Occasionwedstrijd #444: Lente in Drenthe, winnaar is Singleframegrille!

Gepost door 740estate 

Welkom bij Occasionwedstrijd # 444: Lente in Drenthe

Volgens de kenners is op 1 maart is de meteorologische lente begonnen, we gaan weer naar buiten!

Waar kan je beter naar buiten dan in het mooie, ruime, frisse, schaapminnende, schone (we hebben deze week een groot stuk politiek afval opgeruimdsmileys with beer) Drenthe. De grote boze wolf is deze week ook opgeruimd. Hij probeerde een snelweg over te steken, maar faalde jammerlijk. Best knap dat ie een snelweg vond, want veel snelwegen hebben we hier niet. De A28, A37 en een stukje A32 en dan houdt het op.
Genieten van de ontluikende natuur doen we in een cabriolet natuurlijk. Ontspannen toeren in Drenthe, dat doet wat met je!

De opdracht voor deze week:
Zoek een cabriolet waarmee je kunt toeren in Drenthe. Met een beperkt budget en geen pk-monster, totaal overbodig hier.

De regels van deze week:

- Budget: max € 25.000,-
- Bouwjaar: 1950-2015
- Maximum van 175pk
- Te koop in de wereld

Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430 Reïncarnatie - Wouter82
431 What's in a name? - Zadelsnuiver
432 Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433 de rijdende kerstboom - Bobbeltje
434 Oudejaarslot - j.ko
435 Oud en Nieuw - singleframegrille
436 Bijna perfect maar…. - Paul Z
437 Gewoon zoals vroeger - GvJ
438 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441- Big diesel- Escher
442 - Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate

Inzenden kan tot woensdag 8 maart, 20.00 uur.
Stemmen tot vrijdag 10 maart, 20.00 uur.

Veel succes!

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-03-2017 20:27 door 740estate.
edit: fout in budget = € 25.000.
Opel Corsa Michalak

Eerste toelating: 06/1986, km-stand: 144 000 km, Vermogen: 44 kW (60 CH), Vraagprijs: € 6 500,-

Te koop Opel Corsa Michelak Spider.

Zeer zeldzame designer auto ontworpen door Michelak.
Een carbio met hardtop.Er zijn er slechts 2 in Nederland en circa 30 op de wereld over. In totaal zijn er ongeveer 98 gemaakt.

De auto is een aantal jaar geleden compleet gerestaureerd en dus bikkelhard.
Voldoende foto's van de restauratie op aanvraag. Natuurlijk staat deze auto altijd binnen.

15" centra's met rand.
In 2014 is de 1.4 motor compleet gereviseerd en loopt als een zonnetje.
De auto is nu naar mijn smaak gezet naar een A3 GSI model, maar bij aankoop, krijgt de koper een nieuwe corsa A1 bumper + zeldzame onderlip (snowplow) erbij. Tevens een A1 dashboard.
-inc opel verbanddoos
-opel radio (cassette)
-reservewiel
In het groene Drenthe moet je natuurlijk een groene auto hebben:

Citroen Mehari

Prijs € 19.950,00
Kilometerstand 11.568 km

Hubraum 602 cm³
Leistung 24 kW (33 PS)
Kraftstoffart Benzin
Anzahl Sitzplätze 4
Anzahl der Türen 2/3
Getriebe Schaltgetriebe
Erstzulassung 01/1976
Farbe Grün

Citroën Mehari 1976 originale 11.000 km 1 Besitzer in sehr gutem Zustand

Der Citroën Mehari ist gebaut worden zwischen 1968 und 1988. Er hat das Chassis von dem Dyane 6 und Motor von der 2CV. Dieser Mehari ist aus 1976, vom ersten Besitzer und hat nur 11.000 km gafahren ab neu. Die Farbe ist Tibesti grün mit schwarzer Innenausstattung. Lackierung, Innenausstattung und Technik sind in sehr gutem Zustand. Er hat den 602 CC 2 Zyl 33 PS Originalmotor und 4 Gang Handgetriebe. Einen sehr schönen Mehari fertig zum fahren.

