Occasionwedstrijd #449: GVJ gewonnen, Zadelsnuiver mag starten

Gepost door Pink Panther 


Welkom bij Occasionwedstrijd #449: Allemaal brass



Het is allemaal bras, hier in Zuid Nederland een synoniem voor een rommeltje, slechte kwaliteit.
Haal je er een s af, dan krijgen we een heel andere wedstrijd, wellicht met alleen maar carwash plaatjes met auto's en andere rondingen.
Zet je er echter een 2e s achter dan staat er ineens „brass". Het Engels voor messing, een mengsel van koper en zink (Brons is koper en tin). Zeer goed te bewerken, goed (warmte) geleidend en enorm corrosie bestendig.

De opdracht voor deze week:

Vorige week hadden we de (moderne) auto zonder grille.
We gaan nu opzoek naar een auto met een duidelijke grille en veel metaalkleurige delen, dit kan chrome, tin, messing, brons, koper of een ander metaal zijn.

De regels van deze week:

- Er moet een metalen grille zichtbaar zijn.
- Daarnaast moet minimaal 1 ander deel aan de buitenzijde van de auto duidelijk ongelakt zijn en uit een metaal gemaakt zijn.
- Bedrijfswagens zijn toegestaan.
- Bouwjaar tot 1940 en zo veel mogelijk origineel in die vorm gebouwd, dus geen hot-rods en andere customized projecten op basis van een vooroorlogs chassis..
- Daarmee ook een onbeperkt budget, valuta graag omrekenen in Euro's.
- Wereldwijd te koop.

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per model.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.



Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430 Reïncarnatie - Wouter82
431 What's in a name? - Zadelsnuiver
432 Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433 de rijdende kerstboom - Bobbeltje
434 Oudejaarslot - j.ko
435 Oud en Nieuw - singleframegrille
436 Bijna perfect maar…. - Paul Z
437 Gewoon zoals vroeger - GvJ
438 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441- Big diesel- Escher
442 - Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther



Inzenden kan tot woensdag 12 april, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 14 April, 20.00 uur.

Veel succes!




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-04-2017 21:00 door Pink Panther.
1924 Rolls-Royce Silver Ghost

Zelfs toen al het bijwoord voor comfort en luxe, al kun je dat vandaag de dag niet meer voorstellen. Wat een wagen!







Die motor alleen al! Wauw!

Het huidige bod zit op 68.000 euro. Maar ja onbeperkt budget. winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-04-2017 22:38 door Nico GTR.
1936 Delahaye 135 Competition 'Disappearing Top' by Figoni & Falaschi

[www.hemmings.com]















3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2017 13:31 door Escher.
@Escher:

- Bouwjaar tot 1940 en zo veel mogelijk origineel in die vorm gebouwd, dus geen hot-rods en andere customized projecten op basis van een vooroorlogs chassis..

Wel een prachtige Facelthumbs up
Is bouwjaar 1940 zelf ook toegestaan of alleen t/m 1939?
Hier had ik tot vandaag nog nooit van gehoord, maar ik ga voor een zeldzame fransoos in French blue;




Georges Irat 6CV Roadster




Georges Irat was een weinig bekende Franse fabrikant van touring- en sportwagens die voor het eerst verscheen in 1921 en verdween in 1953. Al die tijd blijft het een relatieve onbekendheid in autoland.
De productie begon in 1921 met een snelle touring, echter rond 1935 koerst Georges af op een financiële afgrond nadat een reeks van 8-cilinder Lycoming-aangedreven modellen werd geproduceerd. De kopers bleven weg.
Het tij keert toen hij door een nieuwe motorleverancier werd benaderd om hun producten te monteren. Motorfabrikant Godefroy & Levecque had behoefte aan een nieuwe klant voor hun “Ruby” 1100 cc watergekoelde viercilinder motor. De deal kwam met enige financiële steun en Irat sleutelde de motor in een nieuwe sportieve voorwielaangedreven roadster, de 6CV roadster.
De Ruby motor produceert 37 pk, is gekoppeld aan een 3-versnellingsbak en drijft de voorwielen aan. Persoonlijk vind ik het dashboard erg fraai, die klokken, materiaalgebruik en versnellingspookthumbs up. Grappig dat de 6CV Roadster maar 1 deur(tje) heeft. Eerst zelf instappen dan de passagier. Ongeveer 1500 exemplaren werden gebouwd tussen 1935 en 1939. Een bescheiden succes voor Georges Irat, welke hij nooit meer heeft weten te herhalen.









