Occasionwedstrijd #408: Buy British! | Winnaar is Guus Leferink!

Gepost door 929V6 


Welkom bij Occasionwedstrijd #408: Buy British!



Nu een nipte meerderheid van de Britse kiezers voor Brexit heeft gekozen en dientengevolge de koers van de pond sterling onderuit is gevlogen, lijkt dit het juiste moment om het importeren van een leuke occasion uit het Verenigd Koninkrijk te overwegen.

De opdracht voor deze week:

We gaan op zoek naar een leuke auto die te koop staat in het Verenigd Koninkrijk, die natuurlijk wel aan enkele voorwaarden moet voldoen.

De regels voor deze week:

- Budget: €23.615,-
- Moet te koop staan in het Verenigd Koninkrijk (dus Engeland, Wales, Schotland of Noord-Ierland)
- Auto moet geschikt zijn voor de openbare weg
- Vier wielen, twee voor en twee achter
- Te besturen met alleen rijbewijs B
- Rechtsgestuurd!
- Bouwjaar 1973-2015 (2016 vind ik nog geen occasion)

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per inzending
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd



Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 199
200: Two Hundred - Pink Panther
201: Mag het iets meer zijn? - smarter
202: Simplify, then add lightness - 929V6
203: La Nationale 7 - rzasa
204: Opvallende bedrijfswagen - non-turbo
205: De Bende van Nijvel – Spekky
206: Anniversary – Wouter82
207: Rotte peren - Zonder Matra, met BMW
208: Tweecilinders - British Racing Green
209: Happy with Honda - PascalD
210: Vier maal vier - Guus Leferink
211: Ford - Escher
212: Decennia - Pink Panther
213: Icons and Golden Years - zonder Matra, met BMW
214: De driecilinder - rzasa
215: De topvariant - smarter
216: Boven je pet(je) - Niels.
217: Vergeten auto's - Jorn
218: Alle gekheid op een parkeerplaatsje - JW01
219: Walter de' Silva - zonder Matra, met BMW
220: 1970 - non-turbo
221: London–Sydney Marathon 1968 - Guus Leferink
222: De kadett-klasse - 929V6
223: Zo goed als nieuw - rzasa
224: Hetzelfde type- smarter & Escher
225: American History - Bozzie
226: Yoshisuke Aikawa a.k.a VW-liefhebber kiest Japans – Spekky
227: Anderhalve auto – JOtter
228: Vierdeurs cabrio – 929V6
229: Laat ze maar schuiven!- Escher
230: Eerste eigenaar- D. Elzinga
231: Nieuwe rijken - Guus Leferink
232: De jaren 50 - Sams4ng
233: Designed by.....Guigiaro - Wrangler
234: Een pakketje schroot met een dun laagje chroom - Guus Leferink
235: 6 in lijn - Marno
236: Mooi kleurtje - Guus Leferink
237: Comfort... - smarter
238: Van een oud vrouwtje geweest... - British Racing Green
239: Krachtige Stationwagens - 929V6
240: Championnat de Super Stock-Car - Escher
241: Prachtige interieurs - JW01
242: Your "date of birth"-car - Remus
243: Vandaag is rood – rzasa
244: Bestel maar - Meike
245: Project 2 - non-turbo
246: Allemaal beestjes - Guus Leferink
247: Hier bekend, maar toch weer niet... - Escher
248: (Niet) Mijn Auto - rzasa
249: US-specs - Niels.
250: Striping - Meike
251: How low can you go - Pink Panther
252: The Bold and the beautiful - Niels.
253: De perfecte youngtimer - D. Elzinga
254: Laadbakkie- 929V6
255: Taxi! - Soloman
256: Nummer één! - Escher
257: Platform-sharing - Wouter82
258: Hittegolf! - smarter
259: Zo uit de folder weggereden – Spekky
260: Ronde koplampen - Joep 83
261: Merkencups - Wrangler
262: Barnfind / Schuurvondst - Pink Panther
263: Exclusief voor weinig- Escher
264: Follow the leader - Niels.
265: Origineel Nederlands - Wrangler
266: Banzai! The rise of the Japanese car- Auto-fan
267: Jong geleerd...- Shooting Brake
268: Groen als het struikgewas- Escher
269: Originele lak - PascalD
270: zonder pookje - Zonder Matra, met BMW
271: Is gas toch niet alleen om op te koken? - Escher
272: Kleurrijk trio - Escher
273: Snel... vergeten - Niels.
274: Moderne techniek - Pink Panther
275: Schimanski - 929V6
276: Touristenfahrten op de Nordschleife, 1973 - Guus Leferink
277: Overpriced - smarter
278: Niets is wat het lijkt: Replica! - rzasa
279: Baanbrekend - rzasa
280: Recht en hoekig – Wouter82
281: Winterproject - 929V6
282: London-Sydney Marathon, anno 2014 - Niels.
283: IJzeren Gordijn - stoterstangen90
284: Oprijwagen - 929V6
285: 1974 - Bobbeltje
286: Miami Vice - Pink Panther
287: Mislukking- Gullwing & Escher
288: Bewegende delen - smarter
289: De GL versie - Niels.
290: Youngtimer Lease- Escher
291: POA - Lybra
292: V6 Turbo- Escher
