Occasionwedstijd #465 - Gemerkt

Gepost door j.ko 

Welkom bij Occasionwedstrijd #465: Gemerkt

Autofabrikanten zoeken met enige regelmaat samenwerking. Met andere autofabrikanten, maar ook met bedrijven die zelf helemaal geen auto’s op de consumentenmarkt brengen. Die samenwerking gaat qua marketing soms zo ver, dat een (actie)model naar die andere partij vernoemd wordt. Inclusief het meestal hippe merkje op of in de auto. Deze week gaan we op zoek naar zo’n gemerkte auto.

Criteria:

- Auto moet opzettelijk vernoemd zijn naar een merk dat zelf geen auto’s voor consumenten maakt en als zodanig verkocht zijn door de autofabrikant. Een SsangYong ‘powered by Mercedes-Benz’ is dus niet goed (want Mercedes maakt zelf auto's). Ook een TomTom-logo op het dashboard van een Renault bijvoorbeeld volstaat niet, omdat die Renault niet als ‘Clio TomTom’ in de prijslijsten stond. Ook een toevallige overeenkomst met een bedrijf dat zich GLX noemt bijvoorbeeld, is niet goed, tenzij aantoonbaar vaststaat dat de auto GLX heet naar dat bedrijf. En een Mini RedBull (met zo’n blikje erop) is evenmin goed, die is namelijk niet door Mini zelf zo op de consumentenmarkt verkocht.
- Mag overal te koop staan
- Budget max. € 50.000,-
- Bouwjaar: t/m 2012

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per model.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.

Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430 Reïncarnatie - Wouter82
431 What's in a name? - Zadelsnuiver
432 Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433 de rijdende kerstboom - Bobbeltje
434 Oudejaarslot - j.ko
435 Oud en Nieuw - singleframegrille
436 Bijna perfect maar…. - Paul Z
437 Gewoon zoals vroeger - GvJ
438 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441- Big diesel- Escher
442 - Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther

Inzenden kan tot woensdag 2 augustus, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 4 augustus, 20.00 uur.

Veel succes!

PS: plaatjes in deze openingspost zijn willekeurig gekozen merken
Als gitarist ligt mijn hart vanzelfsprekend naast auto's ook bij gitaren. Ookal ben ik meer een Gibson-fan, ga ik deze week voor deze Beetle Fender Edition.

Volkswagen Beetle Fender Edition

Bouwjaar: 2012
Kilometerstand: 48.900 km
Vermogen: 160 pk
Prijs: € 15.700,-

Link naar advertentie

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-07-2017 21:28 door Probenator.
Naast met zeer besmettelijke witte stoelen is deze uitvoering ook geleverd met dit beige interieur.

Simca Matra Bagheera Courrèges

Deze, door de modeontwerper André Courrèges gestileerde Bagheera, is geheel in wit uitgevoerd (met wit leren bekleding en witte kofferset) en werd gebouwd van 1975 tot 1977. Tevens is de Bagheera Courrèges in plaats van met zeer besmettelijke witte stoelen is ook geleverd met dit beige interieur, alhoewel niet alle bronnen dat vermelden. Deze speciale uitvoering is zeer zeldzaam, slechts 213 Type I's en 445 Type II's zijn er van gebouwd.
Subtiel aangeduid met een opgelegd logo op de portieren.

Thans nog 3 exemplaren van bekend.

Bouwjaar:01 - 1976; Kilometerstand:120.000 - 140.000; Opties: Elektrische ramen voor, Open dak; Kleur:Wit; Prijs: € 20.000,00

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-07-2017 22:45 door Spekky.

1988 Fiat Panda Sisley

The Panda 4x4 Sisley limited edition was released in 1988; this was based on the standard 4x4, but came with metallic paint, inclinometer, white painted wheels, roof rack, headlamp washers, bonnet scoop, "Sisley" badging and trim.

€ 10.500,-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-07-2017 21:42 door smarter.
Renault Twingo Benetton

[www.flevomobiel.nl]

€ 795,-
1996
170.354 km

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-08-2017 16:06 door rzasa.
@Spekky....die had ik ook in mijn hoofd! thumbs up Heb echter geen wetsuit van Ripcurl....zou toch moeten. tongue sticking out smiley

Renault Megane RS Red Bull editie.