Auto hat komplette Italienische Dokumenten und Importsteuer fur jedes EU land ist bezahlt worden. Dokumenten sind komplett fur Registration. Sie bezahlen kein Importsteuer mehr. Wir konnen helfen mit Transport. Eintausch, Einkauf und Bemittlung moglich. Wir konnen das Auto gegen mehrpreis mit deutsche TUV, H-kennzeichen und Fahrzeugbrief liefern.

Fur mehr als 80 Bilder, Video und Verfugbarkeit siehe unsere Website.www.erclassics.de
Immer 250 Klassiker und Oldtimer in unsere Showroom in Holland!
ERclassics, Kleiweg 1, 5145 NA Waalwijk (Holland)
Nur 1 Stunde fahren vom Aachen.

Wir sind geöffnet Montag-Samstag von 09.00 bis 17.00 uhr. Jeden ersten Sonntag pro monat geöffnet von 12.00-16.00 uhr. Telefon: +31 416 751393 Alle Autos sind bei uns im Showroom in Holland. Kilometerstand ist abgelesen vom Tacho. Die richtige Kilometerstand ist nie zu garantieren bei Oldtimern.

Hinweis: Die Qualität unserer Autos macht das Unterschied zu anderen oder vergleichbaren Angeboten. Ein Besuch in unser Geschäft wurde Ihnen nicht enttauschen. Wenn Sie in ein Fahrzeug interessiert sind, reden wir gerne über den Preis.

Verkauf im Auftrag der Kunden: Autos angeboten im Kundenauftrag, kaufen Sie direkt von dem Besitzer.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2017 22:36 door Zonder Mazda met BMW.
Anonieme bezoeker
Re: Occasionwedstrijd #444: Lente in Drenthe
03-03-2017 23:03
Drenthe = roots.

Ik kom er tegenwoordig nog zo'n 1 keer per week, waarbij ik dan met name de genoemde A-wegen gebruik, maar inderdaad daar buiten volstaat een cabriolet om ten volle te genieten van hetgeen dat prachtige land te bieden heeft. En hoe goed voel je de elementen in een te gekke, welbekende rode cabriolet, de

MG TD Midget (1953)

Ik heb me laten inspireren door Jan Kruis, dat is evident.

niet voor de autobahn, maar wel om te toeren van landschap naar landschap

old school, maar zo geweldig fraai.

van de site: De MG T serie omvatte de TA, TB, TC, TD en TF Midget modellen: een reeks body-on-frame cabrio sportwagens die in serie geproduceerd werd van 1936 – 1955.
De 1950 TD Midget combineerde de TC's aandrijflijn, een gemodificeerde hypoid-geared achteras, het MG Y-type chassis, de bekende T-type carrosserie en de onafhankelijke ophanging met spiraalveren van de MG Y-type sedan. Een 1950 road-test rapport omschreef als "meest opvallende" resultaat: "transformatie ... in het rijcomfort". Ook de tandheugel stuurinrichting van de succesvolle 1 ¼ liter saloon verhuisde mee naar de TD. Daarnaast waren typische TD kenmerken de kleinere 15-inch (380 mm) stalen schijfwielen, de optionele links gestuurde variant en standaard bumpers met over-riders. De auto was ook 5 inch (130 mm) breder met een spoorbreedte van 50 inch (1300 mm).

Voor die tijd zat de bestuurder goed beschut in alle weersomstandigheden. Als men ’s nachts wilde rijden was de instrumentverlichting "effectief maar niet verblindend, door het bleek groene verlichtingseffect". Ook dit model had nog geen brandstofmeter, maar de 12 Britse gallons (ca. 53 liter) tankinhoud gaf een bereik van ongeveer 300 mijl (480 km) en een groen lampje op het dashboard flitste ter "waarschuwing" wanneer het brandstofniveau daalde tot ongeveer 2 ½ Britse gallons (> 11 liter).