293: 1 model, vele varianten - smarter
294: Geniale hutjes - Wrangler
295: Allright Chaps! - Ouwediesel
296: Een auto voor de Koning - Singleframegrille
297: Le chique a la française - Wrangler
298: Brasil Festa - D. Elzinga
299: De driedeurs hatchback - Guus Leferink
300: 300 - Spekky
301: Machtig mooie match merk met model - Singleframegrille
302: The bad and the ugly, of op z'n Nederlands: niet moeders mooiste- Escher
303: The Malaise Era - Zonder Matra, met BMW
304: Fully loaded - Pink Panther
305: Jackpot! - Guus Leferink
306: Let's get digital - smarter
307: A giant leap - Escher
308: En vogue - rzasa
309: A place on earth - Bobbeltje
310: Bouwvak- Escher
311: Wij mannen doen het verkeerd... – Wouter82
312: Fabbrica Italiana Automobili Torino – 929V6
313: Een rode cabriolet voor een klein budget! – Niels.
314: Video star- Wrangler
315: Topless aanmodderen - smarter
316:Restomod - Singleframegrille
317: Dutch Design - Jorn.
318: MMBS - 929V6
319: Met het hele gezin naar Sporthuis Centrum - smarter
320: Woodie – Smarter/Niels.
321: Kleine beurs – Spekky
322: 6 ruiten – Stefan-V6
323: Britannia rule the....roads? - 929V6
324: Mag het een klepje meer zijn? - smarter
325: Kleur bekennen - rzasa
326: Dubbele koplampen - Guus Leferink
327: Sinterklaas-editie- Escher
328: Geimporteerd - Zonder Matra, met BMW
329: Mille Miglia - Pink Panther
330: Pick-up - Wrangler
331: Vintage Racer - rzasa
332: 5 - Pink Panther
333: Vreemde vormen - smarter
334: Geen stijl - Escher
335: The ugliest of all - Rzasa
336: Diesel - Pink Panther
337: Look-alike - Zonder Matra, met BMW
338: Het motorkapornament - rzasa
339: De fraaie hatchback - smarter
340: Veel voor weinig: het afschrijvingskanon- Escher
341: 3 landen, 1 jaar - Wrangler
342: We all live in a Yellow Submarine - smarter
343: Panoramisch uitzicht - Pink Panther
344: Zeldzaam! - rzasa
345: 3e zitrij - Wouter82
346: Sleeping time - Guus Leferink
347: Porsche 911 - Smarter
348: tatu tatu - JW01
349: AutoRAI - Niels.
350: Around the World - smarter
351: Track Day - Escher
352: Moby Dick - rzasa
353: Suicide doors - Wrangler
354: 3 doors, 5 doors and 4 doors -Shooting brake
355: Budgetdroomgarage - Pink Panther
356: You paid how much? - Niels.
357: Eighties verantwoord - Niels.
358: To turbocharge or not to turbocharge, that's the question... - PascalD
359: De cirkel is rond - Smarter
360: Vakantiecombi: Cabrio met Caravan - Bobbeltje
361: Kaal, Kaler, Kaalst - Zonder BMW met Mazda
362: Typische vrouwenauto - Zonder BMW met Mazda
363: Je had maar één taak ! - Spekky
364: Zeg 'ns aaa - Wrangler
365: De 4 seizoenen - smarter
366: Grand Touring Coupé - smarter
367: Geel en grijs - Escher
368: Not Lost in Translation - Auto-fan
369: Het Gouden Stuur - Escher
370: River Deep, Mountain High - 929V6
371: De direct ingespoten diesel - JW01
372: De pekelbak - .Timo
373: De lengte in - Pink Panther
374: Een „vreemde" eend - 929V6
375: Racen voor een appel en een ei - flat412
376: Into the rough stuff? - Wouter82
377: Beste en slechtste voorbeeld - Meike
378: Barrelbrigade - keuze van het forum ! - Shooting Brake
379: Slakkentempo - Guus Leferink
380: Streetview - smarter
381: Extreme make-over: de facelift - Escher
382: Het modellengamma - Escher
383: That's so 90's - Zonder BMW met Mazda
384: Midlife Crisis Auto - Joop053
385: Help Max -> Mikaela Ahlin-Kottulinsky auto - afentoe
386: Klein maar fijn - Zadelsnuiver
387: Mooi wit is niet lelijk - Escher
388: Motorweek Retro Review - Zadelsnuiver
389: De anonieme miljonair - D. Elzinga
390: CVT - 929V6
391: De auto van oom agent - Joop053
392: Kijken, kijken en niet (kunnen) kopen - Shooting Brake
393: De meest verkochte auto aller tijden - zonder BMW met Mazda
394: Tatort - 740estate
395: European Car of the Year 1964 t/m 2015 - Smarter en Zadelnuiver
396: Roadtrip voor 6! - Escher
397: De moderne 'special edition'- 929V6
398: Mind the pedestrians, Richard! - smarter
399: Gered van Johnny (en soms ook niet helaas..) - Joop053
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6

Inzenden kan tot woensdag 29 juni, 20:00
Stemmen tot vrijdag 1 juli, 20:00

Succes allemaal!




3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-07-2016 20:17 door 929V6.
1986 Land Rover Defender 110 3.5 liter V8

2nd add


The famous heatercontrols.

The view from the directors chair.