Opgave leek me initieel een makkie te zullen worden,
bleek dit in de praktijk dik tegen te vallen...
Ofwel waren de advertenties van de betrokken wagen al lang verlopen ("Fila" ), ofwel waren de foto's bij de advertentie ruk en de wagen rot ("Lacoste" ), ofwel zat de wagen ver boven het maximumbudget ("Martini" ).
En bij "Roland Garros" twijfelde ik of dat wel een merk is zoals in de opgave bedoeld...

Na een hele zaterdagavond zoeken (mijn vrouw had toch de nachtshift) is de keuze gevallen op:

Golf GTi Adidas Edition

€ 17.900,-

Tweedehands
97.000 km
08/2012
155 kW (211 PK)
Benzine

Bijzonderheden
semi-CUIR, BI-XENON, NAVI, ABS, ESP, airbag déconnectable, alarme, phares anti-brouillard, feux de jour, LED, lave-phares, climatronic, ISOFIX, boîte à gant réfrigérée, sièges semi-cuir+chauff.+lombaires, accoudoir centrale, vitres élec.+teintées, rétros élec.+chauff., radio-CD, kit mains-libres, prise-AUX+MP3, Carte-SD, jantes alu 18', régulateur de vitesse, ordinateur de bord, BLUETOOTH, intér. Alu, sensor de pluie+lumières, radar de recul av.+arr., volant multifonctions, volant cuir, VOICE, Ecran tactile, avertisseur de perte de pression des pneus, verrouillage centrale, carnet de révision.
(sous réserve d'erreur dans l'annonce)
....................................................................................
teil-LEDER, BI-XENON, NAVI, ABS, ESP, ausschaltb. Airbag, Alarme, Nebelscheinwerfer, Tagfahrlicht, LED, Scheinwerferwaschanlage, Klimatronik, Kühlhandschuhfach, ISOFIX, teil-Leder+heizb.+Lordosen Sitze, Mittelarmlehne, elek.+getönte Fenster, elek.+heizb. Spiegel, Radio-CD, Freisprecheranlage, AUX+MP3-anschluss, SD-Kartenleaser, 18' Alufelgen, Tempomat, Bordkomputer, BLUETOOTH, innen Alu, Regen-+Lichtsensor, Parktronik hinten+vorn, Multifunktionslenkrad, Lederlenkrad, VOICE, Touchscreen, Reifendruckverlustwarner, Zentralverriegelung, Scheckheft.
(Ausstattungsliste Fehler vorbehalten)

Ce véhicule est situé au Grand Duché du Luxembourg et est vendu par:

GARAGE PEREIRA GUILLAUME S.A

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-07-2017 09:13 door British Racing Green.

1984 Ford Thunderbird Fila

[myclassicgarage.com]

$ 12.995

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-08-2017 18:18 door Escher.
Ik ga voor de Fiat Panda 4x4.
Die is net zo leuk als de Lada Niva Urban.
Alle inzendingen tot nu toe zijn goedgekeurd, bij Nico GTR en British Racing Green op voorwaarde dat de post nog compleet gemaakt wordt.

@ Lada Niva Urban: stemmen doen we na afloop van de inzendtermijn, als het op-een-rijtje is geplaatst mag je je drie favorieten doorgeven. Voor die tijd kun je zelf ook iets inzenden natuurlijk, zou leuk zijn!
J.ko bedankt voor het organiseren
Lancia en Martini hebben in de rallysport een lange samenwerking gekend. Veel Delta's zijn later door hobbyisten van Martini-stickers voorzien, maar Lancia zelf introduceerde op de Geneefse tentoonstelling van 1984 een actiemodel van de Delta, voorzien van subtiele Martini-striping op de flanken en de Recaro's. Hiermee vierde Lancia de successsen van de Lancia-Martini 037. Dit model is alleen in 1984 en 1985 gebouwd en kende een oplage van slechts 150 stuks.