Jammer dat maar 5 foto's mogen worden geplaatst, prachtige foto's op de site van de verkoper.

1935
€ 54.000



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-04-2017 20:12 door Jp053.
Aan chroom geen gebrek bij deze prachtige

Mercedes 540 K Cabriolet A





1939 Mercedes-Benz 540 K Cabriolet A
Von besten Fachbetrieben restauriert
Neuwertiger Zustand
Vollsynchronisiertes 5-Gang-Getriebe ab Werk
Farbe Schwarz / silber
Interieur Rot
Typ Cabrio
Getriebeart Schaltung
Lenkung Links
Preis auf Anfrage -> is dit een probleem in een wedstrijd zonder budgetcap?






3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2017 10:41 door Zonder Mazda met BMW.
@zonder Mazda,

Maar waar is de grille?
Escher - helaas te jong, afkeur dus.

Quote
smarter
Is bouwjaar 1940 zelf ook toegestaan of alleen t/m 1939?
Tot 1940, dus 1940 niet meer. Echt vooroorlogs.

Zonder Mazda met BMW - prachtig ding, maar zoals 929v6 ook al zegt, geen grille. Helaas afkeur.
Er is voor mij één vooroorlogs automerk waar ik helemaal hotel de botel van word én volgens mij ook prima binnen de wedstrijd past maar kan er gewoon absoluut geen een vinden. Laatste exemplaar is in 2013 geveild geloof ik. We blijven zoeken..
Alfa Romeo 6C 2300 B Pescara Coupe 1937












Einer von nur 2 gebauten ! Das Schwesterfahrzeug ( 813819 ) wurde auf dem Int. Automobilsalon 1937 in Turin ( Salone dell`Automobile Torino / Italia ) präsentiert und mit dem 1. Platz prämiert .

Sehr schön dokumentiert . 1949 hat dieses Pescara Coupe noch an Bergrennen in den Dolomiten teilgenommen ,
von 2002 bis 2006 wurde dieses seltene Fahrzeug von ital. Spezialisten komplett restauriert . 2008 Villa d`Este , 2009 Pebble Beach , 2012 Kuweit
Concours d`Elegance - 1. Platz für das am Besten restaurierte Fahrzeug !

Preis auf Anfrage.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2017 11:02 door 740estate.
Quote
Pink Panther
Zonder Mazda met BMW - prachtig ding, maar zoals 929v6 ook al zegt, geen grille. Helaas afkeur.

inzending gewijzigd
Die mooi gepresenteerde auto's van Thiessen Berlin heb ik zelf laten staan omdat ik geen prijs kon vinden. Prijsindicatie is toch altijd verplicht?
Mooie en nette auto's daar. Qua prijsindicatie heb ik ook een melding in de inzending gezet.
Smaak is natuurlijk subjectief, maar wat is dit gaaf: Duitse toptechniek gehuld in een schitterende Franse haute Couture jas van carrosseriebouwer Saoutchik.