The beating heart


Een LaRo! De enige auto die geleverd word met deuken af-fabriek, ruig, ongecompliceerd. Kortom voldoende superlatieven voor deze Britse versie van de Willy's Jeep.
Ik heb mijn eerste meters achter het stuur van een auto (op een boerenweg) gemaakt achter het stuur van een 1968 Land Rover Defender. En het is voor mij een zeer speciale auto!
Dit specifieke exemplaar in het rood met een 3.5 V8 thumbs up en.....ja verder niks eigenlijk! Hij staat te koop in Noord-Ierland, heeft het stuur aan de juiste kant....is naar zeggen van de eigenaar pas gerestaureerd door hemzelf. En als observation vehicle heb ik het idee dat ie dichter bij de military variant staat met die 2 kastjes aan de zijkant dan bij de standaard burgerversie. Verder is er een rolkooitje toegevoegd. Als deze op de juiste manier is bevestigd geeft dit niet alleen een mooie uitstraling maar ook nog eens veel extra veiligheid. Het ladderchassis van deze auto is immers sterk zat. De rest......laten we het daar maar niet over hebben. Het dak kreukelt in zonder moeite.

Voor 10.250 pond stirling = 12615 euro volgens google mag deze LaRo mee naar de Europese unie, budget blijft nog over voor evt. uitvoertaks en invoertaks in de EU. Met 47725 miles ga je nog veel plezier beleven aan deze auto.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-06-2016 14:16 door Nissan GT-R, awesome.
The Poor Man's Rolls werd deze auto wel genoemd. Dit is voor veel Engelsen hoe een Rover hoort te zijn (en deze mening deel ik ook met hen). De Rover was geliefd onder de Britten waaronder de regering. Het is ook niet verrassend dat Margaret Thatcher en haar kabinet de laatste P5en hebben opgekocht om in de jaren '80 in te zetten. Dat terwijl de laatste P5 in 1973 van de band liep.

Deze Rover P5 is in januari 1973 op kenteken gezet en staat nog mooi te schitteren in zijn blauwe lak. Het interieur ademt gentlemans club met een prachtig, maar gebruikt, crèmelederen interieur, hout afwerking en chroomdetails.

Onder de motorkap ligt de befaamde Rover V8. De 3528cc ook wel bekend als de 3.5 litre perst er 163 pk uit. Dit blok is oorspronkelijk afkomstig van Buick, maar helemaal aangepast en bewerkt door Rover. Met deze auto kun je lekker cruisen omdat de 3 traps automaat het schakelwerk voor je doet.

De prijs is een zeer bescheiden GBP 3750,00 of omgerekend €4643,96. De overige €18.971,04 kun je gebruiken voor import en de auto weer in topstaat te brengen

Rover P5 1973 add













2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2016 18:12 door Jacob106xs.
De Austin Allegro is welhaast het symbool van de ondergang van de Britse Auto industrie in de jaren 70. Ondanks alle kwaliteitsproblemen vind ik het zelf een heel begeerlijk wagentje. Het ontwerp is origineel en de Vanden Plas versie heeft een prachtig afgewerkt interieur met echt hout, hoogwaardig leder en dikke tapijten. De Vanden Plas (zonder Allegro in de naam) was destijds maximaal leverbaar met een 1500cc motor, maar het hier aangeboden exemplaar heeft een upgrade gekregen met de veel sterkere 1750cc met dubbele carburateur i.c.m. een 5-bak.

1976 Vanden Plas 1750











1976 Vanden Plas 1750 – 85k displayed
This is an extra special Vanden Plas….this beauty has the amazing 1750cc twin carb engine fitted (looks like a new engine under there!),,,,,even better is that replacement only has 33k miles on it. She drives so very well and looks frankly wonderful in her original brown/bronze coachwork and lovely leather seats and wooden dashboard. She will come with a years MOT. In June 2016 she will be tax exempt too.

£4495 = € 5.530,-

Filmpje:Proefritje in deze specifieke Vanden Plas 1750



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-06-2016 08:03 door smarter.
Rover 820 Si

[www.spinning-wheel.net]







£2.495=€3.070

Een van de mooiste Britse auto's wat mij betreft, helemaal in deze kleurstelling.
Een sedan zie je nog weleens, maar als fastback eigenlijk nooit meer. Alle reden dus om zo'n exemplaar naar Nederland te halen!

1999 Rover 820 Si 5 Door Hatchback

44,000 miles with 3 former keepers and presented in exceptional condition. Beautiful corrosion free coachwork and unmarked interior. Comes with: FSH and MOT certificates in support of the mileage and maintenance, V5C, HPi certificate (clear), MOT for one year at point of sale, hand book pack and spare keys. Drives beautiful. Delivery arranged.
Leuk idee, alleen had dan het budget ook in ponden gedaan. Zeker met de koersschommelingen wordt het een heel gereken. grinning smileythumbs up

Niet helemaal on topic, maar wel leuk: als je wat geld over hebt en de koers blijft dalen, er staan ook verrassend veel LHD klassiekers te koop in de UK. Die zijn natuurlijk hier gewoon goed verkoopbaar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-06-2016 09:38 door Pink Panther.
Dus even voor de duidelijkheid; de auto moet in GB te koop staan maar hoeft niet in GB geproduceerd te zijn, klopt dat?
Quote
Pink Panther
Leuk idee, alleen had dan het budget ook in ponden gedaan. Zeker met de koersschommelingen wordt het een heel gereken. grinning smileythumbs up

Niet helemaal on topic, maar wel leuk: als je wat geld over hebt en de koers blijft dalen, er staan ook verrassend veel LHD klassiekers te koop in de UK. Die zijn natuurlijk hier gewoon goed verkoopbaar.

Kan iemand een schop tegen het Pond aangeven, zit net boven de het budget grinning smiley.

