Occasionwedstrijd # 467 : Mini meeting Escher wint met Era Turbo.

Gepost door Wrangler 

Welkom bij Occasionwedstrijd #467: Mini meeting



Iedereen kent de Mini, we zien ze overal in allerlei modellen, uitvoeringen en kleuren.
De één stoer, de ander lief of juist extreem sportief.
Sinds 1959 zijn ze al herkenbaar aanwezig tussen alle andere voertuigen, je bent haast niet anders meer gewend.
In al die jaren zijn er ondenkbaar veel verschillende geweest, zodat je genoeg keuze hebt er één te vinden.
Juist die waarmee je jou persoonlijke inzending laat zien voor een mogelijke Mini meeting.
Ook al heb je zelf misschien niet veel met een Mini an sich, maar er is altijd wel een versie te vinden die wel bij je past.
Een motivatie hiervoor is dan ook onmisbaar, dit mag een korte zin zijn.
Een kleine twist deze week is dat je wel moet letten op de inzendingen van anderen, namelijk de bedoeling is maximaal 1 inzending per bouwjaar.
..

Criteria:
  • Bouwjaar 1959 - 2016
  • Budget onbeperkt (prijs indicatie welkom)
  • APK waardig of in goede staat verkerend
  • Mag wereldwijd te koop staan
  • Mag ook customcar (one of a kind) zijn
  • De basis is wel een echte Mini, Innocenti, Moke, Riley of Rover Austin, Bmw. (geen look a like).
  • Maximaal 1 inzending per bouwjaar.
  • Motiveren met minimaal 10 woorden, waarom juist deze inzending.

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per model.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.


Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430 Reïncarnatie - Wouter82
431 What's in a name? - Zadelsnuiver
432 Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433 de rijdende kerstboom - Bobbeltje
434 Oudejaarslot - j.ko
435 Oud en Nieuw - singleframegrille
436 Bijna perfect maar…. - Paul Z
437 Gewoon zoals vroeger - GvJ
438 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441- Big diesel- Escher
442 - Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering - Wrangler




4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-08-2017 20:09 door Wrangler.
Quote

maximaal 1 inzending per bouwjaar

Is het niet leuker om het 1 per uitvoering te doen (in plaats van drie inzendingen met een GLX maar wel met een verschillend bouwjaar, bij wijze van spreken)? Er zijn er wel minimaal 50 verschillende dus daar moet zeker wat van te maken zijn.
Eens kijken of jullie deze al kenden:

HUSTLER 6 SPACE SHUTTLE

Ontworpen door William Towns, de ontwerper van de Aston Martin Lagonda.

Waarom deze?
1e Omdat er toevallig een te koop staat, niet de mooiste uit de serie, maar vind ze maar eens.
2e Omdat er wel duidelijk stijlkenmerken van de Lagonda te zien zijn, maar waar de Lagonda een werkelijk prachtplaatje is, deze duidelijk niet 100% in verhouding is.
3e Omdat ze zeer onbekend zijn, buiten de UK niet geleverd.

Hier meer informatie, er schijnen er ca. 500 gemaakt te zijn.

1994 - eBay te koop - huidig bod £ 1070 reserve not met



Hustler 6 Space Shuttle 1298cc, Mini based, opposing rear sub frames and Mini running gear. Registered 1994 although the kit was originally bought in 1986. What a rarity, not many of these around, in fact I believe this model is one of three in existence. just been fully restored, MOT'd May 2018. This has had 21mtrs of new box section welded in, been fully resprayed and everything mechanically either replaced or overhauled. Nice sound system with Bose speakers. When ordered new from the factory, the buyer must have ticked every box (fully carpeted, overhead console, wooden dash, bull bar) to make it totally unique! Fitted with fully adjustable VW Golf Cabrio seats, side exit stainless Scorpion exhaust, all side and indicators are LED's, 208 in all! Original order and delivery papers signed by Mrs Towns with lots of supporting paperwork. These are the new parts fitted I can remember :- Radiator, Brake master cylinder, Clutch master cylinder, Clutch slave cylinder, Brake shoes, Brake pipes, Wheel cylinders, Fuel pump, Plugs, Distributor amplifier, Headlights, Side and indicator lights, Driveshaft seals, Remote change seal, Timing case seal and gasket. If you Google Hustler kit car you will find the full range that William Towns designed and either built or supplied in kit form for self assembly. The last three of these six wheeled versions that were sold finished, brought between £9500 and £15000! Ideal as an advertising vehicle or just for pure fun (you certainly get some looks and comments) it always puts a smile on your face!