Dat er vlak voor de oorlog flinke stappen gemaakt werden qua techniek en design is haast algemeen bekend, maar ruim 10 jaar eerder, eind jaren 20 moet deze Mercedes-Benz 680 S met Franse Saoutchik body welhaast buitenaards geweest zijn: 6.789cc supercharged 6-in-lijn met bovenliggende nokkenas en 180pk en een topsnelheid boven de 180km/h waren toen echt ongekend. WOW!:

1928 Mercedes-Benz 680 S Torpedo-Sport Avant-Garde by Saoutchik







A true design masterpiece, the 1928 Mercedes-Benz 680 S Torpedo-Sport Avant-Garde, chassis no. 35949, is the undisputed star attraction of RM’s upcoming Villa Erba sale. One of Saoutchik’s most incredible designs, the car is the sole survivor of just three examples constructed with a short-windshield design, and represents the perfect combination of German engineering and French Avant-Garde styling. From a visual perspective, it is simply breathtaking; devoid of any running boards, it combines swooping front fenders with highly polished German Silver trim, a low windshield, and a disappearing convertible top. Inside, reptile-skin seats and intricate wood accents, including a large wood-rimmed steering wheel, give a heightened sense of luxury.

Shown at the 1929 New York Auto Salon, 35949 was purchased new by Frederick Henry Bedford Jr., the director of Standard Oil, and went on to remain in his family’s loving ownership for over seven and a half decades. In 2008, the stunning Mercedes-Benz made its way into the collection of Paul and Chris Andrews, who commissioned esteemed restoration firm, Paul Russell & Company, to complete a meticulous, body-off restoration—the supreme quality of which saw it awarded 100 points at the 2012 Pebble Beach Concours d’Elegance and claim the event’s coveted Best of Show trophy. Following its triumph at Pebble Beach, 35949 went on to earn numerous other accolades around the globe, including ‘Restoration of the Year’ at the 2012 International Historic Motoring Awards, First in Class at the 2013 Concorso d’Eleganza Villa d’Este, and the Mercedes-Benz Star of Excellence at the 2014 Amelia Island Concours d’Elegance. Presented in spectacular condition and no stranger to the spotlight, it comes to Villa Erba offered from one of America’s foremost collections (Est. €6.500.000 - €8.000.000).

“It’s a distinct honor to present this very special Mercedes-Benz at our Lake Como sale,” comments Shelby Myers, Car Specialist, RM Sotheby’s. “A true show-stopper, not only is it one of the most stunning automobiles to ever wear the Mercedes-Benz three-pointed star, but also one of the most memorable concours starlets of the 21st century, making it a perfect fit to the Concorso d’Eleganza weekend. It’s also a terrific candidate for long-distance touring. If you’re in the market for a car that offers a sensational blend of style and performance, it doesn’t get much better than this!”

Te koop op 21 mei op de Villa Erba veiling van Sotheby's, geschatte opbrengst € 6.500.000 - € 8.000.000,-...



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2017 21:44 door smarter.
Talbot Lago


To be offered at auction at RM Sotheby’s Villa Erba event, May 27, 2017.
Considered by many to be one of the most attractie automotive designs of all time, the Talbot-Lago T150-C SS Coupe by Figoni et Falaschi is nothing short of an Art Deco masterpiece on wheels. Produced in 1937, this is the second car built with covered front fenders according to Claude Figoni and has remained in Switzerland for the vast majority of its life. Restored to concours standards in 2002 by Atelier et Carosserie de Tourraine, under its current, Swiss ownership, it remains today as one of the most spectacular automotive designs the world has ever seen.









Zo'n verzamelstuk is wel prachtig, maar in mijn ogen is een oldtimer het leukst als hij representatief is voor het straatbeeld van zijn tijd en als je er zonder bezwaar een langere rit mee kunt maken. Deze Citroën uit het introductiejaar van de Traction Avant lijkt me daar prima geschikt voor:

Citroën 10 "Rosalie" 1934 (klik!)







€ 14.950,-
Tussen al dit moois mag dit merk niet ontbreken.

Isotta-Fraschini Tipo 8A SS
cabriolet - 1928 - P.O.A.


Deze firma is onder auto liefhebbers bekend van de veelal vooroorlogse productie van zeer luxe automobielen. Welke met name veel werden geëxporteerd naar de VS. Opgericht in 1900 en nog steeds bestaand! Echter niet meer in de productie van luxe auto's, maar van zeer grote dieselmotoren voor o.a. schepen en spoorwegen.