Lancia Delta 1.6 HF Martini
1984 - 89.600 km - € 14.500,-

Hier te koop
British Racing Green
...
En bij "Roland Garros" twijfelde ik of dat wel een merk is zoals in de opgave bedoeld...

Volgens mij is Roland Garros echt wel als merk geregistreerd, wat mij betreft zou dat goed zijn. Zo zijn er vast meer evenementen die je als merk kunt beschouwen. Alleen iets algemeens als 'Grand Prix' zou ik afkeuren, evenals 'Monaco' of eender welke plaatsnaam.
Land Rover Defender 2.4 TD 90 Piet Boon No 18

2008 - 103.000 km - geel kenteken
€ 39.900

Over de Land Rover Defender Piet Boon edition:

De bekende vormgever Piet Boon heeft voor de Nederlandse markt een exclusieve Land Rover Defender ontworpen. Deze unieke Piet Boon Defender Design Edition staat rond de jaarwisseling bij vrijwel alle dealers in het land. Een deel van de opbrengst van de verkoop gaat naar Drive Against Malaria, een stichting die zich inzet voor de bestrijding van malaria.

Piet Boon: “Het is een ontzettend stoere auto geworden, waarbij ik veel met roestvrij staal en aluminium heb gewerkt.” De ontwerper heeft zich laten inspireren door het werk van de stichting Drive Against Malaria (een initiatief van tv-presentatrice Julia Samuël en de Brit David Robertson). “Een auto onder handen nemen is altijd leuk. Dat een deel van de opbrengst voor een goed doel is, inspireert me des te meer.”

Hier te koop

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-07-2017 17:33 door Pink Panther.
Ik vond je vorige inzending veel leuker!
Een speciale uitvoering op basis van de 205 XR 1.4, volledig in wit uitgevoerd met hier en daar een groen biesje maar in het interieur een opvallend gifgroen tapijt, behoorlijk compleet uitgevoerd met o.a. een schuifdak, elektrisch bediende ruiten, centrale vergrendeling, velours bekleding en een GTI-stuur. Uiteraard ook de krokodil van het bekende kledingmerk op de zijkant en achterkant.

Peugeot 205 Lacoste 1985 (klik!)

€ 4.850,-...
rzasa
Ik vond je vorige inzending veel leuker!

Hij staat er terug winking smiley
Alles tot nu toe goedgekeurd, alleen van Nico verwacht ik nog een betere uitwerking (post compleet maken met prijs e.d.).

Morgen heb ik om 20u een afspraak met een loodgieter die hier werkzaamheden komt opnemen t.b.v. een offerte. Ik verwacht er niet lang mee bezig te zijn en ik heb het OER inclusief linkjes al in Word gereed gemaakt t/m de huidige inzendingen. Maar dat zal er dus niet stipt om 20u staan.
Citroën Saxo - 1.0i 538 ZEER NETJES/APK/NAP
€ 649,-

Bouwjaar: 1999
Kilometerstand: 200.464
Brandstof: Benzine
Transmissie: Handgeschakeld
APK: Ja, t/m 28 mei 2018
BTW auto: Nee, marge
Aantal deuren: 3-deurs
Motorvermogen: 37 kW (50 pk)
Aantal cilinders: 4-cilinder
Cilinderinhoud: 954 cc
Gewicht: 780 kg
Carrosserie: Hatchback
Kleur: Oranje
Kenteken: ZG-LB-59
Datum deel 1: 21 mei 1999

Opties / accessoires
Achterbank neerklapbaar
Airbags
Alarm
Buitenspiegels in carrosseriekleur
Bumpers in carrosseriekleur
Getint glas
Radio/CD-speler

Overige opties
Achterruitwisser, APK, Buitenspiegels van binnenuit verstelbaar, Derde remlicht, Gordelspanners, Hoofdsteunen voor, Koplampen in hoogte verstelbaar, Nationale autopas, Onderhoudsboekjes aanwezig

[www.autoweek.nl] Inzending gewijzigd naar een Nederlands exemplaar.
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI North Sails

Al het witte nappaleder met zigzag naden heeft van Volkswagen de naam ‘St. Tropez’ meegekregen. Vernoemd naar de bekende haven waar tientallen grote en luxueuze schepen zijn aangemeerd. De vloer bij het voeteneind is uitgevoerd in teakhout. En ook in andere delen van het interieur vinden we dit materiaal terug. Het dashboard is voorzien van accenten in witte pianolak in combinatie met gepolijst aluminium.