Wat zijn LHD klassiekers Pink Panther?
Quote
Zadelsnuiver
Dus even voor de duidelijkheid; de auto moet in GB te koop staan maar hoeft niet in GB geproduceerd te zijn, klopt dat?

Klopt. Maar denk dat een GB produkt beter gewaardeerd gaat worden smiling smiley.
Quote
Joop053
Quote
Zadelsnuiver
Dus even voor de duidelijkheid; de auto moet in GB te koop staan maar hoeft niet in GB geproduceerd te zijn, klopt dat?

Klopt. Maar denk dat een GB produkt beter gewaardeerd gaat worden smiling smiley.

Exact mijn idee Joop, maar ik denk ik vraag het nog even voor de zekerheid.

LHD staat overigens voor Left Hand Drive oftewel het stuur aan 'onze' kant.

Als we dan rechts gestuurd naar Nederland halen, dan wel iets bijzonders, wat zijn geld waard blijft.



Lotus Esprit 2.2
1989 - 70.840 miles - £15,950 = ca. € 19.619












hier te koop
Ginetta G4/4





£6,995 - As stated koers van vandaag € 8.424,67


Make Ginetta
Model (alt) G4 4S
Year 1983
Country UK

Ginetta was founded in Woodbridge, Suffolk in 1958 by the four Walklett brothers (Bob, Ivor, Trevers and Douglas) and has always specialised in producing dual purpose road and race cars using lightweight GRP bodywork, tubular space-frame chassis and proprietary engines. Of the four brothers, Trevers was mainly responsible for styling, Ivor for engineering, Douglas management and Bob sales. The first car, not destined for production, which subsequently became known as the Ginetta G1, was based on a pre-war Wolseley Hornet. The first production car, the G2, was produced as a kit for enthusiasts and consisted of a tubular frame chassis to take Ford components and aluminium body. About 100 were made. The G3 was introduced with glass fibre body in 1959 to be followed by the G4 in 1961. The G4 was first designed to be powered by the Coventry Climax 750cc engine, however, this was never produced commercially, so the new Ford 105E engine was used. The car had a glass fibre GT style body and the suspension was updated to coil springing at the front with Ford live axle at the rear. Whereas the G2 and G3 had been designed for competition the G4 was usable as an everyday car but still proved very competitive in motor sport with numerous successes. The G4 was aimed specifically at the club racer who wanted a cost effective weekday road car and a competitive racer at the weekend. Over 500 were made up to 1969 with a variety of Ford engines.. Much respected on the competition circuit, Ginettas have clocked up numerous wins on tracks all around the world and continue to enjoy a lively competition scene being eligible for many race series. This G4/4 S4 was first registered in July 1995 although IT had in fact started being built in the 1980s. The file of paperwork with the car gives a fairly comprehensive history of how the car came together. The body was purchased from Ginetta Cars Ltd in Witham, Essex, in 1983, shortly before the engine, gearbox and prop shaft. These were originally from a 1970�s 2-litre Cortina. The engine was rebuilt and rebored and over the next year or so, more pieces of the jigsaw were added. A number of bills over the next 10 years suggest it was probably used on the circuit rather than the road, until it was registered on its current Q plate in 1995. This is a very rare chance to buy a g4 s4 as there are none for sale or any that have sold in recent times it is very hard to put a price on it with original 60s/70s g4s selling for over 40k we are looking for offers over 10k .





3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-06-2016 17:55 door Zonder Mazda met BMW.
Left Hand Drive.... of course. Dacht aan een onbekend engels automerk nut smiley
Ik ga voor deze fraaie 1994 Land Rover Range Rover 4.0 Vogue SE 5d Automaat 182 BHP - £9,990 oftewel €12.295 op moment van schrijven.
De auto staat te koop in Adlington, een kleine 25 km ten Zuiden van Manchester.

[www.jdtmotors.co.uk]

In het Verenigd Koninkrijk is er veel leuk spul te vinden, van de meest exclusieve Rolls Royce tot de iconische Mini en een hele hoop obscure klassiekers en sportwagentjes er tussenin. Toch is er voor mij 1 Britse alleskunner waarvan mijn hart het snelst gaat kloppen en dat is de Range Rover Classic. Met deze jongen kun je eerst een balletje slaan op de meest sjieke country club, daarna de hond uitlaten in dat modderig stuk bos en s'avonds moeders de vrouw uit eten nemen in een luxe restaurant in de stad.







Mooie Range Rover radio, dat soort details vind ik echt geweldig






3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-06-2016 16:41 door Zadelsnuiver.
Praatje voor het plaatje.

In 1978 nam PSA voor een symbolisch bedrag van $ 1,00 de fabriek in het engelse Ryton-on-Dunsmore over van Chrysler. Daar begon Peugeot vanaf oktober 1985 met het produceren van de RHD 309. Later volgenden de 405, 306 en 206 totdat de fabriek in 2006 werd gesloten. De gehele collectie in Britain geproduceerde Peugeots is te bewonderen in het nabij gelegen gratis toegankelijke Coventry Transport Museum *klik*. De kreet Buy British! is zeker van toepassing op dit geweldig rij-ijzer, die speciaal en alleen in en voor Great Britain is gebouwd:


Peugeot 309 GTI Goodwood




De 205 GTI had de naam, maar de 309 GTI was de lekkerdere GTI. Puike prestaties en een haarscherpe handling. Autocar and Motor magazine noemde de 309 GTI "Best Hot Hatch" 3 jaren op rij en 1991 won de 309 GTI de Esso Superlube Saloon Car Championship, de BMW E30 M3s en Ford Sierra Cosworths in het stof bijtend achter zich latend.