Deze versie werd ook in de VS verkocht, maar is daarna terug naar Europa gekomen. Begrijp alleen het rechtse stuur niet. Want met de introductie van de T-Ford werd ook in de VS het stuur links de standaard, alhoewel men daarvoor ook al rechts reed!











Hier te koop



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-04-2017 22:04 door Pink Panther.
Kanonnen wat een mooi spul! Toch nog ff opnieuw zoeken....
@Jp053,

Nee man, laten staan dat ding!
Geen prijs is wat mij betreft geen probleem deze wedstrijd. Meer van dit soort pareltjes zijn welkom.thumbs up
Als we dan toch deze keer de mooiste te veilen auto's mogen plaatsen zonder prijsindicatie: Inzenzing gewijzigd!
Vooroorlogs? Dan is er maar één merk waarvan ik echt kan watertanden: Duesenberg! Een Amerikaans merk voor de rich and famous, boordevol luxe en met indrukwekkende prestaties waaraan geen enkele andere auto kon tippen. Sinds ik er bij Louwman één heb zien staan, ben ik fan van het merk. Werkelijk adembenemend mooi.

Ik vond een prachtige Model J met een carrosserie van de Franse bouwer Franay. Achter de verchroomde grille zit een 8-cilinder lijnmotor met een voor die tijd onvoorstelbare 265 pk. De afwerking was buitengewoon.

Duesenberg J Franay Sunroof Berline
1933 - $ 1.100.000 - € 1.038.667











Kijk vooral ook even naar alle foto's bij de advertentie, er staan prachtige details op! Ook de volledige beschrijving is de moeite van het lezen waard.




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2017 19:27 door j.ko.
Auburn 851 Dual-Ratio Phaeton Sedan

Bouwjaar (EZ) 1935, Tacho Stand: 6483, Prijs: € 149.500,-

Die Auburn gehörten in der damaligen Zeit zu dem high-society Fahrzeugen und sind bis heute immer noch sehr begehrte Automobile.
Es wurden in 1935/1936 nur 500 Auburn gebaut, hierdurch ist der Auburn ein sehr begehrtes Sammlerobjekt.
Dieser Wunderschöne 1935 Auburn 851 Phaeton Sedan war und ist immer noch ein sehr edles Fahrzeug für die "Upper Class"
Das der Auburn Matching Numbers ist macht ihm sehr attraktiv.
Der Zustand von dem Auburn ist einmalig, man kann sehen das der Auburn vor nicht al zu langer zeit mal gründlich und mit viel auge fürs Detail restauriert wurde.
Die Lackierung in einer 2-tone Farbkombination von Grün und dunkel Grün gibt dem Auburn einen sehr edlen Flair und der Zustand von der Lackierung ist ausgezeichnet.
Das viele Edle Chrom am Auburn ist genau wie die Lackierung in einen sehr guten Zustand und glänzt sehr schön.
Auffällig sind die 30'r Jahre Fahrzeug durch ihre schöne Formen, Edle Reservereifen links und rechts auf dem Fenders, tritt Bretter und Edle Linien.
Angetrieben wird der Auburn von einen Matching Numbers "Lycoming straight eight" Motor mit 4.6 Liter und 115 PS.
Geschaltet wird mit ein 3-gang Synchromesh Getriebe in Kombination mit ein Dual Ratio Differenzial.
Dieser Auburn ist ein "Phaeton Sedan" von wegen sein 4 Türen "Suicide doors" Body.
Das Kabrio Verdeck von dem Auburn Phaeton ist absolut neuwertig und das schicke Sonnenland dach passt perfekt zu der schönen Grünen Lackierung.
Die Innenausstattung vom Auburn ist wie original echt Leder und in einen erstklassigen Zustand und sehr bequem.
Der Auburn steht sehr schön dar auf seinen Original Speichen Felgen mit edle breite weiß wand Bereifung.
TÜV/H-Zulassungsabnahme gg. Aufpreis möglich






En nog 142 foto's in de advertentie.
Er staat al heel wat moois tussen de inzendingen, maar het leeuwendeel was en is voor de gewone man onbetaalbaar... Ik kies dit keer voor een relatief betaalbaar icoon dat er eigenhandig voor heeft gezorgd dat een auto voor de gewone Brit ineens een stuk dichterbij kwam, de Austin 7.





