Occasionwedstrijd #472: Cariosa18

Gepost door 929V6 

Welkom bij Occasionwedstrijd #472: Cariosa18

Cariosa is een Facebook-groep waarin leden berichten kunnen plaatsen over automobiele muurbloempjes in zo'n beetje de breedste zin van het woord. De initiator van die groep organiseert op 26 mei volgend jaar het evenement Cariosa18 dat iets meer is afgebakend: centraal staan klassiekers met een origineel Nederlands kenteken én "vergeten" auto's tot ongeveer 1993. Tot die laatste groep gaan we ons in deze wedstrijd beperken.

De hamvraag is dus: Welke auto nemen jullie mee naar Cariosa18?

We gaan deze week dus op zoek naar een model waarvan je mag aannemen dat het vroeger in Nederland en/of België een alledaagse auto was (wat niet altijd wil zeggen populair, maar dat mág wel), maar tegenwoordig niet (of niet meer) wordt gekoesterd door een groot aantal liefhebbers. Hetzij omdat het model in kwestie amper nog voorkomt, hetzij doordat er gewoon nauwelijks aandacht voor is. Ik herhaal daarom hieronder deels de woorden van rzasa uit de vorige wedstrijd:

In principe is bij deze wedstrijd alles mogelijk. Bij je inzending lees ik daarom graag een korte motivatie waarin je uitlegt wat jouw keuze tot een "vergeten" auto maakt.

p.s. De modellen op de foto's in de OP dienen uitsluitend ter illustratie en zijn uiteraard te jong om als inzending te worden goedgekeurd.

Criteria:

- Met minimaal en maximaal vier wielen en niet zonder, maar wel met alleen rijbewijs B(E) te besturen.
- Bouwjaar: 1960 t/m 1993
- Budget: € 20.000,-
- Te koop in Europa
- Linkse besturing wel verplicht!
- Auto moet zich in een APK-waardige staat bevinden
- Korte motivatie

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per model.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.

Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430 Reïncarnatie - Wouter82
431 What's in a name? - Zadelsnuiver
432 Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433 de rijdende kerstboom - Bobbeltje
434 Oudejaarslot - j.ko
435 Oud en Nieuw - singleframegrille
436 Bijna perfect maar…. - Paul Z
437 Gewoon zoals vroeger - GvJ
438 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441- Big diesel- Escher
442 - Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6

Inzenden kan tot woensdag 20 september, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 22 september, 20.00 uur.

Veel succes!
Een grote, Japanse en dus onverwoestbare functionele 70's wagon met een sterke 6 in lijn onder de kap, de droom van elke Afrikaan al decennialang. Deze auto's werden destijds nieuw gekocht om functioneel te zijn, ladingen te vervoeren en zware karren te trekken. Het waren niet echt statussymbolen zoals een grote Mercedes of Jaguar. Na een lang en zwaar leven gingen ze haast allemaal op de boot naar Afrika om daar een bijna oneindig tweede leven te krijgen. Hoe gaaf is het dan om toch bij onze zuiderburen een echte overlever te vinden die grotendeels zelfs nog in de originele lak staat:

1977 Toyota Crown 2600 Wagon

Bescheiden uitgedrukt, een uitermate zeldzame verschijning deze Toyota Crown 2600 Wagon, de S-klasse van Toyota als ruime stationcar met 6 cilinder lijnmotor. Nieuw in België geleverd, afkomstig van de 2e. eigenaar.

Standaarduitvoering met kunstleder interieur en 5 zitplaatsen. Prachtige staat van de door een tectyl beurt vanaf nieuw beschermde carrosserie waarvan we de onderkant alsook het volledig zelfdragend chassis volledig door ice-blasting hebben laten reinigen en conserveren met een blanke coating. Fabriekslakwerk met uitzondering van het rechter achterscherm, de kofferklep, motorkap en het onderste gedeelte het linker achter scherm. Interieur zeer netjes, onbeschadigd dashboard en laadruimte. Technisch, zoals van het merk gewoon, in perfect functionerende conditie, gereviseerd rem-, koppeling- en koelsysteem, vernieuwde banden en schokdempers.