Speciaal voor het Verenigd Koninkrijk bracht Peugeot de gelimiteerde GTI Goodwood editie op de markt. Vernoemd naar het Goodwood Circuit vlakbij Chichester. Zwart lederen interieur, houten Momo-stuurtje en bijpassende pookknop, cd-wisselaar, anthraciet Speedline lichtmetalen velgen, badges met het Goodwood Circuit en alleen leverbaar in de kleur Pinewood Green. In totaal hebben 398 stuks de fabriek in Ryton verlaten.









Gegevens van al dit moois:
- bouwjaar 1992 en prijs £10,500 is € 12.920.




5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2016 10:51 door Joop053.
Voor mij persoonlijk kan het slechts één Brit zijn,
naar mijn aanvoelen begeerlijker dan een Rolls...




1990 DAIMLER DS420




Quote

1990 DAIMLER DS420 LIMOUSINE ***FULLY RESTORED*** For Sale

Here we have a Stunning 1990 Daimler DS420 Limousine fully restored to what can only be described as perfect condition.

This Daimler is top spec and comes with electric windows all round, electric glass partition between front seats and rear seats. Blue leather seats and blue carpets.
Previously used as part of our fleet of wedding cars the car is being sold due to owner retirement.This car was taken of the road in january of 2014 for extensive bodywork which has just been completed (may 2016) the work carried out included the following:

New Front inner Arches
New Front outter Arches
New Rear inner Arches
New rear outter Arches
New Sills and sill plates
All Doors Removed and restored
under body strengthened and resealed.
Full re-spray in Black

All parts used were Brand new and Genuine Jaguar/Daimler parts.

This car is the perfect wedding car as it holds 8 people including the driver making it the ideal choice for brides with large bridal parties.
The car drives very well and has a full year MOT on it done by the strict government run MOT centres we have here in Northern Ireland.
As stated the car is in perfect condition and ready to work.
For anymore information please contact me.


Price: £14995 As stated
Advert Type: For Sale
Category: Wedding Cars
Make: Daimler
Model: DS420
Model (alt): DS420 LIMOUSINE
Year: 1990
Country: UK
Region: Northern Ireland
Town: BELFAST
Telephone: 07043 243089 Privacy Service
Status: Private
E-mail: Contact Advertiser via Email
Listing Date: 17-May-2016
Ref: C744905



Drie keer is scheepsrecht? Een Jaguar an sich vind ik al vrij snel fraai, maar de XJ-C scoort wel erg hoog op mijn lijstje. Niet lang geleverd, niet veel van gekocht maar ik zou er absoluut geen nee tegen zeggen. Alsnog een V12, nu in lekker fris blauw!

Jaguar XJ 5.3 C









The XJC is a rare two-door version of the XJ6 four door saloon. When Sir William Lyons began styling exercises for the new XJ models in the mid 1960?s, it was obvious that he had notions of a two-door coupe in mind for eventual production. Many of the early mock-ups were based on the two-door theme in various shapes forms and sizes. The XJC was the last Jaguar car to be designed and built by Sir William Lyons. In 1969, Sir William took a reject 2.8 litre RHD XJ6 body shell and fashioned it into the XJC. It was tried with both 4.2 and 5.3 engines with both versions becoming known as XJ33 or XJ34, depending on which engine was on board at the time. Automatic and manual gearboxes were also tried using both engines. However, the Jaguar public would have to wait until the introduction of the series II models and well into this series, before production XJC?s could be seen. They were first shown in September and October of 1973 at the London, Paris and Frankfurt Motor Shows. It was announced that both 4.2 litre (6 cylinder) and 5.3 litre (12 cylinder) versions would be available for the 1974 model year. Nevertheless, the result is a car that although not as quiet as a regular saloon, is still reasonably so. In the UK market, air and manual transmission were optional, as were the choice of leather or cloth seats. All coupes were equipped with a black vinyl roof as standard equipment, except for the one which was specially produced for Jaguars Andrew Whyte. The actual reason for the standard vinyl roof was not clear, but contrary to urban legend it was not because there was a welded seam in the roof! Most likely it was because the marketing department insisted on it, vinyl roofs were the flavour of the month in the automotive industry at that time. Sadly the production of the XJC was all too short. After commencement in 1975 the last of these great vehicles rolled off the line in November 1977 although the final 96 coupes were actually badged as 1978 cars. This very tidy right hand drive XJ C 5.3 V12 presented in Squadron Blue with Blue Leather interior was first registered in September 1977. Purchased from Michael Moore Specialist Cars in Surrey and coming with an extensive history and paperwork file the car has been lovingly privately owned from 1990 by one keeper. With extras including: electric Windows, heated rear windscreen, climate control, Burr Walnut trim, Grundig Radio and Tape Deck, this car was one of the most luxurious of its time. Rear brake discs, pads and hoses and handbrake pads were replaced in 2010, and in 2011 the brake master cylinder and rake hoses were changed along with new exhaust Manifolds.

1977
Miles: 82,500 / KM 132.770
£ 18.000 / € 22.148



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-06-2016 23:38 door Wouter82.
Als ik denk aan de combinatie 'UK' en 'vervlogen tijden' denk ik op autogebied al snel aan het inmiddels oude Top Gear, met het terugkerend onderdeel 'star in a reasonably priced car'. In de eerste paar seizoenen was dat een heel redelijk geprijsde Suzuki Liana.
En toen kreeg ik een idee, en ben ik gaan zoeken naar een Suzuki Liana die zoveel mogelijk op de reasonably priced car lijkt. Oordeelt u zelf:



Hier te koop, very reasonably priced at 795 quid, of €978 (op het moment van schrijven)



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-06-2016 11:48 door afentoe.
Inzending gewijzigd, zie hierboven.
Nissan Bluebird




Leuk al dat Britse kwaliteit spul, gelukkig worden ook nog auto's in de UK gebouwd die niet na 3 jaren uit elkaar vallen.