Hier te koop voor slechts 10995 Pound Sterling (zal rond 14-15k in euro's zijn).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2017 21:30 door afentoe.
Moet het perse een grill zijn of mag een kale radiateur ook?
Quote
stoterstangen90
Moet het perse een grill zijn of mag een kale radiateur ook?

Bij deze auto's is dit vaak al het geval, er staan al wat inzendingen tussen waarbij de radiator goed zichtbaar is. Mits een soort omkadering zie ik geen probleem.
Quote
Jp053
Kanonnen wat een mooi spul! Toch nog ff opnieuw zoeken....

Ik laat de Georges Irat 6CV Roadster staan. omdat ie lekker anders is dan de andere inzendingen. Heb meer info gevonden, toegevoegd.
Klein, onbekend en uniek met liefst 37 pk smiling smiley voor een in verhouding zacht prijsje.
1937 Cord 812 SC Phaeton - Veiling 21 april 2017

[www.worldwide-auctioneers.com]

Filmpje!

Normaal schrijf ik altijd een heel verhaal bij m'n inzendingen, deze keer laat ik de foto's aan het woord..









Ik heb eerlijk gezegd niets met de vooroorlogse wagens...
Daarom gewoon maar iets gezocht dat zoveel mogelijk ana de opgave beantwoordt:
Quote

Zet je er echter een 2e s achter dan staat er ineens „brass". Het Engels voor messing, een mengsel van koper en zink (Brons is koper en tin). Zeer goed te bewerken, goed (warmte) geleidend en enorm corrosie bestendig.
dus een oude wagen met een overdaad aan messing...




Ford M Model T Messingmodell



€ 67.500,-
01/1911
15 kW (20 PK)
Benzine



Autobedrijf Oldtimerstadel Aubele

Tel.: +49 (0)7302 - 756.90.82
D 89284 Pfaffenhofen



Carrosserietype:Cabriolet
Transmissie:Halfautomaat
Aandrijving:chter
Versnellingen:2
Cilinderinhoud:2884 cm³
Cilinder:4
Brandstof:Benzine
Kleur:weiss
Bekleding:Volledig leder Rood



Alfons Aubele, Kfz.-Meister mit 48 Jahren Berufserfahrung.
Oldtimer vom alten Hasen. Ja Sie lesen richtig. Die Erfahrung mit Fahrzeugen älterer Baujahre macht es aus. So bekommen Sie bei uns immer Fahrzeuge, die durch erfahrene und sachkundige Hände überprüft, instandgesetzt, gewartet und eingestellt sind.
Verlassen Sie sich darauf.