Hier bieden



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2017 00:17 door Pink Panther.
Gezien de historie en de fanatieke deelnemers, acht ik de kans erg klein dat er 3 dezelfde inzendingen zullen zijn.
De originaliteit zal dan geen probleem moeten zijn.
1988 Austin Mini 1000 Jet Black - €4.950 Bruto.



Ik ga voor deze vrij simpele '88er Austin Mini 1000 "Jet Black". Waarom? Het was simpelweg mijn eerste auto, was toendertijd helemaal verknocht aan de Mini; elke spreekbeurt op school ging over Mini's, elk boekje wat ik las ging over Mini's.. had zelfs op school een t-shirt gezeefdrukt met een Mini er op!
TK-51-HH, helaas bestaat ze niet meer..







Bij Innocenti ligt het voor de hand om voor een Cooper of De Tomaso (hoewel, vind die maar eens in nette staat) te gaan, maar ook de gewone Italiaanse Mini's zijn niet te versmaden. Ze zijn interessant om de talloze verschillen met het Engelse origineel, zoals de koplampen, witte knipperlichten en grille, tochtruitjes, het kofferdeksel met een vierkante uitsparing voor de kentekenplaat en niet te vergeten de achterlichten met ingebouwde achteruitrijlichten die pas later hun weg vonden naar de Mini zoals wij 'm kennen. De zeldzame automaat maakt dit exemplaar extra bijzonder, maar ook prijzig:

Innocenti Mini Matic 1975 (klik!)








€ 11.000,-




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-08-2017 19:39 door 929V6.
1976 Mini Meredith Convertible 4.400,31 Euro


Mini Cabrio aangepast met een Triumph Herald achterkant en een Escort mk3 voorkant, gewoon omdat het kan.
Wie verwacht dat een Mini zo zou eindigen?
Quote
Historie
Why on earth would anyone take three totally different cars from three different eras and cut 'n shut them together into one motoring mix, previously unseen? The late Douglas Meredith provided us with the simple answer: "I wanted something different", or so he said back in 1997. And with plenty of time on his hands as a pensioned panel beater, Douglas from Welshpool set himself to the task of grafting together three cars to build one most unusual special back in 1989. The base was provided by a 1979 Mini 1100 mated to the rear end of a 60's Triumph Herald convertible and the front end of an 80's Ford Escort. Doug strengthened the Mini's floor, chopped back a set of Mini Clubman front wings and fitted these, narrowed and shortened a Escort Mk3 front and mig welded that on. The bonnet became a mixture of Mini Clubman and Escort. Next, he chopped the roof and rear end off the Mini, took a Herald and cut the rear off that, narrowed it by one inch, mig welded that on the Mini and made the convertible roof fit the Mini windscreen surround. Easy eh?! The wheel arches were subtly widened and the car was painted in a bright cellulose red. It took the much experienced Meredith three years of work and an estimated 2,600 GBP in costs. The Herald leftovers were used as a greenhouse to grow tomatoes and strawberries, so that was a nice bonus! He did sell the car not too long after that, though, and I understand that it recently made it over to The Netherlands.




Quote
Advertisement
1976 MINI 1000 CONVERTIBLE
(All metal) bodywork by Meredith
RIGHT HAND DRIVE
Excellent runner. no issues!
Dutch MOT 'till 4th August 2017