Om de link naar de zeilwereld nog eens extra kracht bij te zetten, is de Touareg uitgevoerd met een kompas in het dashboard. Voor de echte avonturier biedt dit natuurlijk meer uitdaging dan de routebeschrijving via het digitale navigatiesysteem. En in de middenconsole is het mogelijk je verrekijker op te bergen.

Auto komt uit 2008 met 110.000 km op de teller.
239 pk
Prijs: Euro 19.200,-
Tijd voor het op-een-rijtje. Er staan weer veel mooie inzendingen tussen, dank aan alle deelnemers! Stemmen kan tot vrijdag 4 augustus 20u00.

Wrangler – Fiat 500C by Diesel

Probenator – Volkswagen Beetle Fender Edition

Spekky – Simca Matra Bagheera Courrèges

smarter – Fiat Panda Sisley

rzasa – Renault Twingo Benetton

Nico GTR – Renault Megane Red Bull

British Racing Green – Volkswagen Golf GTI Adidas Edition

Escher – Ford Thunderbird Fila

j.ko – Lancia Delta 1.6 HF Martini

Pink Panther – Land Rover Defender 2.4 TD 90 Piet Boon no. 18

929V6 – Peugeot 205 Lacoste

Auto-fan – Citroën Saxo 1.0i 538

Fingerspitz – Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI North Sails
Op de valreep smileys with beer Te laat....

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-08-2017 20:53 door 740estate.
Lastig, er zitten er vele vlak bij elkaar qua begeerbaarheid. Met minimale verschillen mijn top 3, en dan vallen er ook nog enkele nét buiten.

1. rzasa – Renault Twingo Benetton
2. British Racing Green – Volkswagen Golf GTI Adidas Edition
3. j.ko – Lancia Delta 1.6 HF Martini
De punten wel op tijd grinning smiley

1 Wrangler – Fiat 500C by Diesel
2 Escher – Ford Thunderbird Fila
3 Auto-fan – Citroën Saxo 1.0i 538
1. rzasa – Renault Twingo Benetton
2. Spekky – Matra Simca Bagheera Courrèges
3. Auto-fan – Citroën Saxo 1.0i 538 (in Frankrijk geleverd als Saxo Bic, had ook gekund. Vandaar ook de grendelknopjes die doen denken aan de knop van een balpen. Maar de Saxo Bic vind je niet in deze leuke kleur).
Tja, geboren in 1974 blijf ik als autoliefhebber altijd dat jongetje van 10 die de Autovisies tot en met de laatste letter verslond. Aktie modellen halverwege de jaren 80 waren steevast spierwit en voorzien van een kleurrijke striping:

1. Escher – Ford Thunderbird Fila
2. 929V6 – Peugeot 205 Lacoste
3. j.ko – Lancia Delta 1.6 HF Martini
Ook mijn idee Smarter.
Iets andere volgorde.

1. Escher – Ford Thunderbird Fila
2. j.ko – Lancia Delta 1.6 HF Martini
3. 929V6 – Peugeot 205 Lacoste
1) Escher – Ford Thunderbird Fila
2) 929V6 – Peugeot 205 Lacoste
3) Probenator – Volkswagen Beetle Fender Edition
1. Pink Panther – Land Rover Defender 2.4 TD 90 Piet Boon no. 18
3. Escher – Ford Thunderbird Fila
Excuses dat ik mijn inzending niet vervolledigd heb j.ko! Dank dat ie er toch tussen mag staan.

1. 929V6 – Peugeot 205 Lacoste

Leuke editie! En fijne polo's. tongue sticking out smiley

2. smarter – Fiat Panda Sisley

Watersporten, ik zal er nooit genoeg van krijgen.

