Occasionwedstrijd #446: Heckblende. JOtter is de winnaar!

Gepost door rzasa 

Welkom bij Occasionwedstrijd # 446: Heckblende

Tot een jaar geleden had ik eigenlijk nog nooit van de term gehoord: Heckblende. Overduidelijk een Duits woord, dat zich niet makkelijk laat vertalen. Ik maakte er op Flickr kennis mee. Ik werd uitgenodigd om enkele foto's van mij te delen in de groep Heckblende. Al snel werd duidelijk dat dit een term is voor zoiets als een reflectorplaat tussen de achterlichten. Het zorgt ervoor dat het lijkt alsof de achterlichten in elkaar doorlopen. Vaak heeft dit verder geen enkele functie, het is louter een visueel iets. Hoe dan ook, ik ben er op gaan letten en het werd/wordt best vaak op auto's toegepast.

De opdracht voor deze week:

We zoeken deze week een auto met een Heckblende op de achterkant, waarbij de achterlichten op de een of andere manier met elkaar verbonden zijn. Hierbij moet wel sprake zijn van plastic in dezelfde kleur als de achterlampen.

De regels van deze week:

- Budget: maximaal € 100.000,-
- Bouwjaar: tot en met 2016.
- Te koop in de wereld.
- Op een van de foto's is de achterpartij goed in beeld.
- De Heckblende mag ook aftermarket zijn.

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per model.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.

Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430 Reïncarnatie - Wouter82
431 What's in a name? - Zadelsnuiver
432 Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433 de rijdende kerstboom - Bobbeltje
434 Oudejaarslot - j.ko
435 Oud en Nieuw - singleframegrille
436 Bijna perfect maar…. - Paul Z
437 Gewoon zoals vroeger - GvJ
438 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441- Big diesel- Escher
442 - Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053

Inzenden kan tot woensdag 22 maart, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 24 maart, 20.00 uur.

Veel succes!

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-03-2017 20:06 door rzasa.
1986 Mercedes-Benz 200 E

€ 5.950,00

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-03-2017 10:53 door D. Elzinga.
1990 Alfa Romeo SZ

An immaculate example of one of only 1,000 SZ ES30 produced between 1989 and 1991.

The car is in very original condition with original paint, carbon fibre rear spoiler in very good condition, comprehensive service history (timing belt change in 1998), owner's manual, production certificate, booklet, spare wheel cover, inner cover and so on.

Current mileage is 56,320km.

Prijs: £49900 = € 57.600,-

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2017 22:11 door smarter.
Deze Black Beauty is er eentje met de naam erop!

Matra Simca Bagheera s trofeo targa 2° -asi-

Bouwjaar: 01/1979; Km-stand: 64.000; Prijs: € 10.500

Matra Simca Bagheera s "trofee plaque 2 ° reeks 06/1979. 1.500 cc, 62 Kw. ingeschreven asi.
Volledig gerestaureerde auto met 64.000 km. Unieke sportauto met 3-zitsbank.
Mooi in deze kleur combinatie, zwarte pastel carrosserie met beige doek interieur wat in zeer goede conditie is.
Mechanisch uitstekend met 4 versnellingen.
Met de origineel juiste spiegel (optioneel)
Nieuw vinyl zonnedak
Inclusief boekjes.
Geniet van alle belastingvoordelen, is helemaal klaar, instappen en gebruiken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2017 22:17 door Spekky.
Dit blijft toch wel mijn favoriete auto van het 'nieuwe' tijdperk. Blijft jammer dat er maar 27 zijn geproduceerd, maar er staat er toch eentje te koop in Noorwegen:

SAAB 9-5 Aero SportCombi (2012)

Informatie:
Merk + Model: SAAB 9-5 2.0 XWD Aero SportCombi
Bouwjaar: 2011
Eerste registratie: 24 mei 2013
Km stand: 35.000
Kleur: Glacier Silver
Transmissie: Handgeschakeld
Brandstof: Diesel
Carrosserievorm: Stationwagen
Aantal eigenaren: 1
Standplaats: Tromsø, Noorwegen.
Registratienummer: YE 94174

Begeleidende tekst:
Unieke SAAB te koop. De auto is gekocht tijdens de faillissementsveiling van SAAB in december 2012. In Noorwegen geregistreerd in mei 2013. Nr. 10 van de ong. 27 NG9-5 SportCombi's die geproduceerd zijn. Het voertuig was onderdeel van een voorserieproductie, maar technisch en optisch is hij hetzelfde als het productiemodel. Hij is gebouwd voor de tentoonstelling van de nieuwe SAAB 9-5SC, en stond samen met NG9-5 SC nr. 9 in Geneve. Nr. 9 staat nu in het SAAB Museum in Trollhattan.

