminia Pininfarina 2.8 3B
2 - Escher - Renault Clio V6 Renault Sport
3 - 929V6 - Alfa Romeo 2600 Sprint
1 - Escher - de gekste Clio ooit gemaakt
2 - Guus Leferink - Mijn eerste gedachte was een Busso V6
3 - .Timo - 6-cilinders en BMW is al een gouden combinatie. Als het dan ook nog eens een knotsgekke Z1 is ben ik om.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close