Gegarandeerd dat alle knopjes het nog doen.

995 GBP - 1224 Euro
1990

Metallic Blue with blue cloth trim, 5 door, 5 speed, Manual tilt/slide sunroof, Central locking with three original keys, 4 electric windows, rear wash wipe, Heated rear window, Locking glove box, Inertia rear seat belts, Blaupunkt Radio Cassette, Centre console with arm rest & storage compartment. BLUE, All original body and paintwork with absolutely no dents or rust at all. There is a slight indentation on the rear plastic bumper and the lacquer has lifted on part of the tailgate. Otherwise the body/paintwork is perfect. Interior is extremely clean and has had one non smoking lady owner from when it was bought from Jack Brabham Garage as an ex demo car. Dashboard has some thin cracks from age/heat - as seen in photos. Mechanically excellent. Always starts first time, no rattles or knocks, also had a recent new exhaust battery and alternator. Regularly serviced. MOT'd to 12th Feb 2017. Excellent example of this appreciating classic.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2016 14:11 door 740estate.
Quote
Wouter82
Een echte Jag, met een echte V12 in een bijzondere koets die niet lang leverbaar is geweest:

Jaguar XJ-C V12


Mooie Jag, lijkt een restauratieproject voor een liefhebber. Deze Jag haalt Dover niet.
Misschien een betere Jaguar XJ-C V12 inzenden?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-06-2016 13:10 door 740estate.
Hoe zeldzaam wil je het hebben, ik ben echt al heel lang op zoek naar zo eentje....

1985 AC 3000 ME



Estimate £12,000 - £15,000 ( € 14.760 - € 18.450 )
Description AC 3000ME Coupe
Registration C970 CFG
Year 1985
Colour Black
Engine size 2,994 cc
Chassis No. ME301RE0000209
Engine No. 4J27S100
Documents V5C; MOT December 2016; owner's handbook



One of the oldest independent car makers in British history, AC Cars can trace its roots right back to 1903 when they presented their first motorcar at the Crystal Palace motor show.

Up to the First World War they were best known for producing 3-wheeler delivery vehicles under the Auto Carriers name although a range of sporting 4-wheel cars were also offered. However the real glory days of the firm were during the 1960s when they offered fabulous machines like the Ace, the Aceca, the 428 and, of course, the immortal Cobra.

The dramatic 3000ME was first shown in 1973 but did not actually go on sale until 1979. It was based on a design developed by Lola engineers Peter Bohanna and Robin Stables while working after hours in the Lola drawing office. Offering an intoxicating blend of Italian style, supercar looks and a mid-mounted Ford 3-litre V6 engine with a 5-speed Hewland gearbox and 120mph performance, it looked set to be another winner but sadly this was not to be. The combination of a worldwide recession and the poor health of company owner Derek Hurlock meant that AC went bust in 1985 after just over 100 examples had been made.

This particular car is the fourth from last AC300ME made, bearing chassis number 209 (the last car produced was chassis 212) and was first registered in January 1986. As with all the last 30 cars, it was built at the AC Scotland facility in Hillingdon near Glasgow where production had moved in 1984 after the Thames Ditton factory had closed down.

When the vendor acquired the car in 2009 it had been in dry storage for around 20 years and we are told that the 20,800 miles displayed is genuine although there is no documentary evidence to support this. During his 7-year ownership the vendor has kept the car in a centrally heated garage and has used it on high days and holidays only, clocking up less than 300 miles in it to date, hence the reason for sale.

Fitted with electronic ignition, it also comes with the original spare wheel and tyre; indoor car cover; original stowage bag for the removable roof panel; original tool roll and the original owner’s handbook. Said to be in very good condition throughout and to run well, it has an MOT until December 2016.

Looking ultra-cool in its original black with optional black cloth interior and still sporting its original Wolfrace mag alloy wheels, this low-mileage time-warp machine is now crying out for an enthusiastic new owner to get it back on the show scene where it really belongs. Exceedingly rare and brutishly handsome, it is sure to turn heads wherever it goes.









1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-06-2016 15:33 door Guus Leferink.
Quote
740estate
Quote
Wouter82
Een echte Jag, met een echte V12 in een bijzondere koets die niet lang leverbaar is geweest:

Jaguar XJ-C V12


Mooie Jag, lijkt een restauratieproject voor een liefhebber. Deze Jag haalt Dover niet.
Misschien een betere Jaguar XJ-C V12 inzenden?

Ik had een mooie gele gevonden, op autotrader.co.uk. Precieze linkje ben ik kwijt, maar kan eigenlijk niet missen.
Nog even het vriendelijke verzoek aan iedereen om de prijs ook in Euro's te vermelden. Ik doorloop vanavond of morgenavond de inzendingen nog even.
Quote
afentoe
Ik had een mooie gele gevonden, op autotrader.co.uk. Precieze linkje ben ik kwijt, maar kan eigenlijk niet missen.