Bijna 30.000 TD’s waren gebouwd toen de productie eindigde in 1953, op 1.656 exemplaren na werden allen geëxporteerd, 23.488 van hen alleen al naar de VS.

Een MG TD in 1952 getest door het tijdschrift The Motor had een topsnelheid van 77 mph (124km) en accelereerde van 0-60 mph (97km) in 18,2 sec. hoe onthaastend wil je het hebben. Tankje vullen, picknickmand achterop, cd'tje van Skik erin (waarin?) en gaan!

meer fantastische foto's hier waar deze schitterende wagen te koop is voor €24.900.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2017 23:22 door singleframegrille.
Ik doe deze week mee in één van de meest stijlvolle en tijdloze cabrio's ooit gemaakt, simpelweg de Audi Cabrio.

1997 Audi Cabrio 2.8 automaat
€ 4.250,00
[link.marktplaats.nl]

Met zijn 174 pk sterke 2.8 liter V6 nét op het randje maar denk maar niet dat deze Duitse dakloze een echt scheurijzer is. Een lui schakelende 4-traps automaat haalt het sportieve randje er mooi af zodat je heerlijk op koppel kunt cruisen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2017 23:25 door Zadelsnuiver.
Ik probeer het ook deze week met een gek Japannertje:

1991 Honda Beat

[www.goo-net-exchange.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2017 23:38 door Escher.
singleframegrille
Drenthe = roots.

Grappig, Drenthe is ook mijn rootssmiling bouncing smiley.
Begin van de lente, daar hoort een fraaie narcisgele cabriolet bij:

Fiat 850 Spider Sport

De zon breekt meteen door bij het zien van de 850 Sport Spider, het dakje neer en zonnebril op cool smiley.
€ 10.344
1969

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-03-2017 19:20 door Jp053.
Dan kom ik eigenlijk maar op 1 wagentje

[www.autowereld.nl]

Fiat Barchetta - 1.8-16V Edizione2000
€ 3.850,-
Kenmerken

Bouwjaar 1999
Kilometerstand 184.690
APK Bij aflevering
Aantal deuren 2-deurs
Motorvermogen 96 kW (131 pk)
Aantal cilinders 4-cilinder
Cilinderinhoud 1747 cc
Gewicht 1035 kg

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-03-2017 20:07 door Gullwing.
Wat past er nou beter in het nuchtere Drentse land dan een eenvoudige 'boeren' Ford? Overdreven patsen en de blits maken doe je maar ergens anders, niet in Drenthe. Deze Taunus zal niemand meteen opvallen, terwijl je zelf als bestuurder met een big smile achter het stuur zit met de wind door de haren en de zacht roffelende zescilinder op de achtergrond:

1980 Ford Taunus Cabriolet

Deze rariteit is uniek. Slechts 1 exemplaar werd in opdracht van Ford gebouwd met een links stuur. De fa. Carbodies uit Coventry, onder meer bekend van de karakteristieke Engelse taxi's had al enkele rechts gestuurde cabriolets voor Ford gebouwd die onder de naam Cortina in Engeland verkocht werden. Ford wilde met een links gestuurde versie voet op de vaste wal krijgen en gaf Carbodies opdracht voor het bouwen van deze Taunus die op de Carshow in Birmingham in 1980 gepresenteerd werd. Een succes bleek het niet te zijn want het is slechts bij dit ene exemplaar gebleven. De auto werd verkocht aan een inwoner uit Londen. In 1989 werd de auto ontdekt, hij had toen 20.000km op de teller, door een Nederlandse liefhebber die de Taunus naar Nederland haalde. Op het enigszins dof geslagen lakwerk na verkeerde de auto in een uitstekende staat. De auto werd herspoten en enkele jaren later werd de cabriokap vernieuwd. Dit is eigenlijk alles wat er aan de auto gedaan werd, alles is verder origineel gebleven. Met zijn prachtig lopende V6 en nog maar 67.500km op de teller is een hoop rijplezier te beleven en tevens een graag geziene gast tijdens concoursen en evenementen.