De auto heeft bijna alle opties die men in 2012/2013 kon kiezen, met uitzondering van een zonnedak. Naast vele andere opties, beschikt hij ook over een adaptief chassis, head-up display, handsfree bluetooth verbindingsmogelijkheden, navigatiesysteem, H&K geluidssysteem met schermen in de hoofleuning van de voorstoelen en vierwielaandrijving. Enkele essentiële onderdelen worden meegeleverd, zoals nieuwe achterlichten en extra ramen voor aan de achterzijde. Veel documentatie bij het voertuig aanwezig. Auto wordt het liefst verkocht aan een liefhebber. Graag contact opnemen voor meer informatie.

Foto's:

Prijs: +- 98.000,- Euro

Porsche 911 Carrera Coupé 3.6 6boxer 272pk

Prijs (Financieren?) € 59.500,- ex. BPM
Bouwjaar Okt 1994
Kilometerstand 97.016 km
Vermogen 272 PK
Brandstof Benzine
Schakeling Automaat
APK bij Aflevering
Kenmerken Polarsilber, Metallic lak
Coupé 2 deuren
4 zitplaatsen

[www.autotrader.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2017 22:21 door Gullwing.
Is plastic dat oorspronkelijk dezelfde kleur had als de achterlichten ook toegestaan? cool smiley

FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLi 1997

2.700 (± € 630,-)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2017 19:05 door 929V6.
Voor mij deze week een auto die ik zelf in bezit heb gehad en nog steeds met weemoed aan terug denk (wat mijn forumnaam al doet vermoeden):

Ford Probe GT 2.5 V6

Prijs: € 1.250,-
Kilometerstand: 119.000 miles
Vermogen: 165 pk
Aantal cilinders: 6 in V-vorm
Transmissie: Handgeschakeld
APK: 30 december 2017

Link naar advertentie

Helaas zonder leder en zwart dashboard

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2017 23:34 door Probenator.
Leuk onderwerp, ik kwam een jaar of drie geleden op dezelfde manier als de TS in aanraking met het begrip Heckblende.
Al snel kwam ik er achter dat je dit toch vooral tegenkomt op Japanners en Europeanen uit de jaren 80 en 90. Juist daarom heb ik voor een Amerikaan met heckblende gekozen en wel de spacy Lincoln Mark VIII uit zijn laatste jaar, 1998. Het is dan ook de in gelimiteerde oplage gebouwde Collectors Edition.

Last year of the Mark VIII with only 1,386 Collector's Edition built.
Comes with the Collector's Edition 8 Silver Ingots. Factory cell phone and sales brochure.
Rust free Louisiana car. Great running condition. Paint in great condition. (few door dings/chips, carpet stain)
Front suspension rebuilt.(new ball joints, upper, lower control arms, tie rods, sway bar end links)
Air ride converted to struts and shocks. (Strutmasters)
A/C and heat work great. (blend door replaced and re enforced along with metal actuator arm modified).
Idler pulley, tensioner pulley and serpentine belt replaced. Newer tires, brakes and battery
Recent synthetic blend oil change. No leaks.
This car came with every option available with the exception of the 10 disc cd changer.

Al dit lekker vind je hier voor slechts $4.250,- en dat is omgerekend ruwweg €3960,-
A112 Abarth - serie 7 - 1984
55.000km - ongerestaureerd - € 8.000

De A112 heeft in zijn lange carriëre maar liefst 8 versies/facelifts gehad en vanaf de een na laatste hiervan had deze een reflector plaat tussen de achterlichten.
Deze zijn uitsluitend van 1984 tot 1986 zo gebouwd en daarmee al extreem zeldzaam aan het worden in een mooie conditie. In het laatste jaar, 1986 bij update nr. 8, was de Abarth niet meer leverbaar, wat hem nog begeerlijker maakt.

Hier te koop
En hier met nog meer foto's

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-03-2017 11:18 door Pink Panther.
x

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2017 09:36 door Guus Leferink.
Pontiac 6000 STE 3.1 AWD

[topclassiccarsforsale.com]

Dit is voor mij toch wel zo ongeveer ultiem...
Wat mooi. Eigenwijze neus, fraai silhouette, prachtige velgen. Alles klopt. En wat een heerlijk dashboard, met digitale meters bovendien.