Previously registered - as a Mini Convertible - in the UK. now registered in the Netherlands. /strong>
easy to get it re-registered in the UK
It 'flew' through the Dutch MOT!
Interior is unworn & unmarked. but needs a clean
New soft top fitted and unused since
Excellent runner. excellent oil pressure.
starts 'on the button'. gearbox works fine.
brakes work fine. fresh Dutch MOT. no issues
You won't be disappointed!
Re-registering in UK is no problem as it came from the UK and had been re-registered in The Netherlands
You can drive it home
A 'bit of inside in this vehicle. :
The base was provided by a rustfree 1976 Mini 1000 mated to the rear end of a 60's Triumph Herald Convertible and the front end of an 80's Ford Escort.
Experienced and professional panel beater Doug Meredith of Welshpool strengthened the Mini's floor and sills. narrowed and shortened a Ford Escort Mk3 front and mig welded that on.
The bonnet became a mixture of Mini Clubman and Ford Escort.
Next. he chopped the roof and rear end off the Mini. took a Triumph Herald and cut the rear off that. narrowed it by one inch. mig welded that on the Mini and made the convertible roof fit the Herald windscreen surround.
It was registered in the UK as a Mini Convertible and has been registered in The Netherlands as a Mini Convertible
The 'trick' has been done only once. so You will have a unique vehicle!




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-08-2017 16:00 door Wrangler.
Vraagje, aangezien er geen limiet is. Is prijs op aanvraag toegestaan? Ik lees indicatie welkom, dus niet verplicht?
Als ik aan Engeland denk, komen al snel beelden naar boven van constant slecht weer en regen. Desondanks worden er decennialang nergens zoveel cabrio's en roadsters verkocht als daar. Echte bikkels dus, die Engelsen. Een echte Jolly, geïnspireerd op de Italiaanse Fiat 500 variant zal voor de Engelsen normaal gesproken echt een stapje te ver zijn omdat er helemaal geen dak bij zit. Toch is er iemand geweest die de van zichzelf al bijzondere Riley Elf heeft verzaagd tot een echte Jolly. De fantastische kleurstelling doet overal waar je rijdt meteen de zon schijnen:

1968 Riley Elf Jolly











This cheeky little creation started life as a standard Riley Elf which in itself was essentially a more luxurious booted version of the Austin Mini. It has been given the full Jolly treatment with welded up and cut-down doors and the roof and side windows removed and cast aside for sunshine-only duty. The quality of the conversion is top rate and the car could easily be mistaken for a coachbuilt example. The paint is excellent with fine quality finishing and detailing. It rides on a set of Minilite-style alloys with low-profile tires. The body has been de-bumpered but retains the distinct Riley radiator grille and very good quality chrome mirrors and headlamp rings.The interior features a very nicely finished wood dash a quality wood-rimmed Mountney steering wheel and matching custom wood rails which trim out the cockpit. Front and rear seats have been recovered in stripe pattern marine-quality canvas to hold up to the rigors of sun exposure and beach duty while the floors are line with natural coco-fiber floor mats. The interior is quite nicely detailed and well executed with chrome hardware and handy map pockets built into the side panels. It even includes a surf board that has been finished to match the interior.It is mechanically very strong and is “turn-key” and ready for enjoyment. Restoration and service receipts are included which show a very recent engine rebuild. The engine compartment is very clean and well-presented. Simple cheeky and fun this Elf presents in excellent condition having been part of a special exhibition of beach cars at the 2015 Amelia Island Concours d’Elegance. It is a high quality conversion that brilliantly captures the essence of the Jolly.

$ 57.500 = € 48.875,-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-08-2017 08:14 door smarter.
In de jaren '60 begon BMC met de Cooper series deel te nemen aan rally's tegen de toen gevestigde namen met hun grote bakken. Ze hadden bijna onmiddellijk succes met hun kleine, wendbare Mini. Dat was destijds zo'n prestatie dat ik wel een vroeg exemplaar, waar daadwerkelijk mee gerallied is w moet inzenden:

1965 Mini Cooper





Prijs: € 39.900,00
Bouwjaar: 1965
Fahrzeugbeschreibung
Wahrscheinlich kennen die meisten die Geschichte von David gegen Goliath als die Minis 1964 die Konkurenz von Mercedes, Porsche, Ford, Renault, Citroën und Saab hinter sich ließ.
Unser BMC Mini Cooper hat schwedische FIA-Papiere und Rennen/Rallye-Geschichte!
Der originale Cooper wurde in den 60er und 70er Jahre auf mehrere Rallies in Schweden gefahren.
Der heiße Mini ist ausgestattet mit doppeltem Kraftstofftank, zwei SU-Vergasern, Halda Tripmaster, Cobra-Schalensitze, Dach Licht, vier-Punkt-Gurte, Scheibenbremsen,Rally Reifen, Stoppuhr, Works Armaturenbrett, 4 Lucas Zusatzscheinwerfern mit entsprechenden Abdeckungen, geradem Auspuff, Scheibenbremsanlage, Spaghetti Auspuffkrümmer, Unterfahrschutz, Feuerlöscher, etc..