My Toyota is Fantastic was de toenmalige Belgische reclameslogan, na 30 jaar nog altijd op deze Crown van toepassing.

€ 17.500,-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-09-2017 17:31 door smarter.
'68 Sunbeam Imp.
€ 5.950,00
[link.marktplaats.nl]

Bedoeld als directe concurrent van de befaamde Mini, maar met het motortje achterin zodat er meer ruimte was voor de inzittenden. Initieel vrij succesvol, maar - hoe kan het ook anders - ten ondergegaan door de slechte reputatie op het vlak van betrouwbaarheid. In 13 jaar tijd een half miljoen van verkocht onder een hoop verschillende namen maar heden ten dage bijna nergens meer te vinden. Toch staat er een originele Hollander op marktplaats, té leuk om niet in te zenden deze week smiling smiley

Benieuwd of je zo'n festival hier van de grond krijgt. Doet mij denken aan dit festival in Engeland: [www.telegraph.co.uk]
Datsun Cherry GL

Als ik denk aan het straatbeeld in mijn jeugd, dan denk ik vooral aan deze auto's. Je struikelde er bijna over. Een Japanse middenklasser met een lage, sportieve lijn, motorisch was het ietsje minder...Helaas, ze zijn bijna allemaal verdwenen. Ze konden immers aardig roesten. In Duitsland toch nog een leuke 5-deurs gevonden. Niet helemaal strak, maar o zo charmant! Het geluid dat de motor produceerde, zal ik trouwens ook nooit vergeten.

[suchen.mobile.de]

64.132 km
1.164 cm³
38 kW (52 PK)
€ 4500,-
08/1980

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-09-2017 13:02 door rzasa.
Mijn inzending was al vergeten toen hij uit de fabriek rolde, gezien de maagdelijke kilometerstand in zoveel jaren.
Wie wilde nu in 1985 een Dacia rijden? Alleen de mensen die nog nooit wat anders hadden kunnen krijgen in het oostblok en een handjevol mensen aan de andere kant van het ijzeren gordijn die niets met auto's hadden en alleen maar zo goedkoop mogelijk van a naar b vervoerd wilden worden. Zeker dit laatste model van de 1310 sterft niet in schoonheid en is voor mij een echt muurbloempje waar de autofiel niet warm voor loopt. Wie hem kent zal refereren aan zijn voorbeeld van Renault als originele voorloper met weliswaar karakter, maar ook een uitstraling van 0.

Dacia 1310 TX

Prijs: € 8.900,00
Bouwjaar: 1985
Kilometerstand: 20.800km
Vermogen: 50pk
Kleur: beige
Interieur: zwart velours

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-09-2017 07:48 door Zonder Mazda met BMW.
rzasa
Benieuwd of je zo'n festival hier van de grond krijgt. Doet mij denken aan dit festival in Engeland: [www.telegraph.co.uk]

Concours de l'Ordinaire, heeeerlijk big smile smiley

Overigens wel balen.. hier in Finland staat een schitterende Singer Chamois Coupé (luxere versie van de Imp) te koop met schitterende foto's en zelfs een filmpje! Maar helaas RHD moody smiley
Vergeten?
Moet wel haast iets Frans zijn, want die zijn mettertijd allemaal weggeroest.
En dan best een verdienstelijke poging in het luxesegment... een garantie op een geflopt model voorbestemd voor vergetelheid.

Een collega en buurman van mijn vader met 4 kinderen (waarvan de beide zonen mijn speelkameraadjes waren) kocht destijds nieuw de "budgetversie" R20 in opvolging van zijn R16.
Na iets langer dan een jaar reed hij hem TL; toen zag hij met eigen ogen hoe de roestduivel op één jaar tijd reeds onderhuids de wagen had aangevreten. Maar desondanks kocht hij toch een nieuwe Renault van hetzelfde model.