1989 Pontiac 6000 STE Sedan 4-Door 3.1L All Wheel Drive
US $7.000,- = € 6500,-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-03-2017 12:04 door rzasa.
Alle inzendingen zijn verder goedgekeurd.
Het plan is trouwens om de eerste twee foto's van de inzending in het rijtje te zetten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-03-2017 11:56 door rzasa.
Hoe lang is het geleden dat je deze nog in onverprutste staat hebt gezien?

1989 Nissan 240SX

[bringatrailer.com]

Wordt via Bring-a-Trailer geveild. Veiling loopt over 5 dagen af, waarbij me het sterk lijkt dat deze de budgetgrens van € 100.000 overschrijdt winking smiley
Uit de tijd dat je bij Opel nog terecht kon voor een E-segment limousine:

Opel Senator A 3.0E
1984 - 105.000 km - € 7.750

Advertentie

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-03-2017 13:34 door j.ko.
Chevrolet Beretta Coupé 2.8 V6 GTU

1499 CHF = € 2000 (gokje)
1989

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2017 22:03 door 740estate.
Op een dag... besloot een stel eigenwijze Fransen (ook al is dat eigenlijk een pleonasme) dat één heckblende niet genoeg was. Omdat ze wilden dat hun nieuwste coupé echt in alles de overtreffende trap was wilden ze er twee. Aldus geschiedde, misschien wel het meest kenmerkende uiterlijke aspect van de Citroën SM was het resultaat.

Mocht je door het prachtige ontwerp an sich nog niet verliefd zijn geworden, dan is er nog de bijzonder goede en heerlijk jaren-'70-foute goudkleurige staat van dit exemplaar om je over te streep te trekken. Hij is van 1975, kost €59.950 en staat hier te koop.
Guus Leferink
Ik ga voor deze ontzettend zeldzame Subaru

Ik wil niet flauw doen, maar met dit ontzettend zeldzame exemplaar is 34 rondes terug al eens gewonnen...
cirKel
Guus Leferink
Ik ga voor deze ontzettend zeldzame Subaru

Ik wil niet flauw doen, maar met dit ontzettend zeldzame exemplaar is 34 rondes terug al eens gewonnen...

Dat mag toch, niets mis mee.
740estate, graag nog een bouwjaar en prijs vermelden.
Afentoe, ik snap je opmerking over twee Heckblendes op de SM niet.
Honda Prelude 1.8 EX

Deze in keurige staat verkerende Prelude komt uit 1986 en heeft 89.900 km op de teller.
Prijs: 9.999,- Euro

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-03-2017 22:09 door Fingerspitz.
rzasa

Ik denk dat hij de voorzijde meetelt, maar of de Duitsers daar ook een woord voor hebben?
Rzasa bedankt voor het overnementhumbs up.
Leuke thema. De eerste ingeving is de R21, maar die staat in de openingspostsmiling smiley. Veel moois al hierboven, het surfen gaat beginnen.
Pink Panther
rzasa

Ik denk dat hij de voorzijde meetelt, maar of de Duitsers daar ook een woord voor hebben?

Klopt en ongetwijfeld, maar zo goed is mijn Duits nu ook weer niet.
Jp053
Rzasa bedankt voor het overnementhumbs up.
Leuke thema. De eerste ingeving is de R21, maar die staat in de openingspostsmiling smiley. Veel moois al hierboven, het surfen gaat beginnen.

Graag gedaan. En oeps....gelukkig zijn er andere Renaults met Heckblendes.
Niet de occasion met de grootste Heckblende, maar met een geraffineerde;

Alfa Romeo 164 3.0 V6 QV Squadra

Smaakvol en fraai vormgeven met aan de achterzijde een subtiel smal langgerekte Heckblende met geïntegreerde achterlichten. Goed te zien bij donkere lakkleuren zoals blauw. Oogverblindende schoonheid die 164. En over ogen gesproken, af en toe moet je een oogje dichtknijpen voor haar nukken. Weet ik uit ervaring met een 2.5 TD die ik twee weken heb gereden. Rijd je uit de parkeergarage, wil je het kaartje in het apparaat bij de slagboom steken, weigert de electrische raambediening. Achteruit, deur open, lopen, kaart insteken, teruglopen, instappen en wegwezen. Om het 15 minuten later bij de Mc Donalds weer te doen waar voor het gemaakt is.... Een echt topmodel heeft nukkenspinning smiley sticking its tongue out.