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-08-2017 17:55 door Zonder Mazda met BMW.
Leuk bedacht, dit onderwerp. Wordt nog lastig kiezen.
Quote
Pink Panther
Vraagje, aangezien er geen limiet is. Is prijs op aanvraag toegestaan? Ik lees indicatie welkom, dus niet verplicht?

Tis toch altijd fijn om te weten wat iets kost, tis tenslotte een occasion wedstijd.
Prijs zelf niet verplicht, indicatie wel.
Mijn inzending gaat naar de Countryman, omdat ik de Mini het leukst vind als Estate/Van/Countryman/Clubman enz. waarvan ik deze het mooiste vind.

Austin Mini 1000 Countryman


Kilometerstand: 16.242 km
Bouwjaar: 1969
Prijs: € 26.950,-
Locatie: Brummen, Nederland











Link naar advertentie



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-08-2017 21:32 door Probenator.
1971 Nimrod

De Mini is een prachtig ontwerp. Waarom je dan dit zou willen is mij een raadsel. Zo'n kitcar is echter wel net zo Brits als de Mini zelf, en je kan er zelfs mee het water in, al is dat eenmalig.

[www.carandclassic.co.uk]











FOR SALE

1971 Morris Mini Based Nimrod
Definitely no more then 15 mini based nimrods were built from 1969 to somewhere in the 1980s
There are only a few survivors.

850cc engine
4 speed manual
Free road tax
Classic car insurance

Mot until 20th June 2018 no advisory

Looking for £3850 O.n.o



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-08-2017 13:44 door rzasa.
Huidige inzendingen zijn:

Pink Panther 1994 goedgekeurd, ik mis alleen nog de motivatie.
Zadelsnuiver 1988 goedgekeurd en compleet.
929v6 1975 goedgekeurd, ik mis alleen nog de motivatie.
Wrangler 1976 goedgekeurd en compleet.
Smarter 1968 goedgekeurd, ik mis alleen nog wat meer foto's en de motivatie.
Zonder Matra met Bmw 1965 goedgekeurd en compleet.
Probenator 1969 goedgekeurd en compleet.
Rzasa 1971 goedgekeurd, ik mis alleen nog de motivatie.

Leuke inzendingen totnutoe!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-08-2017 10:08 door Wrangler.
Het zou je verbazen, maar tussen 1971 en 1990 was er geen officiële Mini 'Cooper' leverbaar. ERA, een Brits bedrijf dat zijn pluimen in de jaren '50 had verdiend met Spartaanse race-auto's, zag een (Turbo-)gat in de markt en ontwikkelde de Mini Turbo. De ERA Mini werd aangedreven door een 1300cc MG Metro-turbomotor, hetgeen een behoorlijk acceptabele topsnelheid van 185 km/u opleverde. Naast de motor werden ook de ophanging, de remmen, het olie- en het koelsysteem grondig onder handen genomen. Uiterlijk waren de ERA Turbo's makkelijk herkenbaar door hun agressieve jaren '80 bodykit. Ook in het interieur werden kosten noch moeite gespaard om er iets bijzonders van te maken, met o.m. een specifiek, luxueus dashboard, dat net zoals de stoelen werd overtrokken in Conolly-leder. De ERA Mini werd opmerkelijk genoeg via de officiële Rover-dealers, maar werd omwille van de stevige prijs nooit een groot succes. In 1991 kwam Mini opnieuw zelf met een (veel goedkopere) Cooper op de markt, waarna het doek definitief viel over de ERA Turbo, na amper 436 verkochte exemplaren. Een echte zeldzaamheid dus, vandaar dat goeie en mooie ERA's tegenwoordig een aardige duit moeten opleveren:

1989 ERA Mini Turbo

[www.pistonheads.com]











£ 24.995




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-08-2017 13:16 door Escher.
Quote
Wrangler
Quote
Pink Panther
Vraagje, aangezien er geen limiet is. Is prijs op aanvraag toegestaan? Ik lees indicatie welkom, dus niet verplicht?