Renault R30 TS 2.7 V6

€ 3.500,-

Oldtimer
174.000 km
04/1979
74 kW (101 PK)
Benzine

Carrosserietype: Berline
Transmissie: Manueel
Aandrijving: voor
Versnellingen: 4
Cilinderinhoud: 2700 cm³
Cilinder: 6
Brandstof: Benzine
Deuren: 5
Kleur: Grijs Metallic
Bekleding: Stof Grijs

Opties en accessoires
Armsteun
Electrische ruiten
Lichtmetalen velgen
Open dak
Stuurbekrachtiging
Trekhaak

Bijzonderheden
-goed rijdende Renault 30 TS van 1979
-groene kaart technische controle
-oldtimer inschrijving
-nieuwe uitlaat
-nieuwe banden voor en achter
-nieuwe batterij
-nieuwe luchtfilter
-nieuwe bougies
-nieuwe koppeling en remcilinder
-nieuwe bumper vooraan
-volledig onderhoud gedaan
-minpunt: verf niet zo mooi meer

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-09-2017 15:58 door British Racing Green.
Vergeten?
Moet wel haast iets Italiaans zijn, want die zijn mettertijd allemaal weggeroest.
Een verdienstelijke poging in het luxesegment... waar de veelheid aan „sportievere" uitvoeringen een garantie is voor vergetelheid van het basismodel.

Lancia Beta 2.0 Berlina origineel Nederlands

De Lancia Beta serie is zeker geen vergeten auto, maar dan zijn het eigenlijk altijd de HPE, Coupé, Spider en Monte Carlo versies die gewild zijn bij liefhebbers en ook volop gebruikt worden aangeboden. De originele Berlina (en de lelijke Trevi) zijn de stiefkindjes uit de serie. Nauwelijks bewaard gebleven, veel goedkoper dan de andere modellen en daarmee ook veel lastiger te verkopen.

Deze Berlina is er een van de 3e generatie, te herkennen aan het, naar mijn mening, fraaiste dashboard ooit ontworpen.

Bouwjaar 1980 - 56.000 km (?) - € 5.950

Hier te koop.

Bij je inzending lees ik daarom graag een korte motivatie waarin je uitlegt wat jouw keuze tot een "vergeten" auto maakt

Dit mis ik nog bij smarter. Zonder Mazda, met BMW moet zijn inzending nog completeren, verder zijn de inzendingen tot nu toe goedgekeurd.

@rzasa,
Ik denk dat Cariosa18 best kans van slagen heeft, omdat vergeleken met het Britse festival het toelatingsbeleid niet zo streng is en omdat het gecombineerd wordt met het andere thema. Bovendien zijn andere klassiekers ook welkom, maar die worden waarschijnlijk naar een ander deel van het terrein verwezen. Het is dus min of meer een gewone oldtimerdag met twee speciale thema's.
Een 4deurs-sedan uit de kleine middenklasse, maar één die bijna totaal is verdwenen. Niet spannend genoeg, geen liefhebbers voor te vinden.

Seat Malaga 1.5i GLX

Als eerste leverde Seat in Nederland de Fura en Ronda, leuke vingeroefeningen, maar verkleedde Fiat's. De Ibiza is al een stuk leuker en de Malaga is helemaal goed. Elegante lijnen, goede uitrusting, aantrekkelijk geprijsd, praktisch en een System Porsche motor! Nou pap, kopen die mooie Malaga smiling smiley.
Nou zoon, het is eigenlijk nog steeds een Fiat... die onverwoestbare C-Kadett bleef dus.

En pa had gelijk, want de Malaga is niet meest betrouwbare in zijn klasse gebleken om het voorzichtig te zeggen. Roesten doet ie ook goed. Hoeveel zullen er anno 2017 in Nederland nog over zijn? Klassieke Seat's zijn niet gewild en dat is in het geval van de Malaga jammer. Voordeel: je rijdt exclusiever dan een klassieke Porsche winking smiley.

Kilometerstand: 74.500 km
PK: 90
Bouwjaar: 1991
Prijs: € 4.850

Hopelijk valt ie in handen van een liefhebber.