Bouwjaar: 1994
Vraagprijs: € 3.250

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-03-2017 18:03 door Jp053.
afentoe
Pink Panther
rzasa

Heck = achterkant. winking smiley
Anonieme bezoeker
Re: Occasionwedstrijd #446: Heckblende
19-03-2017 19:56
Vroeger kwam er voor de sinterklaasdagen niet alleen de sinterklaasfolder van de speelgoedboer, maar ook de Hellafolder. Naast de extra lampen voor de donkere dagen bood Hella ook de reflectorplaten aan om vooral de VW en Opels mee op te fleuren. Het zal in die tijd nodig geweest zijn. Ik herinner mij overigens ook nog het 5-je van mijn zus. Tussen de achterlichten van dat wagentje zat ook een plaat, maar een hele smalle aan de onderzijde van de achterklep, want over de gehele hoogte van de lampen zou volstrekt misstaan hebben. Hoewel....

Zelf kocht ik jaren daarna een Golf 2. De reflectieplaat heb ik voor aflevering laten verwijderen. Te opzichtig.

Er staan al een paar heel mooie exemplaren hierboven. Dat is nog even zoeken geweest, maar ik denk dat ik het juiste model heb kunnen vinden. Het is echt het snoepje van de week, als is 'snoepje' iets te lief voor deze krachtpatser met ruim 220 pk:

Audi 200 20V Quattro 1990

en zoals het een stylicoon betaamd maakt de heckblende integraal onderdeel uit van het initiële ontwerp

het is verder ook een plaatje

zowel het interieur

als de heckblende zelf

all yours voor € 11.600
Bij het wedstrijdonderwerp moest ik direct denken aan één van de mooiere Seats die er gemaakt is, de tweede Toledo:
SEAT Toledo 2.3 V5
164dkm, €1450

Dit betreft een vrij vroeg exemplaar: van oktober 1999. Het derde remlicht zit geintegreerd in de 'heckblende'. Eigenlijk was zo'n 'heckblende' toen net weer een paar jaar uit de mode. Des te bijzonderder dat Seat er toen mee op de proppen kwam (naja, de Ibiza had ook al zoiets).
In dit geval zelfs met de fijnste motor, de V5. En uiteraard in het prachtige blauw en goed uitgerust: half-lederen sportstoelen, climate control.
De foto's zijn iets minder, maar het is wel de leukste en netste Toledo die ik kon vinden:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-03-2017 20:24 door Barri.
929V6
afentoe
Pink Panther
rzasa

Heck = achterkant. winking smiley

Klopt, maar Vorderseiteblende klinkt niet echt.
Na de diskwalificatie met hernieuwde moed beginnen zoeken...

Lada Samara 1.5 Taiga K6

€ 2.750,-
Tweedehands
150.000 km
07/1992
53 kW (72 PK)
Benzine

Bijzonderheden
Te Koop ,een vrij zeldzame Lada Samara Taiga K6.
Waarschijnlijk een van de twee die nog rondrijden in Nederland wat ik na kan gaan bij de RDW.Dit is echt een auto voor de liefhebber die weet de waarde ervan .aankoop papieren zijn er nog bij van 1992 .Aangekocht door garage Norder Loppersum heeft een speciale behandeling gehad bij verkoop, chassis en koetswerk
DUS geen echte liefhebber hoef je ook niet te reageren.

Puur informatief:
Dit is het andere NL exemplaar, zonder heckblende winking smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-03-2017 07:57 door British Racing Green.
1995 Subaru SVX. Handgeschakeld, uniek!
€ 6.000,00
[link.marktplaats.nl]

De mooiste heckblende is een heckblende welke niet al te breed is, het word anders snel zo'n massieve grote reflectorplaat. De achterkant van de Subaru SVX laat ziet hoe het moet; lang en small en het design is zelfs zo vormgegeven dat de achterlichtunit zich helemaal om de achterkant van de auto heenvouwt voor een mooi uniform geheel.

Niet alleen een mooie en bijzondere auto om te zien, maar dankzij de ombouw naar handgeschakelde versnellingsbak nu ook een stuk meer enerverend om te rijden.

Dure sportvelgen uit Japan geven deze SVX een mooie verjongingskuur en accentueren nog even de sportieve ambities van deze Coupé.

Binnen vinden we een voor deze periode typisch Japans vormgegeven interieur. Strak, overzichtelijk en ergonomisch verantwoord.

De 3.3 liter Boxer 6 brengt via alle 4 de wielen een mooie 230 pk naar het asfalt. Deze SVX klinkt nog net iets lekkerder dankzij de volledig RVS uitlaat.