Ford Model T Roadster Messingmodell

Baujahr 1911, noch in Handarbeit gefertigt.
Dieser noch von Hand hergestellte Ford T Commerzial ? Roadster mit Schwiegermuttersitz, der keine Türen besitzt, erstrahlt durch seine üppige Messingausstattung.
Dieses mit Messing voll bestückte Model T war durch seine äußerst gute Ausstattung ein Fahrzeug für gut betuchte Besitzer.
Nach geraumer Zeit, als mehr und mehr die Elektrik in die Autos einzog, wurden in dieses Fahrzeug ein Anlasser und eine Lichtmaschine nachgerüstet.
Das Dach ist komplett neu, die Lackierung gut erhalten.
Die aus Messing gefertigten Karbid ? Hauptscheinwerfer, die Petroleum Seitenlampen und Rücklicht, der Messing ? Karbidgenerator, sowie die Messing ? Trittplatten und viele weitere Messingteile machen das Fahrzeug richtig exklusiv und ist ein Highlite für echte Kenner.
Alfons Aubele, Kfz.-Meister mit 48 Jahren FORD - Erfahrung im eigenen Ford - Autohaus.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-04-2017 10:25 door British Racing Green.
Hmm, wordt nog lastig dit. Alles wat ik ken is al ingezonden (alleen in sommige gevallen in de naar mijn idee minder geslaagde variant). Waar ligt ergens de grens? Sommige modellen zijn in dusdanig verschillende varianten uitgebracht dat het tegenwoordig verschillende modellen zou betreffen. Daarentegen zijn sommige nieuwe 'modellen' weer eerder facelifts, zoals bijv. de Auburn 851 en 852.
Volgens mij is er vooral op Europees gebied nog genoeg te vinden, ook bekende merken/modellen. Bovendien hoeft niet alles in de Pebble Beach-categorie te vallen, het budget is dan wel ongelimiteerd maar er is ook geen ondergrens.
Quote
929V6
Volgens mij is er vooral op Europees gebied nog genoeg te vinden, ook bekende merken/modellen. Bovendien hoeft niet alles in de Pebble Beach-categorie te vallen, het budget is dan wel ongelimiteerd maar er is ook geen ondergrens.
Het ging mij ook meer om de vraag. winking smiley Om een modern voorbeeld aan te halen: kan je bijvoorbeeld een C3 Pluriel inzenden als er al een C3 Picasso is ingezonden of is de stelling dat er dan al een C3 is ingezonden? Zeker in de vooroorlogse jaren zijn er heel verschillende auto's/koetswerken gebouwd op eenzelfde chassis. Waar moet ik die grens ongeveer leggen t.o.v. wat al ingezonden is zeg maar?
Om het mezelf niet te makkelijk te maken ben ik op zoek gegaan naar een auto met niet enkel wat chromen accenten buiten de grote metalen grille.
Zodoende kwam ik terecht bij een haast vergeten merk uit het land van friet, bier en chocolade.

Minerva AB met Park Ward Roadster carosserie
Bouwjaar 1925




Het betreft hier een bijzonder fraaie en zeer goed verzorgde Minerva “AB” roadster van het bouwjaar 1925. Deze “AB” is lang geleden in Nieuw-Zeeland teruggevonden. De auto beschikt over een door “Park Ward” gebouwde roadster body met een fraaie vormgeving. Meestal had dit type body zeer smalle deurtjes en moest de chauffeur voorover buigen om te kunnen uitstappen, wat bij deze auto niet het geval is. Deze bijzondere Minerva beschikt over de befaamde “Knight schuivenmotor” ( 20 pk) die in een zeer goede staat verkeert. De auto is zeer goed werkend en rijdend. Carrosserie verkeert in een goede staat met heerlijk patina. De laatste eigenaar heeft de auto zeer lang in zijn bezit gehad en er regelmatig mee gereden. Zeldzame en prachtige Minerva.







HIER TE KOOP

Voor slechts €122.500,-
Edit: oh, lees over de bouwjaarvereiste heen. sad smiley Dan is 1971 iets te nieuw.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-04-2017 11:48 door Auto-fan.
Weer allemaal mooie inzendingen gezien, aangezien ik niet zo thuis ben in de vooroorloogse auto's ken ik er een hoop niet, wel vind ik ze stuk voor stuk bijzonder en mooi. Ik ga deze week voor een model wat ik wel ken en erg mooi vindt.

Dit exemplaar staat bij de alom bekende Nico Aaldering in Brummen.

Citroen Traction Avant 11 BL Cabriolet

Prijs: € 98.000,-
Bouwjaar: 1939
Kilometerstand: 6.923 km











Link naar advertentie
Even een goedkeurings check.

En ja, klaar, alles goedgekeurd. smileys with beer

Nu zelf nog even kijken of ik de V16 laat staan.