Tis toch altijd fijn om te weten wat iets kost, tis tenslotte een occasion wedstijd.
Prijs zelf niet verplicht, indicatie wel.

Jammer, anders had ik een van deze 2 ingezonden.
Quote
Pink Panther

Jammer, anders had ik een van deze 2 ingezonden.

Je kan natuurlijk altijd even een mailtje sturen voor een prijsindicatie thumbs up
-Dubbelpost-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2017 00:01 door Spekky.
Motivatie: Hiermee kan ik de catering op de meeting verzorgen en er daarna een leuk klein goedkoop en belastingvrij campertje maken.

Austin Mini Pickup

Bouwjaar: 1972, Prijs: £ 22,250



Quote
Escher
Het zou je verbazen, maar tussen 1971 en 1990 was er geen officiële Mini 'Cooper' leverbaar.

Wel de Clubman 1275GT (eigenlijk gewoon Mini 1275GT) en de Innocenti is gewoon doorgeleverd.
Dus geen officiële Mini Cooper.

Ik vind dat wissertje achterop trouwens geen gezicht!
Update:

Pink Panther 1994 goedgekeurd, ik mis alleen nog de motivatie.
Zadelsnuiver 1988 goedgekeurd en compleet.
929v6 1975 goedgekeurd, ik mis alleen nog de motivatie.
Wrangler 1976 goedgekeurd en compleet.
Smarter 1968 goedgekeurd, ik mis alleen nog wat meer foto's en de motivatie.
Zonder Matra met Bmw 1965 goedgekeurd en compleet.
Probenator 1969 goedgekeurd en compleet.
Rzasa 1971 goedgekeurd, ik mis alleen nog de motivatie.
Escher 1989 goedgekeurd en compleet.
Spekky 1972 goedgekeurd en compleet.

Willen PP, 929V6, Smarter en Rzasa nog de moeite nemen een motivatie toe te voegen.
Een persoonlijk randje aan de inzending wordt zeer gewaardeerd.
Alvast bedankt.
Staat wel een motivatie bij. Hopelijk is die voldoende.
Quote
rzasa
Staat wel een motivatie bij. Hopelijk is die voldoende.

Prima in orde zo, bedankt.
Quote
Wrangler
Update:

Pink Panther 1994 goedgekeurd, ik mis alleen nog de motivatie.
Zadelsnuiver 1988 goedgekeurd en compleet.
929v6 1975 goedgekeurd, ik mis alleen nog de motivatie.
Wrangler 1976 goedgekeurd en compleet.
Smarter 1968 goedgekeurd en compleet.
Zonder Matra met Bmw 1965 goedgekeurd en compleet.
Probenator 1969 goedgekeurd en compleet.
Rzasa 1971 goedgekeurd en compleet.
Escher 1989 goedgekeurd en compleet.
Spekky 1972 goedgekeurd en compleet.

Willen PP en 929V6 graag een motivatie toevoegen.
Een persoonlijk randje aan de inzending wordt zeer gewaardeerd.
Alvast bedankt.
Over het algemeen ben ik geen Mini-fan. Ik vind het zonde dat zo'n merk is verworden tot een mode-accessoire aan de prijs van een 3-serie.
Waar ik wel fan van ben is het motto, "als je iets doet, doe het dan goed". Als ik daarom heel hip rond zou rijden in een Mini, doe er dan gelijk ook maar eentje met (heel hip) een belachelijk lange naam, zo'n dikke en schreeuwerige dat je hem zelfs in Blaricum of Laren zó terugvindt bij de Appie. Omdat we toch Hollanders blijven en het een hele smak geld is moet er ook nog een snufje praktisch nut aanzitten. Dat alles schreeuwt om een Mini Countryman John Cooper Works.