De diep-paarse, aubergine-achtige metallic lak contrasteert prachtig met de rode achterlichtunit.
@BRG, ik vind het eigenlijk geen overtuigende inzending. Ik weet niet hoe anderen dat zien, maar ik neig naar afkeur. Weet ook niet waarom je juist die zin uit de OP quote, want dan kan ik ook deze zin quoten:

...waarbij de achterlichten op de een of andere manier met elkaar verbonden zijn.

Dat is in het geval van jouw Renault niet het geval.
Ik ga deze keer voor een stukje jeugdsentiment. Een auto waarin ik vele kilometers heb gemaakt vanaf de achterbank! Echt dezelfde vinden zal niet gaan, aangezien deze (samen met vele anderen van dit type) de export in gegaan is. Echter heb ik er wel 1 kunnen vinden met hetzelfde motorblok en in dezelfde uitvoering en kleur!
Mazda 626 1.8i GLX
€ 1.299 (bruto)

Technische gegevens
Conditie: Ongevalsvrij, Gebruikt
Categorie: Limousine
Eerste registratie: 06/1996
Versnellingsbak: Handmatige versnellingsbak
Brandstof: Benzine
Kilometrage: 162.000 km
Vermogen: 66 kW (90 PS)
Inhoud: 1.840 cc
Aantal zitplaatsen: 5
Aantal deuren: 4/5
Emissieklasse: Euro3
Kleur: Rood
Interieurontwerp: Velours, Grijs

Kenmerken
ABS
Airbags voor
CD-speler
Centrale vergrendeling
Elektrische ramen
Elektrische zijspiegel
MP3-interface
Radio / Tuner
Startonderbreker
Stuurbekrachtiging
Voertuig van niet-roker
Wisselstroom (handmatig)

Voertuigbeschrijving
MAZDA 626 IV Hatchback (Coupe') 5 Türig 1.8L 66kW (90PS) EZ.'96 Orig. 162014 Km 5 Gang Schaltgetriebe, Airbag Fahrer-/Beifahrerseite ABS, Klimaanlage, Außenspiegel elektr. verstellbar. Außenspiegel in Wagenfarbe, 3. Bremsleuchte Drehzahlmesser, Frontscheibe Verbundglas Heckscheibenwischer mit Intervall, El. Fensterheber vorn und hinten mit zentraler Steuerung Fahrerseite, Mittelkonsole mit Staufach, Mittelarmlehne hinten Rücksitz geteilt umklappbar, Lenkrad verstellbar Fahrersitz höhenverstellbar, Sitzbezug/Polsterung Velour Wärmeschutzverglasung, abblendbarer Innenspiegel, versch Ablagefächer, Scheibenbremse vorne und hinten Auspuff kpl. Neu, Bremsen neu, ABS Sensor neu 8-Fach bereift (Sommer & Winter) auf Stahlfelgen Sehr zuverlässiges Auto. Dem Alter entsprechend in einem gutem Zustand. Karosse kein Rost! Motor läuft einwandfrei, Euro3, Grüne Plakette, Fahrwerk, Bremsen und Auspuff neu gemacht. TÜV Neu (bis 9/2018) Auch Whatsapp oder per e-mail

rzasa
Ik weet niet hoe anderen dat zien, maar ik neig naar afkeur.

Zonneklaar toch? Er zit vrij duidelijk een stuk plaatwerk met een Renault-logo tussen. Meer dan genoeg andere opties nog, zou ik zeggen.
929V6
rzasa

Zonneklaar toch? Er zit vrij duidelijk een stuk plaatwerk met een Renault-logo tussen. Meer dan genoeg andere opties nog, zou ik zeggen.
Idd, alleen een ander bouwjaar is al voldoende. winking smiley
Auto-fan
929V6
rzasa

Idd, alleen een ander bouwjaar is al voldoende. winking smiley

Die snap ik niet, want ik ken geen andere Méganes die het hebben.
Ah, my bad. Is een sierstrip en geen hecklebende. Al lijkt het er wel op zo op de foto:

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2017 13:38 door Auto-fan.
Tja, eindelijk tijd om mijn favoriete klassieker in te sturen. Ik vind dit zo'n onwijs mooie auto. Dat "achterdek", die Heckblende... Mijn hemel, wat een heerlijke automobiel!