3. British Racing Green – Volkswagen Golf GTI Adidas Edition

Kende deze niet, vraag me wel af hoe fijn ik het zou vinden om adidas op mijn stoelen te hebben.......aan de andere kant heb ik toch meer binding met Nike en Speedo. winking smiley

Ofwel waren de advertenties van de betrokken wagen al lang verlopen ("Fila" ), ofwel waren de foto's bij de advertentie ruk en de wagen rot ("Lacoste" ), ofwel zat de wagen ver boven het maximumbudget ("Martini" ).

Eigenlijk wou ik deze inzenden

maar een Lancia/Autobianchi Y10 Fila kon ik helaas nergens meer vinden sad smiley

Een Martini Porsche of Delta Integrale vielen ver boven het budget...

En de Lacoste, daar heeft iemand anders dus wel wel een fraai exemplaar van gevonden...

Enfin,
dit gezegd zijnde,
aldus klinkt het oordeel van de jury:

1. Wrangler – Fiat 500C by Diesel
Had ik het voor het zeggen gehad, dan reed mevrouw BRG nu in een zeer fraaie 500 by diesel ipv haar huidige TwinAir; toen ze hem kocht stond er een exemplaar by Diesel met amper 5.000 km in de showroom. Alleen al die velgen zijn de max thumbs up
Het is dan ook de enige "mannelijke" 500 in het assortiment winking smiley

2. Probenator – Volkswagen Beetle Fender Edition
Totaal onbekend, maar schitterende uitvoering!

3. Spekky – Simca Matra Bagheera Courrèges
Het blijft natuurlijk een occasionwedstrijd, en zo'n Bagheera blijft een begeerlijke klassieker!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-08-2017 08:08 door British Racing Green.
1. Spekky – Simca Matra Bagheera Courrèges
2. Nico GTR – Renault Megane Red Bull
1. Escher – Ford Thunderbird Fila - Net als rzasa begreep ik niet waarom je deze weer weghaalde, 'als 'ie hem had laten staan had 'ie 3 punten van me gekregen' dacht ik nog. Gelukkig zette je hem terug. En dus 3 punten.
3. Wrangler – Fiat 500C by Diesel

Er staat echt veel leuks tussen, ik doe met bovenstaande punten vooral de Beetle, Panda, Twingo en Saxo tekort in mijn ogen, maar ja, er kunnen er maar 3 met punten aan de haal gaan...
3. Probenator – Volkswagen Beetle Fender Edition
2. smarter – Fiat Panda Sisley
Ik ga voor modellen waarvan ik een actiemodel/merkgebonden uitvoering niet verwacht had of niet kende.

1e Escher – Ford Thunderbird Fila
2e Spekky – Simca Matra Bagheera Courrèges
3e Fingerspitz – Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI North Sails
1. British Racing Green – Volkswagen Golf GTI Adidas Edition
2. j.ko – Lancia Delta 1.6 HF Martini
3. rzasa – Renault Twingo Benetton
1. rzasa
2. smarter
3. Probenator
1. Spekky
2. Wrangler
3. Pink Panther
Met excuus voor de kleine vertraging... ik ga nu tellen.
De punten zijn geteld, met als resultaat:

1. Escher – Ford Thunderbird Fila – 20 punten
2. Spekky – Simca Matra Bagheera Courrèges – 17 punten
3. 929V6 – Peugeot 205 Lacoste – 14 punten
4. rzasa – Renault Twingo Benetton – 10 punten
5. Wrangler – Fiat 500C by Diesel – 9 punten
6. British Racing Green – Volkswagen Golf GTI Adidas Edition – 6 punten (1 eerste plaats)
7. smarter – Fiat Panda Sisley – 6 punten (0 eerste plaatsen, 3 tweede plaatsen)
8. j.ko – Lancia Delta 1.6 HF Martini – 6 punten (0 eerste plaatsen, 2 tweede plaatsen)
9. Probenator – Volkswagen Beetle Fender Edition – 5 punten
10. Pink Panther – Land Rover Defender 2.4 TD 90 Piet Boon no. 18 – 4 punten
11. Nico GTR – Renault Megane Red Bull – 2 punten (1 tweede plaats)
12. Auto-fan – Citroën Saxo 1.0i 538 – 2 punten (0 tweede plaatsen)
13. Fingerspitz – Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI North Sails – 1 punt

Escher, gefeliciteerd!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close