Prijs: € 24.750,-

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-03-2017 00:23 door smarter.
Wow smarter, mooie vondst.
@Escher [suchen.mobile.de]
Niet duur!
Borger - Odoorn is een heerlijke plek om te wonen en een fantastisch gebied om met je cabrio te flaneren

Saab 900i 2.0 16v Cabriolet

Comfortabel rustig toeren door de bossen, velden en brinkdorpen in Drenthe met een Saab 900i Cabriolet.

Bouwjaar: 1990
Pk's: 127
Prijs: omgerekend € 23.334

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-03-2017 10:36 door GvJ.
Als het dan toch kalmaan moet, dan kan dat prima met dit snoepje:

Autobianchi Bianchina Cabriolet 1965 (klik!)

€ 21.500,-
Alle inzendingen zien er goed uit, zelfs Maria en kindje Jezus zijn present smileys with beer.

@Escher en GvJ: prijs nog vermelden en dan is de inzending goedgekeurd.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2017 13:24 door 740estate.
Chrysler Le Baron Convertible

[suche.pkw.de]

Heerlijk dashboard met een fraaie audio-installatie. De kap ziet er nog goed uit.
Zeker niet de mooiste, maar wel erg leuk. En we houden nog lekker wat centen over voor heel wat weekendjes in een huisje in Drenthe.

€ 3490,-
Erstzulassung
07/1986
Kilometerstand
58.944 km
Leistung
71 kW (97 PK)
Kraftstoffart
Benzin
Getriebe
Automatik
Mazda MX-5 NB 1.6i

Wie cabrio zegt, zegt MX-5. Dé roadster die alle andere roadsters overbodig maakt (althans, alle roadsters in dezelfde prijsklasse). Open, goedkoop en met weinig vermogen, dus perfect voor een Drentse lente. Een NB (tweede generatie), omdat die lichter en lichtvoetiger is dan de NC (derde generatie). Goed voor het rijplezier dat de MX-5 kenmerkt, en het bespaart je veel geld in aankoopprijs en wegenbelasting.

Prijs: 7950 euro
Bouwjaar: April 2004
Kilometerstand: 141.150 km
Motor: 1.6 liter, vier-in-lijn
Vermogen: 110 pk
Koppel: 134 Nm
0-100: 9,7 seconden
Topsnelheid: 191 km/h
Gewicht: 1010 kg
Verbruik: 7,8L/100km

Uitgevoerd in een prachtige diepblauwe kleur.

Het klassieke lange-motorkap-korte-kontprofiel ('lang' is hier een relatief begrip, uiteraard) blijft mooi om te zien.

Hij is niet nieuw meer (het is dan ook een occasionwedstrijd), maar het interieur is nog wel in fantastische staat.

Sportstoelen met beige leer, die geven het interieur een luchtiger gevoel dan de veel voorkomende volledig zwarte MX-5-interieurs. Past goed bij een cabrio.

Het korte klik-klakpookje is niet bijzonder mooi, maar wel een goed symbool van waar het écht om draait bij een MX-5: rijplezier. Dat komt van pas in een provincie met weinig snelwegen; als je toch over al die binnenweggetjes moet rijden, kun je er maar beter plezier in hebben.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2017 14:44 door Kapotstuk.
Haal hier het dakje vanaf, en veel opener kun je met vier personen niet onderweg. Hard gaat het allerminst, maar je komt werkelijk overal. Waar andere levensgenieters met hun picknickmand lopen te sjouwen naar die mooie afgelegen weide, rijd jij als het moet met een aanhanger vol eten zo die wei in.

Kaiser Jeep CJ5 inclusief aanhanger
1970 - 85.626 km - € 7.999,-

Advertentie
Een Ford met een bescheiden motortje maar prachtig uitgevoerd:

Ford Focus CC 1.6i Pininfarina

Te koop voor Euro 9.450 in de buurt van Charleroi.
Gebouwd in 2008 en heeft 95.000 km op de teller.
101 PK (74 kw)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2017 15:27 door Fingerspitz.
Een prachtige 6 cilinder in lijn, een ontwerp die voortgekomen is uit de door Giovanni Michelotti ontworpen TR4 en TR5, welke door Karmann geheel werd hertekend en voorzien van de prachtige "Kamm tail".