Honda NSX

This in top condition "Sebring Silver" Honda NSX new delivered to Austria has a leather interior, 5-speed manual gearbox ,3.0 liter, DOHC 24-valve V6 VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) and the lingering aura of an F1 legend. Don’t forget, the reason for the NSX’s excellence is partly down to "Ayrton Senna", who provided direct input into the car’s cornering and handling characteristics. The NSX became the world's first mass-produced car to feature an all-aluminium body. This in top condition first generation,"1991 Honda NSX" has always been dealer maintained and will be delivered with all accompanying booklets/invoices and keys.

Preis: €59.950
Fahrzeugzustand: Unfallfrei
Kategorie: Sportwagen / Coupé
Herkunft: EU-Ausführung
Kilometerstand: 107.000 km
Hubraum: 2.977 cm³
Leistung: 201 kW (273 PS)
Kraftstoffart: Benzin
Anzahl Sitzplätze: 2
Anzahl der Türen: 2/3
Getriebe: Schaltgetriebe(!)
Erstzulassung: 06/1991
Farbe (Hersteller): Sebring Silver
Innenausstattung: Vollleder, Schwarz

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-03-2017 13:14 door Eenvrijeusernaamiserbijnaniet.
929V6
rzasa

Afkeur dus. Het spijt me BRG...
Yes, ik doe mee!

Ik ga niet voor een grote luxe bak, maar een klein knal-pakketje met heel veel fun voor het geld: een Suzuki Swift GTi Mk3 uit 1995.

Voor slechts 2450,- ben je eigenaar van dit leuke lichtgewicht scheurbakkie, met typische Mk3 'Heckblendle'.

link

Japanse bouw-kwaliteit, en prima zelf te onderhouden. Vanwege het lichte gewicht ook prima voor 'erbij', en je hoeft er niet eens een garage voor te hebben!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-03-2017 10:44 door DB-.
Dodge Charger SRT Hellcat

This one owner 2015 Hellcat Charger with its 8 speed automatic is in perfect condition. With just 18,000 miles, it is completely stock and untouched. The full factory warranty is in place. Never smoked in and shows no wear anywhere. This super fast car is perfect for the man who wants big muscle, but still needs the room and comfort for the family. With 707 HP, you can take it to the track or to the grocery store. Has heated front AND rear seats, adaptive suspension, Brembo 6 piston brakes, remote start, back up camera with rear sensors, blind spot and cross path detection, heated steering wheel, power tilt and telescoping steering wheel, automatic dual zone heat and AC and so much more. Loaded with $7,000 in additional options including: 20 Brass Monkey SRT Wheels Laguna Leather High Performance Seats 8.4 Touchscreen with 3D GPS Navigation Sirrius HD Radio / 276 Watt Amplifier Power Sunroof. Price: $56,900. € 51.500.
Ik doe ook graag weer een keertje mee, en wel met deze fantastische Charade GTti. Een relatief onbekend scheurijzertje, met 101 pk uit een 1-liter motor op 844 kg. Eén van de subtiele aanpassingen die zo'n GTti meekreeg, was een reflecterende strip tussen de achterlichten, die ze in Japan vast geen heckblende noemden. In York, Engeland, staat een bijzonder fraai exemplaar te koop:

Daihatsu Charade GTti Turbo

Bouwjaar: 1989
24,000 miles
Prijs: £11,985 = € 13.802

Zo'n Charger, wat een prachtige auto is dat! In Mexico veel gezien als politie, die achterlichten vind ik gaaf.

Waar vind je ze nog, een onaangetaste, niet met spoiler volgehangen, niet voorzien van een uitlaat type stortkoker en niet compleet afgeragde

Honda Civic CRX 1.6i 16vt

Prijs: € 9.998,00
Bouwjaar 1991
Kilometerstand 148.460 km

Fahrzeugbeschreibung
Honda CR-X EE8 in unverbasteltem Originalzustand, unfallfrei, aus 1. Hand.
Celestial Blau Metallic (B53P).
Elektrisches Stahlschiebedach, Original Cassettenradio, Lederausstattung.
Guter Gesamtzustand. Seit 2009 außer Betrieb gesetzt. Fahrbereit.
Umfangreiche Dokumentation vorhanden.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2017 18:34 door Zonder Mazda met BMW.
Wordt een mooi en zeer divers op een rijtje.

thumbs up
Zeker. Nogmaals, ik ben van plan om de eerste twee foto's van je inzending in het rijtje te zetten, dus check dat nog even.
Verplaatst op vraag wedstrijdorganisator

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-03-2017 07:56 door British Racing Green.
@Zadelsnuiver
die was snel verkocht, wel een briljant ding,
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close