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-09-2017 20:54 door Jp053.
Hoewel de Volvo 740-serie zeker geen 'vergeten' auto is, is het volgens mij tot op heden ook geen echte liefhebbersauto. Net zoals in de jaren '80, blijft het vooral een toonbeeld van rechttoe-rechtaan, maar tegelijk ook oerdegelijk en kwalitatief vervoer. Niemand die er toen naar omkeek, net zomin als wij nu naar een hedendaagse Volvo S60 zouden loeren. Toch toont onderstaand exemplaar aan hoe de juiste uitvoering een ietwat saaie en stoffige auto toch behoorlijk begeerlijk kan maken. Net daarom valt mijn keuze deze week op een stoere Zweed, die het m.i. verdient om gekoesterd en bewonderd te worden:

1988 Volvo 740 2.3 16V GLT

[www.harriearendsenclassics.nl]

€ 17.900

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-09-2017 17:43 door Escher.
Tsja, bij dit thema is voor mij de keuze snel gemaakt...

Daihatsu Applause 16 Xi

Daihatsu was en is vooral bekend om zijn kleine, goedkope auto's en een aantal degelijke 4x4's. De wat grotere modellen sloegen nooit zo aan. Blijkbaar werden weinig mensen warm van een sedanvormige hatchback met betrouwbare Toyotatechniek en nogal behoudende styling. Onbekend maakt onbemind, dus ook op de occasionmarkt was het geen favoriet voor veel mensen. Inmiddels zijn de Applauses vrijwel uit het straatbeeld verdwenen...
In Duitsland staat een net pre-facelift exemplaar te koop.

Bouwjaar: 03/1990
183.000 km
Automaat
Prijs: €1.389,-

Foto's:

Geweldig ! Wat een leuke verzameling auto's. Compliment.
De eerste echte grotere Seat, een hatchback met een sedan vormgeving, geïntroduceerd in 1991, een facelift in 1995 en daarna nog geleverd tot 1999. Goed betaalbaar en er kon heel wat mee.
De jongste exemplaren zijn nog geen 20 jaar oud en toch is deze auto inmiddels zo goed als uit het straatbeeld verdwenen, terwijl je deze auto met zijn eigen silhouet voorheen toch regelmatig zag.
Ook zijn er nauwelijks te koop aangeboden exemplaren.
Maar een uitzonderlijk nette sportieve 2.0i GT in de passende kleur rood met origineel Nederlands kenteken is te koop:

Seat Toledo 2.0i GT

Bouwjaar: 09/1993, Km-stand: 83 936 km, Prijs: € 7 950,-

Deze UNIEKE en in werkelijk nieuwstaat verkerende SEAT Toledo 2.0i GT met een km-stand van 83.000 wordt aangeboden inclusief een nieuwe APK voor een liefhebber
( dagelijks gebruik mogelijk )

Opties en accessoires
•ABS
•Boordcomputer
•Centrale deurvergrendeling, afstandbediend
•Elektrische ramen achter
•Elektrische ramen voor
•Lichtmetalen velgen
•Mistlampen
•Startonderbreking
•Stuurbekrachtiging

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-09-2017 19:46 door Spekky.
De inzendingen tot nu toe:

smarter - goedgekeurd
Zadelsnuiver - goedgekeurd
rzasa - goedgekeurd
Zonder Mazda met BMW - inzending nog niet compleet
British Racing Green - goedgekeurd
Pink Panther - goedgekeurd
Jp053 - inzending nog niet compleet
Escher - goedgekeurd. Alleen merknaam even veranderen, de auto's van Nissan heetten in de jaren zeventig officieel nog Datsun in Europa.
Niels. - goedgekeurd
Spekky - goedgekeurd. Kijk nog wel even naar de derde zin van je motivatie, want die klopt niet.
Honda Legend Coupé 3.2i V6

Ooit ooit ooit werd me een Honda Legend Coupé 3.2i V6 voor weinig aangeboden, niemand wilde de Legend hebben. Het lot van een grote japanse Coupé. Wat moet je met een grote Honda Coupé die al 15 jaar oud is met 2 opgroeiende kinderen plus Bello? Niets, dus niet overgenomen. Nu denk ik had ik het maar gedaan... De mooiste Honda ooit, dat zijn niet veel met mij eens.