Die is wel heel mooi ja, ook wel de moeite waard om daar de V12 voor op te geven smiling smiley
Quote
Wouter82
Quote
afentoe
Ik had een mooie gele gevonden, op autotrader.co.uk. Precieze linkje ben ik kwijt, maar kan eigenlijk niet missen.

Die is wel heel mooi ja, ook wel de moeite waard om daar de V12 voor op te geven smiling smiley

Nee de V12 moet die wedstrijd winnen Wouter. winking smiley
Anonieme bezoeker
Re: Occasionwedstrijd #408: Buy British!
25-06-2016 16:17
tja, die Bitten, rare jongens.

Wel een mooie, rijke en aparte automobiel historie. Typisch Engels is in mijn ogen Vauxhall, met modellen die hier om de een of andere reden beter als Opel verkochten. Ik heb voor deze wedstrijd deze bijna extravagant te noemen Vauxhall Viva Estate 2300 uit 1973 gevonden:



Wat een beauty



Need I say more...

Very rare Vauxhall Viva SL 2300 estate. Very good condition (no evidence of any welding). Approx 40,000 miles (believed genuine). Car has 2300cc engine with twin carbs, it is also fitted with a 4 speed overdrive gearbox. It has electronic ignition, new radiator. This is a rare stylish estate car, that easily keeps up with modern traffic.



rhd, check



ruimte!



2300 cc, voldoende vermogen om met het moderne verkeer mee te komen, of had ik dat al gezegd?

te koop voor 2.350 echte engelse ponden, € 2.900 in gewoon Europees geld.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-06-2016 16:19 door singleframegrille.
Nissan GT-R, awesome: goedgekeurd
smarter: goedgekeurd
rzasa: goedgekeurd
Pink Panther: goedgekeurd
Zonder Mazda tijdelijk met Peugeot: inzending compleet maken
Zadelsnuiver: goedgekeurd
Joop053: goedgekeurd
BRG: goedgekeurd, maar het overnemen van de complete advertentietekst incl. contactgegevens vind ik wel wat overdreven.
Wouter82: inzending compleet maken en misschien even de tijd nemen een beter exemplaar te zoeken...
afentoe: goedgekeurd
740estate: inzending compleet maken
Guus Leferink: goedgekeurd. Verrassend goedkoop!
singleframegrille: auto is helaas verkocht...
Om aan te tonen dat er echte koopjes te doen zijn op het Britse eiland:

1997 TVR Cerbera

[www.pistonheads.com]











Niemand die gaat geloven dat je, mede dankzij de val van de Britse pond, amper € 16.850 heb betaald voor de Britse klasbak!




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-06-2016 14:52 door Escher.
Quote
929V6
Wouter82: inzending compleet maken en misschien even de tijd nemen een beter exemplaar te zoeken...

Dat ga ik zeker ook doen, ik zit vandaag te prutsen op een laptop winking smiley
Princess 2200 HLS

Bouwjaar 1980, 59k miles, Mot 8th May 2017, Price £ 3850 = ca € 4.616,31







1980 Austin Princess 2200 HLS Auto, Mot 8th May 2017, 4 previous keepers, 59k miles, comes with some History, Miles probably genuine but cannot guarantee, Original interior, Stunning paint work in 2k paint, bottoms of rear doors professionally re-mettled as was the top of the front wing and front valance, drives very well indeed. Please Ring for more Details..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-06-2016 22:49 door Spekky.
schone schijn,





[www.autotrader.co.uk]

Rover 200 1.3 213 S
£2,000 (+/- 2.465,- €)
4dr
1988
Saloon
31,000 miles
Manual 1.3L
Petrol



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-06-2016 22:31 door Gullwing.
Ik zit weer achter een fatsoenlijke pc en heb mijn inzending gewijzigd smiling smiley
Quote
Wouter82
Ik zit weer achter een fatsoenlijke pc en heb mijn inzending gewijzigd smiling smiley

Die kamperrandjes vind ik persoonlijk echt heel ernstig. Op een MB W123 is het al een afknapper, op een echte Jaaaag is het gewoon om te huilen eigenlijk.
Was mij niet opgevallen c.q. ik dacht onbewust dat het zo hoorde crying smilie
Quote
Wouter82
Was mij niet opgevallen c.q. ik dacht onbewust dat het zo hoorde crying smilie

Het is ook zeker niet mijn stijl om andermans inzendingen te becommentariëren, maar dit jeukte me te erg...

Ook die chromen bies op de flank is volgens mij later aangebracht. Voorbeeld van een origineel exemplaar.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-06-2016 23:48 door smarter.
Heb hem aangepast door een auto die ik al meteen de eerste keer had moeten kiezen... of zie ik weer iets over het hoofd? moody smiley
Quote
Wouter82
Heb hem aangepast door een auto die ik al meteen de eerste keer had moeten kiezen... of zie ik weer iets over het hoofd? moody smiley

100% origineel is geen eis bij deze wedstrijd, dus voor mij had je de inzending niet hoeven te wijzigen. Wel vind ik zelf deze blauwe veel mooier. thumbs up
Nee deze heeft ook mijn voorkeur vanwege de kleur, de V12 en de betere foto's thumbs up Nu nog even op groen licht van de scheidsrechter wachten smiling smiley
VW GOLF GTI MK2

Advertentie











VW GOLF GTI MK2
£12,995 (€ 15.990)

SPECIFICATION
58,731 Mileage:
114 Top Speed:
1990 Year:
8.2 0 - 60:
12 Months MOT Expiry:
110 BHP:
Expired Tax Expiry:
5-Speed Manual Transmission:
Tornado Red Exterior Colour:
1781cc Engine Capacity:
Grey Cloth Interior Colour:
4 Inline Engine Configuration:

MODEL HISTORY
The VW Golf Mk2 succeeded the Mk1 from 1983 and remained in production until late 1992. Volkswagen reportedly spent £500 million developing the Mk2. The car slightly grew in wheelbase, with greater exterior and interior dimensions over its predecessor. Despite this it still retained the overall look of the Mk1, albeit slightly more rounder as to improve aerodynamics and reduce drag. During the life of the Mk2 there were a variety of updates and revisions to styling and trim, the most notable was the introduction of the 'big bumpers' introduced in the European market during the August 1989 facelift.