Dit mooie stukje patsbezit (bouwjaar 2014) is hier te koop voor (slik) €35.900, inderdaad, nog geen €2500 minder dan een fonkelnieuwe 3-serie.
........



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-08-2017 13:12 door 740estate.
Fijne inzending 740Estate, echter had Pink Panther aanspraak gemaakt op bouwjaar 1994 met zijn inzending.

edit: De inzending Afentoe is goedgekeurd.

edit 2: Mocht Pink Panther een prijsindicatie hebben van de Mini Fastback is er niets aan de hand.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-08-2017 13:59 door Wrangler.
Quote
Wrangler
Fijne inzending 740Estate, echter had Pink Panther aanspraak gemaakt op bouwjaar 1994 met zijn inzending.

edit: De inzending Afentoe is goedgekeurd.

edit 2: Mocht Pink Panther een prijsindicatie hebben van de Mini Fastback is er niets aan de hand.

Ik wil wel wijzigen, graag zelfs, maar heb geen prijsinfo. Ga dat ook niet doen, ben zelf ondernemer en zit ook niet te wachten op zinloos werk.

Maar dat zal voor 740Estate niets veranderen, hij heeft namelijk ook geen prijsinfo. Die je oorspronkelijk ook niet vroeg.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-08-2017 21:18 door Pink Panther.
Quote
Pink Panther
Die je oorspronkelijk ook niet vroeg.

Staat bij elke occasionwedstrijd in de vaste regels:

Quote

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
Quote
929V6
Quote
Pink Panther
Die je oorspronkelijk ook niet vroeg.

Staat bij elke occasionwedstrijd in de vaste regels:

Quote

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.

Weet ik, maar omdat er specifiek in de wedstrijdregels van deze wedstrijd staat prijsindicatie welkom, ga je anders denken.
740 Estate : momenteel is deze inzending afgekeurd, er is nog tijd voor een andere Mini.

Edit: Pink Panther 1994 inzending goedgekeurd en compleet.

Edit 2 : Er is een kans dat ik vanavond rond 20.00 uur niet gelegen ben het rijtje te maken, wegens dat ik onverwacht naar een bezoekuur in het ziekenhuis zal moeten.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-08-2017 08:31 door Wrangler.
Na wat gedoe met inloggen, hierbij toch mij inzending drinking smiley

Hoewel de zomer dit jaar nog niet echt van de grond komt, is een buggy hoe dan ook een geweldig apparaat.
De buggy op basis van de Mini, de Mini Moke, gaaf van knulligheid. Veel verder dan de eerste beste duin kom je niet.
Maar zijn aaibaarheid maakt alles meer dan goed! De auto waar het in dit geval om gaat:

Mini Moke

Te koop voor €18.750,-
Bouwjaar 1987










Nog ff snel in de lunchbreak gezocht, maar kan geen leuke inzending vinden die ik het inzenden waard vind. Helaas.
Quote
740estate

Nog ff snel in de lunchbreak gezocht, maar kan geen leuke inzending vinden die ik het inzenden waard vind. Helaas.

Jammer, wel een erg leuke vondst!
Pink Panther 1994 goedgekeurd, en compleet.
Zadelsnuiver 1988 goedgekeurd en compleet.
929v6 1975 goedgekeurd, en compleet.
Wrangler 1976 goedgekeurd en compleet.
Smarter 1968 goedgekeurd en compleet.
Zonder Matra met Bmw 1965 goedgekeurd en compleet.
Probenator 1969 goedgekeurd en compleet.
Rzasa 1971 goedgekeurd en compleet.
Escher 1989 goedgekeurd en compleet.
Spekky 1972 goedgekeurd en compleet.
Afentoe 2014 goedgekeurd en compleet.
F Mitsi 1987 goedgekeurd en compleet.

740 Estate afgekeurd wegens bouwjaar en ontbreken prijsindicatie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-08-2017 17:20 door Wrangler.
Het op een rijtje voor deze week :
Pink Panther : 1994 Hustler 6 space shuttle.
Quote

Waarom deze?
1e Omdat er toevallig een te koop staat, niet de mooiste uit de serie, maar vind ze maar eens.
2e Omdat er wel duidelijk stijlkenmerken van de Lagonda te zien zijn, maar waar de Lagonda een werkelijk prachtplaatje is, deze duidelijk niet 100% in verhouding is.
3e Omdat ze zeer onbekend zijn, buiten de UK niet geleverd.