Deze Legend Coupé is in 1993 nieuw in Nederland geleverd. De prijs destijds bedroeg maar liefst Fl. 131.000,-, nu nog maar € 7.450.
929V6
Zonder Mazda, met BMW moet zijn inzending nog completeren

Inzending vervolledigd
Twijfel, heb iets heel leuks gevonden, maar ga ik voor:

"We gaan deze week dus op zoek naar een model waarvan je mag aannemen dat het vroeger in Nederland en/of België een alledaagse auto was"

Of

klassiekers met een origineel Nederlands kenteken én "vergeten" auto's tot ongeveer 1993. Tot die laatste groep gaan we ons in deze wedstrijd beperken

Dus kies ik voor alledaags (wat mijn Lancia ook niet 100% is/was) of een vergeten klassieker.
Lastig ....eye popping smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-09-2017 11:37 door Pink Panther.
Als het gaat om vrijwel vergeten auto's is een kleine Citroën uit de vroege jaren '80 niet het eerste waar veel mensen aan denken. De Dyane, Ami en natuurlijk de good-old 2CV hebben elk inmiddels een redelijke schare aan liefhebbers. Er was er echter nóg een...
De lancering werd er even snel doorheen gejaagd om klanten en dealers te voorzien met een model wat het marktaandeel van Citroën in de goedkopere klasse te vergroten, maar tegenwoordig moet je goed zoeken naar een Citroën LNA. Hij was er eerst als alleen in Frankrijk verkochte LN, de LNA was de latere internationaal geleverde versie.

Dit exemplaar is gebouwd in 1981, nog met het tweecilindertje uit de Visa. De staat is niet perfect, maar met een prijs van 1000 GBP (pak 'm beet €1100-€1200) is er nog budget zat over winking smiley
Hier te koop

Edit: fout over LN verbeterd.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-09-2017 16:46 door afentoe.
@afentoe:
De LN is ook in Nederland gewoon geleverd hoor. De LNA was eigenlijk een versie met een iets zwaardere motor, nog steeds 2 cilinder. Die werd zo polulair dat de LN productie werd gestopt. Nadien is er ook nog een 4 cilinder Peugeot motor geleverd.
Pink Panther

"We gaan deze week dus op zoek naar een model waarvan je mag aannemen dat het vroeger in Nederland en/of België een alledaagse auto was"

Of

klassiekers met een origineel Nederlands kenteken én "vergeten" auto's tot ongeveer 1993. Tot die laatste groep gaan we ons in deze wedstrijd beperken

Dus kies ik voor alledaags (wat mijn Lancia ook niet 100% is/was) of een vergeten klassieker.

Voor alle duidelijkheid: met beide (klassiekers met ONK niet inbegrepen) wordt hetzelfde bedoeld. Auto's die vroeger pasten in een alledaags Nederlands of Belgisch straatbeeld maar waar nu dus nauwelijks interesse voor is. De Lancia paste prima in dat alledaagse straatbeeld, ook al was het een minder gangbaar model.
Pink Panther
@afentoe:
De LN is ook in Nederland gewoon geleverd hoor. De LNA was eigenlijk een versie met een iets zwaardere motor, nog steeds 2 cilinder. Die werd zo polulair dat de LN productie werd gestopt. Nadien is er ook nog een 4 cilinder Peugeot motor geleverd.

Dat eerste wist ik niet, even gecheckt en het klopt nog ook. Ik pas het aan in mijn inzending, dank voor de correctie!
Normaal gesproken is Wikipedia voor deze wedstrijden een redelijk accurate bron, maar dan zitten ze er hier naast. "Mijn" LNA vind ik juist leuk omdat er nog die tweecilinder in hangt, vind ik toch iets typerender voor dit soort Citroëns.
Ik kies voor een iets andere benadering. Een model waarvan er, ondanks ze allen inmiddels rond de 30 jaar oud zijn, zo veel exemplaren hebben overleefd dat het nu nog steeds een vrij alledaagse verschijning in het verkeer is. En daardoor vaak vergeten door de liefhebbers. Starletjes zijn al vanaf een paar honderd euro te vinden en kunnen dan nog prima als goedkoop vervoer dienen, maar ik ga voor een netter exemplaar in een wat hogere prijsklasse:

1986 Toyota Starlet 1.0 DX

€ 4.945,-

929V6
Pink Panther

Of

Voor alle duidelijkheid: met beide (klassiekers met ONK niet inbegrepen) wordt hetzelfde bedoeld. Auto's die vroeger pasten in een alledaags Nederlands of Belgisch straatbeeld maar waar nu dus nauwelijks interesse voor is. De Lancia paste prima in dat alledaagse straatbeeld, ook al was het een minder gangbaar model.