The success of the Mk1 GTi was continued with the sporty Mk2 GTi, and to capitalise on the worldwide success of the Mk1 GTi Volkswagen chose to release the Mk2 GTi in the same year as the rest of the fleet. It featured a 1.8-litre 8v engine with a slightly more powerful 16v variant following shortly. The 8v was particular popular for its low down torque and excellent driveability. During its midlife update the 8v unit benefited from the introduction of a Digifant engine management system.

Popularity of the Mk2 grew from the 1987 advertisement "Changes" in which Paula Hamilton bearing a close resemblance to Diana, Princess of Wales is seen leaving her husband, posting her wedding ring back through the letterbox, ditching her mink coat, throwing the house keys at the cat and dumping the pearl necklace BUT keeping the car keys; it used the tag line "If only everything in life was as reliable as a Volkswagen". The commercial was a hit and changed the way cars were advertised from then on.

EQUIPMENT
Sunroof, Power steering, Factory BBS RA alloy wheels, Trip computer, Sony CD player, Cassette holder, Lockable glove compartment, Golf ball gear knob, Spare wheel, Immobiliser, Fitted indoor car cover.

EXTERIOR
This ‘big bumper' Mk2 is in exceptional, original condition and is completely rust-free. There are very few stone chips to be found and after 26 years there are almost no blemishes to speak of. The car has had just two keepers from new, who have clearly both maintained the car to very high standards.

On close inspection all of the plastic trim is still really good; the only point to note is a slight graze on the corner of the front bumper. All the lights are free from cracks and moisture, with all windows retaining their etched registration numbers. The underside of the car is also very clean and again free of any corrosion or damage.

INTERIOR
Having seen such light usage over the years the cabin remains extremely fresh and tidy. The tartan style cloth upholstery has really stood the test of time, and maintains a lovely crisp pattern throughout. The fabric does not show any signs of sagging, with only the lightest of wear and discolouration on the driver's seat bolsters worthy of note.

Aside from the fitment of a later style ‘face-off' CD player the interior remains period correct, and is free from any modifications or ‘upgrades'. The dash and fascia are undamaged, and the carpets also appear spotless. The seats in the rear are pristine, and the rear luggage compartment also presents well.

ENGINE & TRANSMISSION
The under bonnet area is wonderfully clean with all plastic components appearing factory-fresh. There is no corrosion to any of the inner panels, and the engine itself remains in excellent fettle.

Much of the early service work was carried out by the supplying dealer, Smith Knight Fay VW. More recently in 2015 the car underwent a full service to include a brake fluid change and repairs to the gearbox. Unsurprisingly the five-speed ‘box feels smooth and precise to operate.

WHEELS, TYRES & BRAKES
The Golf sits on its original set of 15-inch BBS RA wheels, all of which present in excellent order having been refurbished to a high standard. They are complete with the correct BBS centre caps and also feature locking wheel nuts. The alloys are shod in a matching set of Toyo Proxes tyres that have seen little use since fitting. In 2015 the car also received new front brake pads and discs, replacement rear brake pipes, and fresh brake fluid.

HISTORY FILE
Mr Talbot took delivery of his brand new GTi on 1st August 1990. He went on to own the car until 2011, driving it sparingly but making sure to keep it regularly maintained. It was SORN'd between the years 2005 and 2009, and changed hands for the first time in 2011. The service history is as follows:

07/08/1991 at 3,299 miles
21/07/1992 at 6,103 miles
29/07/1993 at 9,445 miles
29/07/1994 at 12,455 miles
18/07/1995 at 16,150 miles
25/06/1996 at 20,191 miles
18/05/1998 at 27,077 miles
26/06/2000 at 32,067 miles
25/06/2001 at 33,757 miles
29/07/2002 at 35,449 miles
07/06/2011 at 46,586 miles
24/04/2015 at 56,269 miles

Present in the history file is the VW document pack complete with all the original manuals to include the stamped service booklet. The paperwork is packed full of invoices, MOT certificates, and includes the original New Vehicle Order Form as well as other period documentation from when the car was new.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2016 09:30 door Bobbeltje.
Inzending gewijzigd en gemotiveerd.

Edit 18.12: inzending aangevuld en afgemaakt



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2016 18:13 door Jacob106xs.

Ik wist niet dat de coupé er ook als Daimler was... maar ik vind mijn blauwe Jag mooier smiling smiley
Quote
Wouter82

Ik wist niet dat de coupé er ook als Daimler was... maar ik vind mijn blauwe Jag mooier smiling smiley

Nooit te oud om te leren.
Alle inzendingen nu goedgekeurd behalve die van singleframegrille wegens auto verkocht.
Off-topic, maar even terug naar deel 394 over Tatort. Voor de liefhebbers, de acteur van Horst Schimansky (Götz George) is helaas vorige week gestorven. Bron: nu.nl
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close