Normaal ben ik niet van de USA uitvoeringen, maar juist bij de TR6 heeft deze een groot voordeel: de Europese versie had weliswaar iets meer vermogen, maar ook de door veel problemen achtervolgde Lucas injectie. De Amerikanen kregen betrouwbare carburateurs.

Hier een prachtige rood beige combi, voor mij onweerstaanbaar:

Triumph TR6 - 1972
98pk - 40.000km - € 20.900

Hier te koop

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-03-2017 13:21 door Pink Panther.
740estate
GvJ: prijs nog vermelden en dan is de inzending goedgekeurd.

Bouwjaar, pk's en prijs toegevoegd.

Volkswagen Karmann Ghia

€ 20.500,-
Tweedehands
3.270 km
09/1971
51 kW (69 PK)
Benzine

Carrosserietype:Cabriolet
Transmissie:Manueel
Aandrijving:achter
Versnellingen:4
Cilinderinhoud:2000 cm³
Cilinder:4
Brandstof:Benzine
Deuren:2
Stoelen:4
Kleur:Groen
Bekleding:Beige

Bijzonderheden
zeer gezonde auto, roestvrij en ongevalvrije staat.
nieuwe schokdempers achter,nieuwe vooras en ophanging.
met type 4 moter met dubbele carburators 75 pk.
de wagen is reeds oltimer gekeurd met roos formulier.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-03-2017 08:14 door British Racing Green.
Peugeot 304 Cabriolet S

Een 304, helaas bijna helemaal uit het straatbeeld verdwenen. Uitgeschakeld door de nederlandse winters. Roest! Deze gele heeft het makkelijk gehad in Portugal. Perfect voor een lente in Drenthe toerrit smileys with beer.
Lekker toeren gaat prima in deze 1.288cc 60 pk uit 1972, prijs € 13.900.

Drenthe, dat is Duitsland toch? drinking smiley
Ja, want begint allebei met een D? confused smiley
De Drenthenaren die ik ken vallen voorzichtig gezegd in de categorie no-nonsense mensen. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Voor mij is er in de afgelopen decennia één auto gemaakt die dat meer uitstraalt dan welk ander stuk blik dan ook. Daarom van mijn kant dit keer geen exclusieve Cadillac, supersnelle Porsche of dikke BMW, maar gewoon een Opel Kadett. Alleen de kenner ziet dat dit dan wel weer de snelle versie is, origineel Nederlands en in vrij behoorlijke staat.

Opel Kadett GSi, bouwjaar 1990, te koop voor €1395,-
Ik ga voor deze beauty....
Gewoon lekker toeren door het Drentse achterland. En gaat ze stuk? Dan brengen we haar mooi naar Martin Willems te Emmer-Compascuum

1979 Lancia Beta 2000 Spider

13.999 €

Fahrzeugzustand Unfallfrei
Kategorie Cabrio / Roadster, Oldtimer
Kilometerstand 92.900 km
Hubraum 1.995 cm³
Leistung 87 kW (118 PS)
Kraftstoffart Benzin
Anzahl Sitzplätze 4
Anzahl der Türen 2/3
Getriebe Schaltgetriebe
Erstzulassung 07/1979
Anzahl der Fahrzeughalter 1
Farbe Rot

- Voiture belge
- Livré neuve en Belgique le 29/07/1979
- Châssis numéro : 828BS1003724

- Rouge
- Simili-cuir noir

- Capote neuve
- Peinture récente
- Radio Cassette Blaupunkt d'époque
- Couvre capote

- Véhicule très propre, idéal pour rallye touristique

- Livrée avec le carnet d'immatriculation belge, le certificat de conformité belge, les manuels d'utilisation, les double des clefs, le Contrôle Technique Oldtimer et son Car-Pass (Déja présent depuis 2002, date de sa création)
- Aucun frais à prévoir, prête à rouler!
- Vérifier cette voiture sur notre pont!