Thx, ik laat hem staan, want voor het andere wat ik gevonden heb is nu wel zeker veel interesse!
Oorspronkelijk was ik op zoek naar een 'muurbloempje' dus een echt vergeten auto die je eigenlijk nauwelijks meer ziet in het hedendaagse straatbeeld en ook niet echt gewild is in de klassieker-of youngtimerscene. Daarbij moest het geen voor de hand liggende auto en uitvoering zijn dus geen GTI, GSI, VR6 enz. maar wel leuk genoeg voor deze wedstrijd en een origineel Nederlands kenteken was een pré.

Helaas heb ik het originele Nederlandse kenteken moeten laten schieten, omdat ik deze bijzondere Mazda 323 ben tegengekomen. Een echte wolf in schaapskleren die je vrijwel nooit tegenkomt in het dagelijkse straatbeeld welke zelfs sneller is als de gemiddelde GTI, GSI of VR6.

Mazda 323 1.6i GT Turbo 4x4

Bouwjaar: 1991
Prijs: € 8.450,-

Massa leeg: 995 kg
Vermogen: 150 pk
Topsnelheid: 213 km/h
0-100 km/h: 7,8 seconden

Link naar advertentie

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-09-2017 20:26 door Probenator.
In de jaren '70 een van de best verkochte auto's, ook in Nederland.
Meer dan een miljoen van gebouwd, maar nu al jaren compleet uit het straatbeeld verdwenen
De eerste, echt populaire, gezins-hatchback
Wij hebben er vroeger, eind jaren '70, ook eentje gehad, een metallic groene 1100 ES met gele koplampen smiling smiley
Ik vond het altijd een leuke wagen, daarom hier eentje uit een van de latere productiejaren

1977 Simca 1100 GLX

EUR 6.750,-
Bouwjaar maart 1977
Kilometerstand 73.590
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld

Een hele mooie Simca,een originele nederlandse van de eerste eigenaar.
Origineel 73.000 km gelopen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-09-2017 14:59 door Guus Leferink.
Geen OER?
Dan maar zo stemmen:

1. 740 estate: Honda Legend Coupé 3.2i V6
2. zadelsnuiver: '68 Sunbeam Imp.
3. pink panther: Lancia Beta 2.0 Berlina
Op een rijtje:

Smarter - 1977 Toyota Crown 2600 Wagon

Zadelsnuiver - 1968 Sunbeam Imp

rzasa - 1980 Datsun Cherry GL

Zonder Matra met BMW - 1985 Dacia 1310 TX

British Racing Green - 1979 Renault 30 TS 2.7 V6

Pink Panther - 1980 Lancia Beta 2.0 Verlina

Jp053 - 1991 Seat Malaga 1.5i GLX

Escher - 1988 Volvo 740 2.3 16v GLT

Niels - 1990 Daihatsu Applause 1.6 Xi

Spekky - 1993 Seat Toledo 2.0i GT

740estate - 1993 Honda Legend Coupe 3.2i V6

afentoe - 1981 Citroen LN

D. Elzinga - 1986 Toyota Starlet 1.0 DX

Probenator - 1991 Mazda 323 1.6i GT Turbo 44

Guus Leferink - 1977 Simca 1100 GLX

Excuses, er kwam iets anders tussen waardoor de wedstrijd even aan mijn aandacht ontsnapte. Guus bedankt voor het OER! thumbs up
De Volvo van Escher vind ik fantastisch, maar zie ze hier toch nog best veel einde. Idem de Legend van 740estate, pracht van een wagen maar zijn wel liefhebbers voor. De Datsun, Dacia, Renault en Lancia zijn stuk voor stuk leuke auto's maar ze lijken zo erg op elkaar.. En ik moet ook altijd enige begeerte voelen en dat mis ik nu net. Dus dan blijft er nog wat spul over voor de top 3:

1. Jp053 - Seat Malaga
2. Spekky - Seat Toledo
3. Smarter - Toyota Crown Wagon.
1 - rzasa - 1980 Datsun Cherry GL
2 - Niels - 1990 Daihatsu Applause 1.6 Xi
3 - Jp053 - 1991 Seat Malaga 1.5i GLX
1. rzasa - 1980 Datsun Cherry GL
2. afentoe - 1981 Citroen LN
3. 740estate - 1993 Honda Legend Coupe 3.2i V6

Verder ook leuke inzendingen met veel verschillende invalshoeken, lekker gevarieerd rijtje geworden! thumbs up
Dan nog een verzoekje: wie zou morgenavond het stemmen tellen voor zijn rekening willen nemen? Ik ben vanaf morgen een paar dagen niet op het forum.
929V6
Dan nog een verzoekje: wie zou morgenavond het stemmen tellen voor zijn rekening willen nemen? Ik ben vanaf morgen een paar dagen niet op het forum.

Doe ik wel.
Veel plezier dit weekend en doe iedereen de groeten van me !
Het is lastig stemmen dit keer, complimenten voor de inzenders.
Ik ga na lang twijfelen voor drie auto’s waarvan ik inschat dat ze je twintig jaar geleden zomaar op elke straathoek tegen kon komen, maar die ik tegenwoordig amper zie.
1e plaats: Jp053 – Seat Malaga, zo’n redelijk algemeen design maar ik zie ze noooooit. Mooie inzending!
2e plaats: Spekky – Seat Toledo, iets minder zeldzaam dan de Malaga maar nog altijd een auto waarvan ik me tijdens het bekijken van de inzendingen pas bedacht hoe weinig ik ze nog zie. Extra credits voor de lekker dikke versie.
3e plaats: Niels. – Daihatsu Applause, ook behoorlijk zeldzaam, al lijkt dat voor mij minder omdat ik er een of twee vast weet te staan.
1. rzasa - Datsun Cherry GL
2. Jp053 - Seat Malaga 1.5i GLX
3. Afentoe - Citroën LNA
1. Jp053 - 1991 Seat Malaga 1.5i GLX
2. rzasa - 1980 Datsun Cherry GL
3. afentoe - 1981 Citroen LN
1e Guus Leferink - 1977 Simca 1100 GL
2e rzasa - 1980 Datsun Cherry GL
3e Jp053 - 1991 Seat Malaga 1.5i GLX
1 Guus Leferink - 1977 Simca 1100 GLX
Stiekem hoopte ik dat iemand een Talbot Horizon of Simca 1100 zou inzenden. Zeker de Simca 1100 zo vaak zien rijden, waar is deze alledaagse auto gebleven? Heerlijke kleur trouwens!
2. rzasa - 1980 Datsun Cherry GL
Typisch japanse A naar B auto, ook in een lekkere kleur. Weinigen die de Cherry in de schuur hebben opgeslagen voor het nageslacht. Mooie inzending.
3. afentoe - 1981 Citroen LN
Nee, hier zijn geen liefhebbers voor te vinden. In de kleur wit met zwarte accenten doet ie me denken aan Calimero. Met 2cilinder geluid.. brrrr. Leuke inzending voor deze wedstrijd.
1 Jp053- Seat Malaga
2 Niels. - Daihatsu Applause
3 rsaza - Datsun Cherry
1. Guus Leferink
2. rzasa
3. Jp053
Mijn stemmen:

1. Jp053 - 1991 Seat Malaga 1.5i GLX - Compleet verdwenen en een erg leuk model, wat mij betreft.
2. 740estate - 1993 Honda Legend Coupe 3.2i V6 - Schitterende auto, zo'n Legend coupé. En ik zie inderdaad vrijwel nooit meer een Legend.
3. Spekky - 1993 Seat Toledo 2.0i GT - Gaat hard de Malaga achterna, al zie ik ze af en toe nog rijden.

Ondanks dat ik de Crown misschien wel de gaafste vind uit dit rijtje, vind ik hem in deze wedstrijd wat minder passen omdat hij (voor mijn idee) nooit echt onderdeel is geweest van het straatbeeld. Al kan ik me daarin vergissen, aangezien ze al lang uit productie waren toen ik werd geboren...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close