Quote
Auto-fan
Quote
929V6
Volgens mij is er vooral op Europees gebied nog genoeg te vinden, ook bekende merken/modellen. Bovendien hoeft niet alles in de Pebble Beach-categorie te vallen, het budget is dan wel ongelimiteerd maar er is ook geen ondergrens.
Het ging mij ook meer om de vraag. winking smiley Om een modern voorbeeld aan te halen: kan je bijvoorbeeld een C3 Pluriel inzenden als er al een C3 Picasso is ingezonden of is de stelling dat er dan al een C3 is ingezonden? Zeker in de vooroorlogse jaren zijn er heel verschillende auto's/koetswerken gebouwd op eenzelfde chassis. Waar moet ik die grens ongeveer leggen t.o.v. wat al ingezonden is zeg maar?

Voor de oorlog kon je nog bij veel fabrikanten een chassis bestellen, sterker nog, er waren zelfs fabrikanten die nauwelijks zelf opbouwen leverden.
Dus als er duidelijk een andere carrosseriebouwer / designer bezig is geweest, keur ik het goed.
Anonieme bezoeker
Re: Occasionwedstrijd #449: Allemaal brass
10-04-2017 23:16
1939 Delahaye 135C Competition Roadster












Part of a small Spanish collection; the car has been used only once or twice a year at a local race track that has been privately rented for the day. The powerful engine allied to minimalist bodywork makes for an exhilarating driving experience.

The car is a magical & visceral experience to drive. It is of course very light & extremely fast by pre-war standards. The gear box is easy to change & the steering light precise & direct. The straight through exhaust has a raucous bark to it.

fantastische plaatjes € 322.000



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-04-2017 23:17 door singleframegrille.
Okee, inzending gewijzigd en eerlijk gezegd zit ik aan of over het randje van mijn eigen wedstrijd regels.

We gaan dus de zaken omdraaien, jullie mogen bepalen of ie goedgekeurd wordt, een grille heeft ie nauwelijks. spinning smiley sticking its tongue out
Delage GP - 1931
€230000,-

Advert Type: For Sale
Category: Classic Cars
Make: Delage
Model (alt): GP
Year: 1931
Country: Belgium
Region: International
Telephone: 0032 11 69 58 44
Status: Trade
Listing Date: 28-Feb-2017
Ref: C558532

Fantastic Delage GP, fully restored, alluminium body, leather bucket seat, twin cam ethanol combusted Offenhauser engine, 4 speed gearbox, vented drumbrakes, wire wheels, etc... Outstanding condition!

En meer foto's op hun eigen website.













2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-04-2017 08:01 door Auto-fan.
Quote
Pink Panther
Okee, inzending gewijzigd en eerlijk gezegd zit ik aan of over het randje van mijn eigen wedstrijd regels.

We gaan dus de zaken omdraaien, jullie mogen bepalen of ie goedgekeurd wordt, een grille heeft ie nauwelijks. spinning smiley sticking its tongue out

Beschouw je een grille zelf als een apart onderdeel?
Quote
929V6
Quote
Pink Panther
Okee, inzending gewijzigd en eerlijk gezegd zit ik aan of over het randje van mijn eigen wedstrijd regels.

We gaan dus de zaken omdraaien, jullie mogen bepalen of ie goedgekeurd wordt, een grille heeft ie nauwelijks. spinning smiley sticking its tongue out

Beschouw je een grille zelf als een apart onderdeel?

Niet in deze wedstrijd zoals al eerder gemeld. Want zeker in de 1e decennia was de techniek leidend en kwam de vormgeving daarna pas.
De radiateur hangt daar gewoon vooraan en dan zitten er 3 streepjes voor lucht in de motorkap.....hmmmmm. eye rolling smiley lastig.
In elk geval werd er in de opdracht gevraagd om een "duidelijke grille". Aangezien er hier getwijfeld wordt, is van duidelijkheid dus geen sprake.
Quote
929V6
In elk geval werd er in de opdracht gevraagd om een "duidelijke grille". Aangezien er hier getwijfeld wordt, is van duidelijkheid dus geen sprake.

Zal eens kijken voor iets anders. Wordt alleen ff moeilijk qua tijd.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close