Zadelsnuiver : 1988 Austin Mini Jet Black.
Quote

Ik ga voor deze vrij simpele '88er Austin Mini 1000 "Jet Black". Waarom? Het was simpelweg mijn eerste auto, was toendertijd helemaal verknocht aan de Mini; elke spreekbeurt op school ging over Mini's, elk boekje wat ik las ging over Mini's.. had zelfs op school een t-shirt gezeefdrukt met een Mini er op!
TK-51-HH, helaas bestaat ze niet meer..


929v6 : 1975 Innocenti Mini Matic
Quote

Bij Innocenti ligt het voor de hand om voor een Cooper of De Tomaso (hoewel, vind die maar eens in nette staat) te gaan, maar ook de gewone Italiaanse Mini's zijn niet te versmaden. Ze zijn interessant om de talloze verschillen met het Engelse origineel, zoals de koplampen, witte knipperlichten en grille, tochtruitjes, het kofferdeksel met een vierkante uitsparing voor de kentekenplaat en niet te vergeten de achterlichten met ingebouwde achteruitrijlichten die pas later hun weg vonden naar de Mini zoals wij 'm kennen. De zeldzame automaat maakt dit exemplaar extra bijzonder, maar ook prijzig:


Wrangler : 1976 Meredith Mini Convertible
Quote

Mini Cabrio aangepast met een Triumph Herald achterkant en een Escort mk3 voorkant, gewoon omdat het kan.
Wie verwacht dat een Mini zo zou eindigen?


Smarter : 1968 Riley Elf Jolly.
Quote

Als ik aan Engeland denk, komen al snel beelden naar boven van constant slecht weer en regen. Desondanks worden er decennialang nergens zoveel cabrio's en roadsters verkocht als daar. Echte bikkels dus, die Engelsen. Een echte Jolly, geïnspireerd op de Italiaanse Fiat 500 variant zal voor de Engelsen normaal gesproken echt een stapje te ver zijn omdat er helemaal geen dak bij zit. Toch is er iemand geweest die de van zichzelf al bijzondere Riley Elf heeft verzaagd tot een echte Jolly. De fantastische kleurstelling doet overal waar je rijdt meteen de zon schijnen:


Zonder Matra met Bmw : 1965 Mini Cooper
Quote

In de jaren '60 begon BMC met de Cooper series deel te nemen aan rally's tegen de toen gevestigde namen met hun grote bakken. Ze hadden bijna onmiddellijk succes met hun kleine, wendbare Mini. Dat was destijds zo'n prestatie dat ik wel een vroeg exemplaar, waar daadwerkelijk mee gerallied is w moet inzenden:


Probenator : 1969 Austin Mini 1000 Countryman
Quote

Mijn inzending gaat naar de Countryman, omdat ik de Mini het leukst vind als Estate/Van/Countryman/Clubman enz. waarvan ik deze het mooiste vind.


Rzasa : 1971 Nimrod
Quote

De Mini is een prachtig ontwerp. Waarom je dan dit zou willen is mij een raadsel. Zo'n kitcar is echter wel net zo Brits als de Mini zelf, en je kan er zelfs mee het water in, al is dat eenmalig.


Escher : 1989 Era Mini Turbo
Quote

Het zou je verbazen, maar tussen 1971 en 1990 was er geen officiële Mini 'Cooper' leverbaar. ERA, een Brits bedrijf dat zijn pluimen in de jaren '50 had verdiend met Spartaanse race-auto's, zag een (Turbo-)gat in de markt en ontwikkelde de Mini Turbo. De ERA Mini werd aangedreven door een 1300cc MG Metro-turbomotor, hetgeen een behoorlijk acceptabele topsnelheid van 185 km/u opleverde. Naast de motor werden ook de ophanging, de remmen, het olie- en het koelsysteem grondig onder handen genomen. Uiterlijk waren de ERA Turbo's makkelijk herkenbaar door hun agressieve jaren '80 bodykit. Ook in het interieur werden kosten noch moeite gespaard om er iets bijzonders van te maken, met o.m. een specifiek, luxueus dashboard, dat net zoals de stoelen werd overtrokken in Conolly-leder. De ERA Mini werd opmerkelijk genoeg via de officiële Rover-dealers, maar werd omwille van de stevige prijs nooit een groot succes. In 1991 kwam Mini opnieuw zelf met een (veel goedkopere) Cooper op de markt, waarna het doek definitief viel over de ERA Turbo, na amper 436 verkochte exemplaren. Een echte zeldzaamheid dus, vandaar dat goeie en mooie ERA's tegenwoordig een aardige duit moeten opleveren:


Spekky : 1972 Austin Mini Pickup
Quote

Motivatie: Hiermee kan ik de catering op de meeting verzorgen en er daarna een leuk klein goedkoop en belastingvrij campertje maken.


Afentoe : 2014 Mini Countryman John Cooper Works
Quote

Over het algemeen ben ik geen Mini-fan. Ik vind het zonde dat zo'n merk is verworden tot een mode-accessoire aan de prijs van een 3-serie.
Waar ik wel fan van ben is het motto, "als je iets doet, doe het dan goed". Als ik daarom heel hip rond zou rijden in een Mini, doe er dan gelijk ook maar eentje met (heel hip) een belachelijk lange naam, zo'n dikke en schreeuwerige dat je hem zelfs in Blaricum of Laren zó terugvindt bij de Appie. Omdat we toch Hollanders blijven en het een hele smak geld is moet er ook nog een snufje praktisch nut aanzitten. Dat alles schreeuwt om een Mini Countryman John Cooper Works.


F Mitsi : 1987 Mini Moke
Quote

Hoewel de zomer dit jaar nog niet echt van de grond komt, is een buggy hoe dan ook een geweldig apparaat.
De buggy op basis van de Mini, de Mini Moke, gaaf van knulligheid. Veel verder dan de eerste beste duin kom je niet.
Maar zijn aaibaarheid maakt alles meer dan goed! De auto waar het in dit geval om gaat:
1 Escher : 1989 Era Mini Turbo
2 929v6 : 1975 Innocenti Mini Matic
3 F Mitsi : 1987 Mini Moke
1. Spekky : 1972 Austin Mini Pickup - veel Engelser kan het niet.
2. Zadelsnuiver : 1988 Austin Mini Jet Black. - goudeerlijke originele Mini, alleen jammer van de Minilites i.p.v. de wieldoppen.
3. Afentoe : 2014 Mini Countryman John Cooper Works - toch leuk dat iemand de moed heeft om een moderne Mini in te zenden.winking smiley
Helaas is de WiFi op vakantie niet altijd top dus helaas niet ingezonden deze week maar wel effe stemmen

1) Escher : 1989 Era Mini Turbo
2) Afentoe : 2014 Mini Countryman John Cooper Works
3) Zonder Matra met Bmw : 1965 Mini Cooper
1. Spekky : 1972 Austin Mini Pickup
2. Escher : 1989 Era Mini Turbo
3. 1994 Hustler 6 space shuttle
1. Escher : 1989 Era Mini Turbo
2. 929v6 : 1975 Innocenti Mini Matic
3, Afentoe : 2014 Mini Countryman John Cooper Works
1e plaats: Probenator – Mini Countryman; als jij deze niet had ingezonden was ik waarschijnlijk voor een moderne Clubman gegaan. Van de originele oude Mini’s behoort dit model in mijn ogen tot de leuksten.
2e plaats: F Mitsi – Mini Moke; erg aandoenlijk ding, lijkt me puur gemaakt om te flaneren en is daar prima geschikt voor. Mooie inzending!
3e plaats: Wrangler – Meredith Mini; normaal gesproken ben ik niet zo van de huisvlijt, maar eerlijk is eerlijk, dit lijkt netjes gedaan. Omdat zelfs het eindresultaat lang niet zo tenenkrommend is als ik in eerste instantie zou denken bij de combi Mini-Escort-Herald een welverdiend punt.

Edit: gruwelijke taalfout



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-08-2017 22:35 door afentoe.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close