Ga ik de inzending afmaken of toch wisselen... moody smiley. Twijfel, twijfelbig smile smiley.
Allereerst, het is een brede opdracht en hierboven staat heel veel moois, ik ben het eens met de meeste inzendingen: je moet voor iets ouds gaan.

Als je Drenthe zegt, zeg je historie. Van de hunebedden en de kano van Pesse van ver voor christus tot de Romaanse Sint-Magnuskerk in Anloo en vele havezaten die her en der in Drenthe te vinden zijn.

Doordat Drenthe zo’n rijke geschiedenis heeft die ook vooral heel ver terug gaat in de tijd ga ik deze week voor een écht oude auto, aangezien het minimale bouwjaar 1950 betreft ga ik ook voor een exemplaar uit dat jaar: een Fiat 1100E.

Ook zit er een verhaal vast aan deze auto, zelf kende ik dit model niet dus heb ik Wikipedia geraadpleegd aangezien ik wel geinteresseerd ben in de auto die ik hier post: het oorspronkelijke model stamt uit 1937, jullie herkennen misschien wel de Fiat 500 Topolino in deze auto, dat komt doordat het onderstel en motorisering overeenkomt en ze door dezelfde ontwerper ontworpen zijn.
Een stukje later was de oorlog uitgebroken en hield Fiat zich bezig met andere auto’s en producten bouwen tot in 1949 de oorspronkelijke modellenlijn weer opgepakt werd. Uiteraard werd hier een soort ‘facelift’ aan toegevoegd en werd de auto voorzien van een krachtigere motor, hieruit onstond de 1100E-serie.

Lang verhaal kort: we hebben hier dus te maken met een ontwerp wat oorspronkelijk stamt uit de jaren ’30 en dat maakt deze auto voor mij speciaal in dit rijtje aangezien ik eigenlijk bij het lezen van deze opdracht voor een zo oud mogelijke auto wilde gaan uit de jaren ’20.

De Fiat staat te koop in Geretsried, Duitsland voor €14.000.

Overige relevante gegevens:
Bouwjaar: 1950
Vermogen: 35 Pk

Plaatjes bij de praatjes:

Link naar advertentie

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-03-2017 20:35 door Probenator.
*

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-03-2017 14:08 door Jp053.
Probenator, foto 1 gaat mee in het oer. Je mag je huidige foto 1 nog aanpassen.

Straks het oer om 20.00 uur.
EDIT: Foto aangepast

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-03-2017 22:31 door Probenator.
OER - stemmen tot 10 maart 20.00 uur.

Spekky - Opel Corsa Michalak

Zonder Mazda met BMW - Citroën Mehari

singleframegrille - MG TD Midget

Zadelsnuiver - Audi Cabrio 2.8 automaat

Escher - Honda Beat

Jp053 - Fiat 850 Sport Spider

Gullwing - Fiat Barchetta - 1.8-16V Edizione2000

Smarter - Ford Taunus Cabriolet

GvJ - Saab 900i 2.0 16v Cabriolet

929V6 - Autobianchi Bianchina Convertible

Rzasa - Chrysler Le Baron Convertible

Kapotstuk - Mazda MX-5 NB 1.6i

j.ko - Kaiser Jeep CJ5 inclusief aanhanger

Fingerspitz - Ford Focus CC 1.6i Pininfarina

Pink Panther - Triumph TR6

British Racing Green - Volkswagen Karmann Ghia

740estate - Peugeot 304 Cabriolet S

afentoe - Opel Kadett GSi

Guus Lefering - Lancia Beta 2000 Spider

Probenator - Fiat 1100E

1. Zonder Mazda met BMW - Citroën Mehari
2. singleframegrille - MG TD Midget
3. 929V6 - Autobianchi Bianchina Convertible
1. Jp053 - Fiat 850 Sport Spider

2. Afentoe - Opel Kadett GSI

3. GvJ - Saab 900
1. Guus Lefering - Lancia Beta 2000 Spider
2. Kapotstuk - Mazda MX-5 NB 1.6i
3. afentoe - Opel Kadett GSi

brr, wat heb ik die kadett altijd lelijk gevonden (en nog steeds), maar nu ik die zo weer zie, krijg ik toch een soort van glimlach. Je ziet die oude kadetten echt nooit meer.
1 - British Racing Green - Volkswagen Karmann Ghia
2 - Smarter - Ford Taunus Cabriolet
3 - Zadelsnuiver - Audi Cabrio 2.8 automaat
1. 740estate - Peugeot 304 Cabriolet S - ziet er geweldig uit en lijkt me een heerlijke auto om mee te toeren.
2. Rzasa - Chrysler Le Baron Convertible - prima ding om lekker te onthaasten. Van Amerika naar Erica.
3. smarter - Ford Taunus Cabriolet - de gaafste inzending maar geen volwaardige cabriolet, anders zeker op 1.
Een volledig geel podium!!!

1. Escher - Honda Beat
2.Jp053 - Fiat 850 Sport Spider
3. 740estate - Peugeot 304 Cabriolet S

Een groene TR6 had zeker en vast in het rijtje gestaan, de rode valt net uit de punten...
1. singleframegrille - MG TD Midget - vooral vanwege de link met Drenthe (via de Jan, Jans en de kinderen-strips, die las ik vroeger allemaal)
2. Pink Panther - Triumph TR6 - gewoon omdat ik me daar zelf nog wel in zie rijden, lijkt me een heerlijke roadster
3. Escher - Honda Beat - lekker eigenwijs ding
1 740estate - Peugeot 304 Cabriolet
2 Smarter - Ford Taunus Cabriolet
3 GvJ - Saab 900i 2.0 16v Cabriolet
1. singleframegrille - MG TD Midget
2. Jp053 - Fiat 850 Sport Spider
3. 740estate - Peugeot 304 Cabriolet
1. Pink Panther
2. British Racing green
3. Jp053
1e Jp053 - Fiat 850 Sport Spider
2e Guus Lefering - Lancia Beta 2000 Spider
3e Spekky - Opel Corsa Michalak
1) Pink Panther - Triumph TR6
2) singleframegrille - MG TD Midget
3) Gullwing - Fiat Barchetta - 1.8-16V Edizione 2000
Anonieme bezoeker
Re: Occasionwedstrijd #444: Lente in Drenthe
09-03-2017 22:25
shortlist was eigenlijk langer en het resultaat is na lang wikken en wegen dan toch

1 British Racing Green - Volkswagen Karmann Ghia, je zou denken dat dit model met regelmaat in de wedstrijd terugkeert, maar dat valt mijn inziens mee, daarom nu zeker punten. Vanwege de schutkleur maar direct met stip op 1
2 Guus Leferink - Lancia Beta 2000 Spider, ook vanwege de tip voor de monteur, of is dat te stigmatiserend?
3 Jp053 - Fiat 850 Sport Spider, beetje sentiment.
Als Drent zou ik moeten weten welke het best bij het thema past..... de favorieten: MG TD Midget, Autobianchi Bianchina Convertible, Chrysler Le Baron Convertible, Triumph TR6, Peugeot 304 Cabriolet S, Lancia Beta 2000 Spider en de Fiat 1100E.

1. singleframegrille - MG TD Midget.
Deze cabriolet past perfect bij de opdracht. Toeren, cabrio, niet teveel pk's en Jan Kruis - Drenthe link inderdaad. Knap gevonden.
2. 929V6 - Autobianchi Bianchina Convertible.
Snoepje, klikken op eigen risico winking smiley
3. 740estate - Peugeot 304 Cabriolet S.
Fraaie staat en kleur, zou er graag een stuk in willen toeren.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-03-2017 17:44 door Jp053.
1 Zonder Mazda met BMW - Citroën Mehari
2 Smarter - Ford Taunus Cabriolet
3 Spekky - Opel Corsa Michalak
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close